ChristianMatch

Forum

ga je mee picknicken/BBQ zaterdag 4 aug in ede op de heide?
Ga naar pagina Vorige 1 ... 4290 4291 4292 4293 4294 4295 4296 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Agenda
Auteur Bericht
INGE721

BerichtGeplaatst: vrijdag 3 augustus 2012, 18:08

VISSER278 schreef:
De koekkoek , ik moet eerst uitslapen. En dat kan wel eens behoorlijk lang gaan duren.

De koekkoek of de kraai??? Smiley die vol vragen zit
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: vrijdag 3 augustus 2012, 18:09

INGE721 schreef:
De koekkoek of de kraai??? Smiley die vol vragen zit

De koekoek want die moet hem wekken om 8.00 uur Coole smiley met zonnebril Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Trouwens de kraaien kunnen dat ook als ze maar genoeg herrie maken Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: vrijdag 3 augustus 2012, 18:11

JANS221 schreef:
Het is inderdaad een uitkomst, die computerbril. Ik heb hem nu sinds 3 maanden. Ik had al een multifocale bril, maar als ik dan naar het computerscherm keek, moest ik dat door het leesgedeelte doen met als gevolg dat ik last van mijn nek en schouders kreeg, omdat ik constant met mijn hoofd omhoog zat!
En om maar weer even on-topic te gaan.... toch wel een mooi moment om zonder pijn in de nek thuis te komen van je werk!!

Zeker voor 50+ ers Clown smiley Knipoog smiley

Maar ideaal dat ze bestaan had er nog nooit van gehoord Verraste, verbaasde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: vrijdag 3 augustus 2012, 18:19

JANS221 schreef:
Ik wist wel dat het lied van Jaqueline vd Waals was, maar niet dat ze het geschreven had nadat ze te horen had gekregen dat ze een oogziekte had.

Wat is voor jou het verschil tussen hopen en vertrouwen en dan bedoel ik het hopen en vertrouwen op God. Hopen op God heeft voor mij een andere waarde dan hopen op mensen. Hoop en vertrouwen op God is dan toch gelijk aan elkaar? Of geef jij er een andere betekenis aan?

Het ging mij er ook meer om dat er vaak gezegd wordt dat je geen vragen aan God mag/moet stellen, maar er in moet berusten dat het gaat zoals het gaat. En daar zette ik mijn vraagtekens bij.
Er zit natuurlijk zowel een stuk vertrouwen als een stuk fatalisme in. Wie zegt dat je geen vragen mag stellen, weet volgens mij niet waar hij het over heeft. Er zijn toch voldoende mensen in de Bijbel die aan God vragen waarom? Job, Jeremia zijn er twee, en wat denk je dan van Jezus Zelf aan het kruis? Ik denk ook dat als ik voor Zijn troon sta, ik ook wel een paar vragen heb, waarom er dingen zo gebeurd zijn.
God is niet bang voor vragen, als het maar vragen en geen verwijten worden. Want die verwijten worden verbitterdheid, opstandigheid en ongeloof.
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: vrijdag 3 augustus 2012, 18:38

THOMAS968 schreef:
Mijn gezichtsafwijking is niet eens erg groot maar de kleine lettertjes op het scherm is net weer verder weg dan de kleine lettertjes van de leesbril. Inderdaad, ik heb me een computerbril laten aansmeren en dat is een zegen. Het leest heerlijk ontspannen en als ik naar beneden kijk is er hetzelfde leesgedeelte. Het is een geluk moet ik zeggen want ik breng redelijk wat uren achter het scherm door. Dus als je de letters op je computer niet meer goed ziet, aarzel niet en naar de opticien.

Thomas, ziet het weer scherp.

Wat is het verschil tussen een computerbril en een leesbril?
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221

BerichtGeplaatst: vrijdag 3 augustus 2012, 18:51

CHATULIEM619 schreef:
Er zit natuurlijk zowel een stuk vertrouwen als een stuk fatalisme in. Wie zegt dat je geen vragen mag stellen, weet volgens mij niet waar hij het over heeft. Er zijn toch voldoende mensen in de Bijbel die aan God vragen waarom? Job, Jeremia zijn er twee, en wat denk je dan van Jezus Zelf aan het kruis? Ik denk ook dat als ik voor Zijn troon sta, ik ook wel een paar vragen heb, waarom er dingen zo gebeurd zijn.
God is niet bang voor vragen, als het maar vragen en geen verwijten worden. Want die verwijten worden verbitterdheid, opstandigheid en ongeloof.

Nee, ik bedoel dan ook beslist geen verwijten. Maar als je bidt (in gesprek met God bent), lijkt mij het heel gewoon als daar ( in dat gesprek) ook vragen in voor komen.
En Jezus zelf vroeg inderdaad aan het kruis ook : Waarom??
Zo vind ik de opmerking: niet vragen waarom, maar waartoe? ook vaak zo`n opmerking, die zo snel (gedachteloos) gezegd wordt!
Natuurlijk begrijp ik wel wat hiermee bedoeld wordt, maar of je iemand die grote vragen heeft hiermee helpt.......???
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221

BerichtGeplaatst: vrijdag 3 augustus 2012, 19:04

Eerlijk gezegd heb ik zo ook mijn ``selectiecriteria``. En daar valt ook de afstand onder. (en mannen met sokken in sandalen)

En dan niet eens in de eerste plaats omdat ik dan (als ik zou besluiten te verhuizen) te ver van de kids zou wonen, maar meer omdat het mij erg moeilijk lijkt om een relatie op te bouwen met iemand die zover weg woont.
(dus helaas mannen uit Groningen/Friesland/Drenthe).

Maar als je nog kinderen hebt die thuis wonen, lijkt het me inderdaad nog moeilijker om een lange-afstands-relatie te hebben.

Nuchterheid kan geen kwaad, maar....het hart heeft zijn redenen, die het verstand niet kent. (Pascal). (of misschien niet wil kennen) M.a.w. selectiecriteria kan je altijd nog wijzigen. Je zou maar iemand tegenkomen die heeeeeel ver weg woont.....pppffff
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: vrijdag 3 augustus 2012, 19:20

Eerlijk gezegd durf ik ook nog wel een stap verder te gaan. Want waar krijg je sowieso mee te maken als je een relatie krijgt? Je moet weer helemaal opnieuw met een ander een bestaan opbouwen. Dat is hier voor de meeste mensen al te veel gevraagd. En je kunt je ook afvragen of het haalbaar is. Vaak vereist dat al heel veel moeite om dat voor elkaar te krijgen.
Dan heb je nog kwesties als werk wonen en kids. (in mijn ogen de juiste volgorde). Waar men zich op verkijkt is, dat het heel best zou kunnen, dat de kids een minder groot probleem is, dan de afstand. Kids kunnen zich aanpassen, afstanden niet.
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA944

BerichtGeplaatst: vrijdag 3 augustus 2012, 19:27

en zo zitten sommigge nog hier met elkaar nog jaren opgescheept Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: vrijdag 3 augustus 2012, 19:48

JANS221 schreef:
Eerlijk gezegd heb ik zo ook mijn ``selectiecriteria``. En daar valt ook de afstand onder. (en mannen met sokken in sandalen)

En dan niet eens in de eerste plaats omdat ik dan (als ik zou besluiten te verhuizen) te ver van de kids zou wonen, maar meer omdat het mij erg moeilijk lijkt om een relatie op te bouwen met iemand die zover weg woont.
(dus helaas mannen uit Groningen/Friesland/Drenthe).

Maar als je nog kinderen hebt die thuis wonen, lijkt het me inderdaad nog moeilijker om een lange-afstands-relatie te hebben.

Nuchterheid kan geen kwaad, maar....het hart heeft zijn redenen, die het verstand niet kent. (Pascal). (of misschien niet wil kennen) M.a.w. selectiecriteria kan je altijd nog wijzigen. Je zou maar iemand tegenkomen die heeeeeel ver weg woont.....pppffff

Ach Jans, we hebben allerlei criteria maar de ware is niet degene die er aan voldoet maar voor wie je ze opgeeft.

Het is niet juist om te denken dat liefde ontstaat uit lange kameraadschap en aanhoudende hofmakerij. Liefde is het resultaat van spirituele affiniteit en deze affiniteit kan alleen in een oogwenk ontstaan, ze zal anders in geen jaren of zelfs generaties voorkomen.'

Kahlil Gibran

Thomas.

Laatst aangepast door
THOMAS968
op vrijdag 3 augustus 2012, 19:56
Naar boven

Auteur Bericht
ANNA415

BerichtGeplaatst: vrijdag 3 augustus 2012, 19:54

INGE721 schreef:
Doe je dan wel even je huishoudhandschoenen (wat een heerlijk feut- woord)
aan???? Anders plak je zo vast aan die vliegenvanger Engeltje smiley

Goed idee , blijf liever aan een kerel plakken Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ANNA415

BerichtGeplaatst: vrijdag 3 augustus 2012, 19:56

INGE721 schreef:
JOEPIE ik mag ook jury lid zijn Verliefde smiley

Ik zal de presentatie wel doen Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221

BerichtGeplaatst: vrijdag 3 augustus 2012, 19:56

THOMAS968 schreef:
Ach Jans, we hebben allerlei criteria maar voor de goede geven we die waarschijnlijk op. Misschien werkt het dus wel andersom.

Het is niet juist om te denken dat liefde ontstaat uit lange kameraadschap en aanhoudende hofmakerij. Liefde is het resultaat van spirituele affiniteit en deze affiniteit kan alleen in een oogwenk ontstaan, ze zal anders in geen jaren of zelfs generaties voorkomen.'

Kahlil Gibran

Thomas.

Mag ik bij dat woord ``alleen`` in het citaat mijn twijfels hebben? Ik hou graag alle mogelijkheden open.....
Naar boven

Auteur Bericht
ANNA415

BerichtGeplaatst: vrijdag 3 augustus 2012, 20:04

STEENTJE178 schreef:
Een SCHEERAPPARAAT????
Volgens mij is een vis toch juist één van de wezens die net niet met die dingen onder handen genomen hoeft te worden??? Of..........
Baardvissen??? Coole smiley met zonnebril

Nee dat scheerapparaat is voor harige Vissers. Zieke smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HARALD940

BerichtGeplaatst: vrijdag 3 augustus 2012, 20:11

CHANNAH042 schreef:
[i]Hey Hannah!

Wat leuk dat je dit organiseert zeg Lachende smiley En blijkbaar dus al heel wat keren...??? Ik wil eigenlijk ook wel komen met mn dochtertje :)
Maar ben niet zo'n held in dit soort dingen waarbij ik verder niemand ken haha!

Heb je gister gesproken in de chat, gaan dr aardig wat luitjes mee?
Ik ben dr één v grote bek klein hartje, haha Verlegen lachende smiley

Groetjes, Channah!

Je kunt anders ook even langs komen om de sfeer te proeven, bijvoorbeeld voor een uurtje, of 2, als het je bevalt kun je altijd langer blijven en/of bij de volgende picknick er langer blijven als je wilt.
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: vrijdag 3 augustus 2012, 20:21

HARALD940 schreef:
Je kunt anders ook even langs komen om de sfeer te proeven, bijvoorbeeld voor een uurtje, of 2, als het je bevalt kun je altijd langer blijven en/of bij de volgende picknick er langer blijven als je wilt.

Zeg Harald heb je de week overleefd?? Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Nog een nachtje slapen hoor Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: vrijdag 3 augustus 2012, 20:22

ANNA415 schreef:
Ik zal de presentatie wel doen Clown smiley

Party time Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: vrijdag 3 augustus 2012, 20:23

ANNA415 schreef:
Goed idee , blijf liever aan een kerel plakken Knipoog smiley

Wordt wel een plakkerig topic ipv stenen Clown smiley Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
HARALD940

BerichtGeplaatst: vrijdag 3 augustus 2012, 20:44

ERIKA129 schreef:
Zeg Harald heb je de week overleefd?? Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Nog een nachtje slapen hoor Clown smiley

Nauwelijks!!!

Ik kon zo slecht slapen, dat wil je niet weten.
En ja, hopelijk morgen niet verslapen dan maar Clown smiley Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven

Auteur Bericht
INGE721

BerichtGeplaatst: vrijdag 3 augustus 2012, 20:51

ROELANDE345 schreef:
Wat is het verschil tussen een computerbril en een leesbril?

Het montuur?????
Of de prijs???? Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
ANNA415

BerichtGeplaatst: vrijdag 3 augustus 2012, 20:53

ERIKA129 schreef:
Wordt wel een plakkerig topic ipv stenen Clown smiley Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

STEENgoed toch? Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ANNA415

BerichtGeplaatst: vrijdag 3 augustus 2012, 20:54

ERIKA129 schreef:
Party time Clown smiley

Carmen zijn er al aanmeldingen? Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
INGE721

BerichtGeplaatst: vrijdag 3 augustus 2012, 20:55

Ongeveer 30 jaar geleden....

De dochter van mijn zus ( toen 5 jaar ) vraagt aan onze moeder of ze nog wat herinneringen heeft aan haar schooltijd.
Oma, een geboren vertelster, brandt los..... Maar vroeg oma aan R, weet jij nog dat je voor het eerst naar school ging???
Pfffffffffff oma, dat is al zooooo lang geleden, dat weet ik niet meer. Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
INGE721

BerichtGeplaatst: vrijdag 3 augustus 2012, 20:59

[quote=ANNA415]Nee dat scheerapparaat is voor harige Vissers. Zieke smiley[/quote

Volgens mij zit het wel snor] Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA944

BerichtGeplaatst: vrijdag 3 augustus 2012, 21:01

VISSER278 schreef:
ik neem die cam wel mee naar domburg, oke?
Zeeland durft dáár vast niet te komen . Smiley met dichtgeplakte mond

Ik zie jou met je zoon niet staan bij die cam hoor...
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA944

BerichtGeplaatst: vrijdag 3 augustus 2012, 21:17

THOMAS968 schreef:
Ach Jans, we hebben allerlei criteria maar de ware is niet degene die er aan voldoet maar voor wie je ze opgeeft.

Kahlil Gibran

Thomas.

echte liefde kom je ook weinig tegen.
soms denk ik dat veel mensen maar met een tweede keuze verdergaan omdat ze niet alleen kunnen zijn. en die kinderen nemen ze er dan ook maar bij, klik of niet een klik met de kinderen,
dan blijf ik liever alleen.
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: vrijdag 3 augustus 2012, 21:21

HARALD940 schreef:
Nauwelijks!!!

Ik kon zo slecht slapen, dat wil je niet weten.
En ja, hopelijk morgen niet verslapen dan maar Clown smiley Smiley met dichtgeplakte mond

Hoezo slaap je bij visser dan Clown smiley Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
QSJE546

BerichtGeplaatst: vrijdag 3 augustus 2012, 21:22

ik neem morgen een bbq mee en houtskool
Had ik al eerder aangegeven maar stond niet bij t lijstje Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: vrijdag 3 augustus 2012, 21:23

QSJE546 schreef:
ik neem morgen een bbq mee en houtskool
Had ik al eerder aangegeven maar stond niet bij t lijstje Lachende smiley

en harald zorgt voor het vlees das mooi makkelijk Clown smiley Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA944

BerichtGeplaatst: vrijdag 3 augustus 2012, 21:23

HEIDE115 schreef:
God grijpt altijd op tijd in;

Op verschillende plaatsen in het woord grijpt God precies op tijd in.

wanneer door mij of door welk mens ook geleefd wordt
als of God maar een beetje oog toeluikend meekijkt.
Vergissen we ons diep.
David zegt;eer ik verdrukt werd,heb ik gewaald.

God brengt soms in grote nood.
Nood waar we ons zelf niet uit kunnen verlossen.
Nee..tastend in het duister kan ik dan mijn weg moeten gaan.

Ja,God weet wat mijn afdwalingen zijn.
Hij weet dat ik met mijn ik het vertrouwste om kan gaan.
Zelf uit maken hoe ik het voelt en wilt voelen.
Dwalen dus..
God laat het hier niet bij,nee HIJ zoekt op,..wonder!
Opnieuw schijnt het licht over ZIJN woord voor mij..

Eer ik verdrukt werd,heb ik gedwaald.

Heide

mooi, moet me aan een afgedwaald schaapje denken die jezus gaat opzoeken om terug te brengen na de kudde.
Dat schaapje dwaalt af omdat jezus een herder is die ons in vrijheid laat , en in die vrijheid rennen we soms hard de verkeerde weg op, en dan keer op keer komt jezus weer het schaapje halen als het verdwaalt is vol genade.
Naar boven

ChristianMatch forum index » Agenda
Ga naar pagina Vorige 1 ... 4290 4291 4292 4293 4294 4295 4296 ... 6194 Volgende
Pagina 4293 van 6194