Auteur |
Bericht |
|
MAMALOE463
|
|
Geplaatst: vrijdag 17 augustus 2012, 00:40
|
|
|
VISSER278 schreef: | Hoe komt het dat de tijd op mn beeldscherm niet goed staat. Dacht dat dat altijd automatisch aangepast werd. Vanmorgen weer goed gezet , maar nu zit er weer een uur verschil in. |
Staan de klokken in zeeland wel goed visser? Ja je weet maar nooit met die zeeuwen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: vrijdag 17 augustus 2012, 00:41
|
|
|
VISSER278 schreef: | Daar zijn we weer , wie weet de oplossing. Mijn koelkast staat op max. koud en toch istie niet koud genóeg naar mn zin. Wat kan ik daar aan doen?  |
En een bevroren fles cola..............geeft véééél poetswerk.....
En idd, een ideale koelkasttemperatuur is tussen de 3 en 4 graden.
Van de site www.witgoedreparatietips.nl: Mijn koelkast wordt niet meer koud.
Dit kan meerdere oorzaken te hebben. Om uit te zoeken waar het probleem vandaan komt, moet je uitzoeken wat nog wel funtioneert.
Als de compressor/motor nog wel aanslaat, betekent dat de thermostaat nog wel een signaal naar de motor geeft dat deze aan moet slaan. Deze motor moet het koelmiddel door de leidingen pompen zodat de koelkast koud wordt.
Als dit nog wel het geval is betekent dit dat het koelmiddel door een andere oorzaak niet meer rond wordt gepompt. Dit kan een lek in het koelsysteem zijn, of een verstopping. Vaak ook te herkennen doordat het zich ophoopt en er ergens in de koelkast een ijsklomp ontstaat. Maar dit hoeft niet perse. In dit geval is het bijna altijd niet meer herstellen, of heel erg kostbaar en niet meer de moeite waard als je koelkast niet meer in de garantie of coulance periode van de fabrikant valt.
Als de motor niet meer aanslaat dan krijgt deze dus geen signaal meer van de thermostaat. Koelkasten kennen twee soorten thermostaten. Eén die je handmatig door draaien instelt, zonder display of een andere vorm van elektronische temperatuurweergave. En een elektronische thermostaat die door een draad verbonden is met een voeler, ook wel NTC genoemd.
In geval van de "normale" thermostaat, de eerstgenoemde, is deze veelal defect en moet deze vervangen worden. Vaak zit deze aan de rechterbinnenzijde van de koelkast achter de draaiknop en de loopt tot achter in de koelkast. Door de knop eraf te trekken en de schroef los te draaien, kun je deze thermostaat eruit halen en vervangen. Vaak staat er wel een nummer op die je kunt gebruiken om een nieuwe te bestellen en anders kan dit op type of op servicenummer (zie in het menu bij "wat is "en "waar staat het typenummer").
Wat ook nog zou kunnen is dat de NTC is ingevroren doordat er te veel ijs in het vriesvak zit. Ontdooi in dit geval het vriesgedeelte en kijk of het weer werkt.
Als het een elektronische thermostaat is moet je controleren of het display dezelfde temperatuur aangeeft als de daadwerkelijke temperatuur in de koelkast. Als dit het geval is en dit is te warm dan is waarschijnlijk de NTC defect. Deze zit vaak ergens in de koelkast en/of in het vriesvak (in geval van vriezer of koel/vries combinatie).
Als de display een temperatuur aangeeft die sterk afwijkt van de temperatuur die je handmatig meet met een thermometer is waarschijnlijk de electronica defect. Deze zit veelal bovenin het bovenblad, waar ook het display zit.
TIP! Handmatig de temperatuur meten met een thermometer kun je het beste doen door de thermometer in een glas water te zetten. Op deze manier schommelt de temperatuur minder en is de meting acurater.
Kun je er iets mee?
Laatst aangepast door
|
STEENTJE178
|
op vrijdag 17 augustus 2012, 11:36
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: vrijdag 17 augustus 2012, 00:42
|
|
|
GERRIT603 schreef: | oh, ik dacht dat het aan een boom groeide  |
Oh?? mag ik een paar stekjes van die boom??
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GERRIT603
|
|
Geplaatst: vrijdag 17 augustus 2012, 00:45
|
|
|
STEENTJE178 schreef: | Oh?? mag ik een paar stekjes van die boom??  |
natuurlijk, zeg maar hoeveel als ik die boom gevonden en leeggeplukt heb krijg je ze
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
|
|
|
GERRIT603 schreef: | staat die koelkast in een koele omgeving? er zijn koelkasten die als ze in een schuur staan 's winters niet koelen omdat de omgevingstemperatuur dan te laag is |
Ja, daar heb ik ook weleens van gehoord. Zeker van die kleine keukens, grenzend aan de tuin. met een gang ertussen tussen de keuken en de huiskamer...
Ja, bij sommigen is het dan echt aan de koude frisse kant in die keuken.
En ja, ik ken zo iemand, en die heeft ook probs met een vrij nieuwe koelkast....
Dus, flink stoken in die keuken
Geintje, maar het is wel vervelend....misschien de zaak langsgaan of bellen, waar je 'm vandaan hebt, die weten er vaak veel vanaf..
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MAMALOE463
|
|
|
|
|
BART347 schreef: | ik zoek een vrouw zonder gebruiksaanwijzing... lekker makkelijk
gewoon een knop indrukken en ze werkt....
(of ze wordt daar ook heel bij van, dat kan (en mag) ook nog...)  |
Kan je dan niet beter een opblaaspop nemen Bart Nooit geen gezeur en geen gebruiksaanwijzing nodig Echt iets voor jou.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: vrijdag 17 augustus 2012, 00:47
|
|
|
MAMALOE463 schreef: | Staan de klokken in zeeland wel goed visser? Ja je weet maar nooit met die zeeuwen  |
Nee , is echt serieus hoor . Mn beeldscherm geeft nu 23.36 uur aan en dat klopt voor geen meter zie ik net op de kerkklok.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MAMALOE463
|
|
Geplaatst: vrijdag 17 augustus 2012, 00:49
|
|
|
VISSER278 schreef: | Nee , is echt serieus hoor . Mn beeldscherm geeft nu 23.36 uur aan en dat klopt voor geen meter zie ik net op de kerkklok.  |
Jamaar, ik bedoel, weten ze daar in zeeland wel hoelaat het werkelijk is?
Laatst aangepast door
|
MAMALOE463
|
op vrijdag 17 augustus 2012, 00:50
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: vrijdag 17 augustus 2012, 00:51
|
|
|
STEENTJE178 schreef: | En een bevroren fles cola..............geeft véééél poetswerk.....
En idd, een ideale koelkasttemperatuur is tussen de 3 en 4 graden.
Van de site www.witgoedreparatietips.nl: Mijn koelkast wordt niet meer koud. Dit kan meerdere oorzaken te hebben. Om uit te zoeken waar het probleem vandaan komt, moet je uitzoeken wat nog wel funtioneert. Als de compressor/motor nog wel aanslaat, betekent dat de thermostaat nog wel een signaal naar de motor geeft dat deze aan moet slaan. Deze motor moet het koelmiddel door de leidingen pompen zodat de koelkast koud wordt. Als dit nog wel het geval is betekent dit dat het koelmiddel door een andere oorzaak niet meer rond wordt gepompt. Dit kan een lek in het koelsysteem zijn, of een verstopping. Vaak ook te herkennen doordat het zich ophoopt en er ergens in de koelkast een ijsklomp ontstaat. Maar dit hoeft niet perse. In dit geval is het bijna altijd niet meer herstellen, of heel erg kostbaar en niet meer de moeite waard als je koelkast niet meer in de garantie of coulance periode van de fabrikant valt. Als de motor niet meer aanslaat dan krijgt deze dus geen signaal meer van de thermostaat. Koelkasten kennen twee soorten thermostaten. Eén die je handmatig door draaien instelt, zonder display of een andere vorm van elektronische temperatuurweergave. En een elektronische thermostaat die door een draad verbonden is met een voeler, ook wel NTC genoemd. In geval van de "normale" thermostaat, de eerstgenoemde, is deze veelal defect en moet deze vervangen worden. Vaak zit deze aan de rechterbinnenzijde van de koelkast achter de draaiknop en de loopt tot achter in de koelkast. Door de knop eraf te trekken en de schroef los te draaien, kun je deze thermostaat eruit halen en vervangen. Vaak staat er wel een nummer op die je kunt gebruiken om een nieuwe te bestellen en anders kan dit op type of op servicenummer (zie in het menu bij "wat is "en "waar staat het typenummer"). Wat ook nog zou kunnen is dat de NTC is ingevroren doordat er te veel ijs in het vriesvak zit. Ontdooi in dit geval het vriesgedeelte en kijk of het weer werkt. Als het een elektronische thermostaat is moet je controleren of het display dezelfde temperatuur aangeeft als de daadwerkelijke temperatuur in de koelkast. Als dit het geval is en dit is te warm dan is waarschijnlijk de NTC defect. Deze zit vaak ergens in de koelkast en/of in het vriesvak (in geval van vriezer of koel/vries combinatie). Als de display een temperatuur aangeeft die sterk afwijkt van de temperatuur die je handmatig meet met een thermometer is waarschijnlijk de electronica defect. Deze zit veelal bovenin het bovenblad, waar ook het display zit. TIP! Handmatig de temperatuur meten met een thermometer kun je het beste doen door de thermometer in een glas water te zetten. Op deze manier schommelt de temperatuur minder en is de meting acurater.
Kun je er iets mee? |
Zodra ik morgen uit bed kom ga ik dit verhaal eens heel goed doorlezen. En dat doe ik vóór dat ik de koelkast ga schoonmaken.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: vrijdag 17 augustus 2012, 00:52
|
|
|
Lappen tekst in stukjes verdelen zogenaamde alinea's. Dat leest pretigger en het is duidelijker. Je deelt als het ware een groot stuk tekst van jezelf of van anderen in in kleine hoofdstukjes.
Gevoelsmatig kan je aanvoelen wanneer je een nieuwe alinea kan laten beginnen. Dit is zeker handig voor kleine zaken die wel duidelijk moeten zijn. Dus niet bijvoorbeeld een boek om te lezen, dat is iets heel anders.
Men leest het niet, of niet meteen, om te beginnen. Vaak worden in fora lappen tekst aan elkaar zelfs overgeslagen, of het moet wel héél interessant zijn....
Dat is jammer....
Indelen in alinea's, stukjes, soort hoofdstukken, maakt het geheel veel aantrekkelijker om te lezen, of een begin te maken met het te lezen
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op vrijdag 17 augustus 2012, 01:25
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: vrijdag 17 augustus 2012, 00:55
|
|
|
MAMALOE463 schreef: | Jamaar, ik bedoel, weten ze daar in zeeland wel hoelaat het werkelijk is?  |
Ik neem aan dat de kerkklok altijd goed staat. Afijn , de muggen hebben nu wel een uur langer de tijd gehad om te overleven.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
BART347
|
|
Geplaatst: vrijdag 17 augustus 2012, 00:58
|
|
|
MAMALOE463 schreef: | Kan je dan niet beter een opblaaspop nemen Bart Nooit geen gezeur en geen gebruiksaanwijzing nodig Echt iets voor jou. |
klinkt bijna een beetje Palestijns... (van knop naar opblazen en geen gezeur meer idd, en ook geen vrouw meer)
en, hoe noem je een vrouw die jouw zuur verdiende geld klakkeloos uitgeeft?
een 'uitzuigpop'...
ik zoek iets daar tussen in. zijn er nou geen 'gewone' vrouwen?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: vrijdag 17 augustus 2012, 01:00
|
|
|
Fijne nacht!
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op vrijdag 17 augustus 2012, 01:25
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
BART347
|
|
Geplaatst: vrijdag 17 augustus 2012, 01:05
|
|
|
ja nou, heel leuk...
hoop je dat ie op de zuigstand staat, staat ie toch op maaistand....
(auww!)
(dat was dus toch geen zuigzoen... nu zijn mn lippen eraf)
steentje heeft geen hart van vlees, nou, ik wel...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: vrijdag 17 augustus 2012, 01:20
|
|
|
In sommigen gemeentes is het verplicht papier en pen mee te nemen en aantekeningen te maken.
Ja, staat ook wel indrukwekkend....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: vrijdag 17 augustus 2012, 04:37
|
|
|
CARMEN073 schreef: | Waarom meteen zo negatief?
Wilkin van der Kamp staat bekend als bijbelgetrouw dienaar van God en doet bij mijn weten niets onbijbels.
Natuurlijk zijn er altijd mensen die kritiek hebben; dat mag. Maar websites volschrijven met leugens en mensen belasteren is verre van christelijk! |
Het gaat me erom, kranten schrijven erover, christelijke bladen en tijdschriften, links op internet van actualiteiten programma's, onderzoeken wijzen het uit: seksueel misbruik in christelijke gezinnen neemt schrikbarende vormen aan...
En komt Wilkin van de Kamp met een preek over gevolgen seksuele zonden, en met geen woord rept hij daarover. Dát geeft mij te denken. Dan maar negatief. En de waarheid.
En dan kan hij ook goede dingen zeggen. Ik wil dat hier iets aan gedaan wordt. en ik ga net zolang door totdat dat gebeurd. Voor mij is het te laat, voor heel veel kinderen niet.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: vrijdag 17 augustus 2012, 05:21
|
|
|
Omgaan met slachtoffers seksueel misbruik
Inleiding
Er zijn nogal wat frustraties bij zedenrechercheurs vanwege vastgelopen zedenzaken. Nadat een vermeende dader van seksueel misbruik was aangehouden op verdenking van seksueel misbruik, liepen veel zaken dood vanwege gebrek aan bewijs en bekentenissen of het ontbreken van aangiften door slachtoffers.
De pleger (kerk- of gemeentelid) deed zijn schuldbekentenis bij de ouderlingen of oudsten, kreeg vergeving en kon zijn gewone leven voortzetten, zij het dan, dat het kwaad aan het licht was gekomen. De overheid die volgens Paulus het zwaard niet vergeefs draagt (Romeinen 13), kwam er niet meer aan te pas. Alles werd in het werk gesteld om de stabiliteit van het gezin en de gemeente of kerk weer te herstellen.
Men zat niet te wachten op sancties van buiten het eigen systeem en zowel de daders als de slachtoffers en andere betrokkenen deden er het zwijgen toe. Incestzaken verdwenen zo in de doofpot. Maar is dat goed? Is dit de juiste wijze van handelen bij zaken die volgens de Nederlandse wetgeving misdrijven worden genoemd. Hoe zou men idealiter moeten handelen?
Gevolgen
Door seksueel misbruik worden de autonomie en de geestelijke en lichamelijke integriteit van het slachtoffer geschonden. Ervaringen met seksueel geweld hebben alle elementen van trauma’s in zich: machteloosheid, acute ontwrichting van het bestaan en extreem onbehagen. Het slachtoffer heeft geen controle over de gebeurtenis. De gevolgen van seksueel misbruik zijn afhankelijk van de ernst en de duur van het misbruik, de leeftijd waarop het misbruik plaatsvond, de relatie van het slachtoffer met de pleger, de ervaren opvang na misbruik en de specifieke omstandigheden rond het misbruik van het slachtoffer.
De gevolgen kunnen psychisch, somatisch en psychosomatisch zijn. Meestal ondervinden slachtoffers een combinatie van soorten gevolgen. De klachten van seksueel misbruikte mensen verergeren vaak doordat slachtoffers uit angst en schaamte jarenlang zwijgen over hun ervaringen.
Ons eigen onderzoek (Van der Feen, 2000) bij seksueel misbruikte cliÑ?nten liet zien dat slachtoffers gemiddeld elf psychische, psychosomatische en psychiatrische klachten hadden. De belangrijkste waren: dissociatieve klachten, angsten, depressie, slaap-, eet- en concentratiestoornissen, eenzaamheid, paniek, nachtmerries, seksuele- en relatieproblemen, hoofd- en buikpijn, spanningsklachten
De Sterke Arm (het zwaard) wordt in het Nieuwe Testament erbij gehaald (Romeinen 13). De overheid moet de orde handhaven, de goeden belonen en de kwaden straffen. Dat kan alleen als iedereen waakzaam is en aan de bel trekt als dat nodig is. Het kan alleen als slachtoffers het zwijgen doorbreken en aangifte of melding doen.Wie mogen volgens de Bijbel sekspartners zijn?
In het Oude Testament wordt in Leviticus 18 aangegeven wie de sekspartners mogen zijn. Seksuele omgang tussen verwanten is verboden. Er wordt niet expliciet gezegd, dat een vader en moeder geen seks mogen hebben met hun eigen (pleeg- of stief) kinderen, maar uit de context is volkomen duidelijk dat seksuele omgang tussen verwanten wordt verboden. Toch zijn er mensen, vooral mannen, die zichzelf als christelijk beschouwen en het tegelijk normaler vinden om seks met hun dochter te hebben dan bijvoorbeeld naar de hoeren te gaan. “Moet ik dan naar de hoeren gaan?” zei de vader van een cliënte.
In 2011 heeft de wetgever de verjaringstermijn opgeheven voor ernstige zaken van seksueel misbruik, zodat daders toch gestraft zouden kunnen worden.
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op vrijdag 17 augustus 2012, 05:38
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JANS221
|
|
Geplaatst: vrijdag 17 augustus 2012, 06:51
|
|
|
Zullen we die Belgen maar de toegang weigeren, Visser? Niet omdat ze Belg zijn, maar omdat ze met zoveel zijn!
Namens: Jozua472 en Bram548 :
MOSSELDAG YERSEKE 18 augustus 2012
Op zaterdag 18 augustus a.s. is er de jaarlijkse mosseldag in Yerseke, een mooie gelegenheid om jullie uit te nodigen voor een gezellige middag/avond.
Verzamelen tussen 12.00 en 13.00 uur: Kijkuit 45, 4401 LC Yerseke. We gaan dan naar de haven om mee te varen op een mosselkotter. Vertrek boot: 14.00 uur, terugkomst 15.30 uur. De vaartocht is gratis. Daarna kan iedereen het dorp in, waar van alles te doen is. (Let op: parkeren op aanwijzing van de mosseldagorganisatie.) Kijk voor meer info over de mosseldag op http://www.mosseldagyerseke.nl/ Vanaf 18.00 uur gaan we BBQ-en op de boerderij aan de Tekenburgseweg 10, 4421 PB, Kapelle. Dit is ongeveer 6 kilometer vanaf Yerseke.
- kinderen zijn ook welkom - zelf eten/drinken/stoel/bestek meenemen. - BBQ`s zijn aanwezig - ook niet CM`ers zijn welkom
Niet twijfelen gewoon doen, hartstikke leuk om nieuwe mensen te ontmoeten. Als je geen vervoer hebt, probeer dan met iemand uit je regio mee te rijden.
Voorlopig gaan mee:
-Jozua472, regio 0113, 55 jaar -Bram548, regio 0113, 48 jaar -Willemien943, regio 010, 45 jaar -Jans221, regio0180, 51 jaar -Flower776, regio0180, 51 jaar -nog 10 vrouwen tussen de 43 en 57. -en nog 10 mannen tussen de 42 en 58 Mail voor meer info naar Jozua472.
We zitten op 100 meter van een strandje, het wordt 30 graden, dus de zwemkleding kan mee.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MAMALOE463
|
|
Geplaatst: vrijdag 17 augustus 2012, 08:09
|
|
|
BART347 schreef: | klinkt bijna een beetje Palestijns... (van knop naar opblazen en geen gezeur meer idd, en ook geen vrouw meer)
en, hoe noem je een vrouw die jouw zuur verdiende geld klakkeloos uitgeeft?
een 'uitzuigpop'...
ik zoek iets daar tussen in. zijn er nou geen 'gewone' vrouwen?  |
Als je zulke domme dingen zegt Bart, kan je een dom antwoord terug verwachten
Jij schildert de vrouwen in het algemeen zo zwart af continue hier op het forum dat het mij dan maar beter lijkt dat je een opblaaspop neemt, nu ook weer heb je het over een vrouw die jou zuur verdiende geld zou uitgeven, sorry maar ik weet niet maar er zijn legio normale vrouwen die jou geld echt niet nodig hebben en heul zelfstandig zijn hoor en hun eigen centjes verdienen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MAMALOE463
|
|
Geplaatst: vrijdag 17 augustus 2012, 08:11
|
|
|
BART347 schreef: | ja nou, heel leuk...
hoop je dat ie op de zuigstand staat, staat ie toch op maaistand....
(auww!)
(dat was dus toch geen zuigzoen... nu zijn mn lippen eraf)
steentje heeft geen hart van vlees, nou, ik wel...  |
En volgens mij heeft Bart helemaal geen hart
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: vrijdag 17 augustus 2012, 08:43
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Hai!
Ja, ik keek op You Tube, om een fim verder te kijken en ineens staat er een Ouweneel film op mijn scherm....Ik denk, ja, dat kan geen toeval zijn...
Dus om vervuld te geraken met de heilige Geest: Klik hier!
Groetjes en Zegens! |
om vervuld te raken met de Heilige Geest helpt het misschien beter je handen te vouwen, in plaats van een youtube-filmpje te kijken.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: vrijdag 17 augustus 2012, 08:46
|
|
|
VISSER278 schreef: | Eerst een neusje van de zalm , nu een keukenprinses..... vissertje kan heel moeilijk kiezen . Mag het dan ook allebei zijn?  |
alleen als het een combi van die twee is, visser!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: vrijdag 17 augustus 2012, 08:49
|
|
|
ERIKA129 schreef: | ben nog steeds een antwoord aan het zoeken  |
Zeg als je het antwoord hebt, kun je het dan even delen. Want ik zou het nl ook niet weten.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: vrijdag 17 augustus 2012, 08:52
|
|
|
VISSER278 schreef: | Ik was van plan om em morgen schoon te maken . Dan zal ik em gelijk van zn plaats halen om de achterkant te inspecteren . Een beetje ijsaanslag zit er wel in maar niet noemenswaardig. Dattie aan vervanging toe is kan ik ook niet geloven want hij is misschien nog maar een jaar of 3 oud. Maar de temp. staat op 8 graden en dat is veel te hoog naar mijn zin. maar bedankt voor de tip. |
werkt de thermometer wel goed
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: vrijdag 17 augustus 2012, 08:55
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Fijne nacht!  |
Goeiemorgen!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: vrijdag 17 augustus 2012, 08:58
|
|
|
lootje
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: vrijdag 17 augustus 2012, 09:12
|
|
|
Boodschappen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: vrijdag 17 augustus 2012, 09:51
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Lappen tekst in stukjes verdelen zogenaamde alinea's. Dat leest pretigger en het is duidelijker. Je deelt als het ware een groot stuk tekst van jezelf of van anderen in in kleine hoofdstukjes.
Gevoelsmatig kan je aanvoelen wanneer je een nieuwe alinea kan laten beginnen. Dit is zeker handig voor kleine zaken die wel duidelijk moeten zijn. Dus niet bijvoorbeeld een boek om te lezen, dat is iets heel anders.
Men leest het niet, of niet meteen, om te beginnen. Vaak worden in fora lappen tekst aan elkaar zelfs overgeslagen, of het moet wel héél interessant zijn....
Dat is jammer....
Indelen in alinea's, stukjes, soort hoofdstukken, maakt het geheel veel aantrekkelijker om te lezen, of een begin te maken met het te lezen |
ik vond het een heel goed stukje wat Steen plaatste. Niks geen moeite mee om het te lezen. En ik had er echt wat aan. Steen ..... bedankt.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: vrijdag 17 augustus 2012, 10:36
|
|
|
En ik had er ook wat aan... Ik kan niet zien hoe koud het is, maar toen ik hem kocht zat er een thermometer bij die ik nooit heb geplaatst...(gaan we nu doen) Momenteel hebben alle koelkasten het nu wel extra zwaar... Oke...moet je geen koelkast willen zijn...das ook weer zo.. En juist in deze tijd...hebben de wat oudere koelkasten...het zwaar en bezwijken ook dan als de thermostaat overuren maakt... Ik las ook dat 4-7 graden normaal is..
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: vrijdag 17 augustus 2012, 10:38
|
|
|
Vrijdag 17 augustus, Psalm 99: 6-9; Vol genade.
Dat eerste, dat is mooi: dat God de kinderen van Israël antwoord gaf. Via mannen als Mozes, Aäron en Samuël gaf de Eeuwige zijn woorden, zijn wetten. Prima, een mooie gedachte! En dat is ook heel best: dat de Eeuwige Israël de zonden vergaf. Zo is God, denk je al gauw als je dit leest. Typisch God! Groot en goed, vol van genade, een en al barmhartigheid. Maar dan komt dat derde onderdeel van de tekst van vandaag. ‘Een God die hun misdaden strafte.’ Dat is minder. Dat is zelfs onbegrijpelijk. Dat kan toch niet, zo redeneer je al gauw met een beroep op wat je ooit uit de Bijbel leerde. God vergeeft en vergeet. Zodra Hij de zonden vergeven heeft, praat Hij nergens meer over. Dan is alles vergeven en vergeten. Nooit komt Hij er meer op terug. En dan zal deze psalm ons nu wijsmaken dat God , na de vergeving van zonden, Israël alsnog strafte vanwege die misdaden. Klopt niet! Kan niet! Onuitstaanbare gedachte! Ik vrees dat het wél klopt. Ik vrees dat het zo nog altijd gaat. Het kwaad straft zichzelf. Je mag geloven dat oprecht berouw over alcoholmisbruik door de Allerhoogste wordt beantwoord met zijn volmaakte vergeving. Maar dat neemt niet weg dat de straf van een leveraandoening blijvend letsel geeft. En zo zouden er nog veel meer voorbeelden te noemen zijn van wat de gevolgen van onze zonden zijn.
Here, onze God, bitter was hun lot. Gij hebt hen verhoord, ja Gij gaaft uw woord. Uw vergiffenis was voor hen gewis. Gij zijt vol genade, ook al wreekt Gij ’t kwade.
|
|
Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
 |
|