ChristianMatch

Forum

Wat heb je gedaan vandaag?
Ga naar pagina Vorige 1 ... 4342 4343 4344 4345 4346 4347 4348 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Van alles wat
Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: maandag 13 augustus 2012, 10:36

strak blauw hoor
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CARMEN073

BerichtGeplaatst: maandag 13 augustus 2012, 10:44

DJAB697 schreef:
Een moslim of atheist kan dit ook doen.
Het is mooi, en komt overeen met Gods Vader hart.
En ik snap je punt, God kan door zulke dingen mensen gebruiken, christen of niet.

Maar mensen hebben God nodig voor de vergeving van zonde.
Christenen dragen vrucht en hebben gaven door Zijn Geest.

kort om:

Johannes 15,5

Ik ben de wijnstok en jullie zijn de ranken. Als iemand in mij blijft en ik in hem, zal hij veel vrucht dragen. Maar zonder mij kun je niets doen.

Een niet-christen kan veel doen, maar niet het evangelie verkondigen en mensen op Jezus wijzen.

Een andere reden voor het bestaan van het lijden in deze wereld wordt gegeven in het boek van C.S. Lewis: "The problem of pain."

Met een verwijzing naar het andere topic (hel; fictie of werkelijkheid). Als er geen lijden meer in de wereld zou zijn en alle problemen in de kiem gesmoord of opgelost zouden worden; hoe groot is dan de kans dat mensen zorgeloos worden? Wie gelooft er dan nog in de mogelijkheid van een eeuwig lijden, wanneer het lijden geen deel meer uitmaakt van onze ervaring?

Zouden we het niet heel oneerlijk vinden als we in dit leven van de wieg tot het graf in de watten zouden worden gelegd om dan ineens na afloop in de hel te ontwaken? Een plaats waar we ons nooit een voorstelling van hebben kunnen maken? Bovendien is de mens van nature gemakzuchtig; zeker wanneer alles van een leien dakje loopt. Waarom zouden we dan veranderen, waarom zouden we ons zorgen maken?

Laatst aangepast door
CARMEN073
op maandag 13 augustus 2012, 10:47
Naar boven

Auteur Bericht
STEENTJE178

BerichtGeplaatst: maandag 13 augustus 2012, 11:11

ANNA415 schreef:
Je zou bijna medelijden met ze krijgen. Engeltje smiley

Ssssssssssttttt, dat weten wij, vrouwen, maar dat hoeven zij niet te weten, dat wij dat echt wel door hebben!
Dat schijnt niet stoer te zijn, nl.

Weer een deuk in hun imago...... Knipoog smiley

Laatst aangepast door
STEENTJE178
op maandag 13 augustus 2012, 11:11
Naar boven

Auteur Bericht
CARMEN073

BerichtGeplaatst: maandag 13 augustus 2012, 11:12

Duzz toch...

"Het woord adamsappel is afgeleid van de Bijbelse figuur Adam en verwijst naar de vrucht (hoewel het woord "appel" in Genesis helemaal niet voorkomt, wordt deze vrucht doorgaans omschreven als een appel, waarschijnlijk omdat de soortnaam van appel malus is en dit woord ook slecht betekent) waarvan Adam zou hebben gegeten, daartoe verleid door Eva. Volgens de overlevering bleef een stukje fruit in zijn keel steken.."

Bron: Wikipedia
Naar boven

Auteur Bericht
STEENTJE178

BerichtGeplaatst: maandag 13 augustus 2012, 11:13

Regen???? waar?????
Ik zit al 1,5 uur buiten in het zonnetje te genieten van de strakblauwe lucht, en stralende zon......
Regen???? Laat dat maar vanuit Zeeland, over de Veluwe richting Duitsland trekken ofzo. Wij zitten hier hoog én droog Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: maandag 13 augustus 2012, 11:16

WILLEMIJN232 schreef:
Moet ik nu mijn Iphone wegdoen? Of mag ik hem ondanks dit gewoon blijven gebruiken????
Hoe dan ook.....mijn Iphone gaat niet weg, veel te handig..... Knipoog smiley

ik vind dat je er ACUUT appelmoes van "moet" stampen, willemijn!!
denk aan je geestelijke gezondheid!!
Naar boven

Auteur Bericht
ANOUSKA714

BerichtGeplaatst: maandag 13 augustus 2012, 11:22

ik ga eerst maar eens een bak koffie pakken hoor Huilende smiley, smiley in tranen
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: maandag 13 augustus 2012, 11:23

SHANITA130 schreef:
Stel A = 1 × 6, B = 2 × 6, C = 3 × 6 ... Z = 26 × 6, en pas deze sleutel toe op het woord computer: 18 + 90 + 78 + 96 + 126 + 120 + 30 + 108 = 666

Verraste, verbaasde smiley

Zelfs wiskundig is het onhandig. Je kunt beter de letterwaarden aanhouden, die bij elkaar optellen en het pas dan met zes vermenigvuldigen. Dat scheelt een aantal bewerkingen gelijk aan de woordlengte min 1.

Thomas, gelovig is niet hetzelfde als goedgelovig.
Naar boven

Auteur Bericht
STEENTJE178

BerichtGeplaatst: maandag 13 augustus 2012, 11:28

MAMALOE463 schreef:
Hebben we nog meer aandachtspunten voor onze nieuwe partij? GR.....
Carmen onze partijleider is even afwezig, moet ik nu deze moeilijke taak op me nemen of voelt iemand anders zich capabel genoeg als plaatsvervangend partijleider van GR?

Joh, prima dat jij partijleider wordt! Knipoog smiley Ik ambieer het iig niet, maar wil wel schaduwfractielid zijn hoor Knipoog smiley

En wat puntjes?
- alle rijbevoegde inwoners een gratis "groen" vervoermiddel naar keuze
- weg met alle bureaucratie rond asielaanvragen etc. Gewoon samen kijken of diegene veilig is in zijn/haar thuisland of niet, en aan de hand daarvan beslissen.
- zondag wordt weer een verplichte rustdag voor iedereen (behalve voor wie zorg verleent), niet alleen op Bijbelse gronden, maar ook om alle stress in te perken.
- wettelijke vaststelling van een verdubbeling van vakantiedagen voor alle werknemers en mensen die werk ambiëren.
- dus ook verdubbeling van alle vakantiegelden
- BTW-vrije shopdagen voor vrouwen, minimiaal 1x per maand (of krijgen we dan RuilWaar-vrije shopdagen?)
- ehm.........

Clown smiley

Laatst aangepast door
STEENTJE178
op maandag 13 augustus 2012, 11:49
Naar boven

Auteur Bericht
ANOUSKA714

BerichtGeplaatst: maandag 13 augustus 2012, 11:32

je bent lekker op dreef Steentje Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ANOUSKA714

BerichtGeplaatst: maandag 13 augustus 2012, 11:35

Hier in het westen een bewolkte lucht maar wel droog. Goed te doen buiten hoor! Slapende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: maandag 13 augustus 2012, 11:40

Maandag 13 augustus, Psalm 97: 7-12; Licht als de dageraad.

Dat is een prachtig beeld, in de berijming van deze psalm: licht als de dageraad. Je ziet het voor je, dat rijzende licht. Langzaam komt het voor de dag, zoals de nieuwe morgen. Een veelzeggende vergelijking. Maar in de psalm zelf is er geen sprake van. Dat wil zeggen, wel over licht gaat het daar. Maar van dat licht wordt gezegd dat het uitgezaaid is. Het komt dus niet óp, zoals de rijzende zon. Het gaat ónder, zoals zaad verdwijnt in de akker waarin het is gestrooid. Die beelden ontlopen elkaar wel niet totaal; zowel de zon gaat eerst onder en komt pas later op – maar toch, ik wil die vergelijking van dat zaaien niet missen. Vreemd: noch in de oude noch in de nieuwe psalmberijming kom ik dat beeld van de verdwijning en de ondergang tegen. Toch lijkt me dat van belang, hier en overal waar het zaad in de Schrift ter sprake komt. Licht is voor de rechtvaardige gezááid. Dat wil zeggen dat je niet zomaar mag verwachten dat het op bestelling zichtbaar is. Wij zijn – zo zegt mij het evangelie van onze Heer Jezus Christus – als het erop aankomt schatrijk. Wij hebben een uitgezaaid koninkrijk! Dus: het is er bij wijze van het zaad. Het is verborgen, het ligt te wachten op betere tijden; het is er wel degelijk, maar dan bij wijze van belofte.
Is er nu dan nog niets van dat licht en van die vreugde te bespeuren? Zeker wel! De berijming spreekt zelfs van vreugde die neerstroomt in de harten van wie God toebehoren. Dat is heel wat! Maar het is nog niets vergeleken bij wat komt.

Gods heil, Gods glorie staat
licht als de dageraad
reeds voor het oog te gloren
van wie Hem toebehoren.
Een vreugde van de Heer
stroomt in hun harten neer.
Gij die rechtvaardig zijt,
weest in de Heer verblijd.
Zijn naam zij lof en eer!
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221

BerichtGeplaatst: maandag 13 augustus 2012, 11:42

ANOUSKA714 schreef:
Hier in het westen een bewolkte lucht maar wel droog. Goed te doen buiten hoor! Slapende smiley

Ja, het zonnetje is er! Coole smiley met zonnebril Ik ga de heg maar eens knippen en alles aanvegen, de oprit naar de garage onkruidvrij maken, de leilinden een beetje in vorm knippen en daarna languit in de tuin met een boek!
Naar boven

Auteur Bericht
ZWAAN995

BerichtGeplaatst: maandag 13 augustus 2012, 11:47

Corrie ten Boom: God gebruikt zelfs onze fouten

http://www.youtube.com/watch?v=n27nWiqvsnE&feature=related
Naar boven

Auteur Bericht
STEENTJE178

BerichtGeplaatst: maandag 13 augustus 2012, 11:48

JANS221 schreef:
Ja, het zonnetje is er! Coole smiley met zonnebril Ik ga de heg maar eens knippen en alles aanvegen, de oprit naar de garage onkruidvrij maken, de leilinden een beetje in vorm knippen en daarna languit in de tuin met een boek!

Tuinier ze dan! Coole smiley met zonnebril
Naar boven

Auteur Bericht
ZWAAN995

BerichtGeplaatst: maandag 13 augustus 2012, 12:09

Brief uit de hel

http://www.youtube.com/watch?v=E-qE30E_TnA&feature=relmfu
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: maandag 13 augustus 2012, 12:25

Ik vraag me af wat dat toch is tussen meisjes en paarden.........wie kan me dat uitleggen??
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: maandag 13 augustus 2012, 12:28

ERIKA129 schreef:
Geschokte, onthutste smiley Verraste, verbaasde smiley Smiley met dichtgeplakte mond

ik kan het net zo goed volgen als jij hoor, erika!!

wij sein bes wel intulligent, he? Knipoog smiley

kun jij ook zo goed ramen zemen? Clown smiley

(is er een wiskunde-leraar in de zaal???)
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221

BerichtGeplaatst: maandag 13 augustus 2012, 12:57

STEENTJE178 schreef:
Tuinier ze dan! Coole smiley met zonnebril

In de tuin liggen met een boek, valt toch ook onder tuinieren??
Heg is gedaan...nu het boek: Het recht op terugkeer van Leon de Winter,
bekend bij iemand?
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: maandag 13 augustus 2012, 13:02

JANS221 schreef:
In de tuin liggen met een boek, valt toch ook onder tuinieren??
Heg is gedaan...nu het boek: Het recht op terugkeer van Leon de Winter,
bekend bij iemand?

Hey das off topic he Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Hier was het vanmorgen heerlijk zonnig ondertussen drukkend warm en een grijze lucht Boze smiley
ow das ook off topic Smiley met dichtgeplakte mond Gefrustreerde smiley Knipoog smiley

Laatst aangepast door
ERIKA129
op maandag 13 augustus 2012, 13:03
Naar boven

Auteur Bericht
ZWAAN995

BerichtGeplaatst: maandag 13 augustus 2012, 13:03

Onmacht verschillende gebeurtenissen van jonge mensen:

http://www.youtube.com/watch?feature=endscreen&v=hxL-RpESLE4&NR=1

http://www.youtube.com/watch?v=DBh-CO1-hbg&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=HooZSSV1jGg&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=NRhiz7tDgLo&feature=fvwrel

Het is triest als je zulke verhalen leest maar deze dingen gebeuren dagelijks van praktijk hier op aarde van het leven.
Mensen die de Here Jezus niet kennen maar evenzo ook wel gebeurt in christelijke gezinnen leef je in onmacht waarom dit zo gebeurt?

Theorie makkelijk gezegd je niets van mensen aantrekken in wat ze zeggen maar praktijk gezien trek je dat teveel aan. Daarom moeten we geen lelijke dingen zeggen over iemands uiterlijk want het kan je op vreten dat je uit eenzaamheid gaat snoepen nog erger maakt of dat je zoals de andere jongeren hier zelfmoord pleegt of doet uithongeren.

Helaas kennen veel ongelovige mensen niet de Here Jezus en maken er een einde aan door pijn en verdriet, boosheid en angst.

Zo bidt ik dagelijks dat ook voor deze mensen hun hart en ogen geopend mogen worden zodat het ook voor hen niet te laat hoeft te zijn.

Hoe je hart ook beschadigt is niet meer te lijmen valt
Alleen de Here Jezus kan je scherven lijmen

<><

Zwaan

Laatst aangepast door
ZWAAN995
op maandag 13 augustus 2012, 13:03
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: maandag 13 augustus 2012, 13:03

HANNAH810 schreef:
ik kan het net zo goed volgen als jij hoor, erika!!

wij sein bes wel intulligent, he? Knipoog smiley

kun jij ook zo goed ramen zemen? Clown smiley

(is er een wiskunde-leraar in de zaal???)

Ramen zemen was dah Verraste, verbaasde smiley
Ik doe ze met een doekie Clown smiley
en verder ben ik af en toe selectief blond Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
STEENTJE178

BerichtGeplaatst: maandag 13 augustus 2012, 13:10

ERIKA129 schreef:
Hey das off topic he Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Hier was het vanmorgen heerlijk zonnig ondertussen drukkend warm en een grijze lucht Boze smiley
ow das ook off topic Smiley met dichtgeplakte mond Gefrustreerde smiley Knipoog smiley

Ohoh, onweer op komst?
ow, das het weer-topic natuurlijk Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JEROMMEKE798

BerichtGeplaatst: maandag 13 augustus 2012, 13:10

"Niet met vingertje naar rokende christenen wijzen"

"We moeten ervoor waken dat we niet met een opgeheven vingertje christenen die roken, aanspreken. In plaats daarvan is het goed om naast de rokers te staan en te onderzoeken welke achterliggende gedachte achter het roken zit," vertelt dominee Erjan van der Linde desgevraagd over roken. "Misschien rookt een christen omdat hij of zij een situatie nog niet heeft verwerkt. Wees voorzichtig met oordelen, anders voorzie je rokers van een extra spanning."

Dat roken een zonde is, is voor Van der Linde geen vraag. "Iedereen weet dat roken slecht voor het menselijk lichaam is. Op pakjes staat niet voor niets: 'Roken veroorzaakt dodelijke longkanker' of 'Roken kan leiden tot een langzame, pijnlijke dood'. God heeft onze longen geschapen en die verniel je door middel van roken. Verder is het belangrijk om afhankelijk te zijn van Jezus en niet van sigaretten. Wanneer iemand die God toebehoort volledig afhankelijk is van een peuk, mis je je doel. Ons lichaam is daar namelijk niet voor bedoeld."

Jezus' kracht
Van der Linde citeert 1 Korinthiërs 6:12, 'Alle dingen zijn mij geoorloofd, maar niet alle dingen zijn nuttig. Alle dingen zijn mij geoorloofd, maar ik zal mij niet onder de macht van ook maar iets laten brengen.' "Deze tekst gaat niet specifiek over roken, maar het heeft er wel degelijk betrekking op. De Bijbel zegt dat we overal van mogen genieten, maar ons niet overal aan mogen vastbinden. Als je lichaam voortdurend om nicotine vraagt, kan dit Bijbelvers helpen. Het klinkt misschien vreemd, maar in plaats van verslaafd aan roken kun je verslaafd raken aan Jezus Christus."

De predikant van de Samenwerkingsgemeente in Rotterdam-Alexanderpolder kent een broeder die na zijn bekering met roken is gestopt. "2 Korinthiërs 5:7 spreekt over het nieuwe leven dat we in Christus mogen ontvangen. Hij vond dat zijn rookgedrag bij zijn oude leven hoorde. Zo wijde hij zijn leven aan Hem toe. Het blijft een zwak punt. Als hij een sigarettenlucht ruikt, is de verleiding natuurlijk groot. Daarmee wil ik niet aangeven dat christenen niet mogen roken. Dat zou contraproductief werken. In regels (de wet) zit geen kracht. Die is alleen te vinden in Jezus."

Van der Linde wijst ook op valkuilen. "Naast het erop letten dat we niet in eigen kracht handelen, kan er onder rokers ook een schuldgevoel ontstaan," zegt de predikant die uit eigen ervaring spreekt. "Dan zeg ik: ga naar Jezus toe. Hij heeft onze verkeerde daden vergeven en kan ons over de streep trekken als het niet lukt."[/color]
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221

BerichtGeplaatst: maandag 13 augustus 2012, 13:18

Leon de Winter - het recht op terugkeer
Naar boven

Auteur Bericht
CARMEN073

BerichtGeplaatst: maandag 13 augustus 2012, 13:51

LEANNE226 schreef:
Ik vraag me af wat dat toch is tussen meisjes en paarden.........wie kan me dat uitleggen??

Mss omdat een paard bekend staat als een gevoelig wezen? Hangt ook wel enige mystiek omheen volgens die meisjes dacht ik.
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: maandag 13 augustus 2012, 13:58

Asterix en de intrigrant.

Asterix en Obelix zijn onoverwinnelijk dus de Romeinen proberen het met een psychologisch spel om het Gallische dorp toch in handen te krijgen...

Thomas
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: maandag 13 augustus 2012, 14:11

CARMEN073 schreef:
Mss omdat een paard bekend staat als een gevoelig wezen? Hangt ook wel enige mystiek omheen volgens die meisjes dacht ik.

Als ze maar plezier hebben in de zomer......het gaat hopelijk ooit weer over(bij voorkeur als ze huiswerk moeten maken of hun kamer op moeten ruimenKnipoog smiley)
Naar boven

Auteur Bericht
ANNA415

BerichtGeplaatst: maandag 13 augustus 2012, 14:13

CARMEN073 schreef:
Duzz toch...

"Het woord adamsappel is afgeleid van de Bijbelse figuur Adam en verwijst naar de vrucht (hoewel het woord "appel" in Genesis helemaal niet voorkomt, wordt deze vrucht doorgaans omschreven als een appel, waarschijnlijk omdat de soortnaam van appel malus is en dit woord ook slecht betekent) waarvan Adam zou hebben gegeten, daartoe verleid door Eva. Volgens de overlevering bleef een stukje fruit in zijn keel steken.."

Bron: Wikipedia

Zo lust ik er nog wel een:
Het was een peer. Kijk maar naar Eva's figuur. Vast ook iets blijven steken....
Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
ANNA415

BerichtGeplaatst: maandag 13 augustus 2012, 14:15

LEANNE226 schreef:

Nee kan ik niet uitleggen. Nooit wat gezien in die knollen Knipoog smiley
Naar boven

ChristianMatch forum index » Van alles wat
Ga naar pagina Vorige 1 ... 4342 4343 4344 4345 4346 4347 4348 ... 6194 Volgende
Pagina 4345 van 6194