Auteur |
Bericht |
|
PETRA944
|
|
Geplaatst: dinsdag 28 augustus 2012, 15:46
|
|
|
TEAPARTY711 schreef: | Chat, zegt het het best. Want je geeft je je echt bloot. Niet in je nakie bloot, veel erger bloot, je geeft een deel van je zelf, van je hart, van je ziel.
En echt waar, je hebt freaks, natuurlijk gaat een freak niet zeggen dat die een freak is, meestal hebben ze het zelf niet eens door. Maar je zult hem maar aan je klomp hebben hangen.
Ik geloof dat Petra terecht de vraag stelde,moet ik maar met iedereen daten? Nee chat zei heel goed, alleen als je een klik voelt.
En wat is er mis met witte sokken in sandalen?
haha dat bedoel ik, ik zou maar voor je deur staan met witte sokken.
Gewoon als je een leuk contact heb, gewoon casual afspreken. Zo kom je er ook nog eens uit. :)
Zelfs in het "echt" kan je iemand niet kennen, iedereen gaat er maar van uit dat de ander normaal is..... Online kan ik van alles vertellen, ik zit achter mijn pc, maar wie zegt niet dat ik net niet mijn kat heb verzopen? Of mijn hond heb geschopt? Ik kan zo gek zijn als een deur en nogmaals in het echt kan je het voor een tijd ook redelijk verborgen houden. Laat staan online.
Ok om het echt duidelijk te maken. Ik ben ooit verliefd geworden online op iemand die zich voor deed als vrouw. Maar het was dus een dude. Hij was slim, klonk normaal, had leuke foto's, maar hij plast staand. En was behoorlijk in de war op zijn best! lol Duidelijk lieve mensen ? :) |
duidelijk... heavy misschien zit ik dus met mannen te communiceren die net hun kat hebben verzopen , maar kijk als ik nou iets langer eerst met zo iemand mail, kom ik er misschien wel achter dat hij een hekel aan katten heeft en dan weet ik, nee is niet de man voor mij.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA944
|
|
Geplaatst: dinsdag 28 augustus 2012, 15:47
|
|
|
ROELANDE345 schreef: | Ja dat is natuurlijk heel goed mogelijk, Ik heb inmiddels al meer dan een jaar een relatie, hoewel deze op dit moment niet zo eenvoudig is door ernstige ziekte van mijn vriend | sterkte roelande
Laatst aangepast door
|
PETRA944
|
op dinsdag 28 augustus 2012, 16:08
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
TEAPARTY711
|
|
Geplaatst: dinsdag 28 augustus 2012, 15:48
|
|
|
Na de bevruchting wat in zeldzame gevallen kan plaatsvinden, kan de zygoot zich niet nestelen.
Eerst kon dit niet, bij de eerste generatie pillen, daarna hebben ze inderdaad dat andere middel toegevoegd, (progesteron) waarbij het dus nu wel kan voorkomen in zeldzame gevallen.
Ik vind het erg genoeg om dat liever niet meer te gebruiken.
Inderdaad hoe ik het in beginsel neer pende, klopte niet helemaal. klepel en klokken zeg maar. Het kwam sterker over dan dat de feiten zijn. Bedankt voor de aanvullingen.
Maar dit is wat ik weet.
====
Niemand is slim genoeg om zijn eigen domheid in te zien.
Laatst aangepast door
|
TEAPARTY711
|
op dinsdag 28 augustus 2012, 15:48
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: dinsdag 28 augustus 2012, 16:06
|
|
|
Quote: | ====
Niemand is slim genoeg om zijn eigen domheid in te zien. |
Niemand is slim genoeg om zijn eigen domheid in te zien.
Ja, da's een hele goede.. sommigen kunnen het wel inzien na het lezen van die spreuk....zoals ik nu.... 
Ik bedoel, stel dat ik me eigen begeleider ofzoiets dergelijks zou zijn zou ik precies kunnen zeggen, van nou eerst dit daarna dat en als dat klaar is dat en dat, en dan beginnen met dit en dit en daarna eventueel met die en die nog even zus en zo. en niet teveel dit, niet meer dan zoveel, en ook dat en dat. etc.
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op woensdag 29 augustus 2012, 09:29
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA944
|
|
Geplaatst: dinsdag 28 augustus 2012, 16:07
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Helaas, Wmijn. Als verliefdheid echt toeslaat is het vaak veel heftiger op onze leeftijd., Je bent niet te oud om verliefd te worden... | zal het zal het zal het zal het???? yeah dus over 8 jaar ga ik op bejaardenreisje , stap in de bus en daar is ie, de knappe man van 66, in 1 oogopslag paf boem als een bliksem inslag. , klinkt opzich wel beter als een man online die net zijn kat heeft verzopen, zich voordoet als die leuke man, terwijldie een omgebouwde vrouw is of een erge massa moordenaar ofzo
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
TEAPARTY711
|
|
Geplaatst: dinsdag 28 augustus 2012, 16:08
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Ik ben het met je eens dat de Republikeinen zelf verantwoordelijk zijn voor deze crisis. En ze hebben allemaal boter op hun hoofd. Ze zullen op dezelfde voet verder gaan als ze weer aan de macht komen. Nee, Teaparty zijn geen vrienden van mij. Als ik in USA zou wonen zou ik democraat kiezen, want dit is nog erger dan de SGP!!!! |
En al die punten Chatuliem wat ik opnoemde in het begin, die zijn toch wel goed, daar kan je toch wel achter staan?
De democraten in Amerika, zijn een beetje te vergelijken met links in Nederland. Links staat voor meer overheid, meer belasting, meer regels, in totaal betaalt u al 80% belasting. Noem mij hebberig, noem mij gierig, maar dat vind ik idioot.
Afgedwongen solidariteit, is geen solidariteit. Maar roof en diefstal. Zodat een populaire politieke Jopie, sinterklaas kan spelen, stemmen kan winnen met geld waar ik keihard voor gezwoegd heb. En ondertussen gaat het hele land naar de Filistijnen, omdat werken niet meer beloond word. Maar op de bips zitten wel.
Met welk recht, neemt de overheid geld van mij af? Ik neem toch ook geen geld van u af? Natuurlijk ben ik voorstander voor een overheid en voor het betalen van belastingen. etc.
Maar het mag wel ietsjes minder.... zeg maar. haha
En wat is er mis met de SGP? Kijk met geen enkele partij kan je het eens zijn, met gl niet, met d666 niet, er zullen altijd wel verschillen zijn. Zelfs als je een eigen partij hebt, dan nog moet je concessies doen en krijg je niet altijd je gelijk.
Ook al heb je die natuurlijk wel
vriendelijke groet,
TeaParty
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: dinsdag 28 augustus 2012, 16:11
|
|
|
PETRA944 schreef: | duidelijk... heavy misschien zit ik dus met mannen te communiceren die net hun kat hebben verzopen , maar kijk als ik nou iets langer eerst met zo iemand mail, kom ik er misschien wel achter dat hij een hekel aan katten heeft en dan weet ik, nee is niet de man voor mij. |
Dan moet je Chatuliem nemen, Petra, zijn naam betekent zelfs katten, meen ik en hij heeft er ook wel een.
Thomas, groot dierenliefhebber want hij eet vissen, koeien, kippen en wat al niet meer. (Geen katten).
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op dinsdag 28 augustus 2012, 16:43
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: dinsdag 28 augustus 2012, 16:12
|
|
|
VISSER278 schreef: | ........... En nu gordijnen wassen. Hoe iemand 25 wassen kan draaien is voor mij een raadsel . Hier doet het wasmachine al minstens een uur over èèn was. . |
Nou das helemaal niet zo moeilijk. Wasmachine kopen met een 30 minuten programma erop (gordijnen hoeven ook niet langer), en vervolgens 's morgens om 8 uur beginnen met wassen. 25 x een half uur programma, dan ben je 's avonds om 21.00 uur klaar.... Piece of cake, zou je denken, die 25 wassen....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA944
|
|
Geplaatst: dinsdag 28 augustus 2012, 16:13
|
|
|
TEAPARTY711 schreef: | Ja, want ik heb mij het volgende laten vertellen. De pil voorkomt geen zwangerschap, maar breekt het af. Het zorgt ervoor dat na de bevruchting iets niet meer verder kan groeien. Ik wist dit eerst ook niet.
-kan iemand misschien hier iets meer over uitleggen? -
Denk dat andere middelen dan beter zijn. Of een combinatie. Als het überhaupt al geoorloofd is om zwangerschap te voorkomen, ik denk dat de meningen daar over verschillen. |
sterilisatie bij de man is een harstikke goed middel
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JANS221
|
|
Geplaatst: dinsdag 28 augustus 2012, 16:14
|
|
|
Kees van der Staay (SGP) vandaag: Kans op zwangerschap na verkrachting is heel klein....ik vraag me af of ik dat niet eerder gehoord heb???
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
TEAPARTY711
|
|
Geplaatst: dinsdag 28 augustus 2012, 16:23
|
|
|
PETRA944 schreef: | sterilisatie bij de man is een harstikke goed middel  |
Er zijn andere middelen.... please....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA944
|
|
Geplaatst: dinsdag 28 augustus 2012, 16:24
|
|
|
THOMAS968 schreef: | Dan moet je Chatuliem nemen, Petra, zijn naam betekent zelfs katten, meen ik en hij heeft er ook wel een.
Thomas, groot dierenliefhebber want hij eet vissen, koeien, kippen en wat al niet meer. (Geen katten.) |
hmmmm over 8 jaar ben jij 66 thomas, das ook best interessant, dus zat meer aan jou te denken over 8 jaar ben ik al 15 jaar alleenstaand dan stap ik in die bejaarde bus en stort me op die man van 66 ha ha
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JANS221
|
|
Geplaatst: dinsdag 28 augustus 2012, 16:26
|
|
|
TEAPARTY711 schreef: |
Er zijn andere middelen.... please....  |
Lijkt mij ook de juiste keuze als je een vrouw de pil wil verbieden!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
TEAPARTY711
|
|
Geplaatst: dinsdag 28 augustus 2012, 16:29
|
|
|
JANS221 schreef: | Kees van der Staay (SGP) vandaag: Kans op zwangerschap na verkrachting is heel klein....ik vraag me af of ik dat niet eerder gehoord heb??? |
En wat is het probleem precies? De kans is ook klein, zelfs met gewone gemeenschap is de kans klein. Laat staan met zo iets verschrikkelijks. Vind het een beetje vervelend dat het lijkt dat hij word neergezet als iemand die niet zou meeleven met de slachtoffers. Dat heeft die ook duidelijk benadrukt.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FILIA110
|
|
Geplaatst: dinsdag 28 augustus 2012, 16:32
|
|
|
JANE410 schreef: | Willemijn, ik heb respect voor iedereen en iedereen mag er ook anders over denken. Ik heb gewoon gezegd wat mijn mening hierover is. Vraag me alleen af: waarom het voor gelovigen zo moeilijk is, als je weet dat de bron niet goed is om dat te aanvaarden? Heb ook zelf jarenlang niet geweten waar yoga vandaan komt en uit welke bron. Sinds ik dat wel weet zal ik er nooit aan beginnen.
De bijbel is er duidelijk over dat we ons niet in moeten laten met afgoden, Dit is mijn mening en wil niet zeggen dat ik geen respect heb voor andere mensen.  |
Dat heb je heel mooi gezegd Jane en daar kan ik het van harte mee eens zijn.
Ik vraag me ook steeds af, als men yoga dan gewoon gymnastiek oefeningen noemt, waarom men het dan niet gewoon gymnastiekoefeningen noemt? Want ze hebben het zelf steeds over Yoga en Yoga is toch echt wel wat anders dan gymnastiekoefeningen en ook ik kom niet verder en wil ook niet verder gaan dan de bijbel, die inderdaad zeer duidelijk is, dat christenen zich niet met afgoden en de occulte wereld of alles, wat daar uit voortkomt, moeten bezighouden.
Ook ongezeggelijkheid is tovenarij zo leert de bijbel mij. En zo kunnen mensen denken, dat ze God de Vader van Jezus Christus dienen, maar ondertussen al enorm zijn afgedwaald van Hem. 1 Sam 15,23 "Weerspannigheid is even erg als toverij, en eigenzinnigheid is even slecht als afgodendienst. U hebt de opdracht van de HEER verworpen; daarom verwerpt hij u als koning!’
Dit werd met name ook de val van Salomo, die zich ook had verontreinigd met de vele afgoden, die zijn vele heidense vrouwen meenamen. God heeft toen zijn koninkrijk van hem afgenomen; weleswaar tijdens de regering van zijn zoon, omwille van David, die God wel op een Gode welgevalloge wijze gediend had. Hij mocht slechts 1 stam overhouden en dat ook maar alleen omwille van David.
En staat er ook zeer duidelijk in de bijbel: 1 Joh 5,21; Hoedt u voor de afgoden!!!
Hand 15,20 maar dat we hun moeten schrijven dat ze zich dienen te onthouden van wat door de afgodendienst bezoedeld is, van ontucht, van vlees waar nog bloed in zit en van het bloed zelf. 2 Kor 6,16 Wat heeft de tempel van God met afgoden te maken? Wijzelf zijn de tempel van de levende God, zoals God heeft gezegd: ‘Ik zal bij hen wonen en in hun midden verkeren, ik zal hun God zijn en zij mijn volk.
1 Tess 1,9 iedereen praat erover hoe wij door u zijn ontvangen en hoe u zich van de afgoden hebt afgewend om u tot God te keren – om hem, de levende en ware God, te dienen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
TEAPARTY711
|
|
Geplaatst: dinsdag 28 augustus 2012, 16:35
|
|
|
JANS221 schreef: | Lijkt mij ook de juiste keuze als je een vrouw de pil wil verbieden! |
verbieden, wie heeft het over verbieden?
Maar ik hou op met de discussie, dit gaat nergens toe leiden.
En jullie zijn gemeen... haha
====== Nou terug op de rails
Maarten Luther: niets wordt langzamer vergeten dan een belediging, niets sneller dan een weldaad.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FLORA018
|
|
Geplaatst: dinsdag 28 augustus 2012, 16:36
|
|
|
Joehoe, ik ga mee! Wel even onder voorbehoud dat ik niet word opgeroepen voor werk . Leuk initiatief. Wie nog meer?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: dinsdag 28 augustus 2012, 16:38
|
|
|
JANE410 schreef: | Willemijn, ik heb respect voor iedereen en iedereen mag er ook anders over denken. Ik heb gewoon gezegd wat mijn mening hierover is. Vraag me alleen af: waarom het voor gelovigen zo moeilijk is, als je weet dat de bron niet goed is om dat te aanvaarden? Heb ook zelf jarenlang niet geweten waar yoga vandaan komt en uit welke bron. Sinds ik dat wel weet zal ik er nooit aan beginnen.
De bijbel is er duidelijk over dat we ons niet in moeten laten met afgoden, Dit is mijn mening en wil niet zeggen dat ik geen respect heb voor andere mensen.  |
De bron van roken is ook occult.
THOMAS968 schreef: Roken komt uit Amerika en was daar ook vaak onderdeel van een heidens ritueel. De vredespijp roken geeft dit bijvoorbeeld aan. Indianen beschouwden roken als een onderdeel van contact met de goden. De rook ging naar boven, een symboliek die we ook in het rookoffer kenden.
In die zin kun je zeggen dat mensen die nu roken iets doen met wat een occulte oosprong heeft en dat is nog waar ook.
Duszzzz....
Er zijn ook oosterse tegelsjeswijsheden die door christenen worden gebezigd, ook oosters eten is helemaal in. dan zou je nooit een chinees of thais restaurant in kunnen gaan, want dan zit je ook bij beeldjes en waaiers met oosterse afbeeldingen. En lampionnetjes met draakjes erop..
Nee vind het zwaar overtrokken. en niet occult. Die oostersen zijn best slim en hebben gewoon goede oefeningen bedacht en lekker eten Echt in de theorie, godsdienst verdiepen ja, dás weer iets anders, maar de oefeningen en wat meditatie...net zo overtrokken als destijds de Dondald Duck occult zou zijn, en nu denken sommigen gereformeerden zo, las ik pas ergens.
Kijk, glaasie draaien ja, dat is weer iets anders, en gevaarlijk, ook bewezen.
Mijn meningen die hier staan, wat ik denk.
Zo, ik ga weer verder lezen, ja, verslaafd aan het lezen, nu: het onrecht van de sterkste van John Steinbeck...
Mazzel!
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op dinsdag 28 augustus 2012, 16:39
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JANS221
|
|
Geplaatst: dinsdag 28 augustus 2012, 16:41
|
|
|
TEAPARTY711 schreef: | En wat is het probleem precies? De kans is ook klein, zelfs met gewone gemeenschap is de kans klein. Laat staan met zo iets verschrikkelijks. Vind het een beetje vervelend dat het lijkt dat hij word neergezet als iemand die niet zou meeleven met de slachtoffers. Dat heeft die ook duidelijk benadrukt.  |
``Het probleem`` was dat ik me af vroeg of ik dat al eerder gehoord had! Dit topic heet namelijk: ``dit vraag ik me af vandaag....`` Ik heb hem inderdaad ook horen zeggen dat hij meeleeft met de slachtoffers......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: dinsdag 28 augustus 2012, 16:54
|
|
|
SHANITA130 schreef: | De bron van roken is ook occult.
THOMAS968 schreef: Roken komt uit Amerika en was daar ook vaak onderdeel van een heidens ritueel. De vredespijp roken geeft dit bijvoorbeeld aan. Indianen beschouwden roken als een onderdeel van contact met de goden. De rook ging naar boven, een symboliek die we ook in het rookoffer kenden.
In die zin kun je zeggen dat mensen die nu roken iets doen met wat een occulte oosprong heeft en dat is nog waar ook.
Duszzzz....
Er zijn ook oosterse tegelsjeswijsheden die door christenen worden gebezigd, ook oosters eten is helemaal in. dan zou je nooit een chinees of thais restaurant in kunnen gaan, want dan zit je ook bij beeldjes en waaiers met oosterse afbeeldingen. En lampionnetjes met draakjes erop..
Nee vind het zwaar overtrokken. en niet occult. Die oostersen zijn best slim en hebben gewoon goede oefeningen bedacht en lekker eten Echt in de theorie, godsdienst verdiepen ja, dás weer iets anders, maar de oefeningen en wat meditatie...net zo overtrokken als destijds de Dondald Duck occult zou zijn, en nu denken sommigen gereformeerden zo, las ik pas ergens.
Kijk, glaasie draaien ja, dat is weer iets anders, en gevaarlijk, ook bewezen.
Mijn meningen die hier staan, wat ik denk.
Zo, ik ga weer verder lezen, ja, verslaafd aan het lezen, nu: het onrecht van de sterkste van John Steinbeck...
Mazzel!  |
Dus de chinees is ook occult met zijn Boeddha beeldjes?????? Het overgrote deel van ons leven bestaat dan uit occulte dingen geloof ik..... Ik hou van yoga en van chinees.......en mensen moeten misschien eens wat drukker zijn met hun eigen geloofsleven dan dat van een ander......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: dinsdag 28 augustus 2012, 16:57
|
|
|
JANS221 schreef: | Kees van der Staay (SGP) vandaag: Kans op zwangerschap na verkrachting is heel klein....ik vraag me af of ik dat niet eerder gehoord heb??? |
Klopt Jans, was dat niet een senator (of iemand die dat wilde worden) in Amerika die dat beweerde? Een storm van protest kwam over hem heen en toen heeft hij het wat genuanceerd. Ook al is die kans klein het gebeurd en dat is toch vreselijk?????? Wat denk je van al die oorlogs verkrachtingen en kinderen die daar uit voortgekomen zijn? Ik heb daar weleens een boek over gelezen en dat was erg indrukwekkend.......
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op dinsdag 28 augustus 2012, 17:02
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: dinsdag 28 augustus 2012, 16:59
|
|
|
PETRA944 schreef: | sterilisatie bij de man is een harstikke goed middel  |
spijker op de kop.
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op dinsdag 28 augustus 2012, 17:10
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: dinsdag 28 augustus 2012, 17:00
|
|
|
PETRA944 schreef: | hmmmm over 8 jaar ben jij 66 thomas, das ook best interessant, dus zat meer aan jou te denken over 8 jaar ben ik al 15 jaar alleenstaand dan stap ik in die bejaarde bus en stort me op die man van 66 ha ha |
kijk, zo beginnen nu de dates...., maar 8 jaar wachten?????
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: dinsdag 28 augustus 2012, 17:01
|
|
|
wijsheid van Ghandi:
Angst heeft zijn nut, maar een lafaard zijn heeft dat niet.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JANE410
|
|
Geplaatst: dinsdag 28 augustus 2012, 17:01
|
|
|
FILIA110 schreef: | Dat heb je heel mooi gezegd Jane en daar kan ik het van harte mee eens zijn.
Ik vraag me ook steeds af, als men yoga dan gewoon gymnastiek oefeningen noemt, waarom men het dan niet gewoon gymnastiekoefeningen noemt? Want ze hebben het zelf steeds over Yoga en Yoga is toch echt wel wat anders dan gymnastiekoefeningen en ook ik kom niet verder en wil ook niet verder gaan dan de bijbel, die inderdaad zeer duidelijk is, dat christenen zich niet met afgoden en de occulte wereld of alles, wat daar uit voortkomt, moeten bezighouden.
Ook ongezeggelijkheid is tovenarij zo leert de bijbel mij. En zo kunnen mensen denken, dat ze God de Vader van Jezus Christus dienen, maar ondertussen al enorm zijn afgedwaald van Hem. 1 Sam 15,23 "Weerspannigheid is even erg als toverij, en eigenzinnigheid is even slecht als afgodendienst. U hebt de opdracht van de HEER verworpen; daarom verwerpt hij u als koning!’
Dit werd met name ook de val van Salomo, die zich ook had verontreinigd met de vele afgoden, die zijn vele heidense vrouwen meenamen. God heeft toen zijn koninkrijk van hem afgenomen; weleswaar tijdens de regering van zijn zoon, omwille van David, die God wel op een Gode welgevalloge wijze gediend had. Hij mocht slechts 1 stam overhouden en dat ook maar alleen omwille van David.
En staat er ook zeer duidelijk in de bijbel: 1 Joh 5,21; Hoedt u voor de afgoden!!!
Hand 15,20 maar dat we hun moeten schrijven dat ze zich dienen te onthouden van wat door de afgodendienst bezoedeld is, van ontucht, van vlees waar nog bloed in zit en van het bloed zelf. 2 Kor 6,16 Wat heeft de tempel van God met afgoden te maken? Wijzelf zijn de tempel van de levende God, zoals God heeft gezegd: ‘Ik zal bij hen wonen en in hun midden verkeren, ik zal hun God zijn en zij mijn volk.
1 Tess 1,9 iedereen praat erover hoe wij door u zijn ontvangen en hoe u zich van de afgoden hebt afgewend om u tot God te keren – om hem, de levende en ware God, te dienen |
Dank je voor deze aanvulling Filia, ik weet niet zo goed waar al die teksten terug te vinden zijn. Jij hebt misschien wel theologie gestudeerd en zo zijn er nog meer mensen die de juiste teksten erbij zetten.
Zo vullen we elkaar mooi aan op dit forum. Het gaat er trouwens niet om dat ik of anderen ons gelijk willen halen, het is alleen maar waarschuwen. dit uit liefde.
De Here Jezus is zelf ook heel radicaal in zijn uitspraken. Je kunt geen twee Heren dienen.
We zijn allemaal geliefde zussen/broeders van elkaar en mogen elkaar ook vermanen.
Allen Gods rijke zegen toegewenst
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: dinsdag 28 augustus 2012, 17:05
|
|
|
JANE410 schreef: | Dank je voor deze aanvulling Filia, ik weet niet zo goed waar al die teksten terug te vinden zijn. Jij hebt misschien wel theologie gestudeerd en zo zijn er nog meer mensen die de juiste teksten erbij zetten.
Zo vullen we elkaar mooi aan op dit forum. Het gaat er trouwens niet om dat ik of anderen ons gelijk willen halen, het is alleen maar waarschuwen. dit uit liefde.
De Here Jezus is zelf ook heel radicaal in zijn uitspraken. Je kunt geen twee Heren dienen.
We zijn allemaal geliefde zussen/broeders van elkaar en mogen elkaar ook vermanen.
Allen Gods rijke zegen toegewenst |
Ik denk dat je hier met volwassen mensen zit die je verder niet kent dus laat dat vermanen maar zitten......Ik zit daar echt niet op te wachten, heb gelukkig de leeftijd dat ik zelf heel goed keuzes kan maken in wat goed en kwaad is.....Ik heb ook theologie gestudeerd en mijn ervaring is wel dat je niet altijd maar moet wapperen met Bijbelteksten maar ook zelf wat moet en kan vinden........
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JANE410
|
|
Geplaatst: dinsdag 28 augustus 2012, 17:10
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Ik denk dat je hier met volwassen mensen zit die je verder niet kent dus laat dat vermanen maar zitten......Ik zit daar echt niet op te wachten, heb gelukkig de leeftijd dat ik zelf heel goed keuzes kan maken in wat goed en kwaad is.....Ik heb ook theologie gestudeerd en mijn ervaring is wel dat je niet altijd maar moet wapperen met Bijbelteksten maar ook zelf wat moet en kan vinden........ |
Misschien heb je wel gelijk Willemijn, maar ik blijf toch maar trouw aan mijn Bijbel
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
TEAPARTY711
|
|
Geplaatst: dinsdag 28 augustus 2012, 17:10
|
|
|
PETRA944 schreef: | duidelijk... heavy misschien zit ik dus met mannen te communiceren die net hun kat hebben verzopen , maar kijk als ik nou iets langer eerst met zo iemand mail, kom ik er misschien wel achter dat hij een hekel aan katten heeft en dan weet ik, nee is niet de man voor mij. |
Oh Petra, geen zorgen om mij, ik heb geen katten meer
En inderdaad Roelande, sterkte er komt veel op je af.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: dinsdag 28 augustus 2012, 17:12
|
|
|
JANE410 schreef: | Misschien heb je wel gelijk Willemijn, maar ik blijf toch maar trouw aan mijn Bijbel  |
Dat heeft toch niets met trouw aan de Bijbel te maken????? De Bijbel is ook de leidraad in mijn leven ....maar daarom hoef ik niet om de klip klap met Bijbelteksten te wapperen  En vergeet ook niet: ook de Bijbel gaat met zijn tijd mee, vernieuwende theologie heet dat en daar kan je niet omheen of je nu wilt of niet.......dus star vasthouden aan die citaten terwijl er al weer andere ontwikkelingen zijn over die teksten heeft niet zoveel zin... Kijk alleen maar wat ik hier las: Sommige Evangelie gemeenten mediteren ook....Ja, ook die gaan met hun tijd mee.....
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op dinsdag 28 augustus 2012, 17:25
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CARMEN073
|
|
Geplaatst: dinsdag 28 augustus 2012, 17:16
|
|
|
Kun je ook alleen het avondmaal vieren? Ik lees in de bijbel niet dat hiervoor een minimaal aantal gelovigen bij elkaar moet zijn. En Jezus is natuurlijk ook als wij alleen zijn bij ons.
Laatst aangepast door
|
CARMEN073
|
op dinsdag 28 augustus 2012, 17:16
|
|
Naar boven |
|
|
|
|