Auteur |
Bericht |
|
CARMEN073
|
|
Geplaatst: vrijdag 14 september 2012, 13:17
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Anders ga je met de kinderen...pepernoten bakken....dat is zulk leuk werk.. Doet mij denken aan toen ze klein waren...en ze hebben het er nog over... Aan tafel ...allemaal ""soepballetjes""draaien...en ze dan op de bakplaat allemaal een ""deukje""geven.... (ze waren zo op ook!!!!) |
Je vergeet nog een handeling. Alvorens ze op te eten doop je zo nog ff in een bakje au bain marie gesmolten pure chocolade
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: vrijdag 14 september 2012, 13:29
|
|
|
CARMEN073 schreef: | Hoewel het mogelijk is dat mensen te gemakkelijk met vergeving omgaan denk ik dat we ons niet mogen laten leiden door onvergevingsgezindheid.
Jezus vertelt in Matth 18 (vs 23-35) niet voor niets de gelijkenis van iemand die veel was kwijtgescholden, maar zelf niet wilde vergeven. De koning trekt alsnog zijn vergeving in. En Jezus besluit met de woorden: "Alzo zal ook mijn hemelse Vader u doen, indien gij niet, een ieder zijn broeder, van harte vergeeft."
In het gebed dat Jezus ons geleerd heeft vind je dit principe ook weer duidelijk terug:en vergeef ons onze schulden, gelijk ook wij vergeven onze schuldenaren;.
Het gaat erom dat wij niet kunnen bevatten hoeveel God ons eigenlijk heeft kwijtgescholden. Wanneer wij wachten met vergeven totdat iemand volgens ons voldoende besef heeft wat hij/zij heeft aangericht, dan gaan we op Gods troon zitten. Daarbij laten we zien dat we zelf niet beseffen hoeveel God ons heeft kwijtgescholden.
Tenslotte is het goed om te beseffen dat het schuldig houden van een broeder/zuster eigenlijk het werk is van de satan. Van hem staat geschreven: "... want de aanklager van onze broeders, die hen dag en nacht aanklaagde voor onze God, is nedergeworpen." Openb.12:10 Zouden wij aan satans zijde willen staan om onze medegelovigen aan te klagen bij God? |
Zo zou het moeten zijn, de praktijk des levens is een stuk weerbarstiger.... en inzicht is belangrijker dan wat termen hoe het moet.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: vrijdag 14 september 2012, 13:33
|
|
|
CARMEN073 schreef: | Je vergeet nog een handeling. Alvorens ze op te eten doop je zo nog ff in een bakje au bain marie gesmolten pure chocolade  |
Hoe kun je me...deze goedbedoelde lekkere combo....aan bevelen!!!! IK...die zo gruwelijk veel van chocolade hou??? Die nu net 5 kilo kwijt is...maar wel heb GEKEKEN naar de zakjes met chocolade pepernoten!!! (doorgelopen...en NIKS gekocht!!!) Dat op zich...is voor mij al een overwinning) NIKS pepernoten...NIKS chocola...niks bakkie Au bain..wel au weegschaal..
Laatst aangepast door
|
ZEELAND736
|
op vrijdag 14 september 2012, 13:38
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CARMEN073
|
|
Geplaatst: vrijdag 14 september 2012, 14:00
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Hoe kun je me...deze goedbedoelde lekkere combo....aan bevelen!!!! IK...die zo gruwelijk veel van chocolade hou??? Die nu net 5 kilo kwijt is...maar wel heb GEKEKEN naar de zakjes met chocolade pepernoten!!! (doorgelopen...en NIKS gekocht!!!) Dat op zich...is voor mij al een overwinning) NIKS pepernoten...NIKS chocola...niks bakkie Au bain..wel au weegschaal..  |
Die voorgebakken prut moei jook niet kopen...
Alleen de zelfgemaakte zijn ècht lekkur. En geloof me; die zijn zo 'zwaar' dat je er echt niet zoveel van eet hoor
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: vrijdag 14 september 2012, 14:14
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Zo zou het moeten zijn, de praktijk des levens is een stuk weerbarstiger.... en inzicht is belangrijker dan wat termen hoe het moet..... | Ik denk eerder dat gebed en Gods Heilige Geest je erbij kan helpen. Want Hij overtuigt van zonde en ongerechtigheid.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: vrijdag 14 september 2012, 14:22
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Zo zou het moeten zijn, de praktijk des levens is een stuk weerbarstiger.... en inzicht is belangrijker dan wat termen hoe het moet..... |
Ja inzicht is inderdaad belangrijk! Hoe krijgen we dat inzicht volgens de Bijbel toch door Gods woorden Zijn instellingen. Die werden toch door Carmen geciteerd en overwogen?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CARMEN073
|
|
Geplaatst: vrijdag 14 september 2012, 14:26
|
|
|
Vandaag... zo plotseling, ineens zonder ook maar enige waarschuwing is de HERFST begonnen
Ik weiger!
Mijn winterkleding is pas opgeborgen en blijft daar voorlopig.
Ik houd mijn slippers aan tot minstens 1 oktober
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: vrijdag 14 september 2012, 14:28
|
|
|
CARMEN073 schreef: | Vandaag... zo plotseling, ineens zonder ook maar enige waarschuwing is de HERFST begonnen
Ik weiger!
Ik houd mijn slippers aan tot minstens 1 oktober  |
Je winterkleding is pas opgeborgen??? nou jij liever als ik met je slippers tot 1 oktober. Heb vandaag weer sokken en schoenen aangedaan
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: vrijdag 14 september 2012, 14:33
|
|
|
CARMEN073 schreef: | Vandaag... zo plotseling, ineens zonder ook maar enige waarschuwing is de HERFST begonnen
Ik weiger!
Ja, ik zit ook zwaar in de ontkenning. Ik weiger ook.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: vrijdag 14 september 2012, 14:42
|
|
|
Ik weiger!
Ja hier ook alleen heb verhipte koude tenen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: vrijdag 14 september 2012, 14:44
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Ja hier ook alleen heb verhipte koude tenen  |
ja haha had ik ook dus lekker sokken en schoenen aan
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: vrijdag 14 september 2012, 14:44
|
|
|
CARMEN073 schreef: | Je vergeet nog een handeling. Alvorens ze op te eten doop je zo nog ff in een bakje au bain marie gesmolten pure chocolade  |
Wil jij niet zo gemeen zijn ja Das een enorme dikmaker Dus droge pepernoten hier
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FREEDOM929
|
|
Geplaatst: vrijdag 14 september 2012, 14:49
|
|
|
Hallo lieve broers en zussen,
Persoonlijk ben ik bekend met allerlei verschillende kerkstromingen, van zwaar gereformeerd tot evangelisch tot zeer charismatisch. Ik voer vaak gesprekken met mensen uit die verschillende stromingen en merk dat de opvattingen over de wet (10 geboden + Joodse leefregels) nogal uiteenlopend zijn. Op zich wel logisch, maar het heeft mij verbaasd hoe sommige mensen nog vast zitten aan allerlei wetten (soms zelf bedachte) en regels. Begrijp me niet verkeerd, ik ben voor de tien geboden en wil daar ook helemaal niets van afwijken. Maar waar ik mij over verbaas is dat bij bepaalde mensen de nadruk zo ligt op het strikt naleven van de wet (wetticisme) in plaats van te leven uit de vrijheid zoals die in Galaten 3 t/m 5 wordt uitgelegd. Voor de duidelijkheid, onder vrijheid versta ik dus geen losbandigheid.
NBV en Statenvertaling: http://www.biblija.net/biblija.cgi?m=Galaten+3-5&id42=1&id18=1&id37=1&l=nl&set=10
Hoe denken jullie daar over? Het lijkt me interessant om wat gedachten en visies over dit Bijbelgedeelte uit te wisselen. Galaten 3 vers 19 t/m 29 legt naar mijn mening de vrijheid die ik bedoel goed uit:
Galaten 3: 19 Waarom dan toch de wet? De wet is later ingevoerd om ons bewust te maken van de zonde, in de tijd dat de nakomeling aan wie de belofte was gedaan nog komen moest. Ze werd door engelen aan een bemiddelaar gegeven. 20 Maar bemiddeling is niet nodig wanneer er maar één is die handelt, en God handelt alleen. 21 Is de wet daarom in strijd met Gods belofte? Absoluut niet. Als de wet leven zou kunnen brengen, zou de wet ons ook rechtvaardig kunnen maken. 22 Maar de Schrift heeft alles in de macht van de zonde gelegd, zodat de belofte kon worden gegeven op grond van geloof in Jezus Christus, aan wie op hem vertrouwen. 23 Voordat dit geloof kwam, werden we door de wet bewaakt; we leefden in gevangenschap tot het geloof geopenbaard zou worden. 24 Kortom, de wet hield toezicht op ons totdat Christus kwam, zodat we door ons vertrouwen op God als rechtvaardigen konden worden aangenomen. 25 Maar nu het geloof gekomen is, staan we niet langer onder toezicht, 26 want door het geloof en in Christus Jezus bent u allen kinderen van God. 27 U allen die door de doop één met Christus bent geworden, hebt u met Christus omkleed. 28 Er zijn geen Joden of Grieken meer, slaven of vrijen, mannen of vrouwen – u bent allen één in Christus Jezus. 29 En omdat u Christus toebehoort, bent u nakomelingen van Abraham, erfgenamen volgens de belofte.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOKE299
|
|
Geplaatst: vrijdag 14 september 2012, 14:52
|
|
|
ANITA412 schreef: | Even een update van de mensen die zich al hebben opgegeven:
* ANNET (oud CM-lid) (43) * DEHERDER920 (34) * ANOUSKA714 (48) * EDWIN451 (42) * JEANICE237 (49) * JOKE299 (49) * SOFIE778 (43) * FLORA018 (46) (onder voorbehoud) * MARCEL188(46) * ERIK337 (49) (onder voorbehoud) |
Hallo iedereen,
Het is toch nog een leuk clubje geworden. Ik heb er zin in. Tot morgen.
Groetjes van Joke
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE792
|
|
Geplaatst: vrijdag 14 september 2012, 15:27
|
|
|
JOL252 schreef: | Ja, ik zit ook zwaar in de ontkenning. Ik weiger ook.  |
Ik weiger ook..komt de zon niet naar mij, zoek ik zelf gewoon de zon op! Geloof dat er enkel wel een dikke trui voor op de terugreis mee moet
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE792
|
|
Geplaatst: vrijdag 14 september 2012, 15:31
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Wil jij niet zo gemeen zijn ja Das een enorme dikmaker Dus droge pepernoten hier  |
Ja, das gelukkig geen dikmaker he Als je zondigd...doe het dan meteen goed Erika, hup in de chocolade met die dingen!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: vrijdag 14 september 2012, 16:05
|
|
|
GERRIT603 schreef: | de PVV mocht geen ministers leveren omdat Rutte geen zin had in LPF-toestanden | Dat klopt niet Gerrit. Ze mochten niet in het kabinet, vanwege de verschillende meningen over islam.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GERRIT603
|
|
Geplaatst: vrijdag 14 september 2012, 16:26
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Zou zeggen droom vooral lekker verder Maarre als je dr hebt gevonden horen we het wel he
(ja we wachten wel tot sint-juttemis ) |
sint juttemis is 17aug, das dan bijna een vol jaar wachten
Laatst aangepast door
|
GERRIT603
|
op vrijdag 14 september 2012, 16:29
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GERRIT603
|
|
Geplaatst: vrijdag 14 september 2012, 16:30
|
|
|
ANNA415 schreef: | Check mijn profiel dan maar niet  |
jij bent meer impulsief doorzettend eigenwijs
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GERRIT603
|
|
Geplaatst: vrijdag 14 september 2012, 16:34
|
|
|
[quote=INGE721]
was ik maar 100jr eerder geboren
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GERRIT603
|
|
Geplaatst: vrijdag 14 september 2012, 16:37
|
|
|
ANNA415 schreef: | Don't worry We maken er geen poesiealbum van hoor.  |
ok kerel, dan is het goed
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: vrijdag 14 september 2012, 16:42
|
|
|
Speciaal voor Gerrit dan ook maar hier in het topic
Ik ben een vrouw
ik ben een vrouw, en da's heus geen pech, Heb geen last van agressie als ik rijd op de weg.
Ik laat tenminste geen lampen aan voor nop. en ruim mijn rotzooi achter me op.
Als ik iets zoek, vind ik het in 1 keer! Kan tegelijkertijd bellen, koken en nog veel meer!
Van een griepje is bij mij niets te merken. Ik neem een aspirine en ga gewoon werken.
Ik hou me bezig met echt belangrijke vragen. In plaats van te jammeren om de voetbaluitslagen!
Al is vrouw-zijn dan een enorme zegen, Helaas houdt "De Man"onze ontwikkeling tegen!
Hem aan zijn lot overlaten is misschien een makkie Maar wie strijkt dan zijn overhemden en kookt zijn prakkie?
Dat is niet het ergste in dit geval Wat echt irritant is bij mannen: hun gebral
Ze denken zelf de beste te zijn Vooral spotten met vrouwen vinden ze fijn.
Uiteraard laten we ze in de waan Want waarheid kunnen ze psychisch niet aan:
Mannen zijn eigenlijk nog kind Dat spelen met auto's het einde vindt,
Die een potje gaat vechten als hun club verliest, Computerspelletjes speelt en maar knoeit als ie piest.
Nee, mannen willen de waarheid niet horen Zonder een vrouw zijn ze verloren
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: vrijdag 14 september 2012, 16:43
|
|
|
ANNETTE792 schreef: | Ja, das gelukkig geen dikmaker he Als je zondigd...doe het dan meteen goed Erika, hup in de chocolade met die dingen!  |
Nee, nee , nee ik doe er niet aan mee
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: vrijdag 14 september 2012, 16:44
|
|
|
ROELANDE345 schreef: | ja haha had ik ook dus lekker sokken en schoenen aan |
Heb net m'n winterlegging maar aangedaan Moest boodschappen doen of te wel in de herfst naar buiten
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: vrijdag 14 september 2012, 16:46
|
|
|
GERRIT603 schreef: | MAN ZIJN
ik ben een man en dat is een geluk ik doe niet hysterisch ook al heb ik het druk
ik verspil niet mijn leven met "wat moet ik aan" kan zonder depressie van de weegschaal af gaan
ik gooi dingen weg, ik heb niks te veel en als iets kapot is dan maak ik het heel
parkeren is easy; gewoon in 1 keer en al doen we hetzelfde ik verdien toch veel meer
ik ben een man en denk logisch na ik leef niet op light-drank en 3 blaadjes sla
als ik ergens heenloop weet ik de weg terug ik maak van een olifant in no time een mug
en al deel ik met duizenden vrouwen het bed ben ik juist "de man" in plaats van de slet
als ik zeg dat ik klaar ben, dan kunnen we gaan en tijdens het plassen kan ik blijven staan
ik ben een man ja, dat doet me plezier ik word niet dronken van 2 glazen bier
ik weet wat "buitenspel" is, daarom geef een brul want voetbal is passie en de scheids is een lul
publiekelijk huilen dat doe ik dus nooit hé, ik kan vangen als iemand iets gooit
en ik hoef niet te baren, dus geen centje pijn IS HET NIET GEWELDIG OM EEN MAN TE ZIJN
bedoel je zoiets? |
Ik ben een vrouw
ik ben een vrouw, en da's heus geen pech, Heb geen last van agressie als ik rijd op de weg.
Ik laat tenminste geen lampen aan voor nop. en ruim mijn rotzooi achter me op.
Als ik iets zoek, vind ik het in 1 keer! Kan tegelijkertijd bellen, koken en nog veel meer!
Van een griepje is bij mij niets te merken. Ik neem een aspirine en ga gewoon werken.
Ik hou me bezig met echt belangrijke vragen. In plaats van te jammeren om de voetbaluitslagen!
Al is vrouw-zijn dan een enorme zegen, Helaas houdt "De Man"onze ontwikkeling tegen!
Hem aan zijn lot overlaten is misschien een makkie Maar wie strijkt dan zijn overhemden en kookt zijn prakkie?
Dat is niet het ergste in dit geval Wat echt irritant is bij mannen: hun gebral
Ze denken zelf de beste te zijn Vooral spotten met vrouwen vinden ze fijn.
Uiteraard laten we ze in de waan Want waarheid kunnen ze psychisch niet aan:
Mannen zijn eigenlijk nog kind Dat spelen met auto's het einde vindt,
Die een potje gaat vechten als hun club verliest, Computerspelletjes speelt en maar knoeit als ie piest.
Nee, mannen willen de waarheid niet horen Zonder een vrouw zijn ze verloren
Nee deze, deze klopt tenminste
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: vrijdag 14 september 2012, 17:12
|
|
|
HAHA...Bedankt Erika....dit was weer even nodig!!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CORTAZAR588
|
|
Geplaatst: vrijdag 14 september 2012, 17:15
|
|
|
mira.....
zodra de inhoudelijke verweren tekort schieten .....schiet men op de brenger van de boodschap
enne alles waar men zich door voelt aangesproken .........schijnt pijn te doen.
als men het latijn zou beheersen en iets meer dan een poco de ingles ..............
para todos las mentiras hay dos verdades
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: vrijdag 14 september 2012, 17:18
|
|
|
CORTAZAR588 schreef: | mira.....
zodra de inhoudelijke verweren tekort schieten .....schiet men op de brenger van de boodschap
enne alles waar men zich door voelt aangesproken .........schijnt pijn te doen.
als men het latijn zou beheersen en iets meer dan een poco de ingles ..............
para todos las mentiras hay dos verdades |
Als mijn inbreng zo beleeft wordt, dan spijt mij dat, want dat is echt niet mijn bedoeling geweest.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CORTAZAR588
|
|
Geplaatst: vrijdag 14 september 2012, 17:19
|
|
|
nee hoor die van jou niet. in het algemeen ......lange tenen hier.
waarom ?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JANS221
|
|
Geplaatst: vrijdag 14 september 2012, 17:28
|
|
|
Vanmorgen om 7.10 uur, op weg naar mijn werk, nog schemerig.... nee, ik wil de herfst nog niet omarmen, ik wil de zomer nog even vasthouden!
|
|
Naar boven |
|
|