Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: zondag 5 augustus 2012, 20:38
|
|
|
http://youtu.be/OCSlQMSQBso
tekst van Eric Clapton uitgevoerd door Glenn Kaiser, Darryl Mansfield en Larry Howard... wow
.... a way to live in the color of the Lord....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: zondag 5 augustus 2012, 20:39
|
|
|
STEENTJE178 schreef: | Ooooowwww dus jij wilt wel dueleren om Bart?? Hebben we iig al 1 persoon die de strijd aan wil gaan. Nu nog een tegenstander voor je vinden.....
Steen-die-nog-steeds-wel-een-jureer-maar-geen-dualeer-rol-op-haar-wil-nemen.  |
Owwwwwwwwwwwwww neehjjjjjjjjjjj he Nee de dames die om Bart mgen strijden krijgen gladiatoren kleding. Maar als presentatrice moet ik natuurlijk in een prachtig gewaad.
Anna die er niet aan moet denken zo'n jong broekeventje
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: zondag 5 augustus 2012, 20:42
|
|
|
ANNA415 schreef: | Oke, ik leg het nog een keer uit. NEE geen groepsdate met Visser. Volgens mij was het toch wel duidelijk wie er met Visser een datum moest gaan afspreken  |
Ik snap er de balluhh niet meer van. Ik probeer hier een damesteam vissen te creëren en dan ineens word er gesproken over groepsdaten. Maar ...... Heide lijkt me wel de juiste persoon om als bondscoach te fungeren.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER619
|
|
Geplaatst: zondag 5 augustus 2012, 20:44
|
|
|
Mooie uitleg, we gaan vaak voorbij aan wat er in de Bijbel staat omdat we het als kind al kregen te horen en het zal wel goed zijn, zonder eens na te denken over de diepere betekenis.
Ik denk dat we zo aan veel meer zaken voorbij lopen waar God Goedheid en Grootheid in word beschreven.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: zondag 5 augustus 2012, 20:46
|
|
|
ANNA415 schreef: | Aangezien het topic "over Vissen en vrouwen" heet, zul je wel vis of een vrouw eten  |
Klopt , het was één van de beiden.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: zondag 5 augustus 2012, 20:48
|
|
|
WILLEM932 schreef: | Kibbeling van de visboer. Benodigdheden: €3,-- Wachttijd: circa 10 minuten. Zekerheidje: succes gegarandeerd.
Eet smakelijk! |
En aangezien we hier geen visboer op het dorp hebben , laat staan dat die winkel dan ook nog es open zou zijn op de zondag , was ik maar wat blij dat er verse tong op mn bord lag.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CARMEN073
|
|
Geplaatst: zondag 5 augustus 2012, 20:50
|
|
|
HEIDE115 schreef: | HIJ moet wassen,en ik moet minder worden.
Dit is het werk van ZIJN geschonken GEEST in het hart. Geloof's groei is er dus zeker.. Maar deze groei kent tijden van God nabij te voelen,en tijden van; Waar is God op wie je bouwt en waar jij/u geheel u zaak aan toe vertrouwd?..aanvechtingen dus. De geloof's groei is wanneer we niet alleen maar horizontaal kijken, maar verticaal leren kijken en verwachten,op de hulp die vroeg of laat komen zal. |
Zo kreeg ik eens, na een heel moeilijk jaar, terwijl ik mij afvroeg waar God al die tijd was geweest, exact op de dag af de volgende tekst:
"... van de eerste dag af, dat gij uw hart erop gezet hadt om inzicht te verkrijgen en om u voor uw God te verootmoedigen, zijn uw woorden gehoord..." (Daniel 10:12)
Het werd mij toen duidelijk dat God er al die tijd bij was geweest hoewel ik dat toen niet ervoer. Een belangrijke les voor mij om te leren dat je niet op je gevoel af moet gaan.
Gewoon vertrouwen in wat God in zijn woord zegt ondanks al je tegenstrijdige gevoelens of mogelijke rationele bezwaren en bedenkingen. Geloof staat op de 1e plaats.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: zondag 5 augustus 2012, 20:52
|
|
|
PETRA944 schreef: | ha ha dat is nou es een goeie tip. enfin ik ga door met me huishoudelijk werk, broden bakken, zijn er hier meer die zelf hun brood bakken? Het lukt mij aardig goed en vult goed bij de kinderen, op het begin ha ha mislukte ze wel es, je kon er toen noggeneens niet de eenden mee voeren, gooide je een stuk brood tegen ze aan, was ik bang dat ze bewusteloos neer sloegen zo hard was dat brood. |
Soort dierenmishandeling dus.
Visser houdt ook niet van kokosbrood.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: zondag 5 augustus 2012, 20:53
|
|
|
WILLEM932 schreef: | Kibbeling van de visboer. Benodigdheden: €3,-- Wachttijd: circa 10 minuten. Zekerheidje: succes gegarandeerd.
Eet smakelijk! |
Met jou kan ik praten. Een vis vangen en dan weer terugsmijten is wel heel sportief maar ik eet ze gewoon op. En dan zeggen ze nog dat ik geen dierenliefhebber ben! Wat een onzin. Ik eet koeien, varkens en vissen, dus ik hou echt wel van dieren.
Thomas, eet smakelijk.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CARMEN073
|
|
Geplaatst: zondag 5 augustus 2012, 20:55
|
|
|
ANNA415 schreef: | Owwwwwwwwwwwwww neehjjjjjjjjjjj he Nee de dames die om Bart mgen strijden krijgen gladiatoren kleding. Maar als presentatrice moet ik natuurlijk in een prachtig gewaad.
Anna die er niet aan moet denken zo'n jong broekeventje |
Helaas, ik las ergens anders dat Bart het klooster ingaat. Het wordt dus een habijt
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: zondag 5 augustus 2012, 21:08
|
|
|
Dit vraag ik me af vandaag..........
Bij 9 van de 10 profielen die je leest staat er als slot zoiets van .... liever geen knipogen . Maar ik vraag me af .... zijn er die wel eens zo'n stomme knipoog versturen? En waarom? Alleen om aandacht te vragen? Of omdat ze geem moeite willen doen om een mail te versturen ?
Dit vroeg ik me zomaar eens af.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: zondag 5 augustus 2012, 21:11
|
|
|
Mooiste moment was toen ik vandaag op de buienradar keek en zag dat ze voor komende week en de week erna nog heel mooi vakantieweer afgeven.
En nu maar hopen dat die buienradar eens gelijk heeft.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: zondag 5 augustus 2012, 21:16
|
|
|
PIETER619 schreef: | Mooie uitleg, we gaan vaak voorbij aan wat er in de Bijbel staat omdat we het als kind al kregen te horen en het zal wel goed zijn, zonder eens na te denken over de diepere betekenis.
Ik denk dat we zo aan veel meer zaken voorbij lopen waar God Goedheid en Grootheid in word beschreven. |
Er staat veel tussen de zinnen... Hoe zie je bijv. de zin "God der goden" Als er maar 1 God is, hoe kun je dan God der goden zijn eigenlijk?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JANS221
|
|
Geplaatst: zondag 5 augustus 2012, 21:17
|
|
|
VISSER278 schreef: | Dit vraag ik me af vandaag..........
Bij 9 van de 10 profielen die je leest staat er als slot zoiets van .... liever geen knipogen . Maar ik vraag me af .... zijn er die wel eens zo'n stomme knipoog versturen? En waarom? Alleen om aandacht te vragen? Of omdat ze geem moeite willen doen om een mail te versturen ?
Dit vroeg ik me zomaar eens af.  |
Ja hoor Visser, vandaag nog een knipoog ontvangen!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZWAAN995
|
|
Geplaatst: zondag 5 augustus 2012, 21:23
|
|
|
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZWAAN995
|
|
Geplaatst: zondag 5 augustus 2012, 21:28
|
|
|
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: zondag 5 augustus 2012, 21:29
|
|
|
Dan moet je eens wat meer naar de mannen kijken, Shanita. Neem dan wel een bril voor veraf want met een computerbril zie je alleen scherp bij een afstand van 60 cm en dat is al aardig dichtbij.
Haha 
Ja, een bril voor veraf, die héb ik wel zet 'm alleen op als ik film kijk.
Als ik dus op straat loop bijvoorbeeld, en iemand zwaait, ja herken ik de persoon regelmatig niet, en zwaai maar terug voor de zekerheid 
Ik kan iemand wel herkennen aan bijvoorlbeeld een jas die die vaak draagt, maar gezichten zijn voor mij wazig. Ja, ik wen eraan.
En...als ik dan wel een keer die bril op heb, ja dan is alles zo mooi scherp. Wat normaal niet op zou vallen.
Ja, en ogen laseren en contactlezen ja, vind ik eng.
Ja, en het valt mee hoor, aan de ene oog zit ik op 1,5, maar aan de ander of op 0,75, dus ja, dat valt erg mee hoor, kon zelfs nog net de borden lezen, waar de naamplaatsen opstaan op de snelweg. Maw, kon dus gemakkelijk zonder bril autorijden ook.
Maar ja, nogmaals, als je de bril voor veraf nu en dan es opzet is de wereld, die toch al zo mooi is nog veel mooier door dat die scherper is, je ziet bijvoorbeeld aan een boom verderop, elke blaadje apart, en zonder bril ja, dan zie je een wazige lichtgroene massa
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op zondag 5 augustus 2012, 21:30
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZWAAN995
|
|
Geplaatst: zondag 5 augustus 2012, 21:30
|
|
|
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZWAAN995
|
|
Geplaatst: zondag 5 augustus 2012, 21:33
|
|
|
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
|
Geplaatst: zondag 5 augustus 2012, 21:34
|
|
|
Ha Pieter,
Allereerst van hartelijk gefeliciteerd met je mooie verjaardag, geniet met je gezin. Welkom terug, samen met je vrouw, als verloren zoon van CM. We zijn bijna 8 weken getrouwd en ik woon niet meer in de Hoeksche Waard. Of ik heimwee heb? Gelukkig niet, ik heb hier reuze naar m'n zin
Groetjes aan Annette en je kids.
Herman en Brigitta
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
KROX372
|
|
Geplaatst: zondag 5 augustus 2012, 21:35
|
|
|
Ik had een groot geloof, maar omdat ik iets deed wat God kwaad maakte, is mijn relatie met God geblokkeerd als een rood stoplicht in de grond. Daar ga ik maar eens met een dominee over praten. Lijkt me wel zo wijs, maar dan nog weet ik niet of de oplossing komt, want die ds. is ook maar een man. Maar vroeger groeide mijn geloof doordat God een weg met mij ging, dat ik zelf de bijbel ging lezen, zonder enige invloed van een mens. Toen kwam ik tot berouw en dat resulteerde tot een wedergeboorte en in meer bijbellezen, en een verlangen om te getuigen van Jezus.
Laatst aangepast door
|
KROX372
|
op zondag 5 augustus 2012, 21:36
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA944
|
|
Geplaatst: zondag 5 augustus 2012, 21:49
|
|
|
KROX372 schreef: | Ik had een groot geloof, maar omdat ik iets deed wat God kwaad maakte, is mijn relatie met God geblokkeerd als een rood stoplicht in de grond. Daar ga ik maar eens met een dominee over praten. Lijkt me wel zo wijs, maar dan nog weet ik niet of de oplossing komt, want die ds. is ook maar een man. Maar vroeger groeide mijn geloof doordat God een weg met mij ging, dat ik zelf de bijbel ging lezen, zonder enige invloed van een mens. Toen kwam ik tot berouw en dat resulteerde tot een wedergeboorte en in meer bijbellezen, en een verlangen om te getuigen van Jezus. |
je wil mijn zonden niet weten die ik allemaal heb gehad,ik heb ze aan jezus gegeven en terwijl ik me best doe om een goede cristen te zijn zondig ik nog heel vaak en ja het verwijdert me van god en dan ga ik na god en vraag om vergeving en ben ik weer dichter bij god. staat mijn zonde niet meer als een muur tussen god en mij. jezus is gekomen voor zondaren, en god weet hoe wij mensjes zijn, ook als cristen zondiggen we nog wel es, en we mogen keer op keer onze zonden weer aan jezus geven, die heeft voor ons onze zonden gedragen en daardoor zijn we weer vrij om een relatie met god aan te gaan. Als ik jouw was ging ik terug naar het moment dat het stoplicht op rood ging en ging ermee na god, vertel hem alles, vraag om vergeving van je zonden. god is een genadig god en houd van je met een onvoorwaardelijke liefde. laat je niet aanklagen door de tegenstander, het is een leugen dat we een zonde doen en daardoor geen toegang meer hebben tot god. we mogen onze zonden aan jezus geven en dan zijn we weer vrij.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEM618
|
|
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Mijn vraag was gericht op je volgende opmerking: Wat verandert bij de wedergeboorte volgens jou wel dan? |
Wedergeboorte geeft aan een opnieuw geboren worden. Echter door het hele nieuwe testament heen zijn er verschillende benaderingen van bekering. Nicodemus in gesprek met Jezus; daar komt naar voren het opnieuw geboren worden, maar op andere plaatsen is er ook sprake van Levend maken, of zoals paulus omschrijft een nieuw leven in mij, wat strijd tegen je vlees. Wat ik er dus onder versta, is dat er in ieder geval vanuit een totaal andere bron leven gehaald word, en inhoud word gegeven aan het leven. Het leven hierin word meer en meer gericht op de eer van God, en het minder worden van je eigen wil. De bron hiervan is God, Gods eer, het steeds meer leren kennen van God, het steeds meer leren liefhebben van God en Zijn geboden. Wedergeboorte is een moment, maar ik denk niet dat je dat moment erg helder hoef te hebben, maar wel dat je uit de manier van leven kan zien wat de bron van leven is. Een baby weet niet dat het geboren is, kan dat ook niet benoemen. En een kind weet dat het eens geboren is, en omdat zijn omgeving de datum heeft bekend gemaakt, zegt niet dat het kind de geboorte kan herinneren. Maar je kan wel zien en merken dat het kind leeft.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
|
|
|
KROX372 schreef: | Ik had een groot geloof, maar omdat ik iets deed wat God kwaad maakte, is mijn relatie met God geblokkeerd als een rood stoplicht in de grond. Daar ga ik maar eens met een dominee over praten. Lijkt me wel zo wijs, maar dan nog weet ik niet of de oplossing komt, want die ds. is ook maar een man. Maar vroeger groeide mijn geloof doordat God een weg met mij ging, dat ik zelf de bijbel ging lezen, zonder enige invloed van een mens. Toen kwam ik tot berouw en dat resulteerde tot een wedergeboorte en in meer bijbellezen, en een verlangen om te getuigen van Jezus. |
Hai Krox,
Nou, ik denk zelf dat als je denkt dat je iets deed waarvan je denkt dat dat je relatie tot God heeft geblokkeerd, dat je dan wel een geweten hebt, en als God ziet dat je zo denkt, het voor Hem al goed is. Want, je béseft...
Groetjes!
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op zondag 5 augustus 2012, 21:50
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
KROX372
|
|
Geplaatst: zondag 5 augustus 2012, 21:52
|
|
|
PIETER649 schreef: | Er staat veel tussen de zinnen... Hoe zie je bijv. de zin "God der goden" Als er maar 1 God is, hoe kun je dan God der goden zijn eigenlijk?  |
Gij zult u voor hen niet buigen noch hen dienen, dus ze(die andere goden) kunnen wel een mens in beslag nemen met dienst of nederigheid, maar jij bedoelt natuurlijk: ze leven toch niet....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA944
|
|
Geplaatst: zondag 5 augustus 2012, 22:02
|
|
|
VISSER278 schreef: | Soort dierenmishandeling dus.
Visser houdt ook niet van kokosbrood. |
ehhhhhhhhh nou echt erg, we gaven de mislukte broden veel aan de schapen en op een dag komt er iemand die zegt je mag de schapen geen brood geven, daar kunnen ze niet tegen dan gaan ze dood. dus we geven ze maar geen brood meer en hoop dat ik geen schapen heb omgebracht met mijn brood
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEM618
|
|
Geplaatst: zondag 5 augustus 2012, 22:02
|
|
|
HEIDE115 schreef: | veel mensen lachten veel te hard,waren veel te stout,ik heb laten insmeren voor de zon..maar ondanks geen alcohol..werd ik ingesmeerd met knoflooksaus ..nou dan weet jij jt..
Verdur een TOP daggie..! |
Op de hei, rustig veldje, dan mag je toch wel hard lachen? En wanneer ben je veel te stout? Maar dat jij je moest laten insmeren voor de zon, Heide, ik dacht juist dat je al veel uren zon er op had zitten. Je kleurtje was veel bruiner dan de mijne , en insmeren voor de zon was bij mij niet eens nodig En knoflooksaus tegen de ZON????? is dat voor een luchtig kleurtje?????
In ieder geval was het er erg gezellig, en super dat ik weer mensen gezien heb en gesproken, die ik alleen "kende" van het forum.
Laatst aangepast door
|
WILLEM618
|
op zondag 5 augustus 2012, 22:03
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA944
|
|
Geplaatst: zondag 5 augustus 2012, 22:05
|
|
|
zijn er ook nog romantische liefdes ontstaan, of is dat allemaal zwaar geheim
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEM618
|
|
Geplaatst: zondag 5 augustus 2012, 22:06
|
|
|
THOMAS968 schreef: | Met jou kan ik praten. Een vis vangen en dan weer terugsmijten is wel heel sportief maar ik eet ze gewoon op. En dan zeggen ze nog dat ik geen dierenliefhebber ben! Wat een onzin. Ik eet koeien, varkens en vissen, dus ik hou echt wel van dieren.
Thomas, eet smakelijk. |
Je ben niet zo opvliegerig, dat je ook van gevogelte houdt Thomas?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: zondag 5 augustus 2012, 22:13
|
|
|
VISSER278 schreef: | Mooiste moment was toen ik vandaag op de buienradar keek en zag dat ze voor komende week en de week erna nog heel mooi vakantieweer afgeven.
En nu maar hopen dat die buienradar eens gelijk heeft. |
Eigenlijk zou je dan in een tropisch land moeten gaan wonen, elke dag mooi weer, zelfs met kerst 25 graden!
In Nederland mag je blij zijn als het enkele weken mooi weer is in de 'zomer'. Daarom is die zomer alweer zo snel voorbij.
|
|
Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
 |
|