| Auteur |
Bericht |
|
TINK100
|
|
Geplaatst: woensdag 29 augustus 2012, 19:44
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Ik voel me al ziek en beroerd maar als ik dit topic lees wordt je echt doodziek
Christendom staat er pfff bij sommigen ver te zoeken op het moment geloof ik  |
we hebben samen een bakje en een grote doos zakdoeken nodig....t is om te huilen en te kotsen.....walgelijk gewoon
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: woensdag 29 augustus 2012, 19:49
|
|
|
|
| TINK100 schreef: | | we hebben samen een bakje en een grote doos zakdoeken nodig....t is om te huilen en te kotsen.....walgelijk gewoon |
... en een grote Latte Macchiato. De inquisitie is er niets bij.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: woensdag 29 augustus 2012, 20:04
|
|
|
|
Soms heb je van die avonden ....heel de dag gewerkt en op je werk zit je al te denken van vanavond dan wil ik dit en dat gaan doen. Kom je thuis , en dan heb je ineens nergens geen zin meer in. Deze avond is er hier dus zo één . Heeft een ander daar ook wel eens last van?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: woensdag 29 augustus 2012, 20:06
|
|
|
|
| BERT168 schreef: | willemijn:
''Ik sla anderen in ieder geval niet alleen met Bijbelteksten om te oren.......''
nee dat doe je zeker niet,maar je KUNT het ook helemaal niet,want de bijbel zegt jou helemaal niks,zoals in elk topic verkondig jij alleen jou eigen visie uit jouw eigen aangepaste bijbel,althans.. zo lijkt het?
het is intussen wel duidelijk dat jij de bijbel niet ziet als basis,jij put uit een andere bron,op die manier zul je altijd anders denken dan de bijbelgetrouwen hier op het forem. |
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
BERT168
|
|
Geplaatst: woensdag 29 augustus 2012, 20:08
|
|
|
|
| JOL252 schreef: |  |
ok,ok...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CARMEN073
|
|
Geplaatst: woensdag 29 augustus 2012, 20:12
|
|
|
|
Kun je sterven van moeheid
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: woensdag 29 augustus 2012, 20:18
|
|
|
|
| CARMEN073 schreef: | Kun je sterven van moeheid  |
Moeheid is doorgaans één van de symptomen, maar termen als "doodmoe" "stervensmoe" o.i.d. maar ook "levensmoe" zijn vast niet uit de lucht gegrepen....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TEAPARTY711
|
|
Geplaatst: woensdag 29 augustus 2012, 20:21
|
|
|
|
| CARMEN073 schreef: | | Das toch: "de rijken worden rijker en de armen worden armer"? |
En wat precies is er mis mee dat de rijken rijker worden? Als je er hard voor werkt, waarom zou je dat geld dan niet mogen hebben?
Waarom zou je dat moeten geven aan mensen die te beroerd zijn om te werken? Waarom moeten wij geld van "rijken" afpakken, die er hard voor gewerkt hebben, is dat niet begeren en als we het daadwerkelijk doen, is dat niet stelen?
Solidariteit met de minder bedeelden, is natuurlijk prima, maar dat moet vrijwillig gebeuren, afgedwongen solidariteit, door belastingen heet nog altijd roof en intimidatie. Intimidatie omdat je bezittingen kunnen worden geconfisqueerd, of omdat je de cel in kan gaan.
Daarnaast het zijn de rijken die de bedrijven draaiende houden, die zorgen voor banen. Het enigste wat de armen doen is ons uitlachen en lekker de hele dag zappen. Terwijl de bijbel zegt, wie niet werkt die zal niet eten. Nogmaals, solidariteit met de minder bedeelden is iets heel wat anders. (ik maar hier duidelijk onderscheid in!)
En dat sprookje dat de rijken alleen maar rijker zijn geworden klopt niet helemaal, ook de armen zijn rijker geworden. Dankzij de vele belastingen die de rijken betalen.
Maar genoeg voor nu beste Carmen,
Tot nu toe heb ik in het boek gelezen hoe het mechanisme vraag en aanbod werkt. Geweldig interessant. Dan worden de effecten van zeg maar subsidie en ander (overheids) ingrepen besproken. Het is niet een idee van rijke kapitalisten, het is een economische wet die je door de eeuwen heen ziet dwars door alle culturen heen.
Reuze interessant beste Carmen,
Als afsluiter heb ik nog een video voor jou van mijn conservatie vriend Bill Whittle hij maakte deze video na aanleiding van de occupy 'gekkies' Maar het sluit goed aan. Het is in het engels, enjoy http://youtu.be/OAOrT0OcHh0?hd=1
EDIT: de link erin gezet
Laatst aangepast door
|
TEAPARTY711
|
op woensdag 29 augustus 2012, 20:22
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CARMEN073
|
|
Geplaatst: woensdag 29 augustus 2012, 20:22
|
|
|
|
| STEENTJE178 schreef: | | Moeheid is doorgaans één van de symptomen, maar termen als "doodmoe" "stervensmoe" o.i.d. maar ook "levensmoe" zijn vast niet uit de lucht gegrepen.... |
zijn levensmoe en stervensmoe elkaars tegengestelden?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: woensdag 29 augustus 2012, 20:24
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | Soms heb je van die avonden ....heel de dag gewerkt en op je werk zit je al te denken van vanavond dan wil ik dit en dat gaan doen. Kom je thuis , en dan heb je ineens nergens geen zin meer in. Deze avond is er hier dus zo één . Heeft een ander daar ook wel eens last van? |
Heel vaak...TE...vaak... Ik zeg het ook eerlijk...heb lichamelijk een pittige baan... Het eten red ik nog net, maar daarna...gaat het mis... Geen zin dus... Soms even een tukkie op de bank, maar dan is je avond weer weg... Nee Visser...helemaal niet vreemd... Ligt er ook aan hoe je gedachten zijn...je gevoel... Vandaag een fijne dag gehad...en dan lukken die karweitjes wel weer... Maar meestal denk ik...morgen ben ik vrij...dan doe ik het wel... En ja...voor mij als vrouw blijven er vaak veel meer klusjes liggen die ik echt niet kan...dan is het wachten op versterking...die dat WEL kan...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JANS221
|
|
Geplaatst: woensdag 29 augustus 2012, 20:37
|
|
|
|
|
Paul Witteman - erfstukken.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: woensdag 29 augustus 2012, 20:42
|
|
|
|
| TINK100 schreef: | | we hebben samen een bakje en een grote doos zakdoeken nodig....t is om te huilen en te kotsen.....walgelijk gewoon |
Ken je nagaan dat ik dat al doe zonder alles hier te lezen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IJSJE204
|
|
Geplaatst: woensdag 29 augustus 2012, 20:43
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Ken je nagaan dat ik dat al doe zonder alles hier te lezen  |
Ben je ziek? Buikgriepje?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: woensdag 29 augustus 2012, 20:45
|
|
|
|
| CARMEN073 schreef: | | zijn levensmoe en stervensmoe elkaars tegengestelden? |
Dat hoeft idd niet, het ene kan in het verlengde van het andere liggen. Blijft dat moeheid doorgaans een symptoom is van bijv. overvraging van het lichaam en/of de geest....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: woensdag 29 augustus 2012, 20:45
|
|
|
|
| IJSJE204 schreef: | | Ben je ziek? Buikgriepje? |
Euh das wel erg off topic he maar ben idd zo beroerd als een hond denk effe opzitten en forum lezen Dus duik er maar weer in...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IJSJE204
|
|
Geplaatst: woensdag 29 augustus 2012, 20:47
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Euh das wel erg off topic he maar ben idd zo beroerd als een hond denk effe opzitten en forum lezen Dus duik er maar weer in... |
Even aan jezelf denken, fris water mee, kruikje en lekker onder de wol. Beterschap! De Libelle leest in jouw situatie makkelijker.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CARMEN073
|
|
Geplaatst: woensdag 29 augustus 2012, 20:49
|
|
|
|
Andrew Murray: The Holiest of all.
Secondbest na de bijbel
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: woensdag 29 augustus 2012, 20:52
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Ken je nagaan dat ik dat al doe zonder alles hier te lezen  | Eerlijk gezegd vind ik dat je hiermee de discussie enorm tekort doet. Want als je tussen de regels doorleest, worden hier hele zinvolle dingen gezegd.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: woensdag 29 augustus 2012, 20:52
|
|
|
|
| BERT168 schreef: | ok,ok...  |
Dat mag ik hopen dat het "ok ok" is... Wat een uitspraken zeg en van welke toren? De bijbel zegt Willemijn helemaal niets? Ik ken haar als iemand die het goede zoekt en integer om wil gaan met God en Zijn voetvolk. Als je constant over yoga blijft vallen zie je al het andere en goede niet. Willemijn ziet de bijbel niet als basis? O nee? Kun je dat onderbouwen? Zij leest de bijbel zoals ze al vaker aangeeft met andere ogen. En dat kan. God gaat met een ieder een eigen relatie aan. Okay op Zijn woord gestoeld maar dan hoef je nog niet met z'n allen hetzelfde te denken?! Ken je die van die olifant en zoveel blinden? Ieder betastte een stukje van deze olifant en beschreef wat hij of zij voelde en hoe het werd beleefd. En ieder had zijn eigen stuk en samen werd dit tot een geheel. We maken allemaal onderdeel uit en mogen de veelkleurigheid van God kennen en aan elkaar bekend maken. Door constant te hakketakken maak je elkaar tot outcast en behandel je elkaar als vuilnis. Ik heb daar in eerste instantie geen woorden voor. Nu wel. Waarvan akte.
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op woensdag 29 augustus 2012, 20:52
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: woensdag 29 augustus 2012, 20:54
|
|
|
|
| GERRIT603 schreef: | | dit en het feit dat het hier over vrouwenkwaaltjes gaat maken dat ik hier maar wegblijf, anders wordt erika boos denk ik |
Kunnen we altijd uitproberen of ze boos wordt
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CARMEN073
|
|
Geplaatst: woensdag 29 augustus 2012, 20:55
|
|
|
|
| STEENTJE178 schreef: | Dat hoeft idd niet, het ene kan in het verlengde van het andere liggen. Blijft dat moeheid doorgaans een symptoom is van bijv. overvraging van het lichaam en/of de geest.... |
Dat van dat verlengde liggen spreekt mij wel aan
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: woensdag 29 augustus 2012, 20:59
|
|
|
|
| JOL252 schreef: | Dat mag ik hopen dat het "ok ok" is... Wat een uitspraken zeg en van welke toren? De bijbel zegt Willemijn helemaal niets? Ik ken haar als iemand die het goede zoekt en integer om wil gaan met God en Zijn voetvolk. Als je constant over yoga blijft vallen zie je al het andere en goede niet. Willemijn ziet de bijbel niet als basis? O nee? Kun je dat onderbouwen? Zij leest de bijbel zoals ze al vaker aangeeft met andere ogen. En dat kan. God gaat met een ieder een eigen relatie aan. Okay op Zijn woord gestoeld maar dan hoef je nog niet met z'n allen hetzelfde te denken?! Ken je die van die olifant en zoveel blinden? Ieder betastte een stukje van deze olifant en beschreef wat hij of zij voelde en hoe het werd beleefd. En ieder had zijn eigen stuk en samen werd dit tot een geheel. We maken allemaal onderdeel uit en mogen de veelkleurigheid van God kennen en aan elkaar bekend maken. Door constant te hakketakken maak je elkaar tot outcast en behandel je elkaar als vuilnis. Ik heb daar in eerste instantie geen woorden voor. Nu wel. Waarvan akte. | Je gaat nu wel aan iets heel essentieels voorbij. Het gaat er niet om dat mensen uitgesloten worden, want wie zijn wij een ander te oordelen. Het gaat er veel meer om, wat doe je als je weet dat de Bijbel het niet goed vindt. Trek je je er iets van aan, of doe je het alsnog? Het klinkt leuk hoor, maar sommige standpunten zijn niet met elkaar te verenigen. En dat je nu ons de schuld geeft van verkettering vind ik eigenlijk beneden alle peil. We geven ons standpunt weer, en zijn daar consistent in, zonder dat we mensen zelf veroordelen. Dat wij dan zelf zoveel naar ons hoofd geslingerd krijgen neem je dan maar met een korreltje zout? Nee je bent eenzijdig in je oordeel en dat neem ik je echt kwalijk.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: woensdag 29 augustus 2012, 21:03
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Je gaat nu wel aan iets heel essentieels voorbij. Het gaat er niet om dat mensen uitgesloten worden, want wie zijn wij een ander te oordelen. Het gaat er veel meer om, wat doe je als je weet dat de Bijbel het niet goed vindt. Trek je je er iets van aan, of doe je het alsnog? Het klinkt leuk hoor, maar sommige standpunten zijn niet met elkaar te verenigen. En dat je nu ons de schuld geeft van verkettering vind ik eigenlijk beneden alle peil. We geven ons standpunt weer, en zijn daar consistent in, zonder dat we mensen zelf veroordelen. Dat wij dan zelf zoveel naar ons hoofd geslingerd krijgen neem je dan maar met een korreltje zout? Nee je bent eenzijdig in je oordeel en dat neem ik je echt kwalijk. |
Ik lees toch wel heel veel veroordeling. Ik kan er niets anders van maken. Natuurlijk zie ik ook dat er over en weer veel naar elkaar toe wordt geworpen maar ik zie ook dat er nu heel veel mensen tegelijk over iemand heen buitelen in hun haast. Natuurlijk mag je standpunten verdedigen. Het gaat mij om de manier waarop enkele mensen dit momenteel doen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: woensdag 29 augustus 2012, 21:05
|
|
|
|
Woensdag 29 augustus 2012; Psalm 104: 1-4; Op vleugels van de wind.
Prachtige beelden! Ogenblikkelijk moet ik denken aan dat schitterende lied ‘God laat zijn ongekende gang vol donkre majesteit, die in de zee zijn voetstap plant en op de wolken rijdt.’ God die wandelt op de vleugels van de wind en op de wolken rijdt… Maar wat is dat voor een God? Is dat niet een soort Sinterklaas die op zijn schimmel over de daken vliegt? Wat moet ik met die stokoude beelden? Passen die nog wel in onze moderne tijd, waarin wij zó niet meer over God wensen te denken? Is dit geen taal die rijp is voor de schroothoop? Ik zou deze eeuwenoude beelden nog maar niet in de prullenbak stoppen. Ik neem ze als modern mens anno nu gewoon weer op de lippen. Mij is geen indringender taal bekend waarmee wij zouden kunnen omschrijven hoe majesteitijker de Schepper is. Dat God de wolken niet als automobiel gebruikt, begrijp ik heus wel. Maar dat de grote dingen waarover wij ons verbazen, als speelgoed in zijn handen zijn, dat blijft een wonder, waarover je gerust in aloude, óeroude beelden zingen kunt. Zo blijven, wij geloven dat de Schepper van ons leven niet door de eerste de beste storm wordt weggevaagd. Integendeel – Hijzelf heeft de wind en de wolken onder zijn voeten.
Mijn ziel, verheerlijk God om zijne macht. Bekleed is Hij met majesteit en pracht, het licht heeft Hij als mantel omgeslagen, Hij maakt de wolken tot zijn zegewagen. Hij die de hemel uitspant als een tent, Hij bouwt zijn zalen in het firmament. Op vleugels van de wind schrijdt Hij verheven, storm zendt Hij uit, door vuur wordt Hij omgeven.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: woensdag 29 augustus 2012, 21:19
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Hij (van der Staaij dus) komt vrijdag in mijn stad, ik zal het hem eens vragen......  |
He's not living in nowerdays life, willemijn, so I think you don't get a chance to meet him, unless you get out of your "nowerday's life" too............grinnik
don't think you will do THAT!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PETRA944
|
|
Geplaatst: woensdag 29 augustus 2012, 21:20
|
|
|
|
gewijzigd, geen nut me woorden, iedereen gaat toch gewoon door kijken jullei wel uit met jullie schrijven, dat er achter letters mensen zitten met een hart, wat misschien gekwetst word, gebroken, overheen gewalst, vertrapt
Laatst aangepast door
|
PETRA944
|
op woensdag 29 augustus 2012, 21:32
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: woensdag 29 augustus 2012, 21:21
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Bijbelteksten wapperen, wat een denigrerende opmerking weer. Nee we zoeken op en schrijven wat de Bijbel zegt, daar zit een heel groot verschil in. Het is jammer dat je er zo over praat... Jij vindt dat de Bijbel met zn tijd mee moet gaan, zonden moet goedpraten, iedereen in zijn waarde moet laten. In mijn ogen heeft de Bijbel eeuwigheidswaarde. Die is niet onderhevig aan verandering. |
Juist..dat dacht ik ook... Wordt er niet veel te veel en veel te vaak...""water bij de wijn gedaan""? Veel te vaak wordt er gezegd...""Ja, maar dat moet je zo niet zien...dat is geschreven met een andere bedoeling... Wat doe je dan met de Bijbel??? Of halen we eruit wat in ons straatje te pas komt?? Sla hem dan maar dicht... Een ""boek""waar onwaarheden in staan lees ik liever niet... Gods woord is getrouw en aller aanneming waardig!!!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: woensdag 29 augustus 2012, 21:26
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Ik doe het niet achter iemand rug om Chatuliem.......Er zijn ook mensen die achter mijn rug om zeggen dat ik getrouwd ben en meerdere relaties heb......als je het over gemeen en vals hebt??????en op de persoon spelen???????? Wie de schoen past trekke hem aan zou ik zo zeggen.... |
Als dat allemaal niet zo is...waar maak je je dan zo druk om???
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
BERT168
|
|
Geplaatst: woensdag 29 augustus 2012, 21:27
|
|
|
|
| JOL252 schreef: | | Ik lees toch wel heel veel veroordeling. Ik kan er niets anders van maken. Natuurlijk zie ik ook dat er over en weer veel naar elkaar toe wordt geworpen maar ik zie ook dat er nu heel veel mensen tegelijk over iemand heen buitelen in hun haast. Natuurlijk mag je standpunten verdedigen. Het gaat mij om de manier waarop enkele mensen dit momenteel doen. |
kennlijk ben ik vaak te mild in mij reactie's op anderen,want meestal reageren er niet zo heel veel,nu wel dus!
je reactie dat willemijn de bijbel met andere ogen ziet is wel een bijzondere omschrijving vind ik. als de bijbel in veel dingen gewoon heel duidelijk is en dat de bijbel duidelijk zegt dat wij ons niet met andere goden moeten bezighouden-in dit geval indirect dus- dan kun je dat wel met '' andere'' ogen zien maar is het dan niet gewoon zo dat je het er simpelweg niet mee eens bent?m.a.w. niet eens met de basis die de bijbel ons aanreikt?
afijn,soms moet je iets verder gaan hier dan beschaafd,anders reageert er niemand,of ze lezen het gewoon,maar geven geen antwoord. of misschien gewoon negeren,kan ook natuurlijk! dan wordt het weer tijd om de forem schrijvers weer uit de tent te lokken denk ik...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: woensdag 29 augustus 2012, 21:29
|
|
|
|
| JOL252 schreef: | | Ik lees toch wel heel veel veroordeling. Ik kan er niets anders van maken. Natuurlijk zie ik ook dat er over en weer veel naar elkaar toe wordt geworpen maar ik zie ook dat er nu heel veel mensen tegelijk over iemand heen buitelen in hun haast. Natuurlijk mag je standpunten verdedigen. Het gaat mij om de manier waarop enkele mensen dit momenteel doen. | Goed waar heb ik gezegd, dat iemand geen christen is als hij aan yoga doet? Ik heb mij alleen maar bezig gehouden met de definitie van occultisme. Maar daarbij heb ik bewust geen uitspraak gedaan of iemand behouden is of niet. Ik zie wel allerlei pogingen om ons belachelijk te maken. bv. met het argument, je kunt alles wel occult noemen, roken bv. Daarmee maak je andermans standpunt bewust belachelijk.
|
|
| Naar boven |
|
|