Auteur |
Bericht |
|
JANS221
|
|
Geplaatst: vrijdag 10 augustus 2012, 17:07
|
|
|
JOL252 schreef: | @Erika:
Ook mijn punt is niet dat er niet gesproken zou mogen of kunnen worden over het bestaan van de hel of dit ook maar te ontkennen. Wel is mijn punt de manier waaróp er over wordt gesproken en heb ik vraagtekens hierbij en dat is nog zacht uitgedrukt. De liefdeloosheid schreeuwt me tegemoet... ik moest vanmorgen denken aan die tekst..."dat uw liefde nog steeds overvloediger wordt in kennis en alle fijngevoeligheid". Carmen geeft ook aan dat ze dingen gezien heeft maar benoemt het niet. Ze geeft gelijk aan dat ze het liever over het Licht heeft... ik begrijp uit haar woorden dat ze het nut er ook niet van in ziet om er verder op in te gaan ...
Jezus is, zoals het in de kerken elke zondag wordt benoemd: "nedergedaald ter helle"... maar nergens lees ik wát Hij dan heeft gezien...
Hoe dan ook, of ik het eens ben met de inzet van dit topic of niet (not!) het geeft stof tot nadenken... en nog meer reden om elke dag te leven in het Licht en Zijn vrijheid. |
Jol, ik denk dat het beter is om te zeggen nedergedaald in het dodenrijk en niet nedergedaald ter helle. Ik geloof niet dat Jezus in -wat men hier onder hel verstaat- geweest is.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: vrijdag 10 augustus 2012, 17:18
|
|
|
JANS221 schreef: | Jol, ik denk dat het beter is om te zeggen nedergedaald in het dodenrijk en niet nedergedaald ter helle. Ik geloof niet dat Jezus in -wat men hier onder hel verstaat- geweest is. |
Goed dat je het even aanstipt. Ik ging uit van de Apostolische geloofsbelijdenis, daar word het wel zo benoemd.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MAMALOE463
|
|
Geplaatst: vrijdag 10 augustus 2012, 17:19
|
|
|
Calvijns interpretatie van de nederdaling ter helle
Calvijn noemt in zijn Institutie 2.16.8-12 de opvatting dat de zielen van gestorven mensen in de gevangenis zaten totdat Christus hen kwam bevrijden, “een fabel”, “onzinnig.” Maar omdat het Apostolicum volgens hem ook een “volkomen samenvatting van het geloof” is, moet de frase ”nedergedaald ter helle” een andere betekenis hebben. Die betekenis vindt hij in het geestelijke lijden van Christus. Dat betekent dat Christus “de ernst van Gods wraak” en “de verschrikking van de eeuwige dood” heeft ondervonden in zijn lijden.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MAMALOE463
|
|
Geplaatst: vrijdag 10 augustus 2012, 17:23
|
|
|
Zijn het die miertjes in je tuin die met zand liepen te slepen visser
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JANS221
|
|
Geplaatst: vrijdag 10 augustus 2012, 17:26
|
|
|
JOL252 schreef: | Goed dat je het even aanstipt. Ik ging uit van de Apostolische geloofsbelijdenis, daar word het wel zo benoemd. |
Ligt eraan welke ``vertaling`` je leest......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JANS221
|
|
Geplaatst: vrijdag 10 augustus 2012, 17:39
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Wat je hier schrijft, ben ik het natuurlijk mee eens. Het verschil zit hem echter in de beleving. Wat voor jou als aantrekkelijk wordt gezien, is voor de ander een minder aantrekkelijk vooruitzicht. En ik ben iemand die zich daar vragen bij durft te stellen, zonder dat dat ten koste gaat van mijn geloof. Ik kijk bv anders ten opzichte van pijn als jij. Het lijkt me heel moeilijk om daar zingevend bezig te zijn... Ik vertrouw er wel op dat de Heer daar antwoorden op heeft, maar met die algemeenheden kan ik niet zoveel eerlijk gezegd.
Persoonlijk vind ik het een antireclame om Gods koninkrijk te vergelijken met een theocratie. Die term is dermate beladen en besmet, dat je dit nooit zou kunnen gebruiken voor God koninkrijk. |
Ik denk dat het inderdaad helemaal niet verkeerd is als je daar vragen bij durft te stellen en die hoeven ook niet ten koste te gaan van je geloof. Ik heb ook vragen….. Maar de antwoorden op die vragen zal je hier niet krijgen. Het antwoord op die vragen blijft dan toch (voor mij) iets moois om (in vertrouwen) naar uit te kijken….??!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JANS221
|
|
Geplaatst: vrijdag 10 augustus 2012, 17:42
|
|
|
Vanaf vandaag 9 dagen vrij!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROLF230
|
|
Geplaatst: vrijdag 10 augustus 2012, 17:47
|
|
|
ja gebedsverhoring. Hangt volgens mij samen met geloof. Geloof je ook echt dat je het zult ontvangen? Vandaag gesprek gehad met een broeder die na 40 jaar de wereld vaarwel heeft gezegd en nu vast in het geloof staat. Hij bid elke dag en merkt dat alles waar hij voor bid ook uitkomt. Wel bijzonder. Toen ik nog een tuinderij had gebeurde er ook kleine wonderen, ik denk omdat ik er echt in geloofde, zo kon God meewerken. God verhoort niet zomaar altijd meteen, maar vaak gebeuren dingen toch in een korter of langer proces als je het gelooft en het in Zijn wil blijft.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: vrijdag 10 augustus 2012, 17:51
|
|
|
ROLF230 schreef: | ja gebedsverhoring. Hangt volgens mij samen met geloof. Geloof je ook echt dat je het zult ontvangen? Vandaag gesprek gehad met een broeder die na 40 jaar de wereld vaarwel heeft gezegd en nu vast in het geloof staat. Hij bid elke dag en merkt dat alles waar hij voor bid ook uitkomt. Wel bijzonder. Toen ik nog een tuinderij had gebeurde er ook kleine wonderen, ik denk omdat ik er echt in geloofde, zo kon God meewerken. God verhoort niet zomaar altijd meteen, maar vaak gebeuren dingen toch in een korter of langer proces als je het gelooft en het in Zijn wil blijft. |
Was het maar zo simpel, dat je als je genoeg geloof hebt al je gebeden verhoort worden. Zelfs van de Heer Jezus staan gebeden in de Bijbel die niet verhoort zijn. Denk niet dat we Hem kunnen verwijten te weinig geloof te hebben
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
BERT168
|
|
Geplaatst: vrijdag 10 augustus 2012, 18:09
|
|
|
hey zwaan,
deze tekening heb ik al een tijd lang naar gezocht, de taal lijkt wel op zuid afrikaans ofzo?
kun je ook aan zo'n tekening komen in het nederlands misschien?
gr. Bert
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CORTAZAR588
|
|
Geplaatst: vrijdag 10 augustus 2012, 18:48
|
|
|
Er is idd enige controverse over de terminologie. Hades Sjeool etc ...... Ik hoor vaak mensen zeggen dat Jezus nooit over de Hel sprak of alleen maar wees op .......... vul maar in.
Hij sprak van alle personen het meest over de Hel. was dat om ons bang te maken ? of omdat Hij wist wat er in de mens leeft?
ik heb veel mensen horen spreken over eeuwig leven en gered zijn en dat het allemaal goed komt etc etc etc. Dat is ook zo ......althans wat God betreft. Hij houdt zich aan de afspreek. Gekocht en betaald.
Maar wat als wij de houdbaarheidsdatum niet halen? We kennen denk ik allemaal de Zonde tegen de Heilige Geest ?
In pompeuze bewoordingen en dik opgelegde voorbeelden wordt ons dan verteld dat het je afkeren van God is of het afwijzen van Zijn offer.
En daar moeten we allemaal niet aan denken.
Maar wat als die zonde tegen de heilige geest heel geniepig plaatsvindt ? ik zie in de wereld van de kerken , om ht even welke , zoveel vervuiling binnen komen.
Bijbel vertalingen die ronduit lasterlijk zijn, zgn Gospel muziek waar de duivel ook op hip hopt , wazige gevoels theologie , waarin het Alle Menschen werden Brueder door klinkt en de moslims onze broeders worden genoemd..........
Kortom een knuffel en theedrink geloof. Vooral fijn zingen en de naam van God overal bij noemen , maar er niet echt veel van snappen.
Wat is het dan moeilijk lijkt mij om een getuigenis van de Hel te lezen. Want dat staat haaks op de God die knuffelt en alles door de vingers ziet.
Maar zou Hij ook niet een reden hebben om meer en meer mensen te laten zien wat er gebeurt als je het Offer van Zijn zoon heel langzaam gaat verloochenen ?
Jezus gaf alles op Golgotha ........wij geven ? Nee hoor ik de recensenten hier al zeggen , je bent niet meer onder de wet en zo voorts. Dus je hoeft niet aan de regels te voldoen ? Nee zeggen de vrijzinnigen hier , want God heeft alles al bedekt. Dus wat ik ook doe , Jezus de Heer zegt : zand erover !!
Of zou Hij zeggen .........het is je vergeven , ga heen en zondig niet meer ? En wat betekent dat ?
Toch weer aan de drank , drugs en overspel plegen ? want ik ben vrijgekocht toch ?
Wat Paul Washer zei , was niet dat de mensen verloren gaan omdat God zijn woord niet houdt !! Maar omdat de mens zijn woord niet houdt !
Het is toch logisch dat God zich niet de gek laat aansteken ? Dat als je door Zijn bloed betaald bent en gekocht , dat je het niet in je hoofd haalt om weer rottigheid uit te halen ? Of is dat een naieve veronderstelling ?
Paulua zegt het al : zullen wij dan zondigen opdat de genade toeneme?
En nee ik zeg niet dat je de wet moet houden en dat je door goede werken in de hemel komt.
Je komt in de hemel door in Jezus verlossende werk te geloven , maar je kunt ook je redding verspelen.
Wij hier denken allemaal of vinden allemaal dat het ons nooooooit zal overkomen want ...........
wie zegt dat het je niet overkomt ? omdat je je aan de regels houdt ? of omdat je naar de kerk gaat ?
niet zal God zien indien hij niet heilig is .......... hoe meer zonden hoe zwarter en al sjij of ik het niet belijdt bij Jezus en oprecht om vergiffenis smeekt en vraagt..........zou Hij dan je vergeven omdat je zo n toffe peer bent ?
Zon lieve man / vrouw ? Is een eenmalig kiezen voor Hem genoeg om alle zonden die ik bega , weg te nemen ? of kan ik het ook te bont maken ?
Het kiezen voor Jezus is geen garantie dat je in de hemel komt. Het is een continue strijd om niet de weg kwijt te raken. Want de duivel zal alles doen om jou en mij te vernietigen.
Geen leuke boodschap ...goh toch wel heftig is dah het geijkte Nederlandse standaard antwoord.
Heftig ? Nee de realiteit. Wat dacht je dat het was om je zaligheid te verkrijgen ? Een cruise ?
Jezus is afgedaald ja ....... en Hij heeft de helse pijnen voor mij doorstaan. Wat denk je dat hij van ons verwacht ?
een keer ja zeggen en het is klaar ? dan kom je in de Hemel en gaat het feest beginnen ?
Of wil Hij kinderen , die laten zien dat ze Hem waard zijn.
ik ken alle gelijkenissen en ook die van de wijngaard enzo.
Maar Jezus zegt heel duidelijk dat iedere gast op de bruiloft , die niet uitgenodigd is , eruit wordt gezet. Daar waar het geween is en tandengeknars. Dat is de Hel ..........
je kunt zeggen ik ben christen en homosexuele relaties erop na houden ............ je kunt zeggen ik geloof en toch overspel plegen
Maar zou Hij dat goed keuren ? En tegen je zeggen als je voor Hem staat ....kom erin !!! En de alcoholisten ......... Tja afgoden dienaars komen niet in de hemel. Iemand die verslaafd is heeft een afgod. dat is de drank of de drugs of de sex of het geld.
Jezus is daar duidelijk in. Mijn broer drinkt en is verslaafd. Ik vrees voor zijn eeuwige leven. NMaakt het indruk op hem als ik het zeg ? Nee ........zuipen is belangrijker.
Wat zou God oordelen ? Het is ok ? Je had het moeilijk ? dus zuip er maar op los?
God is bij machte een alcoholist vrij te maken. maaar alleen als deze het wil.
God is gemeen en hard en ik ben waarschijnlijk ook een beest en rotzak ......
Ok ......prima
zachte heelmeesters ........
Jezus joeg de geldwisselaars uit de tempel. en sloeg erop los.
Hij is de Leeuw van Juda , een verterend Vuur. En Hij is rechtvaardig. Een alcoholist hoeft niet verslaafd te zijn. Jezus redt ....... Maar willen wij het ook ? Er is geen probleem wat Hij niet kan oplossen. Hij kan mensen uit de dood laten opstaan. En dat gebeurt ook , maar niet in Europa.
Nee zou ik ook niet doen als ik God was , want er is toch geen kip die het gelooft.
Maar wel in andere delen van de wereld. raar he ?
misschien is de Heer ook wel een beetje zat van onze arrogantie en het willen bepalen wat er gebeurt. Wij geven Hem niet de ruimte om te werken omdat we bij voorbaat al een mening hebben. God verwacht geloof. Anders doet Hij niets ..........
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: vrijdag 10 augustus 2012, 18:57
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Euh het mijne kwam krom over denk maar dat is dus wat ik bedoel Was vanmorgen niet al te helder toen ik schreef! |
Hai Erika,
Ja, dat had ik ook met mijn laatste stuk. Ik sta er wel achter maar ja, het is helemaal uit mijn verstand geschreven. en altijd probeer ik wel voor het grootste gedeelte uit mijn gevoel te schrijven.
Laterz!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: vrijdag 10 augustus 2012, 19:04
|
|
|
BART347 schreef: | ik weet niet wat je wilt zeggen met dit iets te gedramatiseerde filmpje???
we gaan toch niet weer de kant van TG op, waar niets gezegt wordt, maar alleen naar links wordt verwezen? |
Ja, doet me denken aan zo'n kerk uit Amerika in Amsterdam, daar zijn er best wel veel van, dan komen ze met zo'n dramtisch, angstig makende preek, en daarna drie kwartier lullen over hoeveel geld ze nodig hebben vor de collecte, omdat nog niet iedereen is bereikt. En anders gaan er zielen onnodig verloren!!!!en die laatste zinnen ook heel dramatisch....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: vrijdag 10 augustus 2012, 19:05
|
|
|
JANS221 schreef: | Jol, ik denk dat het beter is om te zeggen nedergedaald in het dodenrijk en niet nedergedaald ter helle. Ik geloof niet dat Jezus in -wat men hier onder hel verstaat- geweest is. |
nee dat woordje wat daar vaak wordt vertaalt als helle is in de grondtekst in het Grieks hades en dat betekent dodenrijk. is dus eigenlijk fout vertaalt.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: vrijdag 10 augustus 2012, 19:05
|
|
|
ROLF230 schreef: | Ik kan niets met dit filmpje. Misschien kun je me uitleggen wat ik ervan zou moeten opsteken? Ik heb toch mijn Bijbel en weet wat Jezus zei? En idd wat Bart zei je moet wel tekst en uitleg bij zoiets geven, want ik kan zelf ook wel 100 filmpjes plaatsen. Verder geloof ik wel in de opname, en dat die voor de grote verdrukking zal plaatsvinden. Ik ben bij ongeveer de 4e minuut van het filmpje gestopt met kijken omdat het weer de zoveelste persoon is die zegt:"je moet dit doen, je moet dat doen", terwijl Paulus zo duidelijk zei dat je de gelovigen uit de heidenen niets meer moet opleggen dan onthouden van hoererij, van bloed en nog iets ben het even kwijt. En mijn favoriete bijbeltekst kom hier ook naar boven, zie ook mijn profiel, nl. Gal.5.1 waar staat laat je geen slavenjuk meer opleggen nu je vrij bent in Christus. Wat een onzin dat je elke dag weer tot Hem moet komen om Hem alles voor te leggen in alle nederigheid. Dat is gewoon een kerkelijke dogmatische geloofsleer en in strijd met de vrijheid en de zelfstandigheid die je in Hem hebt gekregen. Natuurlijk is het verstandig met enige regelmaat naar Hem te gaan, maar als je eens een maand overslaat is dat echt geen reden voor Hem om je dan maar niet mee te laten gaan met de opname. |
Mee eens!!!
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op vrijdag 10 augustus 2012, 19:07
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: vrijdag 10 augustus 2012, 19:26
|
|
|
Pff wat een lap weer... ik vraag me even af tegen wie je hier (s)preekt...
En verder: Hij is trouw en maakt het werk wat Zijn hand in ons begonnen is af...
Het is maar door welke bril je hier naar mensen en hun leven kijkt. Ik geloof zeker dat er zijn die afhaken, het gevecht elke keer verliezen... maar God ziet het hart aan en kijkt verder dan jij en ik. Daar vertrouw ik op. Om dan zelf er maar op los te leven? Om de dooie dood niet! Maar wel om onze omgeving te laten zien dat God een genadig God is.. Die Zijn genade voor een mens niet laat roven door ons met onze beperkte (vaak ongenadige) visie op genade...
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op vrijdag 10 augustus 2012, 19:29
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: vrijdag 10 augustus 2012, 20:03
|
|
|
Als ik deze week de schrijfgeest weer heb, antwoord ik hem wel even
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op vrijdag 10 augustus 2012, 20:04
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: vrijdag 10 augustus 2012, 21:13
|
|
|
BOA??????
Boa Constrictor????
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: vrijdag 10 augustus 2012, 21:18
|
|
|
MAMALOE463 schreef: | Zijn het die miertjes in je tuin die met zand liepen te slepen visser  |
Dat weet ik niet. Wat ik wel weet is dat ik van de week heel wat stenen en tegels eruit gehaald heb en dat ik heel wat mieren en mierenestjes gezien heb. Maar dat daar nog veel leven in komt , dat kan ik me niet voorstellen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: vrijdag 10 augustus 2012, 21:24
|
|
|
ROELANDE345 schreef: | Ja nu wilen we het weten ook. |
Nou , hij had alleen maar een vraag. Er stond al bijna een hele week een karretje met puin op de straat vlak voor mn deur. En nou wilde hij weten of ik wist van wie dat karretje was. En natuuuuuuuuuuuurlijk wist vissertje dat niet. En vissertje hopen dat ie kwam vertellen dat ie een oplossing voor de kraaien had.
Dennis die hem wel een lekke band wil bezorgen omdat zn maatje vorige week een boete kreeg wegens rijden op de fiets over de plaatselijke markt . Markt???........ tsssss , 6 kraampjes.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: vrijdag 10 augustus 2012, 21:27
|
|
|
ANNA415 schreef: | He gaat deze nog door? Want voor een gratis drankje wil ik m'n agenda wel raadplegen hoor  |
Van mij mag het doorgaan maar niet op 25 aug. Anders is vissertje niet van de partij.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: vrijdag 10 augustus 2012, 21:28
|
|
|
JANS221 schreef: | Vanaf vandaag 9 dagen vrij!! |
Ha , ik ook.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: vrijdag 10 augustus 2012, 21:31
|
|
|
ANNA415 schreef: | Heb je geen vis opgezogen?  |
Nee , heb de stofzuigerslang al binnenstebuiten gekeerd maar zag niks. Heb er ook nog aan geroken , maar een vislucht...... nee.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: vrijdag 10 augustus 2012, 21:37
|
|
|
MAMALOE463 schreef: | Dat hebben die lieve ijverige miertjes versleept naar een andere tegel  |
Volgende vraag........ welke tegel, want de rest lag nog goed. En bij die tegel kwam ik geen mieren tegen.
Het zijn maar rare beestjes ondanks dat ze in de zomer hun voedsel vergaren voor de winter.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: vrijdag 10 augustus 2012, 21:37
|
|
|
VISSER278 schreef: | Ha , ik ook.  |
Ik nog wel meer........... altijd baas boven baas he Maar ga er heerlijk van genieten!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: vrijdag 10 augustus 2012, 21:41
|
|
|
JOL252 schreef: | Pff wat een lap weer... ik vraag me even af tegen wie je hier (s)preekt...
En verder: Hij is trouw en maakt het werk wat Zijn hand in ons begonnen is af...
Het is maar door welke bril je hier naar mensen en hun leven kijkt. Ik geloof zeker dat er zijn die afhaken, het gevecht elke keer verliezen... maar God ziet het hart aan en kijkt verder dan jij en ik. Daar vertrouw ik op. Om dan zelf er maar op los te leven? Om de dooie dood niet! Maar wel om onze omgeving te laten zien dat God een genadig God is.. Die Zijn genade voor een mens niet laat roven door ons met onze beperkte (vaak ongenadige) visie op genade... |
Maar wat versta je met "er op los leven".....? Ik denk dat ik naar de norm van refo CMmers er ook op los leef omdat ik geniet van een heleboel dingen in mijn leven......Terwijl ik er zeker niet op los leef maar gewoon niet zo hou van die regeltjes van wat wel of niet mag volgens de Bijbel......De zoals men dat noemt brede weg is toch ook leven?????
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: vrijdag 10 augustus 2012, 21:41
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Ik nog wel meer........... altijd baas boven baas he Maar ga er heerlijk van genieten! |
Ik geniet er al 2 weken van . En volgende week misschien nog wel meer. Heel de week 23-27 graden ..... precies goed voor vissertje.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: vrijdag 10 augustus 2012, 21:46
|
|
|
ANNA415 schreef: | Me uitgerekt en het forum weer zitten bevuilen  |
Ja , gaat goed zo , blijf nog maar even op vakantie.
Vandaag? Uhm .... uitslapen ( beetje tenminste) , BOA te woord gestaan, voorbereidingen voor morgen getroffen , en o ja ..... ook nog gefietst.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA944
|
|
Geplaatst: vrijdag 10 augustus 2012, 22:00
|
|
|
JOL252 schreef: | Pff wat een lap weer... ik vraag me even af tegen wie je hier (s)preekt...
Het is maar door welke bril je hier naar mensen en hun leven kijkt. Ik geloof zeker dat er zijn die afhaken, het gevecht elke keer verliezen... maar God ziet het hart aan en kijkt verder dan jij en ik. Daar vertrouw ik op. Om dan zelf er maar op los te leven? Om de dooie dood niet! Maar wel om onze omgeving te laten zien dat God een genadig God is.. Die Zijn genade voor een mens niet laat roven door ons met onze beperkte (vaak ongenadige) visie op genade... |
mooi gezegd.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: vrijdag 10 augustus 2012, 22:10
|
|
|
VISSER278 schreef: | Ja , gaat goed zo , blijf nog maar even op vakantie.
Vandaag? Uhm .... uitslapen ( beetje tenminste) , BOA te woord gestaan, voorbereidingen voor morgen getroffen , en o ja ..... ook nog gefietst.  |
Was je fiets erg van slag af
|
|
Naar boven |
|
|