Auteur |
Bericht |
|
CARMEN073
|
|
Geplaatst: zondag 19 augustus 2012, 13:27
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Hoe vrouwelijk wil een vrouw nog zijn tegenwoordig? Ik krijg de indruk dat ze liever een man willen zijn... |
De vraag moet zijn "hoe vrouwelijk kan een vrouw nog zijn tegenwoordig? Zonder direct lastiggevallen, gediscrimineerd of afgezet te worden."
Als ik geld had nam ik een bodyguard
Laatst aangepast door
|
CARMEN073
|
op zondag 19 augustus 2012, 13:49
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CARMEN073
|
|
Geplaatst: zondag 19 augustus 2012, 13:44
|
|
|
ROELANDE345 schreef: | was het de moeite waard Carmen? Wij willen misschien op weg naar onze tent in Zeeland er ook heen gaan |
Hi Roelande,
Ik vond zelf de ark wel mooi. Maar ik was eerlijk gezegd niesso onder de indruk van de inhoud. En volgens mij staat ook nog niet alles erin. Iedereen ervaart het op zijn/haar eigen manier natuurlijk. Zou er geen hele middag voor uittrekken als ik jou was.
Persoonlijk vond ik de polyester dieren, poppen en wandschilderingen euhm.... spuuglelijk niesso esthetisch verantwoord.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CARMEN073
|
|
Geplaatst: zondag 19 augustus 2012, 13:50
|
|
|
Ik kan wel op 21 september
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: zondag 19 augustus 2012, 14:36
|
|
|
BART347 schreef: | ik denk dat dit topic klaar is om gesloten te worden... | Waarom eigenlijk? Eerlijk gezegd zit ik er al een poosje over na te denken. Dat de vraag door Pilatus als eerste gesteld is, is niet waar. Het was nl. een vraag waarmee de filosofen al een poosje bezig waren.
Jezus zegt: Ik ben de Weg de Waarheid en het Leven. Op zichzelf een verrassend antwoord. Jezus heeft in het Johannes evangelie meerdere Ik ben uitspraken. (bv., Ik ben de Wijnstok of ik ben het levende Water) Maar in dit geval doet Hij drie omschrijvingen van Zichzelf in één zin. Dat betekent volgens mij dat deze drie beschrijvingen verband met elkaar houden. Ze vullen elkaar aan.
Jezus is de Weg naar de Waarheid, en geeft Leven als antwoord op het volgen van deze Weg. Jezus is de Waarheid, omdat we in Hem kunnen zien hoe ons leven ervoor staat. En geconfronteerd te worden met Zijn Waarheid over ons kan zowel bemoedigend als corrigerend werken. Jezus geeft Leven, echt leven. In mijn ogen krijg je dan geestelijke ogen, en begrijp je veel beter waar het echt om draait in het leven.
Als christen kunnen we de antwoorden vinden op de belangrijkste levensvragen in de Bijbel: waarom ben ik hier? God heeft me gemaakt en heeft een plan met mn leven. wat is de zin van mn leven: de echte zin van je leven vind je in God en God alleen. Hoe zal mn toekomst eruit zien, wat staat me allemaal te wachten? Een praktisch antwoord is daar niet op te geven, maar wel, dat als je je vertrouwen op God stelt, zal Hij je door alles heen helpen..
De Waarheid is anders dan dat de wereld ons voorspiegelt. Vaak staat het haaks op datgene wat we als mens willen. Neem nu eens het voorbeeld van euthanasie of abortus. De wereld vindt, dat dat gewoon moet kunnen. Wij weten dat deze zaken niet door ons als mens beslist mogen worden. De wereld jaagt naar welvaart, wij weten dat de grootste rijkdom te vinden is in een hart dat God kent. Als we Jezus als waarheid kennen, dan kijken we ook met andere ogen naar dingen die de wereld belangrijk vindt. Geluk is niet te vinden in geld of macht, geluk zit hem in vrede met God hebben.
Zomaar een aantal gedachten over dit onderwerp.
Laatst aangepast door
|
CHATULIEM619
|
op zondag 19 augustus 2012, 14:40
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: zondag 19 augustus 2012, 14:45
|
|
|
Tjonge, wat doen jullie moeilijk over het organiseren van een uitje. Prik gewoon een datum en laat mensen zich aanmelden. Je had allang een uitje gehad kunnen hebben....En zet het onder Agenda, dan ben je van al het gezeur af.
Laatst aangepast door
|
CHATULIEM619
|
op zondag 19 augustus 2012, 14:46
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
TJOKLAT313
|
|
Geplaatst: zondag 19 augustus 2012, 15:20
|
|
|
Misschien als boodschap voor de CM-gemeenschap...
http://www.youtube.com/watch?v=X9e_QO1ATho
Waar Liefde woont.....
Tjoklat
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: zondag 19 augustus 2012, 16:22
|
|
|
JANS221 schreef: | klinkt nog te Noordelijk, dat ``eigenlijk ook``mag er af!
In geen geval, het taalgebruik in de Randstad is voor mij niet de norm. Ik zou ook echt niet weten waarom. Jouw zinsnede kan natuurlijk ook. We bedoelen hetzelfde
En welk lied staat dan op nummer 1? |
Laudate omnes gentes - al twijfel ik ook nog wel eens.
Impressie van Taize:
http://www.youtube.com/watch?v=rE_TQO3rEXo&feature=channel&list=UL
Thomas.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op zondag 19 augustus 2012, 17:28
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIANNE338
|
|
Geplaatst: zondag 19 augustus 2012, 16:49
|
|
|
GERRIT603 schreef: | waar blijft die foto?  |
Geduld....Gerrit........geduld!............
Mannen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: zondag 19 augustus 2012, 16:55
|
|
|
Pfffffffffffff, warm ,warm , warm. 32 graden. Maar er komt steeds meer bewolking . Nou , van mij mag het een stevig buitje gaan doen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: zondag 19 augustus 2012, 17:00
|
|
|
En hoe hebben de niet-zeeuws-mosselgangers het gehad gisteren? Want ik hoorde dat het 3 x niks was , alleen het vuurwerk scheen dit jaar de moeite waard geweest te zijn.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JANS221
|
|
Geplaatst: zondag 19 augustus 2012, 17:01
|
|
|
THOMAS968 schreef: | Laudate omnes gentes al twijfel ik ook nog wel eens.
Thomas. |
Nee, ik had ook niet de bedoeling om dat als norm te stellen. Beter was wellicht geweest: Dat ``eigenlijk ook`` mag er wat mij betreft af!
En dan nu de link van Tjoklat:
Misschien als boodschap voor de CM-gemeenschap...
http://www.youtube.com/watch?v=X9e_QO1ATho
Waar Liefde woont.....
Tjoklat
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: zondag 19 augustus 2012, 17:02
|
|
|
Het begint nu écht te stinken naar de maandag. Op naar de volgende vakantie.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: zondag 19 augustus 2012, 17:09
|
|
|
MARIANNE338 schreef: | Geduld....Gerrit........geduld!............
Mannen  |
nou eh ik ben bepaald geen man maar ik ben ook heel benieuwd. En ze had het donderdag al beloofd!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JANS221
|
|
Geplaatst: zondag 19 augustus 2012, 17:12
|
|
|
VISSER278 schreef: | En hoe hebben de niet-zeeuws-mosselgangers het gehad gisteren? Want ik hoorde dat het 3 x niks was , alleen het vuurwerk scheen dit jaar de moeite waard geweest te zijn.  |
De niet-Zeeuwse-mosselgangers hebben het prima naar hun zin gehad! We hebben gevaren met een mosselkotter, in de Oosterschelde hebben we verkoeling gezocht (en gevonden) en tot `s avonds laat heeft de BBQ staan roken. We waren met ongeveer 30 man/vrouw. Het vuurwerk hebben wij vanuit Kapelle ook nog kunnen zien.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: zondag 19 augustus 2012, 17:13
|
|
|
JANS221 schreef: | De niet-Zeeuwse-mosselgangers hebben het prima naar hun zin gehad! We hebben gevaren met een mosselkotter, in de Oosterschelde hebben we verkoeling gezocht (en gevonden) en tot `s avonds laat heeft de BBQ staan roken. We waren met ongeveer 30 man/vrouw. Het vuurwerk hebben wij vanuit Kapelle ook nog kunnen zien. |
kijk een geslaagd uitje dus!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIANNE338
|
|
Geplaatst: zondag 19 augustus 2012, 17:14
|
|
|
MAMALOE463 schreef: | HET MOOIE HART Op een dag stond er een jonge man in het midden van de stad en zei dat hij het mooiste hart had van de vallei. Er kwamen veel mensen om zijn hart te bewonderen want het was perfect. Geen vlekje, geen enkele fout. Ja, iedereen was het erover eens: het was het mooiste hart dat ze ooit hadden gezien. En de jonge man was erg trots.
Plotseling kwam er een oude man die zei: jouw hart is lang zo mooi niet als dat van mij. De mensen en de jongeman keken naar het hart van de oude man. Het klopte stevig maar het zat vol littekens, sommige stukken waren weggehaald en vervangen door andere. Ze pasten niet allemaal en in sommige delen van het hart zaten diepe holtes waar stukken misten. De mensen staarden hem aan, hoe kon hij zeggen dat zijn hart mooier was? De jongeman lachte en zei: je bent een grapjas om jouw hart met het mijne te vergelijken. Het mijne is perfect en het jouwe is een ramp van gaten en tranen. Ja, zei de oude man: het jouwe ziet er perfect uit maar ik zou nooit willen ruilen. De mensen werden stil toen de oude man door ging met praten: ieder gat staat voor een mens die ik mijn liefde gaf. Ik trek een stuk uit mijn hart, geef het aan de ander en vaak geven ze me een stuk van hun hart terug dat past in het lege stuk van mijn hart. Maar omdat de stukken niet hetzelfde zijn heb ik wat ruwe randen die ik zeer waardeer omdat ze me herinneren aan de liefde die we deelden.
Soms gaf ik een stuk van mijn hart en kreeg ik niets terug. Dat zijn de lege plekken. Het geven van liefde is soms een risico. Maar zelfs als de gaten pijn doen blijven ze open en herinneren ze me aan de liefde die ik voel voor deze mens. En ik hoop dat ze op een dag nog terugkomen om de lege plek op te vullen. Zien jullie wat echte schoonheid is?
De jongeman stond in stilte en er liepen tranen over zijn gezicht. Langzaam ging hij naar de oude man toe, pakte een stuk van zijn perfecte hart beet en trok het eruit. Met trillende handen bood hij het aan de oude man aan. De oude man nam het aan en plaatste het stuk in zijn eigen hart. Vervolgens nam hij een stuk van zijn eigen gekerfde hart en vulde de wond van het hart van de jongeman. Het paste niet precies. De jongeman zag nu zijn eigen hart, niet langer perfect maar mooier dan ooit tevoren omdat hij de liefde van de oude man voelde stromen in zijn hart. Ze omhelsden elkaar, liepen gezamenlijk weg en lieten geraakte mensen in stilte achter. |
Prachtig......ik kende hem al, maar hij blijft mooi om te lezen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: zondag 19 augustus 2012, 17:14
|
|
|
ROELANDE345 schreef: | nou eh ik ben bepaald geen man maar ik ben ook heel benieuwd. En ze had het donderdag al beloofd! |
Mee eens hoor Roelande ze heeft het beloofd dus kom op mamaloe!!! Anders wil pipo misschien wel effe hellepe
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: zondag 19 augustus 2012, 17:16
|
|
|
VISSER278 schreef: | Het begint nu écht te stinken naar de maandag. Op naar de volgende vakantie.  |
tja er is een tijd van luieren en een tijd van werken
Erika die morgen op vakantie gaat
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zondag 19 augustus 2012, 17:17
|
|
|
CORTAZAR588 schreef: | Wat mij zeer bezighoudt is niet de satan of wat hij is, maar wat mensen verstaan onder Satanisme. ik durf te stellen , dat veel christenen amper besef hebben van de wereld waarin ze leven. Er is veel gebrek aan kennis en gebrek aan onderscheiding der geesten. Mede daarom kan het satanisme in al zijn verscheidenheid infiltreren in deze wereld , ja zelfs tot in de kerken zijn venietigende werk doen. Satanisme is niet noodzakelijk het gaan naar een Satanskerk of het aanbidden van Satan. De Heer Jezus zegt in Zijn woord duidelijk , dat al wie niet voor Hem is , tegen Hem is.
Ik denk dat wij als christenen bij lange na niet doorhebben hoe wijd en zijd vebreidt het stanisme is geincorporeerd in ons hedendaagse leven. Kinderen die harry potter films zien en denken dat het onschuldig is. Evenals hun ouders overigens.
Het Ouija bord , de games zoals World of Warcraft.....allemaal satanisme. Het mediteren van kinderen op school omdat het hen ontspant. Alles is regelrecht uit de koker van de Boze.
Alles is ook gelieerd met het Satansisme.
Wicca het zij als witte magie hetzij als goede magie .......... Het is en blijft satanisme. De alternative geneeswijzen , de Yoga , de Irisscopie. De accupunctuur en alles wat te maken heeft met esoterie Reiki , Ying -yang enzo enzo.
Daar zit de geest van de wereld achter en ontkent in alle toonaarden de grootheid van God. Dus is het per definitie van de duivel en dus satanisme. Voordat je het weet zet je jehart open voor de boze. |
Waar baseer je deze beschuldigingen op? Heb jij wel eens gemediteerd (overigens heel normaal, ook in christelijke kringen ) en heb je op Yoga gezeten dat je het als des duivels ervaart? Of heb je het alleen van horen zeggen en weet je eigenlijk niet zo waar je het over hebt????? Je schrijft wel wel over de satan en de boze maar heb je dat zo ervaren?????????? Of neem je maar gewoon over wat sommige kerken vinden????
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: zondag 19 augustus 2012, 17:18
|
|
|
VISSER278 schreef: | Pfffffffffffff, warm ,warm , warm. 32 graden. Maar er komt steeds meer bewolking . Nou , van mij mag het een stevig buitje gaan doen. |
maar 32??? Salle we ruilen? De 36 van hier is echttttt teveel van het goede! Kom maar op met die verfrissende wind
Nederlanders het is ook nooit goed of het deugd niet met het weer
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: zondag 19 augustus 2012, 17:20
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Hoe vrouwelijk wil een vrouw nog zijn tegenwoordig? Ik krijg de indruk dat ze liever een man willen zijn... |
verklaring erbij zou leuk zijn!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: zondag 19 augustus 2012, 17:21
|
|
|
5 olifanten in een porseleinkast, over 5 onderwerpen waarover christenen ernstig verdeeld zijn. door de hier zo verguisde en bejubelde W.J Ouweneel
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: zondag 19 augustus 2012, 17:21
|
|
|
Een lekkere salade du cheff met ciabatta brood Niks lekkerders dan met dit weer gewoon salade te eten
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIANNE338
|
|
Geplaatst: zondag 19 augustus 2012, 17:25
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Een lekkere salade du cheff met ciabatta brood Niks lekkerders dan met dit weer gewoon salade te eten  |
Klinkt goed!.... Ik eet heeeeel laat geloof ik...nog geen trek met dit hete weer
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIANNE338
|
|
Geplaatst: zondag 19 augustus 2012, 17:31
|
|
|
Op de rommelmarkt gevonden......
Een prachtig boek van Corrie ten Boom. De schuilplaats.
Hierin vertelt ze over haar jeugd, haar ouders, en over de tijd dat ze Joden een schuilpaats aanboden in hun huis, en over de verschrikkelijke tijd in het concentratiekamp Ravensbrúck. Indrukwekkend boek....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIANNE338
|
|
Geplaatst: zondag 19 augustus 2012, 17:33
|
|
|
ERIKA129 schreef: | verklaring erbij zou leuk zijn!! |
Ja Chat vertel!.....
Ik hoop dat ik na jou uitleg kan zeggen dat er niks mis is met mij
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIANNE338
|
|
Geplaatst: zondag 19 augustus 2012, 17:39
|
|
|
ERIKA129 schreef: | tja er is een tijd van luieren en een tijd van werken
Erika die morgen op vakantie gaat  |
Fijne vakantie hoor...........
Ik werk met deze temp.voor mn volgende vakantie Ook leuk om te doen..........
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: zondag 19 augustus 2012, 17:49
|
|
|
CORTAZAR588 schreef: | Wat mij zeer bezighoudt is niet de satan of wat hij is, maar wat mensen verstaan onder Satanisme. ik durf te stellen , dat veel christenen amper besef hebben van de wereld waarin ze leven. Er is veel gebrek aan kennis en gebrek aan onderscheiding der geesten. Mede daarom kan het satanisme in al zijn verscheidenheid infiltreren in deze wereld , ja zelfs tot in de kerken zijn venietigende werk doen. Satanisme is niet noodzakelijk het gaan naar een Satanskerk of het aanbidden van Satan. De Heer Jezus zegt in Zijn woord duidelijk , dat al wie niet voor Hem is , tegen Hem is.
Ik denk dat wij als christenen bij lange na niet doorhebben hoe wijd en zijd vebreidt het stanisme is geincorporeerd in ons hedendaagse leven. Kinderen die harry potter films zien en denken dat het onschuldig is. Evenals hun ouders overigens.
Het Ouija bord , de games zoals World of Warcraft.....allemaal satanisme. Het mediteren van kinderen op school omdat het hen ontspant. Alles is regelrecht uit de koker van de Boze.
Alles is ook gelieerd met het Satansisme.
Wicca het zij als witte magie hetzij als goede magie .......... Het is en blijft satanisme. De alternative geneeswijzen , de Yoga , de Irisscopie. De accupunctuur en alles wat te maken heeft met esoterie Reiki , Ying -yang enzo enzo.
Daar zit de geest van de wereld achter en ontkent in alle toonaarden de grootheid van God. Dus is het per definitie van de duivel en dus satanisme. Voordat je het weet zet je jehart open voor de boze. |
Ben benieuwd hoe je tot bepaalde conclusies komt? De geest van de wereld is volgens jou satanisme? Ik denk zelf dat het 2 verschillende zaken zijn. Satan ontkent helemaal niet de grootheid van God hij onderkent deze juist. de wereld denkt niet eens aan het bestaan van God Boeken van Harry Potter is gelieerd aan satanisme? Waarom om dat er tovenaars in voor komen? Die tovenaars hebben een duidelijke literaire functie en de boeken zijn overigens geschreven door een anglicaanse christin. Wat zijn volgens jou die alternatieve geneeswijze de satanistisch zijn en yoga of mediteren satanistisch? Het komt op mij over of je alles op een en dezelfde (voor jou) satannistische hoop veegt. overigens zegt de Heer Jezus niet alleen; "wie niet met Mij is is tegen mij"in luk 11;23 zoals jij al aanhaalde maar ook : wie niet tegen ons is is voor ons in luk 9;50 . Om de boel weer in evenwicht te brengen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: zondag 19 augustus 2012, 17:51
|
|
|
ERIKA129 schreef: | tja er is een tijd van luieren en een tijd van werken
Erika die morgen op vakantie gaat  |
he fijne vakantie!! ik moet nog 2 weken werken voor ik mag
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIANNE338
|
|
Geplaatst: zondag 19 augustus 2012, 17:58
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Mee eens hoor Roelande ze heeft het beloofd dus kom op mamaloe!!! Anders wil pipo misschien wel effe hellepe  |
Nou...vandaag zal het er wel niet meer van komen...TE HEET. Maar...ook ik ben wel benieuwd
|
|
Naar boven |
|
|