Auteur |
Bericht |
|
CARMEN073
|
|
Geplaatst: donderdag 9 augustus 2012, 19:46
|
|
|
MAMALOE463 schreef: | Cortazar, ik vraag me werkelijk af wat je bedoeling nu eigenlijk is met je verhaal, kijk we weten allemaal waarom we op de aarde zijn, met welke opdracht, we moeten wederomgeboren worden voordat het te laat is, onze ziel redden dpvan de dood, de eeuwige doo, de hel dus. Vanuit de bijbel weten we allemaal wel hoe erbarmelijk de hel wel niet moet zijn en dat we eeuwige pijn zullen hebben en dat dat eeuwigdurende pijnen zullen zijn. De bijbel is ook erg duidelijk dat er nog nooit iemand is teruggekeerd uit de hel naar de aarde, hoe verklaar jij Lucas 16 vers 26? En boven dit alles, tussen ons en ulieden is een grote klove gevestigd, ZODAT DIEGENEN DIE VAN HIER TOT U WILLEN OVERGAAN, NIET ZOUDEN KUNNEN, NOCH OOK DIE DAAR ZIJN, VAN DAAR TOT ONS OVERKOMEN.
Is deze tekst dan nog niet duidlijk genoeg? |
Deze tekst gaat over een kloof tussen de hemel en de hel. Niet tussen de hel en de aarde. Abraham geeft een ander antwoord op het verzoek van de rijke man om een dode naar de aarde te sturen om te waarschuwen. Hij antwoordt dat als mensen niet naar Mozes en de profeten zullen luisteren ze ook niet zullen luisteren als iemand opstaat uit de dood. Hij zegt hier niet dat dit onmogelijk is.
Laatst aangepast door
|
CARMEN073
|
op donderdag 9 augustus 2012, 19:48
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROLF230
|
|
Geplaatst: donderdag 9 augustus 2012, 19:49
|
|
|
Die lappen tekst van Paul Washer zijn toch nog goed voor iets. Gewoon uitprinten en als wc-papier gebruiken. Zo denk ik erover.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: donderdag 9 augustus 2012, 19:51
|
|
|
Het heeft daarom ook geen zin om de mensen te waarschuwen voor de hel. Geloof dat gebaseerd is op angst, is dood geloof. Geloof wat gebaseerd is op liefde, houdt stand. Ik vraag me ook werkelijk af wat TS met dit onderwerp wil bereiken. Dat we Jezus aanvaarden uit angst voor de hel??
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CARMEN073
|
|
Geplaatst: donderdag 9 augustus 2012, 20:11
|
|
|
Want Ik weet, welke gedachten Ik over u koester, luidt het woord des HEREN, gedachten van vrede en niet van onheil, om u een hoopvolle toekomst te geven. (Jeremia 29:11)
Jezus is voor onze zonden aan een kruis gestorven zodat wij niet verloren hoeven gaan. Dat is wat God voor ons in petto heeft.
Dat de mens na de zondeval verloren en zonder God was wisten we toch al? En het hoeft geen betoog dat zonder God er de meest afschuwelijke zaken mogelijk zijn. Daarvoor zijn er 'helle'-plaatsen op aarde genoeg; om te zien waartoe de satan in staat is en wat hij voor de mens in gedachten heeft.
Jezus heeft ons gewaarschuwd voor de hel. Hij wist voordat Hij hier kwam welk lot de mens zonder God te wachten staat. In de evangelien geeft hij aan hoe reeel de hel is en dat je daar echt niet moet komen:
Marcus 9; 43 En indien uw hand u tot zonde verleidt, houw haar af. Het is beter, dat gij verminkt ten leven ingaat, dan dat gij met uw twee handen ter helle vaart, in het onuitblusbare vuur, 44 [waar hun worm niet sterft en het vuur niet wordt uitgeblust.] 45 En indien uw voet u tot zonde zou verleiden, houw hem af. Het is beter, dat gij kreupel ten leven ingaat, dan dat gij met uw twee voeten in de hel geworpen wordt, 46 [waar hun worm niet sterft en het vuur niet wordt uitgeblust]. 47 En indien uw oog u tot zonde zou verleiden, ruk het uit. Het is beter, dat gij met één oog het Koninkrijk Gods binnengaat, dan dat gij met twee ogen in de hel geworpen wordt, 48 waar hun worm niet sterft en het vuur niet wordt uitgeblust.
Nu begrijp ik eigenlijk niet waarom er zo'n ophef is over dit onderwerp. Als mensen terugkomen uit de hel en in feite bevestigen dat het waar is, dat waar Jezus al voor heeft gewaarschuwd, dan neem je dat toch aan?
De suggestie dat de satan dit soort openbaringen geeft ligt volgens mij niet zo voor de hand. Satanisten geloven dat de hel niet bestaat. Zij geloven dat satan het in de eindstrijd van Jezus gaat winnen. Volgens mij heeft de duivel er geen belang bij om mensen voor de waarheid te waarschuwen.
En verder; als het niet zo is dat mensen die God niet liefhebben naar de hel gaan; waar moeten ze dan naar toe? In de hemel zijn we allemaal zo close met God dat zonde en eigengerechtigheid onbestaanbaar is. Alles ligt open en bloot als je zo dicht bij God bent.
Waarom God deze openbaringen geeft weet ik niet; ik ken die mensen niet. Maar moet God alles wat Hij doet aan ons verantwoorden?
Tenslotte; iedereen heeft z'n eigen opvattingen over wie er wel of niet in de hel zouden moeten thuishoren. Als de Schepper van de mens zoveel liefde heeft dat Hij Zelf de zonde draagt van Zijn schepping en plaatsvervangend sterft aan een kruis; zou Hij dan ook maar iemand verloren laten gaan die ook maar enigszins behouden kan worden? Daarom laat ik het oordeel maar aan God over; ik heb er vertrouwen in dat Hij het het beste weet.
Laatst aangepast door
|
CARMEN073
|
op donderdag 9 augustus 2012, 20:13
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CARMEN073
|
|
Geplaatst: donderdag 9 augustus 2012, 20:22
|
|
|
LEANNE226 schreef: | In de Bijbel lees ik niet dat mensen direkt naar hemel of hel gaan,of iemand moet mij die teksten kunnen aanwijzen? Ik heb eerder vragen gesteld maar dat wordt misschien gezien als sarcasme en dat is mijn bedoeling absoluut niet dus als iemand de antwoorden heeft houd ik mij aanbevolen.......
|
Ik zal even geen teksten noemen, want ik denk dat deze voorbeelden wel bekend zijn.
Ten 1e natuurlijk de moordenaar aan het kruis: Jezus zegt "HEDEN" zult gij met mij in het paradijs zijn. Toegegeven; Jezus zegt niet hemel. Maar kennelijk gaat die man bewust mee samen met Jezus.
Paulus spreekt over iemand (ws hij zelf) die 3 dagen is opgetrokken in de hemel.
Henoch werd door God opgenomen; het lijkt mij dat dit betekent dat Henoch zonder eerst dood te gaan, overging naar de hemel.
Elia werd door God opgehaald door een wagen met vurige paarden.
Johannes zag in een visioen veel plaatsen in de hemel.
Is het zo genoeg; kun je hier wat mee? Of heb ik je vraag niet helemaal goed begrepen?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MAMALOE463
|
|
Geplaatst: donderdag 9 augustus 2012, 20:36
|
|
|
Staat er ergens in de bijbel dat we ons moeten verdiepen in hoe erg de hel wel niet is?
Zoek eerst het koninkrijk Gods is toch een veel belangrijkere boodschap voor ons om ons mee bezig te houden?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CARMEN073
|
|
Geplaatst: donderdag 9 augustus 2012, 21:12
|
|
|
MAMALOE463 schreef: | Staat er ergens in de bijbel dat we ons moeten verdiepen in hoe erg de hel wel niet is?
Zoek eerst het koninkrijk Gods is toch een veel belangrijkere boodschap voor ons om ons mee bezig te houden? |
t Wordt bij mijn weten nergens verboden.
t Punt is dat er tegenwoordig veel mensen zijn die het bestaan van de hel ontkennen. Ook christenen. Op die manier ontkracht je volgens mij het evangelie.
Laatst aangepast door
|
CARMEN073
|
op donderdag 9 augustus 2012, 21:15
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: donderdag 9 augustus 2012, 21:14
|
|
|
Matt 6
9 Bidt u dan zo: Onze Vader, Die in de hemelen zijt. Uw Naam worde geheiligd. 10 Uw Koninkrijk kome. Uw wil geschiede, zoals in de hemel zo ook op de aarde. 11 Geef ons heden ons dagelijks brood. 12 En vergeef ons onze schulden, zoals ook wij onze schuldenaren vergeven. 13 En leid ons niet in verzoeking, maar verlos ons van de boze. Want van U is het Koninkrijk en de kracht en de heerlijkheid, tot in eeuwigheid. Amen. 14 Want als u de mensen hun overtredingen vergeeft, zal uw hemelse Vader u ook vergeven. 15 Maar als u de mensen hun overtredingen niet vergeeft, zal uw Vader uw overtredingen ook niet vergeven.
Mat 5 44 Maar Ik zeg u: Heb uw vijanden lief; zegen hen die u vervloeken; doe goed aan hen die u haten; en bid voor hen die u beledigen en u vervolgen;
Dus het liedje van Eva is zo gek nog niet. Alleen wat is vergeven? Betekent dat we dan alles met de mantel der liefde moeten bedekken. Dat je dan maar alles moet vergeten, alsof het nooit gebeurd is? Heb ik in de bijbel nooit van gelezen. Nee, God staat voor gerechtigheid!
Wat dan? Best een lastige. Ik begin voor mezelf altijd met: wat gij niet wilt dat u geschiet doe dat ook een ander niet. Dat is alvast een begin. Maar ja vergeven... Als ik naar mezelf kijk, m'n ex heeft me bedrogen en is daar niet eerlijk over geweest, maar uiteindelijk kom je er vanzelf wel achter. Je kunt dan 2 dingen doen boos zijn en blijven of boos zijn en verder gaan. Om met bijbels termen te gooien: mij komt de wraak niet toe. Vind ik het goed wat en hoe hij het gedaan heeft? Nee, nooit, het is en blijft respectloos. Maar bid ik voor hem? Ja, want hij heeft Jezus nodig! Is dat vergeven zoals Jezus het bedoelt? Geen idee. Maar het is naar mijn idee wel wat anders dan de dader meer waardering geven dan het slachtoffer.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: donderdag 9 augustus 2012, 21:17
|
|
|
Wraps....
(en nee, ik vertel niet dat ik 3-chocoladeijs achterna gegeten heb)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: donderdag 9 augustus 2012, 21:19
|
|
|
CARMEN073 schreef: | t Wordt bij mijn weten nergens verboden.
t Punt is dat er tegenwoordig veel mensen zijn die het bestaan van de hel ontkennen. Ook christenen. Op die manier ontkracht je volgens mij het evangelie. |
Als God nu het gras op het veld, dat er vandaag is en morgen in de oven geworpen wordt, zo bekleedt, hoeveel te meer u, kleingelovigen! En u, vraag niet wat u eten of wat u drinken zult, en wees niet verontrust. Want naar al deze dingen zoeken de volken van de wereld. Uw Vader echter weet dat u deze dingen nodig hebt. Maar zoek het Koninkrijk van God en al deze dingen zullen u erbij gegeven worden. Wees niet bevreesd, kleine kudde, want het heeft uw Vader behaagd u het Koninkrijk te geven.
De hel bestaat, maar waarom je druk daarover maken als God je het koninkrijk wil geven (lukas 12)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: donderdag 9 augustus 2012, 21:20
|
|
|
STEENTJE178 schreef: | Wraps....
(en nee, ik vertel niet dat ik 3-chocoladeijs achterna gegeten heb) |
Chocoladeijswraps
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: donderdag 9 augustus 2012, 21:24
|
|
|
De uitsmijter dag is vervroegd...en verzet naar vandaag... Morgen schuif ik de benen weer bij een nader onder tafel....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: donderdag 9 augustus 2012, 21:30
|
|
|
ANNA415 schreef: | Chocoladeijswraps  |
Nee, dat ijs kwam immers achterna....... Achter die wraps aan, natuurlijk!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: donderdag 9 augustus 2012, 21:32
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | De uitsmijter dag is vervroegd...en verzet naar vandaag... Morgen schuif ik de benen weer bij een nader onder tafel.... |
Dan hoop ik maar dat er ook wat voor je op die tafel komt......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: donderdag 9 augustus 2012, 21:32
|
|
|
is er iemand hier die hamlappen kan bakken zonder dat ze taai worden? Dan hoor ik graag hoe?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: donderdag 9 augustus 2012, 21:41
|
|
|
ROELANDE345 schreef: | is er iemand hier die hamlappen kan bakken zonder dat ze taai worden? Dan hoor ik graag hoe? |
Op hoger vuur snel dichtschroeien en dan smoren in bijv. uien/champignons etc. Alleen in vet bakken worden ze idd snel taai.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: donderdag 9 augustus 2012, 21:44
|
|
|
STEENTJE178 schreef: | Nee, dat ijs kwam immers achterna....... Achter die wraps aan, natuurlijk!  |
Gemiste culinaire kans
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: donderdag 9 augustus 2012, 21:45
|
|
|
STEENTJE178 schreef: | Op hoger vuur snel dichtschroeien en dan smoren in bijv. uien/champignons etc. Alleen in vet bakken worden ze idd snel taai. |
Mmmmm ja lekker Met name dat smoren, zijn de nooit taai
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MAMALOE463
|
|
Geplaatst: donderdag 9 augustus 2012, 21:47
|
|
|
Haar naam was Sarah heb ik net uit, erg meeslepend ontroerend boek.
Nu ben ik n ff iets ander boek aan het lezen, Shopaholic, gewoon n zeer komisch boek om in je vacantie zomweg te lezen zonder na te denken.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: donderdag 9 augustus 2012, 21:48
|
|
|
PETRA944 schreef: | na ja zeg, ga jij nou ook vaag schrijven helemaal onleesbaar die gele letters. en jij eet zeker de eerste tig dagen tong. |
Nou als ik dan toch gestraft wordt, dan daar maar mee!
Thomas, het zijn niet de zonden der tong om ze te eten.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CORTAZAR588
|
|
Geplaatst: donderdag 9 augustus 2012, 21:50
|
|
|
ja ik heb ook nooit gezegd dat mensen moeten exploderen als er over de Hel wordt gesproken. waarom dat wel zo is , is mij ook een raadsel. ik denk dat de mensen die zo reageren er zelf of bang voor zijn of het eigenlijk onzin vinden.
en de inkoppers en banaliteiten even aan de kant zettend ...... wat is er vekeerd aan om te wijzen op het feit dat mensen terug kunnen komen uit de Hel en waarschuwen?
op 3 of 4 mensen na die een inhoudelijke respons geven is de toon vanaf het begin al vijandig. wat mankeert jullie eigenlijk ? bang dat je misschien met de billen bloot moet? of dat het je zalige onwetendheid en blijheid - vrijheid gevoel nadelig beinvloedt?
het is zoals Abraham zegt tegen de rijke man de levenden op aarde zullen het toch niet geloven.
waarom is het zo moeilijk om verder te zien dan wat je kerkje zegt of dominee ? ik denk dat hier vele mensen zijn die geen idee hebben van de geestelijke wereld. die alles flauwekul en bijgeloof vinden .
Voodoo , Macumba , palo mayumbe ........dat zijn realiteiten pur sang dat wij, kaaskoppen , dat niet geloven neemt niet weg , dat het in grote delen van de wereld realiteit is.
Waarom zou God , die noch aan tijd , noch aan plaats gebonden is, waarom zou Hij de werken van de duivel via deze tovernaars, medicijnmannen en satanisten , niet kunnen neutraliseren en mensen redden op een wijze die zo bijzonder is, dat het wel tot de verbeelding moet spreken.
en dan het geijkte '' je moet er nietmee bezig zijn " etc..... weet je waar het volk aan ten onder gaat ?
gebrek aan kennis. de duivel komt niet zoals hij is .........in al zijn walgelijkheid maar als Engel van het licht , om te moorden , te stelen en te roven.
een mens , die zgn door de duivel in de Hel zou zijn rondgeleid, wordt geen christen en als hij dat wel zou worden is de satan dom bezig.
En zo dom acht ik hem niet dat hij God een ziel zou gunnen. De duivel is er alles aangelegen om dit oord te verbloemen en te verbergen en het liefst zou hij de Hel doodzwijgen.
God wijst ons erop en waarom ? Waarom niet ........ Misschien omdat de meeste mensen te veel in hun gemakkelijke stoel zitten ? teveel mensen denken : ach het loopt zo n vaart niet ?
De duivel speelt geen spelletje , hij kent alle trucks in het boek en wil de mens tegemoet komen in zijn""gevoel " als het goed voelt is het toch goed ?
ik ben gescheiden ........even buiten beschouwing latend wie het wou maar het is echt heeeeeeel fout om te scheiden. ik krijg nu 1000000000000 miljoen boze reacties over me heen denk ik , maar allez .........vooruit maar.
iedereen heeft een reden om te scheiden en iedereen vindt dat hij/zij het mag doen. Want ...................en dan komt de reden.
God zegt": NEEN
Gij zult niet scheiden .......... Gnade van GOd en offer aan het kruis etc etc en alle zware omstandigheden ten spijt ......
Gij zult niet doden
Euthanasie / abortus ................God zegt NEEN Veel christenen zeggen : ach hetis zo zielig en het leven is zo zwaar etc etc etc
Wie is dan fout ? God of ik als ik daar in mee ga?
God vergeeft .....absoluut Gelukkig zou ik zeggen. Maar het zijn geen kleinigheden.
Echtscheiding is net zo gemakkelijk als het kopen van een auto. En ook big business en wie ligt er verder wakker van?
Het is de normaalste zaak van de wereld in Nederland maar leidt tot overspel en overspel is zonde die tot de eeuwige dood leidt. wij vinden het misschien geen probleem want ja een mens wil ook genieten he ? maar God vindt het wel een probleem.
tja ........toch lastig zo n God die onze levensstijl niet echt waardeert en wat leren we ervan? weer trouwen en dan weer scheiden ? er zijn mensen bij die dat doen. en het geen obstakel vinden tussen hen en de Heer.
Oh ja ..... Paul Washer zn tekst als toiletpapier gebruiken. goh wat geestig. lang op gestind zeker?
nog geen aambeien lolbroek ?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: donderdag 9 augustus 2012, 22:01
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | De uitsmijter dag is vervroegd...en verzet naar vandaag... Morgen schuif ik de benen weer bij een nader onder tafel.... |
Dan maar hopen dat ze daar morgen geen uitsmijterdag hebben ingelast.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: donderdag 9 augustus 2012, 22:05
|
|
|
ROELANDE345 schreef: | is er iemand hier die hamlappen kan bakken zonder dat ze taai worden? Dan hoor ik graag hoe? |
Nooit geen problemen mee. Beide kanten dichtschroeien , na een minuut of 10 een scheut water erbij en dan 1,5 uur op een laag pitje laten sudderen. Laat je vlees genieten , geef het de tijd , dan geniet je er zelf ook van .
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA944
|
|
Geplaatst: donderdag 9 augustus 2012, 22:08
|
|
|
een mens , die zgn door de duivel in de Hel zou zijn rondgeleid, wordt geen christen en als hij dat wel zou worden is de satan dom bezig.
das anders een hobby volgens mij van de tegenstander om valse leer tussen cristenen te verspreiden.lees de waarschuwingen in de bijbel daarover, aan hun vruchten zul je hun herkennen, wat zijn de vruchten van dit evangelie, angst, hopeloosheid waar de gemiddelde mens eindigt, jezus preekt anders in de bijbel
verder heb ik niks tegen sommigge getuigenissen van mensen die een stukje van de hel hebben gezien, maar wel tegen deze die je in dit topic aangeeft. en ik denk dat de tegenstander er om zit te lachen als mensen dat allemaal geloven, angst aan praten aan mensen, verdriet aan praten aan mensen, want je geliefde die gestorven is zit daar waarschijnlijk, hopeloosheid, moedeloosheid bij mensen aanpraten, want geef het maar op als je die getuigenuissen echt gelooft, we hebben allemaal zo onze zonde wel es. das net zo gruwelijk als cristenen die tegen een moeder zeggen als haar baby is overleden en nog niet gedoopt dat de baby in de hel komt, met de bijbel in de hand, pakken ze een tekst eruit, verantwoorden het zo
nee zo is jezus en god niet.
wat ik hier allemaal op tegen heb? het is de waarheid niet.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA944
|
|
Geplaatst: donderdag 9 augustus 2012, 22:09
|
|
|
ANNA415 schreef: | Als God nu het gras op het veld, dat er vandaag is en morgen in de oven geworpen wordt, zo bekleedt, hoeveel te meer u, kleingelovigen! En u, vraag niet wat u eten of wat u drinken zult, en wees niet verontrust. Want naar al deze dingen zoeken de volken van de wereld. Uw Vader echter weet dat u deze dingen nodig hebt. Maar zoek het Koninkrijk van God en al deze dingen zullen u erbij gegeven worden. Wees niet bevreesd, kleine kudde, want het heeft uw Vader behaagd u het Koninkrijk te geven.
De hel bestaat, maar waarom je druk daarover maken als God je het koninkrijk wil geven (lukas 12) |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: donderdag 9 augustus 2012, 22:11
|
|
|
VISSER278 schreef: | Nooit geen problemen mee. Beide kanten dichtschroeien , na een minuut of 10 een scheut water erbij en dan 1,5 uur op een laag pitje laten sudderen. Laat je vlees genieten , geef het de tijd , dan geniet je er zelf ook van .  |
oh dus jij laat het sudderen? ga ik ook eens proberen Thanks
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA944
|
|
Geplaatst: donderdag 9 augustus 2012, 22:11
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Het heeft daarom ook geen zin om de mensen te waarschuwen voor de hel. Geloof dat gebaseerd is op angst, is dood geloof. Geloof wat gebaseerd is op liefde, houdt stand. Ik vraag me ook werkelijk af wat TS met dit onderwerp wil bereiken. Dat we Jezus aanvaarden uit angst voor de hel?? |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: donderdag 9 augustus 2012, 22:14
|
|
|
ROELANDE345 schreef: | oh dus jij laat het sudderen? ga ik ook eens proberen Thanks |
Suc6 en ..... wel met liefde behandelen he.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: donderdag 9 augustus 2012, 22:15
|
|
|
VISSER278 schreef: | Dan maar hopen dat ze daar morgen geen uitsmijterdag hebben ingelast. |
Ook dan is er nog geen man over boord... (om maar eens in visserstermen te praten)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: donderdag 9 augustus 2012, 22:21
|
|
|
CARMEN073 schreef: | Ik zal even geen teksten noemen, want ik denk dat deze voorbeelden wel bekend zijn.
Ten 1e natuurlijk de moordenaar aan het kruis: Jezus zegt "HEDEN" zult gij met mij in het paradijs zijn. Toegegeven; Jezus zegt niet hemel. Maar kennelijk gaat die man bewust mee samen met Jezus.
Paulus spreekt over iemand (ws hij zelf) die 3 dagen is opgetrokken in de hemel.
Henoch werd door God opgenomen; het lijkt mij dat dit betekent dat Henoch zonder eerst dood te gaan, overging naar de hemel.
Elia werd door God opgehaald door een wagen met vurige paarden.
Johannes zag in een visioen veel plaatsen in de hemel.
Is het zo genoeg; kun je hier wat mee? Of heb ik je vraag niet helemaal goed begrepen? |
Dank je! En wat moet ik met de teksten waar in staat dat de doden zich nergens van bewust zijn?Onze dominees gaan helaas niet op deze vragen in Of ja,ze gaan er wel op in maar dan krijg je een vaag antwoord als "je moet je niet druk maken om zaken waar mensen geen weet van hebben" Natuurlijk heb ik er wel eigen ideeen bij maar ik hoor graag de opvattingen van anderen
|
|
Naar boven |
|
|