ChristianMatch

Forum

Wim Kortenoeven en Geert Wilders
Ga naar pagina Vorige 1 ... 4434 4435 4436 4437 4438 4439 4440 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Van alles wat
Auteur Bericht
KROX372

BerichtGeplaatst: donderdag 30 augustus 2012, 14:27

In de bijbel staat een tekst die een paar keer herhaald wordt op verschillende plaatsen in de bijbel: 'de offerhoogten verdwenen echter niet'. 2 Kron.15:17, 2 Kron.20:33. Daar kom ik zo op terug.

De relatie tussen Wim Kortenoeven en Geert Wilders is, vlgs. mij, eigenlijk stukgelopen op het standpunt van de PVV over ritueel slachten.

Zoals jullie weten staat er in de bijbel dat de Joden geen bloed mogen eten; ze mogen het zelfs niet in hun mond krijgen. Dat komt omdat God zegt in de bijbel, dat de ziel in het bloed is. De Joden moeten van God, het bloed van het dier dat ze voor vlees willen gebruiken, in de grond laten lopen. Dit impliceert dat er ook volgens dat ritueel geslacht wordt.
Vroeger was er ook geen gemakkelijkere manier dan het (arme) beest de strot door te snijden. Nu denk ik zelf, maar dat is mijn standpunt, dat het beest er wel even pijn van heeft. Maar als God zegt dat het op die manier moet, is het niet heeeeel erg erg. Want God die zelf het gevoel van dat rund heeft ontworpen en gemaakt, zal ook wel weten welke processen zo een dood teweeg brengt. Die processen zijn natuurlijk wetenschappelijk gerapporteerd door knappe Joodse koppen, ter verdediging, omdat ze niet willen dat hun de mogelijkheid om zo te slachten wordt ontnomen, want dat is geen optie, want een gebod van God is meer/hoger dan een gebod van een mens. Sterker nog, als het de Joden wordt verboden, trekken zij weg naar een land waar het wel mag. Feit is wel, dat toen de Joodse gemeenschap van Nederland, de tweede kamerleden van Nederland uitnodigden om te komen kijken hoe zo een slacht dan toegaat, er welgeteld één kamerlid kwam opdagen te weten: Mw. Wiegman (ik dacht dat ze Esmé heette). Twee beetjes te weinig, want hoe kun je je er een mening over vormen als je het nooit gezien hebt.

Wim Kortenoeven heeft natuurlijk Geert Wilders ermee geconfronteerd dat de PVV een onjoods (lees onbijbels) standpunt heeft aangaande de rituele slacht. Door dit en andere standpunten waarmee hij het niet eens was; ook de hoofddoekjesbelasting, kon Geert Wilders niet de Michiel Adriaansz. de Ruyter zijn, die Wim Kortenoeven aanvankelijk in hem zag.

Soms had een koning van het oude Israel, zich bekeerd tot God, door de afgoderij weg te doen uit zijn leven en zich te bekeren tot het verbond met God. Maar dan lees je: 'maar de offerhoogten verwijderde hij niet'.

Geert Wilders ziet het m.i. wel goed als hij zegt: het is een historisch moment, want het gaat er bij deze verkiezingen om, baas in eigen land te blijven.
Maar als hij zegt: het gaat er bij deze verkiezingen maar om één ding......... dan denk ik : 'Maar de offerhoogten verwijderde Geert niet.'

Want Geert, het gaat ook om jouw standpunt over de rituele slacht en om jouw standpunt over of je hoofddoekjes kopvodden mag noemen. Peter R. de Vries ziet ook geen Michiel de Ruyter in je, en ik ook niet, jammer genoeg, want ik heb het ook niet op de EU, want die hebben zich geen vriend van Israel betoond, en dan druk ik het zacht uit.....miljarden en miljarden en miljarden.....heeft de PA ontvangen. veni vidi foetsie oppig.

Laatst aangepast door
KROX372
op donderdag 30 augustus 2012, 18:54
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JEROMMEKE798

BerichtGeplaatst: donderdag 30 augustus 2012, 14:34

Vriendelijk dank voor je attente assistentie!!!
Naar boven

Auteur Bericht
COOTJE711

BerichtGeplaatst: donderdag 30 augustus 2012, 14:40

ANITA412 schreef:
Als verkoopster in een bakkerij zie ik heel veel mensen.
Sommige laten meer indrukken achter dan ze beseffen.....

Ik schrik als ik jou zie
Je kleur is bleek , je hoofd is kaal
Strak om je hoofd geknoopt
draag jij een donker-roze shawl
Ik kijk naar jou,je blik is moe
Jouw ogen zijn verdriet
Je lijkt een lief en zorgzaam mens
Ook jij verdient dit niet.
Een groot gevecht-een felle strijd
Ik hoop dat jij zal winnen
zodat de kanker spoedig
aan z'n terugreis kan beginnen.
Ik ken je niet of nauw'lijks
toch zie ik je elke week
je koopt altijd een halfje bruin
krentebollen en een cake
Hoelang nog, denk ik stiekum
zal ik jou een brood verkopen?
Is dit misschien de laatste keer
dat ik jou hier weg zie lopen....

Mooi gedicht Anita! Heel herkenbaar denk ik.
Wat een vreselijke ziekte is het toch.Twijfelende smiley
3 weken geleden een vriendin van 35jr verloren als (langertermijn) gevolg hiervan...
Naar boven

Auteur Bericht
JANE410

BerichtGeplaatst: donderdag 30 augustus 2012, 14:45

FILIA110 schreef:
Zo is het Jane, we zijn allemaal geliefde zussen/broeders, die de Heer onze Heiland Jezus Christus willen liefhebben en dat is, zo leert de bijbel mij, dat wij Zijn geboden houden en Zijn woord bewaren in deze duistere wereld en dat is lang niet altijd even eenvoudig, want al vele kerken zijn al behoorlijk afgeweken van de leer van Jezus Christus, maar ja, daar had Paulus ook al zijn handen aan vol, aan dwaalleraren.

En nee, ik heb geen theologie gestudeerd. Ik heb het geleerd van de Heer Zelf toen Hij me uit een enorm diepe put had gehaald, nadat ik een zeer zondig leven had geleid en ingestort was en zeer zwaar depressief was en niemand mij meer kon helpen, ook de psychologie niet, want psychotherapie hielp mij geen steek. In tegendeel het werd alsmaar erger met mij...kreeg vreselijke hyperventilaties, fobieën durfde de straat niet meer op, de winkel niet meer in, de lift ook niet meer in en als ik maar aan een hyperventilatie dacht, kreeg ik er eentje. Mijn leven was vol met angsten en toen ik helemaal radeloos was geworden, is Jezus Christus in mijn leven gekomen, door een getuigenis van een jonge Joodse vrouw, die getuigde voor de t.v. hoe God haar had bevrijdt van de haat tegen de Duitsers. Toen ik daarna met alles wat er in me was tot de Heer bad om VERGEVING VAN MIJN ZONDEN, toen gebeurde er zomaar wat. Mijn gebed brak als het ware open en ik kreeg de Heilige Geest in, op en overal om me heen en toen is er iets als een bliksemflits uit me geflist. Een koude zeer snelle stroom. Tot 2 x toe is mij dit nadien ook nog gebeurd tijdens mijn slapen en ik toen door dit zelfde geweldige zinderende gevoel waar angst niet in bestond, wakker werd gemaakt en weer iets als een bliksemflits uit me vloog. Ik ben dus 3 x gereinigd van onreine geesten. Ik weet dus waar ik het over heb.

Alleen Jezus heeft mij toen uit Zijn woord onderwezen en ik heb me als een drenkeling me aan zijn behoudende en uitgestoken hand vastgeklonken en niet meer losgelaten. Door juist dat te doen, wat Hij zegt in de bijbel ben ik nu weer, waar ik nu ben, na jarenlange strijd tegen de demonische machten, die mij steeds weer probeerden onderuit te halen. Maar gelukkig had ik toen Jezus en wist ik 1 ding: Jezus heeft alle machten openlijk ten toon gesteld en OVERWONNEN op Golgotha en Hij heeft mij lief en zo heb ik al deze aanvallen kunnen afweren door steeds maar weer naar Hem toe te gaan; naar mijn Heer en Heiland Jezus Christus.

Ik weet dus waarover ik spreek. Net zoals Paulus ook wist waar hij over sprak. Ik ken de kracht van Jezus en ook, dat je maar beter Hem kunt gehoorzamen, want Hij alleen weet wat er in de hemelse gebieden aan de hand is. Hij alleen is dwars door de hel gegaan en heeft alles overwonnen en daarom is het zeer gevaarlijk als je Hem en Zijn woorden en de Bijbel loslaat. Mijn hele situatie maakte dat ik wel de bijbel ZEER SECUUR MOEST LEZEN, want van mezelf ben ik niet zo secuur en vooral de bijbel was niet favoriet in mijn leven. Maar als ik het niet gedaan had dan zat ik nu nog in mijn ellende. Daarom heb ik me ook zeer serieus met de bijbel beziggehouden en neem ik alles wat er in de bijbel staat zeer serieus en daarom is het mij een gruwel als ik lees hoe nonchalant sommige mensen hier met het woord van God omgaan. Ze weten echt niet wat ze doen en daarom voel ik het als mijn plicht om ze dit te zeggen en ook om dat ze tevens dan anderen ook verleiden om een pad op te gaan, die niet naar de wil van God is.

Wij hebben gelukkig een barmhartige vergevende God, want waar zou ik anders zijn? Maar Jezus zegt toch steeds weer in Zijn woord. Ik vergeef u maar zondig niet meer en dat geldt ook voor mij, want ik ga ook wel eens een verkeerde weg weer op, maar dan realiseer ik me dat en laat me gezeggen en dan zeg ik tegen mezelf...nee, je moet naar de Heer luisteren en dan trek ik een streep en ga naar de Heer toe en bekeer me van verkeerde wegen.

Juist die verleidende geluiden heden ten dage, zowel op het vlak van de zgn. verlichtende geesten, die zich gaan bezighouden met T.M., Yoga etc. etc.. en ook die geluiden op sexueel gebied, dat je tegenwoordig toch echt niet meer hoeft te wachten met gemeenschap tot in het huwelijk, want men trouwt niet meer over het algemeen en ook christenen, die dus gewoon maar gemeenschap hebben buiten het huwelijk om en je min of meer zitten uit te lachen, als je het zelfs nog hebt over het huwelijk, want iedereen woont immers samen of heeft een LAT relatie. De duivel gaat rond ondertussen als een briesende leuw en verslindt zijn duizenden of beter zijn miljoenen.

Maar gelukkig...net zoals ik vergeving heb gekregen bij de |Heer, zo zal Hij aan een ieder, die bij Hem komt om VERGEVING te vragen voor zijn of haar verkeerd ingeslagen weg OOK DIE VERGEVING SCHENKEN. Want Hij wil barmhartigheid boven slachtoffers. Alleen zullen ze wel naar Hem toe moeten komen en die vergeving vragen en ook de zonde moeten willen afleggen en Hem en Zijn woord serieus moeten willen nemen...BLOED SERIEUS.

En mijn citaten uit de bijbel vind ik op Biblija.net op het internet. Daar kun je woorden intikken, zoals bijv. "afgoderij" en dan krijg je netje die bijbelgedeelten, waar dat woord voorkomt.

En ja, het is heel erg fijn, dat we met elkaar en ieder weer met zijn of haar talent, bediening of gave de Heer mogen dienen en met elkaar de hoogte, de diepte, de wijdte/breedte van het Koninkrijk van God mogen kennen. Niet iedereen heeft dezelfde gave inderdaad.

Ik heb nu de vrede van Christus en dat is meer dan wie en wat dan ook mij kan geven en leef nu zonder enige angst. Ikweet wie de Heer is en waar ik naar toe moet.

Gods zegen!

Zoals beloofd hier nog een verdere reaktie van mij. Ik vind het altijd mooi om andermans getuigenis te horen/lezen. Zie wel overèènkomsten dus ook daarom leuk om te reageren. Om te beginnen, ik heb voor jaren terug ook een tijd last gehad van hyperventilatie, durfde nog wel naar buiten maar ook een paar weken niet naar de supermarkt geweest, als ik in de rij stond werd ik zo beroerd. Gelukkig met gewoon dingen te doen waar ik angstig voor was is het na een tijdje wel overgegaan.

Ik heb een goede christelijke opvoeding gehad van mijn ouders (waar ik ze nu erg dankbaar voor ben) maar ik had toen zelf niet zoveel op met de kerk en het geloof. Begreep er niet veel van, geloofde wel in God maar daar bleef het bij. De wereld trekt ook enorm, je bent jong en het uitgaansleven is dan toch ook heel aantrekkelijk.

Na mijn trouwen ben ik nog zo`n 3 jaar naar de kerk gegaan en mijn toenmalige echtgenoot ook. En toen heb ik de kerk/God de rug toegekeerd, niet heel erg bewust maar het verwaterde en opeens ga je helemaal niet meer.

Een aantal jaren na mijn scheiding ging ik steeds meer naar christelijke programma`s kijken van de eo. Ik keek toen naar het programma de verandering en op een dag gebeurde er ook iets bij mij.
Een man die niet geloofde vertelde dat hij op zoek is gegaan, hij voelde dat er meer moest zijn en ging verschillende gemeentes af op zoek naar God. Toen hij bij een evangelische gemeente kwam en de oproep werd gedaan om naar voren te komen, ging hij naar voren. Hij vertelde dat er een bliksem door hem heen ging van z`n kruin tot zijn tenen voelde hij dat. Deze man werd op dat moment vervuld met de Heilige Geest. Dus net zo ongeveer als jij het hebt ervaren.

Ik was helemaal onder de indruk van hetgeen hij vertelde en ik kon er niet omheen, ik geloofde wat deze man vertelde.

De volgende dag stond ik in mijn woonkamer en keek naar buiten en opeens, het ging heel rustig, geen blikseminslag maar wel dat God er opeens was, m`n ogen werden geopend, opeens wist ik het zeker:GOD BESTAAT ECHT, Wow wat een mooi moment was dat, het mooiste cadeau in je leven om te krijgen.

Ik ben toen op m`n kniëen gegaan en heb vergeving gevraagd voor al mijn zonden die ik in het verleden gedaan had en heb Jezus aangenomen als mijn redder en verlosser. En we blijven wel zondigen maar als we die zonden oprecht belijden is er altijd vergeving voor.

Ik ben toen net als die man in dat programma op zoek gegaan naar een gemeente en heb belijdenis gedaan toen ik vijftig jaar was.

Het is zeker goed om alles wat er in de bijbel staat serieus te nemen, Hij weet wat wij nodig hebben en de geboden geven ons bescherming, uit onszelf kunnen we niks, we zijn zo zwak en we hebben christus zo hard nodig. De boze is er altijd op uit om ons te verleiden, daarom zo belangrijk om zijn woord te geloven.

Ook een hele geruststelling dat Jezus de boze al heeft overwonnen, dat wij in Hem meer dan overwinnaar zijn. Dat geeft wel veel rust want zijn(de boze) aanvallen gaan wel door. We hoeven gelukkig geen angst te hebben, je hoeft JEZUS maar aan te roepen en HIJ is er. Ik had laatst een hele angstige droom en ik riep Jezus ik probeerde steeds harder te roepen, ik had geen geuid/stem in mijn droom, toen werd ik gelukkig wakker en wist dat Jezus er was.

Bedankt voor de tip over biblianet, heel handig om teksten met uitleg zoeken.

Filia, Gods zegen
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: donderdag 30 augustus 2012, 14:59

Pfff...heftig....zeker als je in de medische wereld werkt...
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: donderdag 30 augustus 2012, 15:02

ANNA415 schreef:
Tja en als ie met de chips in z'n neus peutert is het weer geen multitasken Zieke smiley Kotsende smiley Knipoog smiley

He bah Kotsende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: donderdag 30 augustus 2012, 15:03

CARMEN073 schreef:
Oke we gaan ervoor.

Iedereen is vrij om in te steken waar en wanneer hij/zij wil. Niemand is natuurlijk verplicht om de hele rit uit te zitten. Feel free anytime you like.

Het lijkt me goed om niet al te lange stukken per keer te doen. En dan de te lezen stukken per maand in het topic te vermelden.

Zullen we zondag 2 september beginnen?

Ik wil wel meedoen maar ben eerst een week op vakantie dan
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: donderdag 30 augustus 2012, 15:11

PETRA944 schreef:
ha ha enge buiktasjes.... nee nee dat is niks. Zieke smiley das een afknapper, heb je een date en komt hij met zo,n tasje ha ha. je hebt ergens ook wel weer gelijk, zolang je maar jezelf mag, en kan blijven en niet samen indezelfde regenjas moet lopen zoals die ene carbatjee zei, daar zou ej toch nachtmerries van krijgen, samen in de zelfde regenjas, of iedere avond hand in hand op de bank eh, als ik nou alle negatieve dingen ga schrijven over mannen is het hele probleem opgelost. wil ik geen man meer ha ha

Samen in de zelfde regenjas Verliefde smiley
Elke avond hand in hand op de bank(of nog beter in zijn armen) Verlegen lachende smiley
Geweldig Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
COOTJE711

BerichtGeplaatst: donderdag 30 augustus 2012, 15:12

ANNA415 schreef:
Tja en als ie met de chips in z'n neus peutert is het weer geen multitasken Zieke smiley Kotsende smiley Knipoog smiley

Wokkels...?? Smiley met dichtgeplakte mond Zieke smiley Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: donderdag 30 augustus 2012, 15:13

HANNAH810 schreef:
ah, juist lekker joh; proef je de zuurkool niet meer.

ik gooi er ook nog bananen en een berg kerrie in; super!!

Waarom zou je zuurkool eten als je die niet wil proeven?
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: donderdag 30 augustus 2012, 16:21

GERRIT603 schreef:
dit en het feit dat het hier over vrouwenkwaaltjes gaat maken dat ik hier maar wegblijf, anders wordt erika boos denk ik

Verraste, verbaasde smiley Geschokte, onthutste smiley
Hedde gij mijnes boos gezien dan Woedende smiley Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: donderdag 30 augustus 2012, 16:22

ROELANDE345 schreef:
Waarom zou je zuurkool eten als je die niet wil proeven?

Daarom eet ik dus geen zuurkool vind het niet te pruimen Kotsende smiley
Eh wat eet ik vandaag? geen idee heb geen smaak en geen zin en niks nie Boze smiley
Naar boven

Auteur Bericht
TEAPARTY711

BerichtGeplaatst: donderdag 30 augustus 2012, 16:47

KROX372 schreef:
In de bijbel staat een tekst die een paar keer herhaald wordt op verschillende plaatsen in de bijbel: 'de offerhoogten verdwenen echter niet'. 2 Kron.15:17, 2 Kron.20:33. Daar kom ik zo op terug.

De relatie tussen Wim Kortenoeven en Geert Wilders is, vlgs. mij, eigenlijk stukgelopen op het standpunt van de PVV over ritueel slachten.

Zoals jullie weten staat er in de bijbel dat de Joden geen bloed mogen eten; ze mogen het zelfs niet in hun mond krijgen. Dat komt omdat God zegt in de bijbel, dat de ziel in het bloed is. De Joden moeten van God, het bloed van het dier dat ze voor vlees willen gebruiken, in de grond laten lopen. Dit impliceert dat er ook volgens dat ritueel geslacht wordt.
Vroeger was er ook geen gemakkelijke manier dan het (arme) beest de strot door te snijden. Nu denk ik zelf, maar dat is mijn standpunt, dat het beest er wel even pijn van heeft. Maar als God zegt dat het op die manier moet, is het niet heeeeel erg erg. Want God die zelf het gevoel van dat rund heeft ontworpen en gemaakt, zal ook wel weten welke processen zo een dood teweeg brengt. Die processen zijn natuurlijk wetenschappelijk gerapporteerd door knappe Joodse koppen, ter verdediging, omdat ze niet willen dat hun de mogelijkheid om zo te slachten wordt ontnomen, want dat is geen optie, want een gebod van God is meer/hoger dan een gebod van een mens. Sterker nog, als het de Joden wordt verboden, trekken zij weg naar een land waar het wel mag. Feit is wel, dat toen de Joodse gemeenschap van Nederland, de tweede kamerleden van Nederland uitnodigden om te komen kijken hoe zo een slacht dan toegaat, er welgeteld één kamerlid kwam opdagen te weten: Mw. Wiegman (ik dacht dat ze Esmé heette). Twee beetjes te weinig, want hoe kun je je er een mening over vormen als je het nooit gezien hebt.

Wim Kortenoeven heeft natuurlijk Geert Wilders ermee geconfronteerd dat de PVV een onjoods (lees onbijbels) standpunt heeft aangaande de rituele slacht. Door dit en andere standpunten waarmee hij het niet eens was; ook de hoofddoekjesbelasting, kon Geert Wilders niet de Michiel Adriaansz. de Ruijter zijn, die Wim Kortenoeven aanvankelijk in hem zag.

Soms had een koning van het oude Israel, zich bekeerd tot God, door de afgoderij weg te doen uit zijn leven en zich te bekeren tot het verbond met God. Maar dan lees je: 'maar de offerhoogten verwijderde hij niet'.

Geert Wilders ziet het m.i. wel goed als hij zegt: het is een historisch moment, want het gaat er bij deze verkiezingen om, baas in eigen land te blijven.
Maar als hij zegt: het gaat er bij deze verkiezingen maar om één ding......... dan denk ik : 'Maar de offerhoogten verwijderde Geert niet.'

Want Geert, het gaat ook om jouw standpunt over de rituele slacht en om jouw standpunt over of je hoofddoekjes kopvodden mag noemen. Peter R. de Vries ziet ook geen Michiel de Ruyter in je, en ik ook niet, jammer genoeg, want ik heb het ook niet op de EU, want die hebben zich geen vriend van Israel betoond, en dan druk ik het zacht uit.....miljarden en miljarden en miljarden.....heeft de PA ontvangen. veni vidi foetsie oppig.

Hoi Krox, leuk stukje. met plezier gelezen.

Het volgende is misschien niet zo leuk om te horen, maar het moge duidelijk zijn dat Wilders geen christen is.
En dat je zulke geestelijke dingen niet van hem kan en mag verwachten.

Daarnaast met het ritueel slachten behaag je God niet, ik denk dat je Hem eerder kwaad maakt, als je denkt door een schaap te slachten het kan goed maken met God.
God heeft Zijn Zoon gezonden, om verzoening te bewerkstelligen, in de offers stelt Hij geen behagen, omdat dat Hem en Zijn Zoon geen eer meer geven.
Wat betreft de rituele slacht want onze Joodse vrienden doen? Ze doen maar.
Als ik moet kiezen, dan kies ik ervoor dat ze het mogen blijven doen, enkel en alleen omdat de Joden het alweer zwaar genoeg hebben.

Nogmaals God doen ze er niet mee behagen, eerder mee beledigen.
Naar boven

Auteur Bericht
COOTJE711

BerichtGeplaatst: donderdag 30 augustus 2012, 16:48

Wees scherp in je blik, maar zacht in je oordeel...
Naar boven

Auteur Bericht
TEAPARTY711

BerichtGeplaatst: donderdag 30 augustus 2012, 16:53

ROELANDE345 schreef:

das balen, dan weet je niet hoe de wereld en alles ontstaan is.

Maar ik kan je misschien wel een uitreksel geven. Knipoog smiley

ja laten we het doen, hoe gaan we het doen?
via christianity.com?
Naar boven

Auteur Bericht
TEAPARTY711

BerichtGeplaatst: donderdag 30 augustus 2012, 17:05

HANNAH810 schreef:
He's not living in nowerdays life, willemijn, so I think you don't get a chance to meet him, unless you get out of your "nowerday's life" too............grinnik

don't think you will do THAT!!

Weet niet precies hoe je dat bedoelt allemaal Hannah, maar ik denk dat van der Staaij iets dichter bij de werkelijkheid dan al die linkse eurofiele "elite".

ftw!
Naar boven

Auteur Bericht
CARMEN073

BerichtGeplaatst: donderdag 30 augustus 2012, 17:08

TEAPARTY711 schreef:
das balen, dan weet je niet hoe de wereld en alles ontstaan is.

Maar ik kan je misschien wel een uitreksel geven. Knipoog smiley

ja laten we het doen, hoe gaan we het doen?
via christianity.com?

Hihi maak jij maar een uittreksel...

Voor mij maakt het niet zoveel uit in welke volgorde we de bijbel doornemen; als het maar niet kris-kras halve bijbelgedeelten door elkaar is.

Het lijkt mij het handigst om telkens 1 bijbelboek te nemen en daar een apart topic voor te openen. Dan lopen de discussies over verschillende bijbelboeken niet door elkaar. En het is later makkelijker terug te zoeken. (Dus niet via christianity.com)

Ik zet dan bij ieder nieuw topic / bijbelboek het complete leesrooster van het hele bijbelboek wel in de openingspost. Weet nog niet goed of het handig is om de tekstgedeelten per dag of per week te vermelden?

Laten we maar beginnen met Genesis (k ben dol op Genesis) en kijken hoe het gaat.

Laatst aangepast door
CARMEN073
op donderdag 30 augustus 2012, 17:15
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: donderdag 30 augustus 2012, 17:10

COOTJE711 schreef:
Wees scherp in je blik, maar zacht in je oordeel...

dat is een mooie, cootje!!
Naar boven

Auteur Bericht
CARMEN073

BerichtGeplaatst: donderdag 30 augustus 2012, 17:11

ROELANDE345 schreef:

Geen bijbellezen in de vakantie? Verraste, verbaasde smiley Knipoog smiley

Je kunt gewoon insteken als je terug bent en de reacties staan gewoon op t forum he.
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: donderdag 30 augustus 2012, 17:13

TEAPARTY711 schreef:
Weet niet precies hoe je dat bedoelt allemaal Hannah

wel eens gehoord van "letterlijke vertaling", en van het woordje "grapje". teaparty? Knipoog smiley

je hoeft van mij overigens niet de verdediging in, want er is geen aanval. Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: donderdag 30 augustus 2012, 17:15

Jammer dat hier de kwaliteit van leven niet ter sprake komt.......net zoals jullie heb ik ook dingen meegemaakt die wat mij betreft niet hadden moeten gebeuren maar waar wel hallelujah over geroepen werd......(sorry,ik kan er zo weer boos om worden)........kindjes die er niet om vroegen hun leven op een bed in een inrichting te slijten zonder ooit weer hun familie te zien............. ouders die verbaast waren dat niet alle kinderen met syndroom van down ontzettend happy zijn maar ook heel ziek en zelfs agressief en ze niet meer in huis wilden hebben..............mensen die willens en wetens een kind doof,blind en geestelijk gehandicapt op de wereld(nou ja,in een inrichting)zetten.......sorry,ik kan er geen respect voor opbrengen.

Je moet inderdaad niet voor God willen spelen,dat wil ook zeggen dat je de juiste keuzes voor je kinderen moet maken en ze soms moet laten gaan.........ik kan me nl. niet voorstellen dat iemand kan beweren dat het Gods wil is dat deze kinderen zo lijden.
Naar boven

Auteur Bericht
CARMEN073

BerichtGeplaatst: donderdag 30 augustus 2012, 17:28

Joepie, het is al weer weekend!!!

De week is omgevlogen Lachende smiley

Laatst aangepast door
CARMEN073
op donderdag 30 augustus 2012, 17:32
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: donderdag 30 augustus 2012, 17:28

VISSER278 schreef:
Dacht het niet , visser wordt liever niet gestoord in z'n slaap. Verraste, verbaasde smiley
\

want gestoord was ie al??? Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
TEAPARTY711

BerichtGeplaatst: donderdag 30 augustus 2012, 17:33

HANNAH810 schreef:
wel eens gehoord van "letterlijke vertaling", en van het woordje "grapje". teaparty? Knipoog smiley

je hoeft van mij overigens niet de verdediging in, want er is geen aanval. Knipoog smiley

ik heb een dag lang de boel liggen barricaderen, zandzakken liggen scheppen en dan is het een grapje?
haha, gelukkig, Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: donderdag 30 augustus 2012, 17:38

CARMEN073 schreef:
Joepie, het is al weer weekend!!!

De week is omgevlogen Lachende smiley

Laat me raden.........niet alleen de maandag maar ook de vrijdag horen bij het weekend? Geschokte, onthutste smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA944

BerichtGeplaatst: donderdag 30 augustus 2012, 17:43

ROELANDE345 schreef:
Samen in de zelfde regenjas Verliefde smiley
Elke avond hand in hand op de bank(of nog beter in zijn armen) Verlegen lachende smiley
Geweldig Lachende smiley

roelande sereius, zon man die verwacht dat je iedere avond met hem op de bank zit zijn hand vast te houden? vind je dat leuk?iedere avond he... eh geen tijd meer voor effe piano spelen of zoiets. en samen na de hema gaan en allebei de zelfde regenjas kopen.... Twijfelende smiley natuurlijk eentje van twee halen , 1 betalen.... , eh krijg er toch een heel benauwd gevoel van, kan best een avond op de bank hangen maar 7 dagen in de week, en wat ik eigenlijk vooral bedoel, zo,n tipe, die contenu aandacht vraagt, als een soort groot kind, die zelf geen hobbies heeft ofzo en jij bent er om hem te vermaken, en cadootje een regenjas.... of ben ik nou zo anders, niet anders gewoon dan toen ik getrowuwd was me man twee derde van de maand weg was voor werk en altijd natuurlijk best zelfstandig. het idee van 7 dagen per week op een bank zitten de hele avond met een man, krijg ik het echt benauwd van, beter hij zit op de bank dan maar en ik doe tussendoor van alles en plof wel effe bij hem neer.
Naar boven

Auteur Bericht
CARMEN073

BerichtGeplaatst: donderdag 30 augustus 2012, 17:43

LEANNE226 schreef:
Laat me raden.........niet alleen de maandag maar ook de vrijdag horen bij het weekend? Geschokte, onthutste smiley

Je vergeet donderdagavond... Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
KROX372

BerichtGeplaatst: donderdag 30 augustus 2012, 17:47

TEAPARTY711 schreef:

Het volgende is misschien niet zo leuk om te horen, maar het moge duidelijk zijn dat Wilders geen christen is.

Daarnaast met het ritueel slachten behaag je God niet, ik denk dat je Hem eerder kwaad maakt, als je denkt door een schaap te slachten het kan goed maken met God.
God heeft Zijn Zoon gezonden, om verzoening te bewerkstelligen, in de offers stelt Hij geen behagen, omdat dat Hem en Zijn Zoon geen eer meer geven.
Wat betreft de rituele slacht want onze Joodse vrienden doen? Ze doen maar.
Als ik moet kiezen, dan kies ik ervoor dat ze het mogen blijven doen, enkel en alleen omdat de Joden het alweer zwaar genoeg hebben.

Nogmaals God doen ze er niet mee behagen, eerder mee beledigen.

Als ik het woord rituele slacht gebruik heb ik het niet over de offerdienst van de tweede tempel, dat mag duidelijk zijn. Gods geboden die over de tempel gaan hoeven de Joden in het nu-tijdperk niet te doen, om de simpele reden, dat de tempel er niet meer is. Maar geboden wat je wel en niet mag eten, die doen zij in het nu heel strikt. En daarvan is het geen bloed eten erg belangrijk. Zo belangrijk zelfs dat er in Handelingen 15:20 ook tegen de heidenen wordt gezegd, dat ze zich moeten onthouden van bloed. Alleen het christendom heeft dat nooit als een gebod opgepikt, in haar geschiedenis.

Laatst aangepast door
KROX372
op donderdag 30 augustus 2012, 18:15
Naar boven

Auteur Bericht
KROX372

BerichtGeplaatst: donderdag 30 augustus 2012, 17:59

TEAPARTY711 schreef:

Geert heeft de bijbel gerust wel gelezen Engeltje smiley , daar hoef je niet bang voor te wezen. Alleen, en dat denk ik, hij wilde niet toegeven aan Wim Kortenoeven toen hij begon over koosjere(rituele) slacht, omdat hij dan ook de moslims groen licht zou geven voor halal slacht. En daarmee, en dat denk ik opnieuw, moest hij zijn trots inleveren.

Laatst aangepast door
KROX372
op donderdag 30 augustus 2012, 18:00
Naar boven

Auteur Bericht
ZWAAN995

BerichtGeplaatst: donderdag 30 augustus 2012, 18:12

...

Laatst aangepast door
ZWAAN995
op woensdag 3 oktober 2012, 19:38
Naar boven

ChristianMatch forum index » Van alles wat
Ga naar pagina Vorige 1 ... 4434 4435 4436 4437 4438 4439 4440 ... 6194 Volgende
Pagina 4437 van 6194