| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zondag 26 augustus 2012, 22:55
|
|
|
|
| FILIA110 schreef: | Zeker, als christen hoor je zeker wat uit te dragen en dat is niet, dat je naast Jezus ook nog eens je bezig houdt met occulte zaken zoals Yoga. Dat vind ik persoonlijk nou helemaal geen goed getuigenis en tot een goede habitus van een christen behoren.
Jezus zegt: wie niet alles verlaat om Mijnentwil, is mij niet waardig.
We leven in een tijd, dat je zegt: het voelt goed, dus het zal wel goed zijn, maar het is goed om wat onderscheid te maken. Als christen zeg je: "niet wat ik voel bepaalt mijn leven, maar wat er in de Schrift staat bepaalt mijn leven." Dan ontdekken we in de Bijbel, dat we een erfenishebben van de 1ste Adam, dat we lichamelijk levend en ook geestelijk levend kunnen zijn en tegelijkertijd hebben we ook ontdekt, dat in de zonde van Adam het NIET VERTROUWEN op het Woord van God en het daarom tegen Gods wil in handelen, we ook het geestelijk leven verloren hebben.
Alleen het woord van God kan ons vertellen, wat wel en niet goed voor ons is en niet dat WAT WIJ VOELEN. De duivel bespeelt en kan ons gevoelsleven bespelen. Dus als wij vinden, dat iets goed voelt, hoeft dat nog helemaal niet van God af te komen....absoluut niet. Zonder het woord van God kunnen we ook helemaal niet bepalen, uit welke bron dat goede voelen van ons is.
Alleen het woord van God kan ons vertellen, wat wel of niet uit en van God de Vader van Jezus Christus is. Daarom kom ik inderdaad ook ALTIJD met de bijbel aanzetten, want anders kunnen we helemaal niets beoordelen.
Ook Jezus heeft zo ook DOOR HET WOORD VAN GOD de duivel verslagen bij Zijn verzoeking in de woestijn. Wie zijn wij dan wel, dat wij het even uit de losse pols kunnen en menen dat als iets goed voelt, dat het dan van God moet komen? Wel een enorme overschatting van de mens dan, vind ik en doodeng. Alleen Jezus heeft de duivel kunnen overwinnen. De duivel kunnen wij als mensen helemaal niet aan. Die is veel te sterk en te slim en ook behoorlijk thuis in de bijbel alleen hij verdraait de boel. Daarom heeft Jezus Christus ook dat offer aan het kruis moeten volbrengen, want alleen Hij kon dat omdat Hij de Zoon van God is. Dus het is juist voor ons mensen zeer belangrijk dichtbij de bijbel te blijven om de duivelse listen en verleidingen te weerstaan en dat kan alleen maar door de bijbel.
Zelfs de boze geesten geloven in God en zij sidderen...
Laat je niet bedotten. Alleen door de bijbel zeer grondig en concentieus te bestuderen en ook te gebruiken, kan ons alleen inzicht geven in wat wel en niet van God de Vader en van Jezus Christus komt.
Wat jij ervaart in je yogaoefeningen komt uit een heel andere bron. Trouwens als Kind van God heb je geen Yoga nodig. God heeft ons andere dingen gegeven: het geloven in Jezus Christus het gebed, het bestuderen van het woord van God, het bidden tot God de Vader om de vervulling van de Heilige Geest, het belijden van je zonden het bidden voor heiliging en reiniging van je leven; het lofprijzen van Jezus Christus. die dingen zijn welgevallig voor God de Vader en geeft ons de vrede van Jezus Christus en dat is wat wij als kinderen Gods nodig hebben en die vrede kan ons alleen Jezus Christus geven. Daar hebben we absoluut geen yoga voor nodig.
Datgene wat wij uit ons vlees doen, n.l. die yoga-oefeningen, kan helemaal niets bijdragen tot het werk wat Jezus Christus voor ons gedaan heeft. Het vlees is van geen nut. God de Vader geeft ons de vrede en alleen Hij kan ons die vrede geven en alleen Hij kan ons de Heilige Geest geven al ga je duizendmaal de Tijger of de Krokodil doen of wat er ook aan standen zijn in de yoga...die zullen je nooit de Heilige Geest kunnen geven en daardoor zul je nooit dichter tot God de Vader van Jezus Christus kunnen komen. |
Dit is jouw mening.....gelukkig niet de mijne.....en nogmaals : het is niet erg christelijk om zo over andere christenen te praten en kwaad te spreken......Wat zal God van je veroordelende uitlatingen vinden? Vraag je je dat weleens af? Of heb jij alleen de wijsheid in pacht? Vroeger schreef je hier dezelfde kwetsende zaken neer als ik me goed herinner.....en als ik me goed voel bij yoga is het niet aan jou om te concluderen dat ik me er niet goed bij moet voelen..........
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op zondag 26 augustus 2012, 22:57
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zondag 26 augustus 2012, 22:56
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | Joh , heeft het geregend dan vandaag?  |
nog geen regenapp Visser.....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: zondag 26 augustus 2012, 23:00
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | | Precies, en dat probeerde ik ook aan te geven...... |
lijkt mij vanzelfsprekend
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: zondag 26 augustus 2012, 23:02
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | nog geen regenapp Visser.....  |
nee , wèl een regenton. En die zit nog lang niet vol.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FILIA110
|
|
|
|
|
|
Sorry Chat, voor mijn off-topic posting hier. Zal het niet meer doen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | nee , wèl een regenton. En die zit nog lang niet vol.  |
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: zondag 26 augustus 2012, 23:03
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Dit is jouw mening.....gelukkig niet de mijne.....en nogmaals : het is niet erg christelijk om zo over andere christenen te praten en kwaad te spreken......Wat zal God van je veroordelende uitlatingen vinden? Vraag je je dat weleens af? Of heb jij alleen de wijsheid in pacht? Vroeger schreef je hier dezelfde kwetsende zaken neer als ik me goed herinner.....en als ik me goed voel bij yoga is het niet aan jou om te concluderen dat ik me er niet goed bij moet voelen.......... | Ergens goed bij voelen is geen argument, dat weet je zelf toch ook wel?Er wordt niet gepraat over andere christenen. Er wordt inhoudelijk ingegaan over deze kwestie. Maak het dan ook niet een persoonlijke strijd van.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: zondag 26 augustus 2012, 23:04
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Klopt redelijk hoor, zelfs het aantal mm wordt voorspeld dus je weet of het een fikse bui wordt of een klein buitje........Zou ook wel wat voor jou zijn.....  |
Dacht het niet , visser wordt liever niet gestoord in z'n slaap.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: zondag 26 augustus 2012, 23:06
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Dit is jouw mening.....gelukkig niet de mijne.....en nogmaals : het is niet erg christelijk om zo over andere christenen te praten en kwaad te spreken......Wat zal God van je veroordelende uitlatingen vinden? Vraag je je dat weleens af? Of heb jij alleen de wijsheid in pacht? Vroeger schreef je hier dezelfde kwetsende zaken neer als ik me goed herinner.....en als ik me goed voel bij yoga is het niet aan jou om te concluderen dat ik me er niet goed bij moet voelen.......... |
Hoef je niet gelijk zo haajerig te reageren? Blijkbaar een gevoelige snaar geraakt? Dit schreef je eerder tegen mij vind je niet dat je dat zelf doet?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zondag 26 augustus 2012, 23:07
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Ergens goed bij voelen is geen argument, dat weet je zelf toch ook wel?Er wordt niet gepraat over andere christenen. Er wordt inhoudelijk ingegaan over deze kwestie. Maak het dan ook niet een persoonlijke strijd van. |
Het zijn jouw argumenten en jouw gelijk.......en die strijd van jou is net zo persoonlijk omdat je gewoon niet wil accepteren dat er ook christenen zijn die er anders over denken.....Dus persoonlijke strijd????Van wie? Eerder kortzichtig gedacht waar je maar aan blijft vast houden en absoluut niet eens open staat voor andere meningen....... En ergens goed bij voelen is zeker wel een argument net zoals geloven ook een gevoel en een ervaring is.......is in tongen spreken geen ervaring met een gevoel???? Je gaat er niet alleen inhoudelijk in je schoffeert ook andere mensen met je uitlatingen.......
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zondag 26 augustus 2012, 23:09
|
|
|
|
| ROELANDE345 schreef: | Hoef je niet gelijk zo haajerig te reageren? Blijkbaar een gevoelige snaar geraakt? Dit schreef je eerder tegen mij vind je niet dat je dat zelf doet? |
Zeker wel Roelande omdat ik vind dat Felia dingen schrijft die zo ontzettend beneden alle peil zijn......
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: zondag 26 augustus 2012, 23:10
|
|
|
|
[quote=WILLEMIJN232]Zeker wel Roelande omdat ik vind dat Felia dingen schrijft die zo ontzettend beneden alle peil zijn......[/quote
Laatst aangepast door
|
ROELANDE345
|
op maandag 27 augustus 2012, 09:15
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: zondag 26 augustus 2012, 23:11
|
|
|
|
Ik schakelde pas later in en heb je verhaal gelezen Chat...
Een mooi verhaal...ik herken er veel in.... En toch kom ik niet uit de Evangelische kring....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: zondag 26 augustus 2012, 23:11
|
|
|
|
| ZEELAND736 schreef: | Ik schakelde pas later in en heb je verhaal gelezen Chat...
Een mooi verhaal...ik herken er veel in.... En toch kom ik niet uit de Evangelische kring.... |
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TEAPARTY711
|
|
Geplaatst: zondag 26 augustus 2012, 23:18
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | Engeland doet het echt niet beter. Dit zijn echter landen die zich het kunnen veroorloven. Maar wij zijn zo afhankelijk van onze import en export dat het voor ons niet verstandig is.
het is idd vreemd dat ze een monetaire unie hebben gevormd zonder dat daar grote financiële voorwaarden aan verbonden zijn.
Je kunt de fouten die ze gemaakt hebben meteen oplossen. Dat vereist tijd en ruimte... |
Engeland misschien niet, Zwitserland wel. Finland ook. Daarbij is het zo dat als Nederland helemaal uit Europa zou gaan, je nog steeds maar 1 grens hebt met Europa. Dus 1 keer import belasting moet betalen. Ongeacht of je dat in de haven van Antwerpen, Rotterdam of aan de grens in Tolkamer doet. Daarnaast ging het jaren goed, misschien wel beter als wij moesten rekenen van onze munt naar bijv. de Duitse munt, dat was voor de Duitsers goedkoper, voor onze export en overslag beter.
Beste chutilem, laat u niet schrik aanjagen door de eurofielen 
Er waren voorwaarden, maar onze lijders (Syc!) die hebben geen ruggengraat, en schuiven steeds maar op, verzwakken de eisen. Alles om hun kindje maar te redden. Maar het valt niet te redden. Hoe langer we doormodderen, hoe meer pijn het doet.
Wat stelt u dan voor?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TEAPARTY711
|
|
Geplaatst: zondag 26 augustus 2012, 23:23
|
|
|
|
Ok, laten we wat stand up videos posten.
Er zijn echt hele goede bij.
Please, hou het clean. Heb geen zin om de hele tijd f woorden te horen omdat het zogenaamd grappig is. (35 posts hoogstens en dan gaat het mis, ben ik bang)
Brian Regan, flying.
http://youtu.be/G9em-ZCddWk
Edit, framen werkt helaas niet.
Laatst aangepast door
|
TEAPARTY711
|
op zondag 26 augustus 2012, 23:24
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: zondag 26 augustus 2012, 23:35
|
|
|
|
|
Dank je Bert...duidelijk...!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERRIT603
|
|
Geplaatst: maandag 27 augustus 2012, 00:08
|
|
|
|
| ANNA415 schreef: | Ik heb zo'n gevoel dat Gerrit de plaats van Bart gaat innemen  | ik weet niet of dat een compliment is  wat moet ik dan allemaal doen?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: maandag 27 augustus 2012, 03:20
|
|
|
|
| BERT168 schreef: | Heel goed Chatuliem,ik vind je bijdragen in dit topic zeer goed verwoord,en goed onderbouwd! je pakt de juiste teksten erbij,ik kan me hier goed in vinden.
het valt me vooral op dat de Yoga aanhangers vooral hun eigen mening hier neerzetten,terwijl dat als we ons tenminste christen willen noemen,we alles zoveel mogelijk vanuit de bijbel moeten onderbouwen,de bijbel is toch HET boek waar we ons geloof uit putten,en waar we onze inspiratie uit moeten halen?
als we alleen onze eigen mening steeds willen laten gelden wordt het idd een eigendunkelijk godsdienst,en kunnen we beter de huidige bijbel aanpassen aan onze eigen inzichten,be bijbel is de basis en we moeten oppassen dat we niet afdwalen. |
Daar moeten jullie zeker voor oppassen...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: maandag 27 augustus 2012, 06:47
|
|
|
|
| GERRIT603 schreef: | ik weet niet of dat een compliment is  wat moet ik dan allemaal doen? |
ons geplaagzien te overleven
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: maandag 27 augustus 2012, 06:52
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Euh Zijn die dingen ooit charmant geweest dan  |
Lekker met zo'n zeem erin Staat geweldig
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: maandag 27 augustus 2012, 06:54
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | Er moet hier nog een schuur ( of chalet) geverfd worden maar de vakantie is voorbij.  |
Tja had je iets minder moeten vissen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: maandag 27 augustus 2012, 06:56
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Nah dan had ik het als nickname moeten nemen Tja laat ik nu geen nickname hebben  |
Nou dan noemen we je voortaan TheeTruus
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: maandag 27 augustus 2012, 07:09
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | Er moet hier nog een schuur ( of chalet) geverfd worden maar de vakantie is voorbij.  |
Haha...ook hier is het niet gebeurd... Maar ik hoop nog op een redelijk droog september..
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: maandag 27 augustus 2012, 08:09
|
|
|
|
| SHANITA130 schreef: | Daar moeten jullie zeker voor oppassen...  |
Geld dat niet voor ons allemaal?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
DJES101
|
|
Geplaatst: maandag 27 augustus 2012, 08:43
|
|
|
|
NIET OP IEDERS VOORHOOFD STAAT HOE HET MET HEN VAN BINNEN GAAT VAAK HEEFT MENIG HART TIJDENS HET LACHEN TOCH NOG SMART...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: maandag 27 augustus 2012, 09:13
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | Dacht het niet , visser wordt liever niet gestoord in z'n slaap.  |
oh je kunt hem zo instellen dat ie snachts stil is
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: maandag 27 augustus 2012, 10:06
|
|
|
|
Shanita, vorig jaar had je een andere mening: | SHANITA130 schreef: | Zelf denk ik dat christendom en yoga niet samengaan.
Ik ben weleens uitgenodigd om mee te gaan naar zogenaamde ontspanningsoefeningen met yoga.
Vond het zweverig en daar hou ik niet van.
Wierook brandde er in dat kamertje, kaarsjes overal en new-age muziek.
Het gaf mij geen goed gevoel.
Ik heb weleens gehoord dat yoga niet goed is, omdat het op jezelf gericht is en niet op God.
En dan ook de oosterse achtergrond
Zelfs toen ik nog niet gelovig was, had ik er een gevoel tegen. | Hoe komt het dat je binnen een jaar hier anders over bent gaan denken?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
INGE721
|
|
Geplaatst: maandag 27 augustus 2012, 10:14
|
|
|
|
| ANNA415 schreef: | Lekker met zo'n zeem erin Staat geweldig  |
En lekker zitten dattie doet......
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: maandag 27 augustus 2012, 10:59
|
|
|
|
Dat is dat ""kruis"" wat in de gang staat... Te zwaar om op te tillen en ""buiten"" neer te zetten...
Als het goed is weet God ervan... Hij die kracht geeft naar ""kruis""!!
|
|
| Naar boven |
|
|