Auteur |
Bericht |
|
CORTAZAR588
|
|
Geplaatst: dinsdag 11 september 2012, 21:30
|
|
|
mijn beste is een aanpreek vorm mijn slechtste mag ook.
verder heb ik niet de behoefte om de in rood gekleurde teksten te repliceren.
dan vervalt het in het zelfde haarkloven als met die Sebastiaan. een beetje typisch gereformeerd, veel muggen uitziften en hele kamelen door zwelgen. en als de boeken maar kloppen , de kruideniersmentaliteit.
een sociaal vaardige reactie ? ben je van de pot gerukt ? met die onzinnige geiten wollen sokken kletskoek.
misschien is dit voor jou of jullie een heikel punt want het is nooit leuk om te horen dat iemand je club behoorlijk laakbaar vindt , maar voor mij is het meer dan heikel. het is niet aan het verstand van de protestantse doctrines te peuteren dat ze wel degelijk een aandeel hebben gehad in de holocaust. ook niets doen en toezien is misdadig.
wrs is het allemaal niet zo vers meer , maar de wereld gaat weer de zelfde kant op. en het volk Israel is nog niet zijn eerstgeboorte recht kwijt. ook al vindt Sebastiaan dat waarschijnlijk niet.
iig heb ik nu wel genoeg refo kletskoek gehoord en drammerigheid over bewijzen etc dat het beeld wat ik al van hen had weer helemaal wordt bevestigd.
Handen wassen is onschuld........komt me bekend voor.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: dinsdag 11 september 2012, 21:31
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Sowieso, en Véél wijzer dan zgnmde voorgangers....  | dank je Shanita, heb het ff aan de redactie gemeld. Ik hoop dat ze er wat mee doen...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: dinsdag 11 september 2012, 21:37
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | dank je Shanita, heb het ff aan de redactie gemeld. Ik hoop dat ze er wat mee doen... |
zal wel ff gniffelen zijn, hooguit
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: dinsdag 11 september 2012, 21:42
|
|
|
Kijk Bastiaan, ik begrijp je echt niet. De laatste weken is het getreiter niet van de lucht van Shanita over de evangelische beweging. En daar heb ik nog nooit een bijdrage van je gelezen dat je de manier van doen niet vindt kunnen. Nu is Calvijn de pineut en je zit op de kast. Als de evangelische beweging ervan langs krijgt, vind je het dan vreemd dat Calvijn er ook eens van langs krijgt?? Dat schijnt hier zomaar straffeloos te kunnen, dus wees een vent en veroordeel dat andere dan ook.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: dinsdag 11 september 2012, 21:48
|
|
|
CORTAZAR588 schreef: | mijn beste is een aanpreek vorm mijn slechtste mag ook.
verder heb ik niet de behoefte om de in rood gekleurde teksten te repliceren.
dan vervalt het in het zelfde haarkloven als met die Sebastiaan. een beetje typisch gereformeerd, veel muggen uitziften en hele kamelen door zwelgen. je maakt me met deze tekst uit voor een geestelijk blinde gezien het tekstverband waar je dit uit haalt. ik vat dat op als beledigend. en als de boeken maar kloppen , de kruideniersmentaliteit.
een sociaal vaardige reactie ? ben je van de pot gerukt ? met die onzinnige geiten wollen sokken kletskoek. misschien is dit voor jou of jullie een heikel punt want het is nooit leuk om te horen dat iemand je club behoorlijk laakbaar vindt , maar voor mij is het meer dan heikel. het is niet aan het verstand van de protestantse doctrines te peuteren dat ze wel degelijk een aandeel hebben gehad in de holocaust. ook niets doen en toezien is misdadig. wrs is het allemaal niet zo vers meer , maar de wereld gaat weer de zelfde kant op. en het volk Israel is nog niet zijn eerstgeboorte recht kwijt. ook al vindt Sebastiaan dat waarschijnlijk niet.
iig heb ik nu wel genoeg refo kletskoek gehoord en drammerigheid over bewijzen etc dat het beeld wat ik al van hen had weer helemaal wordt bevestigd.
Handen wassen is onschuld........komt me bekend voor. |
wie gaat er de beledigingen turven?
ikke niet in elk geval...........
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: dinsdag 11 september 2012, 21:54
|
|
|
Hollandser als Hollands: gehaktbal, aardappels met boontjes, en vla toe. Maar evengoed lekkerrrrrr
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE792
|
|
Geplaatst: dinsdag 11 september 2012, 21:55
|
|
|
STEENTJE178 schreef: | Hollandser als Hollands: gehaktbal, aardappels met boontjes, en vla toe. Maar evengoed lekkerrrrrr |
Hier ook een hollandse hap: andijviestampot met spekjes
Voor morgen staan de sudderlapjes al een paar uurtjes op de kookplaat.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: dinsdag 11 september 2012, 21:55
|
|
|
PIETER649 schreef: | zal wel ff gniffelen zijn, hooguit  |
Nou, inderdaad....over lange tenen gesproken........
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: dinsdag 11 september 2012, 21:56
|
|
|
MAMALOE463 schreef: | Er moet nog een scan plaatsvinden maar zoals de internist het nu ziet heeft mijn vader darmkanker, in welk stadium daar worden nu onderzoeken naar gedaan, ben erg verdrietig ervan..... |
Oh joh  Heel veel sterkte en Troost toegewenst.......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: dinsdag 11 september 2012, 21:58
|
|
|
BASTIAAN161 schreef: | Waar heb je het over? NIEMAND heeft beweerd dat Calvijn niets fout kan doen! Alleen de lege aantijgingen en gescheld op hem bleven zonder enige onderbouwing.
Als ik jouw een vuile leugenaar noem, en jij vraagt mij om bewijs. Kan ik dan volstaan om te zeggen dat ik geen bewijs geef, maar jij wel een vuile leugenaar bent, met de toevoeging: waarom denk jij dat jij niets fout kan doen, jij bent niet heilig!
Snap je hoe oneerlijk en onheus men hier over Calvijn spreekt? |
Deze zooi krijg je met dat idiote gequote van jou Bastiaan tussen de regels door. Ik ga niet zitten overtypen, dus zoek zelf maar op waar jij ditmaal op reageerde, t staat hier ergens boven
Maar goed... Jij zegt dus dat NIEMAND zegt dat Calvijn zn fouten had. Nou, das mooi, dat beweerden Corta en ik ook , dus we zijn het eens! Daarnaast trek je mijn opmerking weer de verkeerde kant op, ik had het over de goddeloos fascistische en weerzinwekkende familie die zich ten onrechte Van Oranje noemt maar momenteel gewoon de familie Van Amsberg is.
Dus bij deze: ik scheld graag terecht op die uitvreters, maar jij mag mij niet betichten dat ik op calvijn heb zitten schelden hier, althans... het benoemen van algemeen bekende feiten is geen schelden. Overigens ben ik blij dat ik nooit met deze man in dezelfde tijd geleefd heb, mijn kleur istie niet. of is dat ook schelden?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: dinsdag 11 september 2012, 22:12
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Was je druk met de drieling? Of bang dat je je versliep? |
Ik kan niet alles vertellen natuurlijk. Kan hier moeilijk gaan vertellen dat ik vannacht nog moest afwassen, stofzuigen , dweilen , ramen zemen en nog meer van die huishoudelijke werkzaamheden.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZWAAN995
|
|
Geplaatst: dinsdag 11 september 2012, 22:14
|
|
|
VISSER278 schreef: | Moet hierbij denken aan de preek van gisteravond . Een leeuw , die hoeft geen prooi wat al dood is , ..... nee die zoekt een levende prooi. Een dier wat hij kan verslinden. Een dood beest is te min voor een leeuw. En zo is de satan ook , een briesende leeuw zoekende wie hij kan verslinden. Mensen die ver van God vandaan zijn , nee , daar heeft satan geen oog voor , die heeft hij toch al in de houdgreep. Maar mensen die dicht bij God leven , dáár heeft hij lust in om die als prooi te vangen . Maar gelukkig ..... God waakt over Zijn kudde . Maar die moeten vaak wel veel beproevingen doorstaan. Daarom is het niet voor niks dat Efeze 6 , de geestelijke wapenrusting , in de Bijbel staat. |

Precies.
<><
Zwaan
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: dinsdag 11 september 2012, 22:14
|
|
|
VISSER278 schreef: | Ik kan niet alles vertellen natuurlijk. Kan hier moeilijk gaan vertellen dat ik vannacht nog moest afwassen, stofzuigen , dweilen , ramen zemen en nog meer van die huishoudelijke werkzaamheden.  |
Mag jij jokken van je moeder??????? Het is gewoon privé....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZWAAN995
|
|
Geplaatst: dinsdag 11 september 2012, 22:15
|
|
|
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: dinsdag 11 september 2012, 22:15
|
|
|
HANNAH810 schreef: | wie gaat er de beledigingen turven?
ikke niet in elk geval........... | Ben je weer bezig iemand een ban aan te smeren Hannah?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZWAAN995
|
|
Geplaatst: dinsdag 11 september 2012, 22:17
|
|
|
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: dinsdag 11 september 2012, 22:20
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Mag jij jokken van je moeder??????? Het is gewoon privé.... |
Mag jij alles weten van Visser?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: dinsdag 11 september 2012, 22:20
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Ben je weer bezig iemand een ban aan te smeren Hannah? |
Wat is dit voor insinuatie?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: dinsdag 11 september 2012, 22:25
|
|
|
STEENTJE178 schreef: | Hollandser als Hollands: gehaktbal, aardappels met boontjes, en vla toe. Maar evengoed lekkerrrrrr |
Dus Zeeland ligt tòch in Holland! Dat eet ik nl. iedere dag. Bijna dan hè.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: dinsdag 11 september 2012, 22:28
|
|
|
Ik dacht , dat het een goed idee is, dit topic te gebruiken voor mooie schilderijen, die gebruikt worden ter illustratie van een posting, of gewoon eentje die je ergens tegenkomt en die je aanspreekt en/of die je gewoon mooi vindt.
Iedereen kan schilderen, ja, de een heeft meer talent dan de ander. Maar, ik bedoel, het is ook aan te leren, dmv technieken voor degene met minder of geen talent. En talent kan je ontwikklen door oefenen. Oefening baart kunst.
En ook, als je kunst bekijkt, dan raak je ook geïnspireerd. En schilderen en tekenen maakt zo gelukkig is mijn ervaring. Ook om te bekijken.
Dus ja, als je een mooi schilderij ziet, kan je hem hier plaatsen , in dit topic.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: dinsdag 11 september 2012, 22:30
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Ik dacht , dat het een goed idee is, dit topic te gebruiken voor mooie schilderijen, die gebruikt worden ter illustratie van een posting, of gewoon eentje die je ergens tegenkomt en die je aanspreekt en/of die je gewoon mooi vindt.
Iedereen kan schilderen, ja, de een heeft meer talent dan de ander. Maar, ik bedoel, het is ook aan te leren, dmv technieken voor degene met minder of geen talent. En talent kan je ontwikklen door oefenen. Oefening baart kunst.
En ook, als je kunst bekijkt, dan raak je ook geïnspireerd. En schilderen en tekenen maakt zo gelukkig is mijn ervaring. Ook om te bekijken.
Dus ja, als je een mooi schilderij ziet, kan je hem hier plaatsen , in dit topic. |
Iedereen kan schilderen JA net als tante til ken ik wel maar het idee is leuk hoor
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZWAAN995
|
|
Geplaatst: dinsdag 11 september 2012, 22:32
|
|
|
1 Gij kinderen, zijt uw ouderen gehoorzaam in den Heere; want dat is recht. 2 Eert uw vader en moeder (hetwelk het eerste gebod is met een belofte), 3 Opdat het u welga, en dat gij lang leeft op de aarde. 4 En gij vaders, verwekt uw kinderen niet tot toorn, maar voedt hen op in de lering en vermaning des Heeren. 5 Gij dienstknechten, zijt gehoorzaam uw heren naar het vlees, met vreze en beven, in eenvoudigheid uws harten, gelijk als aan Christus; 6 Niet naar ogendienst, als mensenbehagers, maar als dienstknechten van Christus, doende den wil van God van harte; 7 Dienende met goedwilligheid den Heere, en niet de mensen; 8 Wetende, dat zo wat goed een iegelijk gedaan zal hebben, hij datzelve van den Heere zal ontvangen, hetzij dienstknecht, hetzij vrije. 9 En gij heren, doet hetzelfde bij hen, nalatende de dreiging; als die weet, dat ook uw eigen Heere in de hemelen is, en dat geen aanneming des persoons bij Hem is. 10 Voorts, mijn broeders, wordt krachtig in den Heere, en in de sterkte Zijner macht. 11 Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. 12 Want wij hebben den strijd niet tegen vlees en bloed, maar tegen de overheden, tegen de machten, tegen de geweldhebbers der wereld, der duisternis dezer eeuw, tegen de geestelijke boosheden in de lucht. 13 Daarom neemt aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt wederstaan in den bozen dag, en alles verricht hebbende, staande blijven. 14 Staat dan, uw lenden omgord hebbende met de waarheid, en aangedaan hebbende het borstwapen der gerechtigheid; 15 En de voeten geschoeid hebbende met bereidheid van het Evangelie des vredes; 16 Bovenal aangenomen hebbende het schild des geloofs, met hetwelk gij al de vurige pijlen des bozen zult kunnen uitblussen. 17 En neemt den helm der zaligheid, en het zwaard des Geestes, hetwelk is Gods Woord. 18 Met alle bidding en smeking, biddende te allen tijd in den Geest, en tot hetzelve wakende met alle gedurigheid en smeking voor al de heiligen; 19 En voor mij, opdat mij het Woord gegeven worde in de opening mijns monds met vrijmoedigheid, om de verborgenheid van het Evangelie bekend te maken; 20 Waarover ik een gezant ben in een keten, opdat ik in hetzelve vrijmoediglijk moge spreken, gelijk mij betaamt te spreken. 21 En opdat ook gij moogt weten hetgeen mij aangaat; en wat ik doe, dat alles zal u Tychikus, de geliefde broeder en getrouwe dienaar in den Heere, bekend maken; 22 Denwelken ik tot datzelfde einde tot u gezonden heb, opdat gij onze zaken zoudt weten, en hij uw harten zou vertroosten. 23 Vrede zij den broederen, en liefde met geloof, van God den Vader, en den Heere Jezus Christus. 24 De genade zij met al degenen, die onzen Heere Jezus Christus liefhebben in onverderfelijkheid. Amen. Ef.6.
<><
Zwaan
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZWAAN995
|
|
Geplaatst: dinsdag 11 september 2012, 22:42
|
|
|
Calvijn is dood en men heeft een heftig discussie hier sjonge net als de kabinet dat doen veel blabla om hun verhaal af te steken. Elk mens hier op aarde krijgt hem of haar portie wel na de dood. Besteed je tijd meer in de Heer dan in iemand die al dood is als Calvijn. Zo denk ik erover.
<><
Zwaan
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOB303
|
|
Geplaatst: dinsdag 11 september 2012, 22:44
|
|
|
hoi willemijn.
je was het niet eens met de laatste regel van het gedicht. dat is op zich wel te begrijpen. in de bijbel staat dat de rechtvaardige 7 maal per dat struikelt. heel vaak betekend dat.
toch is het wel waar wat in het gedicht staat. het geldt degenen die werkelijk in Christus zijn. ze hebben met Hem mogen ruilen; Hij heeft hun zonden gedragen, zij krijgen zijn volmaakte gerechtigheid. in de bijbel wordt dit vergeleken met een wit kleed. ze zijn rein in Hem.
maakt dit zorgeloze mensen?
Nee. Het ware geloof in Hem heeft in zich dat het Christus weldaden aanneemt, en van daaruit dankbaar is. In de gelovigen is dit helaas niet altijd even sterk aanwezig, maar het wordt als het goed is wel steeds meer hun begeerte. het is een kenmerk van het ware geloof, dat de gelovige altijd streeft naar volmaaktheid.
Ze hebben een Zaligmaker Die hen lief heeft gehad en ook lief zal hebben tot het einde. Hijzelf zorgt ervoor dat ze niet zo zullen struikelen dat ze het geloof zullen verloochenen of verloren gaan.
zijn ze dan niet verantwoordelijk voor hun daden?
dat zijn ze wel, je kunt bv. in de bijbel lezen dat jakob zijn vader bedriegt, en vervolgens door zijn oom, en weer later door zijn zoons bedrogen wordt. hieruit kunnen we leren dat God het niet goedkeurde wat hij deed. toch kwam hij met Zijn God niet bedrogen uit. Daarom is hij, ondanks dat zijn falen niet goed te praten is, toch zo gelukkig.
er zijn altijd gelovigen geweest. wij kunnen niet aan de buitenkant zien of het vanbinnen waar is. het komt er op aan of ons geloof niet door onszelf gemaakt is, maar door God aan ons geschonken is. dat zal dan ook in onze wandel te zien zijn.
zeg dus nooit, niemand is volmaakt en ik ook niet, dus een zonde meer of minder maakt niet uit. of we moeten zelf de straf voor onze zonden dragen, of Hij heeft onze zonden gedragen en dan wil je ook voor Hem leven.
gr. Job[b]
Laatst aangepast door
|
JOB303
|
op dinsdag 11 september 2012, 22:50
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: dinsdag 11 september 2012, 22:45
|
|
|
CORTAZAR.......
Wat een heerlijk makkelijk leesbaar profiel heb je...!!! Ik begreep alles..... Veel eenvoudiger leesbaar dan Engels!!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: dinsdag 11 september 2012, 22:51
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | CORTAZAR.......
Wat een heerlijk makkelijk leesbaar profiel heb je...!!! Ik begreep alles..... Veel eenvoudiger leesbaar dan Engels!!!! |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: dinsdag 11 september 2012, 22:51
|
|
|
hele mooi bijdrage Job dank je wel
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: dinsdag 11 september 2012, 22:52
|
|
|
VISSER278 schreef: | Dus Zeeland ligt tòch in Holland! Dat eet ik nl. iedere dag. Bijna dan hè. |
Ah, dan ben je geslaagd voor het praktijkgedeelte van je inburgeringsexamen, Visser. Nu de theorie nog...........
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CORTAZAR588
|
|
Geplaatst: dinsdag 11 september 2012, 22:56
|
|
|
ja is dat haar tactiek ? mmmm was ook niet van plan om erop te reageren. wellicht is Sebastiaan ook onderdeel van de ban commissie ?
que pena para ellos .........non vale a pena
hasta la vista
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CORTAZAR588
|
|
Geplaatst: dinsdag 11 september 2012, 23:00
|
|
|
ja t is stil aan de overkant .........
Sebastiaan is met Hanna in conclaaf en zoekt in de boeken naar bewijzen.
Mijn kleur is t ie ook niet die C en de fam Von Amsberg ook niet, uitvreters en profiteurs.
en ze verkopen hun moeder nog ( wordt moeilijk ) maar als ze nog leefde onze Juli dan werd ze verkocht.
wordt vervolgd
|
|
Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
 |