Auteur |
Bericht |
|
ZWAAN995
|
|
Geplaatst: zondag 12 augustus 2012, 23:46
|
|
|
MARIA149 schreef: | Zet mij er maar bij zwaan lijkt me gezellig |
Leuk dat je meedoet ik heb je erbij gezet.
<><
Zwaan
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MAMALOE463
|
|
Geplaatst: zondag 12 augustus 2012, 23:50
|
|
|
Visser278 schreef:
niet verslapen , niet verslapen , niet verslapen.
Nee vanochtend heb ik me verslapen , zo even de wekker zetten zo even de wekker zetten zo even de wekker zetten Ik kan het hier in dit dorp niet maken om ratelend met mijn container door de straten te rollen op de zondag, zijn zo ouderwets hier, zucht....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MAMALOE463
|
|
Geplaatst: zondag 12 augustus 2012, 23:54
|
|
|
Visser schreef:
Maar vraag het maar in dat andere topic hoor , Heide weet wel raad.
Nou dan moet ik Heide maar even aan zijn jas trekken hoe ik dit probleem moet oplossen, ondertussen is de zondag haast voorbij trouwens en morgen de winkels weer open en weer tijd en nieuwe kansen voor mijn kwarktaart
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: zondag 12 augustus 2012, 23:55
|
|
|
MAMALOE463 schreef: | Visser278 schreef:
niet verslapen , niet verslapen , niet verslapen.
Nee vanochtend heb ik me verslapen , zo even de wekker zetten zo even de wekker zetten zo even de wekker zetten Ik kan het hier in dit dorp niet maken om ratelend met mijn container door de straten te rollen op de zondag, zijn zo ouderwets hier, zucht.... |
Hier is dat ook zo maar er zijn hier ook uitzonderingen . Dus heb ik me maar bij die categorie voor een keer ingedeeld.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: zondag 12 augustus 2012, 23:57
|
|
|
MAMALOE463 schreef: | Visser schreef:
Maar vraag het maar in dat andere topic hoor , Heide weet wel raad.
Nou dan moet ik Heide maar even aan zijn jas trekken hoe ik dit probleem moet oplossen, ondertussen is de zondag haast voorbij trouwens en morgen de winkels weer open en weer tijd en nieuwe kansen voor mijn kwarktaart  |
Een zeeuw met een tip........... bak een appeltaart, dan heb je geen slagroom te maken. Spuitbus slagroom voldoet dan ook.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MAMALOE463
|
|
Geplaatst: maandag 13 augustus 2012, 00:02
|
|
|
Visser278 schreef:
Hier is dat ook zo maar er zijn hier ook uitzonderingen . Dus heb ik me maar bij die categorie voor een keer ingedeeld.
Nou ik ben al n uitzondering hier als alleenstaande ouder, laat ik dat nou net voldoende uitzondering vinden
Morgen komt het goed morgen komt het goed....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MAMALOE463
|
|
Geplaatst: maandag 13 augustus 2012, 00:05
|
|
|
Visser278 schreef:
Een zeeuw met een tip........... bak een appeltaart, dan heb je geen slagroom te maken. Spuitbus slagroom voldoet dan ook.
Ja lekker die appeltaart maar waar haal ik nu om twaalf uur appels vandaan, ik had kwark en geen appels
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
BART347
|
|
Geplaatst: maandag 13 augustus 2012, 00:20
|
|
|
helaas weet ik de mogelijkheden niet meer, wel nog wat t antwoord ongeveer was. ik meen dat de mogelijkheden lagen tussen de 10 cm en de 20000 km. laat ik dit zeggen: ik vertel t als iemand er met < 50% naast zit.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: maandag 13 augustus 2012, 00:24
|
|
|
BART347 schreef: | aan raadsels moet ik soms terugdenken aan deze:
het komt uit een wetenschapsquiz op TV waarbij toen echt werkelijk alle deelnemers het foute (multiplechoice) antwoord gaven, waarbij de mogelijkheden evengoed grote factoren uiteen lagen!
hier de vraag:
stel je trekt een touw strak om de aarde (40000km lang op zeeniveau) stel je maakt het touw dan 1 km langer, het touw wordt op één punt omhooggetrokken, hoe hoog steekt dit hoogste punt van het touw boven het aardoppervlak uit?
(de deelnemers hadden zo'n twee minuten bedenktijd)
succes! |
(2*pi*r + 1) / (2*pi) = r + 1/(2*pi)het touw komt dus overal r + 1/(2*pi) - r = 1/(2*pi) is ongeveer 0.15915 meter van de grond.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GERRIT603
|
|
Geplaatst: maandag 13 augustus 2012, 00:28
|
|
|
CARMEN073 schreef: | Wij gedogen niet.
Ook geen wiet.
Ja = ja en
Nee = nee. |
Als er meer wiet gerookt zou worden zouden veel dingen verbeteren.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MAMALOE463
|
|
Geplaatst: maandag 13 augustus 2012, 00:36
|
|
|
Gerrit603 schreef:
Ojaa, wat zou er dan volgens jou verbetert worden dan? Ga je daar helderder van nadenken van die groene plantjes
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GERRIT603
|
|
Geplaatst: maandag 13 augustus 2012, 00:41
|
|
|
MAMALOE463 schreef: | Gerrit603 schreef:
Ojaa, wat zou er dan volgens jou verbetert worden dan? Ga je daar helderder van nadenken van die groene plantjes  |
Er zou zeker meer verdraagzaamheid zijn, de gebruikers die ik ken worden niet helderder maar wel relaxter.
ps ik had er een knipoog bij gezet
extra ps ik denk weleens dat de hele politiek rot is, ik zie alleen maar zakkenvullers, hoe vaak zijn we al niet voorgelogen (griekenland, bankencrisis, eurocrisis)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
BART347
|
|
Geplaatst: maandag 13 augustus 2012, 00:43
|
|
|
LEANNE226 schreef: | (2*pi*r + 1) / (2*pi) = r + 1/(2*pi)het touw komt dus overal r + 1/(2*pi) - r = 1/(2*pi) is ongeveer 0.15915 meter van de grond. |
fout!!!!!!! en, dat is ook niet de vraag!
als je een touw op een punt optilt, blijft t niet zweven over de rest van de lengte....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
BART347
|
|
Geplaatst: maandag 13 augustus 2012, 00:50
|
|
|
GERRIT603 schreef: | Er zou zeker meer verdraagzaamheid zijn, de gebruikers die ik ken worden niet helderder maar wel relaxter.
(...) |
lijkt mij toch duidelijk dat verdraagzaamheid uit helder denken voor komt, en niet uit relaxt zijn, want dan gedoog je slechts iemand, wat achterbaks is... maw: ook jij zegt: alle drugs weg. prima idee, ik ben voor!
(hoera! vind ik ook!)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
BART347
|
|
Geplaatst: maandag 13 augustus 2012, 00:52
|
|
|
geen drugs, geen koffie, niet roken, geld wordt ruilhandel... kan het nóg beter???!!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: maandag 13 augustus 2012, 01:05
|
|
|
VISSER278 schreef: | Een zeeuw met een tip........... bak een appeltaart, dan heb je geen slagroom te maken. Spuitbus slagroom voldoet dan ook.  |
Bah.....spuitbusslagroom.... Nee joh, je geeft een koe eerst een paar suikerklontjes te eten, vervolgens jaag je het beest flink op hol, loopt er zelf achteraan, zodat je de extra pondjes al kwijt bent voor ze er aan zitten, vervolgens bedaar je weer zodanig dat het beest moe neerploft op het juiste plekje, waar jij hem vervolgens kunt gaan melken. Wedden dat er ehm......slagroom uit komt? Hoef je die immers ook niet meer zelf te kloppen......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: maandag 13 augustus 2012, 01:11
|
|
|
VISSER278 schreef: | Goed zo , hiermee zijn we gelijk weer ontopic.
Waar komt de uitdrukking neusje van de zalm vandaan ? Want volgens mij is er geen één vis met een neus. |
Sjonge, wat een ingewikkelde vraag op de late avond. Voor het gemak het antwoord maar ff opgezocht . Want Steen wil zelf eigenlijk ook wel weten waar de neusloze zalm dat neusje heeft zitten.
Komt ie: 1632. Het neusje van den (of een) zalm,
d.w.z. het fijnste, het uitnemendste, het beste. Het neusje van een zalm noemt men dat gedeelte, hetwelk vlak onder den bek ligt, puntig van vorm is (vgl. de neus van een schoen; het neusje van de ham, van een eendvogel, enz.), en tegelijk met den nekmoot wordt afgesneden2). Dit gedeelte houdt men algemeen voor het lekkerste stuk3); vandaar dat dit genomen werd voor iets dat zeer uitmuntend is, iets fijns. Vgl. Van Effen, Spect. III, 164: Maar dit moetje lezen, Heeren; Dit mag eerst werkje heeten; Ha dit is een recht gebrade peertje, een neusje van een zalm; C. Wildsch. I, 239: Een neusjen van den zalm; Halma, 380: Dat is een neusje van eenen zalm, dat is een lekker beetje, c'est un morceau délicat, c'est le meilleur qu'il y ait; bl. 800; Tuinman I, 99: 't Is 't neusje van den zalm; dat word van de liefhebbers voor 't beste en lekkerste van dien smaakelyken visch gehouden; en dit word by gelykenis tot het puikje van andere dingen overgebragt; Ndl. Wdb. IX, 1897. Vgl. in denzelfden zin in Twente en in Deventer: de töpkes van de garven (Draaijer, 42 a).
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GERRIT603
|
|
Geplaatst: maandag 13 augustus 2012, 01:22
|
|
|
BART347 schreef: | lijkt mij toch duidelijk dat verdraagzaamheid uit helder denken voor komt, en niet uit relaxt zijn, want dan gedoog je slechts iemand, wat achterbaks is... maw: ook jij zegt: alle drugs weg. prima idee, ik ben voor!
(hoera! vind ik ook!) |
Hier hebben we het over wiet, voor bv ms-patienten zeer heilzaam, noem jij dat ook drugs? Alle harddrugs weg ben ik wel voor maar ik denk dat dat een utopie is.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GERRIT603
|
|
Geplaatst: maandag 13 augustus 2012, 01:27
|
|
|
BART347 schreef: | fout!!!!!!! en, dat is ook niet de vraag!
als je een touw op een punt optilt, blijft t niet zweven over de rest van de lengte.... |
500m
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
BART347
|
|
Geplaatst: maandag 13 augustus 2012, 01:40
|
|
|
ik weet nog een vraag, (deze is ook heel gemeen!!!) helaas weet ik deze vraag niet geheel origineel meer, maar heb m daarom iets aangepast. LET OP: heel goed lezen wat er staat!!! het antwoord is relatief makkelijk te berekenen, maar denk eerst goed na! denk ook aan mogelijk meerdere oplossingsmogelijkheden.
dit is de vraag:
1- een springerige kat heeft een belletje aan zijn staart; 2- wanneer de kat t belletje aan zn staart hoort bellen, schrikt hij; 3- wanneer de kat schrikt spingt hij exact twee keer zo ver als zijn laatste sprong. 4- de kat springt elke seconde voor zich uit. 5- de kat springt altijd in een rechte lijn in het verlengde van de voorgaande sprong. (kortste weg) 6- de maximale sprongafstand is onbeperkt. 7- de kat springt altijd minimaal 1 meter ver.
hoeveel tijd kost het deze kat om 89 km af te leggen?
(en nee het is geen 17 seconden)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
BART347
|
|
Geplaatst: maandag 13 augustus 2012, 01:43
|
|
|
t is geen kerstbal... dat antwoord zou alleen goed zijn als het touw op het raakvlak met de grond onder het hoogste punt samenkomt. echter het touw heeft de ruimte over een onbeperkte breedte vrij boven de grond te hangen in een exact rechte lijn. (ofwel: het touw heeft geen massa, en is niet geknoopt of gebonden)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
BART347
|
|
Geplaatst: maandag 13 augustus 2012, 01:52
|
|
|
GERRIT603 schreef: | Hier hebben we het over wiet, voor bv ms-patienten zeer heilzaam, noem jij dat ook drugs? Alle harddrugs weg ben ik wel voor maar ik denk dat dat een utopie is. |
dat vind ik ook.
voor MS patientien: ik heb mijn twijfels over de verschillende manieren van inname mbt de werkzaamheid....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
BART347
|
|
Geplaatst: maandag 13 augustus 2012, 01:58
|
|
|
BART347 schreef: | geen drugs, geen koffie, niet roken, geld wordt ruilhandel... kan het nóg beter???!!!!  |
en natuurlijk geen overheden, lastige instanties, of politiek!
op welke partij moet ik nu stemmen?
<-- kijk: deze heeft geen stem...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: maandag 13 augustus 2012, 07:19
|
|
|
ZWAAN995 schreef: | Hallo .....,
22 September wil ik bij mij thuis een Spelletjes avond organiseren. In de middag 15 a 17 uur is men welkom voor bakje thee/koffie + lekkers. Rond 18 uur bij mij warm eten en daarna spelletjes doen.
Via de chatbox vroeg men af wat voor lekkers en eten er dan gemaakt worden:
Zelfgemaakt van Biologische producten :
- Brownies - Appeltaart met geklopte slagroom
- Poffert - Pannenkoeken - Falafel Pannenkoeken met salade
Niet zelf gemaakt:
- ijs met verse fruit
Spelletjes dit kan zijn:
- Scrabble - Sjoelen - Mens erg je nieten - Ganzenborden - Rummikub - Jatsee - Ligretto - Boonanza - Uno
Bijdrage: Na vrije willige gift
<><
Zwaan
Hoeveel mensen ik in mijn huis kan bergen is totaal 12 personen.
Die meedoen:
1. - Zwaan995 2. - JOJADA952 3. - HENK546 ov 4. - MARIA149 5. - 6. - 7. - 8. - 9. - 10. - 11. - 12. -
Verder vroeg men of er ook klaverjassen gespeeld kunnen worden dat heb ik gelieve niet zulke kaarten haal ik niet in huis meer info halen:
http://www.jaapfijnvandraat.nl/index.php?page=artikel&id=983 |
Hai Zwaan,
Wat een leuk idee!
Ja, meisje, het is helaas ff te ver, en ook even geen auto nu.
Anders had ik het ook wel erg leuk gevonden!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: maandag 13 augustus 2012, 07:36
|
|
|
MAMALOE463 schreef: | Jaja we gaan het rigoureus aanpakken! Niet meer met een zonnebril oplopen, we zien niks meer door de vingers, dus ook die koffie het land uit  |
Oke girl power I like that
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: maandag 13 augustus 2012, 07:37
|
|
|
STEENTJE178 schreef: | Sjonge, wat een ingewikkelde vraag op de late avond. Voor het gemak het antwoord maar ff opgezocht . Want Steen wil zelf eigenlijk ook wel weten waar de neusloze zalm dat neusje heeft zitten. Komt ie: 1632. Het neusje van den (of een) zalm,
d.w.z. het fijnste, het uitnemendste, het beste. Het neusje van een zalm noemt men dat gedeelte, hetwelk vlak onder den bek ligt, puntig van vorm is (vgl. de neus van een schoen; het neusje van de ham, van een eendvogel, enz.), en tegelijk met den nekmoot wordt afgesneden2). Dit gedeelte houdt men algemeen voor het lekkerste stuk3); vandaar dat dit genomen werd voor iets dat zeer uitmuntend is, iets fijns. Vgl. Van Effen, Spect. III, 164: Maar dit moetje lezen, Heeren; Dit mag eerst werkje heeten; Ha dit is een recht gebrade peertje, een neusje van een zalm; C. Wildsch. I, 239: Een neusjen van den zalm; Halma, 380: Dat is een neusje van eenen zalm, dat is een lekker beetje, c'est un morceau délicat, c'est le meilleur qu'il y ait; bl. 800; Tuinman I, 99: 't Is 't neusje van den zalm; dat word van de liefhebbers voor 't beste en lekkerste van dien smaakelyken visch gehouden; en dit word by gelykenis tot het puikje van andere dingen overgebragt; Ndl. Wdb. IX, 1897. Vgl. in denzelfden zin in Twente en in Deventer: de töpkes van de garven (Draaijer, 42 a). |
Late avond? Pffffffff op de vroege morgen bedoel je laat een mens effe wakker worden visser wil je Ga vissen man
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: maandag 13 augustus 2012, 07:39
|
|
|
STEENTJE178 schreef: | Bah.....spuitbusslagroom.... Nee joh, je geeft een koe eerst een paar suikerklontjes te eten, vervolgens jaag je het beest flink op hol, loopt er zelf achteraan, zodat je de extra pondjes al kwijt bent voor ze er aan zitten, vervolgens bedaar je weer zodanig dat het beest moe neerploft op het juiste plekje, waar jij hem vervolgens kunt gaan melken. Wedden dat er ehm......slagroom uit komt? Hoef je die immers ook niet meer zelf te kloppen...... |
Heeft u een probleem vraag het steen  Ow valt zeker onder topic huishoudelijk???
Laatst aangepast door
|
ERIKA129
|
op maandag 13 augustus 2012, 07:39
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: maandag 13 augustus 2012, 07:41
|
|
|
LEANNE226 schreef: | (2*pi*r + 1) / (2*pi) = r + 1/(2*pi)het touw komt dus overal r + 1/(2*pi) - r = 1/(2*pi) is ongeveer 0.15915 meter van de grond. |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: maandag 13 augustus 2012, 07:44
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Onze kinderen gingen er graag naar toe...meestal de laatste week van de vakantie als ze een beetje uitgespeeld waren... Ik zelf heb er vaak geholpen wat ook erg leuk was...Dat was in de Christelijk Gereformeerde Kerk... En inderdaad op de laatste dag was het pannenkoeken eten... |
Hier dus de nu de laatste vakantie week En idd de CGK doet met ons mee die hebben hier 1 kerk en wij 7 dus we werken mooi samen Alleen men pfffffffff tis wel vroeg dag En ook vandaag start bouwdorp idd daar gaan de stoere jongelui de blaren op de handen slaan e.d.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: maandag 13 augustus 2012, 07:44
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Vakantie bijbel week?? Dat is vroeger opgezet om randkerkelijke kinderen op een kinderlijke manier het woord van God te verkondigen. Nu is het iets waar door heel het dorp honderden kinderen kerkelijk meelevend en niet en maakt ook niet uit van welke kerk, alle kinderen zijn welkom. Op ma,di,do morgen gaan we zingen, bidden op kinderlijke manier een bijbelverhaal een sketch en poppenkast alles om het woord van God verweven, en maken ze rondom het thema leuke werkjes. Op woensdag doen we dat ook maar dan een uur langer en dan is er spelochtend met aan het einde pannekoeken eten. Op donderdagavond wordt er gezamelijk met de ouders terug gekeken op de afgelopen dagen. En op zondag morgen is de kerkdienst ter afsluiting zitten we met alle kinderen voorin de kerk en staat de dienst centraal over de bijbelweek.. Soms kom je tot hele gesprekken met kinderen die de bijbel niet kennen of er wel van gehoord hebben maar verder ook niet... soms zijn het ook wel eens moeilijke gesprekken het zijn kinderen in de leeftijd van 4t/9 jaar waar ik help.. Ook voor de oudere jeugd is er van alles te doen http://www.bijbelweek.nl/ |
Wat leuk!
|
|
Naar boven |
|
|