ChristianMatch

Forum

daten
Ga naar pagina Vorige 1 ... 4499 4500 4501 4502 4503 4504 4505 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Over ChristianMatch
Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: woensdag 12 september 2012, 19:52

Eigenlijk krijgen de meeste mensen ermee te maken. Contact leggen en daten. Hieronder staan de tips van CM vermeld wat betreft daten, met name de eerste kennismaking... Wat vind je ervan, en wat voor ervaringen heb je ermee?

Over mailen en chatten
Heb je geen antwoord op je mail gehad? Heb je een blauwtje gelopen? Relax. Til niet te zwaar en wees niet te snel teleurgesteld.
Zorg dat je verwachtingen niet te hooggespannen zijn; anderen merken dat en kunnen daardoor afgeschrikt worden.
Focus je niet te veel op "het doel", maar ontspan en geniet van "het middel": alles wat ChristianMatch je te bieden heeft, de kick, de gezelligheid en de nieuwe vrienden.
Wees niet te afwachtend, maar durf die eerste stap naar een ander af en toe te zetten. Zo lang je dat op een relaxte manier doet, kan er toch niks mis gaan? Trouwens, wanneer je zelf geen mailtjes stuurt, moet je niet klagen wanneer je geen mailtjes ontvangt Knipoog smiley
Zorg dat je eerste mailtje of privé-chatbericht niet opdringerig, maar luchtig en ongedwongen is.
Een leuke aanleiding om iemand een mailtje te sturen is iemands verjaardag bijvoorbeeld. Ook zou je nieuwe leden welkom kunnen heten, onder het motto "the early bird catches the worm".
Personaliseer je mail. Zorg dat elk mailtje dat je stuurt anders is, afgestemd op de ontvanger. Je kunt bijvoorbeeld inhaken op iemands profiel. Zeg bijvoorbeeld niet alleen dát je aangesproken bent door het profiel van de ander, maar vertel wát je aansprak in het profiel van die ander, en waaróm. Laat zo zien dat je zorg besteedt aan je contacten.
Toon oprechte interesse in de ander. Praat niet alleen over jezelf, maar reageer ook op wat de ander zegt of schrijft, door gerichte vragen te stellen.
Onthou dat je christen bent. We hebben een voorbeeldfunctie, en hebben een belangrijke verantwoordelijkheid naar elkaar en naar onszelf toe. Dit geldt ook voor je woorden, gesprekken en uitlatingen op ChristianMatch. Blijf daarom vriendelijk en beleefd, en behandel elkaar met respect, als broeders en zusters in de Heer.
Voor stalken, leugens, bedrog, roddel, op een platte manier over seks praten, spam, ongewenste intimiteiten, en andere overtredingen van de algemene voorwaarden is simpelweg geen enkele plaats op ChristianMatch.

Over je profiel
Je hoeft in je profiel niet het achterste van je tong te laten laten zien. Vertel daarom in je profielteksten nooit méér over jezelf dan waar je je prettig bij voelt. Laat gerust vragen leeg.
Echter, profielen met interessante en uitgebreide profielteksten worden beter gelezen, en nodigen uit tot reactie. Uitgebreide profielen kunnen dus rekenen op meer mails.
Blijf altijd eerlijk in wat je in je profiel schrijft. Vertel geen halve waarheden, of andere zaken waardoor anderen een verkeerd beeld van je kunnen krijgen. Dit doe je ook voor jezelf, want hiermee voorkom je teleurstellingen en misverstanden later. Met openheid en oprechtheid, in wie je bent en wat je zoekt, kun je ook veel winnen.
Vergeet niet om minimaal 1 foto bij je profiel te plaatsen. Profielen met foto's worden tot tien keer vaker bezocht.
Let bij je profiel goed op je grammatica en vermijd spel- en taalfouten. Het zou zonde zijn als mensen afknappen omdat je profiel slordig geschreven is.
Hou je profiel up to date, en pas je profielteksten en foto's regelmatig aan. Zo hou je je profiel interessant en wordt je profiel vaker bezocht.

Over je privacy
Bescherm je eigen privacy en word in je eerste paar mails niet te persoonlijk naar elkaar toe. Verstrek niet te snel contact-informatie, zoals telefoonnummers en e-mailadressen. Je kent de andere persoon tenslotte nog niet, je weet niet of de ander te vertrouwen is, en je weet niet of je zult blijven mailen met elkaar.
Mensen die je gelijk in hun eerste mailtje hun e-mailadres geven, of je gelijk vragen naar je mobiele nummer, of snel buiten ChristianMatch om contact met je zoeken, hebben waarschijnlijk verkeerde bedoelingen. Ze kunnen je privacy schenden en je lastig vallen, zonder dat je ze nog kunt blokkeren. We adviseren je dan ook om niet in te gaan op dergelijke mails of verzoeken.
ChristianMatch doet veel moeite om je privacy te beschermen -- maak gebruik van deze mogelijkheden. Gebruik de veilige omgeving van ChristianMatch om elkaar eerst rustig en anoniem beter te leren kennen, en neem hier de tijd voor.
Laat je nooit opjagen om je persoonlijke contactgegevens te verstrekken of om iets af te spreken. Vertrouw op je eigen instinct. Trek het je niet aan wanneer anderen je misschien paranoïde vinden. Jouw privacy en veiligheid gaan voor alles.

Over jullie eerste afspraakje
Het is verstandig om voor je eerste afspraakje niet gelijk een hele dag af te spreken, dit kun je beter bewaren voor het tweede afspraakje. Hiermee voorkom je dat je al na 10 minuten tot de conclusie komt dat het een hele lange dag gaat worden. Spreek bijvoorbeeld alleen af voor een kopje koffie.
Spreek bij voorkeur af tussen andere mensen, bijvoorbeeld een restaurant of een winkelcentrum. Echter, je eigen vrienden en familie meenemen naar een afspraakje, dat doe je natuurlijk niet...
Vertel iemand uit je naaste omgeving waar en met wie je afgesproken hebt.
Vergeet niet om van tevoren mobiele telefoonnummers uit te wisselen, zodat je elkaar tijdens je date niet mis kunt lopen.
Hoewel het uiterlijk niet het allerbelangrijkste is, krijg je nooit een tweede kans om een goede eerste indruk te maken. Zorg dus dat je er goed verzorgd uitziet.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: woensdag 12 september 2012, 20:00

ZEELAND736 schreef:
Jij mag er blijven...maar of wij komen.... Knipoog smiley

asteblief zeg Verraste, verbaasde smiley blijf lekker daar!!
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: woensdag 12 september 2012, 20:02

CHATULIEM619 schreef:
Nu vul je voor een ander in hoe hij vergeving ervaart. Wie zegt dat dat oppervlakkig is? Je koppelt voortdurend vergeving met oppervlakkigheid. We zien toch zelf hoeveel moeite je hebt een ander te vergeven? Wil je dan zeggen dat dat makkelijk is? Maar het is wel je verantwoordelijkheid dat te doen...

kunnen jullie niet es lekker gaan daten met tweetjes?
hoeft niet bij n bakkie vloeibaar asfalt te blijven, ga gerust samen paintballen ofzo Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: woensdag 12 september 2012, 20:03

Dit kun je toch gewoon zelf lezen bij de datingtips Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: woensdag 12 september 2012, 20:05

PIETER649 schreef:
ik was dees ochtend de allereerste in t stembureau en ik heb voor t eerst van mn leven op de grote blonde leider gestemd.

Van der Staay is toch vrij klein? Noem jij dat een grote blonde reus?????

Verraste, verbaasde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: woensdag 12 september 2012, 20:06

PIETER649 schreef:
hoeft niet bij n bakkie vloeibaar asfalt te blijven, ga gerust samen paintballen ofzo Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Lost dat die problemen op???
Oke...ga ik NU daten!!!!!!!!!

Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: woensdag 12 september 2012, 20:06

ERIKA129 schreef:
Ze mag wel alles eten he Knipoog smiley maar weten is twee Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Ach joh das de leeftijd he vrouwen van 57 denken dat ze alles mogen weten Clown smiley Knipoog smiley

Erika....... Knipoog smiley beetje meer respect he? Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: woensdag 12 september 2012, 20:12

ERIKA129 schreef:
hihi ik ben niet altijd wijs he Knipoog smiley Clown smiley

Wel eigenwijs toch? Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: woensdag 12 september 2012, 20:16

ZEELAND736 schreef:
Dat is vast (niet?)de laatste keer dat je zoiets doet....
Joh...gewoon wat minder pizzas afhalen...
En mocht Annet mopperen...taartje of een bos bloemen doet wonderen....

In Duitsland is alles beter, maar met boetes betaal je daar ook minder????

stukken minder Lachende smiley dit geintje had me in nederland een maand-niets-meer-te-eten gekost.
maar goed, deze 6 tientjes blijft zondegeld...

zondegeld betekend dat dat verkeersboetes eigenlijk occult zijn? Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE792

BerichtGeplaatst: woensdag 12 september 2012, 20:18

PIETER649 schreef:

darten lijkt me een minder goed plan....
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: woensdag 12 september 2012, 20:19

WILLEMIJN232 schreef:
Van der Staay is toch vrij klein? Noem jij dat een grote blonde reus?????

Verraste, verbaasde smiley

van der staay? wiesdah??

enne... ik heb op de groze blonde leider gestemt, niet op omo ( witte reus wast beter maar ik zag geen omo op het formulier )
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: woensdag 12 september 2012, 20:21

ANNETTE792 schreef:

ook occult zeker? Gefrustreerde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE792

BerichtGeplaatst: woensdag 12 september 2012, 20:23

ZEELAND736 schreef:
Dat is vast (niet?)de laatste keer dat je zoiets doet....
Joh...gewoon wat minder pizzas afhalen...
En mocht Annet mopperen...taartje of een bos bloemen doet wonderen....

In Duitsland is alles beter, maar met boetes betaal je daar ook minder????

Euh.....dr ligt er ook nog 1 van mij in de kast Verlegen lachende smiley
Dat was 75 waar ik 60 mocht.....na anderhalf uur in de file met een gillende peuter op de achterbank.
En ja, de boetes zijn hier stukken goedkoper, die 15 km te hard kost me 20 euro.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: woensdag 12 september 2012, 20:24

Woensdag 12 september, Psalm 106: 34-42; Eigen schuld.

Vandaag kan ik er niet om heen: er is in het psalmgedeelte dat aan de orde is geen mooie tekst te vinden, geen vriendelijke bemoediging, geen opwekkend woord, niets van dat al. Het is één grote aanklacht tegen Israël, vanwege de wijze waarop men zich, eenmaal in het beloofde land aangekomen, vermengde met de volkeren daar. Met alle gevolgen van dien… Men deinsde er niet voor terug eigen vlees en bloed op te offeren aan de afgoden. ‘Een stroom van bloed ontheiligde het land.’ Kortom, bepaald lieverdjes waren het niet, die volkeren van Kanaän! Zij joegen letterlijk hun eigen kinderen de dood in ter wille van een stelletje nepgoden. En dát is nu precies wat Israëls God niet hebben kan! Hij kan niet luchten of zien. Zulke offers heeft Hij al meer dan voldoende geroken in de landen denk aan de baby’s die in de Nijl verdonken werden. In Babylonië slokten vlammen gretig op om de goden te behagen. Dat moet afgelopen zijn! Weg met zulke praktijken! En zo wordt aan Israël opdracht gegeven de volkeren van Kanaän uit te roeien, in de hoop het kwaad nog enigszins te beteugelen.
Ik denk aan de geallieerden in de oorlog. Ze doodden nazi’s, in de hoop Joden te kunnen sparen. Dat zeg ik niet om een sluitende verklaring te leveren voor de bevelen tot uitroeiing zoals we die in de Bijbel tegenkomen. Ik denk dat daar ook een heel menselijk aspect een rol in heeft gespeeld. Feit is en blijft: wie het kwaad laat voorwoekeren, laadt schuld op zich. Daarom wordt van Israël gezegd:

Zij hebben Gods bevel veracht,
De heidenen niet omgebracht,
zij stonden voor hun invloed open.
Door eigen schuld is Israël
toen blindelings in de val gelopen
van het verdwaasd afgodisch spel.
Naar boven

Auteur Bericht
CORTAZAR588

BerichtGeplaatst: woensdag 12 september 2012, 20:32

de kennis van de gerformeerde broeders is niets op tegen.
daar zal ook niet de crux / de quintessence liggen.

waar het ligt is de exegese , die blijkbaar zo nauwgezet wordt opgevat , dat er hele bijzondere opvattingen uitkomen.
opvattingen , die een volksgroep wegzetten en veroordelen.
en uiteraard zie ik het verkeerd en moet ik met hetzij bewijzen komen of diepgaande theologische bespiegelingen.

daar pas ik voor.
het is duidelijk dat ondanks de holocaust en alle andere ellende die er geschiedt is onder de hemel , dat de leerstelligheden nog steeds prevaleren.

het is wellicht een open deur intrappen , maar slavernij is ook zo n gedrocht uit de pijp van de blanke , hervormde , zich verheven achtende blanke man.

is ook heel lang met de bijbel in de hand goed gepraat.
en het ontnemen van de Joodse nederlanders hun plaats en waardigheid hoort daar ook bij.

en als de tijdgeest , zoals sommigen hier durven te beweren , een vergoedelijking van het handelen van Calvijn met Miguel Servet zou zijn , dan kan ik er ook nog wel een paar bedenken.

dan was het verraden van ondergedoken joden ook gezien de tijdsgeest geheel in lijn met de wil van de bezetter.

ja .......dan is moord geen moord meer maar een gevolg van de e=sentimenten van die tijd.
die Calvijn hoefde Servet niet aan te geven .......
Toch deed hij het.

en hij wist wat er zou gaan gebeuren met Servet.
dan ben je een verrader , niet meer en niet minder.

ik wil de bronnen en titels wel citeren waarin dit allemaal is terug te vinden.
Maar ook hierin is het mi evident dat ik geen leugens zou gaan rondspuien.
iedereen die Calvijn hoog heeft zitten , zou ook eens naar de smeerlapperij moeten zien , die hij op zn geweten heeft.
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: woensdag 12 september 2012, 20:34

PIETER649 schreef:
stukken minder Lachende smiley dit geintje had me in nederland een maand-niets-meer-te-eten gekost.
maar goed, deze 6 tientjes blijft zondegeld...

zondegeld betekend dat dat verkeersboetes eigenlijk occult zijn? Smiley die vol vragen zit

Als die boetes uit te drijven zijn... is het occult... maar ik vrees dat je inderdaad moet dokken.
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: woensdag 12 september 2012, 20:48

PIETER649 schreef:
ook occult zeker? Gefrustreerde smiley

ja Pieter levensgevaarlijk occult Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CORTAZAR588

BerichtGeplaatst: woensdag 12 september 2012, 20:48

slechtste moment van de dag.....
als je helemaal klaar bent voor de mooie zomerdag en overeenkomstig jezelf hebt gekleed en dan ......

je voelt hem wel denk ik ?

dan wil ik acuut weg uit dit regenland.

is een heel veel voorkomend slecht moment.

kost geen geld , maar als je het zou moeten uitdrukken in een boete voor te hard rijden , dan komt het overeen met die van Pieter.

lekker tuffen , 140-150 km/uur , mooie kruis snelheid en dan ......flits ...een koude douche.
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: woensdag 12 september 2012, 20:54

CORTAZAR588 schreef:
als je helemaal klaar bent voor de mooie zomerdag en overeenkomstig jezelf hebt gekleed en dan ......

kost geen geld , maar als je het zou moeten uitdrukken in een boete voor te hard rijden , dan komt het overeen met die van Pieter.

lekker tuffen , 140-150 km/uur , mooie kruis snelheid en dan ......flits ...een koude douche.

eh af en toe weer-oline raadplegen?
Naar boven

Auteur Bericht
CORTAZAR588

BerichtGeplaatst: woensdag 12 september 2012, 21:06

ja in mn enthousiasme en vertrouwen denk ik dan ......
het zal nu toch wel een keer goed gaan?

in het vervolg toch maar even alle kaarten op lijn onderzoeken.
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: woensdag 12 september 2012, 21:10

Pfff vandaag genesis 22,23 en 24 veel te veel hoor. Ik lees alleen 22.
Een overbekend verhaal waarbij ik de (mij altijd uitgelegde) geestelijke betekenis wel kan dromen.
Maar de laatste tijd roept dit verhaal steeds meer vragen op;
God praat tegen Abraham hoe? Hardop? of hoort Abraham dit in zijn binnenste(zo hoor ik Gods stem wel eens)? God vraagt Abraham om zijn zoon aan Hem te offeren op een nog later te noemen berg.
En Abraham gaat! Ongelooflijk! Uit de Hebreeënbrief weten we dat Abraham er over nagedacht heeft dat God Izaäk weer uit de dood op kon wekken.
Heeft hij er met Sara over gesproken? Zo ja waarom hing ze dan niet aan zijn benen om hem tegen te houden,
Over Izaäk lezen we al helemaal weinig. Hij zegt niets moet zelf het hout dragen en vraagt zich wel af waar het offerlam is. Maar neemt genoegen met het antwoord van zijn vader. Wat zou hij gedacht hebben toen zijn vader hem op het altaar vastbond en het mes boven zijn hoofd hief. Vreselijk toch. Kon hij zijn vader begrijpen kon hij hem vergeven. wij weten dat dit heel goed af loopt maar dat wisten zij nog niet.
Dit verhaal is toch een beetje een gruwelverhaal, het staat ver van mij af ik zou dit nooit doen. Maar oke ik leef ook niet in de tijd dat er kinderen worden geofferd. God verbind in elk geval Zijn zegen hier weer aan
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: woensdag 12 september 2012, 21:14

ZEELAND736 schreef:
Lost dat die problemen op???
Oke...ga ik NU daten!!!!!!!!!

Knipoog smiley

mag ik met je mee, zeeland???

gaan we samen paintbal-daten, ja?
Naar boven

Auteur Bericht
SVEN797

BerichtGeplaatst: woensdag 12 september 2012, 21:21

ANNETT E792 schreef:
Precies... helemaal mee eens, je kan beter naar een lekker strand gaan. Coole smiley met zonnebril
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: woensdag 12 september 2012, 21:32

Pieter, Annette, Roelande en Sven:

Eerst laat Chatuliem op het forum weten dat hij door mijn occulte gedachten niet in mij geïnteresseerd is....Ik loop dus een blauwtje...........

Wat doen jullie???? Stellen een date voor met allerhande suggesties........pffff
en maken mijn hartezeer nog een beetje erger Boze smiley Boze smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: woensdag 12 september 2012, 21:34

WILLEMIJN232 schreef:
Pieter, Annette, Roelande en Sven:

Eerst laat Chatuliem op het forum weten dat hij door mijn occulte gedachten niet in mij geïnteresseerd is....Ik loop dus een blauwtje...........

Wat doen jullie???? Stellen een date voor met allerhande suggesties........pffff
en maken mijn hartezeer nog een beetje erger Boze smiley Boze smiley

ga je mee, paintball-daten, willemijn? Lachende smiley met blinkend witte tanden
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: woensdag 12 september 2012, 21:34

CORTAZAR588 schreef:

Weerplaza op je Iphone zetten......krijg je een half uur van tevoren een geluid van een regenbuitje als het in jouw stad gaat regenen.......
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: woensdag 12 september 2012, 21:36

PIETER649 schreef:
van der staay? wiesdah??

enne... ik heb op de groze blonde leider gestemt, niet op omo ( witte reus wast beter maar ik zag geen omo op het formulier )

- 11 he?
Naar boven

Auteur Bericht
CARMEN073

BerichtGeplaatst: woensdag 12 september 2012, 21:36

1 van zijn mooiste schilderijen... vind ik...

Michel van den Einden:

Laatst aangepast door
CARMEN073
op woensdag 12 september 2012, 21:37
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: woensdag 12 september 2012, 21:37

CARMEN073 schreef:
1 van zijn mooiste schilderijen... vind ik...

Michel van den Einden:

het is wel erg spiritueel, mag dat wel????? Verraste, verbaasde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: woensdag 12 september 2012, 21:38

hij is inderdaad heel mooi
Naar boven

ChristianMatch forum index » Over ChristianMatch
Ga naar pagina Vorige 1 ... 4499 4500 4501 4502 4503 4504 4505 ... 6194 Volgende
Pagina 4502 van 6194