Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE792
|
|
Geplaatst: dinsdag 7 augustus 2012, 16:43
|
|
|
Wij melden ons wel af, helaas geen oppas
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: dinsdag 7 augustus 2012, 17:00
|
|
|
THOMAS968 schreef: | Het koningshuis mag voor mij wel blijven. Het past natuurlijk helemaal niet in een moderne democratie maar ik vind wel dat er een historische band is. Het geeft ook een stukje eenheid. En zouden we nu echt beter af zijn met Balkenende als president?
Thomas, leuk vak, geschiedenis. |
Geschiedenis is zeker een leuk vak! Dus laten we historisch eens aantonen dat Trix van Amsberg hier NIETS te zoeken heeft:
- Nederland werd in 1813 een koningkrijk. Waarom? Omdat de overwinnaars van Napoleon een sterke staat ten noorden van frankrijk wilden, vandaar dat Belgie er ook bij zat. Nederland was voor die tijd altijd republiek geweest en dat ging prima. Engeland en Pruisen waren beide verwant aan Willem van Nassau, en mede daarom werd het volk opgezadeld met een monarch die voornamelijk op eigen gewin uit was. - Vaak word er verwezen naar Willem de Zwijger als voorouder van Trix. Dat is pertinent niet waar. Zijn tak is na stadhouder Willem de derde uitgestorven. Trix stamt af van de tak van Willems broer Jan. - In de grondwet van 1848 staat dat de troon alleen bezet mag worden door rechtstreekse afstammelingen van koning Willem de eerste. Koning Willem de derde is kinderloos gestorven. Wilhelmina is waarschijnlijk het product van een slippertje van Emma met Jhr. de Ranitz Willem leed zelf aan onvruchtbaarheid door Syfilis, hetgeen het onmogelijk maakt dat hij de natuurlijke vader van Willemientje was. -Wilhelmina zelf heeft voor de geboorte van Juliana in 1909 diverse miskramen gehad, mede veroorzaakt door Syfilis opgelopen door echtgenoot en hoerenloper Hendrik. Let op: voor Syfilis was pas in 1912 een medicijn!! De kans is zeer groot dat Juliana geadopteerd is. - In de grondwet staat uitdrukkelijk dat de troon gevestigd dient te zijn in Nederland. Na de vlucht van Wilhelmina op 13 mei 1940, deed zij dus feitelijk troonsafstand.
Kortom redenen te over waarom deze inhalige familie niet op de troon hoort te zitten.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JANS221
|
|
Geplaatst: dinsdag 7 augustus 2012, 17:11
|
|
|
YES!!! Epke! GOUD!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA944
|
|
Geplaatst: dinsdag 7 augustus 2012, 17:19
|
|
|
VISSER278 schreef: | Harald ........kan je vanavond even naar hier komen met dat ding om 300 kraaien aan flarden te schieten. Heb gisteren een klacht bij de gemeente ingediend maar kreeg een zeer dom antwoord terug. nl. na verloop van tijd gaan ze zelf weer weg. Tsssssssss.  |
ha ha ha oke ik houd me eigen in, deze keer zal ik je niet plagen maar oprecht met je meeleven....misschien komt het doordat je al die witte steentjes zo mooi wit hebt gemaakt met de hogedruk, vinden ze die mooi
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: dinsdag 7 augustus 2012, 17:25
|
|
|
JANS221 schreef: | YES!!! Epke! GOUD!!  |
Jaaaaaaaaaaa!!!!!!!!!!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA944
|
|
Geplaatst: dinsdag 7 augustus 2012, 17:25
|
|
|
waarom kijken sommigge mensen iedere dag op je profiel en zonder een bericht achter te laten? en dan een vrouw je zou denken na een paar keer hebben ze het wel gezien
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA944
|
|
Geplaatst: dinsdag 7 augustus 2012, 17:30
|
|
|
ach pieter, buitenlanders die we binnen halen, wij helpen ze nu en hun helpen ons later, want als we alleen nederlanders in dit land laten wonen krijgen we in de toekomst een vergrijsde samenleving en moeten we zelfs buitenlanders naar hier toe halen om onze ecenomie vol te kunnen houden. denk ik, en mocht het niet zo zijn, so wat als we elkaar niet meer helpen in de wereld word het echt heel triest op aarde. vind ik dan...en als je vlucht uit een ander land, ja dan heb je niet meteen werk in een ander land.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: dinsdag 7 augustus 2012, 17:32
|
|
|
JOSINA022 schreef: | Jaaaaaaaaaaa!!!!!!!!!!!!  |
Afgoderij zeg
Mario, twee keer goud op één dag is wel heeel erg leuk.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JANS221
|
|
Geplaatst: dinsdag 7 augustus 2012, 17:34
|
|
|
nicht alles ist besser in Deutschland, Pieter! Maar toch...gefeliciteerd met zilver, hoor!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: dinsdag 7 augustus 2012, 17:35
|
|
|
MARIO216 schreef: | Afgoderij zeg
Mario, twee keer goud op één dag is wel heeel erg leuk. |
Haha, toch wel hè?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: dinsdag 7 augustus 2012, 17:39
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Pas op visser...Zeeland durft veel!!!! |
Ik heb je er anders nog nooooooooooooit gezien.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: dinsdag 7 augustus 2012, 18:04
|
|
|
Dacht mooie stage plaats te hebben voor mn opleiding Helaas miscommunicatie ze mogen geen assistentes opleiden moet nu dus op zoek naar een andere opleiding/stage plaats ach ja er konden nog wel meer tegenwallers bij
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: dinsdag 7 augustus 2012, 18:30
|
|
|
JANS221 schreef: | nicht alles ist besser in Deutschland, Pieter! Maar toch...gefeliciteerd met zilver, hoor! |
niet alles... maar wel t meeste
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: dinsdag 7 augustus 2012, 18:32
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Helaas kan ik het niet helemaal met je eens zijn. Want je suggereert dat trauma's verantwoordelijk zijn voor psychoses. En dat hoeft helemaal niet. Meestal wordt schizofrenie zichtbaar tussen de 20 en de 30 en dat kan net zo goed in normale gezinnen als in gezinnen waar mishandeling voorkomt. |
Dat maak niets; én het is ook goed, verschillende meningen. Zou anders wel raar worden als een iemand iets schrijft en verder is iedereen het elke keer overal helemaal mee eens ;)
En, het moet me toch even van mijn hart, demonie(DEMONIE 1) Bezetenheid 2) Duivels karakter 3) Demonisch karakter 4) Duivelse werking) in een titel???
Ja, ik zal het even uitleggen anders begrijp je niet wát ik bedoel.
Kijk, toen ik pas gelovig was geworden, hoorde ik natuurlijk wat kerst was, waartoe Jezus een offer moest brengen(dat duurde zeker een half jaar voordat ik die snapte), en ook over het Paradijs en dat Eva deed wat God niet wou en Adam er in mee trok. En dat zó het kwaad in de wereld kwam, Dat je dus demonen had, die voor het kwaad zorgen, en Engelen die voor de goede dingen zorgden. Ja, ik kan natuurlijk niet letterlijk dingen citeren over dit, maar de inhoud is hetzelfde. Want ik hoorde hier het eea, daar het eea etc.
Vooral de laatste wetenschap trof me, want ik snapte, wist, meteen, in een oogopslag waarom er zoveel kwaad was in de wereld: er was een verklaring voor. Een logische verklaring. En als perfecte tegenhanger het Evangelie. God, het goede bestaat ook!
Dus dat was een soort van opluchtg, bevrijdend gevoel; er was en is een verklaring voor. Voor het kwaad in de wereld, wat ik als kind op tv zag in het nieuws etc.
Maar ja, nu komt de waarschuwing en dat is wat ik denk, en niet naar jou persoonlijk, gewoon in het algemeen. Interesse is gezond, maar ja, wat gebeurde er, toen ik pas gelovig was, en enkele jaren erna, zat ik alles erover te lezen: titels die je nieuwsgierigheid opwekken: "het domein van de slang", "antichrist hier" en "antichrist daar", etc. Kortom heel veel boeken over dat soort onderwerpen.
En er staat nergens in de bibjel dat we ons daar zóveel mee moeten bezighouden. alleen indien echt nodig, meer niet. Denk ik.
Want er staan zoveel geboden in de bijbel dat je aan goede dingen moet denken en doen.
Fil 4 8 Voorts, broeders, al wat waar, al wat waardig, al wat rechtvaardig is, al wat rein, al wat beminnelijk, al wat welluidend is, al wat deugd heet en lof verdient, bedenkt dat; 9 wat u geleerd en overgeleverd is, wat gij van mij gehoord en gezien hebt, breng dat in toepassing en de God des vredes zal met u zijn.
En: Spr. 15 1 Een zacht antwoord keert de grimmigheid af, maar een krenkend woord wekt de toorn op.
Even zo 2 voorbeeldjes, en de bijbel zeker het NT heeft veel geboden om aan goede dingen te denken en te doen.
Iig ik zelf vind het ronduit gevaarlijk én ongezond om teveel met "de Boze" bezig te zijn. En zijn gemeentes, waar je tig keer per dag het woordje "de Boze' hoort per dag, van iemand die daar komt. En ook van anderen. Link. Als je zondag ochtend je nest niet uit kan komen, ja hoor, dan is het "de Boze" die niet wil dat je naar de kerk gaat. Niet je eigen, dat het gewoon sowieso moeilijk kan zijn voor veel mensen. om op te staan als ze net lekker liggen te slapen.
Ik googelde net ff op demonie, zoveel resultaten...
Kijk, tuurlijk, als iemand een agressie heeft die die niet onder controle heeft kan dat lijden zijn.
Kijk, en dat stemmen horen die opdrachten geven, agressie, etc. Is mi een combinatie van gevangen zitten in een huwelijk, omdat je moest trouwen van de kerk, je moeder je eerst in die realtie heeft gemanipuleerd, en daar zit je dan.
Als dan ff grondig wordt onderzocht waar die agresssie vandaan komt, ja, dan kan daaraan worden gewerkt. Dan is het bijna evident dat daar ook krachten werkzaam zijn, maar ja, die verdwijnen. Ik heb ook stemmen gehad, God zij dank niet meer, stemmen die opdrachten geven, ja het klinkt absurt. Het komt me Zelfs zo absurt over nu, dat ik me echt af zit te vragen of ik die dingen wel echt hoorde...maar het is wel echt zo, nu ik ff nadenk, terugdenk.... Ja, toen ik contact verbrak met enkele mensen, was alles al veel vrediger'. En ja, ben je gelovig, en dit werkt ook bij ongelovigen is mijn ervaringen, gewoon gehoord enzo van mensen die ik ken. zodra je ook maar iets van een negatieve stem hoort, meteen zeggen in je gedachten van nu meteen oprotten en wel heel snel, k@#$%$. en ja dat werkt.
Nu ben ik stemvrij. Al jaren. Ik zal wel altijd alert moeten zijn op mijn Rust. Net als iemand met voedselallergie op voedsel moet letten, zoiets. Maar ik kon wel jarenlang invoelen met mijn vrijwilligerwerk op de ggz, waadoor iemand kon aanvoelen dat ik wist wat ie bedoeld, en ja, dat werkt in je voordeel, zowel bij mij als bij diegene.
Ja, en het omgaan met mensen die zelf ook erg beschadigt zijn, door de dingen van het leven, ja, invoelingsvermogen, maar ja, soms kan dat invoelingsvermogen even tekort schieten. Als je een periode hebt dat al je aandacht naar jezelf moet gaan, om zelf staande te blijven.
Ja, en dan moet ik even afstand kunnen nemen, want ik kan nu wel op mézelf rekenen, ik kan goed alleen zijn, heb het dan ook naar mijn zin. En dat ik dát bereikt heb, ja, dat is voor mij goud waard
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op dinsdag 7 augustus 2012, 18:34
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: dinsdag 7 augustus 2012, 18:32
|
|
|
PETRA944 schreef: | ach pieter, buitenlanders die we binnen halen, wij helpen ze nu en hun helpen ons later, want als we alleen nederlanders in dit land laten wonen krijgen we in de toekomst een vergrijsde samenleving en moeten we zelfs buitenlanders naar hier toe halen om onze ecenomie vol te kunnen houden. denk ik, en mocht het niet zo zijn, so wat als we elkaar niet meer helpen in de wereld word het echt heel triest op aarde. vind ik dan...en als je vlucht uit een ander land, ja dan heb je niet meteen werk in een ander land. |
mwah... ik ben ook n vluchteling vanuit nederland en ik had hier vanaf dag 1 werk!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: dinsdag 7 augustus 2012, 18:43
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Dat maak niets; én het is ook goed, verschillende meningen. Zou anders wel raar worden als een iemand iets schrijft en verder is iedereen het elke keer overal helemaal mee eens ;)
En, het moet me toch even van mijn hart, demonie(DEMONIE 1) Bezetenheid 2) Duivels karakter 3) Demonisch karakter 4) Duivelse werking) in een titel???
Ja, ik zal het even uitleggen anders begrijp je niet wát ik bedoel.
Kijk, toen ik pas gelovig was geworden, hoorde ik natuurlijk wat kerst was, waartoe Jezus een offer moest brengen(dat duurde zeker een half jaar voordat ik die snapte), en ook over het Paradijs en dat Eva deed wat God niet wou en Adam er in mee trok. En dat zó het kwaad in de wereld kwam, Dat je dus demonen had, die voor het kwaad zorgen, en Engelen die voor de goede dingen zorgden. Ja, ik kan natuurlijk niet letterlijk dingen citeren over dit, maar de inhoud is hetzelfde. Want ik hoorde hier het eea, daar het eea etc.
Vooral de laatste wetenschap trof me, want ik snapte, wist, meteen, in een oogopslag waarom er zoveel kwaad was in de wereld: er was een verklaring voor. Een logische verklaring. En als perfecte tegenhanger het Evangelie. God, het goede bestaat ook!
Dus dat was een soort van opluchtg, bevrijdend gevoel; er was en is een verklaring voor. Voor het kwaad in de wereld, wat ik als kind op tv zag in het nieuws etc.
Maar ja, nu komt de waarschuwing en dat is wat ik denk, en niet naar jou persoonlijk, gewoon in het algemeen. Interesse is gezond, maar ja, wat gebeurde er, toen ik pas gelovig was, en enkele jaren erna, zat ik alles erover te lezen: titels die je nieuwsgierigheid opwekken: "het domein van de slang", "antichrist hier" en "antichrist daar", etc. Kortom heel veel boeken over dat soort onderwerpen.
En er staat nergens in de bibjel dat we ons daar zóveel mee moeten bezighouden. alleen indien echt nodig, meer niet. Denk ik.
Want er staan zoveel geboden in de bijbel dat je aan goede dingen moet denken en doen.
Fil 4 8 Voorts, broeders, al wat waar, al wat waardig, al wat rechtvaardig is, al wat rein, al wat beminnelijk, al wat welluidend is, al wat deugd heet en lof verdient, bedenkt dat; 9 wat u geleerd en overgeleverd is, wat gij van mij gehoord en gezien hebt, breng dat in toepassing en de God des vredes zal met u zijn.
En: Spr. 15 1 Een zacht antwoord keert de grimmigheid af, maar een krenkend woord wekt de toorn op.
Even zo 2 voorbeeldjes, en de bijbel zeker het NT heeft veel geboden om aan goede dingen te denken en te doen.
Iig ik zelf vind het ronduit gevaarlijk én ongezond om teveel met "de Boze" bezig te zijn. En zijn gemeentes, waar je tig keer per dag het woordje "de Boze' hoort per dag, van iemand die daar komt. En ook van anderen. Link. Als je zondag ochtend je nest niet uit kan komen, ja hoor, dan is het "de Boze" die niet wil dat je naar de kerk gaat. Niet je eigen, dat het gewoon sowieso moeilijk kan zijn voor veel mensen. om op te staan als ze net lekker liggen te slapen.
Ik googelde net ff op demonie, zoveel resultaten...
Kijk, tuurlijk, als iemand een agressie heeft die die niet onder controle heeft kan dat lijden zijn.
Kijk, en dat stemmen horen die opdrachten geven, agressie, etc. Is mi een combinatie van gevangen zitten in een huwelijk, omdat je moest trouwen van de kerk, je moeder je eerst in die realtie heeft gemanipuleerd, en daar zit je dan.
Als dan ff grondig wordt onderzocht waar die agresssie vandaan komt, ja, dan kan daaraan worden gewerkt. Dan is het bijna evident dat daar ook krachten werkzaam zijn, maar ja, die verdwijnen. Ik heb ook stemmen gehad, God zij dank niet meer, stemmen die opdrachten geven, ja het klinkt absurt. Het komt me Zelfs zo absurt over nu, dat ik me echt af zit te vragen of ik die dingen wel echt hoorde...maar het is wel echt zo, nu ik ff nadenk, terugdenk.... Ja, toen ik contact verbrak met enkele mensen, was alles al veel vrediger'. En ja, ben je gelovig, en dit werkt ook bij ongelovigen is mijn ervaringen, gewoon gehoord enzo van mensen die ik ken. zodra je ook maar iets van een negatieve stem hoort, meteen zeggen in je gedachten van nu meteen oprotten en wel heel snel, k@#$%$. en ja dat werkt.
Nu ben ik stemvrij. Al jaren. Ik zal wel altijd alert moeten zijn op mijn Rust. Net als iemand met voedselallergie op voedsel moet letten, zoiets. Maar ik kon wel jarenlang invoelen met mijn vrijwilligerwerk op de ggz, waadoor iemand kon aanvoelen dat ik wist wat ie bedoeld, en ja, dat werkt in je voordeel, zowel bij mij als bij diegene.
Ja, en het omgaan met mensen die zelf ook erg beschadigt zijn, door de dingen van het leven, ja, invoelingsvermogen, maar ja, soms kan dat invoelingsvermogen even tekort schieten. Als je een periode hebt dat al je aandacht naar jezelf moet gaan, om zelf staande te blijven.
Ja, en dan moet ik even afstand kunnen nemen, want ik kan nu wel op mézelf rekenen, ik kan goed alleen zijn, heb het dan ook naar mijn zin. En dat ik dát bereikt heb, ja, dat is voor mij goud waard  | Ik ben het met je eens dat je er niet teveel aandacht aan zou moeten be steden, daarom is mijn stelling: laat dat over aan mensen die er meer verstand van hebben en ga er niet op eigen houtje mee bezig.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: dinsdag 7 augustus 2012, 18:57
|
|
|
Ik geloof bij demonische input sterk in deze invalshoek: it is better to light a candle than to chase the darkness away.. a. Het houd je vooral gericht op de Bron van licht en b. Het duister moet zwichten. Demonie bestaat, ja, maar als je in de frontlinie staat uit vrije wil of door overmacht moet je letten op je Aanvoerder.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: dinsdag 7 augustus 2012, 19:13
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Ik ben het met je eens dat je er niet teveel aandacht aan zou moeten be steden, daarom is mijn stelling: laat dat over aan mensen die er meer verstand van hebben en ga er niet op eigen houtje mee bezig. |
Idd, er niet mee bezig zijn.
En zeker niet onzettend veel zogenaamde christelijke boeken lezen met die nare titels, zoals 'antichrist en 'domein van de slang etc. Waar je je alleen maar nog veel beroerder door voelt als je je al niet goed voelde en als je je wel goed voelde, is dat goede gevoel daarna ook meteen weg....is mijn ervaring.
Met het goede bezighouden, en ja een goede film van Hitchcock dát bedoel ik wél. Wél de originele dan natuurlijk, en dan niet een van de vele remakes. Maar die lopen én goed af, en daarin wordt zo goed geacteerd en de verhalen zitten zo goed in mekaar, dat het goede toch weer helemaal de boventoon voert.
Dus gewoon leuke opbouwende boeken en films. Bedenk alles wat goed is dus, Fil 4. Daar hoef je geen verstand van te hebben, dat kan iedereen bedenken: waar je mee omgaat, waar je mee bezig bent en naar kijkt, dat beïnvloed je, daar word je mee besmet.
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op dinsdag 7 augustus 2012, 19:17
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: dinsdag 7 augustus 2012, 19:22
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Idd, er niet mee bezig zijn.
En zeker niet onzettend veel zogenaamde christelijke boeken lezen met die nare titels, zoals 'antichrist en 'domein van de slang etc. Waar je je alleen maar nog veel beroerder door voelt als je je al niet goed voelde en als je je wel goed voelde, is dat goede gevoel daarna ook meteen weg....is mijn ervaring.
Met het goede bezighouden, en ja een goede film van Hitchcock dát bedoel ik wél. Wél de originele dan natuurlijk, en dan niet een van de vele remakes. Maar die lopen én goed af, en daarin wordt zo goed geacteerd en de verhalen zitten zo goed in mekaar, dat het goede toch weer helemaal de boventoon voert.
Dus gewoon leuke opbouwende boeken en films. Bedenk alles wat goed is dus, Fil 4. Daar hoef je geen verstand van te hebben, dat kan iedereen bedenken: waar je mee omgaat, waar je mee bezig bent en naar kijkt, dat beïnvloed je, daar word je mee besmet. | Ik zet Psycho nog maar eens op. Die vind ik eerlijk gezegd niet goed aflopen, maar het is de beroemdste film met als thema psychose....Tegenwoordig doet Criminal minds het nog eens dunnetjes over...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA944
|
|
Geplaatst: dinsdag 7 augustus 2012, 19:54
|
|
|
VISSER278 schreef: | Ik heb je er anders nog nooooooooooooit gezien.  |
volgens mij sta jij eerdaags te vissen , niet met een vrouw maar met meerdere vrouwen. ha ha
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA944
|
|
Geplaatst: dinsdag 7 augustus 2012, 19:58
|
|
|
HEIDE115 schreef: | Hebben jullie het nou nog steeds over vissen en vrouwen')
Mijn grootste vis kan ik hier niet aan wijzen. Verder is vissen erg ontspannend. Tip:draai je pet om als je vist, Dan denken de vissen dat je naar huis gaat...
 |
hmmm, je grootste vis nou moet ik me hersens weer laten kraken om te denken, net zoals met die stofzuiger zak. beter zet je er uitleg bij voor mensen zoals ik die nieuwsgierig zijn en denken wat voor vis
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: dinsdag 7 augustus 2012, 20:02
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Ik zet Psycho nog maar eens op. Die vind ik eerlijk gezegd niet goed aflopen, maar het is de beroemdste film met als thema psychose....Tegenwoordig doet Criminal minds het nog eens dunnetjes over... |
Ja, die heb ik 2 keer gezien.
Ja, sommigen zijn zo goed die kan je meerder keren zien...
Quote: | Wikipedia: De volledige vrijheid maakte van hem een van de weinige film-auteurs in Hollywood en Hitchcock groeide binnen een paar jaar uit tot meest succesvolle filmregisseur ter wereld. In een snel tempo maakte hij talloze unieke en succesvolle films. Meesterwerken als Strangers on a Train (1951), Rear Window (1954), Dial M for Murder (1954), To Catch a Thief (1955), The Man Who Knew Too Much (1956) en The Wrong Man (1957) werden stuk voor stuk door critici geprezen en waren eigenlijk meteen al klassiekers. Veel van deze films worden vandaag de dag nog regelmatig op tv uitgezonden. |
Maar kijk uit bij films op tv, er wordt zoveel uitgeknipt dat van de oorspronkelijk verhaal soms nagenoeg niets meer overblijft...
Bijna alle films gezien, nog veel betere dan psycho, die ik een beetje vond tegenvallen...bij de 2de keer...
S. gaat zo een filmpje uitzoeken...
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op dinsdag 7 augustus 2012, 20:46
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA944
|
|
Geplaatst: dinsdag 7 augustus 2012, 20:15
|
|
|
PIETER649 schreef: | mwah... ik ben ook n vluchteling vanuit nederland en ik had hier vanaf dag 1 werk!!!  |
Jij weet ook wel pieter dat je geen echte vluchteling bent geweest. Zou er eentje voor je duer staan en je zijn verhaal horen denk je missschien wel ineens veel anders. maar wat nou als je binnen de tien jaar word ontslagen? Zegt duistsland dan terug naar nederland als je vrouw ook geen werk heeft? of krijg je dan bijstand van de duitste overheid tot je weer werk hebt gevonden? of wat als je iets gebeurt (een ongeluk ofzo)waardoor je nooit meer kan werken?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
INGE721
|
|
Geplaatst: dinsdag 7 augustus 2012, 20:21
|
|
|
PIETER649 schreef: | Geschiedenis is zeker een leuk vak! Dus laten we historisch eens aantonen dat Trix van Amsberg hier NIETS te zoeken heeft:
- Nederland werd in 1813 een koningkrijk. Waarom? Omdat de overwinnaars van Napoleon een sterke staat ten noorden van frankrijk wilden, vandaar dat Belgie er ook bij zat. Nederland was voor die tijd altijd republiek geweest en dat ging prima. Engeland en Pruisen waren beide verwant aan Willem van Nassau, en mede daarom werd het volk opgezadeld met een monarch die voornamelijk op eigen gewin uit was. - Vaak word er verwezen naar Willem de Zwijger als voorouder van Trix. Dat is pertinent niet waar. Zijn tak is na stadhouder Willem de derde uitgestorven. Trix stamt af van de tak van Willems broer Jan. - In de grondwet van 1848 staat dat de troon alleen bezet mag worden door rechtstreekse afstammelingen van koning Willem de eerste.
Koning Willem de derde is kinderloos gestorven. Wilhelmina is waarschijnlijk het product van een slippertje van Emma met Jhr. de Ranitz Willem leed zelf aan onvruchtbaarheid door Syfilis, hetgeen het onmogelijk maakt dat hij de natuurlijke vader van Willemientje was. -Wilhelmina zelf heeft voor de geboorte van Juliana in 1909 diverse miskramen gehad, mede veroorzaakt door Syfilis opgelopen door
echtgenoot en hoerenloper Hendrik. Let op: voor Syfilis was pas in 1912 een medicijn!! De kans is zeer groot dat Juliana geadopteerd is. - In de grondwet staat uitdrukkelijk dat de troon gevestigd dient te zijn in Nederland. Na de vlucht van Wilhelmina op 13 mei 1940, deed zij dus feitelijk troonsafstand.
Kortom redenen te over waarom deze inhalige familie niet op de troon hoort te zitten. |
Joh Pieter, je zou bij de story moeten werken
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: dinsdag 7 augustus 2012, 20:33
|
|
|
LIAN703 schreef: | Hoi! Sinds een paar maanden ben ik er achter dat ik hoog sensitief ben. Ik heb er sindsdien veel over gelezen en probeer er nu zo goed en zo kwaad als het kan mee om te gaan. Dat lukt me gelukkig steeds beter.
Ik vroeg me af of er nog meer HSP-ers op CM zijn? Misschien kunnen we er eens over bomen, elkaar wat tips geven en de mooie kanten er van belichten?
Groeten, Lian  |
Heb die diagnose ook eens gehad. ja, ben bij meerder psychiaters geweest die dat niet van elkaar wisten ze hadden toen ook nog geen pc's enzo. Ik heb zoveel verschilldende diagnose's gehad....
Dan kom je uit bij Het kernprobleem van de psychiatrie
Ik bedoel, ze weten het zelf niet, ze proberen bepaalde dingen in te kaderen, aan de hand van eigenschappen.
Ik zou zeggen, als je hoog sensitief bent, ja, gewoon vaak je rust opzoeken. En goed je grenzen aangeven.
Ja, en verder, hoe zou iemand hoog sensitief worden, door overgeprikkeld te zijn in het verleden, datie nu nog maar weinig kan hebben? Dit lijkt mij vrij logisch.
Ik wil vaak de rust opzoeken van een goede film, waarin ik dan helemaal in opga, of goede boeken lezen, of natuur, buiten.
Ja, doe ik dat niet, en teveel prikkles die ik niet kan controleren, ja, dan kan mijn migraine, vaak lichtelijk op de achtergond, doorbreken.
Ik moet dingen kunnen controleren, als ik ergens ben, moet ik het gevoel hebben dat ik meteen wegkan. dus een cm-uitje waar ik meerij, is voor mij niet oke. Wel als ik zelf een auto zal hebben, ja, dan heb ik het gevoel dat ik wegkan wanneer ik wil, als het voor mij, te druk wordt ofzo.
Ook bij mensen, ik moet meteen wegkunnen, of kunnen zeggen dat hij zij nu weg moet. Of iig even 2 uur kunnen slapen ofzo. ja, klinkt oudbollig een middagdutje, maar voor mij is dat noodzaak. En ja, dat kan alleen als mensen het begrijpen.
Laterz!
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op dinsdag 7 augustus 2012, 20:43
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: dinsdag 7 augustus 2012, 20:48
|
|
|
PETRA944 schreef: | volgens mij sta jij eerdaags te vissen , niet met een vrouw maar met meerdere vrouwen. ha ha |
Dat is ook de bedoeling , een CM- damesteam ..... met Heide als bondscoach.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HARALD940
|
|
Geplaatst: dinsdag 7 augustus 2012, 20:58
|
|
|
THOMAS968 schreef: | Maar hoeveel Joden waren in leven gebleven als Ds. Kersten deze onverantwoorde oproep niet had gedaan en had aangegeven dat Gods volk beschermd had moeten worden? |
Ik denk niet veel meer of minder. Het gros van de joden gingen ook uit eigen beweging naar aanleiding van de oproep van de Duitsers naar de meldplaats. Daarbij woonde het gros van de Joden in de grote plaatsen, en niet tot nauwelijks in de biblebelt.
Daarbij, de Duitsers waren toen wel de overheid, Jezus heeft ook nooit tegen de Romeinse overheersing geprotesteerd. Er waren buiten de GerGem gemeenten ook andere gelovigen die dachten dat de Duitsers van Godswege gestuurd waren, net als de Romeinen in Israël.
En Dr. Kersten had inderdaad een verantwoordelijke functie, maar het grootste deel van de mensen hebben zich niet tegen de Duitse overheersers verzet de hele oorlog lang.
THOMAS968 schreef: | Thomas, leuk vak, geschiedenis. |
Zeker weten!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JANS221
|
|
Geplaatst: dinsdag 7 augustus 2012, 21:12
|
|
|
HARALD940 schreef: | Ik denk niet veel meer of minder. Het gros van de joden gingen ook uit eigen beweging naar aanleiding van de oproep van de Duitsers naar de meldplaats. Daarbij woonde het gros van de Joden in de grote plaatsen, en niet tot nauwelijks in de biblebelt.
Daarbij, de Duitsers waren toen wel de overheid, Jezus heeft ook nooit tegen de Romeinse overheersing geprotesteerd. Er waren buiten de GerGem gemeenten ook andere gelovigen die dachten dat de Duitsers van Godswege gestuurd waren, net als de Romeinen in Israël.
En Dr. Kersten had inderdaad een verantwoordelijke functie, maar het grootste deel van de mensen hebben zich niet tegen de Duitse overheersers verzet de hele oorlog lang.
Zeker weten! |
Je kunt wel zeggen ``niet veel meer of minder``, maar ik denk dat elke Jood die door die houding is afgevoerd, er 1 teveel was.
Niet alleen op basis van de beruchte tekst uit Romeinen 13: ”Iedereen moet het gezag van de overheid erkennen, want er is geen gezag dat niet van God komt; ook het huidige gezag is door God ingesteld.” (Romeinen 13-1), riep ds. G.H. Kersten op om het Duitse gezag te gehoorzamen. Ook omdat hij uitging van de vervangingsleer nam hij tegenover de Duitse bezetter een erg lijdelijke houding aan. Zo werd de oproep aan de scholen van de Vereniging van Gereformeerde Scholen (VGS) om Joodse kinderen bij de bezetter te melden, (een antisemitische maatregel) zonder commentaar uitgevoerd.
Laatst aangepast door
|
JANS221
|
op dinsdag 7 augustus 2012, 21:26
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: dinsdag 7 augustus 2012, 21:23
|
|
|
HARALD940 schreef: | Ik denk niet veel meer of minder. Het gros van de joden gingen ook uit eigen beweging naar aanleiding van de oproep van de Duitsers naar de meldplaats. Daarbij woonde het gros van de Joden in de grote plaatsen, en niet tot nauwelijks in de biblebelt.
In het noorden van Friesland en Groningen zaten veel Joden ondergedoken en je kunt het daar niet tot de grote plaatsen rekenen. Het gaat in de discussie ook over de Joden die wilden onderduiken. In Friesland zelf waren heel weinig Joden. Alles wat daar aan Joden ondergedoken zat, kwam bijna uit de grote steden.
Dat is een punt van discussie. De SGP streeft een nauwe band tussen kerk en staat na en wenst dus een overheid die aan Gods wil gehoorzaamt. Dat kon je toch van de Duitse fascisten moeilijk zeggen. Ze hadden wel de macht (genomen), dat is zo. Christus stelde geef de keizer wat des keizers is maar dat beperkte zich tot wat wij de belastingen zouden noemen. Verder uitte Christus zich niet zo over politiek. Ik vind het een uiterst gevaarlijk standpunt om een regering omdat die er nu eenmaal is, te beschouwen als ontstaan uit Gods wil. Daarmee geeft je elke dictatuur een vrijbrief. Na anderhalf jaar bezetting was de wreedheid van de fascisten al heel duidelijk. Al het gezag is van God maar de vraag is wat er mee wordt bedoeld. Gezag is echter aanvaarde macht en geen macht an sich. In de Gergem denkt men wel veel meer in termen van een straf van God, dan wel een straffende God. Ik ben het met je eens dat dat in deze kringen ongetwijfeld door een deel zo gezien zal zijn. Het oneigenlijke van dat standpunt vind ik dat je daarmee het kwaad feitelijk legitimeert met een beroep op God.
Maar juist binnen de kerken was dat verzet er wel, wat ik ook aangaf. Dat de overgrote meerderheid van het volk niet in verzet kwam, is zeker waar. Als Ds. Kersten zich niet had uitgesproken, was het nog daaraan toe geweest. Maar feitelijk legde hij zich bij een gezag neer wat het tegenovergestelde van het Christendom beoogde. Voor iemand die theocratie nastreeft heel erg bedenkelijk. Hoeveel Joden met een andere opstelling gered zouden zijn, blijft een inschatting. Ds. Kersten was een uiterst intelligente man en had dat kunnen zien. En elk mensenleven telt.
Zeker weten! |
Goed dat je de discussie aangaat.
Thomas, dikgedrukt.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op dinsdag 7 augustus 2012, 23:03
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: dinsdag 7 augustus 2012, 21:27
|
|
|
PETRA944 schreef: | ha ha schrijf hier es op.als je wil. dan ga ik toch vanavond effe online om te lezen,
our god is greater la la la, weet niet of je dat lied kent. maar dat zing ik vaak. |
nou vooruit speciaal voor jou Petra; Met één van de kinderen had ik eens gebeden voor een hoekbank omdat ik die graag wilde hebben. Van een lieve vriendin kreeg ik een hoekbank en via een ander ook nog een stoel die er precies bij paste. Er was alleen één probleem ze waren groen en mijn kamer (die overigens ook heel dringend een opknapbeurt nodig had) was geel en licht blauw. Dus ik bad: ‘Heer dank u voor de hoekbank en de stoel dat is mooi dat ik die krijg, maar er is één probleem ze zijn groen en mijn kamer is helemaal in het geel met blauw geschilderd dat staat echt niet.’ Voor ik het wist had ik geld voor verf, e.d. gekregen om de kamer te verven en melden er zich mensen om mij te helpen hierbij. Ik had een mooie kersen houten kist en zag steeds bij de Hema drie kersenhouten lijstjes á 10 euro per stuk, dat zou prachtig staan aan mijn muur. Die 30 euro had ik echt niet, maar die week kreeg ik van iemand een enveloppe met 30 euro met de mededeling hier koop maar iets leuks voor je nieuwe kamer. Dit hele gebeuren was als balsem op onze ziel.
In die tijd zat ik in de bijstand en redde ik het allemaal net financieel. Voor mezelf bleef er niets extra’s over maar ik dacht dat geeft niet zolang ik de kinderen maar het nodige kan geven. God dacht daar duidelijk anders over. Iemand in onze gemeente, die eigenlijk in dezelfde financiële situatie verkeerde, heeft het maanden lang gepresteerd elke week 5 euro in mijn jas, bijbel of tas te stoppen. Dit was als het ware mijn zakgeld. 5 euro zakgeld per week gekregen van God! Wie kan me dat na zeggen
Als alleenstaande ouder moet je werken in Nederland, aan God gevraagd of Hij wilde zorgen dat de mensen van het CWI mij gunstig gezind zouden zijn. En ja als enige hoefde ik alleen maar op parttime banen en hier in de buurt te solliciteren. Het was zelfs zo dat mijn huidige werkgever via, via had gehoord dat ik werk zocht en mij verzocht om te komen solliciteren. En deze baan begon met 2 ochtenden en is heel rustig uitgebouwd naar wat ik nu doe, op zo’n manier dat het voor mij en mijn gezin goed is
Eén van de jongste kinderen was heel vaak ernstig ziek geweest en nog veel te jong om alleen thuis te zijn tijdens ziekte. Heer bad ik hoe moet dat straks in de winter? Maar God is zo goed en zorgzaam zelf had ik al half een noodoplossing bedacht maar het kind is gewoon in die winter helemaal niet ziek geweest. En daarna ook nooit meer zó ziek. In het eerste jaar had ik had gebeden i.v.m. de vakantie ;Heer het geeft niets als we thuis moeten blijven, maar als we toch kunnen gaan maakt u het maar duidelijk. Er kwam een envelop in de bus met daarop duidelijk geschreven; vakantie, met genoeg geld voor een weekje vakantie.
Zoveel gebedsverhoringen en vaak exact en tot in detail datgene waarvoor gebeden was. Een winterjas, laarzen, kleding, geld en voedselpakketten nog meer geld en voedselpakketten te veel om op te noemen. Een van de kinderen was zijn winterjas kwijt geraakt op school, echt helemaal weg. Ik wist echt geen oplossing ik had gewoon geen geld om een nieuwe te kopen. Heb dus maar simpelweg met mijn kind gebeden voor een nieuwe jas. Hij was nogal specifiek in wat voor een jas hij wilde. De volgende dag toen ik uit mijn werk kwam lag daar een zak met kleding met daarin precies zo’n jas als hij wilde. Zelf wilde ik graag laarzen en ik had ook nogal een eisen pakket daarbij. In plaats van laarzen kreeg ik 50 euro. Ik weet nog dat ik eigenlijk een beetje mopperde zo van dat is niet genoeg. Ik ging naar een winkeltje wat allemaal laarzen in de uitverkoop had. Al de laarzen die ik keek waren nog boven de 100euro. Toen zag ik de laarzen heel voorzichtig keek ik erin:49,95 Ik bad ergens voor en het kwam er leek het, zo dat één van m ’n kinderen over een auto zei; “waarom bid u er niet gewoon voor u krijgt toch alles wat u vraagt van God” Toen kreeg ik een auto aangeboden een oldtimer voor een spotprijsje en heb ik inderdaad gebeden of die auto voor mij was. Die mensen hadden hem mij al toegezegd maar verkochten hem toch aan een ander. Eerst was ik boos, maar later hoorde ik dat die auto naar de sloop moest en dankte ik God. Later kreeg ik als een soort knipoog van God een hele tijd elk weekend een auto aangeboden van een kring M ’n oudste zoon ging in Ierland wonen, weer gebeden; Heer ik wil er zo graag heen in de vakantie Al kan ik er alleen maar naar toe Heer al heb ik dan geen geld meer om iets daar te doen dat is al genoeg. Maar God is een gulle God en voorzag in ruime mate en ik ben er met de jongste drie kinderen heen gevlogen en we hebben een fijne vakantie mogen hebben Nog veel meer dingen zou ik op kunnen schrijven maar het is nu toch niet meer zo als in het begin. Als je echt niets hebt wordt je vanzelf helemaal afhankelijk van God
|
|
Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
 |
|