Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zondag 9 september 2012, 00:15
|
|
|
GERRIT603 schreef: | ik heb niet zoveel vertrouwen in blondie maar idd wie dan  |
Als je christen pretendeert te zijn stem je toch niet op de PVV???? Kan je dat dan wel verantwoorden met de Bijbel????
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CARMEN073
|
|
Geplaatst: zondag 9 september 2012, 00:17
|
|
|
GERRIT603 schreef: | ik heb niet zoveel vertrouwen in blondie maar idd wie dan  |
Revoluuusie?!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GERRIT603
|
|
Geplaatst: zondag 9 september 2012, 00:18
|
|
|
STEENTJE178 schreef: | .................. |
lieve Steenje, wil je met me trouwen? ( dat heb ik ten minste m'n geld weer terug voor jij naar de Bahama"s verhuisd)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GERRIT603
|
|
Geplaatst: zondag 9 september 2012, 00:20
|
|
|
CARMEN073 schreef: | Revoluuusie?!  |
ik doe mee Carmen jij wel voorop hé, stel dat ze gaan schieten
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: zondag 9 september 2012, 00:20
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Er zijn nu eenmaal mensen zoals Chatuliem en Bert die denken dat ze de Bijbel kennen en citeren gemakshalve de stukken eruit die hun wel uit komen.....selectief Bijbellezen noemen ze dat wel eens....... Heren, misschien eens wat beter de Bijbel bestuderen??? | Die mensen noemen zich christen en jij hebt niet het recht om hen hier minderwaardig neer te zetten. Volgens mij lees je een boek om erachter te komen wat ie je te vertellen heeft. En die bijbel is duidelijker dan dat jij steeds wilt beweren. Maar ja, dat vereist keuzes he, en jouw keuze is al duidelijk toch?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CARMEN073
|
|
Geplaatst: zondag 9 september 2012, 00:22
|
|
|
GERRIT603 schreef: | ik doe mee Carmen jij wel voorop hé, stel dat ze gaan schieten  |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: zondag 9 september 2012, 00:22
|
|
|
Maarre...wat hebben we nu gegeten vandaag???
Ik had 2 extra eters...waaronder mijn moeder... Heb niet meer genoten om haar heerlijk frietjes te zien eten.... Ze eet ze nooit meer... ""Die 2e frikandel kan ik niet meer op hoor!!!!!!"" (maar die 2e frikandel verdween toch stiekum in het mondje) Ook een 2e bordje friet ging er nog in....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: zondag 9 september 2012, 00:24
|
|
|
GERRIT603 schreef: | lieve Steenje, wil je met me trouwen? ( dat heb ik ten minste m'n geld weer terug voor jij naar de Bahama"s verhuisd)  |
PRACHTIG!!!!
(Steen...dit is je kans!!!)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: zondag 9 september 2012, 00:26
|
|
|
GERRIT603 schreef: | ik doe mee Carmen jij wel voorop hé, stel dat ze gaan schieten  | Gerrit...zoiets zeg je niet... Je mag het zelfs niet denken....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zondag 9 september 2012, 00:27
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Die mensen noemen zich christen en jij hebt niet het recht om hen hier minderwaardig neer te zetten. Volgens mij lees je een boek om erachter te komen wat ie je te vertellen heeft. En die bijbel is duidelijker dan dat jij steeds wilt beweren. Maar ja, dat vereist keuzes he, en jouw keuze is al duidelijk toch? |
Je zegt het goed, die noemen zich christenen, dat is wat anders dan het zijn he?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GERRIT603
|
|
Geplaatst: zondag 9 september 2012, 00:28
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Maarre...wat hebben we nu gegeten vandaag???
Ik had 2 extra eters...waaronder mijn moeder... Heb niet meer genoten om haar heerlijk frietjes te zien eten.... Ze eet ze nooit meer... ""Die 2e frikandel kan ik niet meer op hoor!!!!!!"" (maar die 2e frikandel verdween toch stiekum in het mondje) Ook een 2e bordje friet ging er nog in.... |
mijn moeder is 75, ze heeft geen trek meer in haar eten maar als ik bij haar eet, eet ze veel meer dan ze normaal doet, ze zegt zelf ook dat het dan toch beter smaakt gezelligheid doet eten
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GERRIT603
|
|
Geplaatst: zondag 9 september 2012, 00:30
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Gerrit...zoiets zeg je niet... Je mag het zelfs niet denken....
 |
hoezo, ik laat Carmen ons leiden
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: zondag 9 september 2012, 00:33
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Je zegt het goed, die noemen zich christenen, dat is wat anders dan het zijn he?  | Jij kan het weten, jij hebt toch gekozen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CARMEN073
|
|
Geplaatst: zondag 9 september 2012, 00:33
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Je zegt het goed, die noemen zich christenen, dat is wat anders dan het zijn he?  |
Hm... volgens Mieke is yoga goed om:
Quote: | "afstand te nemen van jaloezie, hebzucht, begeerte en nog zo wat....het leert je namelijk om wat afstand te nemen van je eerste impulsen in de vorm van gedachten, gevoelens en emoties en daar wat genuanceerder naar te kijken voordat je je daarmee verbindt..." |
maar, nog afgezien van het feit of het geoorloofd is, het werkt blijkbaar ook niet. De hatelijkheden van jou Willemijn (Mieke overigens ook) zijn niet van de lucht.
Ik vind jullie allerminst uitblinken in zachtaardigheid, genuanceerd kijken, en het afstand nemen van eerste impulsen... integendeel.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: zondag 9 september 2012, 00:34
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Als je christen pretendeert te zijn stem je toch niet op de PVV???? Kan je dat dan wel verantwoorden met de Bijbel???? | Zij zijn pro Israël...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
BERT168
|
|
Geplaatst: zondag 9 september 2012, 00:35
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Je zegt het goed, die noemen zich christenen, dat is wat anders dan het zijn he?  |
wil jij dan soms beweren dat jij een christen bent met je Yoga en je zonnegroet etc.?
natuurlijk geef je hier ook weer geen normaal antwoord op,wel een beetje flauw hoor,de vragen die lastig zijn maar gewoon negeren,dat kenmerkt jou wel intussen...
Laatst aangepast door
|
BERT168
|
op zondag 9 september 2012, 00:44
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: zondag 9 september 2012, 00:35
|
|
|
GERRIT603 schreef: | hoezo, ik laat Carmen ons leiden  |
Weet je wel hoe.....OFF...TOPIC....WIJ (ja je leest het goed...wij)hier zijn???
Er zijn hier zeer scherpe lezers...die je daar op gaan wijzen...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HARALD940
|
|
Geplaatst: zondag 9 september 2012, 00:40
|
|
|
CORTAZAR588 schreef: | En een ieder heeft een reden om hen te haten. Calvijn en Luther omdat ze een bedreiging waren en anderen omdat ze ziekten voortbrachten etc etc etc .....
Wie spreekt nou eigenlijk iets goed ? Ik veroordeel Calvijn en Luther ......ja En ook Arafat en Abbas en alle andere jodenhaters
Jodenhaat hoe goed wij dat ook willen verdedigen met allerlei theologische onzin is en blijft jodenhaat. En intellectuelen zou je mogen veronderstellen dat zij het kunnen nuanceren. Wellicht wou Calvijn dat en wellicht Luther ook. Maar ze kunnen nooit volhouden , dat ze met hun woorden geen haat tov de joden hebben gezaaid.
Maar zoals altijd ...........iedereen wast zijn handen in onschuld en niemand kan er wat aan doen en ja .........hadden ze maar niet zulke rare kleren aan moeten trekken en zulke rare hoeden op moeten doen.
elke gelovige en ook ongelovige jood wantrouwt de Goyim ........ raar he ? als je verraden wordt voor 5 gulden dan onstaat dat wantrouwen.
en Calvijn en Luther zijn voor mij net zulke zwijnen als de graaf van Alva en Torquemada de groot Inquisiteur.
Malditas sean sus sangres para siempre |
http://www.kerkenisrael.nl/voi/voi41-1g.php
Jij beschuldigd Luther en Calvijn van uitspraken die je verkeert leest en interpreteert en gaat daarbij erger tekeer dan hun beiden, nergens is maar ook te lezen dat zij het joodse volk op een dusdanige manier vervloeken zoals jij hier in dit topic Luther en Calvijn vervloekt.
Wie ben jij dat jij dat zomaar kan doen, wie heeft jou die macht gegeven???
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GERRIT603
|
|
Geplaatst: zondag 9 september 2012, 00:41
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Weet je wel hoe.....OFF...TOPIC....WIJ (ja je leest het goed...wij)hier zijn???
Er zijn hier zeer scherpe lezers...die je daar op gaan wijzen...  |
oohhhhh, dit ging over collectegeld, je hebt helemaal gelijk toch heb ik het idee dat die "scherpe lezers" thuis geen enkele spiegel hebben
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: zondag 9 september 2012, 00:41
|
|
|
Met dit laatste heb je weer helemaal gelijk....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GERRIT603
|
|
Geplaatst: zondag 9 september 2012, 00:42
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Maarre...wat hebben we nu gegeten vandaag???
Ik had 2 extra eters...waaronder mijn moeder... Heb niet meer genoten om haar heerlijk frietjes te zien eten.... Ze eet ze nooit meer... ""Die 2e frikandel kan ik niet meer op hoor!!!!!!"" (maar die 2e frikandel verdween toch stiekum in het mondje) Ook een 2e bordje friet ging er nog in.... |
oh sorry, wittebrood met biefstuk dus
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: zondag 9 september 2012, 00:44
|
|
|
GERRIT603 schreef: | lieve Steenje, wil je met me trouwen? ( dat heb ik ten minste m'n geld weer terug voor jij naar de Bahama"s verhuisd)  |
Nee, sorry. Ik ga niet trouwen in gemeenschap van goederen.
Groetjes vanaf mijn luxe jacht, inderdaad momenteel ff aangemeerd in de Bahama's, maar op doorreis naar mijn 12e huis in ehm............
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: zondag 9 september 2012, 00:45
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | PRACHTIG!!!!
(Steen...dit is je kans!!!)  |
Nee, Zee, dit lijkt meer op omkoping dan op romantiek. Trapt Steen niet in
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: zondag 9 september 2012, 00:45
|
|
|
YEP..................helemaal gelijk....!!!
Een goed zondag....ik leg alvast het collecte geld voor morgen klaar....
(nog een ouderwetse gewoonte van vroeger thuis...wat we nog steeds doen)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: zondag 9 september 2012, 00:48
|
|
|
STEENTJE178 schreef: | Nee, sorry. Ik ga niet trouwen in gemeenschap van goederen.
Groetjes vanaf mijn luxe jacht, inderdaad momenteel ff aangemeerd in de Bahama's, maar op doorreis naar mijn 12e huis in ehm............  |
Had dat eerder verteld van dat luxe jacht....had wel mee gewild... Was ik gekomen in mijn Ferrari......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: zondag 9 september 2012, 00:48
|
|
|
Doe maar luxe!!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GERRIT603
|
|
Geplaatst: zondag 9 september 2012, 00:51
|
|
|
STEENTJE178 schreef: | Nee, sorry. Ik ga niet trouwen in gemeenschap van goederen.
Groetjes vanaf mijn luxe jacht, inderdaad momenteel ff aangemeerd in de Bahama's, maar op doorreis naar mijn 12e huis in ehm............  |
jij weet niet wat ware liefde is volgens mij? dat jacht, de bahama's en die huizen doen mij niks ik ben tevreden met 1 creditcardtje met jouw bankrekeningnummer en als dat geregeld is zie je mij alleen nog maar met de kerst ideaal huweliijk toch  alleen zo'n klein stukje plastic is niet veeleisend toch?
Laatst aangepast door
|
GERRIT603
|
op zondag 9 september 2012, 01:02
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zondag 9 september 2012, 00:52
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Weet je wel hoe.....OFF...TOPIC....WIJ (ja je leest het goed...wij)hier zijn???
Er zijn hier zeer scherpe lezers...die je daar op gaan wijzen...  |
Is dat zo Zeeland, leg eens uit?????niet alleen wat suggereren maar ook uitleggen he? Dat is wel zo eerlijk toch? Verborgen boodschappen zijn niet zo christelijk en die wil ik ook niet begrijpen..... Kom je in de kerk ook niet mee weg mag ik hopen....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZWAAN995
|
|
Geplaatst: zondag 9 september 2012, 00:53
|
|
|
“Maar slechte mensen en bedriegers zullen van kwaad tot erger voortgaan: zij verleiden en worden verleid. Blijft u echter bij wat u geleerd hebt” (2 Timotheüs 3:13-14)
“Maar de Geest zegt uitdrukkelijk dat in de laatste tijden sommigen afvallig zullen worden van het geloof en zich zullen wenden tot verleidende geesten en leringen van demonen, door huichelarij van leugensprekers, die hun eigen geweten hebben toegeschroeid als met een brandijzer” (1 Timotheüs 4:1-2).
“Als iemand een andere leer brengt en zich niet houdt aan de gezonde woorden van onze Heere Jezus Christus en aan de leer die in overeenstemming is met de godsvrucht, dan is hij opgeblazen, weet niets, maar heeft een ziekelijke neiging tot twistvragen en woordenstrijd. Daaruit komen voort: nijd, twist, lasteringen en boze verdachtmakingen, voortdurend geruzie van mensen die een verdorven verstand hebben en beroofd zijn van de waarheid, menende dat de godsvrucht een bron van winst is. Wend u af van dit soort mensen” (1 Timotheüs 6:3-6).
“Ieder die overtreedt en niet blijft in de leer van Christus, die heeft God niet; wie in de leer van Christus blijft, die heeft zowel de Vader als de Zoon. Als iemand bij u komt en deze leer niet brengt, ontvang hem niet in huis en begroet hem niet. Want wie hem begroet, die heeft deel aan zijn boze werken” (2 Johannes 1:9-11).
“En heb medelijden met sommigen, maar ga daarbij met onderscheid te werk. Anderen echter moet u in vrees redden door ze uit het vuur te rukken. U moet ook haten het onderkleed dat door het vlees bevlekt is” (Judas 1:22-23)
Vandaag zijn zekerweters irritant en twijfelaars charmant. En zij die zekerweters liefdeloos noemen zijn dominant.
<><
Zwaan
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zondag 9 september 2012, 00:53
|
|
|
ZWAAN995 schreef: | “Maar slechte mensen en bedriegers zullen van kwaad tot erger voortgaan: zij verleiden en worden verleid. Blijft u echter bij wat u geleerd hebt” (2 Timotheüs 3:13-14)
“Maar de Geest zegt uitdrukkelijk dat in de laatste tijden sommigen afvallig zullen worden van het geloof en zich zullen wenden tot verleidende geesten en leringen van demonen, door huichelarij van leugensprekers, die hun eigen geweten hebben toegeschroeid als met een brandijzer” (1 Timotheüs 4:1-2).
“Als iemand een andere leer brengt en zich niet houdt aan de gezonde woorden van onze Heere Jezus Christus en aan de leer die in overeenstemming is met de godsvrucht, dan is hij opgeblazen, weet niets, maar heeft een ziekelijke neiging tot twistvragen en woordenstrijd. Daaruit komen voort: nijd, twist, lasteringen en boze verdachtmakingen, voortdurend geruzie van mensen die een verdorven verstand hebben en beroofd zijn van de waarheid, menende dat de godsvrucht een bron van winst is. Wend u af van dit soort mensen” (1 Timotheüs 6:3-6).
“Ieder die overtreedt en niet blijft in de leer van Christus, die heeft God niet; wie in de leer van Christus blijft, die heeft zowel de Vader als de Zoon. Als iemand bij u komt en deze leer niet brengt, ontvang hem niet in huis en begroet hem niet. Want wie hem begroet, die heeft deel aan zijn boze werken” (2 Johannes 1:9-11).
“En heb medelijden met sommigen, maar ga daarbij met onderscheid te werk. Anderen echter moet u in vrees redden door ze uit het vuur te rukken. U moet ook haten het onderkleed dat door het vlees bevlekt is” (Judas 1:22-23)
Vandaag zijn zekerweters irritant en twijfelaars charmant. En zij die zekerweters liefdeloos noemen zijn dominant.
<><
Zwaan |
|
|
Naar boven |
|
|