Auteur |
Bericht |
|
FILIA110
|
|
Geplaatst: woensdag 29 augustus 2012, 11:02
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Ik denk dat je niet zo weet wat vernieuwende theologie is????? Daar bedoel ik mee dat kerkdiensten nu ook niet meer zo zijn als 100 jaar geleden en ook met hun tijd mee gaan. Niet blijven steken in het oude maar nieuwe vormen van kerkzijn en geloven zoeken..... Dat heeft toch niets met de Bijbel te maken???? En mensen die naar de Bijbel leven kunnen zich wel permitteren om vreselijke mailtjes te sturen als je het ergens niet mee eens bent? Je moet als mens altijd oppassen als je van jezelf vind en zegt dat je zo naar de Bijbel leeft.......dat schijnt je het recht te geven om maar van alles op te schrijven en dan nog wel in de Naam van God......Mensen moeten volgens mij daar eens wat zorgvuldiger mee omgaan. Ik werd hier eens beticht van ego gekletter maar is dat eigenlijk niet ego gekletter? Vooral weten hoe het voor een ander moet?  |
Ach weet je Willemijn, bij jou is het zo, dat je een heel grote mond hebt, maar je bent nog erger dan diegenen, waar jij kritiek op hebt.
Het gaat er niet om, dat er veel kerken zijn, die dan zgn. in jouw "verlichte straatje" passen of andersom...Je ogen zitten behoorlijk dicht. Het gaat om de Heer. Daar gaat het om.
Verandert de Heer dan? De bijbel zegt, dat God gisteren en heden nog steeds Dezelfde is en zal blijven. Hij zal noooooiiiit veranderen en dat is erg belangrijk, WANT HIJ IS DEGENE DIE ONS EENS ZAL (BE)OORDELEN. eN hIJ HEEFT GEZEGD, DAT ER GEEN IOTA OF TITTEL ZAL VERLOREN ZAL GAAN VAN HET WOORD GODS, want Hij is niet gekomen om te ontbinden, maar om te vervullen.
De habitus van iedere dwaalleraar is om om zich heen mensen te verzamelen, die er net zo over deneken als hij of zij. Dat deden de valse proften in het O.T. ook al...dat is dus een heel oud gegeven. Daarom is er niets maar dan ook helemaal niets nieuws onder de zon. Wel eens van Bileam gehoord..????
Laten we maar luisteren naar de woorden van Hem, die ons allen eens uiteindelijk zal gaan beoordelen...als allerlaatste....Dat lijkt me wel gezond toe en verstandig.
Doorlopend wordt er in de Bijbel gewaarschuwt om ALLEEN JEZUS TE VOLGEN en niet mensen. De kerkgenootschap waar jij bij zit, die zal niet het laatste oordeel hebben, maar DE HEER ZELF... het geslachte Lam Gods en dan zou ik maar als ik jou was...toch maar heel dicht blijven bij diegene, die jouw zal beoordelen...want Hij heeft HET ALLER LAATSTE OORDEEL ...LATEN WE DAT NIET VERGETEN..... JOUW KERKGENOOTSCHAP HEEFT NIET HET LAATSTE OORDEEL.
De bijbel zegt: 1 Kor 16,22 vervloekt is ieder die niet Jezus liefheeft. En hoe hebt je Jezus lief? Door Zijn WOORD te bewaren, Zijn geboden te bewaren. Zo alleen kun je Jezus liefhebben. Zo staat het geschreven in de Bijbel Gods woord en dat Woord zal ons EENS O O R D E L E N!!! Dus laten we maar heeeeel dichtbij dat WOORD blijven.
Lees het stukje nog maar eens over de ENGE EN DE BREDE POORT, dat zijn de eigen woorden van Jezus Christus Dat is mijn advies voor iedereen hier op Christian Match.....
Nog een citaat uit GODS WOORD dat niet zal veranderen:
Gal 1,8 Wanneer iemand u iets verkondigt dat in strijd is met wat ik u verkondigd heb, al was ik het zelf of een engel uit de hemel – vervloekt is hij!
En lees wat de Geest zegt over Laodicea in Openbaringen dat was zo'n gemeente, waar de Heer ZELFS BUITEN DE DEUR STOND Hij moest op de deur kloppen om binnen gelaten te worden. Zit je wel bij een gemeente, waar de Heer binnen is? Of moet Hij bij jullie ook op de deur kloppen om binnengelaten te worden???
Openbaring 3,14-22 14 Schrijf aan de engel van de gemeente in Laodicea:
“Dit zegt Amen, de trouwe en betrouwbare getuige, het begin van Gods schepping: 15 Ik weet wat u doet, hoe u niet koud bent en niet warm. Was u maar koud of warm! 16 Maar nu u lauw bent in plaats van warm of koud, zal ik u uitspuwen. 17 U zegt dat u rijk bent, dat u alles hebt wat u wilt en niets meer nodig hebt. U beseft niet hoe ongelukkig u bent, hoe armzalig, berooid, blind en naakt. 18 Daarom raad ik u aan: koop van mij goud dat in het vuur gelouterd is, en u zult rijk zijn; witte kleren om u te kleden en uw naaktheid te bedekken, zodat u zich niet meer hoeft te schamen; zalf voor uw ogen, zodat u weer kunt zien. 19 Iedereen die ik liefheb wijs ik terecht en bestraf ik. Zet u dus volledig in en breek met het leven dat u nu leidt. 20 Ik sta voor de deur en klop aan. Als iemand mijn stem hoort en de deur opent, zal ik binnenkomen, en we zullen samen eten, ik met hem en hij met mij. 21 Wie overwint zal samen met mij op mijn troon zitten, net zoals ik zelf overwonnen heb en samen met mijn Vader op zijn troon zit. 22 Wie oren heeft, moet horen wat de Geest tegen de gemeenten zegt.”’
Uit: De Nieuwe Bijbelvertaling © 2004/2007 Nederlands Bijbelgenootschap
GOD BLESS YOU
Laatst aangepast door
|
FILIA110
|
op woensdag 29 augustus 2012, 11:23
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: woensdag 29 augustus 2012, 11:11
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Hai Willemijn,
Jij rookt niet, nou weet ik niet of je een keer bent gestopt, of nooit hebt gerookt.
Iig, mijn ervaringen met gezondheidszorg zijn dat heel veel personeel heel veel rookt.
Dus sowieso knap dat jij dat niet doet, daarin niet meeging!!! Of vroeger op school, kan ook.
Iemand die rookt heeft niet eens recht om iets van yoga te zeggen. Iemand die niet rookt ook niet, maar dan helemaal niet.
Wat mij ook opvalt, het zijn alleen de vrije groepen die vinden dat Yoga occult is als ik zo es op google kijk....
Blijf jij maar lekker Yoga doen, je bent er ff uit, ook contact, en tis goed voor je conditie. Je hebt zelfs de vierdaagse van Nijmegen uitgelopen, nou bijna geen roker die dat kan hoor.
En dan komen wat oefeningen uit een oosterse religie, so what, dan zou je dus idd geen thais, chinees of wat voor oosters restuarant meer binnen kunnen lopen....
Fijne dag!  | Ik heb wat geaarzeld of ik op deze uitlating in ging. Er is niemand die durft te beweren dat roken gezond is. En het grootste bezwaar dat wij hebben is, dat mensen hier wel durven te beweren dat yoga wel gezond is. Yoga vergelijken met roken is dom. Te dom om echt op in te gaan. Niet alleen een naieve vergelijking, maar ook ver van de waarheid af....
Laatst aangepast door
|
CHATULIEM619
|
op woensdag 29 augustus 2012, 11:14
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: woensdag 29 augustus 2012, 11:23
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Er heerst mi nu en dan/vaak een taboe op verdriet hebben, dat hébje niet als christen, dan ben je blij, blij en blij.
Daarom, ik ben bang, als ik een topic open verdriet en wat doe je eraan, dat of bijna niemand reageert, of niet in goede aarde valt...  |
Als christen ken je toch ook al die emoties van het leven?
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op woensdag 29 augustus 2012, 11:24
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: woensdag 29 augustus 2012, 11:28
|
|
|
FILIA110 schreef: | Ach weet je Willemijn, bij jou is het zo, dat je een heel grote mond hebt, maar je bent nog erger dan diegenen, waar jij kritiek op hebt.
Het gaat er niet om, dat er veel kerken zijn, die dan zgn. in jouw "verlichte straatje" passen of andersom...Je ogen zitten behoorlijk dicht. Het gaat om de Heer. Daar gaat het om.
Verandert de Heer dan? De bijbel zegt, dat God gisteren en heden nog steeds Dezelfde is en zal blijven. Hij zal noooooiiiit veranderen en dat is erg belangrijk, WANT HIJ IS DEGENE DIE ONS EENS ZAL (BE)OORDELEN. eN hIJ HEEFT GEZEGD, DAT ER GEEN IOTA OF TITTEL ZAL VERLOREN ZAL GAAN VAN HET WOORD GODS, want Hij is niet gekomen om te ontbinden, maar om te vervullen.
De habitus van iedere dwaalleraar is om om zich heen mensen te verzamelen, die er net zo over deneken als hij of zij. Dat deden de valse proften in het O.T. ook al...dat is dus een heel oud gegeven. Daarom is er niets maar dan ook helemaal niets nieuws onder de zon. Wel eens van Bileam gehoord..????
Laten we maar luisteren naar de woorden van Hem, die ons allen eens uiteindelijk zal gaan beoordelen...als allerlaatste....Dat lijkt me wel gezond toe en verstandig.
Doorlopend wordt er in de Bijbel gewaarschuwt om ALLEEN JEZUS TE VOLGEN en niet mensen. De kerkgenootschap waar jij bij zit, die zal niet het laatste oordeel hebben, maar DE HEER ZELF... het geslachte Lam Gods en dan zou ik maar als ik jou was...toch maar heel dicht blijven bij diegene, die jouw zal beoordelen...want Hij heeft HET ALLER LAATSTE OORDEEL ...LATEN WE DAT NIET VERGETEN..... JOUW KERKGENOOTSCHAP HEEFT NIET HET LAATSTE OORDEEL.
De bijbel zegt: 1 Kor 16,22 vervloekt is ieder die niet Jezus liefheeft. En hoe hebt je Jezus lief? Door Zijn WOORD te bewaren, Zijn geboden te bewaren. Zo alleen kun je Jezus liefhebben. Zo staat het geschreven in de Bijbel Gods woord en dat Woord zal ons EENS O O R D E L E N!!! Dus laten we maar heeeeel dichtbij dat WOORD blijven.
Lees het stukje nog maar eens over de ENGE EN DE BREDE POORT, dat zijn de eigen woorden van Jezus Christus Dat is mijn advies voor iedereen hier op Christian Match.....
Nog een citaat uit GODS WOORD dat niet zal veranderen:
Gal 1,8 Wanneer iemand u iets verkondigt dat in strijd is met wat ik u verkondigd heb, al was ik het zelf of een engel uit de hemel – vervloekt is hij!
En lees wat de Geest zegt over Laodicea in Openbaringen dat was zo'n gemeente, waar de Heer ZELFS BUITEN DE DEUR STOND Hij moest op de deur kloppen om binnen gelaten te worden. Zit je wel bij een gemeente, waar de Heer binnen is? Of moet Hij bij jullie ook op de deur kloppen om binnengelaten te worden???
Openbaring 3,14-22 14 Schrijf aan de engel van de gemeente in Laodicea:
“Dit zegt Amen, de trouwe en betrouwbare getuige, het begin van Gods schepping: 15 Ik weet wat u doet, hoe u niet koud bent en niet warm. Was u maar koud of warm! 16 Maar nu u lauw bent in plaats van warm of koud, zal ik u uitspuwen. 17 U zegt dat u rijk bent, dat u alles hebt wat u wilt en niets meer nodig hebt. U beseft niet hoe ongelukkig u bent, hoe armzalig, berooid, blind en naakt. 18 Daarom raad ik u aan: koop van mij goud dat in het vuur gelouterd is, en u zult rijk zijn; witte kleren om u te kleden en uw naaktheid te bedekken, zodat u zich niet meer hoeft te schamen; zalf voor uw ogen, zodat u weer kunt zien. 19 Iedereen die ik liefheb wijs ik terecht en bestraf ik. Zet u dus volledig in en breek met het leven dat u nu leidt. 20 Ik sta voor de deur en klop aan. Als iemand mijn stem hoort en de deur opent, zal ik binnenkomen, en we zullen samen eten, ik met hem en hij met mij. 21 Wie overwint zal samen met mij op mijn troon zitten, net zoals ik zelf overwonnen heb en samen met mijn Vader op zijn troon zit. 22 Wie oren heeft, moet horen wat de Geest tegen de gemeenten zegt.”’
Uit: De Nieuwe Bijbelvertaling © 2004/2007 Nederlands Bijbelgenootschap
GOD BLESS YOU |
Ik sla anderen in ieder geval niet alleen met Bijbelteksten om te oren....... En al die lange stukken Bijbeltekst van jou sla ik over......als je niets ander kunt dan Bijbelteksten neerschrijven en geen eigen mening hebt......tja... Ik kan me herinneren-zeg maar als ik het fout heb- dat jij hier in het verleden een ban hebt gehad door jou opruiende teksten en veroordelingen over anderen die wat anders dan jou dachten?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: woensdag 29 augustus 2012, 11:30
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Ik heb wat geaarzeld of ik op deze uitlating in ging. Er is niemand die durft te beweren dat roken gezond is. En het grootste bezwaar dat wij hebben is, dat mensen hier wel durven te beweren dat yoga wel gezond is. Yoga vergelijken met roken is dom. Te dom om echt op in te gaan. Niet alleen een naieve vergelijking, maar ook ver van de waarheid af.... |
Of je sluit je af voor de waarheid Chatuliem, ook nog een optie?
Enne yoga is gezond voor lijf en geest en roken niet.....of je het nu dom vind of niet...  En wat is dom???
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op woensdag 29 augustus 2012, 11:32
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: woensdag 29 augustus 2012, 11:42
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Of je sluit je af voor de waarheid Chatuliem, ook nog een optie?
Enne yoga is gezond voor lijf en geest en roken niet.....of je het nu dom vind of niet...  En wat is dom??? | Het is dom om de waarheid naast je neer te leggen en de leugen te geloven. En, qua argumentatie, roken occult te noemen, is ook dom. Je verwijt anderen dat ze alles occult noemen, ik geef aan waar de definitie ligt, en nu ga je zelf datgene doen wat je een ander verwijt. En dat alleen maar om je gelijk te krijgen. Nee Wmijn, occult is niet zo onschuldig als je durft te beweren, het brengt je alleen maar verder van de Waarheid af. En dat zie ik ook hier gebeuren...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: woensdag 29 augustus 2012, 11:43
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Ik sla anderen in ieder geval niet alleen met Bijbelteksten om te oren....... En al die lange stukken Bijbeltekst van jou sla ik over......als je niets ander kunt dan Bijbelteksten neerschrijven en geen eigen mening hebt......tja... Ik kan me herinneren-zeg maar als ik het fout heb- dat jij hier in het verleden een ban hebt gehad door jou opruiende teksten en veroordelingen over anderen die wat anders dan jou dachten? | En dan verwijt je anderen dat ze op de persoon spelen? Wat is dit dan Wmijn?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: woensdag 29 augustus 2012, 12:08
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | En dan verwijt je anderen dat ze op de persoon spelen? Wat is dit dan Wmijn? |
Ik doe het niet achter iemand rug om Chatuliem.......Er zijn ook mensen die achter mijn rug om zeggen dat ik getrouwd ben en meerdere relaties heb......als je het over gemeen en vals hebt??????en op de persoon spelen???????? Wie de schoen past trekke hem aan zou ik zo zeggen....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: woensdag 29 augustus 2012, 12:28
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Ik doe het niet achter iemand rug om Chatuliem.......Er zijn ook mensen die achter mijn rug om zeggen dat ik getrouwd ben en meerdere relaties heb......als je het over gemeen en vals hebt??????en op de persoon spelen???????? Wie de schoen past trekke hem aan zou ik zo zeggen.... | Idd dat is gemeen en vals. Maar het doet de discussie niet goed als je op de persoon gaat spelen. Ga in op de argumenten, dan ben je volwassen bezig. Je hebt zo vaak geklaagd dat mensen zich zo snel aangesproken voelen en dat de discussie zo snel verzandt in verwijten. Geef nu dan eens het voorbeeld hoe we volgens jou zouden moeten discussiëren...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CARMEN073
|
|
Geplaatst: woensdag 29 augustus 2012, 12:34
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Wat zou jij er aan willen doen Carmen? |
Alles wat ik nu al doe en liefst nog meer. Omwille van de privacy zet ik dat niet hier, maar als je het echt graag wilt weten dan mail je me maar pv.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZWAAN995
|
|
Geplaatst: woensdag 29 augustus 2012, 12:38
|
|
|
...
Laatst aangepast door
|
ZWAAN995
|
op woensdag 3 oktober 2012, 19:40
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WERNER005
|
|
Geplaatst: woensdag 29 augustus 2012, 12:50
|
|
|
een intens heimelijk diep verlangen
Anita
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FILIA110
|
|
Geplaatst: woensdag 29 augustus 2012, 12:51
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Ik sla anderen in ieder geval niet alleen met Bijbelteksten om te oren....... En al die lange stukken Bijbeltekst van jou sla ik over......als je niets ander kunt dan Bijbelteksten neerschrijven en geen eigen mening hebt......tja... Ik kan me herinneren-zeg maar als ik het fout heb- dat jij hier in het verleden een ban hebt gehad door jou opruiende teksten en veroordelingen over anderen die wat anders dan jou dachten? |
Weet je wat jij moet doen? Ik zou die hele bijbel maar weggooien als ik jou was, want die heb jij niet nodig. Schrijf je eigen bijbel en ga op zoek naar volgelingen. Dat lijkt me het allebeste voor jou
En wat betreft die ban...dat is helemaal niets nieuws. (Jammer dat je kennelijk zo goedkoop bent, dat je oude koeien uit de sloot moet halen; valt me erg van je tegen). Juist als je Jezus volgt zul je door velen niet gewenst zijn. Dat zie ik eerder als een teken, dat ik op een juiste wijze de Heer volg. Christian Match is mijn leven niet, dus daar kan ik wel zonder mee. En inderdaad...ik zal mij door niemand de mond laten snoeren... en opruiende taal???? Zoiets hebben ze ook eens van Jezus Christus gezegd....
Weet je willemijn...de Heer is niet gekomen voor hen, die zichzelf zo rechtvaardig vinden, maar Hij is gekomen voor de zondaren, de hoeren, de tollenaren, hen die ziek zijn. Laat mij maar tot de tollenaar behoren, die alleen maar kon stamelen: O Heer wees mij zondaar genadig! Want die ging gerechtvaardigd naar huis en niet tot de Farizeeër, die zich op de borst zat te kloppen wat hij niet allemaal voor goede dingen voor de Heer deed.
En als je me kwijt wil, moet je misschien heel vaak gaan klagen over me bij de redactie, en als je dat dan heel vaak doet dan kwakken ze me er misschien wel weer gewoon uit. Wie weet... Want ik ben niet zo klagerig hoor. Dat ligt me niet zo dat kinderachtige gedoe. Maar ik heb begrepen, dat men iets volwassener beleid hier heeft en dat het knuffelgehalte wat tot normalere proporties is teruggedrongen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: woensdag 29 augustus 2012, 12:52
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Idd dat is gemeen en vals. Maar het doet de discussie niet goed als je op de persoon gaat spelen. Ga in op de argumenten, dan ben je volwassen bezig. Je hebt zo vaak geklaagd dat mensen zich zo snel aangesproken voelen en dat de discussie zo snel verzandt in verwijten. Geef nu dan eens het voorbeeld hoe we volgens jou zouden moeten discussiëren... |
Het doet de discussie ook niet goed als je met lappen Bijbeltekst komt en anderen van alles verwijt wat ze niet goed doen....men noemt dat dan zo netjes vermanen.... De Bijbel is een boek vol mooie woorden en waarheden om stil te worden in Gods Geest en wat ik hier zie en betreur is dat mensen dat heilige boek gebruiken om gelijk te krijgen in hun menselijke waarheden door maar met Bijbelteksten te gaan wapperen op het forum. En als je praat in Gods geest zullen er dan ook zulke stukjes geschreven worden? Of mailtjes gestuurd over je zult branden in de hel? Geef de ander ruimte om anders te denken, die hoeft helemaal niet minder christen te zijn dan jij dat bent en veroordeel niet gelijk andersdenkenden......je kan ook veel van elkaar leren.....dat weet jij en dat weet ik omdat we samen diverse indringende gesprekken over geloof hebben gevoerd........
Ik heb een tijdje een gedicht van Huub Oosterhuis op mijn profiel gehad wat het heel mooi weer geeft:
Wij willen dat het zo is Wij hopen dat het zo wordt Wij denken dat het niet kan Wij zingen dat het zo zal zijn En als er liefde is Dan zal het, al kan het niet Dan kan het omdat het moet Omdat het zo niet meer kan........
Ik heb dit jaren in mijn agenda gehad en heb het toch ook weer in mijn elektronische agenda staan......omdat het zo mooi weer geeft dat het om de liefde gaat, de liefde voor elkaar en voor God...
En nee, ik doe het ook niet goed, ik kwets ook mensen dus bovenstaand stukje is geen ego gekletter maar gewoon een overdenksel over hoe het zou moeten zijn.......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: woensdag 29 augustus 2012, 12:55
|
|
|
FILIA110 schreef: | Weet je wat jij moet doen? Ik zou die hele bijbel maar weggooien als ik jou was, want die heb jij niet nodig. Schrijf je eigen bijbel en ga op zoek naar volgelingen. Dat lijkt me het allebeste voor jou
En wat betreft die ban...dat is helemaal niets nieuws. (Jammer dat je kennelijk zo goedkoop bent, dat je oude koeien uit de sloot moet halen; valt me erg van je tegen). Juist als je Jezus volgt zul je door velen niet gewenst zijn. Dat zie ik eerder als een teken, dat ik op een juiste wijze de Heer volg. Christian Match is mijn leven niet, dus daar kan ik wel zonder mee. En inderdaad...ik zal mij door niemand de mond laten snoeren... en opruiende taal???? Zoiets hebben ze ook eens van Jezus Christus gezegd....
Weet je willemijn...de Heer is niet gekomen voor hen, die zichzelf zo rechtvaardig vinden, maar Hij is gekomen voor de zondaren, de hoeren, de tollenaren, hen die ziek zijn. Laat mij maar tot de tollenaar behoren, die alleen maar kon stamelen: O Heer wees mij zondaar genadig! Want die ging gerechtvaardigd naar huis en niet tot de Farizeeër, die zich op de borst zat te kloppen wat hij niet allemaal voor goede dingen voor de Heer deed.
En als je me kwijt wil, moet je misschien heel vaak gaan klagen over me bij de redactie, en als je dat dan heel vaak doet dan kwakken ze me er misschien wel weer gewoon uit. Wie weet... Want ik ben niet zo klagerig hoor. Dat ligt me niet zo dat kinderachtige gedoe. Maar ik heb begrepen, dat men iets volwassener beleid hier heeft en dat het knuffelgehalte wat tot normalere proporties is teruggedrongen. |
Je hebt in ieder geval een liefdevol geloof zo te lezen......Fijn voor je....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: woensdag 29 augustus 2012, 12:59
|
|
|
FILIA110 schreef: | Weet je wat jij moet doen? Ik zou die hele bijbel maar weggooien als ik jou was, want die heb jij niet nodig. Schrijf je eigen bijbel en ga op zoek naar volgelingen. Dat lijkt me het allebeste voor jou
En als je me kwijt wil, moet je misschien heel vaak gaan klagen over me bij de redactie, en als je dat dan heel vaak doet dan kwakken ze me er misschien wel weer gewoon uit. Wie weet... Want ik ben niet zo klagerig hoor. Dat ligt me niet zo dat kinderachtige gedoe. Maar ik heb begrepen, dat men iets volwassener beleid hier heeft en dat het knuffelgehalte wat tot normalere proporties is teruggedrongen. |
Wat jammer Filia (naam betekent meen ik "ziel"). Of dit meewerkt aan een goede sfeer betwijfel ik. Er klinkt zelfrechtvaardiging in en uit. Brrr eigenlijk wel.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA944
|
|
Geplaatst: woensdag 29 augustus 2012, 13:08
|
|
|
PETRA944 schreef: | Geplaatst: dinsdag 28 augustus 2012, 01:09 't Is goed om in je eigen hart te kijken Nog even voor het slapen gaan Of je van de ochtend tot de avond Geen enkel hart hebt zeer gedaan. Of je aan liefdeloze mensen Eén woordje van liefde hebt gegeven Of je tegen verdrietige harten gezegt hebt het goede na te streven Dat je je handen hebt gewonden Rondom een hart, dat eenzaam was ...Dan voel je als het goed is wat mooi en fout was deze dag
't Is goed in eigen hart te kijken... dan blijft het oordelen uit En mag je rust ervaren , voordat je je ogen sluit
gecopieerd uit kreet van de week,van djes, vond hem zo mooi, datikhem hier wou plaatsen, zet tot nadenken voor ons allen. net de hoop dat we allemaal wat liever met elkaar leren omgaan en ja bedoel ik ook mezelf mee hoor. |
effe deze queten, zit aan de thee en zat effe te lezen hier, jammer zoals we elkaar maar misbegrijpen, reageren vanuit onze eigen pijn, elkaar kwetsen,sommigge elkaar veroordelen terwijl niemand van ons zonder fouten is, of perfect, ieder zo in zijn, haar eigen geloofsgroei zit en de heilige geest wel door hun harten heen werkt om te overtuigen als iets erg zondigs is denk ik.en wanneer die gene er aan toe is met zijn geloofsgroei, alles in stapjes onze groei in geloof. dat we meningen uit delen over geloof, oke, maar een ander veroordelen omdat die yogha doet.... eh wat doen we zelf allemaal wat tegen de bijbel ingaat, ik heb er genoeg om op te noemen, ook al doe ik me best om cristen te zijn.rn je mag ebst zeggen ik vind , of leiver gezegd denk dat yoga niet van jezus is, of occult, maar niet een ander erom veroordelen. toch? petra die toch weer es effe moest reageren, me het aantrekt zoals mensen elkaar hier weer aan het kwetsen zijn, jullie kwetsen elkaar, formuleren woorden verkeerd, lezen vanuit eigen pijn. blijft moeilijk communiceren via pc.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: woensdag 29 augustus 2012, 13:19
|
|
|
Ik ben een volwassen vrouw hoor dus ik klaag niet bij de redactie, ook niet over jou......kan heel goed zelf mijn zaken afhandelen.....dat je dat al suggereert????? En goedkoop? Tja, zo heeft ieder mens zijn goedkope dingen he? Zelfs jij....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CARMEN073
|
|
Geplaatst: woensdag 29 augustus 2012, 13:32
|
|
|
SHANITA130 schreef: | tuurlijk die zijn er, voldoende referentie kaders, gelukkig maar.
Maar voordat je dat door hebt....eerst wordt je angstig als je ziet dat een kind rond een jaar of tien, meisjes heb ik 't over, met respect worden behandeld door ouders. Dat is tussen de 20 en 30, en rond je dertigste, dan is ook je intelligentie op zijn hoogst, dan pas, met wat geluk, goed psych. enzo, dan pas ga je dan krijgen met die referentiekaders inzien.
Dat bedoel ik ook Shanita. Je ervaringen misvormen je ziel waardoor je perceptie van de dingen om je heen wordt vertekend. Op latere leeftijd kun je wellicht opnoemen welke eigenschappen bij een (goede) vader horen (vooropgesteld dat je in aanraking komt met goede voorbeelden), maar het 'zegt' je niets.
Ik ken mensen die heel blij en verrast werden toen ze bemerkten dat God wonderen deed en voorzag in hun leven als ze iets nodig hadden. Ze verwachtten van Hem net zo weinig als ze van hun aardse vader hadden ontvangen.
Maar...het is wel zo, ieder kind, hoe mishandeld ook, heeft ook goede tijden gekend, ook als volwassen en die momenten en tijden moet je vasthouden en gedenken.
Maar/en wat ik mij weleens afvraag er zijn zoveel mensen met zoveel verdriet...wat wordt daaraan gedaan.....vraag ik me zomaar ff af...
Wat zou jij eraan willen doen?
Ja, wat zou ik eraan willen doen, zóveel, maar da's niet haalbaar.
Ik kan een voorbeeld geven: ik heb wel vaak enkel maanden in een kliniek gezeten, voor van de alcohol af te komen, maar ook voor gewoon tot rust te komen.
Dat was en is de oplossing. Iedere heeft zijn eigen kamer of eenheid, en je eet gemeenschappleijk, houdt het pand gemeenschapelijk schoon. degene die werken, werken, degene die niet werken hebben een klein programaatje, en kunnen de rest van de dag schilderen, andere hobby, buiten in het park.....
Er is een tekst: kijk een hoe goed en liefelijk het is als broeders tezamen wonen....ja, en dat zag ik...alleen was steeds tijdelijk, zoiets permanent.
Dus wel je vrijheid, alleen gezamelijke maaltijden, en huishouden gezamelijk, taken verdeeld, en elke week een kleine vergadering hoe alles loopt...
Ik maakte daar snel vriendschappen, was een hele aardige vrouw van 59, en daar ging ik regelmatig bloemtjes en groen plukken, boeketjes maken..
Vaak zat ik in het creatief lokaal, te schilderen...en dan zaten er ook enkel anderen...
Ja, Je maakt dan 24/7 deel uit van een groter geheel. En je kon in weekenden en 2 avonden door de week weg, naar je huis ofzo.
En als je terugkwam, vroeger mensen hoe 't was...
Ja, en dan zie je dat meerdere verdriet hebben, groepsgesprek, je kan aan teken/schilderopdrachten werken....
Iig dat deed me goed, voorwaarde voor plekken als die zijn goede leiding, met duidelijke regels....
Maar ja, dit zou handen vol geld gaan kosten, maar deed me heel goed... |
Is zo'n woongroep van stichting Timon niets voor jou? Dat kost denk ik niets meer dan je normale woonlasten? (Weet ik ook niet zeker hoor.)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FILIA110
|
|
Geplaatst: woensdag 29 augustus 2012, 13:37
|
|
|
JOL252 schreef: | Wat jammer Filia (naam betekent meen ik "ziel"). Of dit meewerkt aan een goede sfeer betwijfel ik. Er klinkt zelfrechtvaardiging in en uit. Brrr eigenlijk wel. |
Nee Jol, Filia betekent dochter. En ik denk, dat je mijn woorden toch maar eens beter moet lezen... het is niet zo, zoals het jou in de oren klinkt..dat kan wel eens behoorlijk verschillen....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: woensdag 29 augustus 2012, 14:06
|
|
|
ZWAAN995 schreef: | Zo ben ik loop de jaren achter gekomen dat contacten in relatie vorm niet voor mij is besteed. Kan moeilijk daarmee om gaan. Teveel mensen als kinderen om mij heen geeft mij teveel stress en prikkels. Daarom heb ik keuze gemaakt géén kinderen want die geven mij teveel herrie. Hou wel van kinderen begrijp me goed maar de gegil en geren klap ik dicht en loop ik weg. Kan er niet meer tegen! Meeste mannen willen hier kinderen dat kan ik je niet geven. Huisje boomje en beesje niet voor mij besteed.
Puur vriendschap contact vind ik mooi samen erop uit gaan zonder verplichtingen ja ik geniet van mijn vrijheid en leven. Liever alleen blij met de Heer genieten van huis en tuin en vrienden als familie daar hou ik het meeste van. Bovenal Jezus Christus op nummer 1. Zelf wil ik niet meer de kar voorruit rennen dat maakt mij op nee ik wil afwachten in wat Here God van mij wil en Hij zal voorzien van leven in mij. Hij kent immers mijn wens en hart alles op Zijn Tijd en niet de mijne.
<><
Zwaan |
Hai Zwaan,
Dat kan ik me goed indenken. Ik kan ze niet krijgen, maar ik had ook een tijd dat als ik ze wel kon krijgen ik ze niet zou willen(heeft idd niet te maken dat je niet van kinderen houdt). Maar dat je bijna geen prikkels aankan, tv die aanstaat, kinderen die dingen vragen, telefoon die gaat, etc. daar kan je van doordraaien.
Ik heb een vriendin, en we hebben wat van dezelfde problemen, even oud ook. en als er iets is, wat ik zo ervaar en zij ook, dan zegt ze regelmatig:"Ja, maar jij hebt géén kinderen".(zij heeft er vijf!)
Ja, je hoort 't vaker.
Nou ja, als jij het niet aankan, ja, dat is je keuze, ik respecteer dat, want ja, jij hebt je rust echt nodig....
Zegens!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: woensdag 29 augustus 2012, 14:11
|
|
|
FILIA110 schreef: | Nee Jol, Filia betekent dochter. En ik denk, dat je mijn woorden toch maar eens beter moet lezen... het is niet zo, zoals het jou in de oren klinkt..dat kan wel eens behoorlijk verschillen....  | Is Solafilia dan "alleen mijn dochter?"
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FILIA110
|
|
Geplaatst: woensdag 29 augustus 2012, 14:16
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Is Solafilia dan "alleen mijn dochter?"  |
Ha, ha....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: woensdag 29 augustus 2012, 14:29
|
|
|
Quote: | Wat zou jij eraan willen doen? Ja, wat zou ik eraan willen doen, zóveel, maar da's niet haalbaar.
Ik kan een voorbeeld geven: ik heb wel vaak enkel maanden in een kliniek gezeten, voor van de alcohol af te komen, maar ook voor gewoon tot rust te komen.
Dat was en is de oplossing. Iedere heeft zijn eigen kamer of eenheid, en je eet gemeenschappleijk, houdt het pand gemeenschapelijk schoon. degene die werken, werken, degene die niet werken hebben een klein programaatje, en kunnen de rest van de dag schilderen, andere hobby, buiten in het park.....
Er is een tekst: kijk een hoe goed en liefelijk het is als broeders tezamen wonen....ja, en dat zag ik...alleen was steeds tijdelijk, zoiets permanent.
Dus wel je vrijheid, alleen gezamelijke maaltijden, en huishouden gezamelijk, taken verdeeld, en elke week een kleine vergadering hoe alles loopt...
Ik maakte daar snel vriendschappen, was een hele aardige vrouw van 59, en daar ging ik regelmatig bloemtjes en groen plukken, boeketjes maken..
Vaak zat ik in het creatief lokaal, te schilderen...en dan zaten er ook enkel anderen...
Ja, Je maakt dan 24/7 deel uit van een groter geheel. En je kon in weekenden en 2 avonden door de week weg, naar je huis ofzo.
En als je terugkwam, vroeger mensen hoe 't was...
Ja, en dan zie je dat meerdere verdriet hebben, groepsgesprek, je kan aan teken/schilderopdrachten werken....
Iig dat deed me goed, voorwaarde voor plekken als die zijn goede leiding, met duidelijke regels....
Maar ja, dit zou handen vol geld gaan kosten, maar deed me heel goed...
Is zo'n woongroep van stichting Timon niets voor jou? Dat kost denk ik niets meer dan je normale woonlasten? (Weet ik ook niet zeker hoor.) |
Hai, ik lees zo terug en zie dingen die op 2 manieren kunnen worden opgevat: "ik heb wel vaak enkele maanden in een kliniek gezeten, voor van de alcohol af te komen, maar ook voor gewoon tot rust te komen."
Toen ik dit teruglas dacht ik "oei, dit kán verkeerd worden opgevat....als dat ik daar zat, "voor van de alcohol af te komen".
Ik zal het wat duidelijker neerzetten: Het was een kliniek om van de alcohol af te komen en/of om tot rust te komen. dus als je overspannen was en niet aan de alcohol kon je er ook terecht Niet dat er iets mis is met alcoholisten, maar ik lust geeneens alcohol, drink nooit.... ....(géén hard-drugs gebruikers die er vanaf wouden, vanwege kans dat alles wordt gejat, omdat hard drugs zo duur zijn....)
2 de misverstand, als ik meervoudig miljonair zou worden, dan zou ik zo'n huis opzetten, ieder zijn eigen eenheid, samen eten, gezamelijk taken verdelen, programma voor mensen die geen werk hebben, ww, bijstand of wao. Dan de mensen in de wao, of afgekeurd in de bijstand een aangepast programaatje, zitten niet voor niets in de wao...
Elke week een overleg of alles goed ging, enzo.
Dan leef je in een groep, maar je kan je toch terugtrekken in je eenheidje, en als je de deur opendoet en de gang uitloopt zit je meteen weer onder de mensen....
En dan ook keuze, of naar huis/weg in het weekend, of daar blijven, en 2 avonden in de week en in het weekend bezoek, of weg....
Ja, ik werd helemaal vrolijk, hele dag mensen om me heen, heerlijk.. Daarom zou ik zoiets op willen zetten. maar ja, dan zou ik eerst meervoudig miljonair moeten zijn. er zouden verpleegkundigen moeten werken, artsen, psychologen voor therapie gesprekken, activiteitenbegeleiders voor creatief om mensen aan te sporen hoe leuk het is om te schilderen en creatief te zijn.
Kijk, je kan thuis in je 1tje ook schilderen, maar met meerdere is het gewoon zoveel leuker....dingen delen, naar elkaars werk kijken...
Ja, door mensen om je heen kan je gestimuleerd worden met zoveel dingen...
En dan ook therapie, twee keer één uur in de week, met een psycholoog....
En voor wie wil yoga en zwemmen en da's niet verplicht 
Alleen, en das heel belangrijk, je eigen eenheidje...waar je je ten alle tijden terug kan trekken, ja, niet tijdens programma voor degene die niet werken, en niet tijdens het groepgesprek, therapie en maaltijden maar verder wel.
En ook een fitness ruimte met apparaten...
En een pc ruimte.
Laptops en tablets/Ipads niet toegestaan, anders gaan mensen avonden op hun eenheid zitten internetten.
Dan kan je zeggen ja maar ik heb een blackberry, maar toch, op zo'n telefoontje zit je niet zólang als op een laptop of tablet/Ipad. Gewoon omdat het schermpie kleiner is.
Ja, zo bedoelde ik het.
Ik zal es googlen op die woongroep die je zei, maar ik zie mij niet uit mij huissie vertrekken......ja, dus zo echt k@# gaat het nu ook weer niet ;) Maar ja, ik weet hoe tof het kan zijn als mensen tezamen wonen....
Gewoon alles door mekaar, arm, rijk, ertussen, jong, middelbaar, oud....vrouwen mannen, alles, en dan samen....(met behoud van eigen huur/koophuis dusz...Want daar kan je in de weekenden heen en 2 avonden per week.....
O, ja, en héél belangrijk, er mocht niet gerookt worden, behalve in een daarvoor bestemde ruimte. Wat dus tot gevolg had dat er veel minder werd gerookt, want dan moet je elke keer naar die ruimte toe, op de andere verdieping...en dus dingen die je op dat moment doet, onderbreken. Vele stopten daar ook...Ook op je eigen eenheid mocht je niet roken. Ja, want roken daar kom je niet van tot rust, ja effetjes op de hele korte termijn. Maar paf je de hele dag door raak je juist veel meer gestressd. Ja, is aangetoond door onderzoek. Ja, er zijn altijd enkele uitzonderingen voor wie die vlieger niet opgaat!
En ook, als je nergens rook ruikt, je ziet niemand roken, ja, en je wilt stoppen en je bent onder mensen die je niet ziet roken, is dat nu eenmaal makkelijker.
O, ja, bij het programma voor degene die niet werkten hoorde ook een verplichte ochtendwandeling bij, om 9 uur, en dat was héérlijk. Ja, in zo'n mooie omgeving, park erbij....dan zijn alle seizoenen mooi.
Ja, en als je echt geen zin hebt in die wandeling, zorg je gewoon dat je op het tijdstip waarop men je ging zoeken om te zeggen dat het 9 uur is, onder de douche staan, ingezeept en wel...
Maar ja, dat kan je niet elke dag doen, dus ja, dat regelmatig lopen 's ochtends is echt gaaf. En weer; dat doe je niet zo snel als je in de wao zit, en je zit alleen thuis....
Nou, dit soort huizen zouden er dus moeten komen.....en niet die enkele klinieken die er waren en nu ondertussen al zijn wegbezuinigd...
--
Dit zou ook kunnen onder de titel, wat zou je doe als je veel miljoenen had...
Gewoon zo'n huis opzetten, of meerdere. en dan zou ik niet willen dat iemand zou weten dat dat mijn geld was, alleen als het echt niet anders zou kunnen....zoals notarissen en mensen van de gemeente enzo...maar ik zou geen leiding willen, die zou ik laten solliciteren, en dat aan iemand anders overlaten. Die daar papieren voor heeft.
Ik ga wat doen hier, heb het gevoel, dat ik anders de hele dag door kan schrijven, pagina's vol.
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op woensdag 29 augustus 2012, 15:28
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
TINK100
|
|
Geplaatst: woensdag 29 augustus 2012, 15:00
|
|
|
FILIA110 schreef: | Nee Jol, Filia betekent dochter. En ik denk, dat je mijn woorden toch maar eens beter moet lezen... het is niet zo, zoals het jou in de oren klinkt..dat kan wel eens behoorlijk verschillen....  |
maar ze heeft wél een punt...het gaat van kwaad tot erger....ik lees nu al een paar dagen mee maar word er niet vrolijker op......van mij mag de redactie er wel wat aan gaan doen...of jullie moeten met z'n allen maar pv je ongenoegen over elkaar uitspreken......volwassenen die als kleine kinderen zitten te bekvechten....pffff
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
INGE721
|
|
Geplaatst: woensdag 29 augustus 2012, 15:27
|
|
|
MIEKE364 schreef: | het lijkt me zelfs ideaal....lekker verliefd worden (allebei natuurlijk) en dan alle tijd nemen om het tot een volledige relatie te laten uitgroeien. Als je echt vrienden kunt worden na de eerste verliefdheid maak je een goede kans.....Ik denk ook dat details er niet zo toe doen. Je wordt verliefd op hem/haar om hoe die ruikt, kijkt, klinkt en hoe hij/zij in het leven staat en met jou omgaat - niet persé in deze volgorde en die sokken......geef hem een paar donkerblauwe en ga met hem naar een schoenenzaak....en er smakelijk om lachen samen (idealiter natuurlijk).... |
En dan vooral zijn puberkind meenemen, heb je altijd een medestander voor leuke schoenen of kleding..... En verder. ach, als hij zijn sokken nou mooi vindt en ze zijn fris gewassen...dan heeft het ook wel iets vertederends....... Het is een andere zaak om er als de kippetjes bij te zijn als hij jou wil verwennen met kleding......pas alleen datgene waarmee je over straat durft
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: woensdag 29 augustus 2012, 15:31
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | verdriet hoort bij het leven en vormt je ook tot wie je nu bent....Er zullen weinig mensen zijn die geen verdriet kennen in hun leven denk je niet? De kunst is niet in het verdriet te blijven hangen (en vooral niet in degene die je het aangedaan heeft) maar het een positieve plek te geven en er niet in te blijven hangen.....maak dat het leven -op wat voor manier dan ook- voor jou de moeite waard blijft...... Realiteit is uiteraard dat dat niet altijd lukt maar dalen zijn er om er weer uit te klimmen..... |
ThANKS!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
INGE721
|
|
Geplaatst: woensdag 29 augustus 2012, 15:39
|
|
|
PETRA944 schreef: | als het beetje waait en een beetje zon is de was al droog voor de ander klaar is |
En als er een lekker buitje tussendoor komt gooi je het in de droogtrommel.....niet zo moeilijk doen visser, onze omaas wasten nog op de hand
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA944
|
|
Geplaatst: woensdag 29 augustus 2012, 16:33
|
|
|
INGE721 schreef: | En dan vooral zijn puberkind meenemen, heb je altijd een medestander voor leuke schoenen of kleding..... En verder. ach, als hij zijn sokken nou mooi vindt en ze zijn fris gewassen...dan heeft het ook wel iets vertederends....... Het is een andere zaak om er als de kippetjes bij te zijn als hij jou wil verwennen met kleding......pas alleen datgene waarmee je over straat durft  |
dus dan neem je een man en ga je hem veranderen zoals jij wil, das nou het enge van een relatie elkaar niet vrij laten in jezelf zijn, als ik mezelf ben in witte sokken met sandalen, moet iemand voor me gaan met sokken in sandalen en niet denken, ze is leuk maar dit moet nog effe verandert worden. nee echt verliefd worden is op hem verliefd worden zoals hij is en als je van hem houd ga je zelf van zijn witte sokken in sandalen houden. petra die ouwe vrijster word. ha ha aangezien thomas niet 8 jaar op me wil wachten duh ben het 8 jaar wachten best waard hoor
|
|
Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
 |
|