Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: maandag 27 augustus 2012, 20:02
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Alleen geef je andere mensen de schuld die daar niks mee te maken hebben. Het is ronduit schandalig dat je zulke mails gehad hebt en als ik jou was, zou ik de redactie inschakelen. |
Nee hoor, ik geef mensen de schuld die lelijk en onterecht tegen me doen.....Wil het lijstje nog wel weer een keer opnoemen van het forum? Jij vond ook dat ik mensen door het slijk haalde en gemeen deed..... Juist van jou verwacht ik dat soort dingen niet want je zet wel een beeld van mij neer...... Maar er is genoeg over gezegd.....ik ga mijn energie er niet meer in steken...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: maandag 27 augustus 2012, 20:05
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Dat heb ik duidelijk anders beleefd Chatuliem........hier op het forum en in de mailtjes die ik heb ontvangen...Je brandt in de hel ( ik citeer één tekst)is toch duidelijk persoonlijk naar mijn idee.......En nogmaals, sommige mensen denken dat ze God zelf zijn door hun meningen zo te verkondigen en te veroordelen.....Lees het Genesis verhaal nog maar eens goed denk ik dan.....daar wist de mens het toch ook zo goed? |
Zulke mails is natuurlijk echt verschrikkelijk! Dat kan echt niet doorsturen naar CM. Maar op het forum is zoiets bij mijn weten nooit gezegd. Jij voelt je duidelijk regelmatig persoonlijk aangevallen door iemand op het forum.Maar jouw reactie's zijn ook niet echt vriendelijk. (En dat is zachtjes uitgedrukt vind ik)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: maandag 27 augustus 2012, 20:07
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Je begrijpt het niet Chatuliem , je blijft maar ronddraaien in je Evangeliegedachten en je denkt dat je maar van alles -en zeker ongenuanceerd- mag zeggen.....hoezo star en levend geloof????? Is de lotushouding ook al occult??????  |
Weet niet hoe de lotushouding is maar lijkt me niet dat een houding op zich occult kan zijn
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: maandag 27 augustus 2012, 20:13
|
|
|
ROELANDE345 schreef: | Zulke mails is natuurlijk echt verschrikkelijk! Dat kan echt niet doorsturen naar CM. Maar op het forum is zoiets bij mijn weten nooit gezegd. Jij voelt je duidelijk regelmatig persoonlijk aangevallen door iemand op het forum.Maar jouw reactie's zijn ook niet echt vriendelijk. (En dat is zachtjes uitgedrukt vind ik) |
Vind je? Ik wordt regelmatig aangevallen en ik ben direct want ik hou niet van die verborgen boodschappen......En als mij dat kwetst is het niet aan de ander om te concluderen dat het wel meevalt.......en geloof me, als je mij een beetje zou kennen, ik kan wel wat hebben...... Maar ok, nu zijn het mijn reacties die niet vriendelijk zijn.......prima, laten we het daar op houden......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: maandag 27 augustus 2012, 20:46
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Eerlijk gezegd vind ik dat je tegenstrijdig bezig bent. Aan de ene kant stel je dat je moet oppassen met de definitie van occult, maar dan voeg je er wel iets aan toe.
De discussie die je voert, is feitelijk gebaseerd op het gegeven dat Yoga een niet-christelijke oorsprong heeft en daarom beschouw je de uitingen ervan als occult. Als ik net zo zou redeneren als jij, zou roken derhalve een occulte gewoonte zijn.
Dat gaat me veel te ver en dat maak ik duidelijk. Het enige verschil is wel dat roken onmiskenbaar schade toebrengt aan het lichaam, zeker bij hart-, copd- en diabetespatienten. Of dat met ontspanningsoefeningen met dezelfde techniek als in yoga gebruikelijk ook zo is, kun je zelf invullen
In alles wat ik geschreven heb, ben ik zorgvuldig geweest. Ik heb occultisme gedefinieerd als esoterische religies. Die definitie kun je terugvinden bij anderen en zelfs bij niet-christenen.
Ik beweer niet dat je niet zorgvuldig bent of niet zorgvuldig probeert te zijn. Als ik dat dacht zou ik je niet serieus nemen. Maar ik verbaas me wat over de mate waarin je je hier in vastbijt en ik stel vast dat mensen er persoonlijk erg door geraakt worden - en niet op een prettige manier. Het moet haast zo zijn dat je mensen er voor wilt waarschuwen en dat is je goed recht. We zitten hier om als, weliswaar heel verschillende, christenen tot betere inzichten te komen. Maar ik vind je onderbouwing niet erg sterk.
Je leest in ieder geval niet altijd zorgvuldig en dat blijkt ook hier weer. Je hebt die definitie ook gegeven toen er nadrukkelijk naar werd gevraagd, onder meer door mij. Het is mijns inziens daarmee niet hard te maken dat de ontspanningsoefeningen occult zouden zijn, dan wel dat iemand die dat soort oefeningen doet, zich feitelijk inlaat met of openstelt voor occultisme.
Wel vraag ik me af wat slechter voor je lichaam en geest is. Roken is dodelijk en iedereen kan weten wat dat in haar of zijn medische situatie doet.
En verder weet je zo langzamerhand wel dat ik niks heb met zweverigheid in welke vorm dan ook en ook niet zo met yoga
Het verwijt dat ik zomaar iets roep, vind ik ook niet juist.
Toon eens aan waar ik dat schrijf of beweer. En als je dat niet kunt, heb jij nu maar wat geroepen.
|
Thomas, die vindt dat je alles moet onderzoeken en het goede behouden.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op dinsdag 28 augustus 2012, 14:42
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: maandag 27 augustus 2012, 20:47
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Dat heb ik duidelijk anders beleefd Chatuliem........hier op het forum en in de mailtjes die ik heb ontvangen...Je brandt in de hel ( ik citeer één tekst)is toch duidelijk persoonlijk naar mijn idee.......En nogmaals, sommige mensen denken dat ze God zelf zijn door hun meningen zo te verkondigen en te veroordelen.....Lees het Genesis verhaal nog maar eens goed denk ik dan.....daar wist de mens het toch ook zo goed? |
Ja, ik vind de uitspraak "je brandt in de hel" inderdaad persoonlijk want men verwenst je. Het is wel degelijk zoals Chat zegt een vervloeking en een reden om de redactie in te seinen. Zulke uitspraken zijn not done en onwaardig. Punt.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA944
|
|
Geplaatst: maandag 27 augustus 2012, 20:47
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Vind je? Ik wordt regelmatig aangevallen en ik ben direct want ik hou niet van die verborgen boodschappen......En als mij dat kwetst is het niet aan de ander om te concluderen dat het wel meevalt.......en geloof me, als je mij een beetje zou kennen, ik kan wel wat hebben...... Maar ok, nu zijn het mijn reacties die niet vriendelijk zijn.......prima, laten we het daar op houden...... |
willemijn, die mails, kunnen inderdaad niet, maar is het niet zo dat je door die mails, alles wat geschreven word op het forum, verkeerd oppakt als negatief aanvallend naar jou toe?, kijk bv onze communicatie, jij beweert ik je veroordeelde door yoga, terwijl ik toen echt helemaal niets over yogha had geschreven, je ziet alles als aanval, het niet helemaal helder denk ik, je leest het met een bril gevormd door die negatieve mails en vervolgens ga je op velen hier met een haaierigge houding naar anderen schrijven. Zo komt het op mij tenminste over
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
BERT168
|
|
Geplaatst: maandag 27 augustus 2012, 20:59
|
|
|
ik sluit me er ook bij aan dat als er mensen zijn die jou mailen met de tekst dat je ''branden zult in de hel'', je meteen de redactie zou moeten waarschuwen en dat zulke figuren beslist niet op CM thuishoren. die zijn CM niet waardig,helaas hebben ze niet door dat het geen wat ze zeggen averrechts zal werken,en het er alleen maar minder van kan worden,extremisten zijn het in mijn ogen!
wat betreft mijn vraag waar de bijbel spreekt over Yoga... ik probeer bij elke discussie de bijbel erbij te pakken,omdat ik die zie als basis zoals ik al eerder zei. de bijbel is ons handboek,zonder bijbel zijn we eingelijk niks,(als christen)we zijn als het ware de draad kwijt.
als jij op een gegeven moment zegt dat als ik de bijbel goed lees,dat de bijbel over Yoga spreekt dan neem ik dus aan dat je ergens iets gelezen hebt waarvan jij vind dat het over Yoga gaat toch?
ik heb even iets uit een eerdere Yoga discussie gehaald wat Yoga zijn oorsprong vindt,maar misschien denk je daar anders over?
- Yoga komt van het Sanskrietse woord Yug, en dat betekent “eenheid” (met het goddelijke, uw hogere “Ik” of “Zelf”). Yoga is een weg om uw gewone geest (wie u denkt te zijn) te transcenderen (te boven te gaan), om op te gaan in uw “hogere Ik” of “God Zelf”. Yoga betekent “verbinden” - verbinden met Brahman (d.w.z. het “Oneindige”, de “Universele Geest”, de onpersoonlijke kracht die Hindoes “God” noemen) - via de realisatie van een gewijzigde staat van bewustzijn, zichzelf daarbij theoretisch bevrijdend van de slavernij aan eindeloze reïncarnaties. Yoga komt voort uit de Hindoe-veda’s1. Het kan teruggevoerd worden tot Patanjali, die een religieus leider was. Shiva, een van drie machtigste goden van het Hindoeïsme, die gekend was als “De Verwoester”, wordt “Yogi Swara” genoemd of “Heer van de Yoga”.
zegt mij verder genoeg,als je hier mee bezig bent is het niet ter eer van God lijkt me,en dan bedoel ik onze God..waar de bijbel over spreekt.
Laatst aangepast door
|
BERT168
|
op maandag 27 augustus 2012, 21:01
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: maandag 27 augustus 2012, 21:01
|
|
|
JOL252 schreef: | Ja, ik vind de uitspraak "je brandt in de hel" inderdaad persoonlijk want men verwenst je. Het is wel degelijk zoals Chat zegt een vervloeking en een reden om de redactie in te seinen. Zulke uitspraken zijn not done en onwaardig. Punt. |
Juist!!! Wilde dit net neerzetten maar je was me voor Maar dan nog waarom zo aanvallend over wie er wel of niet aan yoga doet?? Is het niet de verantwoording van die persoon zelf??? Ik ga toch ook niet mensen aanvallen die op zondag op het voetbalveld koning voetbal staan te vereren terwijl ik daar moeite mee heb?? Das de verantwoording van die persoon, al kan en mag je er wel je gedachten over hebben!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: maandag 27 augustus 2012, 21:07
|
|
|
PETRA944 schreef: | willemijn, die mails, kunnen inderdaad niet, maar is het niet zo dat je door die mails, alles wat geschreven word op het forum, verkeerd oppakt als negatief aanvallend naar jou toe?, kijk bv onze communicatie, jij beweert ik je veroordeelde door yoga, terwijl ik toen echt helemaal niets over yogha had geschreven, je ziet alles als aanval, het niet helemaal helder denk ik, je leest het met een bril gevormd door die negatieve mails en vervolgens ga je op velen hier met een haaierigge houding naar anderen schrijven. Zo komt het op mij tenminste over |
Ik heb er moeite mee dat jij gewoon zegt als het je niet bevalt: ik negeer je! Dat is een van de vreselijkste dingen die je tegen mensen kan zeggen want je bestaat dan niet meer als mens...Nu veeg jij je eigen straatje schoon en geeft mij de schuld....je doet maar, maar pretendeer dan niet dat je christen bent.... En ik ga hier geen discussie meer voeren over yoga of wat dan ook.......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
IJSJE204
|
|
Geplaatst: maandag 27 augustus 2012, 21:08
|
|
|
Lieve mensen allemaal, Yoga is (voor mij) niets anders dan lekker je spieren even laten werken. Gewoon op de grond, op een matje. PUNT. Er komt geen agressie bij kijken en er is geen competitie. In elke tak van sport worden (delen van) yoga-oefeningen gebruikt om te rekken en te strekken. Ik denk dat God het wel goed vindt als je yoga als sport beoefend. Huhm.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: maandag 27 augustus 2012, 21:10
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | maar.....waarom is er dan dat Censura Morum vraag ik me dan af? |
Bij ons komen avondmaalsgangers die dat willen samen in de week van het avondmaal om zich voor te bereiden op het avondmaal. En Censura Morum wordt daaraan vooraf gehouden, en wat ik er altijd uit hetb begrepen is dat ieder gemeentelid zich dan kan vervoegen bij de predikant en een kerkeraadslid om als ik bv zou weten van Willemijn dat ze iets heeft gedaan wat echt niet zou kunnen zeg maar hoereren (sorry Willemijn echt gewoon een voorbeeld hoor weet dat dit abxoluut niet waar is) dat ze van het avondmaal onthouden kan worden... Echter wordt er bij mij weten nooit gebruik van gemaakt heb het tenminste nog nooit gehoord of gemerkt!
Enne nee W dat andere was ook met een he!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: maandag 27 augustus 2012, 21:12
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Ik heb er moeite mee dat jij gewoon zegt als het je niet bevalt: ik negeer je! Dat is een van de vreselijkste dingen die je tegen mensen kan zeggen want je bestaat dan niet meer als mens...Nu veeg jij je eigen straatje schoon en geeft mij de schuld....je doet maar, maar pretendeer dan niet dat je christen bent.... En ik ga hier geen discussie meer voeren over yoga of wat dan ook....... |
Deze reactie snap ik niet van je Willemijn> Je zegt zelf in een ander topic dat je verdrietig bent over het twijfelen van mensen aan jouw christen zijn. En nu doe je hetzelfde met Petra????
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: maandag 27 augustus 2012, 21:15
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Bij ons komen avondmaalsgangers die dat willen samen in de week van het avondmaal om zich voor te bereiden op het avondmaal. En Censura Morum wordt daaraan vooraf gehouden, en wat ik er altijd uit hetb begrepen is dat ieder gemeentelid zich dan kan vervoegen bij de predikant en een kerkeraadslid om als ik bv zou weten van Willemijn dat ze iets heeft gedaan wat echt niet zou kunnen zeg maar hoereren (sorry Willemijn echt gewoon een voorbeeld hoor weet dat dit abxoluut niet waar is) dat ze van het avondmaal onthouden kan worden... Echter wordt er bij mij weten nooit gebruik van gemaakt heb het tenminste nog nooit gehoord of gemerkt!
Enne nee W dat andere was ook met een he!! |
Oftewel geeft dat dus alle ruimte om te roddelen, smet te werpen en kwaad te spreken over een ander... mooie boel... en hoe bijbels? Het gaat er toch om om jezelf te onderzoeken?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: maandag 27 augustus 2012, 21:15
|
|
|
JOSINA022 schreef: | Ooooooooh, teaparty is dus niets anders dan een hightea? Mjammie...  |
Tell me were en when Ill be there
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: maandag 27 augustus 2012, 21:16
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Bij ons komen avondmaalsgangers die dat willen samen in de week van het avondmaal om zich voor te bereiden op het avondmaal. En Censura Morum wordt daaraan vooraf gehouden, en wat ik er altijd uit hetb begrepen is dat ieder gemeentelid zich dan kan vervoegen bij de predikant en een kerkeraadslid om als ik bv zou weten van Willemijn dat ze iets heeft gedaan wat echt niet zou kunnen zeg maar hoereren (sorry Willemijn echt gewoon een voorbeeld hoor weet dat dit abxoluut niet waar is) dat ze van het avondmaal onthouden kan worden... Echter wordt er bij mij weten nooit gebruik van gemaakt heb het tenminste nog nooit gehoord of gemerkt!
Enne nee W dat andere was ook met een he!! |
Toch is dat wel een mooie gedachte om voor het Avondmaal samen te komen om je daarop voor te bereiden.....juist ook voor mensen die heel veel moeite hebben om aan het Avondmaal te gaan......en dat zijn er meer dan je zo denkt... Is zo'n Censura Morum dan niet een soort kliklijn? Met alle respect hoor? Ik dacht altijd dat het meer voor je persoonlijk was?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: maandag 27 augustus 2012, 21:16
|
|
|
JOL252 schreef: | Oftewel geeft dat dus alle ruimte om te roddelen, smet te werpen en kwaad te spreken over een ander... mooie boel... en hoe bijbels? Het gaat er toch om om jezelf te onderzoeken? |
Klopt ben ik met je eens hoor!! Helemaal zeker weten doe ik het ook niet schaam me maar dacht dat dat het was als ik eraan denk zal ik het morgen aan de predikant vragen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: maandag 27 augustus 2012, 21:23
|
|
|
IJSJE204 schreef: | Lieve mensen allemaal, Yoga is (voor mij) niets anders dan lekker je spieren even laten werken. Gewoon op de grond, op een matje. PUNT. Er komt geen agressie bij kijken en er is geen competitie. In elke tak van sport worden (delen van) yoga-oefeningen gebruikt om te rekken en te strekken. Ik denk dat God het wel goed vindt als je yoga als sport beoefend. Huhm. |
Ik ben het met je eens Ijsje.....iedereen zou eens een les moeten volgen en dan een mening hebben.......Wie weet een CM uitje.... Grapje hoor..... Voor mij is het een gezellig avondje uit met vriendinnen en de het lijf weer eens gestrekt en weten en voelen waar je spieren zitten.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: maandag 27 augustus 2012, 21:23
|
|
|
IJSJE204 schreef: | Lieve mensen allemaal, Yoga is (voor mij) niets anders dan lekker je spieren even laten werken. Gewoon op de grond, op een matje. PUNT. Er komt geen agressie bij kijken en er is geen competitie. In elke tak van sport worden (delen van) yoga-oefeningen gebruikt om te rekken en te strekken. Ik denk dat God het wel goed vindt als je yoga als sport beoefend. Huhm. |
Ja dat zoiets schreef ik eerst ook IJsje maar toen kreeg ik het verwijt dat ik yoga belachelijk maak. Dus blijkbaar is het voor sommigen meer dan dit
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: maandag 27 augustus 2012, 21:28
|
|
|
ANNA415 schreef: | Tja had je iets minder moeten vissen  |
Wat weet jij wat ik ook weet?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA944
|
|
Geplaatst: maandag 27 augustus 2012, 21:29
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Ik heb er moeite mee dat jij gewoon zegt als het je niet bevalt: ik negeer je! Dat is een van de vreselijkste dingen die je tegen mensen kan zeggen want je bestaat dan niet meer als mens...Nu veeg jij je eigen straatje schoon en geeft mij de schuld....je doet maar, maar pretendeer dan niet dat je christen bent.... En ik ga hier geen discussie meer voeren over yoga of wat dan ook....... |
ik heb gezegd dat ik je negeer, omdat je niet eerlijk communiceert, hoe kan ik tot een goede communicatie met iemand komen die beweert ik dingen heb geschreven, die ik niet heb geschreven? als ik vervolgens me geschreven worden queut, ga je er haaierig op in, ziet je miscommunicatie van het geen je las niet in, blijft steeds op me haaierig reageren. dus wat kan ik dan nog meer doen dan negeren. ermee ophouden doe je ook niet, tot je op het punt komt dat je zelf er in eens wel mee wilt ophouden, ik probeer net tot een poging met je te komen om misbegrip onder elkaar uittepraten, maar nog krijg ik geen heldere reactie van jou, waarin je effe nuchter alles overdenkt, maar weer mij veroordeelt om????? wat heb ik ergens fout na je toe gedaan. dus hoe zou ik dit nog met je moeten uitpraten op zo,n manier, dan blijft er niets anders voor me op dan je in het vervolg maar weer verder te negeren, ook al gedraag je ej bijna als een stalker op mij berichten die ik schrijf door overal haaiig, ik neem het woord van roulade maar over, op te reageren. ees es alles eens een keer rustig terug, dan zie je misschien in dat je alles met een bril heb gelezen gewormd door de mails denk ik die je hebt gekregen, ik ben je vijand niet, heb je nooit veroordeelt over dat je aan yogha doet. dan kunnen we iedere cristen wel gaan veroordelen, want iedere cristen is zo op zijn haar geloofsweg en heeft nog wel wat dingen om over na te denken en te verbeteren, niemand is perfect. op normale reacties van jou naar mij toe wil ik best je niet negeren , maar wat moet ik met al die haaierigge reacties van jou, waarin je mij van allerlei dingen beschuldigt, een beeld van me schept op het forum , waarmee je me probeert af te schilderen als geen goede cristen, en warom doe je dat? waar heb ik jou ooit niet met respect behandelt ofzo? jij hebt het over mails die je krijgt, ik heb hier last van een stalker op het forum die steeds probeert me negatief afteschilderen op dit forum . wat is je proleem? warom, is het zo moeilijk om toetegeven je iets verkeerd heb begrepen een fout hebt gemaakt, of reageer je je frustratie over de mails op mij af?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: maandag 27 augustus 2012, 21:31
|
|
|
IJSJE204 schreef: | Lieve mensen allemaal, Yoga is (voor mij) niets anders dan lekker je spieren even laten werken. Gewoon op de grond, op een matje. PUNT. Er komt geen agressie bij kijken en er is geen competitie. In elke tak van sport worden (delen van) yoga-oefeningen gebruikt om te rekken en te strekken. Ik denk dat God het wel goed vindt als je yoga als sport beoefend. Huhm. | Voor jou.....jij denkt...zal wel.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: maandag 27 augustus 2012, 21:33
|
|
|
Maandag 27 augustus, Psalm 103: 13-18; Zoals een vader.
Nee, stil maar, ik weet het wel: er zijn vaders die helemaal niet zo liefdevol zijn. Er zijn er die hun kinderen slaan. Er zijn er die hun kinderen verkrachten. Er zijn er die hun kinderen doodzwijgen en constant negeren. Er zijn van die vaders die je aan de hoogste boom zou willen ophangen, die je… Over zulke vaders gaat de psalm niet. De psalm gaat uit van een situatie die je Goddank als normaal mag beschouwen: een vader die houdt van zijn kind. Dat betekent echt niet dat elke vader altijd maar alles mooi en goed vindt – geen sprake van. Liefde kan kritisch zijn. Liefde kan corrigerend zijn. Liefde kan een heleboel zijn waarop je als kind niet direct zit te wachten. Maar dat neemt niet weg dat al die minder gewenste vormen liefde wis en waarachtig alles met liefde te maken hebben. Liefde is niet zoet. Liefde doet goed – en dat is iets anders. Nu zegt de psalm van vandaag dat God is als een vader die zijn kinderen liefheeft. Hij vergeeft. Hij vergeeft niet dat wij maar mensen zijn, bloemetjes in de tuin – zo bloeien ze, zo zijn ze uitgebloeid, verlept, verdwenen. Je weet na een week of wat niet eens meer waar ze gestaan hebben. De Eeuwige is anders! Van generatie tot generatie is Hij trouw aan wie van Hem houden. Hij is als een vader, die zijn kinderen misschien niet lam- of doodslaat. Hij is als een vader die zijn kinderen niet verkracht, maar ruimte geeft, vrijheid om zelf te zoeken naar wat ziel en zinnen als goed ervaren in dit bestaan onder de zon. Zó is God. En niet anders.
Zoals een vader liefdevol zijn armen slaat om zijn kind, omringt ons met erbarmen God onze Vader, want wij zijn van Hem. Hij weet, dat wij, uit stof aan ’t licht gekomen, slecht leven op de adem van zijn stem.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: maandag 27 augustus 2012, 21:34
|
|
|
PETRA944 schreef: | ik heb gezegd dat ik je negeer, omdat je niet eerlijk communiceert, hoe kan ik tot een goede communicatie met iemand komen die beweert ik dingen heb geschreven, die ik niet heb geschreven? als ik vervolgens me geschreven worden queut, ga je er haaierig op in, ziet je miscommunicatie van het geen je las niet in, blijft steeds op me haaierig reageren. dus wat kan ik dan nog meer doen dan negeren. ermee ophouden doe je ook niet, tot je op het punt komt dat je zelf er in eens wel mee wilt ophouden, ik probeer net tot een poging met je te komen om misbegrip onder elkaar uittepraten, maar nog krijg ik geen heldere reactie van jou, waarin je effe nuchter alles overdenkt, maar weer mij veroordeelt om????? wat heb ik ergens fout na je toe gedaan. dus hoe zou ik dit nog met je moeten uitpraten op zo,n manier, dan blijft er niets anders voor me op dan je in het vervolg maar weer verder te negeren, ook al gedraag je ej bijna als een stalker op mij berichten die ik schrijf door overal haaiig, ik neem het woord van roulade maar over, op te reageren. ees es alles eens een keer rustig terug, dan zie je misschien in dat je alles met een bril heb gelezen gewormd door de mails denk ik die je hebt gekregen, ik ben je vijand niet, heb je nooit veroordeelt over dat je aan yogha doet. dan kunnen we iedere cristen wel gaan veroordelen, want iedere cristen is zo op zijn haar geloofsweg en heeft nog wel wat dingen om over na te denken en te verbeteren, niemand is perfect. op normale reacties van jou naar mij toe wil ik best je niet negeren , maar wat moet ik met al die haaierigge reacties van jou, waarin je mij van allerlei dingen beschuldigt, een beeld van me schept op het forum , waarmee je me probeert af te schilderen als geen goede cristen, en warom doe je dat? waar heb ik jou ooit niet met respect behandelt ofzo? jij hebt het over mails die je krijgt, ik heb hier last van een stalker op het forum die steeds probeert me negatief afteschilderen op dit forum . wat is je proleem? warom, is het zo moeilijk om toetegeven je iets verkeerd heb begrepen een fout hebt gemaakt, of reageer je je frustratie over de mails op mij af? |
Weet je wel wat stalken is vraag ik me in alle ernst af? Ik reageer op jouw schrijfsels en daar is een forum voor.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Gedaan vandaag...?? Het zijn voor mijn gevoel domme dingen, maar bij nader inzien nuttig.... De stofzuiger voorzien van allemaal nieuwe filters.... Alvast een begin gemaakt met het opruimen van de logeerkamer...zodat ze erbij kunnen voor de nieuwe kozijnen... De berging opgeruimd...(gooien we alles maar neer) Mijn hobbykast opgeruimd...(weet ik alles weer te vinden...) Dus vrij vanavond... |
Die filters wilde ik vanavond ook eens verversen . Die ene grote dat ging dus wel , die zat in de verpakking van de stofzuigerzakken . Maar er zit in de stofzuiger nog een kleinere , en die zat er niet bij . Dus die maar eens flink uitgeklopt en terug gedaan . Zou dat genoeg zijn? En nu gordijnen wassen. Hoe iemand 25 wassen kan draaien is voor mij een raadsel . Hier doet het wasmachine al minstens een uur over èèn was. Dus morgen de andere gordijnen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
|
|
|
VISSER278 schreef: | Wat weet jij wat ik ook weet?  |
volgende week wordt het heeel mooi weer
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: maandag 27 augustus 2012, 21:36
|
|
|
ROELANDE345 schreef: | volgende week wordt het heeel mooi weer  |
Volgende week IS het heel mooi weer.
Klopt helemaal , in Zeeland is het ( bijna) altijd mooi weer.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
IJSJE204
|
|
Geplaatst: maandag 27 augustus 2012, 21:37
|
|
|
I rest my case!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: maandag 27 augustus 2012, 21:38
|
|
|
VISSER278 schreef: | Volgende week IS het heel mooi weer.
Klopt helemaal , in Zeeland is het ( bijna) altijd mooi weer.  |
nou haha komt mooi uit DAAR ga ik nml naar toe!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: maandag 27 augustus 2012, 21:39
|
|
|
TEAPARTY711 schreef: | hahaha,
Teaparty verwijst naar onze conservatieve vrienden in Amerika. Nooit gehoord van de Teaparty rally's ? Ze willen terug naar de pure grondwet, naar wat de Founding fathers hebben opgesteld. Wanneer men zich erin verdiept, is dit iets heel moois. Officieel heet het de Boston Tea party, omdat men in Boston ergens in de 17de eeuw, protesteerde tegen de hoge belasting van King George op Thee, dit dezen ze door naar de haven van Boston te gaan en de thee in het water te kieperen. Wat de verhoudingen tussen Amerika en Engeland verder op scherp deden zetten. ooh wacht, ik zie het al, ik ben weer bezig, ze vallen in slaap.
Sorry!
Het kan zijn dat ik een detail er naast zit. | Teaparty is ultraconservatief. Persoonlijk zou ik als christen me er niet mee willen associëren. De crisis waar we nu midden in zitten, is met name door de Republikeinen ontstaan. De wildgroei bij de banken is door hun toedoen ontstaan. En nog steeds klagen ze dat we weer terug moeten naar de tijd van voor 2008.
|
|
Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
 |
|