Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: maandag 20 augustus 2012, 13:02
|
|
|
JOSINA022 schreef: | Nobody is perfect and I'm nobody  |
Ohoh, in een identiteitscrisis terecht gekomen??
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
|
Geplaatst: maandag 20 augustus 2012, 13:13
|
|
|
15 km gefietst de was opgehangen schuttingsdeur gerepareerd na het eten ga ik boodschappen vanavond fitnessen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEM618
|
|
Geplaatst: maandag 20 augustus 2012, 13:38
|
|
|
CARMEN073 schreef: | Ik heb nog niemand gehoord over het feit dat God onze Vader is / wil zijn. Ik denk dat dit 1 van de belangrijkste dingen is die Jezus aan de wereld wil(de) openbaren. Als je een Vader hebt dan weet je waar je vandaan komt, wie er voor je zorgt en bij wie je altijd terecht kunt. Een (goede) Vader zoals in de gelijkenis van de verloren zoon is 1 van de mooiste geschenken die Jezus ons weer heeft 'teruggegeven'. (beetje krom uitgedrukt mss)
Ik weet niet hoe het is om een liefdevolle (aardse) vader te hebben en ik wist niet eens wat ik miste. Het heeft lange tijd geduurd voordat het mij duidelijk werd dat God heel anders is dan ik mij voorstelde. God is betrouwbaar en liefdevol en Hij zorgt voor zijn kinderen! Hij laat zijn kinderen niet aan hun lot over.
Als er ooit een tijd was waarin de wereld hunkert naar echt Vaderschap dan is het denk ik nu wel. Hele generaties kinderen groeien op zonder de zegen van een goede liefdevolle Vader. |
Mijn reactie hierop is, dat het niet beperkt blijft tot het ontbreken van een goede liefdevolle vader. God heeft het zo geschapen, dat een man en een vrouw niet gelijk zijn. Vaderschap is belangrijk, maar komt pas tot zijn recht, als er een moeder is die een kind de zorg en de veiligheid bied om kind te mogen zijn. Een kind zoekt de geborgenheid allereerst bij moeder, om liefdevol en zorgenloos de basis te ontvangen om mens te zijn, liefde te ontvangen, liefde te geven, de ontwikkeling te krijgen in praten en lopen, voeding te genieten en te mogen groeien tot tiener. De vaderrol is in deze vaak zo anders. Een vader is er om een kind weerbaar te maken naar buiten toe, de veiligheid te bieden tegen aanvallen van buiten af, en het kind naar de volwassenheid toe te loodsen, om zelfstandig zijn/haar weg te vinden. Dit is slechts een aan tippen van, maar ik wil er mee zeggen, dat er zoveel is, wat tegenwoordig uit balans is. Het kind is vaak niet meer dan iets leuks, wat zo snel mogelijk moet worden ondergebracht op een opvang, om in de vakanties alles te krijgen wat het maar wil, als het maar stil is en geniet, en als het ouders maar een gevoel geeft dat ze goed voor het kind zijn. Dat een kind mag opgroeien binnen de bescherming van een gezin is al geen vanzelfsprekendheid meer, zo ook het hebben van een vader die ook een vader is. Maar hetzelfde geld voor een moeder.
Laatst aangepast door
|
WILLEM618
|
op maandag 20 augustus 2012, 13:39
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEM618
|
|
Geplaatst: maandag 20 augustus 2012, 13:49
|
|
|
MAMALOE463 schreef: | Zo ist Zeeland, soms willen we vluchten, maar we kunnen niet vluchten! Maar met God aan onze zijde kunnen we springend over de bergen en huppelend over de heuvelen, maar Hij laat ons soms weleens door een woestijn heengaan, maar Hij kastijd ons nooit meer dan we aankunnen, maar Hij wil er wel om gevraagd worden hè Zeeland...... En dat is soms weleens moeilijk als we door een woestijn heen moeten! |
Het vetgedrukte is in mijn beleving door jou iets anders weergegeven als dat het staat in het hooglied. Dit gedeelte slaat op het wachten op De Liefste van de bruid, die komt. En Hij komt, springende op de bergen, en huppelende op de heuvelen. De tijd van wachten is een tijd van verlangen, van uitzien, maar niet zelf kunnen gaan. Wat niet zeggen wil dat het een zitten is met niets doen, maar wel, dat het een tijd is van gemis.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: maandag 20 augustus 2012, 14:19
|
|
|
Ik zat gisterochtend niet tussen de kerkmuren maar was nog een paar uur met vakantie en fietste door bos en hei. Kan ook een kerkdienst op zich zijn waar je God ontmoet en verstaat via de natuur.
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op maandag 20 augustus 2012, 14:19
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CARMEN073
|
|
Geplaatst: maandag 20 augustus 2012, 14:27
|
|
|
WILLEM618 schreef: | Mijn reactie hierop is, dat het niet beperkt blijft tot het ontbreken van een goede liefdevolle vader. God heeft het zo geschapen, dat een man en een vrouw niet gelijk zijn. Vaderschap is belangrijk, maar komt pas tot zijn recht, als er een moeder is die een kind de zorg en de veiligheid bied om kind te mogen zijn. Een kind zoekt de geborgenheid allereerst bij moeder, om liefdevol en zorgenloos de basis te ontvangen om mens te zijn, liefde te ontvangen, liefde te geven, de ontwikkeling te krijgen in praten en lopen, voeding te genieten en te mogen groeien tot tiener. De vaderrol is in deze vaak zo anders. Een vader is er om een kind weerbaar te maken naar buiten toe, de veiligheid te bieden tegen aanvallen van buiten af, en het kind naar de volwassenheid toe te loodsen, om zelfstandig zijn/haar weg te vinden. Dit is slechts een aan tippen van, maar ik wil er mee zeggen, dat er zoveel is, wat tegenwoordig uit balans is. Het kind is vaak niet meer dan iets leuks, wat zo snel mogelijk moet worden ondergebracht op een opvang, om in de vakanties alles te krijgen wat het maar wil, als het maar stil is en geniet, en als het ouders maar een gevoel geeft dat ze goed voor het kind zijn. Dat een kind mag opgroeien binnen de bescherming van een gezin is al geen vanzelfsprekendheid meer, zo ook het hebben van een vader die ook een vader is. Maar hetzelfde geld voor een moeder. |
Sja kan zijn. Maar kan God dan ook het gebrek aan een goede moeder later alsnog invullen? Ik ervaar God nu wel als een goede Vader, maar niet als een moeder. En ik heb beide gemist.
Ik denk dat het essentieel is dat mensen (incl kids) God weer als Vader leren kennen. Jezus is daar tenslotte voor gestorven, om die relatie weer te herstellen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANOUSKA714
|
|
Geplaatst: maandag 20 augustus 2012, 14:33
|
|
|
Wie het laatst lacht heeft geen gevoel voor humor.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANOUSKA714
|
|
Geplaatst: maandag 20 augustus 2012, 14:35
|
|
|
Vanavond sla met een schnitzel. Lijkt me wel lekker en ook gemakkelijk
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: maandag 20 augustus 2012, 14:43
|
|
|
CARMEN073 schreef: | Sja kan zijn. Maar kan God dan ook het gebrek aan een goede moeder later alsnog invullen? Ik ervaar God nu wel als een goede Vader, maar niet als een moeder. En ik heb beide gemist.
Ik denk dat het essentieel is dat mensen (incl kids) God weer als Vader leren kennen. Jezus is daar tenslotte voor gestorven, om die relatie weer te herstellen. |
Zelf denk ik dat het ontbreken van een vader/moeder door welke reden dan ook niet ingehaald kan worden. Er kunnen wel andere hechtpersonen zijn die veel kunnen betekenen en de rol op zich kunnen nemen maar dan nog zul je altijd met het gegeven zitten dat er een vader en/of moeder mist. Ik geloof dat God kan helen en hoe Hij zich laat kennen is het duidelijk dat Hij een vader is én ook een moeder..... maar... als God zijnde. Ik geloof dat Hij zo kan troosten, beschermen, leiden, aanwezig kan zijn in je leven dat Hij die lege plekken aanraakt en je tot je doel laat komen in je leven. Ik geloof ook dat Hij je helpt het een plek te laten krijgen in je leven waar ouderlijke liefde en zorg heeft ontbroken.
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op maandag 20 augustus 2012, 14:46
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: maandag 20 augustus 2012, 14:55
|
|
|
@ Zwaan... mooie plaatjes en niks mis mee! Maar ik vraag me even af wat je in dit topic met deze bijdragen/plaatjes wilt aangeven?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: maandag 20 augustus 2012, 15:32
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Ach ja Willemijn, dat sommigen gemeentes met zijn allen tegen Yoga zijn, het zelfs met de satan associeren, dan gaat dáár de aandacht naar uit.
Donald Duck is ook occult, ja las ik pas een christelijke stroming schreef dat. Want waar is de moeder van de neefjes van Donald Duck, en dat getouwtrek tussen Guus Geluk en Donald Duck over onder andere Katrien, ook heéél onbijbels... Dus kun je nagaan...
En dan kunnen de misdaden tegen kinderen welig blijven tieren, zo noemen ze dat toch, in sommigen gemeentes. Want zo gaat de aandacht naar totaal onzinnige dingen uit, ipv dingen die wel echt schadelijk zijn. Het seksueel kindermisbruik in de bijbelbelt neemt schrikbarende vormen aan, zo luid de titel van een EO acuatiteiten programma erover.
Kijk maar, ik krijg hier zo ook commentaar op zo van 'we' zouden het niet meer over kindermishandeling hebben zoiets dergelijks.
Ik vind niets mis mee met Yoga !!, het zijn goede oefeningen, en je geest komt ook tot rust. Ik ben zelf niet zo'n type wat van lichamelijke oefeningen houdt heb er ook geen geduld voor;) Ik ken wel ontspanningsoefeningen, en ik heb net even op een gewone Yoga site gekeken, en heel erg veel daarvan wat ik heb geleerd van mijn fysiotherapeut kwam ermee overeen. Ja, ik 'moest' van de psycholoog naar de fysiotherapeut, die oefeningen doen van mijn psycholoog, zodat als ik in paniek raakte door een trigger, een geluid van een camara, of een kind wat op mij lijkt toen ik kind was, zoiets. Dat ik mezelf dan rustig kon houden door opopgemerkt bepaalde oefeningen te doen, door mijn 'buik' ademen, mezelf in een soort van hypnose te brengen door alleen aan mooie rustgevende dingen te denken.
De vraag van TS is: satanisme: wat is het wel en wat is het niet? Seksuele kindermishandelingen mét de doofpotcultuur in veel gemeentes is het wel en Yoga is het niet. Dat is een antwoord.
Wat ik vaak altijd denk is, ken je dat liedje met de titel: 'trek het je niet aan, trek het je niet aan'...ik weet verder niet eens waar het over gaat alleen de titel en de melodie ervan is voor mij genoeg. |
Je hebt gelijk Shanita.....maar waar ik slecht tegen kan is dat men het gelijk als occult en satanistisch betitelt.... Maar als je aan de gebedsgenezingsdiensten komt die misschien ook wel wat voor invloeden hebben dan zijn de tenen wel gelijk erg lang.... Het kan niet jouw ding zijn yoga of mediteren net zoals Jan Zijlstra niet mijn ding is....Of het in tongen spreken, noem maar even wat.... Maar er zijn gelukkig genoeg christenen die mediteren en ook aan Yoga doen en uit ervaring erover praten dan mensen die van de kerk horen dat het niet mag of occult is...... Noemt men het sexueel misbruik in de kerk dan ook occult? Ik heb er geen moeite mee dat mensen Yoga of mediteren niets vinden, ik heb moeite met het etiket wat er op geplakt wordt......zeer ten onrechte....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: maandag 20 augustus 2012, 15:33
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Je hebt gelijk Shanita.....maar waar ik slecht tegen kan is dat men het gelijk als occult en satanistisch betitelt.... Maar als je aan de gebedsgenezingsdiensten komt die misschien ook wel wat voor invloeden hebben dan zijn de tenen wel gelijk erg lang.... Het kan niet jouw ding zijn yoga of mediteren net zoals Jan Zijlstra niet mijn ding is....Of het in tongen spreken, noem maar even wat.... Maar er zijn gelukkig genoeg christenen die mediteren en ook aan Yoga doen en uit ervaring erover praten dan mensen die van de kerk horen dat het niet mag of occult is...... Noemt men het sexueel misbruik in de kerk dan ook occult? Ik heb er geen moeite mee dat mensen Yoga of mediteren niets vinden, ik heb moeite met het etiket wat er op geplakt wordt......zeer ten onrechte.... | Wat vind jij dan occult? Of heb je daar geen definitie voor?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: maandag 20 augustus 2012, 15:45
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Wat vind jij dan occult? Of heb je daar geen definitie voor? |
Ik vind niet zo gauw wat occult.....net zo min als ik nooit over De Waarheid heb.......Dat is voor ieder mens verschillend, jouw Waarheid is voor jou De Waarheid maar voor mij niet, ik heb De andere Waarheid....maar zijn wij dan minder of betere christenen? Nee, wij beleven het anders..... Mijn geloof draait voor mij niet over wat occult is of wat niet mag......Persoonlijk geloof ik ook niet dat God de oorzaak is van de kwade en moeilijke dingen die ons treffen. En omdat ik dat niet geloof kan ik ook niet bidden om wat moeilijk is weer weg te nemen. Ik bid omdat ik me realiseer dat niet alles in in de handen van de mens ligt. Niet alles is maakbaar, je hebt altijd je eigen verantwoordelijkheid maar ik geloof en ben er van overtuigd dat God bij ons betrokken is. Toen mijn dochter ging backpacken in Azië heb ik duizend angsten moeten bedwingen en heb ik wat afgebeden: God, als ik haar niet kan vasthouden, wilt U dat dan doen....... En als God dat wil gebeurd dat ook.... Dus mijn Waarheid is anders dan die van jou, maar daarom minder waardevol?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MAMALOE463
|
|
Geplaatst: maandag 20 augustus 2012, 15:48
|
|
|
WILLEM618 schreef: | Het vetgedrukte is in mijn beleving door jou iets anders weergegeven als dat het staat in het hooglied. Dit gedeelte slaat op het wachten op De Liefste van de bruid, die komt. En Hij komt, springende op de bergen, en huppelende op de heuvelen. De tijd van wachten is een tijd van verlangen, van uitzien, maar niet zelf kunnen gaan. Wat niet zeggen wil dat het een zitten is met niets doen, maar wel, dat het een tijd is van gemis. |
Inderdaad Willem, letterlijk betekent dat zoals jij het omschrijft, maar sommige dingen kunnen voor mensen geestelijk een heel andere betekenis krijgen dan wat er letterlijk staat in de bijbel. Ik ben van mening dat een kind van God die bv lange tijd in zielenood heeft gezeten, en dan ineens geeft God Dat kind licht in de duisternis, en worden er bv problemen uit de weg geruimd, dat zo een kind wel zou kunnen zeggen, met God spring ik op de bergen en huppel ik over de heuvelen, gezien de toestand waarin hij heeft gezeten. Ook al is de betekenis bijbels gezien anders, maar geestelijk kan het voor dat kind een heel andere strekking krijgen, denk jij niet Willem dat dat kan?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEM618
|
|
Geplaatst: maandag 20 augustus 2012, 15:49
|
|
|
JOL252 schreef: | Zelf denk ik dat het ontbreken van een vader/moeder door welke reden dan ook niet ingehaald kan worden. Er kunnen wel andere hechtpersonen zijn die veel kunnen betekenen en de rol op zich kunnen nemen maar dan nog zul je altijd met het gegeven zitten dat er een vader en/of moeder mist. Ik geloof dat God kan helen en hoe Hij zich laat kennen is het duidelijk dat Hij een vader is én ook een moeder..... maar... als God zijnde. Ik geloof dat Hij zo kan troosten, beschermen, leiden, aanwezig kan zijn in je leven dat Hij die lege plekken aanraakt en je tot je doel laat komen in je leven. Ik geloof ook dat Hij je helpt het een plek te laten krijgen in je leven waar ouderlijke liefde en zorg heeft ontbroken. |
Klopt Jol, bedoelde ook niet dat God in gebreke blijft, maar wilde alleen zeggen op het stukje van Carmen, dat het niet alleen een gebrek is aan een vader wat problemen geeft. God kan meer troosten dan een moeder troost, en Hij is een Vader van Zijn Kinderen. Dat blijft overeind, ondanks de fouten en gebreken op deze wereld.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MAMALOE463
|
|
Geplaatst: maandag 20 augustus 2012, 15:51
|
|
|
Ik denk dat we pas werkelijk kunnen zeggen wie God is, als Hij zich aan onze ziel openbaart.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: maandag 20 augustus 2012, 15:51
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Ik vind niet zo gauw wat occult.....net zo min als ik nooit over De Waarheid heb.......Dat is voor ieder mens verschillend, jouw Waarheid is voor jou De Waarheid maar voor mij niet, ik heb De andere Waarheid....maar zijn wij dan minder of betere christenen? Nee, wij beleven het anders..... Mijn geloof draait voor mij niet over wat occult is of wat niet mag......Persoonlijk geloof ik ook niet dat God de oorzaak is van de kwade en moeilijke dingen die ons treffen. En omdat ik dat niet geloof kan ik ook niet bidden om wat moeilijk is weer weg te nemen. Ik bid omdat ik me realiseer dat niet alles in in de handen van de mens ligt. Niet alles is maakbaar, je hebt altijd je eigen verantwoordelijkheid maar ik geloof en ben er van overtuigd dat God bij ons betrokken is. Toen mijn dochter ging backpacken in Azië heb ik duizend angsten moeten bedwingen en heb ik wat afgebeden: God, als ik haar niet kan vasthouden, wilt U dat dan doen....... En als God dat wil gebeurd dat ook.... Dus mijn Waarheid is anders dan die van jou, maar daarom minder waardevol? | ` Maar hierbij blijf je in het vage en vertel je nog steeds niet wat volgens jou de waarheid is en wat zoals Chatuliem vroeg occult is.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MAMALOE463
|
|
Geplaatst: maandag 20 augustus 2012, 15:52
|
|
|
Ik denk dat we pas werkelijk kunnen zeggen wie God is, als Hij zich aan onze ziel openbaart.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEM618
|
|
Geplaatst: maandag 20 augustus 2012, 15:52
|
|
|
MAMALOE463 schreef: | Inderdaad Willem, letterlijk betekent dat zoals jij het omschrijft, maar sommige dingen kunnen voor mensen geestelijk een heel andere betekenis krijgen dan wat er letterlijk staat in de bijbel. Ik ben van mening dat een kind van God die bv lange tijd in zielenood heeft gezeten, en dan ineens geeft God Dat kind licht in de duisternis, en worden er bv problemen uit de weg geruimd, dat zo een kind wel zou kunnen zeggen, met God spring ik op de bergen en huppel ik over de heuvelen, gezien de toestand waarin hij heeft gezeten. Ook al is de betekenis bijbels gezien anders, maar geestelijk kan het voor dat kind een heel andere strekking krijgen, denk jij niet Willem dat dat kan? |
In het totaal wat je omschrijft kan ik me er wel in vinden, mamaloe, echter, dan liever een ander stuk aangehaald. Huppelen van zielevreugd is iets wat ook genoemd staat in Gods woord, en zo zijn er meer plaatsen te noemen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MAMALOE463
|
|
Geplaatst: maandag 20 augustus 2012, 15:54
|
|
|
Klopt, weetje, ik denk dat als God op dat moment, in die toestand waarin je je zou bevinden, het zelf wel zou duidelijk maken met een tekst, daar kan ik dan misschien een minder passende tekst voor gebruikt hebben.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: maandag 20 augustus 2012, 15:54
|
|
|
MAMALOE463 schreef: | Mijn mooiste moment is zo naar de kapper gaan en al mijn haar eraf laten knippen  |
he en dat is heel mooi geworden zeg.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MAMALOE463
|
|
Geplaatst: maandag 20 augustus 2012, 15:59
|
|
|
ROELANDE345 schreef: | he en dat is heel mooi geworden zeg.
 |
Dankjewel, ben er ook wel blij mee, enn zekers met dat warme weer
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MAMALOE463
|
|
Geplaatst: maandag 20 augustus 2012, 16:00
|
|
|
Mijn buurvrouw die met bieten van hun tuintje kwam en nieuwe aardappelen kwam brengen, bietjes waren al gekookt en wel, en aardappeltjes mooi schoongemaakt, heerlijk! Er bestaan echt nog wel normale en lieve mensen!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MAMALOE463
|
|
Geplaatst: maandag 20 augustus 2012, 16:04
|
|
|
Nieuwe aardappeltjes met bietjes en een speklapje erbij.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: maandag 20 augustus 2012, 16:05
|
|
|
ROELANDE345 schreef: | ` Maar hierbij blijf je in het vage en vertel je nog steeds niet wat volgens jou de waarheid is en wat zoals Chatuliem vroeg occult is. |
Ik schreef dat ik niet zo in het occulte geloof en er ook niet zo mee bezig ben.....
Mijn Waarheid is zoals ik in bovenstaand stukje schreef is dat God niet de oorzaak is voor goede en kwade momenten in ons leven, dat blijft onze eigen verantwoordelijkheid......maar mijn waarheid is wel dat God betrokken is bij mijn leven en het goede met ons voor heeft. En niet een God zoals ik hier regelmatig lees , die er maar voor zorgt dat je brood op de plank hebt of je hypotheek betaalt...daar ben je zelf verantwoordelijk voor en niet God......dat klinkt me allemaal te makkelijk in de oren...... Ik heb geen Godsbeeld van: God kan alles maar Hij doet het niet altijd, dat is een Godsbeeld waar de teleurstelling al in verborgen ligt en het leven verloopt nu eenmaal niet vlekkeloos, voor niemand niet.....Maar mijn waarheid is wel dat God meekijkt in mijn leven en dat ik mijn zorg, vreugde bij Hem kan brengen en dat het gaat gebeuren zoals Hij van plan is.......en niet mijn plan......
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op maandag 20 augustus 2012, 16:08
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MAMALOE463
|
|
Geplaatst: maandag 20 augustus 2012, 16:06
|
|
|
Alle bedden verschoont, badkamer gesopt, alle vloeren gedweild, ramen buiten gezeemd, en mijn zoontjes naar zwembad gebracht en nu zit ik ff uit te rusten
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MAMALOE463
|
|
Geplaatst: maandag 20 augustus 2012, 16:13
|
|
|
DJES101 schreef: | Een woord is o, zo gauw gezegd, maar denk: waar komt dat woord terecht? 't is als een klein onooglijk zaad dat stil verborgen wegen gaat.
Een woord van goedheid of venijn, 't maakt mensen groot of ... kraakt ze klein, 't kan zijn een woord dat stil vergeeft, waardoor een mens opnieuw weer leeft.
Soms is het woord een goede raad, ofwel een striem die mensen slaat, per telefoon een lieve groet, die de eenzaamheid verdwijnen doet.
Een woord kan zijn als een gebed, dat nieuwe wegen openzet, een brug voor 't hart dat lijdt, zo'n woord dat overstijgt de tijd.
Hoe kostbaar is de taal, het woord de ene spreekt, ... de ander hoort ... Laat ons luisteren en verstaan, en maak ons woord tot kostbaar graan. |
Prachtig, vooral die laatste zin, en maak ons woord tot kostbaar graan, we kunnen met onze tong soms zo scherp zijn, echt om over na te denken!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MAMALOE463
|
|
Geplaatst: maandag 20 augustus 2012, 16:18
|
|
|
JANS221 schreef: | Ik vraag me vandaag af waarom er zoveel mannen in hun profiel schrijven dat ze er jonger uit zien dan ze zijn!!!??? |
Ze houden zichzelf voor de gek Ik ben niet jonger dan 39, maar voel me wel jonger als 39 jaar dat dan weer wel
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: maandag 20 augustus 2012, 16:20
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Ik schreef dat ik niet zo in het occulte geloof en er ook niet zo mee bezig ben.....
.Maar mijn waarheid is wel dat God meekijkt in mijn leven en dat ik mijn zorg, vreugde bij Hem kan brengen en dat het gaat gebeuren zoals Hij van plan is.......en niet mijn plan...... |
Over dat laatste kunnen we het samen van harte eens zijn Willemijn, bedankt voor je reactie
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MAMALOE463
|
|
Geplaatst: maandag 20 augustus 2012, 16:26
|
|
|
JOSINA022 schreef: | Nobody is perfect and I'm nobody  |
Nounou Josina, als ik je foto mag geloven ben je toch echt een vrouw Dan ben je toch in ieder geval iemand
|
|
Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
 |
|