ChristianMatch

Forum

Christendom en yoga
Ga naar pagina Vorige 1 ... 4485 4486 4487 4488 4489 4490 4491 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
CARMEN073

BerichtGeplaatst: zondag 9 september 2012, 14:04

JOL252 schreef:
Vanmorgen weer eens in de samenkomst geweest. Mijn hart opgehaald aan Job 38 vanaf vers 4...

Waar waren wij toen God in Zijn wijsheid de wereld bedacht.
Wie denken wij te zijn als wij met de raadselen, de waaroms te maken krijgen. Wie zijn wij om in "onze wijsheid" te denken dat wij Zijn woord echt kunnen doorgronden, dit op mensen leggen en daarmee ook hun geloof en visie, hun leven die zij leven voor God kunnen beoordelen en veroordelen.

Een veroordelende God Chat? Ja, HIJ heeft het oordeel. En WIJ zijn elkaar niets anders verschuldigd dan elkaar lief te hebben. Dat is Zijn verordening. God is zoveel groter, Hij denkt Out of the Box en zo anders. Hij ziet ons en onze acties, en daarachter ziet Hij ons hart en heeft het overzicht over ons leven.

Het is ongelooflijk hoe hier met oordeel wordt geslingerd als zijnde van God en dan ook nog te denken dat je daarin een handje moet helpen.

Job 38... mooie samenvatting van God ten opzichte van ons kleine eigen-wijze mensjes...

By the way: charismatische samenkomst... verrassend out of the box.

Het is ongelooflijk hoe hier alle inhoudelijke argumenten worden genegeerd en direct grote woorden als "vooroordeel" en "veroordeel" de lucht in worden geslingerd.

Geeft te denken. Als alle tegenargumenten op zijn gaan we mensen bekladden en zwart maken. En op iedere gewenste of ongepaste wijze proberen het zwijgen op te leggen.

Ik mag hier ook mijn mening neerschrijven. Heb betaald.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: zondag 9 september 2012, 14:05

Geeft te denken. Als alle tegenargumenten op zijn gaan we mensen bekladden en zwart maken. En op iedere gewenste of ongepaste wijze proberen het zwijgen op te leggen.

Het was me al duidelijk dat je dat deed Carmen.....hoef je ook nog niet zo uit te leggen.... Knipoog smiley Ik begreep het al..... Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: zondag 9 september 2012, 14:06

WILLEMIJN232 schreef:
Jol, een klopjacht is te veel eer voor diegenen. Het heeft meer te maken met Farizeeërgedrag. Vooral weten wat goed is en maar zo veel mogelijk feiten uit de Bijbel verzamelen om je gelijk te krijgen.
Ik vind het de kunst om juist geen farizeeër te worden. Als wij zelf weten dat wij voor God mogen bestaan en voor God goed genoeg zijn, dan kan geen mens (ook geen CMMers)verhinderen om zo te leven zoals je dat zelf wilt en niet zoals sommige mensen dat bijna van je eisen en daar ook heel ver (te) in gaan.
De Bijbel bestaat uit feiten die een ieder anders interpreteert, daarom zijn er helaas ook zoveel kerken en huis gemeentes bijgekomen omdat een ieder denkt dat zijn woord, het woord is....
Ik begrijp niet goed waarom jij je zo veroordeeld voelt. Je kunt wel veroordeling lezen, maar je kunt ook wel eens ingaan op wat mensen zeggen en ook nog menen. Wat neem jij een slachtofferrol aan zeg. Wij worden even heerlijk neergezet als Farizeers, een stukje eerder hintte je erop, dat we eigenlijk geen christenen zijn...wie is er aan het veroordelen?
Kijk, zoals ik eerder gesteld heb: je hebt je keuze gemaakt. En vanaf dat moment vind je alles wat wij zeggen benedenmaats, hypocriet, veroordelend. Als je een keuze maakt, moet je ook instaan voor de gevolgen. Wil ik daarmee zeggen wat er staat te gebeuren? Helemaal niet, maar ik zeg wel, dat God onze eigen keuzes ook serieus neemt.
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: zondag 9 september 2012, 14:07

CARMEN073 schreef:
Het is ongelooflijk hoe hier alle inhoudelijke argumenten worden genegeerd en direct grote woorden als "vooroordeel" en "veroordeel" de lucht in worden geslingerd.

Ik mag hier ook mijn mening neerschrijven. Heb betaald.

Me too.
Maar neem me niet kwalijk, ik las ergens dat Chat aangeeft dat God een veroordelende God is. Vandaar mijn opmerking. En ik kan niet anders dan tot de conclusie komen, met alle urls van Zwaan en bijdragen van verschillende mensen, dat jullie iemand zwaar in de hoek van veroordeling neerzetten. Met Gods woord aan je zijde. Ja .. hoe wassie ook weer... in de naam van God sabelen we iemand kapot...

Laatst aangepast door
JOL252
op zondag 9 september 2012, 14:07
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: zondag 9 september 2012, 14:11

JOL252 schreef:
Vanmorgen weer eens in de samenkomst geweest. Mijn hart opgehaald aan Job 38 vanaf vers 4...

Waar waren wij toen God in Zijn wijsheid de wereld bedacht.
Wie denken wij te zijn als wij met de raadselen, de waaroms te maken krijgen. Wie zijn wij om in "onze wijsheid" te denken dat wij Zijn woord echt kunnen doorgronden, dit op mensen leggen en daarmee ook hun geloof en visie, hun leven die zij leven voor God kunnen beoordelen en veroordelen.

Een veroordelende God Chat? Ja, HIJ heeft het oordeel. En WIJ zijn elkaar niets anders verschuldigd dan elkaar lief te hebben. Dat is Zijn verordening. God is zoveel groter, Hij denkt Out of the Box en zo anders. Hij ziet ons en onze acties, en daarachter ziet Hij ons hart en heeft het overzicht over ons leven.

Het is ongelooflijk hoe hier met oordeel wordt geslingerd als zijnde van God en dan ook nog te denken dat je daarin een handje moet helpen.

Job 38... mooie samenvatting van God ten opzichte van ons kleine eigen-wijze mensjes...

By the way: charismatische samenkomst... verrassend out of the box.
Kijk; ik lees in de bijdrage van Willemijn het volgende:
Quote:
en gelukkig hebben wij geen veroordelende God,
Ik geef aan dat ik daar anders over denk. Geef ik dan aan dat ik haar veroordeel, nee, ik geef aan dat de bijbel echt wel spreekt over een oordeel en Laatste Oordeel.
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: zondag 9 september 2012, 14:12

CHATULIEM619 schreef:
Kijk; ik lees in de bijdrage van Willemijn het volgende:

Ik geef aan dat ik daar anders over denk. Geef ik dan aan dat ik haar veroordeel, nee, ik geef aan dat de bijbel echt wel spreekt over een oordeel en Laatste Oordeel.

Laat dat dus ook bij Hem. En wijd je aan de belangrijkste opdracht:
Heb God lief bovenal etc.
en je naaste als je zelf.

Wanneer iemand met je van visie en wijsheid verschilt... aanvaardt elkaar. Willemijn heeft haar verantwoording en jij de jouwe. Jij hebt de jouw verdedigd en duidelijk gemaakt, Willemijn denkt er anders over.... voila.

Laatst aangepast door
JOL252
op zondag 9 september 2012, 14:13
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: zondag 9 september 2012, 14:13

JOL252 schreef:
Me too.
Maar neem me niet kwalijk, ik las ergens dat Chat aangeeft dat God een veroordelende God is. Vandaar mijn opmerking. En ik kan niet anders dan tot de conclusie komen, met alle urls van Zwaan en bijdragen van verschillende mensen, dat jullie iemand zwaar in de hoek van veroordeling neerzetten. Met Gods woord aan je zijde. Ja .. hoe wassie ook weer... in de naam van God sabelen we iemand kapot...
Je hebt toch wel echt een extreme kijk van zaken zeg. Ik denk dat ik de laatste pagina's meer verwijten om mn oren heb gekregen dan Willemijn.
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: zondag 9 september 2012, 14:14

CHATULIEM619 schreef:
Ik begrijp niet goed waarom jij je zo veroordeeld voelt. Je kunt wel veroordeling lezen, maar je kunt ook wel eens ingaan op wat mensen zeggen en ook nog menen. Wat neem jij een slachtofferrol aan zeg. Wij worden even heerlijk neergezet als Farizeers, een stukje eerder hintte je erop, dat we eigenlijk geen christenen zijn...wie is er aan het veroordelen?
Kijk, zoals ik eerder gesteld heb: je hebt je keuze gemaakt. En vanaf dat moment vind je alles wat wij zeggen benedenmaats, hypocriet, veroordelend. Als je een keuze maakt, moet je ook instaan voor de gevolgen. Wil ik daarmee zeggen wat er staat te gebeuren? Helemaal niet, maar ik zeg wel, dat God onze eigen keuzes ook serieus neemt.

Ik denk dat je de inhoud van mijn stukje niet begrijpt en er wel gelijk je eigen interpretatie aangeeft........Prima hoor.....maar voor jouw verantwoording, niet de mijne.....
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: zondag 9 september 2012, 14:15

CHATULIEM619 schreef:
Je hebt toch wel echt een extreme kijk van zaken zeg. Ik denk dat ik de laatste pagina's meer verwijten om mn oren heb gekregen dan Willemijn.

Je telt ze??? Over kinderachtig en onvolwassen gedrag gesproken zeg.....pfff
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: zondag 9 september 2012, 14:15

LEANNE226 schreef:
De opkomst van de partijen viel me tegen,alleen PVDA en CDA stonden er.......de andere gemeentelijke politici lagen met de derriere in de zon denk ik.......... Twijfelende smiley
Laat die maar lekker rusten. Ik hou van politiek, maar 30 debatten in twee weken is zelfs voor mij teveel om naar te kijken. Hoe meer ik er naar kijk, hoe onduidelijker het allemaal wordt...
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: zondag 9 september 2012, 14:17

WILLEMIJN232 schreef:
Ik denk dat je de inhoud van mijn stukje niet begrijpt en er wel gelijk je eigen interpretatie aangeeft........Prima hoor.....maar voor jouw verantwoording, niet de mijne.....
Je houdt er niet van dat iemand je zegt, dat je vrijblijvendheid over is. Want zo lees ik wel de bijdragen hier. Je hebt gekozen....
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: zondag 9 september 2012, 14:18

CHATULIEM619 schreef:
Laat die maar lekker rusten. Ik hou van politiek, maar 30 debatten in twee weken is zelfs voor mij teveel om naar te kijken. Hoe meer ik er naar kijk, hoe onduidelijker het allemaal wordt...

Zelfs voor mij???? Voel jij je beter dan de doorsnee mens hier op CM?

Voor christenen is het toch eenvoudig, die stemmen christelijk want daar ligt hun hart en waarheid....., dus onduidelijk? Voor jou toch niet?
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: zondag 9 september 2012, 14:19

WILLEMIJN232 schreef:
Mijn geheugen is ook prima en nogmaals.bemoei je niet met zaken die je niets aangaan.....
Ga eens lekker buiten in het zonnetje zitten en kijk eens wat jij allemaal hier zegt, lijkt me een veel betere optie........
En verder ga ik op dat domme bovenstaande stukje niet eens in want je kent de kwestie helemaal niet......je denkt dat je het weet en dat is heel wat anders......Gaat er vaak om wat je niet weet he????
Dus bespaar me je malle schrijfsels.....ook zonde van je tijd....
Geweldig Willemijn, je neemt echt je verantwoordelijkheid he!!! Fantastisch!!!!
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: zondag 9 september 2012, 14:20

CHATULIEM619 schreef:

en zo gaan we maar door, over en weer en wat willen we nu eigenlijk bereiken... elkaar?
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: zondag 9 september 2012, 14:21

CHATULIEM619 schreef:

Ik wel gelukkig.....maar alleen voor zaken die mij aangaan en jou geen fluit aangaan........ Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: zondag 9 september 2012, 14:23

JOL252 schreef:
en zo gaan we maar door, over en weer en wat willen we nu eigenlijk bereiken... elkaar?

Je hebt gelijk Jol....vechten tegen de bierkaai en zonde van mijn schaarse vrije tijd......
Ik ga eens even mijn app lezen van Boer zoekt Vrouw en als Chat dan de Libelle gaat lezen is het weer rustig op het forum....... Knipoog smiley
Maar serieus, je hebt gelijk, dit gaat alleen maar van kwaad tot erger.....
Naar boven

Auteur Bericht
ZWAAN995

BerichtGeplaatst: zondag 9 september 2012, 14:25

1 En weet dit, dat in de laatste dagen ontstaan zullen zware tijden.
2 Want de mensen zullen zijn liefhebbers van zichzelven, geldgierig, laatdunkend, hovaardig, lasteraars, den ouderen ongehoorzaam, ondankbaar, onheilig.
3 Zonder natuurlijke liefde, onverzoenlijk, achterklappers, onmatig, wreed, zonder liefde tot de goeden,
4 Verraders, roekeloos, opgeblazen, meer liefhebbers der wellusten dan liefhebbers Gods;
5 Hebbende een gedaante van godzaligheid, maar die de kracht derzelve verloochend hebben. Heb ook een afkeer van deze.
6 Want van dezen zijn het, die in de huizen insluipen, en nemen de vrouwkens gevangen, die met zonden geladen zijn, en door menigerlei begeerlijkheden gedreven worden;
7 Vrouwkens, die altijd leren, en nimmermeer tot kennis der waarheid kunnen komen.
8 Gelijkerwijs nu Jannes en Jambres Mozes tegenstonden, alzo staan ook deze de waarheid tegen; mensen, verdorven zijnde van verstand, verwerpelijk aangaande het geloof.
9 Maar zij zullen niet meerder toenemen; want hun uitzinnigheid zal allen openbaar worden, gelijk ook die van genen geworden is.
10 Maar gij hebt achtervolgd mijn leer, wijze van doen, voornemen, geloof, lankmoedigheid, liefde, lijdzaamheid.
11 Mijn vervolgingen, mijn lijden, zulks als mij overkomen is in Antiochië, in Ikonium en in Lystre; hoedanige vervolgingen ik geleden heb, en de Heere heeft mij uit alle verlost.
12 En ook allen, die godzaliglijk willen leven in Christus Jezus, die zullen vervolgd worden.
13 Doch de boze mensen en bedriegers zullen tot erger voortgaan, verleidende en wordende verleid.
14 Maar blijft gij in hetgeen gij geleerd hebt, en waarvan u verzekering gedaan is, wetende, van wien gij het geleerd hebt;
15 En dat gij van kinds af de heilige Schriften geweten hebt, die u wijs kunnen maken tot zaligheid, door het geloof, hetwelk in Christus Jezus is.
16 Al de Schrift is van God ingegeven, en is nuttig tot lering, tot wederlegging, tot verbetering, tot onderwijzing, die in de rechtvaardigheid is;

17 Opdat de mens Gods volmaakt zij, tot alle goed werk volmaaktelijk toegerust. 2 Tim. 3.

1 Ik betuig dan voor God en den Heere Jezus Christus, Die de levenden en doden oordelen zal in Zijn verschijning en in Zijn Koninkrijk:
2 Predik het woord; houd aan tijdelijk, ontijdelijk; wederleg, bestraf, vermaan in alle lankmoedigheid en leer.
3 Want er zal een tijd zijn, wanneer zij de gezonde leer niet zullen verdragen; maar kittelachtig zijnde van gehoor, zullen zij zichzelven leraars opgaderen, naar hun eigen begeerlijkheden;
4 En zullen hun gehoor van de waarheid afwenden, en zullen zich keren tot fabelen.

5 Maar gij, wees wakker in alles, lijd verdrukkingen; doe het werk van een evangelist, maak, dat men van uw dienst ten volle verzekerd zij.
6 Want ik word nu tot een drankoffer geofferd, en de tijd mijner ontbinding is aanstaande.
7 Ik heb den goeden strijd gestreden, ik heb den loop geëindigd, ik heb het geloof behouden;
8 Voorts is mij weggelegd de kroon der rechtvaardigheid, welke mij de Heere, de rechtvaardige Rechter, in dien dag geven zal; en niet alleen mij, maar ook allen, die Zijn verschijning liefgehad hebben.
9 Benaarstig u haastelijk tot mij te komen. 2 Tim. 4:1-9.

<><

Zwaan
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: zondag 9 september 2012, 14:26

CHATULIEM619 schreef:
Je houdt er niet van dat iemand je zegt, dat je vrijblijvendheid over is. Want zo lees ik wel de bijdragen hier. Je hebt gekozen....

Dan lees je toch echt verkeerd Chatuliem....... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: zondag 9 september 2012, 14:29

MARIANNE338 schreef:
Ikke wel hoor.......harstikke leuk joh!
En wat zijn al die vrouwen creatief zeg!
Ongelooflijk.......ze sturen zelfs een laars op hahaha........kom er maar op

Tja...om op te vallen gaan vrouwen wel heeeeeel erg ver Lachende smiley

Die zwager van Henkie vond ik maar een bal-aap!
Kan amper nederlands Boze smiley
Henkie dopt zn eigen boontjes wel.....

Ben benieuwd vanavond Marianne........

Knipoog smiley Ik ga er weer voor zitten...... Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: zondag 9 september 2012, 14:30

WILLEMIJN232 schreef:
Je hebt gelijk Jol....vechten tegen de bierkaai en zonde van mijn schaarse vrije tijd......
Ik ga eens even mijn app lezen van Boer zoekt Vrouw en als Chat dan de Libelle gaat lezen is het weer rustig op het forum....... Knipoog smiley
Je llaat hier wel een vreemde indruk achter. Je gaat het vrijblijvend met christelijk principes om. En misschien kunnen we dus een nieuwe scheidslijn maken tussen vrijzinnigheid en orthodoxie, nl. vrijzinnig is ook vrijblijvend en orthodox is verantwoording afleggen...
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: zondag 9 september 2012, 14:34

JOL252 schreef:
Laat dat dus ook bij Hem. En wijd je aan de belangrijkste opdracht:
Heb God lief bovenal etc.
en je naaste als je zelf.

Wanneer iemand met je van visie en wijsheid verschilt... aanvaardt elkaar. Willemijn heeft haar verantwoording en jij de jouwe. Jij hebt de jouw verdedigd en duidelijk gemaakt, Willemijn denkt er anders over.... voila.
Als iemand een feitelijke onjuistheid vermeldt, kan ik daar een opmerking over maken zonder dat daarmee meteen een waardeoordeel aan vastzit. Ga dan ook niet voor mij invullen hoe ik dat bedoel.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: zondag 9 september 2012, 14:37

WILLEMIJN232 schreef:
Zelfs voor mij???? Voel jij je beter dan de doorsnee mens hier op CM?

Voor christenen is het toch eenvoudig, die stemmen christelijk want daar ligt hun hart en waarheid....., dus onduidelijk? Voor jou toch niet?
Wat een vreemde associatie. Maar goed voor jou speciaal als aanvulling voor mij, een grote liefhebber van politiek...

Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op zondag 9 september 2012, 14:38
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: zondag 9 september 2012, 15:50

MARIO216 schreef:
Eindelijk mijn vakantiepapieren binnen... maar moet me wel om 01.00 uur melden op Schiphol.

Dan ga je gewoon laat naar bed en slaapt in het vliegtuig, wie neemt nou een hotel tot één uur bij Schiphol? Fijne vakantie!

Thomas
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221

BerichtGeplaatst: zondag 9 september 2012, 16:15

http://www.youtube.com/watch?gl=NL&v=tzhBr1T-LHc

Faure - Cantique de Jean Racine (Choir of New College, Oxford)
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: zondag 9 september 2012, 16:36

THOMAS968 schreef:
Dan ga je gewoon laat naar bed en slaapt in het vliegtuig, wie neemt nou een hotel tot één uur bij Schiphol? Fijne vakantie!

Thomas

Neem gewoon een van de laatste treinen naar Schiphol en ben dan op zijn laatst om 00.00 uur, hoef dan maar een half uur te wachten om in te checken.
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: zondag 9 september 2012, 16:37

VISSER278 schreef:
Gezinsuitbreiding Lachende smiley

wat zeggie me nou? was gezins-uitbreiding je mooiste moment van de dag vandaag???

wie van de drie? Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
XXMARTIJN651

BerichtGeplaatst: zondag 9 september 2012, 16:38

dat ik weer wakker mocht worden

Laatst aangepast door
XXMARTIJN651
op maandag 10 september 2012, 19:57
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: zondag 9 september 2012, 17:06

HANNAH810 schreef:
wat zeggie me nou? was gezins-uitbreiding je mooiste moment van de dag vandaag???

wie van de drie? Clown smiley

Ja , serieus.
Dennis kwam binnen ..... Pa , ik zie een jonkie.
Dus zoeken en nog es zoeken en jawel hoor . Op den duur zagen we wel 3 jonkies.
Dus het was wel heftig ineens .... een drieling erbij. Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: zondag 9 september 2012, 17:57

http://youtu.be/Ja46og3v0ew

Prachtig.....hier wordt je stil van.....
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: zondag 9 september 2012, 17:59

WILLEMIJN232 schreef:

Wijze woorden.... Dit gaat niet goed komen wees de verstandigste maar en ga lekker de tuin in en negeer dit hele geheel Knipoog smiley

Kom net online lees 2 topics en heb gelijk gegeten en gedronken... Ik ga er niet eens meer inhoudelijk op in.
Naar boven

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Ga naar pagina Vorige 1 ... 4485 4486 4487 4488 4489 4490 4491 ... 6194 Volgende
Pagina 4488 van 6194