Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: zaterdag 1 september 2012, 00:27
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | De Bijbel is wel de richtlijn waaruit je leeft zeg je altijd en dat is een levensvisie.....behalve dus als het om politiek gaat? Een theocratie zou dan toch prima bij je passen? | Mijn economische visie vind ik belangrijker.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zaterdag 1 september 2012, 00:31
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Mijn economische visie vind ik belangrijker. |
Ik dacht dat er voor jou niets belangrijker was dan je geloof? Maar je economische visie is dus belangrijker??? Bijzonder....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: zaterdag 1 september 2012, 00:45
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Ik dacht dat er voor jou niets belangrijker was dan je geloof? Maar je economische visie is dus belangrijker??? Bijzonder.... | dank je, zo leer je een kant van iemand kennen, die je niet verwacht had he? Zelf denk ik dat we het beste als christen kunnen floreren als we met rust gelaten worden door de regering. Ik vond het zelf heel eng, dat ze een wet wilden aannemen tegen de pedopartij. Want als de regering zich gaat bemoeien met welke vereniging dan ook, komen ze al heel snel bij christenen uit. Ik vind de PvdA meer antichristelijk dan de VVD. Er zijn verhalen bekend dat ze kerkgebouwen wilden nationaliseren. Ik krijg altijd een vreemd gevoel als de PvdA in de regering zit, angst dat ze alles willen controleren....
Laatst aangepast door
|
CHATULIEM619
|
op zaterdag 1 september 2012, 00:50
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA944
|
|
Geplaatst: zaterdag 1 september 2012, 01:01
|
|
|
JANS221 schreef: | Vind ik een heel mooie zin, Willemijn. Dient elkaar door de liefde. Lijkt op het eerste gezicht een tegenstrijdigheid: dienen en liefde.
Maar christenen zijn mensen die in de vrijheid elkaar kunnen dienen uit liefde omdat ze zich geliefd mogen weten door God. |
klopt jezus geeft ons ook de opdracht om de ander lief te hebben net zoals we ons zelf lief hebben, wij voelen ons geliefd door god, maar de buurman die bv aan yogha doet en de bijbel leest is net zo geliefd door god als jij.eerlijk gezegd ook net zo geliefd, als die niet de bijbel leest. dingen om over na te denken en ja zeker woorden zijn mooi, praktijk uitvoeren is soms moeilijk. Soms bid ik tot jezus om liefde want van uit mezelf? warom zijn wij mensen eigenlijk zo snel veroordelend na de ander toe? is het een reactie van uit onze eigen pijn? ons goed willen voelen waaneer we de ander wijzen op hun fouten in onze ogen? ons afreageren op een ander? alles wat we niet meteen begrijpen of kennen in eerste instantie afkeuren? ik ga es een test doen, hele week goed proberen opteletten op me zelf hoe vaak ik minder over iemand denk of met een oordeel, ben bang dat ik van me eigen ga schrikken. en es na denken warom denk ik zo over de ander klein vbtje je staat in de supermarkt en stoort je aan de langzame cassierre en de man achter je die staat te stressen omdat hij haast heeft, ondertussen vorm je een oordeel over ze, een negatief, wat negatief eigen lijk allemaal, de casierre is misschien een engel, maar is beetje grieperig ofzo, de man achter heeft haast want eh bv hij moet op tijd bij iets belangrijks zijn. Wat doet de gemiddelde mens die daar tussen staat? negatief over die mensen in eerste instantie denken, hoe zou jezus er tussen staan als die er stond, vast veel liever denkend.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROLF230
|
|
Geplaatst: zaterdag 1 september 2012, 01:09
|
|
|
Heer Jezus kom spoedig en regeer!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: zaterdag 1 september 2012, 01:20
|
|
|
ANNA415 schreef: | Deken op dak van auto leggen deur erop. Ramen open. Met touw vastbinden. Flink doorsjezen dat de politie je niet ziet  |
Whaha , net als mr. Bean dus . O nee , hij deed dat met een stoel hè.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: zaterdag 1 september 2012, 01:36
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Nou Visser, nodig haar eens uit....  |
Sjonge , W-tje , het is echt te merken dat je 2 dagen geen lid geweest ben van CM. Er is zelfs een speciaal topic voor geopend .
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: zaterdag 1 september 2012, 01:45
|
|
|
COOTJE711 schreef: | Als ik eerlijk ben weet ik niet precies hoe de grenzen hierin zijn, zou 'k me eerst in moeten verdiepen. Maar heb er eerlijk gezegd ook weinig zin in...:-/ Nee ik wil me dr ook niet in verdiepen, soms gaat zo'n arts geloven...denk ik...
Ach ja, die kinderen gaan direkt naar de hemel, ja, het blijft niet leuk, is dit onderwerp ook niet...
Lastige punten hoor... Een oordeel kun je altijd makkelijk geven als je er niet mee te maken hebt... |
Zo is dat, ach, zoiets speelt nu even bij "The bold" en ja, dan met een draagmoeder...zitten 2 kanten aan, 1ste: dan was er geen kind, 2de kant, nu is er wel een kind, maar drie extra embryo's voor onderzoek....tja, als dat kind straks geboren is en hij groeit op dikke kans dat ie blij is met zijn leven zoals velen van ons(ondanks sommigen struggles die bij de gebroken wereld horen, maar ja, daarvoor hebben we de heilige Geest, Trooster... En dan ziet die die embryo's opgegroeit in de hemel, ja, niets is te wonderlijk bij God..
Mazzel!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: zaterdag 1 september 2012, 01:52
|
|
|
Wanneer een date?
Nou, laat ik duidelijk zijn ;), in de 1ste plaats, wil ik het gewoon ontmoeting noemen. 2de plaats, ik wil eerst minimaal enkele maanden optrekken, voor dat ik ook maar voor enkele procenten kan denken aan een relatie.
En een vriendschap kan leuk zijn, is leuk. sommigen zeggen, 'maar' vrienden, nou, ik vind dat heel wat....
Nb: dit is een geintje hoor, wou het nog weghalen vanochtend maar kon het niet op brengen dáarvoor uit me bedje te komen....
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op zaterdag 18 mei 2013, 08:49
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: zaterdag 1 september 2012, 01:55
|
|
|
PETRA944 schreef: | andere vraag, hoe date je? En hoe date je veilig? het blijft internet. je chat met iemand, en je hebt 1 foto van die ene maar gezien, maar hij lijkt heel leuk en dan komt de vraag wil je een keer met me eten? ergens in een stad, die jijzelf niet kent, dus dan ontmoet je elkaar op het station. niet een heel druk station waar je zo weer effe in een andere trein springt. eh en dan met die persoon in de auto naar het restaurant rijden? Lijkt mij niet echt slim. Sowie so het afspreek punt een station. komt voor mij onveilig over, bij een verkeerd iemand, sta je ergens al zwak. ook zegt het ergens iets, dat die persoon nu al de moeite niet neemt voor je om effe na je woonplaats te rijden. of ben ik nou zo overdreven voorzichtig? In je eigen woonplaats is veel veiliger lijkt me, je spreekt gewoon af, als voorzorgsmaatregel zeg je tegen iemand waar je bent, houd mobiel bij. wat vinden jullie van deze gedachten, verstandig of overdreven voorzichtig? met respect geschreven voor de mensen die zo afspreken, ik denk eerlijk gezegd dat mannen er niet zo bij nadenken, dat een vrouw sneller aan veilig daten denkt, om risico,s uitte sluiten als het een verkeerde man is. |
Goede vragen!!!
Doe ik morgen op reageren!
Mazzel!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
DJES101
|
|
Geplaatst: zaterdag 1 september 2012, 06:39
|
|
|
Je bent wat je diepste wens is. Zoals je wens is, zal je wil zijn. Zoals je wil is, zullen je daden zijn. Zoals je daden zijn, zal je lot zijn.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
COOTJE711
|
|
Geplaatst: zaterdag 1 september 2012, 06:39
|
|
|
THOMAS968 schreef: | Om met je slotzin te beginnen: in ons stelsel heb je voor een grondwetswijziging een tweederde meerderheid nodig. Dan pas kun je in plaats van democratie, theocratie, dus wetgeving op basis van bijbelse wetten, invoeren. Natuurlijk zal dat nooit gebeuren. De SGP is een randverschijsel in de politiek en de aanhang is klein en nagenoeg constant. Het is niet aannemelijk dat deze opvattingen gerealiseerd worden. Je eerste vraag begrijp ik niet echt. |
Wat ik er mee bedoel: Als een democratische partij ervoor kiest dat vrouwen niet op de lijst geplaatst worden... wie doe je daar onrecht mee? Als iemand er niet mee eens is stemt ie lekker op een andere partij. Als iemand het niet uitmaakt en de andere standpunten wèl goed vind stemt ie er gewoon wèl op. Als iemand er wèl mee eens is zal ie er w.s. ook op stemmen.
Zover ik weet wordt niemand gedwongen op een bepaalde partij te stemmen...zèlfs een SGP vrouw niet
Vandaar dat ik geen probleem zie..
Laatst aangepast door
|
COOTJE711
|
op zaterdag 1 september 2012, 06:41
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JANS221
|
|
Geplaatst: zaterdag 1 september 2012, 08:19
|
|
|
COOTJE711 schreef: | Wat ik er mee bedoel: Als een democratische partij ervoor kiest dat vrouwen niet op de lijst geplaatst worden... wie doe je daar onrecht mee? Als iemand er niet mee eens is stemt ie lekker op een andere partij. Als iemand het niet uitmaakt en de andere standpunten wèl goed vind stemt ie er gewoon wèl op. Als iemand er wèl mee eens is zal ie er w.s. ook op stemmen.
Zover ik weet wordt niemand gedwongen op een bepaalde partij te stemmen...zèlfs een SGP vrouw niet
Vandaar dat ik geen probleem zie.. |
Je doet de vrouw daar onrecht mee. Het kan toch niet zo zijn dat ze alleen om haar vrouw-zijn niet op de lijst mag en dus daarmee ook geen kans heeft om in de tweede kamer te komen?
En er geen probleem van maken of er geen last van hebben, wil niet zeggen dat het feit er ligt dat vrouwen iets onthouden wordt, alleen maar omdat ze vrouw zijn. Het gaat hier om het principe dat vrouwen en mannen dezelfde gelijke rechten hebben.
En er zijn in deze wereld heel veel meisjes en vrouwen die er wel last van hebben, omdat ze achtergesteld worden, omdat zij nog niet dezelfde rechten hebben als mannen. Veelal leven deze vrouwen in een door mannen gedomineerde samenleving.
Het zou het christelijk-sociaal standpunt ten goede komen, als de partij daar meer oog voor had, net zoals ze overigens wel oog heeft voor slachtoffers van vrouwenhandel in Nederland.
Vraag blijft waarom de SGP vast wil blijven houden aan deze bepalingen, als alle vrouwen die op de SGP stemmen er geen punt van maken en geen problemen hebben met het feit dat ze geen lid mogen worden en niet op de lijst mogen.
Laatst aangepast door
|
JANS221
|
op zaterdag 1 september 2012, 09:04
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HEIDE115
|
|
Geplaatst: zaterdag 1 september 2012, 08:29
|
|
|
DJES101 schreef: | Je bent wat je diepste wens is. Zoals je wens is, zal je wil zijn. Zoals je wil is, zullen je daden zijn. Zoals je daden zijn, zal je lot zijn. |
Sister x
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HEIDE115
|
|
Geplaatst: zaterdag 1 september 2012, 08:39
|
|
|
VISSER278 schreef: | Ik weet niet of het écht huishoudelijk is maar toch maar even de vraag. Heb hier een buitendeur liggen die naar het stort moet. Past niet in de auto , heb geen aanhangwagentje , is te zwaar om op de fiets onder m'n armen mee te nemen . Hoe krijg ik die daar? In stukken zagen gaat niet want er zit nog een ruit in. Op het dak van de auto gaat ook niet want ik heb geen imperiaal of dakdragers. |
gewoon bij iemand met die deur in huis vallen Visser:) je buurman paar huizen verderop bijvoorbeeld;))
Laatst aangepast door
|
HEIDE115
|
op zaterdag 1 september 2012, 08:59
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HEIDE115
|
|
Geplaatst: zaterdag 1 september 2012, 08:42
|
|
|
ANNEMARIE408 schreef: | Uw eigen hand heeft me gebouwd Daar waar geen oog het ooit aanschouwd Uw oog nam mijn gebeente waar Mijn aanvang was U openbaar Ook had U reeds, voor ik ging Leven Mijn dagen in Uw boek geschreven |
Mooi!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HEIDE115
|
|
Geplaatst: zaterdag 1 september 2012, 08:55
|
|
|
Goede morge..zonder zorge..zien wij nog veel oude bekenden vanuit ons schooltijd?
Ik zelf heel soms..laatst nog iemand.. en heel gek begin je vaak alleen maar over de leuke dingen;)
maar heel langzaam krijgt dan het gesprek toch een wending zovan..je moest altijd maar leren!..leren!..en nog is leren!!..pff;)
Terwijl afleren (nu) veel belangrijker is?..
Laatst aangepast door
|
HEIDE115
|
op zaterdag 1 september 2012, 09:03
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zaterdag 1 september 2012, 09:20
|
|
|
VISSER278 schreef: | Sjonge , W-tje , het is echt te merken dat je 2 dagen geen lid geweest ben van CM. Er is zelfs een speciaal topic voor geopend .  |
Klopt Visser, ik was even weg......al die opmerkingen en hate mailtjes aan mijn adres over dat ik geen goede christen was raakten mij erg in mijn hart.....Waar maak je je dan druk om zeggen sommigen..... Maar ik ben in ieder geval blij dat jij zo opmerkzaam bent en dat in de gaten had dat ik twee dagen weg was.......
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op zaterdag 1 september 2012, 09:24
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zaterdag 1 september 2012, 09:23
|
|
|
JANS221 schreef: | Je doet de vrouw daar onrecht mee. Het kan toch niet zo zijn dat ze alleen om haar vrouw-zijn niet op de lijst mag en dus daarmee ook geen kans heeft om in de tweede kamer te komen?
En er geen probleem van maken of er geen last van hebben, wil niet zeggen dat het feit er ligt dat vrouwen iets onthouden wordt, alleen maar omdat ze vrouw zijn. Het gaat hier om het principe dat vrouwen en mannen dezelfde gelijke rechten hebben.
En er zijn in deze wereld heel veel meisjes en vrouwen die er wel last van hebben, omdat ze achtergesteld worden, omdat zij nog niet dezelfde rechten hebben als mannen. Veelal leven deze vrouwen in een door mannen gedomineerde samenleving.
Het zou het christelijk-sociaal standpunt ten goede komen, als de partij daar meer oog voor had, net zoals ze overigens wel oog heeft voor slachtoffers van vrouwenhandel in Nederland.
Vraag blijft waarom de SGP vast wil blijven houden aan deze bepalingen, als alle vrouwen die op de SGP stemmen er geen punt van maken en geen problemen hebben met het feit dat ze geen lid mogen worden en niet op de lijst mogen. |
Misschien zijn er ook wel SGP vrouwen die een beetje recalcitrant zijn en stiekem PvdA stemmen of zo...... Ik vind als vrouw moet je eigenlijk ook op een vrouw stemmen.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: zaterdag 1 september 2012, 09:27
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Klopt Visser, ik was even weg......al die opmerkingen en hate mailtjes aan mijn adres over dat ik geen goede christen was raakten mij erg in mijn hart.....Waar maak je dan druk om zeggen sommigen..... Maar ik ben in ieder geval blij dat jij zo opmerkzaam bent en dat in de gaten had dat ik twee dagen weg was.......  |
Ze zeggen wel eens dat die zeeuwen niet normaal zijn maar zo zie je maar hè....wél opmerkzaam. Tóch vreemd dat er altijd zoveel zijn die graag naar Zeeland op vakantie gaan dan. Maar ja , altijd mooi weer natuurlijk.... als ik nu naar buiten kijk, het lijkt wel een zomerse dag te worden. Ze treffen het hier vandaag op't durp met de braderie. Wie weet gaat vissertje óók even 10 minuten een kijkje nemen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: zaterdag 1 september 2012, 09:31
|
|
|
HEIDE115 schreef: | gewoon bij iemand met die deur in huis vallen Visser:) je buurman paar huizen verderop bijvoorbeeld;)) |
Ja , die zit daar écht op te wachten denk ik. Afijn , het is zaterdag , meestal is er dan in de straat wel één die dan naar stort moet . Als tie dan voorbij rijd , hou ik hem gewoon aan en zeg hem dat er net een deur van zn karretje gevallen is .
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: zaterdag 1 september 2012, 09:34
|
|
|
ROLF230 schreef: | Heer Jezus kom spoedig en regeer! | Zeiden ze 100 jaar geleden ook al. Gelukkig zijn er verstandige mensen die toch maar aan de slag gegaan zijn...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: zaterdag 1 september 2012, 09:35
|
|
|
VISSER278 schreef: | Whaha , net als mr. Bean dus . O nee , hij deed dat met een stoel hè. |
Ja en ik heb het wel eens met een hele grote ton en een bank gedaan.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: zaterdag 1 september 2012, 09:37
|
|
|
CARMEN073 schreef: | Nee  |
Aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaahhhhhhhhhhhhhhhhh
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: zaterdag 1 september 2012, 09:40
|
|
|
COOTJE711 schreef: | Ik vermoed dat àls ik goud toegeef dan nog nie....  |
Afrika en goud toe?!!!!! Wanneer gaan we?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: zaterdag 1 september 2012, 09:42
|
|
|
GELUID INDERDAAD UIT !!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: zaterdag 1 september 2012, 09:45
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Hedde gij mijnes boos gezien dan  |
"kssssssssssst wat doe je hier dan man"
Is dat liefelijk dan?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CARMEN073
|
|
Geplaatst: zaterdag 1 september 2012, 09:47
|
|
|
ANNA415 schreef: | GELUID INDERDAAD UIT !!  |
Aaargh... was nieuwsgierig, kon het niet laten...
Waarom zijn er geen smileys met oordopjuz?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: zaterdag 1 september 2012, 09:48