ChristianMatch

Forum

wonder? wonder!!!
Ga naar pagina Vorige 1 ... 4415 4416 4417 4418 4419 4420 4421 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: maandag 27 augustus 2012, 14:17

JOL252 schreef:
Ja dat is ook erg als een ander denkt te kunnen beoordelen of jij wel of niet een kind van God bent.... en de oprechtheid van jouw geloof betwist. We kunnen beter bij onszelf blijven wat dit betreft. Je mág anders denken over zaken, je mág vragen hebben... maar oordelen of iemand Zijn kenmerk draagt... is een heel ander verhaal. Oordelen of iemand wel of niet christen is in de praktijk en of zijn of haar woorden stroken met diens gedrag vind ik een zelfde verhaal.. er kunnen ongeziene redenen zijn waarom iemand handelt. Naar mijn gevoel kan er iets niet kloppen maar wie ben ik om dit aan te merken als onchristelijk als ik de context en de redenen niet ken?

Hoe dan ook... we zijn één in het belangrijkste en de opdracht is : Opdat zij één zijn zoals Wij één zijn. Dan kunnen we anders denken en dat mag, verschillen mogen er zijn... en toch één..

Zo zou het moeten zijn Jol, maar zo is het op CM niet en dat weet je ook. Je wilt niet weten wat voor mailtjes ik heb gekregen heb over hel en verdoemenis en dan heb ik het nog niet eens over de beledigingen hier op het forum. alleen omdat ik wat andere visies en gedachten heb.
Ik ben nu bezig met de voorbereidingen voor een Thomasviering en bedacht me dat ik er hier maar niets over ga schrijven omdat het dan weer belachelijk en veroordelend wordt gemaakt....daar heb ik geen zin in omdat het voor mij toevallig-en gelukkig veel meer mensen- een hele waardevolle dienst is.......Kan niet jouw ding zijn maar dat is een heel ander verhaal......

Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op maandag 27 augustus 2012, 14:23
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: maandag 27 augustus 2012, 14:17

ROELANDE345 schreef:
kan iemand deze leek ff uitleggen wat Censura Morem in houdt???

http://www.refoweb.nl/vragenrubriek/17730/censura-morum/

(Blijkbaar alleen gehouden aan de mannen-broeders... Verraste, verbaasde smiley )

Laatst aangepast door
JOL252
op maandag 27 augustus 2012, 14:21
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: maandag 27 augustus 2012, 14:18

ERIKA129 schreef:
Thanks dan ben ik hierbij een strenge refo Engeltje smiley Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Maar wel een leuke strenge refo... Clown smiley

Laatst aangepast door
JOL252
op maandag 27 augustus 2012, 14:19
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: maandag 27 augustus 2012, 14:20

JOL252 schreef:
http://www.refoweb.nl/vragenrubriek/17730/censura-morum/

bedankt Jol Weer wat geleerd!
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: maandag 27 augustus 2012, 14:22

ROELANDE345 schreef:
bedankt Jol Weer wat geleerd!

tja m'n ouwe stiel...
maar gelukkig, vrouwen horen er niet bij Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: maandag 27 augustus 2012, 14:25

WILLEMIJN232 schreef:
Zo zou het moeten zijn Jol, maar zo is het op CM niet en dat weet je ook. Je wilt niet weten wat voor mailtjes ik heb gekregen heb over hel en verdoemenis en dan heb ik het nog niet eens over de beledigingen hier op het forum. alleen omdat ik wat andere visies en gedachten heb.
Ik ben nu bezig met de voorbereidingen voor een Thomasviering en bedacht me dat ik er hier maar niets over ga schrijven omdat het dan weer belachelijk en veroordelend wordt gemaakt....daar heb ik geen zin in omdat het voor mij toevallig-en gelukkig veel meer mensen- een hele waardevolle dienst is.......Kan niet jouw ding zijn maar dat is een heel ander verhaal......

Ben dus toch benieuwd wat het is, Thomasviering..

Zolang we de verdeeldheid benadrukken, dus datgene wat we zien, zal dat ook overheersen. Neemt niet weg dat ik het verwerpelijk vind dat jij zulke bagger over je heen krijgt.

Laatst aangepast door
JOL252
op maandag 27 augustus 2012, 14:26
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: maandag 27 augustus 2012, 14:26

JOL252 schreef:
Ben dus toch benieuwd wat het is, Thomasviering..

Zolang we de verdeeldheid benadrukken, dus datgene wat we zien, zal dat ook overheersen.

Gelukkig hebben we Google..... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JOSINA022

BerichtGeplaatst: maandag 27 augustus 2012, 14:36

ERIKA129 schreef:
Idd die link zie ik ook niet helemaal!!
Censura Morum is wat anders dan avondmaal hoor!

Het Heilig Avondmaal volgt op het hebben van het Censura Morum. In 1e instantie is het idd iets voor de kerkenraad, maar in weze is het de opdracht die elk gemeentelid meekrijgt in de week voorafgaande aan het Avondmaal...

Laatst aangepast door
JOSINA022
op maandag 27 augustus 2012, 14:44
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: maandag 27 augustus 2012, 14:49

JOSINA022 schreef:
Het Heilig Avondmaal volgt op het hebben van het Censura Morum. In 1e instantie is het idd iets voor de kerkenraad, maar in weze is het de opdracht die elk gemeentelid meekrijgt in de week voorafgaande aan het Avondmaal...

Ik dacht ook dat het voor een ieder persoonlijk geldt.....Boeiende discussie wel, zou je met iemand aan het Avondmaal gaan die op yoga zit? Of zou ik met iemand aan het Avondmaal gaan die het verafschuwt en veroordeelt????? Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: maandag 27 augustus 2012, 14:52

WILLEMIJN232 schreef:
Ik dacht ook dat het voor een ieder persoonlijk geldt.....Boeiende discussie wel, zou je met iemand aan het Avondmaal gaan die op yoga zit? Of zou ik met iemand aan het Avondmaal gaan die het verafschuwt en veroordeelt????? Knipoog smiley

hoe was het ook alweer...
"een ieder beproeve zichzelf..." om aan het avondmaal te gaan...
Naar boven

Auteur Bericht
JOSINA022

BerichtGeplaatst: maandag 27 augustus 2012, 14:54

WILLEMIJN232 schreef:

Haha, goede vraag! Knipoog smiley

Gelukkig(!) wordt bij ons de voorbereiding vooral gelegd bij een ieder persoonlijk...kan ik aan God verantwoorden dat ik aan het Avondmaal ga en niet ik kan niet aangaan omdat die en die ook aangaat...
Idd...een ieder beproeve zichzelf en niet de ander!

Laatst aangepast door
JOSINA022
op maandag 27 augustus 2012, 14:55
Naar boven

Auteur Bericht
ANITA412

BerichtGeplaatst: maandag 27 augustus 2012, 14:56

Ha Natel,

Jammer,maar ik snap je punt en wellicht zien we elkaar nog op een andere CM activiteit

Groetjes Anita
Naar boven

Auteur Bericht
ZWAAN995

BerichtGeplaatst: maandag 27 augustus 2012, 15:28

Hallo ....,

Hoe staan jullie agenda voor?
Mocht je tijd hebben voor een spel avond schrijf je hier dan in. Knipoog smiley

<><

Zwaan
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: maandag 27 augustus 2012, 15:54

WILLEMIJN232 schreef:
Je begrijpt het niet Chatuliem , je blijft maar ronddraaien in je Evangeliegedachten en je denkt dat je maar van alles -en zeker ongenuanceerd- mag zeggen.....hoezo star en levend geloof?????
Is de lotushouding ook al occult?????? Verraste, verbaasde smiley
Hoezo star? Als de Bijbel duidelijk is, kun je me wel star noemen. De Bijbel heeft het over Licht en Duisternis, dat zegt je waarschijnlijk ook niet zoveel. En je kunt van duisternis geen licht maken....
Naar boven

Auteur Bericht
JOKE299

BerichtGeplaatst: maandag 27 augustus 2012, 16:02

Heel leuk idee! Bij mij kriijgt deelname aan zo'n leuke activiteit geen kans om in mijn achterhoofd te verdwijnen. Ik meld mij meteen aan.
Zelf had ik een berichtje op het prikbord gezet om mensen te ontmoeten om samen met de hond(en) te gaan wandelen in deze omgeving. Anita heeft mij waarschijnlijk naar aanleiding van mijn berichtje getipt over deze activiteit. Helemaal TOP!
Ik heb niet echt een voorkeur voor het eten. Ik lust eigenlijk alles. Ben benieuwd hoe groot de groep wordt.
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: maandag 27 augustus 2012, 16:06

Shanita, vorig jaar had je een andere mening: SHANITA130 schreef:
Zelf denk ik dat christendom en yoga niet samengaan.

Ik ben weleens uitgenodigd om mee te gaan naar zogenaamde ontspanningsoefeningen met yoga.

Vond het zweverig en daar hou ik niet van.

Wierook brandde er in dat kamertje, kaarsjes overal en new-age muziek.

Het gaf mij geen goed gevoel.

Ik heb weleens gehoord dat yoga niet goed is, omdat het op jezelf gericht is en niet op God.

En dan ook de oosterse achtergrond

Zelfs toen ik nog niet gelovig was, had ik er een gevoel tegen.
Hoe komt het dat je binnen een jaar hier anders over bent gaan denken?

Nou, dat komt zo: ik zat regelmatig enkele maanden in een kliniek om tot rust te komen(veels te hoge bloeddruk), en daar zaten allemaal soorten en maten mensen tussen.

Nou, ik bemoeide me nergens mee, deed mee aan het programma, en verder deed ik me eigen ding, schilderen, werd opgehaald daar steeds door een vriend.

Het enige programma onderdeel wat niet verplicht was, was Yoga.
Die mensen waren wel heel aardig, maar ik wou daar niet elke avond, met vreemden, op een kussentje zitten, mij te intiem.

En da's heel iets anders dan met vriendinnen erheen.

En nu denk ik er anders over. Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Er wordt mijns inziens veels te veel ophef over Yoga gemaakt.
En het lijkt op ontspanningsoefeningen die ik had bij de fysio, gecombineert met de psych.

Eeeeheeeen, ik was zodanig geprogrameert, dat ik zelfs sprookjes occult vond...Nota bene literatuur met goede moraal en boodschap, oorspronkelijk geschreven voor volwassenen.

En nu, vind dat er veelste veel ophef over wordt gemaakt.

Mensenlief....

Kijk, als er iemand mooie ruimte overheeft, denk nou daar wil ik wat mee doen, ja, Yogaaa!!!! Dat is gezond voor geest en lichaam....

Dus die maakt die ruimte mooi, doet wat (geleide) meditatie, wat oefeningen met mensen.
Heeft hoegenaamd helemaal niets met oosterse Yoga te maken.

Eigenschap van mensen is dat ze kunnen veranderen, dus ik ben veranderd wb mijn mening wb Yoga Knipoog smiley

Wat ik ook vind: er moet veel meer gestreden worden tegen dat vele gerook onder sommigen christenen....

Zegt een christen die rookt als een schoorsteen tegen een andere christen dat Yoga occult is, kan niet, sowieso niet maar dan helemaal niet.

Laatst aangepast door
SHANITA130
op maandag 27 augustus 2012, 16:14
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: maandag 27 augustus 2012, 16:11

WILLEMIJN232 schreef:
Dat klinkt niet zo Zeeland, ik vind ook dat Chatuliem niet open staat voor andere meningen....en dat is inderdaad jammer....andersdenkenden hoef je per definitie niet te veroordelen toch?
Verbitterd, ook dat niet, meer verdrietig omdat er getwijfeld wordt aan mijn christen zijn en christelijk geloof wat ik oprecht belijd, misschien niet zoals jullie dat beleven en ervaren maar zeker niet minder oprecht.......
Geloven en christen zijn is iets wat nooit af is. Maar je moet er wel voor waken net als in het Genesis verhaal dat mensen denken dat zijzelf God zijn en van alles kunnen zeggen en denken.
En dat is ook wat Paulus probeert te zeggen: Probeer in de buurt te blijven van wat Jezus ons leert. proberen het leven en de liefde te laten zegevieren. proberen, want het leven is weerbarstig genoeg daar weet jij ook alles van. Bij ieder wonder wat er gebeurd en blijdschap die je ervaart staat ook weer een verdrietige gebeurtenis die in je gedachten naar boven komt. Ik ervaar dat dagelijks als ik naar mijn kleinkinder tweeling kijk. Boven het geluk wat die brengen is er ook het verdriet dat ik vroeger, net als jij, een kindje verloren ben die ook graag had willen leven. Maar wat is het dan fijn dat je gezien wordt door God. ook al ervaar je dat je vaak tekort schiet maar gelukkig mag je vertrouwen dat God uit de overvloed van zijn majesteit elk tekort zal aanvullen. en dan merk je ook dat geloven en leven eigenlijk nooit af is en dat je zaken ook nooit echt kan afsluiten. Het blijft bij je leven horen.
En maakt het dan uit of je in tongen bid of mediteert of wat dan ook?
Ik denk dat het belangrijkste is dat je weet en geloofd dat de oorsprong van ons leven bij God ligt, God in mijn ogen een bron van liefde en zegen.....en niet van gekissebis of je nu occult mediteert of wel of niet in wonderen geloofd.....
In eerste instantie ben ik dus niet diegene geweest die gezegd heeft dat je geen christen bent. Bovendien heb ik geen hatemail naar je geschreven. Ik veroordeel yoga, omdat de Bijbel daar duidelijk in is. En dat is voor mij de grens, en de norm. En als mensen je dan proberen over te halen om die grens maar niet zo scherp te zien, dan blijft er niks over. Dan ga je zelf je grenzen stellen en dan wordt de Bijbel een voorleesboek leuke verhalen, maar verder niet.
Geloven is nooit af, dat ben ik met je eens. Maar de grenzen die God stelt zijn niet voor niks. En die respecteer ik ook. En ik kan duisternis niet tot een heel klein beetje licht maken.

Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op maandag 27 augustus 2012, 16:11
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: maandag 27 augustus 2012, 16:12

JOL252 schreef:
Geld dat niet voor ons allemaal?

Ha, lieve Jol

Elke christen komt in de hemel, ieder die geloooft, staat in de bijbel.... Lachende smiley

Was satirisch bedoelt... Verlegen lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: maandag 27 augustus 2012, 16:25

BERT168 schreef:
Heel goed Chatuliem,ik vind je bijdragen in dit topic zeer goed verwoord,en goed onderbouwd!
je pakt de juiste teksten erbij,ik kan me hier goed in vinden.

het valt me vooral op dat de Yoga aanhangers vooral hun eigen mening hier neerzetten,terwijl dat als we ons tenminste christen willen noemen,we alles zoveel mogelijk vanuit de bijbel moeten onderbouwen,de bijbel is toch HET boek waar we ons geloof uit putten,en waar we onze inspiratie uit moeten halen?

als we alleen onze eigen mening steeds willen laten gelden wordt het idd een eigendunkelijk godsdienst,en kunnen we beter de huidige bijbel aanpassen aan onze eigen inzichten,be bijbel is de basis en we moeten oppassen dat we niet afdwalen.

Hoe kan je nou afdwalen, ik kan me daar iig niets bij voorstellen. Het geloof ís mijn leven.

Groetjes Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ANITA412

BerichtGeplaatst: maandag 27 augustus 2012, 16:28

Ha Joke,

Wat leuk dat je de groep weer een stukje groter maakt-je bent van harte welkom!
Ik heb gisteren alle vrouwen en mannen van 30-55 jaar uit de regio een uitnodiging gestuurd, om zo méér aandacht aan deze activiteit te geven.
Daar zat jij dus óók bij:)
Ik krijg veel enthousiaste reacties,maar helaas zijn er veel mensen die genoemde datum al bezet zijn door een andere afspraak of hun werk.
Ook zijn er nog een aantal die -daar komtie wéér - HET IN HUN ACHTERHOOFD HOUDEN;)
Dus wellicht word de groep toch nog groter.
En zo niet...een kleine groep met leuke mensen kan ook heel gezellig zijn.
Alleen moet er nog wel een beetje meer balans komen tussen het aantal mannen en vrouwen.
Dus bij deze de oproep:

Waar blijven de mannen??

Laatst aangepast door
ANITA412
op maandag 27 augustus 2012, 16:40
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: maandag 27 augustus 2012, 16:34

SHANITA130 schreef:
Ha, lieve Jol

Elke christen komt in de hemel, ieder die geloooft, staat in de bijbel.... Lachende smiley

Was satirisch bedoelt... Verlegen lachende smiley

oooowww Gefrustreerde smiley Niet begrepen maar het was ook nog voor de eerste koffie... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: maandag 27 augustus 2012, 16:36

LOL Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ANITA412

BerichtGeplaatst: maandag 27 augustus 2012, 16:36

Even een update van de mensen die zich al hebben opgegeven:

* ANNET (oud CM-lid) (43)
* DEHERDER920 (34)
* ANOUSKA714 (48)
* EDWIN451 (42)
* JEANICE237 (49)
* JOKE299 (49)
* SOFIE778 (43)

Wie word nummer acht?

Laatst aangepast door
ANITA412
op maandag 27 augustus 2012, 16:37
Naar boven

Auteur Bericht
TEAPARTY711

BerichtGeplaatst: maandag 27 augustus 2012, 16:38

hahaha,

Teaparty verwijst naar onze conservatieve vrienden in Amerika.
Nooit gehoord van de Teaparty rally's ?
Ze willen terug naar de pure grondwet, naar wat de Founding fathers hebben opgesteld.
Wanneer men zich erin verdiept, is dit iets heel moois.
Officieel heet het de Boston Tea party, omdat men in Boston ergens in de 17de eeuw, protesteerde tegen de hoge belasting van King George op Thee,
dit dezen ze door naar de haven van Boston te gaan en de thee in het water te kieperen. Wat de verhoudingen tussen Amerika en Engeland verder op scherp deden zetten.
ooh wacht, ik zie het al, ik ben weer bezig, ze vallen in slaap. Slapende smiley

Sorry!

Het kan zijn dat ik een detail er naast zit.
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: maandag 27 augustus 2012, 16:39

Willemijn: In de Evangelische beweging kent men die verstilling-helaas- niet.....Zo'n dienst is niet doordrenkt met stilte maar met lawaai.

Idd...
Waar staat die tekst ook alweer: weest stil want ik ben Uw God? Knipoog smiley

Laatst aangepast door
SHANITA130
op maandag 27 augustus 2012, 16:40
Naar boven

Auteur Bericht
JOSINA022

BerichtGeplaatst: maandag 27 augustus 2012, 16:43

TEAPARTY711 schreef:
hahaha,

Teaparty verwijst naar onze conservatieve vrienden in Amerika.
Nooit gehoord van de Teaparty rally's ?
Ze willen terug naar de pure grondwet, naar wat de Founding fathers hebben opgesteld.
Wanneer men zich erin verdiept, is dit iets heel moois.
Officieel heet het de Boston Tea party, omdat men in Boston ergens in de 17de eeuw, protesteerde tegen de hoge belasting van King George op Thee,
dit dezen ze door naar de haven van Boston te gaan en de thee in het water te kieperen. Wat de verhoudingen tussen Amerika en Engeland verder op scherp deden zetten.
ooh wacht, ik zie het al, ik ben weer bezig, ze vallen in slaap. Slapende smiley

Sorry!

Het kan zijn dat ik een detail er naast zit.

Ooooooooh, teaparty is dus niets anders dan een hightea? Lachende smiley Mjammie... Kwijlende smiley

Laatst aangepast door
JOSINA022
op maandag 27 augustus 2012, 16:43
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: maandag 27 augustus 2012, 16:48

SHANITA130 schreef:
Willemijn: In de Evangelische beweging kent men die verstilling-helaas- niet.....Zo'n dienst is niet doordrenkt met stilte maar met lawaai.

Idd...
Waar staat die tekst ook alweer: weest stil want ik ben Uw God? Knipoog smiley

Ik ken ook evangelische diensten met meer meditatief karakter ...
't kan verkeren...
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: maandag 27 augustus 2012, 16:54

JOL252 schreef:
hoe was het ook alweer...
"een ieder beproeve zichzelf..." om aan het avondmaal te gaan...

Dat is een hele juiste...maar wel duidelijke bewoording!!!
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: maandag 27 augustus 2012, 16:55

JOSINA022 schreef:
Haha, goede vraag! Knipoog smiley

Gelukkig(!) wordt bij ons de voorbereiding vooral gelegd bij een ieder persoonlijk...kan ik aan God verantwoorden dat ik aan het Avondmaal ga en niet ik kan niet aangaan omdat die en die ook aangaat...
Idd...een ieder beproeve zichzelf en niet de ander!

maar.....waarom is er dan dat Censura Morum vraag ik me dan af?
Naar boven

Auteur Bericht
TEAPARTY711

BerichtGeplaatst: maandag 27 augustus 2012, 16:56

nou nou, wat een pareltjes worden hier gegeven.
Dank!

Eentje van praktische aard, voor wanneer je geen zin hebt om je auto naar de garage te brengen, de fiets te smeren, of de schoenen te poetsen.

Take care of your equipment, and your equipment will take care of you.
-
Maar je kan je natuurlijk ook een handige vent zoeken ;)

Eentje, die je moet oefenen in de praktijk.
Watch what people are cynical about, and one can often discover what they lack.

En de mooiste van nu is van Luther:
Niet verhoord worden dient tot zaligheid, niet tot oordeel.
Naar boven

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Ga naar pagina Vorige 1 ... 4415 4416 4417 4418 4419 4420 4421 ... 6194 Volgende
Pagina 4418 van 6194