Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: zondag 5 augustus 2012, 22:14
|
|
|
PIETER649 schreef: | Er staat veel tussen de zinnen... Hoe zie je bijv. de zin "God der goden" Als er maar 1 God is, hoe kun je dan God der goden zijn eigenlijk?  | Ten eerste is het een verkeerde vertaling, een typisch geval van een Hebraïsme. De overtreffende trap bestaat in het Hebreeuws uit twee woorden: het stamwoord God en de vervoeging goden. De juiste vertaling zou dus moeten zijn: Allerhoogste God. In verhouding tot goden die mensen aanbidden, is er maar Eën die het echt waard is aanbeden te worden. De andere goden zijn door de mens zelf gemaakt....
He, weer een extra punt voor de NBV!!!
Laatst aangepast door
|
CHATULIEM619
|
op zondag 5 augustus 2012, 22:15
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: zondag 5 augustus 2012, 22:19
|
|
|
Chatuliem: Wat betekent het woord chesed, het woord dat in de NBV en HSV vertaald is met goedertierenheid.
De eerste betekenis van het woord is trouw. Trouw aan het verbond dat God met Zijn volk sloot. Als we dit gaan toepassen op deze psalm, kunnen we lezen, net zoals de NBV trouwens: voor eeuwig duurt zijn trouw. Het gevolg is, dat we erop mogen rekenen, dat als ons wat overkomt, God getrouw is. Hij is niet alleen getrouw, maar ook betrouwbaar. En we mogen rekenen op die betrouwbaarheid in ons leven. Als wij ons leven aan Hem toewijden, mogen we weten dat er Iemand is die wel te vertrouwen is. (Het woord Chassidim is ook rechtstreeks van dit woord afgeleid)
Wat mooi beschreven! ja ik heb er even een stukje uitgeknipt.
'Trouw' is ook een krant, wel een mooie naam voor een krant....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA944
|
|
Geplaatst: zondag 5 augustus 2012, 22:20
|
|
|
CARMEN073 schreef: | Zo kreeg ik eens, na een heel moeilijk jaar, terwijl ik mij afvroeg waar God al die tijd was geweest, exact op de dag af de volgende tekst:
"... van de eerste dag af, dat gij uw hart erop gezet hadt om inzicht te verkrijgen en om u voor uw God te verootmoedigen, zijn uw woorden gehoord..." (Daniel 10:12)
Het werd mij toen duidelijk dat God er al die tijd bij was geweest hoewel ik dat toen niet ervoer. Een belangrijke les voor mij om te leren dat je niet op je gevoel af moet gaan.
Gewoon vertrouwen in wat God in zijn woord zegt ondanks al je tegenstrijdige gevoelens of mogelijke rationele bezwaren en bedenkingen. Geloof staat op de 1e plaats. |
mooi gezegd carmen, daar ben ik mee aan het knokken, vertrouwen op het woord ondanks je gevoel.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
KROX372
|
|
Geplaatst: zondag 5 augustus 2012, 22:21
|
|
|
http://yuvalshomron.com/msm/music/chesedlachem.htm ik lijk de muzikale fruitboer wel hahaha maar alle gekheid op een stokje. De Grieken groetten elkaar met het woord 'genade' en de Joden met het woord 'vrede' en dat woord genade staat ook in Romeinen 1:7b. En het was voor mij erg mooi om dat in het Hebreeuws te horen. (in canon) Zo heb ik dat woord leren kennen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: zondag 5 augustus 2012, 22:22
|
|
|
STEENTJE178 schreef: | Kruiend onweer hier momenteel  |
Alle buien langs zien trekken geen druppel gevallen hier Tis wel vreemd hoor overal hoor je over noodweer is geweest of hier maar wij glippen overal tussendoor denk
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HARALD940
|
|
Geplaatst: zondag 5 augustus 2012, 22:23
|
|
|
PETRA944 schreef: | zijn er ook nog romantische liefdes ontstaan, of is dat allemaal zwaar geheim  |
Dat is zwaar geheim, Petra, need to know
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: zondag 5 augustus 2012, 22:28
|
|
|
PETRA944 schreef: | zijn er ook nog romantische liefdes ontstaan, of is dat allemaal zwaar geheim  |
Tja Petra hoe moeten we dat nu uitleggen Weet je?? Ik zag wel twee mensen nogal zeg maar ehhhhh romantische het veld opkomen Maar ja was dat gewone vriendschap of meer? Dat is voor de volgende keer
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA944
|
|
Geplaatst: zondag 5 augustus 2012, 22:28
|
|
|
HARALD940 schreef: | Dat is zwaar geheim, Petra, need to know  |
ha ha dat dacht ik al en wat jullie allemaal gedaan hebben? met frank gevochten ofzo dames die heide insmeren met knoflook en jullie hebben toch niet die schapen daar op de barbeque gegooid he?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA944
|
|
Geplaatst: zondag 5 augustus 2012, 22:30
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Tja Petra hoe moeten we dat nu uitleggen Weet je?? Ik zag wel twee mensen nogal zeg maar ehhhhh romantische het veld opkomen Maar ja was dat gewone vriendschap of meer? Dat is voor de volgende keer  |
ha ha leuk maar eh je zag toch niet mensen de bosjes ingaan he, ik bedoel na al dat eten.... zit je daar in het bos en moet je na de wc. hmmm das een probleem natuurlijk als ik de volgende keer wel durf te gaan oke dan ga ik wel effe in de schapenstal.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HEIDE115
|
|
Geplaatst: zondag 5 augustus 2012, 22:31
|
|
|
PETRA944 schreef: | ha ha dat dacht ik al en wat jullie allemaal gedaan hebben? met frank gevochten ofzo dames die heide insmeren met knoflook en jullie hebben toch niet die schapen daar op de barbeque gegooid he? |
ik zeg maar wat hoor Petra..alles ging heel ordelijk..
Laatst aangepast door
|
HEIDE115
|
op zondag 5 augustus 2012, 22:38
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: zondag 5 augustus 2012, 22:31
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Eigenlijk zou je dan in een tropisch land moeten gaan wonen, elke dag mooi weer, zelfs met kerst 25 graden!
In Nederland mag je blij zijn als het enkele weken mooi weer is in de 'zomer'. Daarom is die zomer alweer zo snel voorbij. |
Nóg verder weg?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA944
|
|
Geplaatst: zondag 5 augustus 2012, 22:36
|
|
|
HEIDE115 schreef: | ik zeg maar hoor Petra..alles ging heel ordelijk
 |
eh ordelijk de dames stonden netjes ordelijk in de rij om je intesmeren
geloof er niks van.... en het klinkt allemaal zwaar geheim. ha ha.
maar seriues leuk voor jullie dat jullie allemaal een leuke dag hebben gehad.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: zondag 5 augustus 2012, 22:39
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Alle buien langs zien trekken geen druppel gevallen hier Tis wel vreemd hoor overal hoor je over noodweer is geweest of hier maar wij glippen overal tussendoor denk  |
Overal? Noodweer? Oke , overdrijven is ook een vak . Hier vanmiddag een klein buitje , voor de rest niks. Heb alleen het zonnescherm wél 5 x moeten opdraaien . Maar voor de rest drevan alle buien over.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: zondag 5 augustus 2012, 22:40
|
|
|
HEIDE115 schreef: | ik zeg maar hoor Petra..alles ging heel ordelijk
 |
Ordelijk he hum....
Ingesmeerd worden met knoflook boter..... iemand parfum in de mond spuiten.... een jongetje van 9 die gewoon 30 meter in een boom klimt.... iemand liep er met een hamer rond.... eens denken..... voetballende volwassen mannen jawel zelfs een slimme man die al ingetaped zat met zn enkel ....
Of te wel gewoon een gezellig middagje op de hei
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: zondag 5 augustus 2012, 22:43
|
|
|
Sjonge , zoiets? ........ Dát zou ik nou nooooooit durven vragen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA944
|
|
Geplaatst: zondag 5 augustus 2012, 22:47
|
|
|
VISSER278 schreef: | Sjonge , zoiets? ........ Dát zou ik nou nooooooit durven vragen.  |
moet kunnen toch alleen niemand geeft antwoord hoe of wat als je daar op de heide zit de hele dag en je moet na de wc of ben ik nou de enigste die dan echt wel zou moeten ha ha volgens mij gaan ze dan allemaal effe een eindje wandelen
maar dat is zwaar geheim ook
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: zondag 5 augustus 2012, 22:49
|
|
|
PETRA944 schreef: | moet kunnen toch alleen niemand geeft antwoord hoe of wat als je daar op de heide zit de hele dag en je moet na de wc of ben ik nou de enigste die dan echt wel zou moeten ha ha volgens mij gaan ze dan allemaal effe een eindje wandelen
maar dat is zwaar geheim ook  |
Je kan het pad aflopen naar het restaurant aan de overkant van de weg... of je neemt effe snel de auto... is echt geen probleem hoor...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HEIDE115
|
|
Geplaatst: zondag 5 augustus 2012, 22:49
|
|
|
ik heb gebedmintont,was het bijna verleerd.. genoten van de kinderen die er ook waren, want ook zei geven met hun aanwezigheid een stukje gezelligheid eentje hebt ik wel iets verteld wat hij hopelijk niet op school gaat vertellen, namelijk dat ik een onderzeeer als tattoo op mn borst hebt, alleen wanneer je hem wilt zien,steeds net geschonken is.. Hij lachte van oor tot oor..maar ik zeg..vertel het niet door.
anders wordt het strafregels ik mag geen tattoo zetten
Laatst aangepast door
|
HEIDE115
|
op zondag 5 augustus 2012, 22:55
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA944
|
|
Geplaatst: zondag 5 augustus 2012, 22:51
|
|
|
JOL252 schreef: | Je kan het pad aflopen naar het restaurant aan de overkant van de weg... of je neemt effe snel de auto... is echt geen probleem hoor... |
ha ha dankje, dus jullie zitten dicht bij het restaurant. vond het best wel een problematisch punt .....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA944
|
|
Geplaatst: zondag 5 augustus 2012, 22:53
|
|
|
HEIDE115 schreef: | ik heb gebedmintont,was het bijna verleerd.. genoten van de kinderen die er ook waren, want ook zei geven met hun aanwezigheid een stukje gezelligheid eentje hebt ik wel iets verteld wat hij hopelijk niet op school gaat vertellen, namelijk dat ik een onderzeeer als tattoo op mn borst hebt, alleen wanneer je hem wilt zien,steeds net geschonken is.. Hij lachte van oor tot oor..maar ik zeg..vertel het niet door. |
ha ha leuk.vind het wel heel gaaf dat hannah zoiets organiseert, best veel werk ergens volgens mij ook
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: zondag 5 augustus 2012, 22:54
|
|
|
PETRA944 schreef: | ha ha dankje, dus jullie zitten dicht bij het restaurant. vond het best wel een problematisch punt ..... |
Kijk daar ben je dus al uit Enne heb je gelezen wat ik schreef over de romantiek??
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: zondag 5 augustus 2012, 22:55
|
|
|
VISSER278 schreef: | Overal? Noodweer? Oke , overdrijven is ook een vak . Hier vanmiddag een klein buitje , voor de rest niks. Heb alleen het zonnescherm wél 5 x moeten opdraaien . Maar voor de rest drevan alle buien over. |
Hier vallen nu de eerste spetters! Nou ja als ik hoor van het noodweer van gisteren en vandaag dan mogen we hier echt van geluk spreken en echt Utrecht is hier nie ver vandaan!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: zondag 5 augustus 2012, 22:57
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Hier vallen nu de eerste spetters! Nou ja als ik hoor van het noodweer van gisteren en vandaag dan mogen we hier echt van geluk spreken en echt Utrecht is hier nie ver vandaan!! |
In Utrecht is het idd ff flink tekeer gegaan, ja...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA944
|
|
Geplaatst: zondag 5 augustus 2012, 22:57
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Kijk daar ben je dus al uit Enne heb je gelezen wat ik schreef over de romantiek??  |
das zwaar geheim he
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: zondag 5 augustus 2012, 22:58
|
|
|
JOSINA022 schreef: | In Utrecht is het idd ff flink tekeer gegaan, ja... |
Ja , dat was raak he.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: zondag 5 augustus 2012, 23:01
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Even een kleine update. Mijn a.s. schoonzoon had nog een harde schijf liggen, dus als Henkeman morgen komt, kan hij gewoon die andere schijf erin zetten...
Maar er zat nog een klein addertje onder het gras. Op mijn huidige laptop gebruik ik videobewerkingsprogramma's. Zoals jullie weten is het mijn grote hobby om films te bewerken. Echter bij dit programma zat een license key. Zonder die sleutel zou ik bij elke film die ik ging bewerken iedere keer op de achtergrond het woord Trial zien...En aangezien deze sleutel zo goed verborgen is, kon ik in het programma die sleutel niet terug zien... Ik mail dus naar die verkoper, de verkoper verzendt die sleutel keurig naar mijn e-mailadres... Echter dat e=mailadres was van mn oude provider, en was opgeheven. Ik dus bellen naar de KPN, mn oude provider om te vragen of dat e-mailaccount weer open gezet kan worden. Dat kon, tegen betaling van €3,50 per maand. Nu is dat zo'n klein bedrag dat ik daar niet wakker van lig, dus mn account werd geheractiveerd. Komt de buurvrouw opeens bij me, ze was gebeld door de KPN, dat de heer T. problemen met zn internet had. Ik ben benieuwd hoe dit zich gaat ontwikkelen. Maar mn e-mail account is gelukkig wel weer actief en ik heb de license key dus gekregen....
Leuk he, computers... |
Je keys meteen noteren, op de computer en een afdruk op papier maken. Steeds meer software gaat via het Internet met een nummer. Grootste probleem is dat we denken dat het wel niet nodig zal zijn. Je bent niet de enige, Chat.
Thomas, gelooft dat bewaren echt moet.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: zondag 5 augustus 2012, 23:02
|
|
|
VISSER278 schreef: | Ja , dat was raak he.  |
Leedvermaak? Of jaloers?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: zondag 5 augustus 2012, 23:03
|
|
|
PETRA944 schreef: | das zwaar geheim he  |
We moeten het spannend houden he en voor jou een lokkertje om de volgende keer gewoon te komen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: zondag 5 augustus 2012, 23:05
|
|
|
JOSINA022 schreef: | Leedvermaak? Of jaloers?  |
Nee nee , sinds morgen woon ik ook in de provincie utrecht. vandaar dat ik het weet. iedereen zegt dat ik ver weg woon dus dan is dat probleem opgelost volgens mij
|
|
Naar boven |
|
|