ChristianMatch

Forum

mooi, leuk of bijzonder lied
Ga naar pagina Vorige 1 ... 4238 4239 4240 4241 4242 4243 4244 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Van alles wat
Auteur Bericht
CARMEN073

BerichtGeplaatst: vrijdag 27 juli 2012, 15:46

Fantastische zangeres;

http://www.youtube.com/watch?v=fMSFig8VgXE
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: vrijdag 27 juli 2012, 16:02

Woedende smiley
Ik was al een jaar of 15 wassen met de wasmachine nog nooit verkeerd gegaan Lachende smiley tot dus vandaag Twijfelende smiley
Wit ondergoed 95 graden gewassen doe wasmachine open en opeens rose ondergoed Geschokte, onthutste smiley
Huilende smiley, smiley in tranen komt er een rood schoonmaakdoekie uit de wasmachine Gefrustreerde smiley
heb ik dat Verraste, verbaasde smiley dus maar een poos in verdunde chloor gelegd en nu weer in de machine ze leken alweer weer wat lichter maar denk dat ik voorlopig rose onder mn bovenste goed heb Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: vrijdag 27 juli 2012, 16:11

[quote=ERIKA129]Ken die ook op de BBQ
Wordt een stille boel daar dan

Wordt het met recht op de grote stille Heide
[quote=INGE721]Maar liep wel een leuke herder rond
Dus dames, opletten bij schapenkeutels......daar is de herder in de buurt

http://www.youtube.com/watch?v=nly6E6dxfAQ&feature=fvwrel
Clown smiley

Laatst aangepast door
ERIKA129
op vrijdag 27 juli 2012, 16:13
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: vrijdag 27 juli 2012, 17:06

Vrijdag 27Juli, Psalm 90: 11-17; Dag voor dag.

Psalmen berijmen – dat is een vak apart. In gedachten zie ik de berijmer van deze psalm achter zijn schrijftafel zitten. ‘Mijn toevlucht en mijn veste…’Dat is mooi, dat is helemaal in overeenstemming met de onberijmde psalm. Wie vertoeft in de nabijheid van de Allerhoogtse, is veilig, bij dag en bij nacht. ‘Op U vertrouw ik, Heer.’ Ook al: prachtig gezegd, precies zoals de psalm dat doet. Maar dan! Nu moet je er nog een slotregel komen. En die moet rijmen op ‘mijn veste’. Voor je het weet staat het op papier: ‘Gij wilt voor mij altijd het beste.’ Maar is dat wat de psalm bedoelt? Het staat er feitelijk niet! Het is maar een verzinsel van de psalmberijmer. Klopt het dan niet? Ja, het klopt, het klopt helemaal! Het is precies wat de psalm wil zeggen.
In de komende dagen zullen we lezen wat de dichter van deze psalm precies bezielt. Hij weet wat er kan gebeuren: vijandelijkheden kunnen zomaar oplaaien, de pest kan als een pijl op je afvliegen. Maar in dat alles mag je op één ding rekenen: dat de Eeuwige je beschermen zal. En dat is nu precies wat in die twee woordjes opgesloten ligt: het beste. Wij geloven dat wijzelf niet in staat zijn wat het beste voor ons is. Natuurlijk, je denkt altijd: het beste, dat is veiligheid, genezing, levenskracht. We zullen nog wel zien dat de dichter van deze psalm die kant óók op denkt. Bevrijding, roem, een overvloed aan dagen – daar hoopt hij op. Maar wie waarachtig in Gods hoede woont, weet nóg beter. Die weet van het beste. En wat is dat dan is? Laat dat nu toch eens over aan Hem die zelfde Beste ís!

Heil hem wien God een plaats bereid
in zijn verheven woning:
hij overnacht en veiligheid
bij een almachtig koning.
Ik zeg tot God: Gij zijt mijn schild,
mijn toevlucht en mijn veste,
op U vertrouw ik, Heer, Gij wilt
voor mij altijd het beste.

Laatst aangepast door
MARIO216
op vrijdag 27 juli 2012, 19:20
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221

BerichtGeplaatst: vrijdag 27 juli 2012, 17:23

(hoop trouwens dat die grijze man (die denk ik het forum als nier lid leest) met zn Boze smiley wel komt!!! Heb ik een appeltje mee te schillen!!! En die 2 appels neem ik wel mee!! 2 maar?? Ja 2 !!!)[/quote]

Die grijze Boze smiley man heb ik pas nog gesproken, als je een beetje aardig tegen hem bent, komt hij wel)
Naar boven

Auteur Bericht
MAT170

BerichtGeplaatst: vrijdag 27 juli 2012, 17:27

http://www.davidhocking.org/playmessage.php?message=20120626
deel 1

http://www.davidhocking.org/playmessage.php?message=20120627
deel 2

http://www.davidhocking.org/playmessage.php?message=20120628
deel 3

Ik geloof dat het een goede bijbelleraar is en ervaar er veel zegen door.

website http://www.davidhocking.org/radio-archive.php

Laatst aangepast door
MAT170
op vrijdag 27 juli 2012, 17:28
Naar boven

Auteur Bericht
CARMEN073

BerichtGeplaatst: vrijdag 27 juli 2012, 17:28

ERIKA129 schreef:
Woedende smiley
Ik was al een jaar of 15 wassen met de wasmachine nog nooit verkeerd gegaan Lachende smiley tot dus vandaag Twijfelende smiley
Wit ondergoed 95 graden gewassen doe wasmachine open en opeens rose ondergoed Geschokte, onthutste smiley
Huilende smiley, smiley in tranen komt er een rood schoonmaakdoekie uit de wasmachine Gefrustreerde smiley
heb ik dat Verraste, verbaasde smiley dus maar een poos in verdunde chloor gelegd en nu weer in de machine ze leken alweer weer wat lichter maar denk dat ik voorlopig rose onder mn bovenste goed heb Smiley met dichtgeplakte mond

Das toch mooi rose ondergoed? De chloorlucht lijkt mij erger... Zieke smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HEIDE115

BerichtGeplaatst: vrijdag 27 juli 2012, 17:41

ERIKA129 schreef:
Woedende smiley

ik hoorde laatst iemand die had dr bovengoed samen met vitrages gewassen..
k'heb eigenlijk nooit de andere helft van het verhaal gehoord;)djoke..

Laatst aangepast door
HEIDE115
op vrijdag 27 juli 2012, 17:44
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: vrijdag 27 juli 2012, 17:58

Hai Petra Lachende smiley

vind niet dat daar je identiteit in ligt, in wat je doet.

Ik eingelijk ook niet hoor, ik bedoelde eigenlijk met mijn reaktie op Carmen wat men bedoelt met dat je indentiteit in Christus ligtwie ben jij?
jij zelf? niet het beroep wat je uitoefent of zo, maar echt jezelf.
ik heb geen huisvrouw als indentiteit om dat ik dat ook ben, ik ben petra met mijn eigen unieke petra indentiteit, die op dit moment huisvrouw ook is.
Ja, zo denk ik er ook over, gewoon wie je bent, en dat je identiteit in Christus ligt, ik denk dat daarmee wordt bedoelt dat je gelooft cq christelijk bent, en dat ondescheid je van niet-christenen op veel belangrijke vlakken. bijvoorbeeld een niet gelovige kan denken dat er na de dood niets meer is, zo ben ik opgegroeid...en sinds ik geloof weet ik zeker dat de Hemel bestaat, en dat ik eeuwig leven heb, ómdat ik geloof.
En zo zijn er nog veel meer verschillen, dit was een voorbeeld.

Ik ging op de vraag van Carmen in, maar ja ik had wat haast, en ik dacht dat ze schreef: Wat bedoelen mensen als ze roepen dat je "identiteit in Christus ís"?, in plaats daarvan schreef Carmen:
Wat bedoelen mensen als ze roepen dat je je "identiteit in Christus moet vinden"?

Ja, dat is even wat anders, in het eerste geval zegt men dat het zo ís; je identiteit ís in Christus, en wat Carmen schreef was dat mensen roepen dat je je indentiteit in Christus moet vínden....dus dat kan inhouden dat het nog niet zo is....Ja, en nu ik daarover nadenk vind ik dat raar....
Dan denk ik van, hoé vinden, als je christen bent, dan héb je dat al gevonden..
Ja, oke, je kan groeien in het geloof, dat is wat anders.
Maar ik denk, zodra je christen bent ligt je identiteit in Christus.

Je spreekt van identiteit als mensen zich met bepaalde kenmerken gaan identificeren. Mensen gaan zich identificeren met bepaalde kenmerken, niet alleen door dingen te benoemen die bij hen 'horen', maar ook door dingen te benoemen die typisch bij anderen horen.

Dus als je identiteit in Chrisus ligt, ja, dan heb je bepaalde kenmerken, die een niet christen niet hoeft te hebben, of in zijn geheel niet heeft.

en heb geen hoge opleiding gedaan, zat liever destijds in de kroeg...
maar is dat mijn indentiteit dat ik een gewone opleiding heb gehad? nee want ik ben best intelligent, wat vaak verbazend andere mensen om me heen zeggen omdat ik alleen leao heb gedaan.
dus wie ben jij? niet de uiterlijke maatschapelijke omstandigheden, nee echt jezelf.......
een vraag die iemand ooit aan me stelde, en jaar later kwam ik de man tegen en zei hem, weet je nog die vraag? ben er nog steeds over aan het nadenken.... ha ha

Ja, inderdaad, ik weet het ook nog van enkele jaren geleden...(Ja, iemand legde mij eens uit dat je beter van enkele jaren geleden kan spreken, als je 20 jaar geleden ofzo bedoelt, anders klinkt dat zooo lang.)
In ieder geval, ik kan mij nog heel goed herinneren dat dat best wel heel gezellig was in zo'n cafeetje waar je elke keer weer dezelfde mensen tegenkomt.
Hoge opleiding zegt ook niets hoor, vind ik, heeft niets met je IQ te maken.
Ik hou er niet van als mensen denken en ook laten merken dat ze zichzelf heel wat vinden omdat ze hoge opleidingen hebben gedaan...En mensen die zich verheven boven anderen voelen omdat ze nu eenmaal toevallig erg veel hebben gestudeerd.
Het had ook andersom kunnen zijn....

Ja, 'wie ben je écht zelf', dat vind ik ook een hele belangrijke vraag..
Dat is ook belangrijk om die vraag in ieder geval voor jezelf (ten dele) te kunnen beantwoorden, vind ik.
En ja, als je christen bent, dan ligt je identiteit in je christen zijn. En voor mij houdt dát weer in, dat ik steeds meer mezelf kan worden, zoals God het bedoelt heeft. Met andere woorden dat ik steeds meer mijn echte zelf word..Omdat God mij helemaal kent..en doorgrondt.
Ja, dus ik vind dat mensen vaak roepen, dat je je identiteit in Christus móet vinden een beetje vreemd...zo van het 'moet',
Ik denk eerder dat als je christen bent dat je identiteit al in Christus ís, en dat je dat niet eerst moet vínden..
Ik denk zelf eerder dat iemand dat dan ook wíl als hij gelooft.

Laatst aangepast door
SHANITA130
op vrijdag 27 juli 2012, 18:09
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: vrijdag 27 juli 2012, 18:00

CARMEN073 schreef:
Das toch mooi rose ondergoed? De chloorlucht lijkt mij erger... Zieke smiley

Ja daarna wel weer wassen he Knipoog smiley
Tis nu nog een vleugje rose Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: vrijdag 27 juli 2012, 18:01

HEIDE115 schreef:
ik hoorde laatst iemand die had dr bovengoed samen met vitrages gewassen..
k'heb eigenlijk nooit de andere helft van het verhaal gehoord;)djoke..

Persoon heette zeker Heide Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Clown smiley Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: vrijdag 27 juli 2012, 18:02

JANS221 schreef:
(hoop trouwens dat die grijze man (die denk ik het forum als nier lid leest) met zn Boze smiley wel komt!!! Heb ik een appeltje mee te schillen!!! En die 2 appels neem ik wel mee!! 2 maar?? Ja 2 !!!)

Die grijze Boze smiley man heb ik pas nog gesproken, als je een beetje aardig tegen hem bent, komt hij wel)[/quote]

Die Boze smiley kan toch zijn nieuwesgierigheid niet bedwingen en mist ons teveel om niet te komen Clown smiley Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: vrijdag 27 juli 2012, 18:44

17.00 uur.........VAKANTIE Coole smiley met zonnebril
Naar boven

Auteur Bericht
JEDISNA176

BerichtGeplaatst: vrijdag 27 juli 2012, 19:08

VISSER278 schreef:
17.00 uur.........VAKANTIE Coole smiley met zonnebril

De zon verwelkomt deze vakantie in ieder geval.
Geniet ervan!
Don't forget de 3 rrr's :)
Naar boven

Auteur Bericht
HEIDE115

BerichtGeplaatst: vrijdag 27 juli 2012, 19:09

CARMEN073 schreef:
Ik ben een boek aan het lezen over identiteit van dr. Henry Cloud "4 stappen naar een sterke identiteit"

Boek gaat over hechting, grenzen en individuatie, inzicht in goed en kwaad en verantwoordelijkheid nemen.

Goed boek waarin je (ik tenminste) beter inzicht krijgt in hoe je identiteit gevormd wordt of althans hoort te worden. En in wat er allemaal fout kan gaan. Verder bevat het handreikingen hoe je zelf zaken die niet goed zijn gegaan alsnog kunt oppakken. Verantwoordelijkheid nemen voor je eigen ontwikkeling als persoon e.d.

Het is een christelijk boek en het benadert de zaak ook vanuit christelijk oogpunt met Jezus als voorbeeld.

In diverse christelijke kringen hoor ik vaak de uitdrukking: "Je identiteit ligt in Christus". Dit lees ik in bovengenoemd boek niet terug en ik kan me er nog steeds niets bij voorstellen.

Ik vind het een vage term en ik vraag me af wat men er mee bedoelt. Hoe breng je dit in praktijk?
Wat bedoelen mensen als ze roepen dat je je "identiteit in Christus moet vinden"?

Carmen als ik dit leest..zie ik dat je met het boek geen moeite hebt
en met de vage term wel..dat kan.

Zelf denk ik hier,dat de dingen die voor jou in het boek weergegeven voor jou helderheid geboden heeft.
En het daarom misschien ook aanprijst..begrijpelijk ook.

Over de vage term je identiteit in Christus vinden..heb ik zelf nooit eerder gehoord..in ieder geval niet met deze bewoording.

De wedergeboorte geschied een keer.
maar de dagelijkse bekering doet steeds op het werk van Christus Jezus zien.
Hiermee zeg ik tegelijkertijd,dat het nieuwe leven in de mens in Christus geborgen ligt..en onderhouden wordt.

Men is niet meer van zichzelf..
Overgeplant vanuit de wortel,geplant in Christus Jezus.
Identiteit of als je het anders wilt noemen..geborgen zijn en HET LEVEN daaruit.

Laatst aangepast door
HEIDE115
op zaterdag 28 juli 2012, 08:14
Naar boven

Auteur Bericht
HEIDE115

BerichtGeplaatst: vrijdag 27 juli 2012, 19:15

Leuk om dit hier te lezen allemaal..
nog meer mensen met ervaringen?

zelf weet ik ook nog dat ik nooit op het dak van de school mocht klimmen

flauw toch?
Naar boven

Auteur Bericht
CARMEN073

BerichtGeplaatst: vrijdag 27 juli 2012, 19:21

HEIDE115 schreef:
Leuk om dit hier te lezen allemaal..
nog meer mensen met ervaringen?

zelf weet ik ook nog dat ik nooit op het dak van de school mocht klimmen

flauw toch?

Ja flauw. Daar is dat dak toch voor?!!

Ik mocht niet in de enige boom op het plein klimmen. Mag je raden hoe vaak ik erin zat.... Engeltje smiley

Laatst aangepast door
CARMEN073
op vrijdag 27 juli 2012, 19:22
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: vrijdag 27 juli 2012, 19:21

Trouwe lezers, even terug lezen vanaf dinsdag, heb een foutje gemaakt.
Naar boven

Auteur Bericht
ANNA415

BerichtGeplaatst: vrijdag 27 juli 2012, 19:22

ERIKA129 schreef:
Nou ik ben een heel volgzame vrouw dus zal op verzoek van een overgelopen belse man naar brabant een topic openen waar vrouwen mogen klagen , mopperen en ervaringen uitwisselen en elkaar tips kunnen geven over..... juist VROUWENKWAALTJES!

dus mannen weg hierrrrrrrrrrrrrrrrrrrr

En up- maar weer!!! Lachende smiley Knipoog smiley Clown smiley

Nu geen last van kwaaltjes Lachende smiley
Maar nu die bewuste man op grijs staat, wie houdt dan nu bij wanneer we Smiley met dichtgeplakte mond zijn Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
CARMEN073

BerichtGeplaatst: vrijdag 27 juli 2012, 19:28

ERIKA129 schreef:
Die grijze Boze smiley man heb ik pas nog gesproken, als je een beetje aardig tegen hem bent, komt hij wel)
Die Boze smiley kan toch zijn nieuwesgierigheid niet bedwingen en mist ons teveel om niet te komen Clown smiley Knipoog smiley[/quote]

Erika tis hier wel de Veluwe he... roze ondergoed wordt hier op de hei niet gedoogd hoor... Lachende smiley met blinkend witte tanden
Naar boven

Auteur Bericht
CARMEN073

BerichtGeplaatst: vrijdag 27 juli 2012, 19:31

Ik vraag me af waar mijn onweer blijft?!!

Coole smiley met zonnebril
Naar boven

Auteur Bericht
HEIDE115

BerichtGeplaatst: vrijdag 27 juli 2012, 19:32

CARMEN073 schreef:

Ik mocht niet in de enige boom op het plein klimmen. Mag je raden hoe vaak ik erin zat.... Engeltje smiley

pff echt??
waarom staat die boom er dan?;)
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: vrijdag 27 juli 2012, 19:32

Het begint in Zeeland , de zonnigste provincie van het land, behooórlijk donker te worden. Het koelt behoooorlijk af , .............. ik denk dat het niet lang duurt voor dat het regent. Twijfelende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: vrijdag 27 juli 2012, 19:34

PETRA944 schreef:
veel succes allemaal verder op deze site, en wie naar de picknick gaan heel veel plezier toegewenst. Lachende smiley

Het blijft nog steeds leuk he , op cm. Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER619

BerichtGeplaatst: vrijdag 27 juli 2012, 19:36

CHATULIEM619 schreef:
Ik vind het ronduit schandalig om hier echte namen te gebruiken. Ook hij mag van bescherming van de dating site genieten, en dat geldt nog steeds nu hij weg is.

Als men er op uit is om te pas en te onpas, zaken neer te zetten menend dat het geen kwaad kan om anderen gigantisch tegen de schenen te schoppen en dat ook nog eens doet, zonder eigen identiteit maar wel met een nickname, ben je wat mij betreft wel bewust voor de consequenties die dat met zich mee brengt.

Gelukkig zijn er dus mensen geweest die hem hebben herkend en bekend gemaakt, niets mis mee. Boontje komt om zijn loontje.

Respect krijg je door anderen te respecteren, als iemand duidelijk aangeeft zich boven alles verheven te voelen en denigrerend naar anderen toe te zijn, mag de identiteit weldegelijk bekend gamaakt worden.

Men heeft hier een eerlijke kans om ergens op te reageren, alleen als het de spuigaten uitloopt, mag men daar gerust voor gewaarschuwd worden met aanziens des persoons en ook maatregelen treffen.

Laatst aangepast door
PIETER619
op vrijdag 27 juli 2012, 19:39
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: vrijdag 27 juli 2012, 19:36

Vakantie is net een uur of 2 geleden begonnen , en we krijgen weer echt hollands weer. Huilende smiley, smiley in tranen
Naar boven

Auteur Bericht
HEIDE115

BerichtGeplaatst: vrijdag 27 juli 2012, 19:38

VISSER278 schreef:
Het begint in Zeeland , de zonnigste provincie van het land, behooórlijk donker te worden. Het koelt behoooorlijk af , .............. ik denk dat het niet lang duurt voor dat het regent. Twijfelende smiley

Visser hier heeft het al geregend.
maar de aarde is zo warm,dat het nauwelijks nat werd..

wel even alle ramen open,dan waait het even door.

Laatst aangepast door
HEIDE115
op vrijdag 27 juli 2012, 19:38
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: vrijdag 27 juli 2012, 19:47

VISSER278 schreef:

Begint hier wel lekker door te waaien alle ramen open heerlijk die frisse lucht in huis! De eerste bui heb ik langs zien gaan, volgens de radar wordt het hier vannacht feest Twijfelende smiley heb het liever nu als het dan toch moet komen Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: vrijdag 27 juli 2012, 19:49

VISSER278 schreef:
Vakantie is net een uur of 2 geleden begonnen , en we krijgen weer echt hollands weer. Huilende smiley, smiley in tranen

ach gossie arm vissertje !!
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: vrijdag 27 juli 2012, 19:53

CARMEN073 schreef:

voetballen op het schoolplein, dat mocht ook niet toen.
Dus dat deden we netjes op zaterdag als de school gesloten was.
Maar ja , dat ene grote raam he. Dié is dus wel gesneuveld. Op een zaterdagmiddag.En de bal lag binnen natuurlijk, en die wilden we maar wat graag terughebben . Dus ja , ook de school op de zaterdagmiddagmiddag nog eens van binnen gezien.

Pa was er niet zo blij mee geloof ik
Naar boven

ChristianMatch forum index » Van alles wat
Ga naar pagina Vorige 1 ... 4238 4239 4240 4241 4242 4243 4244 ... 6194 Volgende
Pagina 4241 van 6194