Auteur |
Bericht |
|
HEIDE115
|
|
Geplaatst: zondag 29 juli 2012, 23:31
|
|
|
PETRA944 schreef: | in de war? oke zal het mannentopic aan de mannen over laten.... als jullie maar niet over vissen beginnen. |
Ja je bent een Visser ofnie
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: zondag 29 juli 2012, 23:37
|
|
|
Leuk weekend gehad hier. Het zilver voor de estaffetteploeg en goud voor Marianne Vos...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: zondag 29 juli 2012, 23:42
|
|
|
Ik blijf eigenlijk bij mn eerste standpunt, je moet niet uitgaan van zelfverloochening, je moet uitgaan van liefde. Liefde voor God zorgt ervoor dat zelfverloochening eigenlijk vanzelf gaat. En in die zin vind ik het niet moeilijk mezelf te verloochenen. Je brengt wel offers, maar dat doe je in iedere relatie vind ik.
Mijn stelling is: als je moeite hebt met zelfverloochening, kijk dan eens naar je liefde voor God...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GERRIT603
|
|
Geplaatst: zondag 29 juli 2012, 23:51
|
|
|
HEIDE115 schreef: | Ja sorry,bij aardrijkskunde keek ik vaak naar buiten in de les. en 1 boer zeg je?..ja alles veranderd Gerrit. of je nu in de stad woont of daar buiten..toch?
zelf vindt ik oude kerk a/d Amstel ook erg mooi..met z'n watertjes. Ik maak graag olieverf schilderijtjes..althans erg productief gedaan en kreeg daar vaak ook inspiratie zeg maar.
Gerrit:......gewoon lekker rustige man..jah?!..mag ik wel.. zovan..ken je dat?..gewoon rustig je wat vragen.. Neeh,iedereen is echt het zelfde niet..neeh.. |
dat klopt, iedereen is anders
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GERRIT603
|
|
Geplaatst: zondag 29 juli 2012, 23:55
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Zo, vanmiddag begonnen. In Cardiff, 200 km van Londen, met damesvoetbal. Als ik daar zo naar kijk, en dat kan ik, omdat ik 24 extra zenders erbij gekregen heb, doet het me denken aan het voetbal wat mijn zoon speelde in B1. Het is dus begonnen. Hier kun je je opmerkingen over dit evenement kwijt.
En Erika, ik verwacht ook jouw gemopper, dat hoort er een beetje bij. | gisteren genoten van het wielrennen, geen nederlands succes maar toch mooi om naar te kijken zo zonder "oortjes" knap om je loopbaan af te sluiten met een gouden plak
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HEIDE115
|
|
Geplaatst: maandag 30 juli 2012, 00:05
|
|
|
GERRIT603 schreef: | dat klopt, iedereen is anders |
en dat is in de meeste gevallen,misschien maar goed ook. Tegen mij werd vaak gezegd..stille in de landen..stille wateren hebben diepe gronden. maar toen ik dit(stille wateren hebben diepe gronden) met het spel gezegde's en spreekwoorden moest uitbeelden zonder woorden..was ik snel terug op mijn stoel...
zelf zou ik meerdere op het forum willen zien. Iemand zei laatst tegen me..ik zou zo graag willen dat er meer jongeren op het forum kwamen..en terecht denk ik die gedachte.ook al geldt dit voor iedere leeftijd denk ik..
prettige maandag
Laatst aangepast door
|
HEIDE115
|
op maandag 30 juli 2012, 00:31
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZWAAN995
|
|
Geplaatst: maandag 30 juli 2012, 00:24
|
|
|
Tegel teksten: Spreekwoorden , Gezegden, Bijbel teksten, enz. 
Laatst aangepast door
|
ZWAAN995
|
op maandag 30 juli 2012, 00:35
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZWAAN995
|
|
Geplaatst: maandag 30 juli 2012, 00:27
|
|
|
Laatst aangepast door
|
ZWAAN995
|
op maandag 30 juli 2012, 00:32
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZWAAN995
|
|
Geplaatst: maandag 30 juli 2012, 00:27
|
|
|
Laatst aangepast door
|
ZWAAN995
|
op maandag 30 juli 2012, 00:33
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HEIDE115
|
|
Geplaatst: maandag 30 juli 2012, 00:37
|
|
|
BORDJE:
JE ZIET HET PAS WANNEER JE HET DOOR HEBT.
Laatst aangepast door
|
HEIDE115
|
op maandag 30 juli 2012, 00:41
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZWAAN995
|
|
Geplaatst: maandag 30 juli 2012, 00:43
|
|
|
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
BART347
|
|
Geplaatst: maandag 30 juli 2012, 00:47
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Ik heb het niet over mijzelf, ik heb het over Tallguy. |
goed, we weten dat hij een probleem heeft.
zorg dat je zelf niet ook zo wordt....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GERRIT603
|
|
Geplaatst: maandag 30 juli 2012, 00:53
|
|
|
HEIDE115 schreef: | en dat is in de meeste gevallen,misschien maar goed ook. Tegen mij werd vaak gezegd..stille in de landen..stille wateren hebben diepe gronden. maar toen ik dit(stille wateren hebben diepe gronden) met het spel gezegde's en spreekwoorden moest uitbeelden zonder woorden..was ik snel terug op mijn stoel...
zelf zou ik meerdere op het forum willen zien. Iemand zei laatst tegen me..ik zou zo graag willen dat er meer jongeren op het forum kwamen..en terecht denk ik die gedachte.ook al geldt dit voor iedere leeftijd denk ik..
prettige maandag |
ik volg de "actieve onderwerpen" die ik interresant vind op het forum bijna dagelijks maar plaats zelden een reactie een reactie moet wel iets toevoegen vind ik idd de jongeren zijn ondervertegenwoordigt ik zie weleens reacties die behoorlijk scherp zijn waarvan ik denk moet dat nu zo, misschien dat ze daar bang voor zijn, je moet hier soms een gladde rug hebben ook zijn scherpe reacties soms nodig dit is wel erg offtopic
ook een prettige dag vandaag
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
BART347
|
|
Geplaatst: maandag 30 juli 2012, 01:16
|
|
|
ANNA415 schreef: | Zeg dames gaan we dit topic nu sluiten? De mannen hebben nu hun mannentopic, daar kunnen we toch lekker verder kletsen  |
das ook echt weer t probleem....
moeten ze onder elkaar kwekken, lukt dat niet (zonder mannen). zijn er twee mannentopics, dan komen hele gesprekken opgang. zie ook inmenging van vrouwen.
wat ik hier zie is de intentie iets te gaan vertellen, maar t lukt niet...??? en t wordt nog toegegeven ook!
kijk:
mannen onder elkaar, dan wil ik lezen:
bloed, zweet en tranen, het schuim op de lippen: stoer, aaaaarrrrrggggghh
vrouwen onder elkaar, dan wil ik (stiekem mee)lezen:
bloed, zweet en tranen, het schuim op de lippen: emoties, vrouwenkwaaltjes...
(en nu wegwezen, nu komen vast de 'opvliegers'........)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FORTKNOX004
|
|
Geplaatst: maandag 30 juli 2012, 01:17
|
|
|
Hoe bidden jullie? Heb je een bepaalde indeling van je gebed, of zeg je juist datgene wat er in je opkomt? Voor wie bid je? Waarom bid je?
Ik heb vaak het "probleem"dat ik afdwaal tijdens het bidden, waardoor ik soms dingen vergeet waar voor ik wou willen bidden/ danken. Ik vind het vaak lastig om voor mezelf te bidden, ik bedoel , ik bid liever voor anderen. Herkennen jullie dit, en hoe ga je er dan mee om?
Alvast dank!
vanavond een heel kort gebed gebeden : Kom!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FORTKNOX004
|
|
Geplaatst: maandag 30 juli 2012, 01:28
|
|
|
niets is zo charmant, als een spreuk aan de wand
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
BART347
|
|
Geplaatst: maandag 30 juli 2012, 01:37
|
|
|
FORTKNOX004 schreef: | niets is zo charmant, als een spreuk aan de wand |
niets is zo leuk, als een spreuk?
(volgens mij bestaat die nog niet......)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: maandag 30 juli 2012, 01:52
|
|
|
BART347 schreef: | hier probeer je toch echt iets in mijn schoenen te schuiven.
weet jij wel hoeveel mannen slachtoffer zijn gewordenen door dit soort misbruik? |
I know, quite the same ;, (
zondag 29 juli 2012, 07:16
Quote: | BART347 schreef: er van uitgaan dat intenties van anderen kwade of nare (bij)bedoelingen heeft? mocht dat daar schijn van hebben (ik geef toe dat ook ik wel eens achteraf invalshoeken zie van uitlatingen die ik niet op dat moment doorhad) dan kan een terugkoppeling uitsluitsel geven. |
Quote: | SHANITA130 schreef: Ik zeg niet dat jij nare bijbedoelingen hebt, misschien heeft Tallguy wel het een en ander in die categorie meegemaakt, of diegene waarvan hij zag dat ze onder de trein sprong, misschien was zij ook heel jong, en was dat zijn hele jonge vriendin, in de tijd dat hijzelf ook nog heel jong was...die ook al door andere familieleden en aanverwanten was 'opgemerkt' omdat ze 'jong' was. |
Quote: | mocht dat daar schijn van hebben (ik geef toe dat ook ik wel eens achteraf invalshoeken zie van uitlatingen die ik niet op dat moment doorhad) dan kan een terugkoppeling uitsluitsel geven. |
Het feit dat je dit schreef, dat zegt mij dat je 'teruggekoppelt' bent, want Je schreef ook: "mocht het daar de schijn van hebben (ik geef toe dat ook ik wel eens achteraf invalshoeken zie van uitlatingen die ik niet op dat moment doorhad)". Dat zegt mij dat je het niet zo bedoelde als ik erop reageerde. en dat je dat probeerd duidelijk te maken. Bij mij triggerde enkele dingen in die categorie nu eenmaal. En dan nog veel meer als bij de gemiddelde. En daar heb ik ook grondige redenen voor. ik wou je ook bewust maken, zo'n 'oude jongens onder elkaar grappen over vrouwen maken' zeg maar, dat werkt niet...voor een eventuele volgende keer, hier of in het 'echte leven'. Daar kijkt men doorheen... Maar wat mij betreft zand erover!
Toen ik die bewuste ochtend het dreigement naar je las, was het allereerste wat ik deed, de redactie mailen dat dat niet kan, en daarna op de niet okee knop geklikt.
Maar goed, de redactie reageerd niet, en da's voor mij dus ook een reactie, niet reageren. Er dus wel vanuit gaande dat er 24/7 iemand achter monitors zit.
Dus ik dacht, oke wat nu?
Ja, dan blijft er voor mij een ding over dat ik niet ga schelden, maar mezelf begripvol opstellen, en wel op zo'n manier dat het wel uit mijn hart komt, en geen toneelspelletje wordt, want daar zijn sommige mensen erg gevoelig voor, en kijken er meteen doorheen.
Dus wat merkte ik, ik kreeg positieve respons.
Want ik herinnerde mij deze tekst uit Spreuken:
15 1 Een zacht antwoord keert de grimmigheid af, maar een krenkend woord wekt de toorn op.
En ik dacht, nou als een zacht woord (begripvolle postings naar de persoon in dit geval) de grimmigheid afkeert, want het klonk mij grimmig (GRIMMIG= 1) Bedreigend 2) Boosaardig 3) Boos 4) Dreigend 5) Fel 6) Kwaad 7) Nors 8) Onvriendelijk 9) Onguur 10) Toornig 11) Uit zijn humeur 12) Verbeten 13) Verhard 14) Wrevelig 15) Woede 16) Zeer boos , ja, dan is dat verstandig, temeer omdat ik mij ook kon invoelen voor een heel groot gedeelte. dus het kwam uit mijn hart en was niet geveinst...
Ja, en een krenkend woord wekt de toorn op....ja, en die toorn was er al...
En die wou ik niet opwekken, in die zin, nog erger maken.
En ja hoor, ik kreeg na een tijdje wel positieve reacties, want ik voelde me in net als enkele anderen, temeer dat TG duidelijk schreef dat ie geen fijne jeugd(understatement) heeft gehad, nare dingen heeft meegemaakt, zo niet wil zijn en het een afweer is die zelfs zijn leven redt....
Ja, en als ik dan de negatieve zaken negeer, het erge boos worden in dit geval, en me richt op positieve zaken die hij wel zeker had, goede postings met linken over het geloof, bijbelstudies, mooi You Tube films, met mooi en goede teksten erbij, en zelfs een eigen site vol met goede bijbelstudies, preken teksten, boekbesprekingen etc. En dus eigenlijk doe wat in spreuken staat, maar dan niet wettisch, het kwam uit mijn hart. ja, dan zag ik dat ik positieve reacties kreeg...
Ik moest denken aan Shaping!.
Ja, ik kan het linken niet laten ;)
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op maandag 30 juli 2012, 10:47
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: maandag 30 juli 2012, 02:29
|
|
|
CARMEN073 schreef: | Als Jezus op aarde rondloopt roept Hij diverse malen op om Hem te volgen. Hij noemt echter wel 2 voorwaarden namelijk: je moet jezelf verloochenen en je kruis op je nemen.
Hij zeide tot allen: Indien iemand achter Mij wil komen, die verloochene zichzelf en neme dagelijks zijn kruis op en volge Mij. (Lucas 9:23)
Wie vindt deze teksten nog steeds actueel en hoe interpreteer je dit? Wat versta je onder je dagelijkse kruis en wat bedoelt Jezus met zelfverloochening? |
Kijk, ik had er een groot stuk onder gezet, had even zin om te schrijven en ik hou van woorden opzoeken.
Maar als ik zo eventjes primair zou reageren op je vraag, Quote: | Hij zeide tot allen: Indien iemand achter Mij wil komen, die verloochene zichzelf en neme dagelijks zijn kruis op en volge Mij. (Lucas 9:23)
Wie vindt deze teksten nog steeds actueel en hoe interpreteer je dit? Wat versta je onder je dagelijkse kruis en wat bedoelt Jezus met zelfverloochening? |
Ja, dan zou ik als eerste zeggen van, met je kruis opnemen wordt bedoeld je kruis dragen dat heeft iedereen, iedereen heeft wel moeilijke dingen om te dragen, de een meer dan de ander, maar toch.
Nou, dan betekend je kruis opnemen, dealen met die dingen, ze dragen als zijnde bij het leven horend en niet vluchten in materiele zaken, of drank of inmoreel gedrag, door express steeds alle aandacht ervan af te leiden door films, boeken etc. noem maar op. Maar het onder ogen zien, en het dus dragen. De moeilijk zaken in iemand persoonlijke leven zie ik dan als zijnde zijn kruis, wat ie moet dragen, onder ogen zien. En ook, dingen doen waar je niet altijd evenveel zin in heb, zoals huishouden, werken, dat soort dingen, dat je ook die dingen zo doet alsof je het voor de Here doet, ja dat staat ook ergens in de bijbel als gebod, NT, zoek 't later op, ga nu slapen. En dat is dan ook tevens weer jezelf verloochenen.
En dan jezelf verloochenen, ja, dat zie ik dus ook als niet roken terwijl je dat wel zou willen, niet snoepen, terwijl je dat wel zou willen, geen dubieuze sites bekijken terwijl je dat wel zou willen, niet elke avond lekker stappen terwijl je dat wel zou willen, etc. En noodzakleijke dingen doen die moeten gebeuren op je werk, huishouden etc. waar je eigenlijk ff geen zin in hebt maar die je toch doet met vreugde als doe je het voor de Here(bijbeltekst die ik later dus opzoek)
Dus eigenlijk, je doet dan geen dingen, ook voor je gezondheid, maar je laat ook dingen omdat het duidelijk is dat ze God verdiet doen, terwijl je het eigenlijk wel zou willen, ja, en dan verloochen je jezelf, zo zie ik dat, dit zou mijn eerste reactie zijn.
En nu 
Psje: heb de tekst gevonden: 22 Slaven, gehoorzaamt uw heren naar het vlees in alles, niet als mensenbehagers om hen naar de ogen te zien, maar met eenvoud des harten in de vreze des Heren. 23 Wat gij ook doet, verricht uw werk van harte, als voor de Here en niet voor mensen; 24 gij weet toch, dat gij van de Here tot vergelding de erfenis zult ontvangen. Gij dient Christus als heer. 25 Want wie onrecht doet, zal zijn onrecht terugontvangen, en er is geen aanzien des persoons.
Wat gij ook doet, verricht uw werk van harte, als voor de Here
Ja, en dat is dus ook je kruis dragen en jezelf verloochenen, moet je dingen op je werk doen die je niet leuk vind, huishouden doen waar je geen zin in hebt.....Wat gij ook doet, verricht uw werk van harte, als voor de Here
Maar ja het is jezelf verloochenen voor de Here, en niet voor mensen....En daarin zit het verschil! Vaak Worden de teksten achter de komma effe weggelaten, ja zelf meegemaakt.. 23. Wat gij ook doet, verricht uw werk van harte, als voor de Here en niet voor mensen
En: 22. Slaven, gehoorzaamt uw heren naar het vlees in alles, niet als mensenbehagers om hen naar de ogen te zien, maar met eenvoud des harten in de vreze des Heren
Slaven kunnen gezien worden als werknemers, in veel gevallen, denk ik...
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op maandag 30 juli 2012, 02:53
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JANS221
|
|
Geplaatst: maandag 30 juli 2012, 06:36
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Ik blijf eigenlijk bij mn eerste standpunt, je moet niet uitgaan van zelfverloochening, je moet uitgaan van liefde. Liefde voor God zorgt ervoor dat zelfverloochening eigenlijk vanzelf gaat. En in die zin vind ik het niet moeilijk mezelf te verloochenen. Je brengt wel offers, maar dat doe je in iedere relatie vind ik.
Mijn stelling is: als je moeite hebt met zelfverloochening, kijk dan eens naar je liefde voor God... |
Ja, dat ben ik met je eens. Dat je uit moet gaan van liefde en niet van zelfverloochening. Maar dat het dan vanzelf gaat........?? Soms toch ook niet! In een relatie gaat toch ook niet alles zomaar vanzelf? Dat is hard werken....ook al hou je nog zoveel van de ander. En natuurlijk wil je van alles doen voor de ander....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: maandag 30 juli 2012, 08:09
|
|
|
PETRA944 schreef: | chat harald 4 haartjes heide
vermoedelijk: candadiano visser
maar heide is al voor anne helemaal, zie ander topic. |
He heb ik sjans
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: maandag 30 juli 2012, 08:14
|
|
|
JANS221 schreef: | Ja, dat ben ik met je eens. Dat je uit moet gaan van liefde en niet van zelfverloochening. Maar dat het dan vanzelf gaat........?? Soms toch ook niet! In een relatie gaat toch ook niet alles zomaar vanzelf? Dat is hard werken....ook al hou je nog zoveel van de ander. En natuurlijk wil je van alles doen voor de ander.... |
precies... en als je dan spreekt over een huwelijk met iemand die zo "gehandicapt" is dat jij zelf schade lijdt en er geen sprake meer is van relatie... je altijd en continue te kort komt in van alles, in hoeverre wordt er dan van je verwacht en gevraagd deze "relatie" vol te houden? Hoe moet je dat drievoudige snoer op zo'n moment dan nog zien..... zelfverloochening heeft ook z'n grenzen... en vraagt soms om herkadering.
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op maandag 30 juli 2012, 08:16
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: maandag 30 juli 2012, 08:20
|
|
|
BART347 schreef: | das ook echt weer t probleem....
moeten ze onder elkaar kwekken, lukt dat niet (zonder mannen). zijn er twee mannentopics, dan komen hele gesprekken opgang. zie ook inmenging van vrouwen.
wat ik hier zie is de intentie iets te gaan vertellen, maar t lukt niet...??? en t wordt nog toegegeven ook!
kijk:
mannen onder elkaar, dan wil ik lezen:
bloed, zweet en tranen, het schuim op de lippen: stoer, aaaaarrrrrggggghh
vrouwen onder elkaar, dan wil ik (stiekem mee)lezen:
bloed, zweet en tranen, het schuim op de lippen: emoties, vrouwenkwaaltjes...
(en nu wegwezen, nu komen vast de 'opvliegers'........)  |
Ik heb nog geen last van opvliegers Maar misschien andere vrouwen op dit topic wel
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JANE866
|
|
Geplaatst: maandag 30 juli 2012, 08:37
|
|
|
x
Laatst aangepast door
|
JANE866
|
op maandag 30 juli 2012, 22:42
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: maandag 30 juli 2012, 09:08
|
|
|
BART347 schreef: | goed, we weten dat hij een probleem heeft.
zorg dat je zelf niet ook zo wordt.... | Eerlijk gezegd weet ik niks van hem, en ik ben de laatste tijd behoorlijk allergisch geworden voor roddel. Of het nu in het dagelijks leven of op internet is. Want ik geloof absoluut niet alles wat er op internet staat. Maar het gaat me uitsluitend om het gebruik van de eigen naam, verder niet.
Laatst aangepast door
|
CHATULIEM619
|
op maandag 30 juli 2012, 09:10
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: maandag 30 juli 2012, 09:20
|
|
|
FORTKNOX004 schreef: | Hoe bidden jullie? Heb je een bepaalde indeling van je gebed, of zeg je juist datgene wat er in je opkomt? Voor wie bid je? Waarom bid je?
Ik heb vaak het "probleem"dat ik afdwaal tijdens het bidden, waardoor ik soms dingen vergeet waar voor ik wou willen bidden/ danken. Ik vind het vaak lastig om voor mezelf te bidden, ik bedoel , ik bid liever voor anderen. Herkennen jullie dit, en hoe ga je er dan mee om?
Alvast dank!
vanavond een heel kort gebed gebeden : Kom! |
Mooi onderwerp Fortnox, zat net zelf te denken hoe hier iets over op het forum te zetten. De afgelopen 2 jaar heb ik eigenlijk niet zoveel meer gebeden, alleen korte gebeden zo tussendoor en voor het eten enzo. Wilde dit weer meer op gaan pakken en ben gister begonnen hier over na te denken. Vroeger (voor die 2 jaar) was bidden gewoon mn hart uitstorten bij God. Ik had geen schema geen volgorde bad gewoon voor waar ik op dat moment aan dacht en bad ook voor anderen maar vooral in nabije kring. Gek genoeg heb ik toen een studie over bidden gedaan waarin ik leerde dat je niet zomaar moest gaan bidden. Dat je eerst God moet prijzen dan Hem danken, een soort gebedsvolgorde waardoor bidden veel effectiever zou worden. waarna ik dus geen tijd meer nam voor bidden. Een soort averechts effect dus. Heb nu het verlangen om dat wel weer te doen, maar hoe? Maakt het inderdaad uit hoe je bid. luistert God eerder naar een gebed dat klinkt als een klok, waarin je Hem eerst prijst en dankt enz. dan naar een door mij gestameld gebed? En waarom zou je eigenlijk nog bidden als God toch al alles weet. is ook zo'n vraag Verandert God van mening door gebed, zoals we in de Bijbel vinden bij o.a. Mozes . Beantwoord God mijn gebed, ikzelf heb een hele lijst van dingen die ik op gebed gekregen heb. Maar ja er zijn ook mensen die dat zo weg kunnen redeneren. Helpt gebed mij persoonlijk als een soort meditatie? En hoe lang ga je dan bidden als je daar tijd voor apart zet, ik hoor wel eens van mensen die een uur bidden of langer. dat vind ik ontzettend knap. Mijn gedachten dwalen al heel snel af. Heb mezelf voorgenomen omdat voorlopig eens een kwartier te doen per dag. Een kwartier speciaal voor gebed nadat ik Bijbel gelezen heb. Ben benieuwd hoe dat gaat. Ik heb een klein opschrijfboekje en daar zet ik in de loop van de dag gebedspunten in. Dat kan echt van alles zijn van een oorlog in een ver land, de slechte relatie van mn zus met haar kind tot mn pijnlijke tenen. En dan spiek ik tijdens het bidden even af en toe om niks te vergeten En gaat er nog iemand op zn knieën tijdens het bidden= of is dat veel te ouderwets
Laatst aangepast door
|
ROELANDE345
|
op maandag 30 juli 2012, 11:06
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: maandag 30 juli 2012, 09:22
|
|
|
JOL252 schreef: | precies... en als je dan spreekt over een huwelijk met iemand die zo "gehandicapt" is dat jij zelf schade lijdt en er geen sprake meer is van relatie... je altijd en continue te kort komt in van alles, in hoeverre wordt er dan van je verwacht en gevraagd deze "relatie" vol te houden? Hoe moet je dat drievoudige snoer op zo'n moment dan nog zien..... zelfverloochening heeft ook z'n grenzen... en vraagt soms om herkadering. | Ja natuurlijk zijn er grenzen. Want zelfverloochening kan heel snel misbruikt worden door de ander. En zelfverloochening voor God kan heel snel leiden tot een negatief Godsbeeld.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HEIDE115
|
|
Geplaatst: maandag 30 juli 2012, 09:24
|
|
|
nieuwe topic's geopend op het forum door 2 jonge mannen,geweldig! Laten we laten zien,dat de topic's gewaardeerd worden.
- Topic tegel - Topic Bidden
Laatst aangepast door
|
HEIDE115
|
op maandag 30 juli 2012, 09:25
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |