| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: zaterdag 18 augustus 2012, 22:39
|
|
|
|
Dochterlief...is net naar de ijsboer geweest.... Het werd er eentje van meer als 1 euro....
Maar het was al heeeeel lang geleden dat we dat hadden gedaan... Dus heb totaal geen gewetenswroeging....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: zaterdag 18 augustus 2012, 22:42
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Hebben jullie van de term treuzeltrut gehoord? Nou die stond voor mij bij de kassa. Uitgebreid haar tas doorzoeken, eerst willen pinnen, en dan toch maar contant...En dat terwijl ik nog maar één minuut had voordat de winkel dicht zou gaan....pfff.. |
Maar luister...als jij aan de kassa staat...en je hebt nog 1 minuut...dan helpen ze je toch zeker nog???
Heb je dat woord zelf verzonnen dan????
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: zaterdag 18 augustus 2012, 23:16
|
|
|
|
| STEENTJE178 schreef: | Is het nu weer JOUW kabinet, ipv van Carmen?? Of ontwikkelt zich hier een CM-verkiezingsstrijd??  |
Hand in hand huppelen is saaier dan een flinke catfight
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
BART347
|
|
Geplaatst: zaterdag 18 augustus 2012, 23:47
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | Ik ben het idd met je eens, dat je helemaal geobsedeerd kunt raken door het thema van de eindtijd. Ik denk echter, dat hier meer achter zit. Ik denk idd, dat de grootste tegenstander van het evangelie de islam is. En daar heb ik een aantal redenen voor. Ten eerste weten we, dat satan graag God wil imiteren. En de islam is een kopie van het christendom en jodendom. Maar het echte evangelie wordt ontkend en verdraaid. De term islam betekent ook onderwerping, en we weten dat satan mensen graag tot zijn slaaf maakt. Ten derde de haat tegen Gods volk. Ook kenmerkend voor de islam. Dus ja, de islam is de grootste vijand van het christendom en het zou volkomen logisch zijn als daar de antichrist vandaan zou komen.
Gelukkig eindelijk iemand die de Amerikaanse president niet als antichrist ziet |
niet mee eens!
zo zou de islam daarin niet op zichzelf staan als grootste tegenstander anders dan in kwantiteit (mensen). de haat tegen Gods volk wordt gedeeld door heel veel groeperingen. onderwerping: als voorbeeld: ook homos worden vervolgd, ook moslims door hindoe's en boedisten... verder is de kans dat de AC uit de islam voort komt erg klein door een hele reeks aan redenen. denk ook aan populariteit vertrouwen, slagkracht en eenheid. verder is het te opzichtig een geloofsgroep doelmatig proberen te treffen, zeker na WO2. veeleerder zal de AC op de identiteit spelen van iemands geloofsleven. dit doordat hij vrede zal willen stichten door alle religies samen te binden. wanneer iemands geloof echt is zal deze hiervoor pas echt niet voor buigen. (ook 'gelovigen' zullen toch toegeven). wat interessant is, is het verhaal van Antiachus Epifanus uit de Makkebeën brieven. dat verhaal linkt in een aantal opzichten aan de AC die nog komen gaat.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: zaterdag 18 augustus 2012, 23:57
|
|
|
|
| CARMEN073 schreef: | Bij deze italiaanse temperaturen is er nog maar 1 toetjuh dat echt voldoet...  |
laat me raden; je eigengemaakte tiramisu?
lekkuuuur!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: zondag 19 augustus 2012, 00:04
|
|
|
|
[quote=PETRA944]Ik denk dat er heel veel boosheid bij het schrijven van dit topic bij jou eruit komt over het vreselijke onrecht kinderen en jezelf aangedaan. Die nog bij jou zit. en het is goed dat je het eruit schrijft,
-Dank je. Het stoort me ernorm dat zo'n van de Kamp, het wel over seksuele zonden heeft en dan het er niet over seks. kindermisbruik heeft.Toen ik pas geloofde, geloofde ik die bekende mensen zoals van de Kamp. - Ik heb de preek van wilken van de kamp gezien, eerlijk gezegd stoorde het mij niet zo, het gaat over de geestelijke onreinheid die mensen krijgen door sex met elkaar te hebben op wat voor manier ook. ik zie het zo, in de tijd dat de misbruikten en bastaards onstaan door misbruik niet in de samenkomst mochten komen,was erveel duisternis op aarde, jezus had nog niet onze zonde gedragen,deed je iets verkeerds, moestje bv een dier offeren. na jezus,gelukkig niet meer. Maar god probeerde in die tijd de mens te redden, en rein tehouden van alle onreinheid die ertoen was op aarde door zulk soort dingen,je moet die dingen zien in het licht van de geestelijkestrijd die er toen was. iemand die met iemand sex heeft deelt inderdaad meer dan sex alleen, er ontstaat een toegang van de negatieve geesten van de dader naar het slachtoffer, blijkbaar ging dat niet weg met een offer,was dit de enige oplossing, hoe hard die ook overkomt. Het roept vragen op van warom god, net als warom god, inde twedewereld oorlog tog lieve kinderen naarde gaskamer? En ik denk dat we die dingen begrijpen als we gods strijd meer zouden kennen, god ziet de dingen anders als ons, kijkt naar het geheel,al die lieve kinderen hebben ergens een plekje bij god nu. god greep niet in met de twede wereldoorlog,alles gaat gewoon door op aarde,omdat eerste de oogst helemaal rijp moet zijn,laat het onkruid ertussen zitten omdat anders met het onkruid het koren meegaat,ondertussen hielp god de mensen wel,daar zijn genoeg getuigenissen van,ook al gingen er tig kinderen zelfs naar de gaskamers.ik ben ervan overtuigd dat ze ergens bij god zijn, op een speciale liefdevolle plek. en zo snappen we niet precies van eh god, vrouwen, meisjes die misbruikt werden, ende kinderen daarvan mochten niet in de samenkomst komen? god een beetje kennende vertrouw ik op hem dat god het beter weet, dat het op dat moment het beste was,
de link tussen een vergelijking van misbruikte vrouwen en een hoer, haal ik er niet uit zoals jij het doet bij wilken, de link is dat ze beide met onreinheid zijn besmet geestelijk, wil niet zeggen dat een hoer en een misbruikte vrouw het zelfde zijn zoals hij het verwoord, komt het misschien op jou zo over, op mij niet,maar hij had zich beter kunnen verwoorden om zulk soort dingent e voorkomen dat mensen de woorden verkeerd begrijpen.
-Goed, zo kan je het ook interpreteren, ging me meer wat er niet gezegd werd. Juist de allerergste gevolgen seksuele zonden die ook in kerken schrikbarende vormen aaneemt-Ik kan niet te lang kijken anders krijg ik een enorme migraine, voor degene die dat weleens hebben gehad, je kan niets meer van de pijn-Zo denk ik over de dingen, ik geloof ook dat we moeten bidden als we zijn misbruikt voor ontbinding van alle gebondenheid die we hebben gekregen daardoor met de dader- idd- Ook daarvoor heeft god zijn zoon laten lijden voor ons, zodat we hem kunnen aanroepen en weer rein kunnen worden, ook al wouden slachtoffers niet, na gemeenschap ben je besmet met een goa zoals wilken het zegt.
-Wordt me duidelijk ;)-Ja, maar alle respect ervoor dat jij anders denkt hoor, en begrijp goed je verontwaardiging, jij pakt zijn woorden zo op, ik weer anders.
Ja, ik stel me als doel, onder andere om respectvol te blijven hier. Ik kan me wel heel goed voorstellen dat bij sommigen het lijntje breekt/brak...
wat betreft wat er op walcheren gebeurde in dat dorppje met die 100 jongens jaaaaaaaaa, ongelooflijk weer he hoe mensen kunnen reageren. ik heb me daar een hele tijd terug ook boos om gemaakt, helaas zal het vrees ik altijd wel zo blijven soms. -- Als daar es over gepreekt zal worden ipv zich daar druk te maken over een tv die zondag aanstaat, dan zal dat wel verminderen. als men daar regelmatig een preek over hoort. --
maar laat het niet je blik afhouden van jezus en god, hoe sommigge mensen, cristenen zijn, ze zijn niet allemaal zo en jezus is gekomen om ons mensen te helpen, ook jou. en gelukkig zijn er ook andere cristenen. -- Ja het heeft mijn geloof nooit beïnvloed, sterker als ik dat geloof niet had was ik er niet meer :) Komt misschien ook omdat vader zo anti-geloof was zijn hele leven...-- --En inderdaad, andere christenen, ik dank God uit de grond van mijn hart voor die dagbestedingen in de ggz. Omdat ik bij de bijbelbelt woon, zijn er ontzettend veel gelovigen daar, zeker de helft. Dus samenkomsten, ja, er is een verpleegkundige die heeft het voor mekaar gekregen dat er 2 bijbelstudies in de week zijn. Hij was eerst dominee, maar hij had het gevoel dat hij hier, ggz meer kon betekenen, hij heeft ook een keer paar jaar terug een lintje gehad van de koningin.
Zelf zo'n uitje naar de Ark kon ik niet aan...--
--En nu snap ik wat Chatuliem enkele keren zei, een relatie beeïndigen door afstand, dat kon ik me eerst helemaal niet indenken. Ja, dat heeft gespeeld recentelijk--
Deze dingen gebeuren nu eenmaal. --
En daarover-
Een preek van Wilkin van de Kamp die daarover ging vind ik wel weer heel goed...: We kunnen ons emotioneel op een verkeerde manier aan mensen binden door ons emotioneel afhankelijk op te maken van onze vader of moeder, vriend, partner, pastoraal werker of iemand die we verafgoden. Niet iedere uiting van liefde blijkt zijn oorsprong te hebben in de bovennatuurlijke liefde van God. Bij emotionele afhankelijkheid misbruiken we elkaars liefde waardoor we niet langer in vrijheid met elkaar verbonden zijn, maar door emotionele banden aan elkaar gebonden raken. Hier is de link: emotionele gebondenheid Tot ongeveer 16 minuten en 50 seconden, dan gaat 't over emotionele geestelijke banden met waarzeggers en mensen die zich bewust of onbewust met occulte dingen bezighouden en dat bedoel ik niet.
jezus houd veeel van jou shanita,kent jou, weet alles van jou, zelfs de haren op je hoofd zijn geteld. En ik hoop dat jij hem met jou laat blijven mee gaan in je leven, en stap voor stapje de weg naar herstel van al je wonden en verdriet, dat je niet je rug naar jezus toekeert, beinvloed door negatieve cristenen, (beter gezegd, zogenaamde cristenen)
Jou bemoedigingen doen mij héél goed, meer dan je denkt, denk ik! Bedankt! Dat je de moeite nam zo te schrijven, ja ben er blij mee!
liefs
Liefs!
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op zondag 19 augustus 2012, 07:42
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: zondag 19 augustus 2012, 00:07
|
|
|
|
| BART347 schreef: | niet mee eens!
zo zou de islam daarin niet op zichzelf staan als grootste tegenstander anders dan in kwantiteit (mensen). de haat tegen Gods volk wordt gedeeld door heel veel groeperingen. onderwerping: als voorbeeld: ook homos worden vervolgd, ook moslims door hindoe's en boedisten... verder is de kans dat de AC uit de islam voort komt erg klein door een hele reeks aan redenen. denk ook aan populariteit vertrouwen, slagkracht en eenheid. verder is het te opzichtig een geloofsgroep doelmatig proberen te treffen, zeker na WO2. veeleerder zal de AC op de identiteit spelen van iemands geloofsleven. dit doordat hij vrede zal willen stichten door alle religies samen te binden. wanneer iemands geloof echt is zal deze hiervoor pas echt niet voor buigen. (ook 'gelovigen' zullen toch toegeven). wat interessant is, is het verhaal van Antiachus Epifanus uit de Makkebeën brieven. dat verhaal linkt in een aantal opzichten aan de AC die nog komen gaat. | Het is Antiochius... Ik ben die mening al toegedaan toen het communisme hoogtij vierde in het oostblok. Het is niet meer dan logisch dat als we over een geestelijke strijd spreken, het ook zal gaan tussen theologiëen/filosofieën, En de islam staat lijnrecht tegenover het evangelie...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERRIT603
|
|
Geplaatst: zondag 19 augustus 2012, 00:08
|
|
|
|
| MAMALOE463 schreef: | Jaaa ben weer in de lucht, het is echt leuk geworden al zeg ik het zelf Nou jullie zullen het wel zien op de volgende picknick Ik zal morgen ff een foto nemen en bij mijn profiel plaatsen, ff de boel up to date houden he  |
waar blijft die foto?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CARMEN073
|
|
Geplaatst: zondag 19 augustus 2012, 00:22
|
|
|
|
| HANNAH810 schreef: | laat me raden; je eigengemaakte tiramisu?
lekkuuuur! |
Helemaal Goed!
Met iets anders kom je echt niet zonder kleurscheuren door deze hitte
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: zondag 19 augustus 2012, 01:05
|
|
|
|
oke!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: zondag 19 augustus 2012, 01:27
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Eerlijk gezegd vind ik dat je dit onderwerp niet moet verwarren met satanisme anders gaat het weer alleen om seksueel misbruik. Zelf ben ik het met TS eens, dat christenen nogal gemakkelijk doen over occulte zaken. Veel dingen zijn eigenlijk geaccepteerd en dat stuit me wel tegen de borst. Ik denk dat heel veel christenen niet door hebben hoe gevaarlijk sommige dingen zijn. Deze nonchalante houding zorgt ervoor dat heel veel christenen zich in laten met occulte zaken. En als je er dan wat van zegt, krijg je als reactie: ik neem het niet zo serieus allemaal. |
Ik neem het wel serieus, glaasje draaien, tarot kaarten, hand-lezen ik zal mezelf daar nooit mee inlaten hoe iemand ook aandringt. Dan is nee echt wel nee, hoe het anders ook zou moeten zijn, in situaties waar ik ja zeg en nee bedoel.
Ja, d'r wordt gemakkelijk over gedaan, ff een boekje halen over astrologie, etc.
(Occult is verborgen Occultisme: Leer van het in het duister gehulde, het verborgenen. als iets alleen bekend is bij ingewijden. betekent: verborgen, geheim en Verborgen geheim en Niet direct waarneembaar of verborgen.)
Maar ja, mijn mening wat ik hierboven schrijf, ik zal 't er niet meer over hebben in dit topic. Ik zal de posts van mij hier verwijderen die erover gaan.
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op zondag 19 augustus 2012, 06:24
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: zondag 19 augustus 2012, 03:15
|
|
|
|
Het kan zo zijn dat je een relatie moet beeïndigen. Dat kan een gevoel van opluchting zijn.
Als het om, wat voor reden dan ook niet kan. En ook al ben jezelf degene die het uitmaakt, maakt niet uit, verdriet is er.
Ook goede momenten en opluchting, want het ging niet, maar ook verdriet.
Als je dan toch weer (Onbewust?) in een goede euforische bui ofzo een opening geeft kan dat frustrerend zijn...
En dan moet je erg uitkijken dat je het niet op anderen of iets anders gaat afreageren. Wat dan ook, kan met en op meerdere dingen tegelijk, bijvoorbeeld overdreven reageren en teveel roken, terwijl je net was gestopt.
Het kan van alles zijn.
Ik wil zeggen, mensen als iemand het niet meer wil, is dat niet op de persoon gericht, maar dan kan en wil iemand het niet, dan is het als het ware niet de juiste.
En , als je het uitmaakt met iemand omdat je niet anders kan, overschat het niet, het kan een gevoel van opluchting geven, maar vlak het verdriet niet uit, wat verwerkt moet worden. en wat je dus regelmatig ook voelt.
Zo, gewoon ff in het algemeen(en tegen mezelf...)
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZWAAN995
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LOUIS164
|
|
Geplaatst: zondag 19 augustus 2012, 06:40
|
|
|
|
| MAMALOE463 schreef: | HET MOOIE HART Op een dag stond er een jonge man in het midden van de stad en zei dat hij het mooiste hart had van de vallei. Er kwamen veel mensen om zijn hart te bewonderen want het was perfect. Geen vlekje, geen enkele fout. Ja, iedereen was het erover eens: het was het mooiste hart dat ze ooit hadden gezien. En de jonge man was erg trots.
Plotseling kwam er een oude man die zei: jouw hart is lang zo mooi niet als dat van mij. De mensen en de jongeman keken naar het hart van de oude man. Het klopte stevig maar het zat vol littekens, sommige stukken waren weggehaald en vervangen door andere. Ze pasten niet allemaal en in sommige delen van het hart zaten diepe holtes waar stukken misten. De mensen staarden hem aan, hoe kon hij zeggen dat zijn hart mooier was? De jongeman lachte en zei: je bent een grapjas om jouw hart met het mijne te vergelijken. Het mijne is perfect en het jouwe is een ramp van gaten en tranen. Ja, zei de oude man: het jouwe ziet er perfect uit maar ik zou nooit willen ruilen. De mensen werden stil toen de oude man door ging met praten: ieder gat staat voor een mens die ik mijn liefde gaf. Ik trek een stuk uit mijn hart, geef het aan de ander en vaak geven ze me een stuk van hun hart terug dat past in het lege stuk van mijn hart. Maar omdat de stukken niet hetzelfde zijn heb ik wat ruwe randen die ik zeer waardeer omdat ze me herinneren aan de liefde die we deelden.
Soms gaf ik een stuk van mijn hart en kreeg ik niets terug. Dat zijn de lege plekken. Het geven van liefde is soms een risico. Maar zelfs als de gaten pijn doen blijven ze open en herinneren ze me aan de liefde die ik voel voor deze mens. En ik hoop dat ze op een dag nog terugkomen om de lege plek op te vullen. Zien jullie wat echte schoonheid is?
De jongeman stond in stilte en er liepen tranen over zijn gezicht. Langzaam ging hij naar de oude man toe, pakte een stuk van zijn perfecte hart beet en trok het eruit. Met trillende handen bood hij het aan de oude man aan. De oude man nam het aan en plaatste het stuk in zijn eigen hart. Vervolgens nam hij een stuk van zijn eigen gekerfde hart en vulde de wond van het hart van de jongeman. Het paste niet precies. De jongeman zag nu zijn eigen hart, niet langer perfect maar mooier dan ooit tevoren omdat hij de liefde van de oude man voelde stromen in zijn hart. Ze omhelsden elkaar, liepen gezamenlijk weg en lieten geraakte mensen in stilte achter. |
Laatst aangepast door
|
LOUIS164
|
op zondag 19 augustus 2012, 06:41
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANGEDINT446
|
|
Geplaatst: zondag 19 augustus 2012, 06:50
|
|
|
|
Wat ik het meeste in je bewonder is je : duidelijkheid en idd, ook vriendschappen die verbroken worden, om wat voor reden dan ook komen hier vaak verdraaid dicht bij, toch Shanita zie het niet als een onnutte investering achteraf, haal al het goede van tijd tot tijd ook weer eens boven, zou dat iets helpen? Sterkte!.
Laatst aangepast door
|
ANGEDINT446
|
op zondag 19 augustus 2012, 06:51
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: zondag 19 augustus 2012, 06:56
|
|
|
|
| ANGEDINT446 schreef: | | Wat ik het meeste in je bewonder is je : duidelijkheid en idd, ook vriendschappen die verbroken worden, om wat voor reden dan ook komen hier vaak verdraaid dicht bij, toch Shanita zie het niet als een onnutte investering achteraf, haal al het goede van tijd tot tijd ook weer eens boven, zou dat iets helpen? Sterkte!. |
Ja, dat is het dubbele als je ervaren hebt dat iemand behoorlijk over je grenzen is gegaan en ook heel lief is geweest. Neiging om negatieve te verdringen, dus als ik me een keer heel goed voel, of heel slecht, deed ik de deur weer op een kier.
Soort cognitieve dissonantie.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: zondag 19 augustus 2012, 08:15
|
|
|
|
| SHANITA130 schreef: | Dank je ;)
Je slaat precies de spijkers op de koppen als ik dit zo lees!
Quote Annette: Hoe moeilijk het misschien ook is, na zo'n relatie moet je alle banden verbreken, wil je ooit de grip op je eigen leven terugkrijgen. Je kan ze nergens de kans geven om maar een heel klein beetje invloed op je uit te kunnen oefenen. Vriendschap is ook niet mogelijk met zo'n persoon.
Iemand waarschuwen helpt ook niet. Denk maar terug aan toen je zelf net onder de invloed van die persoon stond. Had jij het geloofd als er een ex op de stoep had gestaan die vertelde dat je een idioot aan de haak geslagen had? Ik niet, het had het tegenovergestelde effect gehad. Nee, dat had ik inderdaad niet geloofd ;)
Wens de narcist veel plezier in zn verdere leven, draai je om, en richt je op je eigen geluk. Dat is de enige manier om echt los te komen van de macht en manipulatie van een narcist. Al kan het de rest van je leven een gevecht zijn. |
Ja, goed om hier nog even bij bepaald te zijn. ivm topic hoe verder na scheiding of be:indigign relatie.
Iedereen die ermee te maken heeft (gehad) sterkte.
en fijne zondag!!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: zondag 19 augustus 2012, 09:54
|
|
|
|
| CARMEN073 schreef: | Neehee; mannen houden niet van een vrouw die tegen de stroom inzwemt  |
Da's toch alleen als ze kuit gaan schieten
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: zondag 19 augustus 2012, 09:56
|
|
|
|
| CARMEN073 schreef: | | En hangen ze dan recht? |
Tuurlijk. Heb je waterpas voor
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: zondag 19 augustus 2012, 09:57
|
|
|
|
Waarom moeten wespen nu zonodig prikken?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: zondag 19 augustus 2012, 10:22
|
|
|
|
Zondag 19 augustus, Psalm 100: 4-5; Goed.
God is tof. Dat zeg ik niet. Dat zegt de psalm. Zo staat het er in het Hebreeuws. God is tof. De Heer is goed. Er staat niet: goed dat er een God is. Zo in de trant van: je moet er toch niet aan denken dat er geen helder pakket normen en waarden zou bestaan. Iedereen zou voor het vaderland weg gaat stelen en overspelen, roven, moorden, liegen en bedriegen – vreselijk! Dus: goed dat er een God is. Zal er uiteindelijk toch nog gerechtigheid zijn op aarde… Dat mag allemaal waar zijn, maar dat staat niet in deze psalm. Hier staat niet dat het goed is dat er een God is, hier staat zelfs niet dat God goed is. Hier wordt namelijk niet zomaar over ‘God’ gesproken – hier wordt, die Ene, de Eeuwige, met naam en toenaam genoemd. De Heer, staat er. Eigenlijk is dat geen naam. Hooguit een aanduiding van een mysterie. In het Hebreeuws zijn het vier letters. JHWH. Die vier letters betekenen helemaal geen ‘mijnheer’ of iets dergelijks, maar ‘Ik ben er bij.’ Oftwel: Ik ben er! Ik ga met je mee. Daarom zou je ook, wat sommigen doen, die naam kunnen vertellen met: de Eeuwige. Of: de Trouwe. En nu wordt hier, in deze psalm, die Naam gebruikt en van die Naam wordt gezegd dat die goed is! ‘Ik ben erbij’ is tof! Goed. Onvoorstelbaar goed, zegt de psalmberijming. Dat staat er wel niet, maar het drukt wel heel mooi uit hoe extatisch de psalmist hier wordt. Hij wil er een feest van maken, daar in de tempel. Laat het maar juichen en jubelen, laat het maar schetteren en schallen daar in de voorhoven van het heiligdom. Heerlijk! Want de Eeuwige verdient het. Hij is tof! Zijn liefde is overstelpend. Zijn trouw gaat maar door: van grootouders naar kleinkinderen, van geslacht op geslacht. Halleluja!
Want God is overstelpend goed, die ons in vrede wonen doet. Zijn goedheid is als morgendauw: elk nieuw geslacht ervaart zijn trouw.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: zondag 19 augustus 2012, 11:34
|
|
|
|
[quote=CROSSROAD317]Ik denk dat daar het probleem ligt ... Je hebt die hele link niet eens gelezen je zegt maar wat.....! De meeste mensen op CM zijn leken, geen psychiater. Nou en, mag en kan ik dan geen link geven gewoon uit Wikipedia en mag mij dan niets opvallen? Wij lezen iets, herkennen iets en denken "hmm, hij of zij zou wel eens dat of dat kunnen hebben ... Als jij dat doet, misschien kan je dan ook voor jezelf praten in plaats van in de 'wij' vorm. Ik doe dat namelijk niet. Een psychiater is opgeleid om een diagnose te kunnen en te mogen stellen, zeker als het om psychische aandoeningen gaat. Nee, ga weg...! Als mensen echt een psychische aandoening hebben, laat de diagnose dan over aan de psychiater ipv de huisarts of psycholoog of zoals in bovenstaand geval "door eigen inzicht". Over welk bovenstaand 'geval' heb je het? Ik zie geen bovenstaand geval, en ik heb nergens een diagnose gesteld....? Ik vind jou voornamelijk dom, en daar hoeven 'wij' geen psychiater voor te zijn.
Mij eventjes de les lezen hier, als C emmer.....?
Geplaatst: maandag 28 november 2011, 06:35 Ja, want hoe kan het dan, ik zal even een voorbeeld geven, dat ik iemand ken van jaren geleden(niet van hier hoor!), die als ik zo lees, én de borderline- én de narcistische stroornis heeft. Zelfs ook al als schizofreen is gediagnosteerd.
O, jij doelt hierop, ik zei dat ik dat had gelezen, in verschillende dossiers. En niet dat ík die diagnoses gaf. RandD....l
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op zondag 19 augustus 2012, 12:00
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: zondag 19 augustus 2012, 12:08
|
|
|
|
Geplaatst: vrijdag 5 augustus 2011, 18:23 | CROSSROAD317 schreef: | Helemaal met je eens. Therapie heeft alleen nut als je zelf inziet dat er een "probleem" is waar je aan wilt werken, en niet omdat de ander dat zo ziet ...
Ik wou wel in therapie maar mijn partner wou niet mee in therapie, en dat terwijl ik toch echt denk te weten dat ze een autist aanverwante (asperger) stoornis heeft ... Dergelijke uitspraken zijn m.i. dan ook niets meer dan een "reden zoeken" om te kunnen scheiden ... En dan ook nog denken dat dit "bijbels" is te onderbouwen ...
Sommige mensen denken overigens dat therapie handvatten aanreikt om de partner, met autistische stoornis, te kunnen aansturen naar hun manier van denken. Dat ze de "leidinggevende" mogen zijn van die bewuste partner, om zodoende de touwtjes stevig in handen te kunnen houden ...  |
| Quote: | | Ik wou wel in therapie maar mijn partner wou niet mee in therapie, en dat terwijl ik toch echt denk te weten dat ze een autist aanverwante (asperger) stoornis heeft ... |
Hier doe je het gewoon zelf, waar je mij van beschuldigt... Projectie: Van projectie kan sprake zijn wanneer men eigenschappen of emoties van zichzelf tracht te ontkennen, verbergen of verdringen door deze toe te schrijven aan iets of iemand anders.
| Quote: | Dergelijke uitspraken zijn m.i. dan ook niets meer dan een "reden zoeken" om te kunnen scheiden ... En dan ook nog denken dat dit "bijbels" is te onderbouwen ... |
Ja, als jij de echte reden niet accepteerd..... dan moet ze wel een reden verzinnen.
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op zondag 19 augustus 2012, 12:22
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: zondag 19 augustus 2012, 12:40
|
|
|
|
|
Hoe vrouwelijk wil een vrouw nog zijn tegenwoordig? Ik krijg de indruk dat ze liever een man willen zijn...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: zondag 19 augustus 2012, 12:57
|
|
|
|
Hoe een narcist te werk gaat.
Voor belangstellenden.
Fijne Zondag!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: zondag 19 augustus 2012, 13:06
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Hoe vrouwelijk wil een vrouw nog zijn tegenwoordig? Ik krijg de indruk dat ze liever een man willen zijn... |
Vertel!!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: zondag 19 augustus 2012, 13:08
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Hoe vrouwelijk wil een vrouw nog zijn tegenwoordig? Ik krijg de indruk dat ze liever een man willen zijn... |
ja ik ben ook benieuwd naar de gedachte achter deze uitspraak
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: zondag 19 augustus 2012, 13:12
|
|
|
|
| shanita schreef: | Je hebt die hele link niet eens gelezen je zegt maar wat.....!
Nou en, mag en kan ik dan geen link geven gewoon uit Wikipedia en mag mij dan niets opvallen?
Als jij dat doet, misschien kan je dan ook voor jezelf praten in plaats van in de 'wij' vorm. Ik doe dat namelijk niet.
Nee, ga weg...!
Over welk bovenstaand 'geval' heb je het? Ik zie geen bovenstaand geval, en ik heb nergens een diagnose gesteld....? Ik vind jou voornamelijk dom, en daar hoeven 'wij' geen psychiater voor te zijn.
Mij eventjes de les lezen hier, als C emmer.....?
Geplaatst: maandag 28 november 2011, 06:35 Ja, want hoe kan het dan, ik zal even een voorbeeld geven, dat ik iemand ken van jaren geleden(niet van hier hoor!), die als ik zo lees, én de borderline- én de narcistische stroornis heeft. Zelfs ook al als schizofreen is gediagnosteerd. O, jij doelt hierop, ik zei dat ik dat had gelezen, in verschillende dossiers. En niet dat ík die diagnoses gaf. RandD....l | Shanita ik vind dit een domme reactie. Niet dat ik zeg dat jij dom bent, dat bedoel ik niet. Cross geeft gewoon een goed advies: laat de diagnose aan een expert over, vul niet in voor een ander. En dat je zo loopt te katten, kan gewoon niet.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: zondag 19 augustus 2012, 13:19
|
|
|
|
|
ja wat eet ik vandaag voor lekkers, mn zonen zijn onverwacht een dagje naar het strand dus die pan spaghetti ga ik nu niet maken. maar es ff in de diepvries kijken.....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: zondag 19 augustus 2012, 13:27
|
|
|
|
was het de moeite waard Carmen? Wij willen misschien op weg naar onze tent in Zeeland er ook heen gaan
|
|
| Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|
 |