ChristianMatch

Forum

Christendom en yoga
Ga naar pagina Vorige 1 ... 4455 4456 4457 4458 4459 4460 4461 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: maandag 3 september 2012, 20:21

FILIA110 schreef:
Een heel vriendelijk verzoek aan jou Willemijn! Zou je in het vervolg als je hier JOUW EIGEN MENING weergeeft dat willen doen met een wat voorzichtiger en wat meer genuanceerde formulering? Plaats er s.v.p. de woorden bij als bijv.: "zoals ik het zie", of "mijns inziens" (m.i.), of "in mijn optiek" etc...

Zoals je dat hier doet, door te stellen, "dat er wel meer zaken ZIJN, die de geest beinvloeden" dus dat je hier jouw eigen MENING weergeeft als zijnde VOLDONGEN FEITEN, waar niet aan getornd kan worden, dat schiet mij toch wel wat in het verkeerde keelgat daar je je opstelt als een AUTORITEIT, die wel eens even de OBJECTIEVE WAARHEID zit te verkondigen. Je bent Jezus Christus niet!!!

En een tip: Als je niet van gesteggel houdt, moet je er zelf ook niet aan meedoen. Misschien ben je zelf wel de veroorzaker van al dit gesteggel, zoals jij dat noemt. Gewoon: NIET OP REAGEREN LENA en dan houdt het vanzelf op! Knipoog smiley

Er schiet jou wel meer in het verkeerde keelgat geloof ik....
Verraste, verbaasde smiley Verraste, verbaasde smiley
Gaat het wel goed met je???

Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op maandag 3 september 2012, 20:22
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: maandag 3 september 2012, 20:21

HANNAH810 schreef:
voor het juiste voorbeeld zal ik je een link geven, willemijn......... Lachende smiley met blinkend witte tanden

http://www.christianmatch.nl/forum/forum_user.php?uId=45454&start=0

helaas waren op de eerste pagina 14 de berichten zodanig leerzaam, dat CM de vrijheid heeft genomen deze "communicatieve hoogstandjes" en zélfs de auteur te verwijderen.

waarschuwing; niet teveel berichten tegelijk tot je nemen, dat belast het hart te veel........ Lachende smiley met blinkend witte tanden
hannah....nooit te oud om te leren!! Engeltje smiley

... oh mijn lieve hemel... en gebeurt nu weer hetzelfde? Verraste, verbaasde smiley ik herken in ieder geval het een en ander... Zieke smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: maandag 3 september 2012, 20:25

HANNAH810 schreef:
voor het juiste voorbeeld zal ik je een link geven, willemijn......... Lachende smiley met blinkend witte tanden

helaas waren op de eerste pagina 14 de berichten zodanig leerzaam, dat CM de vrijheid heeft genomen deze "communicatieve hoogstandjes" en zélfs de auteur te verwijderen.

waarschuwing; niet teveel berichten tegelijk tot je nemen, dat belast het hart te veel........ Lachende smiley met blinkend witte tanden

Zieke smiley en dat gaat gewoon weer vrolijk verder Gefrustreerde smiley
pfff ik ga maar tv kijken!!
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: maandag 3 september 2012, 20:27

ERIKA129 schreef:
Zieke smiley en dat gaat gewoon weer vrolijk verder Gefrustreerde smiley
pfff ik ga maar tv kijken!!

Naar het familiediner?????? Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: maandag 3 september 2012, 20:29

HANNAH810 schreef:

Hannah eigenlijk vind ik dit heel laag bij de gronds wat je nu doet...
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: maandag 3 september 2012, 20:30

JOL252 schreef:
Count me in.

een goede week gewenst, jol!! Knipoog smiley

(are you still in??) Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: maandag 3 september 2012, 20:34

WILLEMIJN232 schreef:
Je hebt moraal en recht, duidelijk twee verschillende zaken, slachtoffers hebben levenslang maar daders hebben dus recht op ontwikkeling en herstel?
I
k vraag me af(ik heb er verder geen verstand van) in hoeverre daders inzicht hebben in wat ze werkelijk gedaan hebben en daar ook de consequenties voor willen dragen..Ik kan me voorstellen dat je zo goed mogelijk je leven leidt in het gevang en er zo goed mogelijk probeert uit te komen, dat recht heb je ook.....
Maar het inzicht? Nu hebben we het over de moraal: Was het niet grootmoedig geweest van de vrouw van Dutroux als ze gezegd had, ik heb zoveel leed veroorzaakt en ik heb vergeving gevraagd en ik blijf als consequentie daarvan die 30 jaar weluitzitten....Dit omdat ik de slachtoffers niet meer wil bezeren? Dat zou wel een mooi gebaar zijn geweest....
En ik heb het nu over dit soort gruwelijkheden niet over andere delicten.....

Ja, dit had ze zeker kunnen doen... maar hoe vrij is ze verder in dat klooster?
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: maandag 3 september 2012, 20:38

PIETER649 schreef:
Naar mijn bescheiden mening is straf gewoon straf.
En die behoord gewoon uitgezeten te worden.
Als ik een snelheidsbekeuring krijg van € 100,00 moet ik die volledig betalen, zelfs de 6 euri administratiekosten.
Niemand scheld mij hiervan een derde kwijt.

Gevangenisstraf is genoegdoening voor slachtoffer en maatschappij.
Als iemand er slechter uitkomt dan dat hij er inging, is dat zijn eigen keuze, niet een risico dat de maatschappij hoeft af te kopen met het in de watten leggen van gedetineerden die door eigen schuld in de bak kwamen.

Eigen schuld dikke bult... ?
Ik ben het eens dat misdaad moet worden bestraft. Maar ik zeg wel es als ik de verhalen met levensloop hoor dat de echte daders thuis zitten of op het kerkhof liggen. Ik praat absoluut niet goed wat mensen op hun geweten hebben maar ik geloof wel in de formule barmhartigheid en 2e kansen... en weet je... de grens tussen ons en hen die in gevangenschap zitten is soms maar heel dun.. eng dun.
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: maandag 3 september 2012, 20:44

HANNAH810 schreef:
een goede week gewenst, jol!! Knipoog smiley

(are you still in??) Clown smiley

Ik ga ook nog steeds voor een mooie week...
Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: maandag 3 september 2012, 20:46

CHATULIEM619 schreef:
Hannah eigenlijk vind ik dit heel laag bij de gronds wat je nu doet...

Het was misschien ook wel fijn geweest als je had gezegd dat wat Solafide doet net zo laag bij de grond is??????????? Engeltje smiley

Oeps, off topic , het ging over yoga en christendom..... Engeltje smiley

Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op maandag 3 september 2012, 20:49
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: maandag 3 september 2012, 20:48

JOL252 schreef:
Ja, dit had ze zeker kunnen doen... maar hoe vrij is ze verder in dat klooster?

, zij is voorwaardelijk vrij he? Dus zij zal nog niet alle bewegingsvrijheid hebben neem ik aan....
En verder waren het maar wat gedachten die me bezig hielden, ik ben er helemaal niet in thuis.....dus geen meningen of visies.....(meer bedenksels Knipoog smiley)
Naar boven

Auteur Bericht
IJSJE204

BerichtGeplaatst: maandag 3 september 2012, 20:54

WILLEMIJN232 schreef:
Het was misschien ook wel fijn geweest als je had gezegd dat wat Solafide doet net zo laag bij de grond is??????????? Engeltje smiley

Foei Willemijn, je moet wel bij de les blijven!
Wanneer starten jouw yogalessen weer? Bij mij volgende week, ik kijk ernaar uit. Lekker weer rekken en strekken!
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: maandag 3 september 2012, 20:56

PIETER649 schreef:
een schrale troost Mario.... maar ik ben er weer ff Coole smiley met zonnebril
Heeft het wel zin om er....FF..te zijn???
Naar boven

Auteur Bericht
ANNA415

BerichtGeplaatst: maandag 3 september 2012, 21:02

ERIKA129 schreef:
Zat er niet een leuke boer voor jou bij? Knipoog smiley

Echt niet gekeken Zieke smiley Kotsende smiley Verraste, verbaasde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ANNA415

BerichtGeplaatst: maandag 3 september 2012, 21:03

CARMEN073 schreef:
Pfff, pannenkoeken ontlopen he! Clown smiley Smiley met dichtgeplakte mond

Je kunt maar 1 ding te gelijk Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ANNA415

BerichtGeplaatst: maandag 3 september 2012, 21:07

ERIKA129 schreef:
OWwwww dacht dat jij de wegwijspiet soms was Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Clown smiley

Nee ik ben de -wat een rot paard-stink pepernoten-wat jeukt die broek-jakkes m'noren zitten vol schmink-Piet Clown smiley Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
CARMEN073

BerichtGeplaatst: maandag 3 september 2012, 21:08

INGE721 schreef:
Bij mij gaat deze week een kastje weg.....kastje is prachtig: oude commode met marmeren plaat en spiegel van geslepen glas. Maar de ruimte die hij inneemt weegt niet op tegen de ruimte die hij biedt...Maar ja, ik heb het kastje al meer dan 20 jaar Huilende smiley, smiley in tranen Huilende smiley, smiley in tranen waar moet ik nu op de automatische piloot mijn bankpapieren weghalen......
Ik weet dat ik teveel troep heb maar pfffff weggooien is niet mijn hobby

Waar gaat dat kastje heen? Lachende smiley met blinkend witte tanden
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: maandag 3 september 2012, 21:12

IJSJE204 schreef:
Foei Willemijn, je moet wel bij de les blijven!
Wanneer starten jouw yogalessen weer? Bij mij volgende week, ik kijk ernaar uit. Lekker weer rekken en strekken!

Ja, erg he? Dat ik zo maar off topic ging.....(was een uitschieter... Knipoog smiley )
Mijn yoga les was verleden week alweer begonnen.....en ik kijk er ook altijd naar uit......lekker een uurtje bezig zijn met die ingewikkelde oefeningen maar wel lekker rust in je hoofd.....daarna een gezellig kopje koffie drinken en dan kan ik weer tegen een week CM......
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: maandag 3 september 2012, 21:13

JOL252 schreef:
Eigen schuld dikke bult... ?
Ik ben het eens dat misdaad moet worden bestraft. Maar ik zeg wel es als ik de verhalen met levensloop hoor dat de echte daders thuis zitten of op het kerkhof liggen. Ik praat absoluut niet goed wat mensen op hun geweten hebben maar ik geloof wel in de formule barmhartigheid en 2e kansen... en weet je... de grens tussen ons en hen die in gevangenschap zitten is soms maar heel dun.. eng dun.

ik geloof ook in een 2e of zelfs 3e kans.
Maar ik ben tegen het bevoordelen van criminelen na hun straf.
Waarom ongestrafte mensen op wachtlijsten voor een huis en ex-gedetineerden voorrang?
Waarom een normale werkloze zelf laten solliciteren en een ex-gedetineerde begeleiding plus subsidie?
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: maandag 3 september 2012, 21:13

ANNA415 schreef:
Echt niet gekeken Zieke smiley Kotsende smiley Verraste, verbaasde smiley

Niet te geloven!!...... Verraste, verbaasde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
IJSJE204

BerichtGeplaatst: maandag 3 september 2012, 21:21

WILLEMIJN232 schreef:
Niet te geloven!!...... Verraste, verbaasde smiley

Ik heb ook niet gekeken, wist niet dat het seizoen alweer begonnen was.
Jammer, maar de komende zondagavonden is de tv weer voor mij alleen!!!
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: maandag 3 september 2012, 21:22

PIETER649 schreef:
ik geloof ook in een 2e of zelfs 3e kans.
Maar ik ben tegen het bevoordelen van criminelen na hun straf.
Waarom ongestrafte mensen op wachtlijsten voor een huis en ex-gedetineerden voorrang?
Waarom een normale werkloze zelf laten solliciteren en een ex-gedetineerde begeleiding plus subsidie?

De subsidie gaat eruit in ieder geval en wordt inkoop zorg.
Een (ex-)gedetineerde weet in veel gevallen niet de weg en heeft er soms juist een zootje van gemaakt en gekomen tot delict omdat hij de weg niet wist door een combinatie van factoren.
Een "normale" werkloze heeft een verworvenheid als hij zelf kan solliciteren die hij ook moet houden door dit zelfstandig te blijven doen.
Ex-gedetineerden voorrang voor een huis? Het is ook voor hen moeilijk om aan een dak boven hun hoofd te komen en áls ze al een streepje voor krijgen is het alleen maar in het belang ook van de samenleving. Ik ben het zeker met je eens dat dit zorgt voor een gevoel van onrechtvaardigheid...
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: maandag 3 september 2012, 21:27

WILLEMIJN232 schreef:
, zij is voorwaardelijk vrij he? Dus zij zal nog niet alle bewegingsvrijheid hebben neem ik aan....
En verder waren het maar wat gedachten die me bezig hielden, ik ben er helemaal niet in thuis.....dus geen meningen of visies.....(meer bedenksels Knipoog smiley)

Ja voorwaardelijk vrij, dus linea recta terug naar de bajes als ze zich niet houdt aan de afspraken.

Bedenksels... ja en zeker bij mezelf ook herkenbaar Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: maandag 3 september 2012, 21:28

Maandag 3 september, Psalm 105: 1-6; Ieder volk en elk geslacht.

De goedheid van God mag best van de daken gepredikt worden. Wie het evangelie onder de tuinstoelen en kerkbanken steekt, heeft blijkbaar nog nooit begrepen dat het evangelie een blijde boodschap is. ‘Maak zijn daden bekend onder de volken!’ Wereldwijd mag het worden gehoord, in alle landen mag het zichtbaar worden, metterdaad: dat de Eeuwige van Israël groot is en goed.
Maar waarom is Hij dan zo groot en goed? In welk opzicht is Hij zoveel beter dan al die andere goden, die helemaal geen goden zijn? De Eeuwige van Israël is zo groot en zo goed omdat Hij ons leven op het oog heeft. Hij wil geen welvaart, productie, prestatie – Hij is geen vruchtbaarheidsgod zoals Baäl er een was en zoals er nog steeds zoveel goden zijn die vooral de vooruitgang op het oog hebben. De Eeuwige van Israël denkt niet in het groot, maar in het klein. Hij verkoos dat onooglijk volkje Israël, voerde het door de woestijn naar dat minuscuul kleine landje Kanaän, om het te omringen met zijn liefde-rijke zorgen. Zó is Hij, de Eeuwige, wiens Naam is Ik-ben-die-Ik-ben, de Betrouwbare. Daarom verdient Hij het te worden aanbevolen in alle landen en in alle culturen. Zijn Naam en zijn daden zijn te groot om te negeren.
Wat Hij dan zoal doet? Hij maakt zijn Naam waar! Hij is erbij, als het moeilijk wordt. Hij gaat met je mee, als je door een woestijn trekt. Hij maakt wegen waar geen wegen zijn. Met die ene God kun je voor (en áán) de dag komen!

Looft God den Heer, en laat ons blijde
zijn glorierijke naam belijden.
Meldt ieder volk en elk geslacht
de wonderen die God volbracht.
Gij die van harte zoekt den Heer,
verblijdt u, geeft zijn naam de eer.
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA944

BerichtGeplaatst: maandag 3 september 2012, 21:30

CARMEN073 schreef:
In zo'n geval helpt het denk ik wel als je gaat beseffen hoe 'ziek' iemand feitelijk is. Daarnaast weet je dat God alles ziet en dat niemand ongestraft blijft die niet Jezus als Verlosser heeft aanvaard.
En je wilt niet graag in de schoenen staan van iemand die zonder vergeving door Jezus uiteindelijk voor Zijn rechterstoel komt te staan.

Ik ken criminelen die trots, hard en onverschillig zijn. Maar ik zie aan deze mensen hoe diep ongelukkig ze van binnen zijn. Echt geluk kennen ze niet. Ze zijn dood van binnen. Ik heb medelijden met ze.

ik ook, maar dat wil niet zeggen dat ze de gevolgen van hun daden maar kunnen ontlopen. vergeven wil niet zeggen , over je heen laten lopen, je kind kapot laten maken, je grenzen niet aangeven. Ook in de maatschappij moeten er grenzen zijn toch? david zondigde en kreeg vergeving, toch ontkwam hij niet aande gevolgen van zijn daden.
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: maandag 3 september 2012, 21:30

WILLEMIJN232 schreef:
Ja, erg he? Dat ik zo maar off topic ging.....(was een uitschieter... Knipoog smiley )
Mijn yoga les was verleden week alweer begonnen.....en ik kijk er ook altijd naar uit......lekker een uurtje bezig zijn met die ingewikkelde oefeningen maar wel lekker rust in je hoofd.....daarna een gezellig kopje koffie drinken en dan kan ik weer tegen een week CM......

it's a hard knock life... Gefrustreerde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: maandag 3 september 2012, 21:31

WILLEMIJN232 schreef:

Eerlijk gezegd heb ik niks laag bij de gronds vernomen in de bijdrages van Filia.
Nu krijg je weer een stevige roddel over wie Solafide wel niet was en voor je het weet is zij de boosdoener. Je kunt mensen nog zo waarschuwen maar dit geroddel vind ik beneden alle peil....
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: maandag 3 september 2012, 21:33

dank je wel, chatuliem

nederigheid is een deugd, toch? Engeltje smiley

het ging over yoga.........even ontopic, anders kunnen we net zo goed verder gaan waar we tig jaar geleden gebleven waren........

Laatst aangepast door
HANNAH810
op dinsdag 4 september 2012, 08:21
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: maandag 3 september 2012, 21:34

en dan kan ik weer tegen een week CM......(???????????????)

Weer tegen een week CM kunnen???

Moet een mens daar iets voor doen om tegen CM te kunnen???

Blij dat ik het zonder IETS hoef te doen...
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: maandag 3 september 2012, 21:36

CHATULIEM619 schreef:
Eerlijk gezegd heb ik niks laag bij de gronds vernomen in de bijdrages van Filia.
Nu krijg je weer een stevige roddel over wie Solafide wel niet was en voor je het weet is zij de boosdoener. Je kunt mensen nog zo waarschuwen maar dit geroddel vind ik beneden alle peil....

Fatsoen is een deugd........en sommige mensen kunnen de vreselijkste dingen zeggen en vinden dat niet laag bij de grond.......
Het zal Chatuliem, ik maak me er niet meer druk om......ook niet om jouw bijdrages....
Naar boven

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Ga naar pagina Vorige 1 ... 4455 4456 4457 4458 4459 4460 4461 ... 6194 Volgende
Pagina 4458 van 6194