ChristianMatch

Forum

Het slechtste moment van vandaag
Ga naar pagina Vorige 1 ... 4483 4484 4485 4486 4487 4488 4489 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Van alles wat
Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: zondag 9 september 2012, 00:54

WILLEMIJN232 schreef:
Zo hebben we allemaal wel wat he Zeeland? (ik citeer je even)
Zo, jij gaat over een grens zeg. Eerst klagen en janken dat Zeeland geen begrip voor je had in de chatbox. Zij vraagt oprecht vergeving en die weiger je te geven en nu krijg je de kans en je geeft haar een venijnige trap na. Bah, Wmijn, wat vind ik dit naar.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERRIT603

BerichtGeplaatst: zondag 9 september 2012, 00:54

ZEELAND736 schreef:
YEP..................helemaal gelijk....!!!

Een goed zondag....ik leg alvast het collecte geld voor morgen klaar....

(nog een ouderwetse gewoonte van vroeger thuis...wat we nog steeds doen)

oei, daar is ze Geschokte, onthutste smiley

ik ga naar bed
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: zondag 9 september 2012, 00:57

CHATULIEM619 schreef:
Zo, jij gaat over een grens zeg. Eerst klagen en janken dat Zeeland geen begrip voor je had in de chatbox. Zij vraagt oprecht vergeving en die weiger je te geven en nu krijg je de kans en je geeft haar een venijnige trap na. Bah, Wmijn, wat vind ik dit naar.

Niet over zaken praten waar je niets van afweet Chatuliem of denkt af te weten..... Ligt allemaal veel genuanceerder.....
Bah, Chatuliem, wat naar dat je zo oordeelt zonder de hoed en de rand te weten! Slechte bui of zo?

Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op zondag 9 september 2012, 00:58
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: zondag 9 september 2012, 01:00

WILLEMIJN232 schreef:
Niet over zaken praten waar je niets van afweet Chatuliem of denkt af te weten..... Ligt allemaal veel genuanceerder.....
Bah, Chatuliem, wat naar dat je zo oordeelt zonder de hoed en de rand te weten!
Ik was erbij in de chatbox, Wmijn. Ik heb gelezen hoe jij denkt over vergeving. Ik heb de excuses gelezen die ze je geschreven heeft. Ik heb de hardheid gezien die jij getoond hebt tegen haar. En ik heb haar radeloosheid gezien, dat je haar maar niet wilde vergeven.....zeg mij niet, dat ik niet van deze dingen wist: je hebt je zeer asociaal tegenover haar gedragen en nu geef je haar opnieuw een sneer. Ook al denken wij misschien anders over Jezus of christen zijn, in onze beide definities is dit niet christelijk...
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: zondag 9 september 2012, 01:04

CHATULIEM619 schreef:
Ik was erbij in de chatbox, Wmijn. Ik heb gelezen hoe jij denkt over vergeving. Ik heb de excuses gelezen die ze je geschreven heeft. Ik heb de hardheid gezien die jij getoond hebt tegen haar. En ik heb haar radeloosheid gezien, dat je haar maar niet wilde vergeven.....zeg mij niet, dat ik niet van deze dingen wist: je hebt je zeer asociaal tegenover haar gedragen en nu geef je haar opnieuw een sneer. Ook al denken wij misschien anders over Jezus of christen zijn, in onze beide definities is dit niet christelijk...

Je raaskalt ....werkelijk waar....en fantaseert er ook nog bij.....ik spreek dat helemaal niet in een chatbox uit en zeker niet met anderen erbij.......dus spreek niet over zaken waar je geen weet van hebt is mijn advies.....
Je wilt me gewoon naar beneden halen hier , erg eigenlijk....staat dat ook in de bijbel?
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: zondag 9 september 2012, 01:08

WILLEMIJN232 schreef:
Je raaskalt ....werkelijk waar....en fantaseert er ook nog bij.....ik spreek dat helemaal niet in een chatbox uit en zeker niet met anderen erbij.......dus spreek niet over zaken waar je geen weet van hebt is mijn advies.....
Je wilt me gewoon naar beneden halen hier , erg eigenlijk....staat dat ook in de bijbel?
Ik ben erbij geweest toen Zeeland die opmerking in de chatbox maakte. Ik vond het ook niet kunnen op dat moment. Ik heb ook je antwoorden gezien op het forum tegenover haar. Ik lieg niet, ik was erbij. Jij vond dat je haar niet hoefde te vergeven. Je voelde je te goed voor haar.
Denk eens aan de gelijkenis van de schuldeisers. Staat ook in de Bijbel. Woorden van Jezus zelf. Is Hij niet degene die zei: dat als je een ander niet vergeeft, God jou ook niet zal vergeven? Ok het staat in de Bijbel, dus je leest het waarschijnlijk wat anders, maar het is wel bedoeld als voorbeeld voor ons leven.
Ik haal je niet bewust naar beneden, ik spreek je aan op je gedrag en op de plek waar je dit gedrag tentoonspreidt.

Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op zondag 9 september 2012, 01:34
Naar boven

Auteur Bericht
BERT168

BerichtGeplaatst: zondag 9 september 2012, 01:21

WILLEMIJN232 schreef:

ja goeie vraag want jij kan het niet vinden he?
dus moet Chatuliem het maar weer voor je doen?

Boze smiley
Naar boven

Auteur Bericht
BERT168

BerichtGeplaatst: zondag 9 september 2012, 01:26

WILLEMIJN232 schreef:
Verraste, verbaasde smiley

ja das even schrikken he willemijntje?

kon je niet meer typen dan enkel een smiley?
slap figuur ben jij...
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: zondag 9 september 2012, 01:33

zijn mensen elkaar nu af aan het kraken en denigreren, of zijn we in een inhoudelijke discussie over hoe je over yoga in combi met christendom denkt?

wat ik wel weet, is dat yoga ook de buikademhaling stimuleert en dat je je energie op de jusite manier leert verdelen, door lichamelijke oefening.

ik geloof niet dat dat verkeerd is, en heb er toch redelijk studie naar gedaan, al heb ik geen enkele ervaring met yoga.
een bewuste buikademhaling (aarding) helpt je om met twee voetjes op de vloer toch in balans te blijven, ook in heftiger tijden.
en daarmee heb ik wel erg goede ervaring.

ik denk dat het er om draait, uit welke bron je je Kracht put.
wanneer je God als bron mag hebben om verlossing, moed, wijsheid, kracht en liefde te ontvangen, geloof ik niet dat het verkeerd is je antenne voor het Goddelijke te ontwikkelen; immers; er staat ook in de bijbel dat je moet volharden in bidden vasten en waken; zelfs de Heere Jezus ging een nacht alleen doorbrengen op de berg om zich op zijn Vader te richten; ook dat is een meditatie vorm.

meditatie kan eng klinken voor enkelen onder ons; ik denk dat dat vooral is omdat men onbekend is over de betekenis en vormen van meditatie.
wat doe je dan met bijbelse begrippen als;
- "hef uw handen op naar het heiligdom"?
- "en staat voor het aangezicht des Heeren"?
- "en eliza strekte zich zevenmaal over het lichaam van de zoon van de sunamitische vrouw" (paralel met handoplegging/magnetisme)
zo kan ik echt nog wel even doorgaan.

meditatie is echter alleen een woord dat verstilling, rust nemen, en "je richten op Boven" wil omschrijven.
uiteraard ben ik er niet voor, om je te richten op duistere machten. en de eerlijkheid gebied me te zeggen dat ik ook ervaringen heb opgedaan, die minder goed zijn, op dat gebied. dat was echter "geleidde meditatie" onder "deskundige" begeleiding; en dat ga ik dus ook never nooit niet meer doen. enig onderscheidingsvermogen en gebed kunnen dus geen kwaad, net als wanneer je in de reguliere gezondheidszorg hulp zoekt, in een ziekenhuis of bij bijv een psycholoog.

dat neemt echter niet weg, dat het geen kwaad kan, je lichaam en geest te trainen om op de juiste manier om te gaan met je energie, toch?

hannah.......niet occult, wel spiritueel onderscheidend; met dank aan God onze Vader.

Laatst aangepast door
HANNAH810
op zondag 9 september 2012, 01:37
Naar boven

Auteur Bericht
BERT168

BerichtGeplaatst: zondag 9 september 2012, 01:57

ik begrijp je motivatie hannah,maar als Yoga op zo'n manier geaccepteerd wordt in het christelijk geloof,dan sluipt het langzaam verder,en voor je het weet wordt Yoga helemaal geaccepteerd binnen het christendom.

de bijbel is hier duidelijk in dat we ons hier niet mee in moeten laten.
als je goed kijk naar de oorsprong van Yoga en welke stadia je kan doorlopen als je aan Yoga doet,dan heb je het voor je er erg in hebt het paard van Troje binnen in de kerk.

het oogt onschuldig,maar langzamer hand dringt het steeds meer door,en op den duur accepteerd iedereen het,als er maar een christelijk sausje over zit.
oppassen dus,we moeten onderscheid kunnen maken,in wat goed of fout is,de bijbel kan ons dat duidelijk maken.
Naar boven

Auteur Bericht
CORTAZAR588

BerichtGeplaatst: zondag 9 september 2012, 02:02

ik interpreteer verkeerd?
tja .....
dan zijn er duizenden mij voorgegaan denk ik.
het is natuurlijk niet zo dat de houding van beiden C en L tov de joden gunstig gestemd was.

maar ik heb begrepen dat er mensen zijn hier op het forum , die zich door mij aangesproken voelen.
een beetje vreemd aan gezien de maximale leeftijd hier 75 is?
en de oorlog in 1940 begon .......

uiteraard is wat ik stel zwart-wit.
en wat ik al zei er zijn heus wel individuele personen geweest die hebben geholpen.
ook dat heb ik niet ontkend.
maar dat is niet waar het om gaat.

er zijn altijd moedige mensen , die niet toe blijven zien hoe anderen worden vermoord.
maar dat zijn er enkele...........
er zullen ook altijd enkele blijven want de meeste mensen zijn laf.
laf en zonder ruggegraat.
en idd je kunt mij van van alles betichten .........maar hou je oordeel bij je zelf.
ik kan nu niet zeggen wat ik zou doen in de oorlog.
dat kan ik ook niet want ik heb het niet meegemaakt.
maar toezien hoe duizenden mensen de dood worden ingejaagd is dat goed te praten ?

lafheid is is erger dan gedood worden.
lafheid is verachtelijk.
ronduit verachtelijk.

Laatst aangepast door
CORTAZAR588
op zondag 9 september 2012, 02:04
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: zondag 9 september 2012, 02:09

dus als ik je goed begrijp is ANGST je raadgever, bert?
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: zondag 9 september 2012, 02:13

HANNAH810 schreef:
dus als ik je goed begrijp is ANGST je raadgever, bert?
Nee, de bijbel uiteindelijk. Je moet je gewoon niet inlaten met dingen die occult zijn. Dat is verreweg het veiligste..
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: zondag 9 september 2012, 02:15

wat de ene mens als "occult" benoemd, is voor de ander louter "energie goed verdelen", chat.

dat is het hem dus; kun je je verplaatsen in de denkwijze van andere mensen.
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEM658

BerichtGeplaatst: zondag 9 september 2012, 03:34

Ik zou niet weten waar dit gesprek nu over gaat maar het iig off-topic dacht ik zo.
Los van dat klinkt het allemaal nogal kinderachtig...
Hebben de heren niets beters te doen dan hun eigen gelijk te halen?
Get a life! En kijk lekker naar jezelf, je bent vast niet perfect!
Naar boven

Auteur Bericht
ZWAAN995

BerichtGeplaatst: zondag 9 september 2012, 07:58

33 En niemand, die een kaars ontsteekt, zet die in het verborgen, noch onder een koornmaat, maar op een kandelaar, opdat degenen, die inkomen, het licht zien mogen.
34 De kaars des lichaams is het oog: wanneer dan uw oog eenvoudig is, zo is ook uw gehele lichaam verlicht; maar zo het boos is, zo is ook uw gehele lichaam duister.
35 Zie dan toe, dat niet het licht, hetwelk in u is, duisternis zij.
36 Indien dan uw lichaam geheel verlicht is, niet hebbende enig deel, dat duister is, zo zal het geheel verlicht zijn, gelijk wanneer de kaars met het schijnsel u verlicht. Lucas 11:33-36.

14 Doet alle dingen zonder murmureren en tegenspreken;
15 Opdat gij moogt onberispelijk en oprecht zijn, kinderen Gods zijnde, onstraffelijk in het midden van een krom en verdraaid geslacht, onder welke gij schijnt als lichten in de wereld;
16 Voorhoudende het woord des levens, mij tot een roem tegen den dag van Christus, dat ik niet tevergeefs heb gelopen, noch tevergeefs gearbeid.
17 Ja, indien ik ook tot een drankoffer geofferd worde over de offerande en bediening uws geloofs, zo verblijde ik mij, en verblijde mij met u allen. 18 En om datzelfde verblijdt gij u ook, en verblijdt ook ulieden met mij. Filippensen 2:14-18.

6 Naar den ijver een vervolger der Gemeente; naar de rechtvaardigheid, die in de wet is, zijnde onberispelijk.
7 Maar hetgeen mij gewin was, dat heb ik om Christus' wil schade geacht.
8 Ja, gewisselijk, ik acht ook alle dingen schade te zijn, om de uitnemendheid der kennis van Christus Jezus, mijn Heere; om Wiens wil ik al die dingen schade gerekend heb, en acht die drek te zijn, opdat ik Christus moge gewinnen.
9 En in Hem gevonden worde, niet hebbende mijn rechtvaardigheid, die uit de wet is, maar die door het geloof van Christus is, namelijk de rechtvaardigheid, die uit God is door het geloof;
10 Opdat ik Hem kenne, en de kracht Zijner opstanding, en de gemeenschap Zijns lijdens, Zijn dood gelijkvormig wordende;
11 Of ik enigszins moge komen tot de wederopstanding der doden.
12 Niet dat ik het alrede gekregen heb, of alrede volmaakt ben; maar ik jaag er naar, of ik het ook grijpen mocht, waartoe ik van Christus Jezus ook gegrepen ben.
13 Broeders, ik acht niet, dat ik zelf het gegrepen heb.
14 Maar een ding doe ik, vergetende, hetgeen achter is, en strekkende mij tot hetgeen voor is, jaag ik naar het wit, tot den prijs der roeping Gods, die van boven is in Christus Jezus.
15 Zovelen dan als wij volmaakt zijn, laat ons dit gevoelen; en indien gij iets anderszins gevoelt, ook dat zal u God openbaren. Filippensen 3:6-15.

http://www.youtube.com/watch?v=aHM5TcGQUiE

<><

Zwaan
Naar boven

Auteur Bericht
ZWAAN995

BerichtGeplaatst: zondag 9 september 2012, 08:18

: Ik wandel in het licht met Jezus

http://www.youtube.com/watch?v=gRVkAVuJyxM&feature=related

: Wat doet u met Jezus...

http://www.youtube.com/watch?v=H7nvNANQIb0&feature=related

: Het grote boek des Levens

http://www.youtube.com/watch?v=6oA0Jm-BKAg&feature=related

: " Bedroef niet de Heilige Geest"

http://www.youtube.com/watch?v=ofLRmX_zp64&feature=relmfu

: Zoekt u naar vrede?

http://www.youtube.com/watch?=QqdoqgoqHP8&feature=relmfu

<><

Zwaan
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: zondag 9 september 2012, 08:23

Zo langzamerhand lijkt dit meer een kruistocht te worden, een klopjacht. Waar zijn jullie op uit? Net als Paulus mensen verwijderen uit ons midden.?
Naar boven

Auteur Bericht
CARMEN073

BerichtGeplaatst: zondag 9 september 2012, 08:57

HANNAH810 schreef:
zijn mensen elkaar nu af aan het kraken en denigreren, of zijn we in een inhoudelijke discussie over hoe je over yoga in combi met christendom denkt?

wat ik wel weet, is dat yoga ook de buikademhaling stimuleert en dat je je energie op de jusite manier leert verdelen, door lichamelijke oefening.

ik geloof niet dat dat verkeerd is, en heb er toch redelijk studie naar gedaan, al heb ik geen enkele ervaring met yoga.
een bewuste buikademhaling (aarding) helpt je om met twee voetjes op de vloer toch in balans te blijven, ook in heftiger tijden.
en daarmee heb ik wel erg goede ervaring.

Als je ervanuit gaat dat iemand uitsluitend gymnastiek doet gecombineerd met ademhalingsoefeningen waarom heet het dan yoga?

Yoga is van oorsprong iets heel anders dan louter gymoefeningen en ook nu zijn alle yoga-oefeningen niet los te zien van idd de bron waaruit geput wordt. De 'meerwaarde' van yoga is nu net dat beetje extra (mentaal en geestelijk). Yoga pretendeert 'eenheid' te bewerken tussen geest, ziel en lichaam.

De suggestie dat yoga-oefeningen los gezien kunnen worden van de omringende religieuze symboliek is misleidend. Probeer maar eens informatie te vinden over yoga die niet direct of indirect verwijst naar oosterse religie. Bij yoga draait alles om inspiratie. En dat is niet de inspiratie die bij God vandaan komt.

ik denk dat het er om draait, uit welke bron je je Kracht put.
wanneer je God als bron mag hebben om verlossing, moed, wijsheid, kracht en liefde te ontvangen, geloof ik niet dat het verkeerd is je antenne voor het Goddelijke te ontwikkelen; immers; er staat ook in de bijbel dat je moet volharden in bidden vasten en waken; zelfs de Heere Jezus ging een nacht alleen doorbrengen op de berg om zich op zijn Vader te richten; ook dat is een meditatie vorm.

meditatie kan eng klinken voor enkelen onder ons; ik denk dat dat vooral is omdat men onbekend is over de betekenis en vormen van meditatie.
wat doe je dan met bijbelse begrippen als;
- "hef uw handen op naar het heiligdom"?
- "en staat voor het aangezicht des Heeren"?
- "en eliza strekte zich zevenmaal over het lichaam van de zoon van de sunamitische vrouw" (paralel met handoplegging/magnetisme)
zo kan ik echt nog wel even doorgaan.

meditatie is echter alleen een woord dat verstilling, rust nemen, en "je richten op Boven" wil omschrijven.

Wat wordt met 'boven' bedoeld denk je? Zou daar Jezus mee bedoeld worden? Zo ja waarom zeggen ze dat dan niet expliciet? In de bijbel staat dat wij onze ogen op Jezus moeten richten: Hij is de leidsman van ons geloof.
Ik denk dat met de term 'boven' in yoga de overheden in de hemelse gewesten wordt bedoeld.

uiteraard ben ik er niet voor, om je te richten op duistere machten. en de eerlijkheid gebied me te zeggen dat ik ook ervaringen heb opgedaan, die minder goed zijn, op dat gebied. dat was echter "geleidde meditatie" onder "deskundige" begeleiding; en dat ga ik dus ook never nooit niet meer doen. enig onderscheidingsvermogen en gebed kunnen dus geen kwaad, net als wanneer je in de reguliere gezondheidszorg hulp zoekt, in een ziekenhuis of bij bijv een psycholoog.

Ga er maar vanuit dat iedere yoga-leraar zich niet alleen met yoga bezighoudt maar ook met zenmeditatie en wat dies meer zij. Zou je je onder leiding van zo iemand willen stellen, waarbij er ook van je verlangd wordt dat je je geest openzet?

dat neemt echter niet weg, dat het geen kwaad kan, je lichaam en geest te trainen om op de juiste manier om te gaan met je energie, toch?

Ik denk dat het heel goed is, en wellicht juist gewenst is om op de juiste manier om te gaan met je lichaam, je ziel en je geest. Ik denk dat yoga niet de juiste manier is. Het lijkt me wel een heel leuk onderwerp voor een nieuw topic!

hannah.......niet occult, wel spiritueel onderscheidend; met dank aan God onze Vader.

Blijf alles biddend doen. Er zijn ook vele verhalen bekend van mensen die yoga hebben gedaan en die, nadat zij christen zijn geworden, hier radicaal mee zijn gebroken. De vraag is dan vooral: "Wie wil je geloven?" Geloof is een keuze.

Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: zondag 9 september 2012, 09:26

Zondag 9 september, Psalm 106: 6-13; Snel vergeten.

Vreemd: de fouten van onze naasten vergeten we niet vlug. Maar wat zij aan goeds deden, bloijft meestal niet lang in onze herinnering hangen. De minpunten tellen we, de pluspunten strepen we door: kleinigheden, niet de moeite waard onthouden.
Zo ongeveer gaat het met Israël in de woestijn. Nauwelijks de dans ontsprongen, op het nippertje aan de Egyptische duisternis ontsnapt, of het geheugen blijkt gestoord, het herinneringsvermogen aangetast. Egypte een diensthuis, een concentratiekamp? Hoe kom je erbij? We hadden het er prima! Hier, in deze woestijn, juist hier is het één bittere ellende: honger hebben we, dorst hebben we – terug willen we – terug willen we, terug! Zo gaat Israël tekeer. En God? hij geeft het volk wat het hebben wil, met alle kwalijke gevolgen van dien…
Snel vergeten. Hoe dat kan? Dat kan wanneer wij Gods plannen niet geduldig afwachten, zo zegt de psalm. Haastige spoed is zeker in het rijk van God niet goed. God heeft meer dan de tijd. Hij heeft de eeuwigheid. Zijn wegen zijn anders dan de onze. Zijn zegen zijn in onze ogen nogal eens omwegen. Gods weg is maar smal, gaat door diepe ravijnen en door donkere dalen. Dan ben je snel vergeten wat de Eeuwige ons zoal beloofde. Dan wil je terug, terug naar een grijs en grauw verleden. Ongeduldig verlangen we dat God ons direct op onze wenken bedient. Maar dat is de omgekeerde wereld. Wij zijn geroepen Hém te bedienen, op zijn wenken.

Hoe snel vergaten zij den Heer,
Hoorden naar zijn bevel niet meer.
Begeerte had hun hart bevangen.
Zij tartten God in de woestijn.
Hij gaf hun toornig hun verlangen,
opdat het hun tot straf zou zijn.
Naar boven

Auteur Bericht
CARMEN073

BerichtGeplaatst: zondag 9 september 2012, 09:31

CARMEN073 schreef:
k Durf ut bijna niet te zeggen, maar ik ben mn trema's kwijtgeraakt... Verraste, verbaasde smiley

Hoe stel ik mn mac zo in dat ik de puntjes op de i (en e) kan zetten??

Pleaaaase... Verlegen lachende smiley

Voor alle duidelijkheid: ik kan geen dubbele tekens maken; geen klinkers met daarboven trema's geen accent graves of minder grave....

En ik gebruik Word op een Imac
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: zondag 9 september 2012, 09:44

WILLEM658 schreef:
Ik zou niet weten waar dit gesprek nu over gaat maar het iig off-topic dacht ik zo.

Je hebt helemaal gelijk Willem. Waar Chatuliem aan refereert is iets wat hem helemaal niet aan gaat , waar hij ook helemaal niet van weet hoe dat verder is gegaan en het ergste hiervan nog dat het ging over een opmerking die gemaakt werd in de chatbox op de dag dat ik mijn zusje had begraven, een zwarte dag in mijn leven en die ik ook ontzettend mis.
Maar, inderdaad om je gelijk te halen kan je ver gaan en over ethische grenzen gaan....Verder fantaseert hij er nog een verhaal bij wat helemaal niet zo is.
Hij kan beter zijn nickname in Pinokkio veranderen en dan zal de neus wel erg lang zijn.........
En inderdaad, hebben ze niets beter te doen? En het is te kinderachtig voor woorden dat ben ik helemaal met je eens......en daarbij nog erg onfatsoenlijk ook....

Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op zondag 9 september 2012, 09:52
Naar boven

Auteur Bericht
ZWAAN995

BerichtGeplaatst: zondag 9 september 2012, 09:46

De dwaling van het vijf-punts Calvinisme

http://verhoevenmarc.be/PDF/calvinisme.pdf

Martin Luther
Algemene leringen en praktijken

http://verhoevenmarc.be/PDF/Martin-Luther.pdf

<><

Zwaan
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: zondag 9 september 2012, 09:50

CARMEN073 schreef:

Blijf alles biddend doen? Kan ook met yoga hoor....Ik denk dat Hannah juist een mooie uiteenzetting geeft hoe het allemaal zit. Die wordt weer tekort gedaan door jouw visie maar jij staat ook niet zo open voor andere visies dan die van jou...Deed je in het verleden toen je hier was toch ook al niet?
Want bidden is toch ook God aanroepen vanuit de gebrokenheid van ons bestaan? Niet vanuit visie dat wij het allemaal zo goed doen en beter weten?
Bidden is inkeer, ontvankelijkheid, een soort zelfonderzoek waardoor wij aan diepere lagen in ons zelf raken en al biddend tot een ander inzicht kunnen komen over hoe wij in het leven staan. We leven met aandacht voor God....en gelukkig hebben wij geen veroordelende God, wel veroordelende mensen die graag voor God willen spelen.......
En ik zal ook maar eens met een bijbeltekst eindigen:
Als U bidt ontvangt u niets, omdat U verkeerd bidt als u alleen uw eigen hartstochten wilt bevredigen.........

Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op zondag 9 september 2012, 09:54
Naar boven

Auteur Bericht
HARALD940

BerichtGeplaatst: zondag 9 september 2012, 10:12

CORTAZAR588 schreef:
ik interpreteer verkeerd?
tja .....
dan zijn er duizenden mij voorgegaan denk ik.
het is natuurlijk niet zo dat de houding van beiden C en L tov de joden gunstig gestemd was.

Heb je de link überhaupt wel gelezen?
Veel daarvan heeft Willem ook al geschreven op de vorige pagina, maar het punt waar het hier om gaat is dat Calvijn en Luther het theologisch bedoelden, en daar maak jij antisemitisme van.
Dat kan niet, of ze zijn antisemiet of ze zijn het niet, maar als antisemiet zeg je nooit wat goeds over Joden, en toch doen Calvijn en Luther dat nou juist ook, en hun uitspraken zijn niet puur antisemitisch, maar juist theologisch bedoelt, en dat zet hun uitspraken in een heel ander licht.

Daarbij vervloek je zomaar even 2 personen op basis van uitspraken die jij niet vind kunnen zonder ook maar te onderzoeken wat zij daarmee precies bedoelden.
Gal 1:8, 9 is geen vrijbrief om anderen te gaan vervloeken als je het niet eens bent met hun uitspraken, en ook Gen 12:3a geeft aan dat niet jij hoeft te vervloeken.

CORTAZAR588 schreef:
maar ik heb begrepen dat er mensen zijn hier op het forum , die zich door mij aangesproken voelen.
een beetje vreemd aan gezien de maximale leeftijd hier 75 is?
en de oorlog in 1940 begon .......

uiteraard is wat ik stel zwart-wit.
en wat ik al zei er zijn heus wel individuele personen geweest die hebben geholpen.
ook dat heb ik niet ontkend.
maar dat is niet waar het om gaat.

er zijn altijd moedige mensen , die niet toe blijven zien hoe anderen worden vermoord.
maar dat zijn er enkele...........
er zullen ook altijd enkele blijven want de meeste mensen zijn laf.
laf en zonder ruggegraat.
en idd je kunt mij van van alles betichten .........maar hou je oordeel bij je zelf.
ik kan nu niet zeggen wat ik zou doen in de oorlog.
dat kan ik ook niet want ik heb het niet meegemaakt.
maar toezien hoe duizenden mensen de dood worden ingejaagd is dat goed te praten ?

lafheid is is erger dan gedood worden.
lafheid is verachtelijk.
ronduit verachtelijk.

Als je zelf al niks over kunt zeggen wat jij in hun situatie gedaan zou hebben, kun er ook niet over veroordelen.
Je zou maar zo jezelf veroordelen omdat je zelf zeer goed mogelijk ook net zo laf en ruggengraatloos zelf niks gedaan zou hebben.

En 2 punten die heel vaak over het hoofd gezien worden.
De meeste Joden waren om jou woorden dan maar even te gebruiken zelf ook zo laf en zonder ruggengraat, want het gros ging zelf ook zonder ook maar een enkele tegenwerping maar op de oproep van de Duitse bezetter af.
En het begrip werkkamp was dan wel bekent, maar het begrip dodenkamp was totaal onbekend, en pas later in de oorlog werd daar iets meer over bekent, maar toen was het al te laat, de meeste Joden waren toen al gedeporteerd.
En de ware schaal van vernietiging werd pas na de bevrijding van kampen als Auschwitz bekent.
Naar boven

Auteur Bericht
CARMEN073

BerichtGeplaatst: zondag 9 september 2012, 10:27

WILLEMIJN232 schreef:
Blijf alles biddend doen? Kan ook met yoga hoor....Ik denk dat Hannah juist een mooie uiteenzetting geeft hoe het allemaal zit. Die wordt weer tekort gedaan door jouw visie maar jij staat ook niet zo open voor andere visies dan die van jou...Deed je in het verleden toen je hier was toch ook al niet?
Want bidden is toch ook God aanroepen vanuit de gebrokenheid van ons bestaan? Niet vanuit visie dat wij het allemaal zo goed doen en beter weten?
Bidden is inkeer, ontvankelijkheid, een soort zelfonderzoek waardoor wij aan diepere lagen in ons zelf raken en al biddend tot een ander inzicht kunnen komen over hoe wij in het leven staan. We leven met aandacht voor God....en gelukkig hebben wij geen veroordelende God, wel veroordelende mensen die graag voor God willen spelen.......
Als U bidt ontvangt u niets, omdat U verkeerd bidt als u alleen uw eigen hartstochten wilt bevredigen.........

Nee Willemijn dat is het niet. Bidden is praten met God. Jezus zegt dat zijn schapen zijn stem kennen en Hem volgen.

"...gaat hij voor ze uit en de schapen volgen hem, omdat zij zijn stem kennen; maar een vreemde zullen zij voorzeker niet volgen, doch zij zullen van hem weglopen, omdat zij de stem der vreemden niet kennen." (Joh 10:4-5)

Laatst aangepast door
CARMEN073
op zondag 9 september 2012, 10:30
Naar boven

Auteur Bericht
ZWAAN995

BerichtGeplaatst: zondag 9 september 2012, 10:31

Hm misschien moet je in vervolg gewoon de chatbox verhalen kopieren en bestandje maken en opslaan en als het gebeuren voorvalt kan je dat terug lezen en hier plaatsen. Want nu is het ja en nietes verhaal wie wel of niet gelijk heeft.

Wie het gelijke heeft God ziet het hart aan.
Hij is de Camera van je leven 24 uren per dag elke seconde

Hem kan je niet bedriegen of liegen niets.
Hij weet wat je denkt en gaat doen

Elke stap die je maakt en doet

<><

Zwaan
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: zondag 9 september 2012, 10:47

WILLEMIJN232 schreef:
en over hoe wij in het leven staan. We leven met aandacht voor God....en gelukkig hebben wij geen veroordelende God, wel veroordelende mensen die graag voor God willen spelen.......
Is dat een verzinsel van je zelf? Ik geloof nl. wel, dat we een veroordelende God hebben. Dat wil niet zeggen dat dat mijn geloof bepaalt, maar uiteindelijk zal er een oordeel komen. Het wordt me nu ook duidelijk waarom je zo gemakkelijk met die dingen omgaat.
Naar boven

Auteur Bericht
ZWAAN995

BerichtGeplaatst: zondag 9 september 2012, 10:56

http://verhoevenmarc.be/PDF/Yoga.pdf

- John Weldon en Clifford Wilson schreven in Occult Shock and Psychic Forces dat yoga in werkelijkheid zuiver occultisme is. Hans-Ulrich Rieker, in zijn boek The Yoga of Light, waarschuwt ook dat het misverstaan van de ware natuur van yoga “dood of krankzinnigheid” kan betekenen. Een
ander weinig geweten feit is dat virtueel elke belangrijke goeroe in India soortgelijke waarschuwingen heeft gegeven; d.w.z. diepe-ademhalingstechnieken, zoals die geleerd worden in yoga zijn een
vanouds geprezen methode om toe te treden tot veranderde toestanden van bewustzijn en voor de ontwikkeling van zogenaamde psychische kracht. [Nota: yoga is een van de fundamentele middelen
om deze veranderde toestand van bewustzijn te bereiken. En deze veranderde staat is de deur naar het occulte. Sir John Eccles, nobelprijswinnaar door zijn onderzoek over het menselijke brein, zei
dat het brein “een machine [is] die een geest kan bedienen”. In een normale toestand van bewustzijn zal iemands eigen geest de hersen-neuronen ‘aanvinken’ die zijn lichaam bedienen. Wij zijn
geesten die verbonden zijn met een lichaam. Maar bij een veranderde toestand, bereikt onder drugs, yoga, hypnose, enz., wordt deze passieve maar alerte staat - de connectie tussen de geest en het brein - uitgeschakeld. Dat stelt dan een andere geest in staat daar tussenin te komen, in de hersenen de neuronen ‘af te vinken’, om daar een geheel universum van illusies te creëren. U hebt dan uzelf open gesteld. Dit wordt tovenarij (sorcery) genoemd. De mensen leren letterlijk hoe zij kunnen ‘gedemoniseerd’ worden, en dat alles onder het label van ‘ontwikkeling van iemands potentieel’].

14 Trekt niet een ander juk aan met de ongelovigen; want wat mededeel heeft de gerechtigheid met de ongerechtigheid, en wat gemeenschap heeft het licht met de duisternis?
15 En wat samenstemming heeft Christus met Belial, of wat deel heeft de gelovige met den ongelovige?
16 Of wat samenvoeging heeft de tempel Gods met de afgoden? Want gij zijt de tempel des levenden Gods; gelijkerwijs God gezegd heeft: Ik zal in hen wonen, en Ik zal onder hen wandelen; en Ik zal hun God zijn, en zij zullen Mij een Volk zijn.
17 Daarom gaat uit het midden van hen, en scheidt u af, zegt de Heere, en raakt niet aan hetgeen onrein is, en Ik zal ulieden aannemen.
18 En Ik zal u tot een Vader zijn, en gij zult Mij tot zonen en dochteren zijn, zegt de Heere, de Almachtige. 2 kor. 6:14-18.

1 Daarom dewijl wij deze bediening hebben, naar de barmhartigheid, die ons geschied is, zo vertragen wij niet;
2 Maar wij hebben verworpen de bedekselen der schande, niet wandelende in arglistigheid, noch het Woord Gods vervalsende, maar door openbaring der waarheid onszelven aangenaam makende bij alle gewetens der mensen, in de tegenwoordigheid Gods.
3 Doch indien ook ons Evangelie bedekt is, zo is het bedekt in degenen, die verloren gaan;
4 In dewelke de god dezer eeuw de zinnen verblind heeft, namelijk der ongelovigen, opdat hen niet bestrale de verlichting van het Evangelie der heerlijkheid van Christus, Die het Beeld Gods is.
5 Want wij prediken niet onszelven, maar Christus Jezus, den Heere; en onszelven, dat wij uw dienaars zijn om Jezus' wil.
6 Want God, Die gezegd heeft, dat het licht uit de duisternis zou schijnen, is Degene, Die in onze harten geschenen heeft, om te geven verlichting der kennis der heerlijkheid Gods in het aangezicht van Jezus Christus.

2 Kor. 4:1-6

<><

Zwaan

Laatst aangepast door
ZWAAN995
op zondag 9 september 2012, 11:09
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: zondag 9 september 2012, 10:57

WILLEM658 schreef:
Fijn, dat je meedeelt dat je nergens van afweet....mag ik de meerwaarde van die opmerking weten? Want eigenlijk slaat het nergens op wat er staat.
Naar boven

ChristianMatch forum index » Van alles wat
Ga naar pagina Vorige 1 ... 4483 4484 4485 4486 4487 4488 4489 ... 6194 Volgende
Pagina 4486 van 6194