| Auteur |
Bericht |
|
CARMEN073
|
|
Geplaatst: maandag 17 september 2012, 15:42
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | | Maar hoe verklaar je dan je eigen verhaal over de hel???? Jij bent er geweest en toch ook wedergeboren???? |
Ja. Ik ben eerst wedergeboren in Jezus Christus. Ik hoef dus niet meer naar de hel te gaan omdat ik door Hem gered ben.
Wel heeft God mij, jaren later, in de plaats gezet waar verloren zielen waren. De eeuwige afwijzing. Waarom; daar heeft Hij zijn redenen voor (een paar ervan denk ik te weten, maar mogelijk zal ik dat in dit leven niet bevatten). Jezus heeft mij ogenblikkelijk uit deze plaats gehaald toen ik Hem riep. Dit fragment van de eeuwigheid heeft veel impact op mij gehad.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: maandag 17 september 2012, 15:42
|
|
|
|
| CARMEN073 schreef: | Ja maar dan val je weer niet af?!
 |
IETS meer eten Carmen niet meteen alle pannenkoeken
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FREEDOM929
|
|
Geplaatst: maandag 17 september 2012, 15:45
|
|
|
|
| HANNAH810 schreef: | ik geloof ook dat "die plaats" bestaat. maar die is in oorsprong niet voor mensen bedoeld, maar voor de gevallen engelen. Wel geloof ik, dat wanneer je je leven niet aan God weidt, je in de plaats terecht komt die bereid is "voor de duivel en zijn engelen". |
Die visie deel ik gedeeltelijk met je. Want wat versta jij onder je leven wijden aan God?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CARMEN073
|
|
Geplaatst: maandag 17 september 2012, 15:46
|
|
|
|
| ROELANDE345 schreef: | IETS meer eten Carmen niet meteen alle pannenkoeken  |
Oooooooooooow!
Jullie hebben er gewoon geen idee van hoe lekker mijn pannenkoeken zijn...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: maandag 17 september 2012, 16:22
|
|
|
|
Boontjes...aardappels...en een gekookte kipfilet...perenvla toe...
Morgenmiddag vrij...dus tijd genoeg om eens ""Jan in de zak"" uit te proberen...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: maandag 17 september 2012, 16:23
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | | Dat \zeg je mooi Zwaan: God ziet het hart aan van de mens........en niet de mensen zien dat aan........ |
Ja, dat zeg je mooi Zwaan, God ziet het hart aan....en niet mensen...
O ja, en als je iets quote wat ik zelf heb geschreven, dan graag de hele tekst en niet een stukje uit zijn verband, zoals je hiervoor deed. Vast bedankt...!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: maandag 17 september 2012, 16:24
|
|
|
|
| CARMEN073 schreef: | Waarom ik toch iedere keer alle pannenkoeken die ik wil bewaren... opeet  |
NAAAH...zou mij ook kunnen overkomen... Deze keer waren er ook 3 over.... Een stelletje bouwvakkers....en het ging er in als koek... Trouwens ik stop ze gewoon in de diepvries..
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: maandag 17 september 2012, 16:27
|
|
|
|
| CARMEN073 schreef: | Btw; wie heeft mijn glazen muiltje gezien?? Ben em al een poosje kwijt...
 |
IK!!!!! Ja wist ik veel van wie dat ding was...ligt inmiddels op stort!!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: maandag 17 september 2012, 16:32
|
|
|
|
| ZWAAN995 schreef: | Grote zorgen maak ik mij wel ja en bid dagelijks voor mijn mede mens dat er harten en ogen geopend mogen worden hun Jezus Christus zullen aannemen. Want als mens wil ik niet dat niemand niet verloren gaan maar dat men eeuwig leven erft de keuze is aan de mens zelf daar heb je gelijk in Jol.
<><
Zwaan |
Mat 6:34 Maakt u dan niet bezorgd tegen de dag van morgen, want de dag van morgen zal zijn eigen zorgen hebben; elke dag heeft genoeg aan zijn eigen kwaad.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: maandag 17 september 2012, 16:43
|
|
|
|
| Quote: | CARMEN073 schreef: Er heerst tegenwoordig een tendens waarbij men vaak meer meeleeft met de dader dan met het slachtoffer. Daders worden neergezet als 'slachtoffer' van hun slechte jeugd, verkeerde opvoeding, omstandigheden etc. Maar zo kijkt God er niet naar! God houdt mensen verantwoordelijk voor hun eigen daden. Een ieder is verantwoordelijk voor de keuzes die hij of zij maakt. | ]
Ik ervaar juist dat in de maatschappij hard wordt gesproken over daders en dan denk ik nog maar even aan de recente verkiezingscampagne met een zekere poster: "hard voor de daders" om daarmee in te spelen op het gedachtegoed binnen de samenleving. Natuurlijk is het zo dat ze met hun jatten van andermans lijf en goed moeten afblijven en zeker moet de wet toegepast worden, want misdaad is misdaad. God houdt mensen inderdaad verantwoordelijk maar ik geloof in Zijn formule waarmee Hij mensen benaderen wil ondanks alle verkeerde hartsinstelling en daden: BARMHARTIGHEID. En als de motivatie en de inzichten er zijn om te veranderen, al is het nog maar zo'n klein krom stukje denken van: ik wil niet meer vast komen te zitten, dan met dat kleine stukje helpen om te werken aan verandering. Mensen alleen maar afstraffen is het minst effectieve wat je doen kunt om het land te beschermen en vrij te houden van "daders".
(Jol... houdt van haar werk en de mensen die daarmee worden verder geholpen.
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op maandag 17 september 2012, 17:02
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: maandag 17 september 2012, 16:57
|
|
|
|
| FREEDOM929 schreef: | Mijn persoonlijk antwoord op jouw vraag is: Iedereen die gelooft dat Jezus Christus voor zijn/haar zonden is gestorven en dat Hij na drie dagen weer is opgestaan, zodat onze relatie met God is herstelt en wij de hemel mogen binnengaan is naar mijn mening een christen. Iedereen die dat gelooft is naar mijn mening wedergeboren.
|
Ik zie maar één manier je leven te wijden aan God, freedom; en dat is je leven aan hem geven, of zo jij hierboven omschrijft; wedergeboorte. "opdat ik niet meer mijns, maar mijn getrouwe zaligmaker Jezus Christus eigendom ben."
wil je God volgen dan doe je dat op ZIJN manier, op je eigen manier volg je ten diepste jezelf. (en wat die manier dan weer precies inhoud, daar verschillen per persoon dan ook wel weer eens de meningen/intepretaties over)
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
DEHERDER920
|
|
Geplaatst: maandag 17 september 2012, 17:06
|
|
|
|
hallo allemaal
wilde ook nog even kwijt dat ik het ook leuk gevonden heb. Ik geloof als de lente weer in zicht komt, ik ook weer eens een poging waagt om eens iets te organiseren, vond dat julie allemaal leuk konden praten en dat het erg toegankelijk was. Hej, Anita heb je spruitjes boer niet gezien gisteren??... maar misschien begreep ik je verhaal maar half... maar je hebt organisatie talent!
grt
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JANE410
|
|
Geplaatst: maandag 17 september 2012, 17:15
|
|
|
|
http://wwhttp://youtu.be/ZHh9owBFWQMw.youtube.com/user/ShiraChadasha2
sorry, het is niet gelukt, heb iets niet goed gedaan
Laatst aangepast door
|
JANE410
|
op maandag 17 september 2012, 17:22
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANITA412
|
|
Geplaatst: maandag 17 september 2012, 17:16
|
|
|
|
Whaha,die Leon! De spruitjesboer is van de tien boeren niet bij de laatste vijf overgebleven, Vandaar dat hij alleen de eerste twee uitzendingen te zien was en zich alleen nog beschikbaar moet houden voor de reunies van BZV.
Fijn om te horen dat ook jij het naar je zin hebt gehad. En over het 'lenteuitje' :P ik weet dat jij net zoveel organisatietalent hebt als ik. Gewoon dóen!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SVEN797
|
|
Geplaatst: maandag 17 september 2012, 17:31
|
|
|
|
| FREEDOM929 schreef: | | Die visie deel ik gedeeltelijk met je. Want wat versta jij onder je leven wijden aan God? |
Het lezen en begrijpen van het Woord, zodat je kunt doen wat van ons gevraagd wordt. Jezus is ons voorgegaan.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: maandag 17 september 2012, 17:37
|
|
|
|
| ROELANDE345 schreef: | | komt dat het sinterklaas snoep al weer in de winkel ligt Visser en de 1e speelgoed folder is ook al weer binnen |
Ja , nou en?........ Bij ons ligt de lentevla al in de winkel.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: maandag 17 september 2012, 17:46
|
|
|
|
Kofta en nog wat verse groente erbij. verder blikje-pakje-zakjewerk.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: maandag 17 september 2012, 17:52
|
|
|
|
| CARMEN073 schreef: | Ik ken deze uitleg alleen vanuit het satanisme en voodoo praktijken. Daar is het een inwijdingsritueel wat weliswaar 'wedergeboorte' heet, maar wat gebaseerd is op dierenoffers uit o.a. Leviticus. In werkelijkheid wordt de persoon die dit ondergaat ingewijd in het satanisme. |
Vandaar inderdaad mijn vraag...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANOUSKA714
|
|
Geplaatst: maandag 17 september 2012, 17:52
|
|
|
|
sla met een schnitzel, daar zal ik het vandaag mee moeten doen Niet verkeerd toch?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANOUSKA714
|
|
Geplaatst: maandag 17 september 2012, 17:58
|
|
|
|
|
mijn dochter had het opgenomen, dus heb vanmiddag zitten kijken. blijft leuk!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: maandag 17 september 2012, 17:59
|
|
|
|
| CARMEN073 schreef: | Ja. Ik ben eerst wedergeboren in Jezus Christus. Ik hoef dus niet meer naar de hel te gaan omdat ik door Hem gered ben.
Wel heeft God mij, jaren later, in de plaats gezet waar verloren zielen waren. De eeuwige afwijzing. Waarom; daar heeft Hij zijn redenen voor (een paar ervan denk ik te weten, maar mogelijk zal ik dat in dit leven niet bevatten). Jezus heeft mij ogenblikkelijk uit deze plaats gehaald toen ik Hem riep. Dit fragment van de eeuwigheid heeft veel impact op mij gehad. |
Dit begrijp ik niet goed. Het lijkt mij toe dat God een helder inzicht geeft als Hij je iets laat zien of horen... ??
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANOUSKA714
|
|
Geplaatst: maandag 17 september 2012, 18:10
|
|
|
|
|
Ik heb weekend boodschappen gedaan, omdat ik er zaterdag niet aan toe was gekomen (=geen zin in had)
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CARMEN073
|
|
Geplaatst: maandag 17 september 2012, 18:11
|
|
|
|
| JOL252 schreef: | | Dit begrijp ik niet goed. Het lijkt mij toe dat God een helder inzicht geeft als Hij je iets laat zien of horen... ?? |
Dat klopt Jol. De ervaring op zich was heel verhelderend en daar heb ik veel van geleerd. In eerste instantie dacht ik te weten waarom God mij deze ervaring gaf; daar kwam later een tweede reden bij. En nog later weer. De impact van deze ervaring blijkt vele malen groter te zijn dan ik in eerste instantie dacht. Vandaar dat ik zeg; wellicht dat ik in dit leven niet helemaal ga bevatten waarom God mij dit precies allemaal heeft laten zien.
Hopelijk is het nu een beetje duidelijk?
Laatst aangepast door
|
CARMEN073
|
op maandag 17 september 2012, 18:12
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANOUSKA714
|
|
Geplaatst: maandag 17 september 2012, 18:13
|
|
|
|
|
Tjonge.... mijn opa zei altijd: Over 100 jaar is alles voorbij!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: maandag 17 september 2012, 18:16
|
|
|
|
| CARMEN073 schreef: | Dat klopt Jol. De ervaring op zich was heel verhelderend en daar heb ik veel van geleerd. In eerste instantie dacht ik te weten waarom God mij deze ervaring gaf; daar kwam later een tweede reden bij. En nog later weer. De impact van deze ervaring blijkt vele malen groter te zijn dan ik in eerste instantie dacht. Vandaar dat ik zeg; wellicht dat ik in dit leven niet helemaal ga bevatten waarom God mij dit precies allemaal heeft laten zien.
Hopelijk is het nu een beetje duidelijk? |
Maar ben je dan wedergeboren in de hel? dat is niet zo'n rare vraag want binnen de theologie is daar discussie over of je altijd in de hel blijft of dat er ook kans op herstel is? Misschien is deze vraag ook niet in het aardse leven te bevatten hoor....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: maandag 17 september 2012, 18:16
|
|
|
|
| ANOUSKA714 schreef: | | Ik heb weekend boodschappen gedaan, omdat ik er zaterdag niet aan toe was gekomen (=geen zin in had) |
Heerlijk toch...op maandag de weekeind boodschappen halen???
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CARMEN073
|
|
Geplaatst: maandag 17 september 2012, 18:19
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | | Maar ben je dan wedergeboren in de hel? dat is niet zo'n rare vraag want binnen de theologie is daar discussie over of je altijd in de hel blijft of dat er ook kans op herstel is? Misschien is deze vraag ook niet in het aardse leven te bevatten hoor.... |
Nee; in de hel wordt niets meer geboren Willemijn. Daar is het afgelopen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CARMEN073
|
|
Geplaatst: maandag 17 september 2012, 18:21
|
|
|
|
| ZEELAND736 schreef: | IK!!!!! Ja wist ik veel van wie dat ding was...ligt inmiddels op stort!!!
 |
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: maandag 17 september 2012, 18:23
|
|
|
|
| JOL252 schreef: | ]Ik ervaar juist dat in de maatschappij hard wordt gesproken over daders en dan denk ik nog maar even aan de recente verkiezingscampagne met een zekere poster: "hard voor de daders" om daarmee in te spelen op het gedachtegoed binnen de samenleving. Natuurlijk is het zo dat ze met hun jatten van andermans lijf en goed moeten afblijven en zeker moet de wet toegepast worden, want misdaad is misdaad. God houdt mensen inderdaad verantwoordelijk maar ik geloof in Zijn formule waarmee Hij mensen benaderen wil ondanks alle verkeerde hartsinstelling en daden: BARMHARTIGHEID. En als de motivatie en de inzichten er zijn om te veranderen, al is het nog maar zo'n klein krom stukje denken van: ik wil niet meer vast komen te zitten, dan met dat kleine stukje helpen om te werken aan verandering. Mensen alleen maar afstraffen is het minst effectieve wat je doen kunt om het land te beschermen en vrij te houden van "daders".
(Jol... houdt van haar werk en de mensen die daarmee worden verder geholpen.
|
Ik las zaterdag in de krant een uitgebreid interview hierover, daar werd geschreven dat je soms meer aan herstelrecht hebt dan aan straffen.....en dat zelfs slachtoffers zich niet druk maken over de hoogte van de straf maar meer erkenning zoeken voor hun rol als slachtoffer.......Andersom gebeurd natuurlijk ook, voor sommigen is geen straf te hoog..... Je moet niet kwaad met kwaad vergelden schreef men. Sluit duidelijk niet aan bij de VVD leus: meeleven met slachtoffers en niet met daders, die dus duidelijk niet erg liefdevol kijkt..... Het gaat er dus om-volgens dat stuk- dat je beter de band kan herstellen tussen dader, slachtoffer en samenleving die door de misdaad kapot is gemaakt......
Maar komt het er ook niet op neer wat jij ons probeert te vertellen? Dat hoe groot de daad ook is en altijd ruimte moet zijn voor hoop? Denk ik weer even aan de doos van Pandora....dat je nooit iemand zijn laatste stukje hoop mag ontnemen? Maar dat kan natuurlijk ook een vrij lastige opdracht zijn als je wat aangedaan is ....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: maandag 17 september 2012, 18:37
|
|
|
|
| CARMEN073 schreef: | | Nee; in de hel wordt niets meer geboren Willemijn. Daar is het afgelopen. |
Maar daarvoor heb je Bijbels gezien dan toch nog het vagevuur en voorgeborchte? Ik vind het maar een lastige materie het hele hel en vagevuur mysterie....nu kan je zeggen de Bijbel is daar duidelijk over maar dan nog blijft het een gegeven dat veel mensen als ze gaan sterven panisch zijn om in de hel te komen.....mensen waarvan ik denk: zo erg zou het toch niet wezen met ze????? En dat vind ik wel een verdrietig gegeven....
|
|
| Naar boven |
|
|