ChristianMatch

Forum

HEL: realiteit of fictie
Ga naar pagina Vorige 1 ... 4357 4358 4359 4360 4361 4362 4363 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
DJAB697

BerichtGeplaatst: woensdag 15 augustus 2012, 17:10

Quote:
Ik kom tot die conclusie als ik jouw redenering volg en consequent doortrek

En ik leg uit dat het een foute conclusie is. Omdat ik juist een pleidooi hield voor het tegenovergestelde, vroeg ik om een quote om jouw conclusie te ondersteunen, omdat je me woorden in de mond legt.

Quote:
Waarom geef je geen antwoord op mijn vraag hoe iemand kan weten dat hij/zij werkelijk de Heilige Geest heeft ontvangen? Want dat lijkt me dan toch van (eeuwig) belang om te weten binnen jouw opvatting.

rom 8:

9 Gij daarentegen zijt niet in het vlees, maar in de Geest, althans, indien de Geest Gods in u woont. Indien iemand echter de Geest van Christus niet heeft, die behoort Hem niet toe.

16 Die Geest getuigt met onze geest, dat wij kinderen Gods zijn.

Vervolgens maak je een lijstje met punten, maar nergens staat dat die mensen wedergeboren of gered waren. wel dat ze (via de omgang met de apostelen) getuigen waren en dus deel hadden aan, de wonderen en tekenen die de Geest deed.

[/quote] Als bovenstaande vetgedrukte items niet expliciet in de tekst vermeld worden dan is alle theologische kennis daaromtrent DUS interpretatie. En feilbaar.

Ik lees bijbelteksten in de context van omliggende verzen en de rest van de bijbel. Jij leest de bijbel met de bril van theologen.
[quote]

Lol....Toen je vroeg om een Bijbelse onderbouwing, gaf ik een boel teksten die over dit onderwerp gingen. Enige wat je vroeg was, wat is je interpretatie? Als ik die geef en praat over context en commentaren van theologen quote, dan is het niet goed, wat dan heb ik een theologische bril op. iedereen heeft een bril op, als je dat niet weet, of suggereer dat jij perfect objectief bent, ben je ironisch genoeg blind.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
YELNIN491

BerichtGeplaatst: woensdag 15 augustus 2012, 17:17

Top weer hierzo, zitten meestal goed, heerlijke zon, warm, windje, bakkie koffie wat wil je nog meer. Coole smiley met zonnebril Slapende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
DJAB697

BerichtGeplaatst: woensdag 15 augustus 2012, 17:19

@ harald,

Ja mee eens. Mijn punt was alleen dat je ze niet zomaar bijelkaar kan plakken en suggereren dat het om hetzelfde gaat.
Naar boven

Auteur Bericht
YELNIN491

BerichtGeplaatst: woensdag 15 augustus 2012, 17:22

Happy Birthday lieve Erika,

Als je nu nog niet genoeg door mij gefeliciteerd bent dan wet ik ut nie meer. Knipoog smiley
Heb de zon hoog voor je aan de hemel gehangen, zodat je dag stralend zal zijn.

Knuffels van mij
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: woensdag 15 augustus 2012, 17:24

Bedenk altijd dat er een heel simpel mechanisme in werking treedt op het moment dat er iets beweerd wordt wanneer er iets over de groep wordt beweerd waartoe je jezelf rekent. De reactie is dan al snel: Ok, hetbestaat wel maar ja het komt overal voor. Het is een vorm van ontkenning die het onrecht, in dit geval van de kinderverkrachting, in stand houdt en voor iedereen met wat benul van sociale wetenschappen heel goed bekend. Inderdaad, cognitieve dissonantie en echt levensgevaarlijk. En de bewering van het komt in andere kringen ook wel voor, dekt het misbruik toe en ik keer me daar dus echt vierkant tegen.

Vergeving is een elementair christelijk principe maar als dit begrip dusdanig misbruikt wordt dat het slachtoffer klem kom te zitten als het verkracht is door haar vader en nog MOET vergeven ook omdat impliciet gesteld wordt dat God aan de kant van de verkrachter staat, dan wordt iedere grens overschreden en is de term vergeving in bijbelse zin helemaal niet van toepassing. Geestelijke manipulatie, machtsmisbruik, en misbruik maken van de naam van God, niks anders.

Thomas, die wel vindt dat vergeving, mits uit vrije wil, goed is.

Laatst aangepast door
THOMAS968
op donderdag 16 augustus 2012, 16:28
Naar boven

Auteur Bericht
YELNIN491

BerichtGeplaatst: woensdag 15 augustus 2012, 17:25

dag begon al slecht, tussenstuk was slecht en vanavond is tie nog slechter denk dat ik vandaag maar delete Gefrustreerde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: woensdag 15 augustus 2012, 17:29

YELNIN491 schreef:
dag begon al slecht, tussenstuk was slecht en vanavond is tie nog slechter denk dat ik vandaag maar delete Gefrustreerde smiley

Geschokte, onthutste smiley Verraste, verbaasde smiley
Ik heb geen slecht moment vandaag Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA944

BerichtGeplaatst: woensdag 15 augustus 2012, 17:32

THOMAS968 schreef:
Bedenk altijd dat er een heel simpel mechanisme in werking treedt op het moment dat er iets beweerd wordt wanneer er iets over de groep wordt beweerd waartoe je jezelf rekent. De reactie is dan al snel: Ok, het komt wel voor maar ja het komt overal voor. Het is een vorm van ontkenning die het onrecht, in dit geval van de kinderverkrachting, in stand houdt en voor iedereen met wat benul van sociale wetenschappen heel goed bekend. Inderdaad, cognitieve dissonantie en echt levensgevaarlijk. En de bewering van het komt in andere kringen ook wel voor, dekt het misbruik toe en ik keer me daar dus echt vierkant tegen.

Vergeving is een elementair christelijk principe maar als dit begrip dusdanig misbruikt wordt dat het slachtoffer klem kom te zitten als het verkracht is door haar vader en nog MOET vergeven ook omdat impliciet gesteld wordt dat God aan de kant van de verkrachter staat ook, dan wordt iedere grens overschreden en is de term vergeving in bijbelse zin helemaal niet van toepassing. Geestelijke manipulatie en machtsmisbruik, en misbruik maken van de naam van God, niks anders.

Thomas, die wel vindt dat vergeving, mits uit vrije wil, goed is.
klopt uit vrije wil,wanneer een slachtoffer daar aan toe is, eerst moet er ruimte zijn voor de boosheid, verdriet,haat wegens het onrecht. en vergeving is belangrijk voor het slachtoffer zelf, om vrij verder te kunnen leven zonder geblokkeerd te worden door gevoelens als bitterheid, boosheid etc. dus ik schrijf niet over vergeving in belang van de dader, maar in het belang van slachtoffers, voor herstel en genezing van alle emotionele wonden.
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: woensdag 15 augustus 2012, 17:34

Heb net het filmpje bekeken Twijfelende smiley
Helaas ja het gebeurt weet ik in zeer veel christelijke gezinnen en dan bedekken met de mantel der liefde? of eert uw vader en uw moeder?
Nee zo heeft God het niet bedoeld ABSOLUUT niet!!

Als ik dan hoor dat er vaders zijn die eerst met het kind bidden en dan incest plegen?? Die mannen pffffff heb er gewoon geen woorden voor, vind het ten hemel schreiend!!

Wat ik heel mooi vond om te zien dat de vrouw die door haar broer is misbruikt zich niet van God heeft afgekeerd maar juist veel steun vond en vind in haar geloof!! Dat ze mag zien en weten dat God dit nooit en te nimmer toestaat!
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: woensdag 15 augustus 2012, 17:35

YELNIN491 schreef:
Happy Birthday lieve Erika,

Als je nu nog niet genoeg door mij gefeliciteerd bent dan wet ik ut nie meer. Knipoog smiley
Heb de zon hoog voor je aan de hemel gehangen, zodat je dag stralend zal zijn.

Knuffels van mij

Ja je vergissing is veelvuldig goed gemaakt hoor Kussende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA944

BerichtGeplaatst: woensdag 15 augustus 2012, 17:35

je kan het vergelijken met een touw waarmee je onzichtbaar verbonden bent ook, aan de ene kant van het touw staat de dader, aan de andere kant van het touw het slachtoffer,
wanneer je het touw loslaat, heeft de andere kant geen invloed meer.
denk niet dat iedereen begrijpt wat ik precies bedoel,toch zet ik het er maar neer.

enfin genoeg over vergeven....
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: woensdag 15 augustus 2012, 17:36

YELNIN491 schreef:
Top weer hierzo, zitten meestal goed, heerlijke zon, warm, windje, bakkie koffie wat wil je nog meer. Coole smiley met zonnebril Slapende smiley

Zonnetje laat hier ondertussen ook verstek gaan laat die buien vannacht maar komen Lachende smiley en dan morgen weer lekker verder met het zomer weer Coole smiley met zonnebril Coole smiley met zonnebril Coole smiley met zonnebril

die arme ma van mij wordt er met dit weer aan herinnerd dat ik met deze hitte ben geboren Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: woensdag 15 augustus 2012, 17:41

Vergeving is goed voor de dader maar vooral goed voor jezelf - dat laatste is vooral belangrijk en wordt vaak vergeten. Het is in ieder geval veel beter dan wrok. Maar vergeven doe je uit jezelf, mogelijk met hulp van God, dat wel. Maar nooit gedwongen vanuit het belang van de kinderverkrachter of de kerkgemeenschap.

Thomas, treffend en mooi geformuleerd, Petra.

Laatst aangepast door
THOMAS968
op woensdag 15 augustus 2012, 23:49
Naar boven

Auteur Bericht
YELNIN491

BerichtGeplaatst: woensdag 15 augustus 2012, 17:50

ERIKA129 schreef:
Zonnetje laat hier ondertussen ook verstek gaan laat die buien vannacht maar komen Lachende smiley en dan morgen weer lekker verder met het zomer weer Coole smiley met zonnebril Coole smiley met zonnebril Coole smiley met zonnebril

die arme ma van mij wordt er met dit weer aan herinnerd dat ik met deze hitte ben geboren Clown smiley

hittegolfkindje dus Coole smiley met zonnebril Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
YELNIN491

BerichtGeplaatst: woensdag 15 augustus 2012, 17:51

ERIKA129 schreef:
Ja je vergissing is veelvuldig goed gemaakt hoor Kussende smiley

Clown smiley Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA944

BerichtGeplaatst: woensdag 15 augustus 2012, 17:56

THOMAS968 schreef:
Vergeving is goed voor de dader maar vooral goed voor jezelf en dat laatste wordt vaak vergeten. Het is in ieder geval veel beter dan wrok. Maar vergeven doe je uit jezelf, mogelijk met hulp van God zelf, dat wel. Maar nooit gedwongen vanuit het belang van de kinderverkrachter of de kerkgemeenschap.

Thomas, mooi geformuleerd, Petra.

jij zet het effe beter neer. inderdaad met de hulp van god, en nee shanita we zijn zelf geen jezus, maar kunnen wel naar jezus toegaan met onze dingen en die helpt ons en gaat met ons mee.
Naar boven

Auteur Bericht
STEENTJE178

BerichtGeplaatst: woensdag 15 augustus 2012, 18:01

Buiten op stoeltje in zonnetje nog prima toeven! Engeltje smiley

Weeralarm???? heh???? wah?????? Coole smiley met zonnebril
Oh, zal wel voor die provincie ergens aan de onderkant van 't land gelden, daar waar je meer water dan land hebt..... Smiley met dichtgeplakte mond Lachende smiley met blinkend witte tanden
Naar boven

Auteur Bericht
STEENTJE178

BerichtGeplaatst: woensdag 15 augustus 2012, 18:03

YELNIN491 schreef:

Ik wens je er dan maar sterkte mee! Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
YELNIN491

BerichtGeplaatst: woensdag 15 augustus 2012, 18:03

die tussen alle slechte momenten in Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
YELNIN491

BerichtGeplaatst: woensdag 15 augustus 2012, 18:04

STEENTJE178 schreef:
Ik wens je er dan maar sterkte mee! Knipoog smiley

thnxxx gaat hopelijk ooit nog goed komen, maybe, I think Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
STEENTJE178

BerichtGeplaatst: woensdag 15 augustus 2012, 18:05

YELNIN491 schreef:
die tussen alle slechte momenten in Knipoog smiley
dan hoop ik maar dat je met de langste en mooiste van vandaag eindigt. Eind goed, al toch goed Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
STEENTJE178

BerichtGeplaatst: woensdag 15 augustus 2012, 18:06

YELNIN491 schreef:
thnxxx gaat hopelijk ooit nog goed komen, maybe, I think Smiley die vol vragen zit

Tuurlijk, na regen is nog altijd zonneschijn gekomen, toch? Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
YELNIN491

BerichtGeplaatst: woensdag 15 augustus 2012, 18:07

STEENTJE178 schreef:
Buiten op stoeltje in zonnetje nog prima toeven! Engeltje smiley

Weeralarm???? heh???? wah?????? Coole smiley met zonnebril
Oh, zal wel voor die provincie ergens aan de onderkant van 't land gelden, daar waar je meer water dan land hebt..... Smiley met dichtgeplakte mond Lachende smiley met blinkend witte tanden

precies die Knipoog smiley en ergens bij de heuvelrug
Naar boven

Auteur Bericht
MAMALOE463

BerichtGeplaatst: woensdag 15 augustus 2012, 18:09

Djab697 schreef:

Ja, er zijn ook hele luchtige sub-forums voor. doe het daar.
bijvoorbeeld de sectie: van alles wat.

Volgens mij leven we in een vrij land en mag ik zelf bepalen waar ik schrijf over mijn "schoenenhobby" oftewel verslaving net hoe je het ziet.
Dit gaat toch over verslavingen Boze smiley
Dan ga ik mijn reactie dus mooi niet verschuiven naar de sectie van alles wat omdat jij dat ff handiger vind.
Dit gaat over alle vormen van verslavingen dus ik plaats dan ook hier mijn reactie.
Enja, als jij alleen graag bloed serieuze reacties lees is een probleem wat bij jou ligt, niet bij mij Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
YELNIN491

BerichtGeplaatst: woensdag 15 augustus 2012, 18:33

STEENTJE178 schreef:
Tuurlijk, na regen is nog altijd zonneschijn gekomen, toch? Knipoog smiley

sja maar soms duurt die "regenbui" zo lang
Naar boven

Auteur Bericht
MAMALOE463

BerichtGeplaatst: woensdag 15 augustus 2012, 18:35

Mijn twee jongens die ik heerlijk zag genieten in een speeltuin met een groot water fontein erbij, dat was voor mij mijn mooiste moment van de dag, wat kan het leven simpel zijn Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MAMALOE463

BerichtGeplaatst: woensdag 15 augustus 2012, 18:37

Grote schaal maaltijdsalade met gerookte kip, cherrytomaatjes, komkommer, radijs en croutons en gekookt eitje erdoor, lekker Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221

BerichtGeplaatst: woensdag 15 augustus 2012, 18:43

MAMALOE463 schreef:
Grote schaal maaltijdsalade met gerookte kip, cherrytomaatjes, komkommer, radijs en croutons en gekookt eitje erdoor, lekker Lachende smiley

Hier ook een salade: pastasalade met tonijn, zongedroogde tomaatjes, fetakaas, bosuitje, verse bieslook en basilicum!
Naar boven

Auteur Bericht
CARMEN073

BerichtGeplaatst: woensdag 15 augustus 2012, 18:47

Hoe kan het toch dat je zo vreselijk moe bent na het verslapen? En dan bedoel ik ook echt VER Slapende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: woensdag 15 augustus 2012, 18:53

heel veel mensen krijgen geld terug hoor en dat staat ook in de blauwe envelop.

Thomas
Naar boven

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Ga naar pagina Vorige 1 ... 4357 4358 4359 4360 4361 4362 4363 ... 6194 Volgende
Pagina 4360 van 6194