Auteur |
Bericht |
|
CARMEN073
|
|
Geplaatst: dinsdag 4 september 2012, 10:36
|
|
|
IJSJE204 schreef: | Ik noem je net zoals ik mijn zoon noem als ik hem op speelse wijze iets duidelijk wil maken. Niet denigrerend, ook niet zo bedoeld, neem het met een vleugje humor, chatuliem. Ik dacht, en daarom heb ik me aangemeld op cm, dat dit een site is om een relatie, vriend of vriendin te zoeken. Waarbij je dan ook nog eens van gedachten kunt wisselen over allerlei onderwerpen. Ik schrik van dat wat ik lees, hoe iemand neergesabeld wordt als hij/zij een andere mening heeft. Dit forum is toch ook ingesteld om je te helpen zoeken naar iemand waar je misschien in je persoonlijk leven verder kunt? Dan is het toch niet nodig om je mening aan anderen op te dringen? Wat overigens iets heel anders is dan je mening vertellen! In dit topic en in een paar anderen, heb ik een sfeer van afkeer en onverdraagzaamheid gevoeld. Zo erg, dat ik er wakker van heb gelegen. Die onverdraagzaamheid komt voor een deel van jou, chatuliem en van een dame die zichzelf filia noemt. Hou je aan de 'regels' van het spel, blijf mensen met een andere mening respecteren. De opzet van deze site is prima om mensen beter te leren kennen. En het is mogelijk om niet te reageren als je het ergens totaal niet mee eens bent. Gun elkaar die vrijheid en leef in vrede! |
Wellicht was het verstandig geweest IJsje als je je nog even ingehouden had alvorens hierover je mening te geven. Er zijn hier mensen nog veeeeeel onverdraagzamer dan wat jij hier meent te zien. En ik ga niet in de archieven graven om anderen te beschadigen: dat mag je zelf doen als je die informatie wilt.
Sommige mensen hier hebben tonnen boter op hun hoofd.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CARMEN073
|
|
Geplaatst: dinsdag 4 september 2012, 10:38
|
|
|
PETRA944 schreef: | wel 1 ding weet ik zeker op dit topic zitten mensen waar ik niet mee verder wil in me persoonlijke leven. wat een triest gedoe, ik ga es genieten van een week zonder cm op het forum en houd me bij mailen en chatten met de leuke mensen de libelle is nog beter om te lezen  |
Neeeee... ik wil niet dat je weggaat!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA944
|
|
Geplaatst: dinsdag 4 september 2012, 10:38
|
|
|
VISSER278 schreef: | Helemaal mee eens .
Je kan merken dat de kleuterscholen in het noorden van het land ook weer begonnen zijn vandaag.  |
kleuters gaan liever en beter met elkaar om, op het forum is nivaue van sommigge moeders bij het hek van de kleuters, roddelend, zich zelf beter voelend. gets heb het gehad met het forum. triest gedoe overheerst, mooie communicatie ontbreekt.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MAMALOE463
|
|
Geplaatst: dinsdag 4 september 2012, 11:09
|
|
|
JOL252 schreef: | Oh die onzekerheid.... STERKTE. |
ja die onzekerheid dat nekt ons op dit moment.......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CARMEN073
|
|
Geplaatst: dinsdag 4 september 2012, 11:13
|
|
|
Genesis 5 en 6
In Genesis 5 wordt de mens nog >900 jaar en verwekt zonen en dochteren. Ik vraag me daarbij wel af hoeveel zonen en dochteren iemand in zoveel tijd verwekt; dan gaat het vermenigvuldigen idd snel. En ik vraag me af of Adam (en zijn zonen) meer dan 1 vrouw had of dat Eva al die (tientallen) kids zelf op de wereld heeft gezet?
De vermelding van Henoch beperkt zich tot 4 versen; toch behoort hij tot de meest bekende figuren uit de bijbel vanwege het feit dat hij wandelde met God. Wat aangeeft dat dit een verlangen is van veel mensen.
Ik zie de uitspraak van Lamech over Noach als profetisch; profeteren is dus iets van 'alle tijden'.
Noach begon wel een beetje laat aan kinderen; 500 jaar (Dusz mannen.... ) 
Het begin van Genesis 6 kan ik eigenlijk heel weinig mee. Ik dacht altijd dat het duivelen (gevallen engelen dus) waren die zich met de mens vermengden. Omdat dit tegenwoordig ook nog gebeurt. Maar dit is volgens mij onvruchtbaar en dat klopt dan niet. Misschien heeft iemand hier een ander idee over? Wellicht dat de grondtekst hier wat meer betekenis aan geeft?
Er staat dat in de tijd van Noach de aarde verdorven was en vol geweldenarij. Dit terwijl de geschiedenis (in retrospectief) nog betrekkelijk jong was. Kennelijk heeft zonde niet zoveel tijd nodig om door te werken en de boel te verzieken. Ook de geschiedenis van Kain en Abel lijkt dit te demonstreren; het doodslaan van je eigen broer is geen kleinigheid.
We staan er misschien wel te weinig bij stil dat God erg veel verdriet had om wat er op de aarde gebeurde. Zo erg dat Hij er toen een einde aan maakte door de boel onder water te zetten. Hij heeft beloofd dit niet weer te doen. Maar we mogen er denk ik wel van uitgaan dat Hij ook nu en nog steeds erg veel verdriet heeft over alle narigheid op de wereld.
De ark ja... Ik heb de ark in Dordrecht gezien en hoewel ik hem mooi vond lijkt hij denk ik toch niet echt op de ark van Noach. Noach zal ongetwijfeld geen geschaafde planken hebben gebruikt. t Zou zo leuk zijn als de echte ark nogges teruggevonden werd.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: dinsdag 4 september 2012, 11:41
|
|
|
IJSJE204 schreef: | Ik noem je net zoals ik mijn zoon noem als ik hem op speelse wijze iets duidelijk wil maken. Niet denigrerend, ook niet zo bedoeld, neem het met een vleugje humor, chatuliem. Ik dacht, en daarom heb ik me aangemeld op cm, dat dit een site is om een relatie, vriend of vriendin te zoeken. Waarbij je dan ook nog eens van gedachten kunt wisselen over allerlei onderwerpen. Ik schrik van dat wat ik lees, hoe iemand neergesabeld wordt als hij/zij een andere mening heeft. Dit forum is toch ook ingesteld om je te helpen zoeken naar iemand waar je misschien in je persoonlijk leven verder kunt? Dan is het toch niet nodig om je mening aan anderen op te dringen? Wat overigens iets heel anders is dan je mening vertellen! In dit topic en in een paar anderen, heb ik een sfeer van afkeer en onverdraagzaamheid gevoeld. Zo erg, dat ik er wakker van heb gelegen. Die onverdraagzaamheid komt voor een deel van jou, chatuliem en van een dame die zichzelf filia noemt. Hou je aan de 'regels' van het spel, blijf mensen met een andere mening respecteren. De opzet van deze site is prima om mensen beter te leren kennen. En het is mogelijk om niet te reageren als je het ergens totaal niet mee eens bent. Gun elkaar die vrijheid en leef in vrede! | Kijk, ik ben je zoon niet. Hoewel ik er ook wel om kan lachen vind ik dat je daarmee meteen mijn mening onderuit haalt. Eigenlijk zijn we bezig met een belangrijke discussie, nl. hoe ga je met de Bijbel om. Voor mij is het de bijbel nog altijd doorslaggevend. En dat betekent ook dat ik in de meeste gevallen de Bijbel letterlijk neem. Anderen hebben een andere manier van omgang met de Bijbel, en daar is dit meningsverschil door ontstaan. Voor jou is de islam en het boeddhisme eigenlijk hetzelfde als christendom. Op zijn minst gelijkwaardig. Ik zie het heel anders. Ik zie de islam als vijand tegenover God en boeddhisme zie ik als aards en ongeestelijk. Men bereikt de verlossing door middel van esoterie. Voor mij is duisternis en licht niet met elkaar te verzoenen. Jij denkt dat die andere godsdiensten je ook kunnen helpen in je geloof. Ik heb duidelijk weergegeven dat yoga occult is. Wat je daarmee doet, is jouw zaak. Dat er mensen zijn die meteen hatemail gaan sturen vind ik buiten alle proporties. En ik heb dat diverse keren aangegeven dat dat niet mijn manier van aanpak is. We kennen elkaar niet, dus ik weet niet hoe jij in het leven staat. Ik mag de vrijheid hebben mijn mening te uiten net zoals jij. Maar ga een meningsverschil niet meteen uitleggen als ruzie. Het zou best wel kunnen dat als we elkaar zouden zien, we heel anders naar elkaar kijken. Ik heb niet de indruk dat we het ooit eens zouden worden op dit punt, maar dat zegt in mijn ogen heel weinig over hoe je over de persoon denkt.
Laatst aangepast door
|
CHATULIEM619
|
op dinsdag 4 september 2012, 11:43
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
BRITTE417
|
|
Geplaatst: dinsdag 4 september 2012, 12:20
|
|
|
De 15 de ga ik oppassen. Voor een e.v.t volgende keer ga ik misschien wel mee
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: dinsdag 4 september 2012, 12:38
|
|
|
MAMALOE463 schreef: | Graag zou ik jullie willen vragen te bidden voor mijn lieve vader. Vandaag zijn ze bij de huisarts geweest, de huisarts heeft een vermoeden dat mijn vader darmkanker heeft, gezien de uitslagen van het bloed. Een dezer dagen moet hij naar de internist en worden er scans gemaakt, tot nu toe leven we in onzekerheid. Graag gebed voor hem........ |
Sterkte ermee!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: dinsdag 4 september 2012, 12:39
|
|
|
GERRIT603 schreef: | dan heb je geluk, ik heb drie en een halve borsthaar  |
Nah dan kan je die ook wel effe verwijderen voor Anna
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: dinsdag 4 september 2012, 12:40
|
|
|
ANNA415 schreef: | Klinkt meer als .... uitleven op de kindertjes Piet  |
NAh al ik het zo lees ben jij de ikweethetallemaallekkerbeterplaagpiet
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: dinsdag 4 september 2012, 12:41
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Op de Veluwe hebben ze andere taalregels.......
 |
Hier stofzuigen we og hebben we gezogen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: dinsdag 4 september 2012, 12:42
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Echt niet! Ik ben er dat weekend niet......(Dublin)...... |
Jij wilt ons gewoon niet ontmoeten zeg dat dan gewoon
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: dinsdag 4 september 2012, 12:48
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | en heel vriendelijk verzoek aan jou Willemijn! Zou je in het vervolg als je hier JOUW EIGEN MENING weergeeft dat willen doen met een wat voorzichtiger en wat meer genuanceerde formulering? Plaats er s.v.p. de woorden bij als bijv.: "zoals ik het zie", of "mijns inziens" (m.i.), of "in mijn optiek" etc...
Zoals je dat hier doet, door te stellen, "dat er wel meer zaken ZIJN, die de geest beinvloeden" dus dat je hier jouw eigen MENING weergeeft als zijnde VOLDONGEN FEITEN, waar niet aan getornd kan worden, dat schiet mij toch wel wat in het verkeerde keelgat daar je je opstelt als een AUTORITEIT, die wel eens even de OBJECTIEVE WAARHEID zit te verkondigen. Je bent Jezus Christus niet!!!
En een tip: Als je niet van gesteggel houdt, moet je er zelf ook niet aan meedoen. Misschien ben je zelf wel de veroorzaker van al dit gesteggel, zoals jij dat noemt. Gewoon: NIET OP REAGEREN LENA en dan houdt het vanzelf op!
Wie wordt hier nu persoonlijk aangevallen Chatuliem????? | Noem je dit een persoonlijke aanval? Idd het is persoonlijk aan je gericht, maar ik lees eigenlijk nergens een aanleiding om je zo op te stellen. Een beetje kunnen relativeren is ook een kunst. ik blijf me verbazen dat je dit topic zo persoonlijk opvat.
Laatst aangepast door
|
CHATULIEM619
|
op dinsdag 4 september 2012, 14:30
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GERRIT603
|
|
Geplaatst: dinsdag 4 september 2012, 12:57
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Nah dan kan je die ook wel effe verwijderen voor Anna  |
auw 
hoe bakken jullie pannenkoeken  ik heb gewoon een shirt aan
Laatst aangepast door
|
GERRIT603
|
op dinsdag 4 september 2012, 13:00
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
DJAB697
|
|
Geplaatst: dinsdag 4 september 2012, 13:04
|
|
|
CARMEN073 schreef: | Djab; kun je dit wat toelichten? Hoe komt men tot deze gedachtengang? |
Omdat we door God gemaakt zijn voor Hem. Dus als we het zelf doen zonder God, of als er door de zonde (val) een breuk is. dan is het net alsof je diesel in een benzine auto doet.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
INGE721
|
|
Geplaatst: dinsdag 4 september 2012, 13:10
|
|
|
CARMEN073 schreef: | Waar gaat dat kastje heen?  |
Naar de rommelmarkt van de kerk die gerenoveerd moet worden. Ik heb hem vanmorgen leeggehaald
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
INGE721
|
|
Geplaatst: dinsdag 4 september 2012, 13:11
|
|
|
ANNA415 schreef: |  | .
Vanaf wanneer ga je strooien Anna?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: dinsdag 4 september 2012, 13:14
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | eNoem je dit een persoonlijke aanval? Idd het is persoonlijk aan je gericht, maar ik lees eigenlijk nergens een aanleiding om je zo op te stellen. Een beetje kunnen relativeren is ook een kunst. ik blijf me verbazen dat je dit topic zo persoonlijk opvat. |
[quote]Filia aan Willemijn: daar je je opstelt als een AUTORITEIT, die wel eens even de OBJECTIEVE WAARHEID zit te verkondigen. Je bent Jezus Christus niet!!![/quote]
Zoals ik het zie, ook al betreft deze aantijging niet mij, is hier wel een op de persoon aanvallende houding in te bespeuren. Filia zegt hiermee in mijn woorden dat Willemijn een hoogmoedige houding aanneemt en onbereikbaar als iemand die denkt alle bevoegdheden te hebben van alles het forum opslingert als een soort messias die de waarheid in pacht denkt te hebben. Misschien subtiel weliswaar maar de persoonlijke aanval kan ik ook herkennen en dan quote ik nog alleen dit stukje tekst.
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op dinsdag 4 september 2012, 13:16
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GERRIT603
|
|
Geplaatst: dinsdag 4 september 2012, 13:21
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Levensbeschouwelijke kieswijzer gedaan.... Tja precies wat ik dacht ik ben een echte refo Alle christelijke partijen op 1,2 en 3 pvv kwam niet eens voor  |
ik heb deze kieswijzer ook ff gedaan, gedeelde 1e plaats CU en SGP, 3e CDA, 4e PVV maar het gaat alleen maar over levensbeschouwelijke zaken (is ook logisch bij een levensbeschouwelijke kieswijzer) een kieswijzer die de gehele breedte van de kiesprogramma's gebruikt lijkt mij toch beter
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GERRIT603
|
|
Geplaatst: dinsdag 4 september 2012, 13:25
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Hier stofzuigen we og hebben we gezogen  |
maakt niet uit hoe je het zegt, als je stof maar weg is
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GERRIT603
|
|
Geplaatst: dinsdag 4 september 2012, 13:45
|
|
|
PETRA944 schreef: | kleuters gaan liever en beter met elkaar om, op het forum is nivaue van sommigge moeders bij het hek van de kleuters, roddelend, zich zelf beter voelend. gets heb het gehad met het forum. triest gedoe overheerst, mooie communicatie ontbreekt. |
jammer dat bij jou de balans van negatieve en positieve reacties door slaat naar de negatieve kant ik lees meer dan dat ik reacties plaats en idd sommige mensen hebben hier (het hele forum) moeite om een ander in zijn waarde te laten of om de mening van een ander te respecteren toch zijn er mi genoeg mooie, positieve en opbouwende reacties/discussies te vinden op dit forum
hier zeggen we:
je wordt altijd door een strontkar overreden
je moet een gladde rug hebben
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CARMEN073
|
|
Geplaatst: dinsdag 4 september 2012, 14:01
|
|
|
DJAB697 schreef: | Omdat we door God gemaakt zijn voor Hem. Dus als we het zelf doen zonder God, of als er door de zonde (val) een breuk is. dan is het net alsof je diesel in een benzine auto doet. |
Ok k snappum. Thanx!
Niet die vergelijking met diesel daar ben ik niet technisch genoeg voor hoor
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: dinsdag 4 september 2012, 14:35
|
|
|
JOL252 schreef: | Zoals ik het zie, ook al betreft deze aantijging niet mij, is hier wel een op de persoon aanvallende houding in te bespeuren. Filia zegt hiermee in mijn woorden dat Willemijn een hoogmoedige houding aanneemt en onbereikbaar als iemand die denkt alle bevoegdheden te hebben van alles het forum opslingert als een soort messias die de waarheid in pacht denkt te hebben. Misschien subtiel weliswaar maar de persoonlijke aanval kan ik ook herkennen en dan quote ik nog alleen dit stukje tekst. | Ik lees dit meer als een waarschuwing, iets in de trant van: je bent zo overtuigd van je gelijk, maar stel dat je ongelijk hebt. Wat ik een persoonlijke aanval vind is dus heel wat anders, dan wij jij vindt. In mijn ogen is het argument nog altijd belangrijker dan de persoon. Maar dat is denk ik een andere vorm van beleving. Voorbeelden van persoonlijke aanvallen: je bent een stoker, je bent een heiden, je bent een hoer. Dat vind ik persoonlijke aanvallen...
Laatst aangepast door
|
CHATULIEM619
|
op dinsdag 4 september 2012, 14:35
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: dinsdag 4 september 2012, 15:29
|
|
|
ANNA415 schreef: | Ooooooowwwwwwww nee. Knapt de laptop stuk  | Zo lelijk zijn ze nou toch ook weer niet?? ............
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: dinsdag 4 september 2012, 15:33
|
|
|
INGE721 schreef: | Naar de rommelmarkt van de kerk die gerenoveerd moet worden. Ik heb hem vanmorgen leeggehaald  |
Zou je het nu wel doen???? Bedenk je je toch niet?? Je bent er wel héél erg aan gehecht, blijkbaar..............
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: dinsdag 4 september 2012, 15:35
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Noem je dit een persoonlijke aanval? Idd het is persoonlijk aan je gericht, maar ik lees eigenlijk nergens een aanleiding om je zo op te stellen. Een beetje kunnen relativeren is ook een kunst. ik blijf me verbazen dat je dit topic zo persoonlijk opvat. |
HEt gaat niet over mij maar ook ik zou me wel degelijk aangevallen voelen... Het gaat ver om zo mensen te kijk te zetten op het forum!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: dinsdag 4 september 2012, 15:39
|
|
|
INGE721 schreef: | .
Vanaf wanneer ga je strooien Anna? |
Ken het effe zeg Tis september en de zon schijnt weg met dat strooien nog hoor
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: dinsdag 4 september 2012, 15:56
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Ken het effe zeg Tis september en de zon schijnt weg met dat strooien nog hoor  |
Heb jij de speculaashandel noig niet in de winkel zien liggen dan??? Over 3 maanden en 1 dag is het al zover hoor.......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: dinsdag 4 september 2012, 16:00
|
|
|
STEENTJE178 schreef: | Heb jij de speculaashandel noig niet in de winkel zien liggen dan??? Over 3 maanden en 1 dag is het al zover hoor.......  |
Daarom ben ik nog niet in de winkel geweest Verleiding wordt dan te groot
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: dinsdag 4 september 2012, 16:03
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Daarom ben ik nog niet in de winkel geweest Verleiding wordt dan te groot  |
.....Volgens mij komt toch dagelijks in de winkel?? Misschien voor jou een idee? alleen maar om te proeven?
|
|
Naar boven |
|
|