ChristianMatch

Forum

Wat ik heb geleerd vandaag....
Ga naar pagina Vorige 1 ... 4512 4513 4514 4515 4516 4517 4518 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Van alles wat
Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: zaterdag 15 september 2012, 11:03

Wat ik elke dag weer leer.... Geduld te moeten hebben...
Valt echt niet altijd mee...

En wat ik nog moeilijker vind is vertrouwen hebben...
Niet in onze God en Vader maar wel in de mensen Twijfelende smiley

Laatst aangepast door
ERIKA129
op zaterdag 15 september 2012, 13:19
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: zaterdag 15 september 2012, 11:05

ANNETTE792 schreef:
In spek gerolde haricot verts met aardappels en een gebakken kaasplak

Die harricots heb ik zondag op jummie, vandaag komt de bakplaat op tafel en ga ik met mn ma de vriezer eens wat leger maken van vlees Kwijlende smiley
natuurlijk wel de nodige groentes erbij op de bakplaat Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: zaterdag 15 september 2012, 11:06

ANNETTE792 schreef:
Van je kinderen moet je het hebben.....
Mijn dochter begint volgende week aan een cursus Nederlands als moedertaal, ze spreekt heb prima maar heeft het nooit leren schrijven.
Ik uitgelegd dat mensen wel snappen wat ze opgeschreven heeft, maar dat het niet is zoals je nederlands hoort te schrijven. Geef ik heel dom mezelf als voorbeeld: net zoals ik duits schrijf dus. Zegt ze heel verschrikt: zo slecht????

hihi tja nu moet je wel opletten dat je niet beide talen door elkaar gaat doen he Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Aangezien je dat ook heel goed kan Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: zaterdag 15 september 2012, 11:08

Mooiste moment!
dat mijn was lekker buiten kan drogen na het herfstweer van van de week en als het meezit kan de deur zo weer lekker een poos open Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: zaterdag 15 september 2012, 11:08

ROELANDE345 schreef:
ja een klein stukje per dag is heel erg gezond Lachende smiley

Maar puur is niet te pruimen Zieke smiley
Overigens heb ik geen pepernoot op de zak zit nog braaf dicht Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: zaterdag 15 september 2012, 11:09

ERIKA129 schreef:
Maar puur is niet te pruimen Zieke smiley
Overigens heb ik geen pepernoot op de zak zit nog braaf dicht Engeltje smiley

oh ik vind het heerlijk
Verliefde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: zaterdag 15 september 2012, 11:09

ANNA415 schreef:
Even weer omhoog halen:

Het mannentopic doet het veel te goed en dat kan toch echt niet! Boze smiley

Knipoog smiley Kussende smiley Verliefde smiley Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Most nie magge he Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: zaterdag 15 september 2012, 11:10

ROELANDE345 schreef:
oh ik vind het heerlijk
Verliefde smiley

Doe mij maar lekker melk of nog beter witte chocolade Verliefde smiley Kwijlende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: zaterdag 15 september 2012, 11:12

Wanneer ben je zover iemand te vergeven voor wat die persoon je heeft aangedaan??
Als ik naar mezelf kijk ben ik na 12 weken echt nog niet in staat om iemand die me echt pijn heeft gedaan te vergeven!!! Dit staat me soms wel in de weg... maar ja kan niet zeggen oke ik vergeef het die persoon maar terwijl ik er geen klap van meen!
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: zaterdag 15 september 2012, 11:16

ANNA415 schreef:
He ik ben ook 100% vrouw Clown smiley Gefrustreerde smiley

Ben jij dan een manwijf Geschokte, onthutste smiley Verraste, verbaasde smiley Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE792

BerichtGeplaatst: zaterdag 15 september 2012, 11:30

ERIKA129 schreef:
Wanneer ben je zover iemand te vergeven voor wat die persoon je heeft aangedaan??
Als ik naar mezelf kijk ben ik na 12 weken echt nog niet in staat om iemand die me echt pijn heeft gedaan te vergeven!!! Dit staat me soms wel in de weg... maar ja kan niet zeggen oke ik vergeef het die persoon maar terwijl ik er geen klap van meen!

Ik geloof niet in vergeven als er niet om vergeving gevraagd wordt, en de de fout dus ingezien wordt.
Naar boven

Auteur Bericht
MIRRIE240

BerichtGeplaatst: zaterdag 15 september 2012, 11:42

ROELANDE345 schreef:
Als jij je opgeeft komen er misschien nog meer> (En je kunt nog altijd afhaken als je de enige blijft)

Nou, bij deze dan!
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: zaterdag 15 september 2012, 11:43

WILLEMIJN232 schreef:
Overspel pleeg je ook niet als je huwelijk nu zo fantastisch is....vaak is dat de onderliggende reden he? Daarmee praat ik het absoluut niet goed.
En je bent geen mindere christen hoor, je kan er ook oprecht spijt van hebben en dan vergeving vragen????? Dat lees je toch in het topic vergeving???? Zelfs predikanten maken zich daar schuldig aan.....niets menselijks is de mens vreemd......laten we ons dat vooral voor ogen houden......
Zullen we het hier maar bij het topic overspel houden? Per slot van rekening kun je overal wel het topic vergeving bij halen.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: zaterdag 15 september 2012, 11:47

WILLEMIJN232 schreef:
Dat vind ik nu juist zo makkelijk gedacht...Ik weet dat er in Evangeliekringen zo gedacht wordt.....Dus je kan iemand vermoorden zeggen dat je vergeeft en weer rustig verder leven met een rein kleed?????
Je denkt dat je weet wat er in evangeliekringen gedacht wordt. Er zijn echter voldoende mensen die echt wel begrijpen dat dit niet zo oppervlakkig werkt.
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221

BerichtGeplaatst: zaterdag 15 september 2012, 12:03

ERIKA129 schreef:

Volgens mij moet je vergeven niet zien als verplichting. Ook al kunnen anderen jou zeggen dat je moet vergeven. (omdat dat zo in de bijbel staat) Vergeving geef je ook niet omdat iemand ander het verdiend om vergeven te worden. Vergeving kan komen als je je boosheid of gekwetstheid hebt verwerkt of losgelaten. En dat kan tijd nodig hebben. Dat hoeft er niet te zijn na 12 weken, dat kan jaren duren. En daarbij hoef je ook niet de pijn uit het verleden te ontkennen.
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: zaterdag 15 september 2012, 12:18

JANS221 schreef:
Volgens mij moet je vergeven niet zien als verplichting. Ook al kunnen anderen jou zeggen dat je moet vergeven. (omdat dat zo in de bijbel staat) Vergeving geef je ook niet omdat iemand ander het verdiend om vergeven te worden. Vergeving kan komen als je je boosheid of gekwetstheid hebt verwerkt of losgelaten. En dat kan tijd nodig hebben. Dat hoeft er niet te zijn na 12 weken, dat kan jaren duren. En daarbij hoef je ook niet de pijn uit het verleden te ontkennen.

Thanks jiij bevestigd even zoals ik het voel! Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: zaterdag 15 september 2012, 12:22

Heel menselijk hoor Erika...ik voel het zo ook vaak...

Mijn leermoment was gisteren....
Vroeg naar bed...beseffen dat het gewoon eens een keertje MOET!!!
Maar ja....dan wel om 6 uur wakker...
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: zaterdag 15 september 2012, 12:23

ERIKA129 schreef:
Doe mij maar lekker melk of nog beter witte chocolade Verliefde smiley Kwijlende smiley

Haha...mijn gedachte ook...
Gedachte???
Beter gezegd gevoel en nog erger...SMAAK!!!

Witte is echt heel erg!!!
Naar boven

Auteur Bericht
ZWAAN995

BerichtGeplaatst: zaterdag 15 september 2012, 12:26

1 Mijn kinderkens, ik schrijf u deze dingen, opdat gij niet zondigt. En indien iemand gezondigd heeft, wij hebben een Voorspraak bij den Vader, Jezus Christus, den Rechtvaardige;
2 En Hij is een verzoening voor onze zonden; en niet alleen voor de onze, maar ook voor de zonden der gehele wereld.
3 En hieraan kennen wij, dat wij Hem gekend hebben, zo wij Zijn geboden bewaren.
4 Die daar zegt: Ik ken Hem, en Zijn geboden niet bewaart, die is een leugenaar, en in dien is de waarheid niet;
5 Maar zo wie Zijn Woord bewaart, in dien is waarlijk de liefde Gods volmaakt geworden; hieraan kennen wij, dat wij in Hem zijn.
6 Die zegt, dat hij in Hem blijft, die moet ook zelf alzo wandelen, gelijk Hij gewandeld heeft.
7 Broeders! Ik schrijf u geen nieuw gebod, maar een oud gebod, dat gij van den beginne gehad hebt; dit oud gebod is het woord, dat gij van den beginne gehoord hebt.
8 Wederom schrijf ik u een nieuw gebod: hetgeen waarachtig is in Hem, zij ook in u waarachtig; want de duisternis gaat voorbij, en het waarachtige licht schijnt nu.
9 Die zegt, dat hij in het licht is, en zijn broeder haat, die is in de duisternis tot nog toe.
10 Die zijn broeder liefheeft, blijft in het licht, en geen ergernis is in hem.
11 Maar die zijn broeder haat, is in de duisternis, en wandelt in de duisternis, en weet niet, waar hij henengaat; want de duisternis heeft zijn ogen verblind.

12 Ik schrijf u, kinderkens, want de zonden zijn u vergeven om Zijns Naams wil.
13 Ik schrijf u, vaders! want gij hebt Hem gekend, Die van den beginne is. Ik schrijf u, jongelingen, want gij hebt den boze overwonnen. Ik schrijf u, kinderen, want gij hebt den Vader gekend.
14 Ik heb u geschreven, vaders, want gij hebt Hem gekend, Die van den beginne is. Ik heb u geschreven, jongelingen, want gij zijt sterk, en het Woord Gods blijft in u, en gij hebt den boze overwonnen.
15 Hebt de wereld niet lief, noch hetgeen in de wereld is; zo iemand de wereld liefheeft, de liefde des Vaders is niet in hem.
16 Want al wat in de wereld is, namelijk de begeerlijkheid des vleses, en de begeerlijkheid der ogen, en de grootsheid des levens, is niet uit den Vader, maar is uit de wereld.
17 En de wereld gaat voorbij, en haar begeerlijkheid; maar die den wil van God doet, blijft in der eeuwigheid.

18 Kinderkens, het is de laatste ure; en gelijk gij gehoord hebt, dat de antichrist komt, zo zijn ook nu vele antichristen geworden; waaruit wij kennen, dat het de laatste ure is.
19 Zij zijn uit ons uitgegaan, maar zij waren uit ons niet; want indien zij uit ons geweest waren, zo zouden zij met ons gebleven zijn; maar dit is geschied, opdat zij zouden openbaar worden, dat zij niet allen uit ons zijn.
20 Doch gij hebt de zalving van den Heilige, en gij weet alle dingen.
21 Ik heb u niet geschreven, omdat gij de waarheid niet weet, maar omdat gij die weet, en omdat geen leugen uit de waarheid is.
22 Wie is de leugenaar, dan die loochent, dat Jezus is de Christus? Deze is de antichrist, die den Vader en den Zoon loochent.
23 Een iegelijk, die den Zoon loochent, heeft ook den Vader niet.
24 Hetgeen gijlieden dan van den beginne gehoord hebt, dat blijve in u. Indien in u blijft, wat gij van den beginne gehoord hebt, zo zult gij ook in den Zoon en in den Vader blijven.
25 En dit is de belofte, die Hij ons beloofd heeft, namelijk het eeuwige leven.
26 Dit heb ik u geschreven van degenen, die u verleiden.
27 En de zalving, die gijlieden van Hem ontvangen hebt, blijft in u, en gij hebt niet van node, dat iemand u lere; maar gelijk dezelfde zalving u leert van alle dingen, zo is zij ook waarachtig, en is geen leugen; en gelijk zij u geleerd heeft, zo zult gij in Hem blijven.
28 En nu, kinderkens, blijft in Hem; opdat, wanneer Hij zal geopenbaard zijn, wij vrijmoedigheid hebben, en wij van Hem niet beschaamd gemaakt worden in Zijn toekomst.
29 Indien gij weet, dat Hij rechtvaardig is, zo weet gij, dat een iegelijk, die de rechtvaardigheid doet, uit Hem geboren is. 1 Joh. 2.

1 Ziet, hoe grote liefde ons de Vader gegeven heeft, namelijk dat wij kinderen Gods genaamd zouden worden. Daarom kent ons de wereld niet, omdat zij Hem niet kent.
2 Geliefden, nu zijn wij kinderen Gods, en het is nog niet geopenbaard, wat wij zijn zullen. Maar wij weten, dat als Hij zal geopenbaard zijn, wij Hem zullen gelijk wezen; want wij zullen Hem zien, gelijk Hij is.
3 En een iegelijk, die deze hoop op Hem heeft, die reinigt zichzelven, gelijk Hij rein is.
4 Een iegelijk, die de zonde doet, die doet ook de ongerechtigheid; want de zonde is de ongerechtigheid.
5 En gij weet, dat Hij geopenbaard is, opdat Hij onze zonden zou wegnemen; en geen zonde is in Hem.
6 Een iegelijk, die in Hem blijft, die zondigt niet; een iegelijk, die zondigt, die heeft Hem niet gezien, en heeft Hem niet gekend.
7 Kinderkens, dat u niemand verleide. Die de rechtvaardigheid doet, die is rechtvaardig, gelijk Hij rechtvaardig is.
8 Die de zonde doet, is uit den duivel; want de duivel zondigt van den beginne. Hiertoe is de Zoon van God geopenbaard, opdat Hij de werken des duivels verbreken zou.
9 Een iegelijk, die uit God geboren is, die doet de zonde niet, want Zijn zaad blijft in hem; en hij kan niet zondigen, want hij is uit God geboren.
10 Hierin zijn de kinderen Gods en de kinderen des duivels openbaar. Een iegelijk, die de rechtvaardigheid niet doet, die is niet uit God, en die zijn broeder niet liefheeft,
11 Want dit is de verkondiging, die gij van den beginne gehoord hebt, dat wij elkander zouden liefhebben.

12 Niet gelijk Kaïn, die uit den boze was, en zijn broeder doodsloeg; en om wat oorzaak sloeg hij hem dood? Omdat zijn werken boos waren, en van zijn broeder rechtvaardig.
13 Verwondert u niet, mijn broeders, zo u de wereld haat.
14 Wij weten, dat wij overgegaan zijn uit den dood in het leven, dewijl wij de broeders liefhebben; die zijn broeder niet liefheeft, blijft in den dood.
15 Een iegelijk, die zijn broeder haat, is een doodslager; en gij weet, dat geen doodslager het eeuwige leven heeft in zich blijvende.
16 Hieraan hebben wij de liefde gekend, dat Hij Zijn leven voor ons gesteld heeft; en wij zijn schuldig voor de broeders het leven te stellen.
17 Zo wie nu het goed der wereld heeft, en ziet zijn broeder gebrek hebben, en sluit zijn hart toe voor hem, hoe blijft de liefde Gods in hem?
18 Mijn kinderkens, laat ons niet liefhebben met den woorde, noch met de tong, maar met de daad en waarheid.
19 En hieraan kennen wij, dat wij uit de waarheid zijn, en wij zullen onze harten verzekeren voor Hem.
20 Want indien ons hart ons veroordeelt, God is meerder dan ons hart, en Hij kent alle dingen.
21 Geliefden! Indien ons hart ons niet veroordeelt, zo hebben wij vrijmoedigheid tot God;
22 En zo wat wij bidden, ontvangen wij van Hem, dewijl wij Zijn geboden bewaren, en doen, hetgeen behagelijk is voor Hem.
23 En dit is Zijn gebod, dat wij geloven in den Naam van Zijn Zoon Jezus Christus, en elkander liefhebben, gelijk Hij ons een gebod gegeven heeft.
24 En die Zijn geboden bewaart, blijft in Hem, en Hij in denzelven. En hieraan kennen wij, dat Hij in ons blijft, namelijk uit den Geest, Dien Hij ons gegeven heeft.
1 Joh. 3.

<><

Zwaan
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: zaterdag 15 september 2012, 12:28

ERIKA129 schreef:

Ik kan heel goed begrijpen...als de persoon zich niet naar jou heeft gericht...met de vraag om vergeving...dat het dan wel heel moeilijk is...
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: zaterdag 15 september 2012, 12:35

Zaterdag 15 september, Psalm 107: 10-16; Opgericht.

Als ik het niet dacht: God laat al die ellende toe! Hier staat het, zwart op wit: ‘hij liet hen buigen onder een zware last…’ Sterker nog: het lijkt er verdacht veel op dat God heel bewust, willens en wetens, zijn volk een zwaar juk oplegt. In elk geval: Hij vernedert het, Hij laat toe dat Israël struikelt en valt – en geen ziel die helpt. Mooie god! Het zal je god maar wezen. Is Hij zo? De psalm zegt het. Heel de Bijbel is daar vol van. God is nergens een lieverdje. De Eeuwige is constant in gevecht. Is dat niet met zijn vijanden dan wel met zijn vrienden. Keer op keer gedragen zijn vrienden zich namelijk allerminst als vrienden. Rechtsbetrachting? Rechtsverkrachting! Israël lapt Gods goede geboden aan de laars. Het volk van de Eeuwige blijkt geen haar beter dan de andere volken. Heel de wereld, één pot nat. Toen. En nu. Zijn wij Hollanders zulke schatjes? Wat deden wij, in het kielzog van de zendelingen? Hoe hielden wij, toen in de Tweede Wereldoorlog Joden werden weggevoerd voor de ogen van talloze burgers die toevallig net even de andere kant opkeken? Is het een wonder dat we af en toe het gevoel hebben dat de Allerhoogste ons een lesje leren moet? Wie weet is het niet alleen ons geweten dat ons die gedachte influistert. Misschien is het de Geest van de Eeuwige zelf wel die ons helder doet verstaan dat elke vorm van kwaad ooit als een boemerang op ons eigen hoofd terugkomt. Is het gek dan God, in ons teleurgesteld, soms even de andere kant opkijkt? Ik denk het niet. Maar als ik de psalm geloven mag, houdt Hij dat niet lang vol. God lijkt wel een vader.

Zij die in de boeien lagen
van duisternis en dood,
omdat zij niet ontzagen
wat hun de Heer gebood,
hun hart, in zijn gericht
geslagen en gebogen,
werd hoog weer opgericht
door zijn groot mededogen.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: zaterdag 15 september 2012, 12:42

ROELANDE345 schreef:
Nou ik wil wel eens een poging wagen, hoewel ik niet weet of ik de aangewezen persoon hiervoor ben. Ben nml opgegroeid met de gedachte dat wij niet onder de wet hoeven te leven . De wet werd bij ons nooit voorgelezen en er werd heel weinig over gezegd. Dus ik leef echt vrij van de wet. Niet werken op zondag? of niet je was ophangen omdat het zondag is. Niet gaan tanken of een ijsje kopen?Ik had er nog nooit over nagedacht en voel(de) me geheel vrij hierin
De vertaling die jij gebruikt zegt het heel mooi de wet stelt mensen onder toezicht. Als het goed is heb je als christen dat toezicht niet nodig om te leven naar Gods wil. "Wandel door de Geest en u zult de begeerte van het vlees niet volbrengen' En 'Als u door de Geest geleid wordt, bent u niet onder de wet" dat zijn de teksten waarmee ik opgegroeid ben. En het werkt natuurlijk ook zo. Als je dicht bij God leeft en je door Zijn Geest laat leiden ga je niet stelen moorden liegen echtbreken enz.
Sinds enige tijd ga ik naar een evangelie gemeente en daar leeft de gedachte dat we de wet moeten houden wel bij veel mensen. En ik merk ook dat ze toch wat geschokt zijn als ik zeg dat ik denk dat dat niet hoeft. Dat snap ik dan weer niet zo goed: Als niemand tegen je zegt dat je niet mag stelen dan ga je misschien wel stelen zoiets?
Wat me opvalt dat dit soort dingen die je in je jeugd geleerd hebt heel diep in je verankert kunnen zitten en dat het moeilijk is om daar echt heel anders over te gaan denken
Ik zie God als Vader. Dat betekent dat ik mag leven als Zijn kind. Maar het betekent ook, dat Hij me wil beschermen voor dingen die niet goed voor me zijn. En daarom is het beter dat ik bepaalde dingen niet doe. Maar, zoals ieder kind, probeer de grenzen uit. En dan blijkt, dat het lang niet zo gek is naar de Vader te luisteren.
Wat men weleens vergeet, is dat zonden op zichzelf schadelijk voor je zijn. Eigenlijk straf je jezelf ermee als je eraan toe geeft. En een klein beetje toegeven kan al het begin zijn van een heleboel ellende.
Wat me verder opvalt, is die zondagsheiliging. Er staat nergens in de bijbel dat we ons aan de zondag moeten houden. Sabbath wordt genoemd, zondag is door de mens zelf uitgevonden. Ik ben dan ook verbaasd dat in sommige kringen zo'n strenge zondagsheiliging is. Dan denk ik wees dan helemaal consequent en doe het dan op sabbath.
Zelf hebben we op sabbath diensten, juist omdat ik vind dat je dat als christen net zo goed zou moeten doen. Niemand heeft me echt kunnen overtuigen waarom de zondag opeens uitgeroepen is tot dag van God.
Naar boven

Auteur Bericht
MIRRIE240

BerichtGeplaatst: zaterdag 15 september 2012, 12:52

JOB303 schreef:
hoi allemaal, ik ben hier nieuw en kom ff om et hoekje kijken.

fijn dat je hier je ei kwijtkan over hooggevoeligheid.
sinds kort weet ik dat ik t ook ben, maar eigenlijk veel te laat.
ik voelde en voel me nog steeds zo enorm onbegrepen. ze noemen me altijd
hans anders. ben ik anders? wel erg eigenzinnig en heb overal mn eigen ideeen over, omdat ik overal eerst goed over nadenk en overdenk handel ik vaak heel anders dan veel anderen.
alle vormen van geweld haat ik. ik kan niet boos worden en als ik het ben dan sloopt het me, (kweet niet of je t snapt).
grappig dat jullie ook over en weer schreven dat je zintuigen zoals reuk en geluid zo scherp afgesteld zijn. erg herkenbaar.
ik denk dat je ermee wordt geboren, maar het kan wel beinvloed worden door je leefomgeving.
dit geloof ik vast: hooggevoelig zijn is in de meeste gevallen een voordeel voor de mensen om je heen. maar voor jezelf is het erg lastig. tenminste voor mij.

ff wat vragen hoe denken jullie hier over?

hoort t ook bij hooggevoeligheid:
1. dat je het liefst maar alleen bent?
2. k ben nogal precies en streef altijd naar de 10?
3. dat je vaak een soort schuldgevoel hebt terwijl dat misschien helemaal niet nodig is?
---------------
4. ong. 20% van de mensen is hoogsensitief. maar dit zie ik echt niet terug in mijn omgeving. hoe kan dat. verstopt iedereen zich achter een masker?

5. ik probeer ook weleens een beetje stoer te doen om niet zo op te vallen, maar ik walg er eigelijk van. hoe meer je gewoon jezelf mag zijn hoe gelukkiger je je voelt. zachtaardig, vriendelijk, creatief enz. herkennen jullie dat?

6. hoe houd je je overeind in een werkkring met grotendeels keiharde ruwe kerels. kvoel me er bepaald geen vent tussen. kvind t een hele opgave.

als je nog tips hebt hoor ik ze graag.
groetjes job303

Hoi Job,

Ik weet sinds kort dat ik een hsp'er ben. Ik ben altijd in het hokje van ME geplaatst ( chronisch vermoeid) maar nu pas valt voor mij alles op zijn plek.
Er zijn in de bibliotheek veel boeken te vinden over hoogsensitiviteit ( bijv. hoe blijf je overeind als de wereld je overweldigd van Elaine Aron, ze heeft ook een boek over hsp en de liefde.
Misschien kun je in die boeken een stukje herkenning vinden en kun je vragen beantwoord krijgen. Ikzelf heb ook begeleiding van een coach, die mij leert hoe ik met bepaalde situaties en gevoelens om kan gaan.
Geweldig! :)

Als je nog specifieke vragen heb mag je ze gerust stellen, wie weet kunnen we elkaar hier een steun in de rug zijn!

Groetjes!
Naar boven

Auteur Bericht
STEENTJE178

BerichtGeplaatst: zaterdag 15 september 2012, 12:52

ERIKA129 schreef:
Mooiste moment!
dat mijn was lekker buiten kan drogen na het herfstweer van van de week en als het meezit kan de deur zo weer lekker een poos open Lachende smiley

De was wordt zeker droog buiten, momenteel. Lachende smiley met blinkend witte tanden
En de deuren kunnen ook open......... vliegt me niet vrijwel meteen een stel muggen naar binnen... Woedende smiley ...Die zijn er nu ook nog...... Boze smiley

Oh sorry, dit was het mooiste momententopic: wat een heerlijk, zonnig weertje vandaag!!!! Coole smiley met zonnebril
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: zaterdag 15 september 2012, 12:55

In hoeverre is er sprake van overspel als 1 van de echtgenoten de ander zijn of haar gang laat gaan terwijl hij of zij er zelf van walgt, met als doel om iets anders voor elkaar te krijgen? Smiley die vol vragen zit

bijvoorbeeld nieuw jurkje of "toestemming" om naar t voetbal te mogen.
Naar boven

Auteur Bericht
STEENTJE178

BerichtGeplaatst: zaterdag 15 september 2012, 12:55

ANNA415 schreef:
Even weer omhoog halen:

Het mannentopic doet het veel te goed en dat kan toch echt niet! Boze smiley

Knipoog smiley Kussende smiley Verliefde smiley Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Maar ehm...... je hebt niet gezien dat 72 van de 121 berichten op dat topic van vrouwen afkomstig zijn?? Smiley met dichtgeplakte mond Smiley met dichtgeplakte mond Coole smiley met zonnebril .....
Het duurt ff, maar komen dan zelfs de mannen hier op dreef??? Sjonge.......... Coole smiley met zonnebril Coole smiley met zonnebril

Laatst aangepast door
STEENTJE178
op zaterdag 15 september 2012, 13:00
Naar boven

Auteur Bericht
CORTAZAR588

BerichtGeplaatst: zaterdag 15 september 2012, 13:00

Ik denk dat alles met elkaar is geligeerd , verbonden.

Overspel / Ontucht komt voort uit begeerte, verlangen of verwaarloosde behoeften.

En uiteraard niemand zal opzettelijk zijn of haar partner bedriegen.
Dat is ook niet waar het mij omgaat.
Waar het omgaat is of Overspel een zonde is , die ernstig is en wanneer er sprake is van overspel.

Kijk , de gangbare opvatting en voorstelling is, dat overspel binnen het huwelijk plaatsvindt.
Daar zijn we het denk ik overeens.
Maar wat is overspel als het huwelijk niet als zodanig door de overheid wordt gezien of door de algemeen heersende opinie.

Ik denk dat Overspel of Ontucht een begrip is waarvan wij de werkelijke omvang niet goed voor ogen hebben.
Is een relatie zonder voor de wereld kenbare vormen , zoals ring en receptie en kerke en stadhuis , wel of geen huwelijk.

Als een vrijblijvende relatie zoals de LAT relatie , geen huwelijk is , maar er is wel seksueel contact.........
dan is er geen overspel als dit wordt beeindigd en men zijns weegs gaat en weer een nieuwe LAT , WOP of wat voor relatie dan ook aanknoopt.

Dan is er geen centje pijn en God vindt het ok.

Maar wat is dan overspel ?
alleen als je in een huwelijk gesloten op de wereldse voorwaarden zoals boven geschetst , buiten de deur eet ?

Dan is het niet trouwen met de hele santekraam erbij , een vrijbrief om er maar van te genieten ?

Dus de slimme strateeg trouwt niet voor de mensen , blijft alleen , maar kan toch .....

En God gaat dat goedkeuren ?
Geen probleem ?

Dat is wat mij intrigeert.

Op basis van Gen 2: 24 is een huwelijk het een vlees worden van man en vrouw.
Daar staat niets over ringen en wat dies meer zij.

Laatst aangepast door
CORTAZAR588
op zaterdag 15 september 2012, 13:01
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: zaterdag 15 september 2012, 13:12

CORTAZAR588 schreef:
Ik denk dat alles met elkaar is geligeerd , verbonden

Kijk , de gangbare opvatting en voorstelling is, dat overspel binnen het huwelijk plaatsvindt.

vind dit een aparte zin de gangbare mening is denk ik juist dat overspel BUITEN het huwelijk plaats vindt

Daar zijn we het denk ik overeens.
Maar wat is overspel als het huwelijk niet als zodanig door de overheid wordt gezien of door de algemeen heersende opinie.

Ik denk dat Overspel of Ontucht een begrip is waarvan wij de werkelijke omvang niet goed voor ogen hebben.
Is een relatie zonder voor de wereld kenbare vormen , zoals ring en receptie en kerke en stadhuis , wel of geen huwelijk.

Als een vrijblijvende relatie zoals de LAT relatie , geen huwelijk is , maar er is wel seksueel contact.........

Dan is dat dus overspel

dan is er geen overspel als dit wordt beeindigd en men zijns weegs gaat en weer een nieuwe LAT , WOP of wat voor relatie dan ook aanknoopt.

Dan is er geen centje pijn en God vindt het ok.

Maar wat is dan overspel ?
alleen als je in een huwelijk gesloten op de wereldse voorwaarden zoals boven geschetst , buiten de deur eet ?

Dan is het niet trouwen met de hele santekraam erbij , een vrijbrief om er maar van te genieten ?

Dus de slimme strateeg trouwt niet voor de mensen , blijft alleen , maar kan toch .....

En God gaat dat goedkeuren ?
Geen probleem ?

Dat is wat mij intrigeert.

Op basis van Gen 2: 24 is een huwelijk het een vlees worden van man en vrouw.
Daar staat niets over ringen en wat dies meer zij.
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: zaterdag 15 september 2012, 13:18

Wilde de deur lekker openhebben maar dan word ik helemaal m'n huis uitgedenderd Woedende smiley
Leuk Fuzz in het park of te wel gisteravond van 19.00 - 01.00 uur Nederlandse zangers en vanavond Zieke smiley kaboem kaboem hardrock en weet ik wat nog meer Woedende smiley
Huilende smiley, smiley in tranen Huilende smiley, smiley in tranen Ik haat de gemeente die dit toestaat, laat ze het op onbewoond gebied doen lekker buiten het centrum dus Gefrustreerde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: zaterdag 15 september 2012, 13:23

CHATULIEM619 schreef:
Ik zie God als Vader. Dat betekent dat ik mag leven als Zijn kind. Maar het betekent ook, dat Hij me wil beschermen voor dingen die niet goed voor me zijn. En daarom is het beter dat ik bepaalde dingen niet doe. Maar, zoals ieder kind, probeer de grenzen uit. En dan blijkt, dat het lang niet zo gek is naar de Vader te luisteren.
Wat men weleens vergeet, is dat zonden op zichzelf schadelijk voor je zijn. Eigenlijk straf je jezelf ermee als je eraan toe geeft. En een klein beetje toegeven kan al het begin zijn van een heleboel ellende.
Wat me verder opvalt, is die zondagsheiliging. Er staat nergens in de bijbel dat we ons aan de zondag moeten houden. Sabbath wordt genoemd, zondag is door de mens zelf uitgevonden. Ik ben dan ook verbaasd dat in sommige kringen zo'n strenge zondagsheiliging is. Dan denk ik wees dan helemaal consequent en doe het dan op sabbath.
Zelf hebben we op sabbath diensten, juist omdat ik vind dat je dat als christen net zo goed zou moeten doen. Niemand heeft me echt kunnen overtuigen waarom de zondag opeens uitgeroepen is tot dag van God.

Ja wij mogen ons Zijn kind noemen en dat is geweldig. en inderdaad kinderen proberen grenzen uit en dan moet je ze de regels uitleggen. Maar op een gegeven moment wordt je als kind volwassen en weet je hoe je je moet gedragen ook zonder die regels. En ja naar de Vader luisteren mogen we blijven doen. Gelukkig zegt Hij niet de hele tijd je mag dit of je mag dat niet tegen me
Naar boven

ChristianMatch forum index » Van alles wat
Ga naar pagina Vorige 1 ... 4512 4513 4514 4515 4516 4517 4518 ... 6194 Volgende
Pagina 4515 van 6194