Auteur |
Bericht |
|
CARMEN073
|
|
Geplaatst: vrijdag 14 september 2012, 20:59
|
|
|
... dat ik voortaan toch beter een ruimtepak kan aantrekken tijdens t verven...
Laatst aangepast door
|
CARMEN073
|
op vrijdag 14 september 2012, 20:59
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SVEN797
|
|
Geplaatst: vrijdag 14 september 2012, 21:06
|
|
|
CARMEN073 schreef: | ... dat ik voortaan toch beter een ruimtepak kan aantrekken tijdens t verven...  |
Ik ben benieuwd of het mooi geworden is wat je geverfd hebt.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CARMEN073
|
|
Geplaatst: vrijdag 14 september 2012, 21:08
|
|
|
SVEN797 schreef: | Ik ben benieuwd of het mooi geworden is wat je geverfd hebt. |
t Is nog niet af.
Ik ben wel mooi geworden
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SVEN797
|
|
Geplaatst: vrijdag 14 september 2012, 21:16
|
|
|
CARMEN073 schreef: | t Is nog niet af.
Ik ben wel mooi geworden  |
Dan ga ik er van uit, dat je zonder je ruimtepak toch een goede dag heb gehad.
Laatst aangepast door
|
SVEN797
|
op vrijdag 14 september 2012, 21:20
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: vrijdag 14 september 2012, 21:24
|
|
|
Vrijdag 14 september, Psalm 107: 1-9; Houdt dan de lofzang gaande.
Het laatste psalmboek: het vijfde. Vandaag lezen we er de eerste psalm uit. Net zoveel psalmboeken zijn er als de Thora rollen kent: vijf. Het is alsof Israël met die vijf psalmboeken wil zeggen: zingerderwijs willen wij de Thora beamen. Ook het begin van het vijfde psalmboek is zo’n beaming, een blijmoedig halleluja: ‘Loof de Heer, wat hij is goed, eeuwig duurt zijn trouw.’ En vervolgens wordt dan gezegd dat zij die werden verlost uit angst, bijeengebracht uit alle landen, déze lofprijzing moesten aanheffen. Het vijfde psalmboek begint met het opgeven van huiswerk, precies zoals het vierde psalmboek daarmee afsloot. Wie iets heeft meegemaakt van de bevrijdende liefde van de Eeuwige, moet zijn Naam loven. Houdt dan de lofzang gaande voor God die leven laat: Halleluja! Ik vind dat een aangrijpende gedachte: dat het móet. Je kunt er niet voor kiezen, zo in de trant van: als je het leuk vindt, doe je het – maar als je er toevallig geen zin in hebt, dan doe je het niet. Wie in de afgelopen dagen weer beelden zag van de aanslagen op 11 september in New York, heeft waarschijnlijk geen zin om God te prijzen. Van zulke herinneringen word je niet vrolijk. Torenhoge vragen verstikken de vreugde. Hoe moet ik God prijzen in een wereld vol ongelukken, rampen, onheil? Ik kan dat niet. Maar ik doe het toch. Waarom? Omdat het moet. Van wie? Van de psalm. Houdt dan de lofzang gaande! Tegen de klippen op, desnoods met verstikte stem, met een brok in de keel. We loven de Allerhoogste, omdat we blijven geloven dat Hij eenmaal voorgoed zijn wereld naar de vrede leidt.
Gods goedheid houdt ons staande zolang de wereld staat! Houdt dan de lofzang gaande voor God die leven laat. Al wie, door Hem bevrijd uit ongastvrije streken, naar huis werd heengeleid, zal van zijn liefde spreken.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FREEDOM929
|
|
Geplaatst: vrijdag 14 september 2012, 21:39
|
|
|
CORTAZAR588 schreef: | buenas tardes hermano ,
Ik denk dat je daar een goed punt hebt. maar als je heeeeeeel veeeeeeel boze reacties wilt hebben moet je hier iets over gaan zeggen.
|
Ik zou niet weten waar die boze reacties dan vandaan zouden moeten komen, ik val niemand persoonlijk aan. En ik vind het juist boeiend om met iemand een discussie te houden die een andere visie heeft.
Beste Pieter, waar geef je nu precies antwoord op? Volgens mij niet echt op het onderwerp. Ik ben benieuwd of er iemand nog echt inhoudelijk gaat reageren.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SVEN797
|
|
Geplaatst: vrijdag 14 september 2012, 22:08
|
|
|
Als het gaat om waarheid is zelfs twijfel uit den bozen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: vrijdag 14 september 2012, 22:13
|
|
|
CORTAZAR588 schreef: | Een heikel onderwerp. Des te meer omdat het gaat over wat wij verstaan onder Overspel en wat God eronder verstaat.
Mijn idee is dat Overspel geen grap is. Overspel is een zonde tot zeer ernstig is en een ieder die zich hier schuldig aan maakt , zal het koninkrijk der hemelen , niet beerven.
Om Overspel te definieren , moet je eerst definieren wat trouwen is. Is trouwen het Boterbriefje halen ? Of is het het een vlees worden uit Genesis ? Wie heeft bedacht dat men moest trouwen in de kerk en voor de overheid ?
Mijn insziens is trouwen 1. het bewust kiezen voor je partner en dat belijden voor God 2. het worden van een vlees.
Vanuit deze premissen is Overspel mi , het hebben van een seksuele relatie , ook als je niet en voor de Kerk en voor de overheid getrouwd bent. En het beeindigen van de relatie en het wegsturen van de partner is echtscheiding. Wat dat voor gevolgen heeft voor het daarna opnieuw aangaan van een relatie lijkt me evident , er is dan sprake van Adulterio. 1 Cor 7 is hierin heel duidelijk.
Trouwen is geen handeling voor mensen ogen , maar een belofte voor God.
Seksuele relaties onderhouden met meerdere partners is overspel. Ongeacht over je er mee getrouwd bent of niet. Wij hoeven niet voor de aardse rechter onze onschuld te bewijzen in deze maar voor de Hemelse Rechter.
God haat de echtscheding en haat Overspel. Ik weet dat ik een Onheilig Bolwerk een schop verkoop en Ruettel ( auf Deutsch ) , maar dan zij dat zo. | Zelf vind ik de term overspel niet gelukkig gekozen. Je pleegt nl.pverspel als er een partner in het spel is. Het woord ontucht is wat dat betreft beter...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: vrijdag 14 september 2012, 22:14
|
|
|
CORTAZAR588 schreef: | Ja vers 15 is als het huwelijk op grond van ongelijkheid in gezindten niet gaat. Als er voortdurend strijd is of onenigheid over zaken , die met de beoefening en het belijden van het geloof te maken hebben.
Dan is degene die wil vertrekken vrij om te vertrekken.
|
Ik kan het onmogelijk met je eens zijn, cortazar; in 1 corinthe 7 ; 15 lees ik in mijn bijbel; indien dan de ongelovige scheidt, dat hij scheidde; de broeder of zuster wordt in die gevallen niet dienstbaar gemaakt (in slavenij gehouden) maar God heeft ons tot vrede geroepen.
het gaat dus niet om een anders-gelovige, maar over een on-gelovige.
al lijkt de strekking van deze tekst uit de bijbel nog zo duidelijk, ik heb discussies gehad met mensen, die deze tekst intepreteerden als dat je dus niet verantwoordelijk zou zijn voor een dubbel huishouden; persoonlijk denk ik dat je, als je niet "dienstbaar" gemaakt wordt, je DUS vrij bent; vrij in de zin van ongebondenheid.
Wanneer je een verlatende echtgenoot trouw zou moeten blijven zou je immers wél in slavenij leven?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JANS221
|
|
Geplaatst: vrijdag 14 september 2012, 22:14
|
|
|
JOL252 schreef: | Inderdaad. En dat drievoudig snoer dat niet snel verbroken wordt? KLOPT. Maar het kan dus wel verbroken worden. Door welke reden dan ook. |
Soms is de keuze om te scheiden beter dan door te gaan met een relatie die niet meer is zoals het had moeten zijn. En ook mensen die overspel plegen kunnen het koninkrijk van God ingaan.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: vrijdag 14 september 2012, 22:16
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Alles is zoals het is. Dat is geen wijsheid, maar een waarheid. Hoe kan je dat veranderen? Door het te veranderen. Maar ook dan is alles weer zoals het is. |
het zij zo................
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: vrijdag 14 september 2012, 22:17
|
|
|
Gaat het nu om scheiden of om de overspelige daad buiten het huwelijk om? De bijdrages gaan veel meer over de vraag of je als christen mag scheiden en hertrouwen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: vrijdag 14 september 2012, 22:20
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Voor jou gelukkig ook niet en voor mij ook niet......maar het trieste is dat er veel mensen zijn waar dat wel zo gaat........ Vergeven moet geen eigen belang zijn he? Maar iets wat je meent......en daar heb ik regelmatig mijn twijfels over...... | Je bent wel aan het veralgemeniseren, er zullen altijd mensen zijn die misbruik maken van welke wet dan ook. Maar dat wil niet zeggen, dat dat principe niet deugt. En bij jouw bijdragen heb ik het vermoeden dat je moeite hebt met het principe.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: vrijdag 14 september 2012, 22:23
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Gaat het nu om scheiden of om de overspelige daad buiten het huwelijk om? De bijdrages gaan veel meer over de vraag of je als christen mag scheiden en hertrouwen. |
cortazar heeft een vrij breed onderwerp gestart, denk ik, chatuliem; kijk maar naar zijn openings-bijdrage. een ieder kan dus reageren op het gedeelte waar hij of zij iets zinnigs over wil zeggen.
zoals ik cortazar lees wil hij een overweging van hoe God aankijkt tegen overspel en echtbreuk.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: vrijdag 14 september 2012, 22:36
|
|
|
HANNAH810 schreef: | het zij zo................
 |
Deze verzon ik...niet zelf...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
INGE721
|
|
Geplaatst: vrijdag 14 september 2012, 22:43
|
|
|
CORTAZAR588 schreef: | mira.....
zodra de inhoudelijke verweren tekort schieten .....schiet men op de brenger van de boodschap
enne alles waar men zich door voelt aangesproken .........schijnt pijn te doen.
als men het latijn zou beheersen en iets meer dan een poco de ingles ..............
para todos las mentiras hay dos verdades |
Well well, I do not begiep jou ferry well
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SVEN797
|
|
Geplaatst: vrijdag 14 september 2012, 22:48
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Je bent wel aan het veralgemeniseren, er zullen altijd mensen zijn die misbruik maken van welke wet dan ook. Maar dat wil niet zeggen, dat dat principe niet deugt. En bij jouw bijdragen heb ik het vermoeden dat je moeite hebt met het principe. | Bedoel je met mensen ( Christenen ) of mensen die geen ( Christen ) zijn.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GERRIT603
|
|
Geplaatst: vrijdag 14 september 2012, 22:48
|
|
|
[quote=ERIKA129]
Zonder een vrouw zijn ze verloren
hoe kom je daarbij heb het tot nu toe nog zonder vrouw gered (op de interieurverzorgster en wasvrouw na)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
INGE721
|
|
Geplaatst: vrijdag 14 september 2012, 22:52
|
|
|
CARMEN073 schreef: | Vandaag... zo plotseling, ineens zonder ook maar enige waarschuwing is de HERFST begonnen
Ik weiger!
Mijn winterkleding is pas opgeborgen en blijft daar voorlopig.
Ik houd mijn slippers aan tot minstens 1 oktober  |
Berg het dan ook niet op meid
Ik heb altijd koude voeten en werd vannacht wakker van de kou dus maar een dekentje extra alvast voor deze koukleum
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: vrijdag 14 september 2012, 22:54
|
|
|
[quote=GERRIT603]
sie dat zijn er al twee!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
INGE721
|
|
Geplaatst: vrijdag 14 september 2012, 22:55
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Nee, nee , nee ik doe er niet aan mee  |
En??? Net nog effe langs de winkel geweest? Ik heb vele zonden maar chocola kan ik gelukkig goed laten staan....
Maar kaas en chippies
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
INGE721
|
|
Geplaatst: vrijdag 14 september 2012, 22:57
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Speciaal voor Gerrit dan ook maar hier in het topic
Ik ben een vrouw
ik ben een vrouw, en da's heus geen pech, Heb geen last van agressie als ik rijd op de weg.
Ik laat tenminste geen lampen aan voor nop. en ruim mijn rotzooi achter me op.
Als ik iets zoek, vind ik het in 1 keer! Kan tegelijkertijd bellen, koken en nog veel meer!
Van een griepje is bij mij niets te merken. Ik neem een aspirine en ga gewoon werken.
Ik hou me bezig met echt belangrijke vragen. In plaats van te jammeren om de voetbaluitslagen!
Al is vrouw-zijn dan een enorme zegen, Helaas houdt "De Man"onze ontwikkeling tegen!
Hem aan zijn lot overlaten is misschien een makkie Maar wie strijkt dan zijn overhemden en kookt zijn prakkie?
Dat is niet het ergste in dit geval Wat echt irritant is bij mannen: hun gebral
Ze denken zelf de beste te zijn Vooral spotten met vrouwen vinden ze fijn.
Uiteraard laten we ze in de waan Want waarheid kunnen ze psychisch niet aan:
Mannen zijn eigenlijk nog kind Dat spelen met auto's het einde vindt,
Die een potje gaat vechten als hun club verliest, Computerspelletjes speelt en maar knoeit als ie piest.
Nee, mannen willen de waarheid niet horen Zonder een vrouw zijn ze verloren |
Je vergeet de motor fanaten
Maar verder issie errug mooi
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
INGE721
|
|
Geplaatst: vrijdag 14 september 2012, 22:58
|
|
|
[quote=ROELANDE345]
Wat zijn wij vrouwen toch multifunctioneel he?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GERRIT603
|
|
Geplaatst: vrijdag 14 september 2012, 22:59
|
|
|
[quote=ROELANDE345]
inkoppertje he
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GERRIT603
|
|
Geplaatst: vrijdag 14 september 2012, 23:02
|
|
|
[quote=INGE721]
ja de was doen en schoonmaken lukt wel tegelijk he
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GERRIT603
|
|
Geplaatst: vrijdag 14 september 2012, 23:09
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Speciaal voor Gerrit dan ook maar hier in het topic
Ik ben een vrouw
ik ben een vrouw, en da's heus geen pech, Heb geen last van agressie als ik rijd op de weg.
omdat jij degene bent die zo langzaam rijdt
Ik laat tenminste geen lampen aan voor nop. en ruim mijn rotzooi achter me op.
Als ik iets zoek, vind ik het in 1 keer! Kan tegelijkertijd bellen, koken en nog veel meer!
Van een griepje is bij mij niets te merken. Ik neem een aspirine en ga gewoon werken.
kan ik daar voor thuisblijven dan??
Ik hou me bezig met echt belangrijke vragen. In plaats van te jammeren om de voetbaluitslagen!
die zijn toch echt belangrijk hoor
Al is vrouw-zijn dan een enorme zegen, Helaas houdt "De Man"onze ontwikkeling tegen!
Hem aan zijn lot overlaten is misschien een makkie Maar wie strijkt dan zijn overhemden en kookt zijn prakkie?
oh, kom jij strijken
Dat is niet het ergste in dit geval Wat echt irritant is bij mannen: hun gebral
gezang bedoel je
Ze denken zelf de beste te zijn Vooral spotten met vrouwen vinden ze fijn.
Uiteraard laten we ze in de waan Want waarheid kunnen ze psychisch niet aan:
Mannen zijn eigenlijk nog kind Dat spelen met auto's het einde vindt,
Die een potje gaat vechten als hun club verliest, logisch toch Computerspelletjes speelt en maar knoeit als ie piest.
Nee, mannen willen de waarheid niet horen Zonder een vrouw zijn ze verloren |
Laatst aangepast door
|
GERRIT603
|
op vrijdag 14 september 2012, 23:11
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
INGE721
|
|
Geplaatst: vrijdag 14 september 2012, 23:13
|
|
|
[quote=GERRIT603]
En dan kan ik er nog bij kletsen ook....kan je nagaan
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CARMEN073
|
|
Geplaatst: vrijdag 14 september 2012, 23:14
|
|
|
SVEN797 schreef: | Dan ga ik er van uit, dat je zonder je ruimtepak toch een goede dag heb gehad.  |
een dag zonder ruimtepak is euh....
Maar heb jij vandaag ook nog wat geleerd?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GERRIT603
|
|
Geplaatst: vrijdag 14 september 2012, 23:22
|
|
|
kwam vanmiddag een oude vriendin tegen, verslaafd aan drank en drugs, ze zat helemaal aan de grond, heb haar een pakje sigaretten gegeven en vroeg me af: moet ik dat wel doen ze was zo blij dat ik achteraf weer blij was dat ik dat wel gedaan heb, maar wel triest dat je zo terecht kan komen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GERRIT603
|
|
Geplaatst: vrijdag 14 september 2012, 23:25