ChristianMatch

Forum

ga je mee naar pickick/BBQ in ede op zaterdag 13 oktober?
Ga naar pagina Vorige 1 ... 4334 4335 4336 4337 4338 4339 4340 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Agenda
Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: zondag 12 augustus 2012, 00:22

ERIKA129 schreef:
Heb dat beest anders helemaal niet gezien Boze smiley

ik heb wel twee ribbetjes gezien, maar dat was het dan ook...... Knipoog smiley
de shoarma is vast voor een volgende keer, denk ik? Engeltje smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: zondag 12 augustus 2012, 00:40

PETRA944 schreef:
wel ik ga me vingers es wel een tijdje hier wat stiller houden ,heb het effe gehad na een lange discussie met iemand die beweert dat gruwelijke getuigenissen over de hel waarheid zijn. ..

je kunt er ook voor kiezen je contacten te filteren in "voedende" en "niet voedende" contacten, hoor, petra; dat recht heb je........ Knipoog smiley

behoud de contacten waar je je prettig bij voelt
en vraag anderen "passende contacten" te zoeken. Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: zondag 12 augustus 2012, 00:47

MAMALOE463 schreef:
Was ik net van plan ff een kwarktaart te maken voor morgen, sta ik slagroom te mixen, flikkert de beslagkom met slagroom van het aanrecht Boze smiley
Dag kwarktaart, winkels zijn dicht dus word morgen een speculaasje ipv kwarktaartje Huilende smiley, smiley in tranen

uiteraard smile ik hier niet, mamalou, maar heb ik ENORM met je te doen!! Knipoog smiley

(en dan hebben we het nog niet eens over het opruimen van de vieze vette bende!!)
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: zondag 12 augustus 2012, 00:57

HANNAH810 schreef:
uiteraard smile ik hier niet, mamalou, maar heb ik ENORM met je te doen!! Knipoog smiley

(en dan hebben we het nog niet eens over het opruimen van de vieze vette bende!!)

De kat erop af sturen...heeft dat beessie een feestdag!!!!
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: zondag 12 augustus 2012, 01:11

PETRA944 schreef:
wel ik ga me vingers es wel een tijdje hier wat stiller houden ,heb het effe gehad na een lange discussie met iemand die beweert dat gruwelijke getuigenissen over de hel waarheid zijn. liever houd ik me met positieve dingen bezig. en lezen en negeren, eh lukt me niet, omdat ik het me teveel aantrek als mensen het ook echt geloven.

nemen jullie effe een deel plagen van mij naar visser over? die kan zijn vingers toch niet stil houden en plaag heide ook effe goed namens mij.
en houd ze in de gaten, ze willen vissen met een dames groep... echt niet voor de vis alleen....

Er kan er maar één zo plagen als jij, dus je kan niet gemist worden.
Maar ik kan me goed voorstellen dat je het effe gehad hebt... en je hebt als geen ander je laten horen in hoe jij er over denkt en er in staat. "Topwijf" ben je.
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: zondag 12 augustus 2012, 01:15

MAMALOE463 schreef:
Was ik net van plan ff een kwarktaart te maken voor morgen, sta ik slagroom te mixen, flikkert de beslagkom met slagroom van het aanrecht Boze smiley
Dag kwarktaart, winkels zijn dicht dus word morgen een speculaasje ipv kwarktaartje Huilende smiley, smiley in tranen
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: zondag 12 augustus 2012, 01:53

MAMALOE463 schreef:

Aaah , das echt een slecht moment ja plus morgen ook nog eens.

Kom maar ff bij vissertje langs , hier is vast nog wel een bolus over. Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: zondag 12 augustus 2012, 01:56

PETRA944 schreef:
wel ik ga me vingers es wel een tijdje hier wat stiller houden ,heb het effe gehad na een lange discussie met iemand die beweert dat gruwelijke getuigenissen over de hel waarheid zijn. liever houd ik me met positieve dingen bezig. en lezen en negeren, eh lukt me niet, omdat ik het me teveel aantrek als mensen het ook echt geloven.

nemen jullie effe een deel plagen van mij naar visser over? die kan zijn vingers toch niet stil houden en plaag heide ook effe goed namens mij.
en houd ze in de gaten, ze willen vissen met een dames groep... echt niet voor de vis alleen....

Hebben ze je abo nou nog niet ingetrokken.
Het word nu wel hoog tijd.
Hoe vaak heb je nu al gezegd dat je je koest ging houden? Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
MAMALOE463

BerichtGeplaatst: zondag 12 augustus 2012, 05:28

Nahjaa, niks an te doen, ik kom wel ff bij vissertje buurten dan want die zeeuwsche bolussen die lust mij ook wel Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MAMALOE463

BerichtGeplaatst: zondag 12 augustus 2012, 05:29

Nahjaa, niks an te doen, ik kom wel ff bij vissertje buurten dan want die zeeuwsche bolussen die lust mij ook wel Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MAMALOE463

BerichtGeplaatst: zondag 12 augustus 2012, 05:48

Mooi!
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA944

BerichtGeplaatst: zondag 12 augustus 2012, 09:19

SHANITA130 schreef:

Wat ik bedoelde is meerdede dingen.

Kijk, zo'n man die zijn dochter jarenlang, ook als kleuter vaak seksueel misbruikt pleegt overspel, kijk maar in Mat. 5, wie een vrouw ziet om haar te begeren heeft in zijn hart al overspel gepleegd....

En dát wordt vaak gewoon ontkend, maar ook door omgeving, kerkmensen en familie...

Dan wordt meteen onkend dat het overspel is, maar dan veel erger, met je eigen kind, bloedschande, en een kind die geen relaties meer kan aangaan, niet meer kan voelen, kapot is...dáárdoor....

En het is voor mij een raadsel waarom die ontkenning, zelfs als alles erop wijst.

Vandaar wat zinnen erin gezet gisteren, want die mensen die zulke misdaden begaan gaan naar de hel als ze het niet goedmaken, laat staan als ze blijven ontkennen, (zo ook de omgeving....want het is vaak voor moeder en broer veel makkelijker om te ontkennen dan de waarheid zien....zo ook voor mede-oudsten van een dader, mede- kerkgangers, en anderen.
De Brede Weg...

En het slachtoffer heeft nergens meer steun...heeft het zelfs zélf gedaan omdat ze niet meteen vergeeft, omgekeerde wereld..

Dus, ik las iets in een of ander tijdschrijft wat erover ging en haalde daar voor mij een paar belangrijke zinnen uit: 'Het is opvallend hoe bij de meeste mensen een ontkenningsmechanisme in werking treedt, zodra ze van verschrikkelijke zaken als deze horen.

Kijk, ik zie nu wel, dat het algemeen is, 'bij de meeste treedt een ontkenningsmechanisme in werking'....Dus niet enkel bij mij was dat zo....

'Probleem bij dit soort zaken is dat als je denkt dat iets niet bestaat, je het ook niet ziet, zelfs als de evidentie levensgroot voor je staat.

En hier: Ja, ik herken dat bij mensen met wie ik te maken had, gewoon ontkennen dat het überhaupt bestaat, en je hoeft niet onder ogen te zien dat je zus, je man met 'onbewust' jou medewerking..etc.
Zelfs bij mij, alles wees erop...Het is gewoon veel makkelijker om net te doen alsof het er niet is, niet bestaat....hoeft men, ouderlingen, kerkmensen, familie hier ook niet mee te dealen en kunnen ze lekker verder varen in de Grote Ontkenning...
Waarmee dan gelijk de vergelijking met de hel....

Wat pathologische ouderen kinderen in een gezinssituatie kunnen aandoen...!!

Ja, dat is idd 'ongeloofelijk', daar komt dat gezegde ook vandaan; 'óngeloofelijk...'.

'Zaken verdwijnen onder de tafel'

had me voorgenomen om effe afstand te doen van cm met schrijven, maar wil toch graag effe hier op reageren, want ik weet wat je bedoelt.
ik kom uit een gezin van 9 kinderen, ook misbruikt door een broer, had echt veel vrienden en vriendinnen, klopt iedereen ontkent, warom, omdat ze de werkelijkheid niet aan kunnen. zelfs me moeder. je staat er alleen voor.paar jaar terug heeft me moeder vanuit haar zelf es eerlijk met me daarover gepraat, dat ze het erg vond dat ze me niet heeft geholpen, dat ze het gewoon niet aan kon.
Dat is het eerste wat mensen doen bij erge situaties, ontkennen,
kijk bv na een rouwproces, ook dat begint met ontkenning, tot het, het doordringt, dit gebeurt echt, dan komt acceptatie pas, dan verdriet, boosheid en dan pas het leven weer oppakken, meestal gaat dat zo.
mensen willen niet horen in het algemeen over dingen als een vader die zijn kind msibruikt, te moeilijk voor ze,
pedofielen bv, ja ze zijn er, maar niet in de speeltuin bij mijn kind in de buurt. denken ze, dan kunnen ze het leven beter aan, als ze de harde werkelijkheid niet onder ogen hoeven te zien.
of kijk naar mensen die iets ergs met iemand zien gebeuren en gewoon doorlopen, laaat een ander maar helpen, dat is te moeilijk voor mij...

dat maakt alles voor slachtoffers van misbruik nog extra moeilijk, je staat er alleen voor, nog steeds is het een taboe ergens, of ze zeggen, je zal hem wel zelf verleid hebben, ook zo iets stoms dat mensen dat zeggen,
door al die dingen verliezen slachtoffers ook nog makkelijk het vertrouwen in alle mensen bijna. sluiten mensen hun ogen en word er geen hulp aangeboden.
mensen die zeggen vergeven uit de kerk, zijn net zo, te moeilijk, weet je vergeef maar, klaar opgelost, ze kunnen het probleem niet aan.
en ja je hebt gelijk, zeker zullen ook mensen hun ogen sluiten of er snel overheen lezen, over de hel.
ik persoonlijk neem het mensen niet kwalijk, vind die mensen beetje zielig zo moeilijk als ze sommigge dingen aan kunnen, niet eerlijk in het leven staan, te laf zijn om een kind in nood te helpen. Nou is dat ook heel moeilijk, ook voor een kind is de waarheid moeilijk, soms splitsen kinderen zich, het ene moment ben jij het kind die het meemaakt, het andere momnet niet, dat doet een kind ook om te overleven, de waarheid is te hard om onder ogen te zien, dus een kind maakt een overlevingsmechanisme , splitst zich, daarbij geeft een kind signalen, maar soms zijn die vaag en moeilijk te herkennen, daders daaren tegen zijn rustig perfecte mensen voor hun omgeving op het eerste oog.
Dus ook voor mensen die willlen helpen is het allemaal heel moeilijk.
en ook voor een moeder bv, je houd van ej kind en van de vader, je merkt signalen van misbruik, maar het is t emoeilijk, daar komt het overlevingsmechanisme in werking, ontkenning....das makkelijker dan de harde waarheid, en hodu er rekening mee dat de meeste vaders het niet effe eerlijk toegeven aan hun vrouw.

liefs en hoop dat je iets meer begrijpt over het warom mensen zo makkelijk ontkennen, zelfs als zijn ze met hun neus boven op de feiten.
en zeg niet dat ik het juiste antwoord weet, maar zo zie ik het warom, mensen ontkennen.

effe nog wat toevoegen..., ook ik heb lang geworsteld met het feit, warom mensen om je heen niet helpen, warom? Tot dat ik in mijn ogen begreep. het helpt soms begrijpen het warom, dan kun je ook weer makkelijker vergeven, en vergeven brengt weer rustt in je hart, jaaa nu heb ik het ook over vergeven...maar niet zoals de kerk en sommigge mensen zeggen meteen effe vergeven, eerst moet er ruimte zijn om je boosheid verdriet kwijt te kunnen voordat je kunt vergeven. Over daders vergeven is nog moeilijker....ik kon het doordat ik begreep in wat voor duisternis me broer leefde, heb er wel echt jaren overgedaan) heb er wel es wat over vertelt in het topic incest geloof ik.
. nou is mijn verhaal natuurlijk heel wat gemakkelijker als jouw verhaal, een vader die een kind misbruikt is erg vernietigend.
nogmaals liefs, een lieve knuffel via pc toegewenst, misschien heb je wat aan me woorden en blijf schrijven over je gevoelens, lucht misschien een beetje op.

Laatst aangepast door
PETRA944
op zondag 12 augustus 2012, 09:38
Naar boven

Auteur Bericht
CARMEN073

BerichtGeplaatst: zondag 12 augustus 2012, 09:30

DJAB697 schreef:
http://thegospelcoalition.org/resources/topic-index/a/221433

http://www.crossway.org/books/the-assurance-of-our-salvation-hcj/

sorry voor de herhaling

Hi Djab,

Ik weet niet of ik tijd ga hebben om dit te lezen/beluisteren, vind het wel interessant.

Maar mijn voorkeur voor inbreng in een discussie is toch de bijbel. Er zijn volgens mij meerdere plaatsen in de bijbel aan te wijzen die de noodzaak benadrukken van het "bewerken van je behoudenis" en het volharden en standhouden. Ik heb nog nooit een tekst gevonden waarin de suggestie wordt gewekt dat je niet kunt afvallen.

Zou je jouw gedachten hierover kunnen weergeven beargumenteerd vanuit de bijbel zelf?
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: zondag 12 augustus 2012, 09:31

Zondag 12 augustus, Psalm 97: 1-6; In de verborgenheid.

Ik mag niet denken dat God mijn vriendje is. Hij is wel mijn Vriend, maar niet mijn vriendje. Dat eerste is een wonder. Die grote, onmetelijk grote Schepper van hemel en aarde: onze Vriend! Dat tweede, is géén wonder. Juist omdat God zo groot is, kun je niet zomaar met Hem babbelen en borrelen, alsof hij jouw vriendje zou zijn. Je mag wel tegen Hem aanpraten – dat doen de psalmen ook. Je mag Hem zelfs aanroepen, je mag Hem zelfs aanklagen. Maar Hij is niet je vriendje! Hij gaat gehuld in wolk en duisternis. Dat werd al duidelijk in de woestijn, toen Israël goed en wel bevrijd was uit Egypte en bij de berg Horeb kwam. Daar gaf de Eeuwige aan Israël zijn goed geboden. Tien Woorden – geen tien vriendschappelijke adviesjes. Levenswoorden, gegeven door een stem die vanuit een wolk en duisternis klonk. Zo is God met zijn volk Israël meegegaan, heel die lange weg van Egypte naar Kanaän: in wolk en duisternis. Zeker, er was vuur in die wolk. Midden in de pikdonkere nacht kon je nog zien waar Hij was, God in zijn verborgenheid. Toch was en bleef God gehuld in die duisternis. Zo licht is Hij, God enkel licht, dat Hij met recht de Verborgene heet. Je weet nooit wie je in Hem hebt. Je weet wel wat je aan Hem hebt. Je weet dat Hij de volstrekt Betrouwbaar is. Hij is die Hij is. Je kunt op Hem rekenen. Geen wonder dat de poten onder zijn troon ‘recht’ en ‘gerechtigheid’ heten. Daar baseert Hij zich op. Hij zit op het recht. De God van Israël is een rechter. En wat voor een! Een rechter die recht doet. Dat kun je helaas niet van elke rechter zeggen… Mij dunkt: weer een reden om te zingen!

Groot Koning is de Heer.
Volken, bewijst Hem eer,
breek uit in jubel, aarde,
nu Hij de macht aanvaardde.
De landen wijd en zijd
zijn in zijn naam verblijd.
Op recht en op gericht
heeft Hij zijn troon gesticht
in de verborgenheid.
Naar boven

Auteur Bericht
CARMEN073

BerichtGeplaatst: zondag 12 augustus 2012, 09:34

HARALD940 schreef:
Het hangt er vanaf hoe je de hel definieert. Wat is de hel? Hoe ziet het eruit? Wat gebeurt er in de hel?

De hel is het tegenovergestelde van de hemel, en aangezien God in de hemel is, en Jezus de hel alleen aan het kruis over zich heen kreeg, is de hel de afwezigheid van God.

Als je daar vanuit gaat kunnen mensen al in de hel zijn, al leven ze nog op aarde.
Maar zolang er leven is, is er hoop.

Klopt gedeeltelijk. Het verschil tussen de hel en dit leven is echter dat er op deze plaats nog allerlei aspecten van leven zijn. God zelf is op deze aarde nog aanwezig. In de hel is niets meer; geen hoop, maar ook geen vreugde, niets om te doen, geen licht, geen leven. Ook het licht in je ziel is dan weg; je kunt niet meer genieten van 'iets'. En er is ook niets meer om van te genieten.

Hier op aarde is afleiding en plezier en vreugde genoeg om te beleven. Zefs al zou je helemaal zonder God leven.
Naar boven

Auteur Bericht
HEIDE115

BerichtGeplaatst: zondag 12 augustus 2012, 10:25

HANNAH810 schreef:
ik heb wel twee ribbetjes gezien, maar dat was het dan ook...... Knipoog smiley
de shoarma is vast voor een volgende keer, denk ik? Engeltje smiley

Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MAMALOE463

BerichtGeplaatst: zondag 12 augustus 2012, 10:27

Twaalf september mogen we weer onze stem gaan uitbrengen, op wie ga jij stemmen en waarom?
Welke coalitie zie jij zitten?

Ik wil zelf de aftrap wel geven maar ben er voor mezelf nog niet uit op wie ik ga stemmen, jij wel?
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: zondag 12 augustus 2012, 10:36

@Petra,

Dank je voor je duidelijke stuk, doet me goed.

Heb er dan ook niets aan toe te voegen!

Knipoog smiley

Fijne zondag!
Naar boven

Auteur Bericht
MAMALOE463

BerichtGeplaatst: zondag 12 augustus 2012, 11:03

Harald schrijft,Het hangt er vanaf hoe je de hel definieert. Wat is de hel? Hoe ziet het eruit? Wat gebeurt er in de hel?

De hel is het tegenovergestelde van de hemel, en aangezien God in de hemel is, en Jezus de hel alleen aan het kruis over zich heen kreeg, is de hel de afwezigheid van God.

Als je daar vanuit gaat kunnen mensen al in de hel zijn, al leven ze nog op aarde.
Maar zolang er leven is, is er hoop.

Ik denk zelf dat Harald bedoelt dat je kunt op aarde wel vreugde en plezier beleven, maar als je zonder God leeft dan sta je eigenlijk al met 1 been in de hel, het is maar tijdelijk hier je vreugde en plezier (grappige zinsspeling).
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: zondag 12 augustus 2012, 11:05

MARIO216 schreef:
Zondag 12 augustus, Psalm 97: 1-6; In de verborgenheid.

Ik mag niet denken dat God mijn vriendje is. Hij is wel mijn Vriend, maar niet mijn vriendje. Dat eerste is een wonder. Die grote, onmetelijk grote Schepper van hemel en aarde: onze Vriend! Dat tweede, is géén wonder. Juist omdat God zo groot is, kun je niet zomaar met Hem babbelen en borrelen, alsof hij jouw vriendje zou zijn. Je mag wel tegen Hem aanpraten – dat doen de psalmen ook. Je mag Hem zelfs aanroepen, je mag Hem zelfs aanklagen. Maar Hij is niet je vriendje! Hij gaat gehuld in wolk en duisternis. Dat werd al duidelijk in de woestijn, toen Israël goed en wel bevrijd was uit Egypte en bij de berg Horeb kwam. Daar gaf de Eeuwige aan Israël zijn goed geboden. Tien Woorden – geen tien vriendschappelijke adviesjes. Levenswoorden, gegeven door een stem die vanuit een wolk en duisternis klonk. Zo is God met zijn volk Israël meegegaan, heel die lange weg van Egypte naar Kanaän: in wolk en duisternis. Zeker, er was vuur in die wolk. Midden in de pikdonkere nacht kon je nog zien waar Hij was, God in zijn verborgenheid. Toch was en bleef God gehuld in die duisternis. Zo licht is Hij, God enkel licht, dat Hij met recht de Verborgene heet. Je weet nooit wie je in Hem hebt. Je weet wel wat je aan Hem hebt. Je weet dat Hij de volstrekt Betrouwbaar is. Hij is die Hij is. Je kunt op Hem rekenen. Geen wonder dat de poten onder zijn troon ‘recht’ en ‘gerechtigheid’ heten. Daar baseert Hij zich op. Hij zit op het recht. De God van Israël is een rechter. En wat voor een! Een rechter die recht doet. Dat kun je helaas niet van elke rechter zeggen… Mij dunkt: weer een reden om te zingen!

Groot Koning is de Heer.
Volken, bewijst Hem eer,
breek uit in jubel, aarde,
nu Hij de macht aanvaardde.
De landen wijd en zijd
zijn in zijn naam verblijd.
Op recht en op gericht
heeft Hij zijn troon gesticht
in de verborgenheid.

Schitterend...
Naar boven

Auteur Bericht
ZWAAN995

BerichtGeplaatst: zondag 12 augustus 2012, 11:14

Zie andere topic Opbouwende video`s

Laatst aangepast door
ZWAAN995
op zondag 12 augustus 2012, 14:13
Naar boven

Auteur Bericht
ZWAAN995

BerichtGeplaatst: zondag 12 augustus 2012, 11:25

Laatst aangepast door
ZWAAN995
op zondag 12 augustus 2012, 14:14
Naar boven

Auteur Bericht
DJES101

BerichtGeplaatst: zondag 12 augustus 2012, 11:27

ALS IK OUD GEWORDEN BEN
EN IK GEEN MENS MEER HERKEN
EN NIET EENS JOU NAAM MEER WEET
PAK ME HAND DAN EVEN BEET

EN ZEG ME ZO GEDAG
LAAT ME VOELEN DAT JE ME MAG
WELLICHT DAT IK HET GEVOEL HERKEN
DAT IK VOOR IEMAND,IEMAND BEN
Naar boven

Auteur Bericht
DANIEL777

BerichtGeplaatst: zondag 12 augustus 2012, 11:37

MAMALOE463 schreef:
Twaalf september mogen we weer onze stem gaan uitbrengen, op wie ga jij stemmen en waarom?
Welke coalitie zie jij zitten?

Ik wil zelf de aftrap wel geven maar ben er voor mezelf nog niet uit op wie ik ga stemmen, jij wel?

denk niet dat ik meer ga stemmen.
tot nu toe zijn alle kabinetten waarin cu inzat door gekonkel en kontengedraai uitelkaar gevallen
Naar boven

Auteur Bericht
ZWAAN995

BerichtGeplaatst: zondag 12 augustus 2012, 11:40

Laatst aangepast door
ZWAAN995
op zondag 12 augustus 2012, 14:14
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: zondag 12 augustus 2012, 11:40

Zoals de meesten wel weten zal ik waarschijnlijk weer VVD stemmen. Ook omdat ik een regering met de SP absoluut niet zie zitten. Dat zijn gewoon verkapte communisten...
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: zondag 12 augustus 2012, 11:50

MAMALOE463 schreef:

Ja hoor , na zoveel verdriet en tegenslag is visertje haast bereid om een kwarktaart voor je in elkaar te flanzen. Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MAMALOE463

BerichtGeplaatst: zondag 12 augustus 2012, 11:56

Ik ga eerst maar eens naar partijenwijzer testen welke partij het beste bij mij aansluit maar vind het wel steeds moeilijk erop worden, ze beloven allemaal gouden bergen maar tot nu toe is het 1 groot zooitje Huilende smiley, smiley in tranen
Naar boven

Auteur Bericht
DJAB697

BerichtGeplaatst: zondag 12 augustus 2012, 12:00

CARMEN073 schreef:
Hi Djab,

Ik weet niet of ik tijd ga hebben om dit te lezen/beluisteren, vind het wel interessant.

Maar mijn voorkeur voor inbreng in een discussie is toch de bijbel. Er zijn volgens mij meerdere plaatsen in de bijbel aan te wijzen die de noodzaak benadrukken van het "bewerken van je behoudenis" en het volharden en standhouden. Ik heb nog nooit een tekst gevonden waarin de suggestie wordt gewekt dat je niet kunt afvallen.

Zou je jouw gedachten hierover kunnen weergeven beargumenteerd vanuit de bijbel zelf?

Ok,

rom 8; 1 Zo is er dan nu geen veroordeling voor hen, die in Christus Jezus zijn

joh 10: Mijn schapen horen naar mijn stem en Ik ken ze en zij volgen Mij, 28 en Ik geef hun eeuwig leven en zij zullen voorzeker niet verloren gaan in eeuwigheid en niemand zal ze uit mijn hand roven

Als iemand gered is, dus wedergeboren is en de zegel van de Heilige Geest ontvangt, kan die naar mijn mening, niet meer verloren gaan.
Wel zijn er mensen die denken een christen te zijn ( bijvoorbeeld opvoeding of cultuur) maar een valse veiligheid hebben.
Ze zeggen Jezus te kennen, maar jezus kent hun niet.
zie ook mat 7:

21 Niet een ieder, die tot Mij zegt: Here, Here, zal het Koninkrijk der hemelen binnengaan, maar wie doet de wil mijns Vaders, die in de hemelen is. 22 Velen zullen te dien dage tot Mij zeggen: Here, Here, hebben wij niet in uw naam geprofeteerd en in uw naam boze geesten uitgedreven en in uw naam vele krachten gedaan? 23 En dan zal Ik hun openlijk zeggen: Ik heb u nooit gekend; gaat weg van Mij, gij werkers der wetteloosheid.

*

Dan zal blijken dat ze nooit gered waren. zie ook:
1 joh 2:

19 Ze zijn uit ons midden voortgekomen maar ze hoorden niet bij ons, want als ze werkelijk bij ons hadden gehoord, zouden ze bij ons gebleven zijn. Maar het moest aan het licht komen dat niemand van hen bij ons hoorde.

*er is dus een verschil tussen je redding verliezen en het nooi gehad hebben.
Hoop dat ik aan je vraag heb voldaan.
Naar boven

Auteur Bericht
MAMALOE463

BerichtGeplaatst: zondag 12 augustus 2012, 12:02

Dat word dan wel n duur kwarkpuntje voor mij, helemaal naar het eind van de wereld rijden, maar alstie nou echt echt lekker is dan moet je er wat voor over hebben he Lachende smiley

Had ook al mijn hoop op een heerlijke zeetong gevestigd van jou maarja die hoop kan ik laten varen want je vangst heeft je ook al niets opgeleverd Huilende smiley, smiley in tranen
Naar boven

ChristianMatch forum index » Agenda
Ga naar pagina Vorige 1 ... 4334 4335 4336 4337 4338 4339 4340 ... 6194 Volgende
Pagina 4337 van 6194