ChristianMatch

Forum

Twaalf september stemmen
Ga naar pagina Vorige 1 ... 4349 4350 4351 4352 4353 4354 4355 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Van alles wat
Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: dinsdag 14 augustus 2012, 11:36

Ik denk dat nieuwe partijen kansloos zijn in de huidige televisie-democratie. De stemwijzer houdt ook geen rekening met traditioneel stemgedrag. Vrijgemaakten stemden vroeger grotendeels GPV en zullen nu vaak uit om die reden CU stemmen. Een deel van de bevindelijkheid stemt altijd SGP en ik denk dat veel stemmers op die partij het lang niet altijd met het partijprogramma eens zullen zijn. De traditionele aanhang van het CDA loopt weg of is aan het weglopen. Het zou wel eens dodelijk voor de eens zo grote partij kunnen zijn dat ze niet bij een van de debatten bij RTL4 zijn uitgenodigd. Het merendeel van de stemmers in Nederland is neo-liberaal (VVD,PVV, D'66). Veel traditioneel linkse stemmers die een meer sociaal beleid willen en de bezuinigingen op de modale en minderverdienende zat zijn, wenden zich nu tot de SP, terwijl die vroeger richting PVDA gingen. Aan de andere kant de VVD die de indruk zal wekken dat het gaat tussen VVD en SP. Wilders heeft na zijn debacle in het kabinet bij zijn aanhang ook vertrouwen verloren en de SP spint daar garen bij. Confessionele politiek is nauwelijks een issue. De campagne is maar drie weken en hoe het zich dan ontwikkelt is voor geen mens te voorspellen.
Bij de stemwijzer heb je wel de mogelijkheid bepaalde items als Europa of zo aan te vinken waardoor je keuze iets meer gewicht krijgt. Bedenk dat het een computerprogramma is dat gewoon punten geeft voor keuzes, en de programmeur heeft daarin behoorlijk invloed. Een stemwijzer is niet meer dan een indicatie en het is zeker niet zo dat je moet stemmen wat de stemwijzer aangeeft. Hij had ook wat uitgebreider moeten zijn. De standpunten van kleine partijen als bovengenoemde en de PvdD komen niet uit de verf.

Thomas

Laatst aangepast door
THOMAS968
op dinsdag 14 augustus 2012, 19:04
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
STEENTJE178

BerichtGeplaatst: dinsdag 14 augustus 2012, 11:43

ERIKA129 schreef:
Vreemd zie nog steeds teksten van je langskomen Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Visser heeft dan vast ook een soort Floshke, net als Boze smiley , die hier dan teksten neertikt zonder dat de baas er vanaf weet Knipoog smiley.
Dat ie zelf nog niet op dat idee gekomen is....... Coole smiley met zonnebril
Naar boven

Auteur Bericht
STEENTJE178

BerichtGeplaatst: dinsdag 14 augustus 2012, 11:49

ROELANDE345 schreef:
ja en je ogen ook niet zeker rode of groene stampot das een heel verschil

Das nu net wat ik met die opmerking bedoelde, Roelande, over mannen & rood-groen Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: dinsdag 14 augustus 2012, 12:08

Ik vraag me af hoe het puberbrein werkt.........

Er ligt een herinnering in de bus vanwege je niet betaalde wegenbelasting.......
Kan kloppen,ik betaal niet.
Je........betaald..........niet..........hoezo?
Ik vind het te duur.........

Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT603

BerichtGeplaatst: dinsdag 14 augustus 2012, 12:41

BART347 schreef:
naar mijn weten wijkt dit antwoord meer dan 50% af, maar ben wel benieuwd hoe je dit hebt berekend?

ook weer gegoogled en daar was het antwoord bij 1m langer 121m, dus ga ik er van uit dat bij 1km het antwoord 121km is
Naar boven

Auteur Bericht
STEENTJE178

BerichtGeplaatst: dinsdag 14 augustus 2012, 12:53

LEANNE226 schreef:

Er ligt een herinnering in de bus vanwege je niet betaalde wegenbelasting.......

Hoezo, oorzaak-gevolg leren inschatten en onderkennen??? Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CORTAZAR588

BerichtGeplaatst: dinsdag 14 augustus 2012, 13:01

Het is een zeer interessant onderwerp.
De Dajjal is ook een figuur uit de islamitische eschatologie.

En idd de Dajjal zou Jezus de Heer uit de bijbel kunnen zijn.
En Jezus uit de bijbel zoals de Moslims deze kennen is Isa.

Isa wordt beschreven als zeer wijze man , ook een beetje profeet , maar volgens mij niet als messias.
Hij staat wel in de Koran maar is ondergeschikt aan Mohamed .....
Of heb ik dat verkeerd?

Het is volgens mij zo dat Isa zelfs de Mahdi gaat meehelpen om de christenen en de joden te bestrijden en tot de Islam te dwingen.

De 666 in het Grieks de xie gie stigma zou al je het van een andere kant bekijkt in het arabisch Bisma allah betekenen.
In de naam van Allah.

Het is idd een van de uitleggingen en wellicht heeft het ook zijn mankementen.
Maar we zien nu toch duidelijk een spel plaatsvinden in het Midden Oosten waar Israel en Iran ( het voormalig Perzie ) een sleutelrol gaan spelen.

En Daniel is ook wat Walid Shoebat aan haalt om aan te tonen dat er nooit een europese AC gaat komen en dat Rome of wie dan ook geen rol van betekenis gaat spelen , tenzij in cooperatie met de AC uit het oosten.

In het boek van Jan van Barneveld , die eveneens Walid Shoebat citeert , wordt aan de hand van bijbel teksten en ook aannames uiteraard, uiteen gezet hoe de AC een pact zal maken met Rooms Katholieke kerk.

De katholieke kerk is de kerk die deel gaat uitmaken van Babylon ......
welke gekenmerkt wordt door hoererij.
De RK kerk is de enige kerk waarin het aanbidden van beelden , het hebben van een zwarte paus ( geen exorcisten maar satanisten ) en het heilig verklaren van personen duidelijk aantonen dat de RK gebaseerd is op accultisme / satanisme.

Er zijn voldoende artikelen en stukken te vinden op internet , die onderbouwd aantonen , dat de RK nauw verbonden is met de satanskerk.
Dat er zwarte missen worden gehouden , dat er zelfs mensen offers worden gebracht en dat het bloed van Jezus niet almachtig is en ons schoon wast van alle zonden.

De AC zal een wereldreligie waarin Jezus de Hoofdrol speelt nooit tolereren.

Daarom is de islam met zijn ontkenning van de drie enigheid en de absolute Godheid van Jezus gepaard met de Moeder aller Hoeren , Babylon , de enige die in staat zal zijn een hegemonie te effectueren.

Israel zal daarin , met als Hoofdzetel Jeruzalem , een cruciale rol spelen.
De Islam wil Israel vernietigen ......en Jeruzalem terug in hun handen krijgen.

Hoe dat zall gaan weet niemand , maar nu is de wereld op een cruciaal punt gekomen.
Israel zal iets moeten doen om Iran te stoppen.
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: dinsdag 14 augustus 2012, 13:01

BART347 schreef:
het is geen schatting, het getal is exact.

hier een tip:
als je de eerdere reacties had gelezen kon je zien dat bij 500 m het touw op een punt verticaal op wordt getrokken. omdat het touw nergens samenkomt kan het touw zich spreiden. logisch gevolg door deze vrijheid: door de spreiding in de breedte kan het touw dus hoger dan 500 m opgetrokken worden.

Het is onmogelijk dat het touw hoger opgetrokken wordt dan maximaal de helft........dus je redenering klopt niet of je hebt de verkeerde gegevens verstrekt.

Volgens mij is het antwoord 193 meter en 65 cm........pythagoras toepassen.A en B zijn 500 meter dus C is 223,60 meter,D2 is dan C2 + B2 dus........wortel uit 37499=193,65
Anders weet ik het ook niet meer! Boze smiley

Ik ben benieuwd naar je eigen berekening,mag prive.

Laatst aangepast door
LEANNE226
op dinsdag 14 augustus 2012, 13:37
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: dinsdag 14 augustus 2012, 13:06

STEENTJE178 schreef:
Das nu net wat ik met die opmerking bedoelde, Roelande, over mannen & rood-groen Knipoog smiley

ja inderdaad Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: dinsdag 14 augustus 2012, 13:16

witlof met ham en kaas uit de oven
hmmm met aardappels en een saussie...
Naar boven

Auteur Bericht
CORTAZAR588

BerichtGeplaatst: dinsdag 14 augustus 2012, 13:17

Carmen ........je hebt precies verwoord wat ik ook steeds probeer te zeggen.

God laat niet los. Nee nooit dan zou Hij zijn woord ontrouw zijn.
Maar wij mensen , wij kunnen wel degelijk keuzes maken die ons doen verloren gaan, ook al zijn we nu gered.

Het geloof is geen wet van meden en perzen.
Een maal kiezen voor Jezus is het beste wat je kunt doen.
Maar je moet elke dag er bij stil staat, op je knieen gaan en belijden dat HIj echt alleen je kan redden.
Want Hij houdt zijn woord en stuurt zijn boodschappers als wij afdwalen en vermaant ons.
Maar Hij dwingt ons niet.
Ook niet om op de knieen te gaan of om weer terug te keren op onze schreden.

Wij hebben het nu redelijk goed.
Maar wat als er een gek voor je staat met een zwaard , die je zegt:
Geloof in Allah of je hoofd gaat rollen.

Als je dan kiest voor Allah .......ben je dan verloren ?
Of is dat scenario zo ver van de beleving van ons af , dat we zeggen dat het onzin is?

Je kunt je behoudenis verliezen.
Als je je kind verliest en je van God afkeert en Hem de schuld geeft en verbitterd raakt en alles weggooit waarin je gelooft ?
Tot het laatste toe God beschuldigt ......ben je dan verloren of gaat God zeggen : ik snap het ?
ik weet dat het extreme voorbeelden mogen lijken , maar het is aan de orde van de dag.
mensen , die teleurgesteld door het leven God de rug toekeren.
Wat denken wij dan ?

God vindt alles goed ?
Dat mag ? Hij gaat dat allemaal met de mantel der liefde bedekken ?
Je mag met wrok en bitterheid tegen God en mensen naar de hemel ?

Ook al heb je eens ja gezegd tegen Jezus.

Dan is het alle verdriet en begrip die wij hebben dan , ten spijt toch zo dat God iemand niet aanneemt.

ER is altijd wel een reden om te scheiden , en er is altijd wel een reden om de ellende in een mensen leven aan God toe te dichten.
Of tenminste te vinden dat Hij ..........vul maar in is.
Ook zonden , die wij als kleinigheid beschouwen , die wij als normaal beschouwen , omdat iedereen het doet , kunnen ons veroordelen.

Nogmaals het gaat niet om je zonden , die wil Jezus je vergeven.....
Het gaat om je hart ,hoe je Hem ziet.
Is Hij alles of is Hij aanhangsel?
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: dinsdag 14 augustus 2012, 13:20

LEANNE226 schreef:

Da's een heel bekend verschijnsel.
Zo'n blauwe brief heeft er hier ook al 2 keer gelegen .
En toen was het toch wel heel erg schrikken want toen stond er bij dat als dart 3 x binnen een jaar gebeurt dat er dan grote kosten aan verbonden zijn. Ben benieuwd hoe lang die schrik er in blijft zitten .
Feit was alleen dat ie het niet te duur vond maar dat het saldo niet toereikend was . Lachende smiley Sja , een pilsje halen met je maat is leuk maar er zijn belangrijkere dingen.
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: dinsdag 14 augustus 2012, 13:23

STEENTJE178 schreef:

je vergeet oranje nog . Lachende smiley

Visser ziet wel eens een stoplicht in de winkel wat dan 3 paprika's moet voorstellen.
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: dinsdag 14 augustus 2012, 13:32

LEANNE226 schreef:

whaaaaaaaa en dat met een ma die bij de balastingdienst werkt Knipoog smiley
leuker ken ze het niet maken Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: dinsdag 14 augustus 2012, 13:38

GERRIT603 schreef:
ook weer gegoogled en daar was het antwoord bij 1m langer 121m, dus ga ik er van uit dat bij 1km het antwoord 121km is

Het ging niet om de breedte maar om de hoogte........tenminste,dat stond in zijn raadsel
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: dinsdag 14 augustus 2012, 13:39

CORTAZAR588 schreef:
Carmen ........je hebt precies verwoord wat ik ook steeds probeer te zeggen.

God laat niet los. Nee nooit dan zou Hij zijn woord ontrouw zijn.
Maar wij mensen , wij kunnen wel degelijk keuzes maken die ons doen verloren gaan, ook al zijn we nu gered.

Het geloof is geen wet van meden en perzen.
Een maal kiezen voor Jezus is het beste wat je kunt doen.
Maar je moet elke dag er bij stil staat, op je knieen gaan en belijden dat HIj echt alleen je kan redden.
Want Hij houdt zijn woord en stuurt zijn boodschappers als wij afdwalen en vermaant ons.
Maar Hij dwingt ons niet.
Ook niet om op de knieen te gaan of om weer terug te keren op onze schreden.

Wij hebben het nu redelijk goed.
Maar wat als er een gek voor je staat met een zwaard , die je zegt:
Geloof in Allah of je hoofd gaat rollen.

Als je dan kiest voor Allah .......ben je dan verloren ?
Of is dat scenario zo ver van de beleving van ons af , dat we zeggen dat het onzin is?

Je kunt je behoudenis verliezen.
Als je je kind verliest en je van God afkeert en Hem de schuld geeft en verbitterd raakt en alles weggooit waarin je gelooft ?
Tot het laatste toe God beschuldigt ......ben je dan verloren of gaat God zeggen : ik snap het ?
ik weet dat het extreme voorbeelden mogen lijken , maar het is aan de orde van de dag.
mensen , die teleurgesteld door het leven God de rug toekeren.
Wat denken wij dan ?

God vindt alles goed ?
Dat mag ? Hij gaat dat allemaal met de mantel der liefde bedekken ?
Je mag met wrok en bitterheid tegen God en mensen naar de hemel ?

Ook al heb je eens ja gezegd tegen Jezus.

Dan is het alle verdriet en begrip die wij hebben dan , ten spijt toch zo dat God iemand niet aanneemt.

ER is altijd wel een reden om te scheiden , en er is altijd wel een reden om de ellende in een mensen leven aan God toe te dichten.
Of tenminste te vinden dat Hij ..........vul maar in is.
Ook zonden , die wij als kleinigheid beschouwen , die wij als normaal beschouwen , omdat iedereen het doet , kunnen ons veroordelen.

Nogmaals het gaat niet om je zonden , die wil Jezus je vergeven.....
Het gaat om je hart ,hoe je Hem ziet.
Is Hij alles of is Hij aanhangsel?

ik denk dat sommige mensen zich dit erg aantrekken en de eerste zijn die dit van toepassing maken op zichzelf.... terwijl juist zij gerustgesteld mogen zijn in hun wandel met God.
Je zegt: er is altijd wel een reden om te scheiden, lijkt me een ander topic maar ik wil er wel iets over zeggen. Soms ben je eigenlijk al buiten je wil en wens om gescheiden voor je er zelf de definitieve aanzet toe geeft en zit er een lang verhaal aan vast. Je laatste opmerking: Het gaat om je hart, hoe je Hem ziet. Is Hij alles of is Hij aanhangel.. zou ik willen onderstrepen. Gelukkig ziet Hij ons hart in keuzes die voor anderen heiligschennis zijn en niet te verteren...

Laatst aangepast door
JOL252
op dinsdag 14 augustus 2012, 13:40
Naar boven

Auteur Bericht
CARMEN073

BerichtGeplaatst: dinsdag 14 augustus 2012, 14:07

VISSER278 schreef:
Ja , maar daar kan je altijd bij zeggen van ... nou , deze snap ik niet. Lachende smiley

Bij deze dan Lachende smiley . Wil jij em uitleggen of snap jum ooknie?
Naar boven

Auteur Bericht
CARMEN073

BerichtGeplaatst: dinsdag 14 augustus 2012, 14:22

1 van de meest herhaalde beloftes volgens mij is het: "Terugdringen van de bureaucratie!"

Als ik me niet vergis is deze alleen nog maar toegenomen. X op X.

Ons partijprogrammapunt wordt niet 'terugdringen' maar Afschaffen!

Hoe; dat weet ik nog niet. We vormen een denktank! Wie wil hierin zitting nemen?

De denktank gaat bij elkaar komen in een creativiteitsbevorderende omgeving. Whatever that may be. Dat moeten we dus eerst onderzoeken. Wie wil er in de onderzoekscommissie voor de Creativiteitsbevorderende Denktank Omgeving? (CDO)

Zodra de onderzoekscie een uitspraak heeft gedaan wordt er passend onderkomen gebouwd. Dat mag natuurlijk niet te duur worden; wil iemand aub uitrekenen voor welk budget dit het meest efficient kan?

Dan zoeken we nog iemand voor de fondsenwerving, een technisch team voor de benodigde communicatiemiddelen en een A-team (administratief team). Ik zal iemand zoeken die e.e.a. kan coordineren en iemand die een beetje over(ge)wicht heeft om de boel aan te sturen. Wellicht kunnen we wat besparen door de secretaresse ook alle notulen te laten maken.

Spijkers met Koppen!

GR Lachende smiley met blinkend witte tanden
Naar boven

Auteur Bericht
CARMEN073

BerichtGeplaatst: dinsdag 14 augustus 2012, 14:27

LEANNE226 schreef:

Heeft zij politieke azpirasies? Lachende smiley met blinkend witte tanden

GR!

Laatst aangepast door
CARMEN073
op dinsdag 14 augustus 2012, 14:27
Naar boven

Auteur Bericht
MAMALOE463

BerichtGeplaatst: dinsdag 14 augustus 2012, 14:30

Zo ik lig aardig op schema al zeg ik het zelf Clown smiley,
Was opgehangen, was gestreken, vloeren gedweild, bedden afgehaald en badkamer uitgesopt, en nu ga ik boodschapjes doen voor een quiche te maken en dan word het tijd om te relaxen Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ANNA415

BerichtGeplaatst: dinsdag 14 augustus 2012, 15:20

CARMEN073 schreef:
1 van de meest herhaalde beloftes volgens mij is het: "Terugdringen van de bureaucratie!"

Als ik me niet vergis is deze alleen nog maar toegenomen. X op X.

Ons partijprogrammapunt wordt niet 'terugdringen' maar Afschaffen!

Hoe; dat weet ik nog niet. We vormen een denktank! Wie wil hierin zitting nemen?

De denktank gaat bij elkaar komen in een creativiteitsbevorderende omgeving. Whatever that may be. Dat moeten we dus eerst onderzoeken. Wie wil er in de onderzoekscommissie voor de Creativiteitsbevorderende Denktank Omgeving? (CDO)

Zodra de onderzoekscie een uitspraak heeft gedaan wordt er passend onderkomen gebouwd. Dat mag natuurlijk niet te duur worden; wil iemand aub uitrekenen voor welk budget dit het meest efficient kan?

Dan zoeken we nog iemand voor de fondsenwerving, een technisch team voor de benodigde communicatiemiddelen en een A-team (administratief team). Ik zal iemand zoeken die e.e.a. kan coordineren en iemand die een beetje over(ge)wicht heeft om de boel aan te sturen. Wellicht kunnen we wat besparen door de secretaresse ook alle notulen te laten maken.

Spijkers met Koppen!

GR Lachende smiley met blinkend witte tanden

Onderzoekscommissie?! Het lijkt hier Den Haag wel! Geschokte, onthutste smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ANNA415

BerichtGeplaatst: dinsdag 14 augustus 2012, 15:35

VISSER278 schreef:
je vergeet oranje nog . Lachende smiley

Visser ziet wel eens een stoplicht in de winkel wat dan 3 paprika's moet voorstellen.

En wat doe je dan? Stoppen of nog snel even doorlopen Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ANNA415

BerichtGeplaatst: dinsdag 14 augustus 2012, 15:43

MAMALOE463 schreef:
Visser278 schreef:
NEE Boze smiley

Oeps, dat klinkt streng Geschokte, onthutste smiley
Ik zeg maar niks meer en ga ff lekker loungen Slapende smiley
Wat ik de hele ochtend al doe Knipoog smiley

Ja en ik ben nu helemaal niet nieuwsgierig he Boze smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ANNA415

BerichtGeplaatst: dinsdag 14 augustus 2012, 15:49

Waarom zijn die enveloppen trouwens blauw en bv niet roze Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
ANOUSKA714

BerichtGeplaatst: dinsdag 14 augustus 2012, 15:56

Is dus best bekend verschijnsel. Ik ben best nuchter, maar toch....
Gefrustreerde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
DJAB697

BerichtGeplaatst: dinsdag 14 augustus 2012, 15:57

@ carmen

ja nog een tekst er tegen aan knallen werkt niet goed.
maar sinds we bezig zijn:

rom 8:

30 en die Hij tevoren bestemd heeft, dezen heeft Hij ook geroepen; en die Hij geroepen heeft, dezen heeft Hij ook gerechtvaardigd; en die Hij gerechtvaardigd heeft, dezen heeft Hij ook verheerlijkt.

als je engels goed is: link is onderaan, was url caps vergeten, sorry

vind hem erg sterk.

mocht je geen zin of tijd hebben, dit is zijn conclusie en daar ben ik het mee eens:

I believe that a Christian can hold the position that you can lose your salvation. My only concern is that they do not fall into the error of trying to keep their salvation by their own works. This is very problematic since it moves away from salvation by grace.

*

wat commentaar op je openbaring vers:

The statement that their names will not be erased from the book of life presents a problem to some. But a person who is truly born again remains regenerate, as John said elsewhere ( Joh_5:24 ; Joh_6:35-37, Joh_6:39; Joh_10:28-29 ). While this passage may imply that a name could be erased from the book of life, actually it only gives a positive affirmation that their names will not be erased (cf. Walvoord, Revelation. pp. 82, 338). Six times John referred to the book of life (Rev_3:5 ; Rev_13:8 [cf. comments there ]; Rev_17:8 ; Rev_20:12, Rev_20:15 ; Rev_21:27 ) .

Is there a warning here that a true believer might lose his salvation? I don’t think so. It would appear that God’s “Book of Life” contains the names of all the living, the wicked as well as the righteous (Psa_69:28). Rev_13:8 and Rev_17:8 suggest that the names of the saved are written in the book from the foundation of the world — that is, before they had done anything good or bad. By God’s grace, they have been chosen in Christ before the beginning of time (Eph_1:4; see also Mat_25:34).
Jesus told His disciples to rejoice because their names were “written in heaven” (Luk_10:20). The Greek verb is in the perfect tense, which means it can be translated (as Kenneth Wuest does in his Expanded Translation), “your names have been written in heaven and are on permanent record up there.” It is not likely that Jesus would contradict Himself in this important matter!

http://carm.org/can-you-lose-your-salvation

Laatst aangepast door
DJAB697
op dinsdag 14 augustus 2012, 16:01
Naar boven

Auteur Bericht
ANNA415

BerichtGeplaatst: dinsdag 14 augustus 2012, 15:58

CARMEN073 schreef:
Sja, die laatste opmerking vind ik een argument van niks. Van mij mag je gelijk hebben; echter ik lees in de bijbel hele andere dingen.

Ik zie niet in (nav Heb 6) hoe iemand niet gered kan zijn terwijl hij wel bekeerd is (er staat immers opnieuw tot bekering komen), de Heilige Geest krijgt en kan afvallen. Waar moet iemand die niet gered is van afvallen?

Dan nog maar een tekst: Openbaringen 3: "5 Wie overwint, zal aldus bekleed worden met witte klederen; en Ik zal zijn naam geenszins uitwissen uit het boek des levens, maar Ik zal zijn naam belijden voor mijn Vader en voor zijn engelen."

In Op. 20: 15 kun je lezen dat degenen wiens naam niet geschreven staan in het boek des levens in de vuurpoel worden gegooid. Het lijkt mij dat dit toch wel gelijk is aan verloren gaan.
In Openbaring 3 wordt gesteld dat het mogelijk is om uitgewist te worden uit het boek des levens.

Als je eenmaal Gods kind gaat ben je niet 'zomaar' verloren omdat je faalt. God geeft je de kracht om je leven op orde te maken en om te groeien in geloof. Maar wij zijn wel verantwoordelijk voor de keuzes die we maken. En sommige keuzes leiden van God af ipv dat ze je dichter bij Hem brengen.

Het blijft een lastig onderwerp.
Lang geleden preekte een dominee over wedergeboorte en bekering (vraag me niet meer adhv welke bijbeltekst).
Wedergeboorte gebeurt maar 1x in je leven (net als je normale geboorte). Maar omdat we gewoon mens zijn en blijven na je wedergeboorte doe je nog foute dingen. Elke dag is dus bekeering nodig. (je omkeren naar God en je zonde belijden)

Als ik Heb. 6 lees, denk ik ook direct weer aan de zonde tegen de Heilige Geest (al eerder genoemd) Ik denk dat als je willens en wetens het werk van de Heilige Geest tegenhoud dat dat zondigen tegen de HG is. En dat kun je ook als wedergeborene doen. Ook een keer van een dominiee: als je je zorgen maakt of je zondigt tegen de HG, wees dan gerust, dan doe je het niet, want iemand die zondigt tegen de HG zal zich daar geen moment over druk maken.
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: dinsdag 14 augustus 2012, 15:58

ANNA415 schreef:
En wat doe je dan? Stoppen of nog snel even doorlopen Knipoog smiley

Snel naar de borrelnootjes , die hebben ze ook in dezelfde kleur. Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ANNA415

BerichtGeplaatst: dinsdag 14 augustus 2012, 16:01

VISSER278 schreef:
Snel naar de borrelnootjes , die hebben ze ook in dezelfde kleur. Lachende smiley

Of de M&M's Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
ANNA415

BerichtGeplaatst: dinsdag 14 augustus 2012, 16:03

CARMEN073 schreef:
Waar heb jij het over? Zit je wel op het goede topic?

Ze??? Samenzweringen? Verraste, verbaasde smiley Smiley die vol vragen zit

Wie Wat Waar Wanneer? Kommaarrop! Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Znorry, maar ik ben even de draad kwijt Smiley die vol vragen zit Verraste, verbaasde smiley Geschokte, onthutste smiley Twijfelende smiley
Naar boven

ChristianMatch forum index » Van alles wat
Ga naar pagina Vorige 1 ... 4349 4350 4351 4352 4353 4354 4355 ... 6194 Volgende
Pagina 4352 van 6194