ChristianMatch

Forum

Dit vraag ik me af vandaag..
Ga naar pagina Vorige 1 ... 4450 4451 4452 4453 4454 4455 4456 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Van alles wat
Auteur Bericht
ANNA415

BerichtGeplaatst: zondag 2 september 2012, 14:03

COOTJE711 schreef:
Nou dat zijn er niet veel......Huilende smiley, smiley in tranen
13 september 2013
13 december 2013

Waar zat die goudmijn nu ook alweer??? Lachende smiley met blinkend witte tanden

Goudmijn ben ik al geweest. Je krijgt niets mee Huilende smiley, smiley in tranen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNA415

BerichtGeplaatst: zondag 2 september 2012, 14:09

ERIKA129 schreef:
Ja zeg ik ben me wel gek Gefrustreerde smiley
Heb zat te doen hoor ben nu druk met eh... eh... ziekzijn Zieke smiley

Tied zat duszzzzzz Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: zondag 2 september 2012, 14:09

En nu moet ik weg; daar hebben jullie geluk mee anders gink nog ff door Clown smiley[/quote]

Nee jammer, bij jou kan ik boeiend doorlezen Knipoog smiley

Ja echt Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ANNA415

BerichtGeplaatst: zondag 2 september 2012, 14:11

ERIKA129 schreef:
Euh Anna???
Liggen de pepernoten alweer in de winkel? Clown smiley

Bijna, kan haast niet wachten..... Clown smiley Kwijlende smiley
De voorbereidingen zijn al in volle gang.
Boten van Spanje naar Nederland allemaal afgehuurd.
Vissertje moet ons wel zien langsvaren als hij staat te vissen... Lachende smiley met blinkend witte tanden
Naar boven

Auteur Bericht
ANNA415

BerichtGeplaatst: zondag 2 september 2012, 14:16

ERIKA129 schreef:
Ja dat was nog aardig Engeltje smiley

Verraste, verbaasde smiley Smiley met dichtgeplakte mond Geschokte, onthutste smiley Verraste, verbaasde smiley Smiley met dichtgeplakte mond Geschokte, onthutste smiley Verraste, verbaasde smiley Smiley met dichtgeplakte mond Geschokte, onthutste smiley Verraste, verbaasde smiley Geschokte, onthutste smiley Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
ANNA415

BerichtGeplaatst: zondag 2 september 2012, 14:18

CARMEN073 schreef:
Aaargh... was nieuwsgierig, kon het niet laten...

Waarom zijn er geen smileys met oordopjuz? Huilende smiley, smiley in tranen

Ik zei nog zo............................ Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

(Carmen heeft nu gehoordbeschadiging)
Naar boven

Auteur Bericht
ANNA415

BerichtGeplaatst: zondag 2 september 2012, 14:19

CARMEN073 schreef:
Aaargh... was nieuwsgierig, kon het niet laten...

Waarom zijn er geen smileys met oordopjuz? Huilende smiley, smiley in tranen

Dasz trouwens je straf, omdat ik je barmannen niet mocht bekijken. Duiveltje smiley Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: zondag 2 september 2012, 14:19

ANNA415 schreef:
Bijna, kan haast niet wachten..... Clown smiley Kwijlende smiley
De voorbereidingen zijn al in volle gang.
Boten van Spanje naar Nederland allemaal afgehuurd.
Vissertje moet ons wel zien langsvaren als hij staat te vissen... Lachende smiley met blinkend witte tanden

Vaar niet te dicht onder de kust want daar zitten haaien.

Vrijdagavond viswedstrijd op het strand van Zoutelande en mn buurman die takelt even 2 haaien uit het water. Netjes gemeten , foto's gemaakt en weer terug gezet.

Dus ..... laat die beesten met rust. Vissertje wil ze ook wel eens vangen. Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ANNA415

BerichtGeplaatst: zondag 2 september 2012, 14:20

Trouwens hier schijnt de zon Coole smiley met zonnebril
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: zondag 2 september 2012, 14:22

En dan kom je bij de kernboodschap van het evangelie: Jezus heeft niet geleefd om het lijden en verdriet weg te nemen maar wel om ons vrij te maken. Alleen door wat je overkomt, wat je wordt aangedaan of jezelf aandoet, op je te nemen, te doorleven, zoals Jezus deed.

Dus niet de wealth en health evangelie's die zovelen zoveel narigheid hebben gekost...als je gelooft heb je nooit meer dit en altijd dat...

Hier kom je bij de barmhartigheid.

En Hier:
Wij hebben als christen wel een opdracht:wees barmhartig zoals God ons ook barmhartig is. En de betekenis van barmhartigheid is toch dat je degene troost die bedroefd is, helpt om iemand uit zijn depressie te komen, herstelt waarin je de ander pijn hebt gedaan en zacht maakt wat verhard is in je leven? En het is voor mij persoonlijk ook het antwoord op het lijden in de wereld, Het zien, het benoemen er iets aan doen......het omzien naar de ander

Dit is ook zo: Dus nee, ik vind niet dat je de ander te pas en te onpas met jouw meningen om de oren moet slaan en dat als de enige Waarheid te zien.....
De geschiedenis leert ons dat er zoveel kerkgenootschappen zijn omdat we allemaal de Bijbel anders lezen . Er zijn geen feiten alleen interpretaties.

Valt niets aan toe te voegen gewoon, perfect opgeschreven.
Naar boven

Auteur Bericht
ANNA415

BerichtGeplaatst: zondag 2 september 2012, 14:27

VISSER278 schreef:
Vaar niet te dicht onder de kust want daar zitten haaien.

Vrijdagavond viswedstrijd op het strand van Zoutelande en mn buurman die takelt even 2 haaien uit het water. Netjes gemeten , foto's gemaakt en weer terug gezet.

Dus ..... laat die beesten met rust. Vissertje wil ze ook wel eens vangen. Clown smiley

Lusten haaien pepernoten Verraste, verbaasde smiley
Dan blijven we uit de kust. We willen Visser z'n visjes niet wegjagen. Straks stranden we. Verraste, verbaasde smiley Sint weer boos Woedende smiley
Oepsie
Naar boven

Auteur Bericht
ANNA415

BerichtGeplaatst: zondag 2 september 2012, 14:31

MARIO216 schreef:
Ergens gelezen:

Herken je date.

En daar sta je dan. Op het station. Tussen de mensenmassa. En dan moet je op basis van een foto de juiste persoon zien te herkennen. Het zijn de momenten waarop ik me weleens afvraag waarom ik dat doe, dat online daten.
Al ijsberend, scan ik iedereen die voorbijkomt. Zou dat hem zijn? Is dat hem misschien? Ik ben weleens snel achter een kaartjesautomaat gedoken. Dat was toen ik iemand zag waarvan ik dacht dat hij het was, maar niet wilde dat dat zo was. En als dat wel zo was, dan wilde ik me eventjes mentaal voorbereiden. Gelukkig zit ik ernaast. Weer tevoorschijn gekomen, zie ik al snel een andere jongen die veel meer overeenkomsten vertoont. Een leuke avond met een leuke jongen volgt.
Maar een poosje geleden op Utrecht Centraal verliep de herkenning ook niet helemaal gestroomlijnd. Ik sta op de afgesproken tijd, op de afgesproken plek, rond te kijken. En ja hoor, na een korte observatie weet ik het. Dat is hem. Iemand die op het eerste oog voldoet aan de foto, en ook om zich heen aan het kijken is. Op een punt waar iedereen afspreekt, is dat overigens niet heel uniek, maar daar sta ik even niet bij stil. Ik ga meteen tot actie over. Ik loop naar de persoon toe, kijk hem aan en zeg enthousiast: ‘hoi’. En waar een wederzijdse begroeting zou moeten volgen, krijg ik alleen een vragende blik toegeworpen. Ik verontschuldig me en vervolg mijn zoektocht.
Even later zie ik op een bankje een jongen zitten die het zou kunnen zijn, maar ik ben nu voorzichtiger. Feit dat hij dicht naast een meisje zit, vind ik ook niet helemaal voor pleiten. Dus ik loop hem gewoon voorbij. Maar ook nu maak ik een verkeerde inschatting. Hij heeft mij wel herkend en komt achter me aan. Waarbij het even duurt voor ik in de gaten heb dat ik word achtervolgd…
Tegenwoordig kies ik wat vaker voor rustige plekken om af te spreken.

Heb ik ook wel eens gehad met een date. Proberen weg te duiken. [piep] net te laat Boze smiley

Maar ik zou op de eerste date nooit naar de man toe gaan. Laat hij maar wat moeite doen Knipoog smiley Verliefde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: zondag 2 september 2012, 14:42

WILLEMIJN232 schreef:
Nieuw probleem;

Wie wil mij even helpen om te leren hoe ik een elektronisch boek koop en dat ook op mijn e reader kan zetten.....
Ik wil dolgraag het nieuwe boek van Geert Mak op mijn ereader maar weet niet hoe dat moet.....

Mis gelijk weer beun, die wist dat allemaal en was ook erg behulpzaam.... Engeltje smiley

Ik neem aan dat je Reizen zonder John van Geert Mak bedoelt:

http://www.ebook.nl/store/reizen-zonder-john-p-199551.html

Zorg dat je een idealkastje of een creditcard gereed hebt en controleer of je op je ereader de boeken kunt lezen:

http://www.ebook.nl/store/ebook_pages.php?id=150

Zoja dan kan je hem voor 20 euro downloaden. Volg de instructies nauwkeurig.

Overigens zijn er dvd's in omloop met 4500 ebooks of zo en het is geen rommel. Je kopieert ze eenvoudig naar je ereader. Dat is uiteraard niet legaal dus het is maar hoe je daar over denkt. Ebook.nl werkt met niet te kopieren titels en je moet een extra programmaatje downloaden om die boeken te kunnen lezen. Op de iPad werkt het prima en het is lekker in de trein.

Thomas, sjouwt soms wel 300 boeken mee in de trein.

Laatst aangepast door
THOMAS968
op zondag 2 september 2012, 15:16
Naar boven

Auteur Bericht
ROLF230

BerichtGeplaatst: zondag 2 september 2012, 14:54

Ben zelf nooit aan de drugs geweest, wel eens een jointje gerookt, maar merk geen effect. Wel eens een maand gehad dat ik 8 consumpties per dag dronk. Is dat dan slecht? Als iemand tegen mij gezegd had:"dat is slecht wat je doet", wat had ik dan anders kunnen zeggen dan je kunt mijn rug op? Ik wist zelf nl. al dat dit geen verslaving was, en dat het spoedig over zou zijn, maar dat ik het een tijdje nodig had omdat ik helemaal was vastgeroest in gedachten en patronen en op deze manier weer helemaal bij mijn gevoel kwam, van wat wil ik nu werkelijk. Toen ik dat helder had, kon ik ook weer matigen in het drankgebruik (= 1 a 2 per dag).
Oordeel niet te snel zegt Jezus en over wat je oordeelt dat doe je zelf.
wat is liefde, vraag je filia, maar het antwoord daarop is niet in woorden uit te drukken, het is zeker niet doe dit wel doe dit niet.
ik kan ook vragen, wat zijn verkeerde dingen...
en ja hoor dan komt het hele rijtje weer langs, wat is verkeerd:
- drank?
- drugs?
- roken?
- sensueel dansen?
- tv?
- kermis?
- kroeg?
- "wereldse" dvd's?
- rockmuziek?
- vloeken?
- naar het strand gaan?
- etc.

het hangt allemaal af van de situatie en de mate van gebruik. Er is verschil tussen elke vrijdag een paar jointjes om te relaxen en de stress van je af te schudden of verslaafd te zijn aan heroine en daardoor geen normaal leven meer te kunnen lijden. Er is een verschil tussen een pakje sigaretten per week roken of 7 pakjes. tv ligt er maar aan waar je naar kijkt, rockmuziek of de naam van de Heer niet ontheiligt wordt etc.

ok, Rolf wat wil je nu eigenlijk zeggen, tja even denken hoor.
Het is liefdeloosheid iemand iets te verbieden, maar dan niet iets ervoor in de plaats te stellen en je niet te verdiepen en samen met die persoon na te gaan waarom iemand zoiets doet. Wat heb je eraan om iemand te zeggen dat iets niet goed is, als je niet met die persoon tot een liefdevolle relatie kunt komen.

mijn integriteit is ja = ja en nee = nee, maar daar in bijzondere gevallen ook vanaf kunnen wijken, want tussen ja en nee ligt nog een heel gebied.
Naar boven

Auteur Bericht
IJSJE204

BerichtGeplaatst: zondag 2 september 2012, 14:59

ROLF230 schreef:
Ben zelf nooit aan de drugs geweest, wel eens een jointje gerookt, maar merk geen effect. Wel eens een maand gehad dat ik 8 consumpties per dag dronk. Is dat dan slecht? Als iemand tegen mij gezegd had:"dat is slecht wat je doet", wat had ik dan anders kunnen zeggen dan je kunt mijn rug op? Ik wist zelf nl. al dat dit geen verslaving was, en dat het spoedig over zou zijn, maar dat ik het een tijdje nodig had omdat ik helemaal was vastgeroest in gedachten en patronen en op deze manier weer helemaal bij mijn gevoel kwam, van wat wil ik nu werkelijk. Toen ik dat helder had, kon ik ook weer matigen in het drankgebruik (= 1 a 2 per dag).
Oordeel niet te snel zegt Jezus en over wat je oordeelt dat doe je zelf.
wat is liefde, vraag je filia, maar het antwoord daarop is niet in woorden uit te drukken, het is zeker niet doe dit wel doe dit niet.
ik kan ook vragen, wat zijn verkeerde dingen...
en ja hoor dan komt het hele rijtje weer langs, wat is verkeerd:
- drank?
- drugs?
- roken?
- sensueel dansen?
- tv?
- kermis?
- kroeg?
- "wereldse" dvd's?
- rockmuziek?
- vloeken?
- naar het strand gaan?
- etc.

het hangt allemaal af van de situatie en de mate van gebruik. Er is verschil tussen elke vrijdag een paar jointjes om te relaxen en de stress van je af te schudden of verslaafd te zijn aan heroine en daardoor geen normaal leven meer te kunnen lijden. Er is een verschil tussen een pakje sigaretten per week roken of 7 pakjes. tv ligt er maar aan waar je naar kijkt, rockmuziek of de naam van de Heer niet ontheiligt wordt etc.

ok, Rolf wat wil je nu eigenlijk zeggen, tja even denken hoor.
Het is liefdeloosheid iemand iets te verbieden, maar dan niet iets ervoor in de plaats te stellen en je niet te verdiepen en samen met die persoon na te gaan waarom iemand zoiets doet. Wat heb je eraan om iemand te zeggen dat iets niet goed is, als je niet met die persoon tot een liefdevolle relatie kunt komen.

mijn integriteit is ja = ja en nee = nee, maar daar in bijzondere gevallen ook vanaf kunnen wijken, want tussen ja en nee ligt nog een heel gebied.

ja = ja en nee = nee klinkt heel star, onbeweeglijk, vastgeroest, onmenselijk. Integriteit is iets heel anders, dat impliceert beweging, een luisterend oor, een respectvolle houding en een zuivere meningsvorming
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: zondag 2 september 2012, 15:00

CHATULIEM619 schreef:
Volgens mij heb je wel een heel ruime betekenis aan het woord barmhartig toegewezen. Ik mis echter de belangrijkste betekenis, en dat is genadig. Je zou het zelfs coulant/vergevingsgezind kunnen noemen. Ga niet rigide met dogma's om maar kijk naar de mens die er achter zit. Er zijn nog steeds kerken, die alleen maar kunnen leven en denken vanuit hun dogma's. Het sterkst vind ik dat naar voren komen met betrekking tot echtscheiding, sommige kerken zetten je dan gewoon buiten de deur. En hertrouwen is helemaal zondig.
Begrijp me goed, ik vind jouw godsbeeld een God die alleen maar lief doet. Maar Zijn liefde blijkt in mijn ogen juist uit het feit, dat Hij barmhartig is. Hij rekent onze zonden niet aan, nee, Hij vergeeft ze radicaal, en daarin betoont Hij Zijn barmhartigheid. Beide dingen bestaan nl. zonde en vergeving. En als je één van deze weghaalt, ben je verkeerd bezig.

Hier zien we dat liefde gedefinieerd wordt aan de hand van barmhartigheid.

Ik denk dat de woorden barmhartigheid en genade niet zo ver uiteen liggen......Ik geloof inderdaad niet zo in een straffende God en dat je overal maar vergeving voor moet en mag krijgen....je moet zelf tot het inzicht komen dat je fout handelt en je bent zelf verantwoordelijk voor je eigen handelen en dat is ook wat God ons voorhoudt........
Wij hopen dat God realiseert wat wij graag willen en waar wij zelf niet toe in staat zijn......Niet God moet situaties veranderen dat moeten wij zelf.....
Ik denk dat je niet een Godsbeeld moet hebben van God kan alles en vergeeft wel alles, dat is te makkelijk vind ik....
Als we bidden is het toch ook de bedoeling dat we onze zorg uitspreken, onze vreugde, om ons zelf en om andere mensen om ons heen, ook een soort zelfonderzoek waardoor we al biddend komen tot andere inzichten?
Dus nee, ik geloof niet alleen in een liefdevolle God....

Ik zag gisteren een reclamespotje van de VVD, die zegt op te komen voor de zwakkeren dus de slachtoffers aandacht geeft....maar leert God ons ook niet om naar de daders te kijken?
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: zondag 2 september 2012, 15:07

IJSJE204 schreef:
ja = ja en nee = nee klinkt heel star, onbeweeglijk, vastgeroest, onmenselijk. Integriteit is iets heel anders, dat impliceert beweging, een luisterend oor, een respectvolle houding en een zuivere meningsvorming

Dus eigenlijk Barmhartigheid????
Naar boven

Auteur Bericht
ROLF230

BerichtGeplaatst: zondag 2 september 2012, 15:21

Toch zegt Jezus laat je ja ja zijn en je nee nee, de rest is uit de boze, dus het is wel belangrijk dat je ergens voor staat.
Naar boven

Auteur Bericht
IJSJE204

BerichtGeplaatst: zondag 2 september 2012, 15:34

[quote=WILLEMIJN232]Dus eigenlijk Barmhartigheid????[/quote

Ja, en meer dan dat.
Vanzelfsprekend moet je staan voor wat je belangrijk vindt, maar daarbinnen kan er ruimte zijn voor andere meningen, voor een ander ja of nee als daar behoefte aan is. Niet om geen stelling te nemen, maar om ruimte te creëren.
Het leven is niet zwart-wit, je antwoorden op het leven hoeven ook niet zwart-wit te zijn.
Wat is in dit leven zeker? Dat je sterft ooit en dat je geboren bent. Verder niets toch? Wie bepaalt dan welk ja of welk nee het juiste is? En moet je dat weten?
Noem het mildheid, barmhartigheid, hoe dan ook. Maar wees menselijk, er is geen mens zonder 'fouten'.
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: zondag 2 september 2012, 15:35

Brianwashing, net als dat vallen in de geest, enzovoort. Gevaarlijk, denken en doen hoe de massa doet, en hoe het komt, bijvoorbeeld bij Hitler....

En je dan laten geloven dat traditionele kerken dood zijn, en meer van die onzin....

The Wave

Je moet wel goed engels kennen, kwaliteit film had ietsie beter gekund, maar als je goed engels ken, is het goed te volgen.

Mazzel!!!

Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
IJSJE204

BerichtGeplaatst: zondag 2 september 2012, 15:36

ROLF230 schreef:
Toch zegt Jezus laat je ja ja zijn en je nee nee, de rest is uit de boze, dus het is wel belangrijk dat je ergens voor staat.

Zie mijn vorige stukje.
Naar boven

Auteur Bericht
HERMAN388

BerichtGeplaatst: zondag 2 september 2012, 15:42

MARIANNE338 schreef:
Nuhh...dat hoef ik niet!
Ik bepaal graag zelf wat ik eet.....wel net zo handig Knipoog smiley
Toch..een cracker gegeten vanmorgen....
en vanmiddag bqq..........
dus veel helpt die cracker niet , ben ik bang voor...... Verlegen lachende smiley

Haha, ouwe snoepert Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ANNA415

BerichtGeplaatst: zondag 2 september 2012, 16:01

ROLF230 schreef:

Jezus haalt dat aan nav het zweren. "ik zweer dat..."
Als we gewoon nakomen wat we zeggen, dan is ja ja en nee nee.
Maar niet ja zeggen en nee doen.
Het gaat dan dus om eerlijkheid.
Naar boven

Auteur Bericht
ANNA415

BerichtGeplaatst: zondag 2 september 2012, 16:03

GERRIT603 schreef:
daar mag je mij voor uit bed bellenKwijlende smiley

kom jij ze dan bakken...? Knipoog smiley
Want dan krijg je mijn adres Kwijlende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: zondag 2 september 2012, 16:03

info wiki, the wave

Dat ik dit erin zet is omdat ik wil weten hoe dingen kunnen.

Dat je wordt voorgespielgelt, in groepen, als je gelooft heb je nooit geen pijn meer en verdriet alleen voorspoeden financieel ook, traditionele kerken zijn dood, etc Heeft er voor groot gedeelte mee te maken.

En het massaal niet geloven van i-slachtoffers...door eigen familie nota bene...heeft er voor groot gedeelte ook mee te maken....

Laatst aangepast door
SHANITA130
op zondag 2 september 2012, 16:05
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: zondag 2 september 2012, 16:26

Captive Minds : Hypnosis and Beyond. [FULL].mp4

Vertaling: Gedachten gevangen, gevangen geesten van mensen, hersenen, hypnose en verder....

film kan toch ondertitled of vertaald worden?

S. Filmgek in alle soorten ;)

Laatst aangepast door
SHANITA130
op zondag 2 september 2012, 16:28
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: zondag 2 september 2012, 16:41

WILLEMIJN232 schreef:
Ik denk dat de woorden barmhartigheid en genade niet zo ver uiteen liggen......Ik geloof inderdaad niet zo in een straffende God en dat je overal maar vergeving voor moet en mag krijgen....je moet zelf tot het inzicht komen dat je fout handelt en je bent zelf verantwoordelijk voor je eigen handelen en dat is ook wat God ons voorhoudt........
Wij hopen dat God realiseert wat wij graag willen en waar wij zelf niet toe in staat zijn......Niet God moet situaties veranderen dat moeten wij zelf.....
Ik denk dat je niet een Godsbeeld moet hebben van God kan alles en vergeeft wel alles, dat is te makkelijk vind ik....
Als we bidden is het toch ook de bedoeling dat we onze zorg uitspreken, onze vreugde, om ons zelf en om andere mensen om ons heen, ook een soort zelfonderzoek waardoor we al biddend komen tot andere inzichten?
Dus nee, ik geloof niet alleen in een liefdevolle God....

Ik zag gisteren een reclamespotje van de VVD, die zegt op te komen voor de zwakkeren dus de slachtoffers aandacht geeft....maar leert God ons ook niet om naar de daders te kijken?
Ik vind het woord barmhartigheid vreselijk archaïsch klinken. In jouw eerste definitie miste ik dat aspect genade, vandaar mijn aanvulling. En als je gelooft in vergeving betekent dat niet meteen dat je er gemakkelijk mee om gaat. Als je dat doet maak je er een karikaratuur van.
Naar boven

Auteur Bericht
CARMEN073

BerichtGeplaatst: zondag 2 september 2012, 16:42

ANNA415 schreef:
Trouwens hier schijnt de zon Coole smiley met zonnebril

Hier ook en ik heb niemand om mee naar mn stamkroeg te gaan Huilende smiley, smiley in tranen

Wanneer kom je? Lachende smiley met blinkend witte tanden
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: zondag 2 september 2012, 16:43

SHANITA130 schreef:
Brianwashing, net als dat vallen in de geest, enzovoort. Gevaarlijk, denken en doen hoe de massa doet, en hoe het komt, bijvoorbeeld bij Hitler....

En je dan laten geloven dat traditionele kerken dood zijn, en meer van die onzin....

The Wave

Je moet wel goed engels kennen, kwaliteit film had ietsie beter gekund, maar als je goed engels ken, is het goed te volgen.

Mazzel!!!

Knipoog smiley

En als je dan die strenge opvoedingen van toen in beschouwing neemt, gehoorzaamheid hoe dan ook,
Luisteren en doen wat gezag, ouders in dit geval, en leraren etc. was veel belangrijker dan zelf een mening hebben...waardoor men haast niet meer zelf kan denken, want dat werd niet toegestaan, vragen stellen ook niet: zie ook Alice Miller's : 'gij zult niet merken'....op google ofzo, marktplaast, whatever..
Ja, dit speelt dus ook mee.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: zondag 2 september 2012, 16:44

SHANITA130 schreef:
En dan kom je bij de kernboodschap van het evangelie: Jezus heeft niet geleefd om het lijden en verdriet weg te nemen maar wel om ons vrij te maken. Alleen door wat je overkomt, wat je wordt aangedaan of jezelf aandoet, op je te nemen, te doorleven, zoals Jezus deed.

Dus niet de wealth en health evangelie's die zovelen zoveel narigheid hebben gekost...als je gelooft heb je nooit meer dit en altijd dat...

Hier kom je bij de barmhartigheid.

En Hier:
Wij hebben als christen wel een opdracht:wees barmhartig zoals God ons ook barmhartig is. En de betekenis van barmhartigheid is toch dat je degene troost die bedroefd is, helpt om iemand uit zijn depressie te komen, herstelt waarin je de ander pijn hebt gedaan en zacht maakt wat verhard is in je leven? En het is voor mij persoonlijk ook het antwoord op het lijden in de wereld, Het zien, het benoemen er iets aan doen......het omzien naar de ander

Dit is ook zo: Dus nee, ik vind niet dat je de ander te pas en te onpas met jouw meningen om de oren moet slaan en dat als de enige Waarheid te zien.....
De geschiedenis leert ons dat er zoveel kerkgenootschappen zijn omdat we allemaal de Bijbel anders lezen . Er zijn geen feiten alleen interpretaties.

Valt niets aan toe te voegen gewoon, perfect opgeschreven.
Ik wil me liever laten leiden door de Bijbel dan me heen en weer te laten meegaan door de meningen van mensen.
Naar boven

ChristianMatch forum index » Van alles wat
Ga naar pagina Vorige 1 ... 4450 4451 4452 4453 4454 4455 4456 ... 6194 Volgende
Pagina 4453 van 6194