Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: dinsdag 18 september 2012, 22:07
|
|
|
SONJA105 schreef: | Ik vindt dat het kan, ik val namelijk zelf op vrouwen |
Of ik het er mee eens ben of niet, dat maakt niet uit...ik vind het moedig dat je het zo op het forum zet, petje af!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: dinsdag 18 september 2012, 22:14
|
|
|
De gebruikelijke standpunten worden weer ingenomen....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: dinsdag 18 september 2012, 22:17
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | De gebruikelijke standpunten worden weer ingenomen.... |
Josina kwam niet met een standpunt maar met respect.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: dinsdag 18 september 2012, 22:23
|
|
|
Vandaag 3 keer uitgevloekt . Twee keer door een Pool en één keer door een Portugees. Verstaan doe ik ze niet maar wat ze zeiden begreep ik wél .
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: dinsdag 18 september 2012, 22:24
|
|
|
VISSER278 schreef: | Vandaag 3 keer uitgevloekt . Twee keer door een Pool en één keer door een Portugees. Verstaan doe ik ze niet maar wat ze zeiden begreep ik wél .  |
heb je je zo misdragen dan, visser?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: dinsdag 18 september 2012, 22:26
|
|
|
HANNAH810 schreef: | heb je je zo misdragen dan, visser? |
Nee , ik moest beter uitkijken . Maar ik moest niet beter uitkijken , HUN moesten dat.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: dinsdag 18 september 2012, 22:28
|
|
|
JOL252 schreef: | Josina kwam niet met een standpunt maar met respect. |
Idd!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA944
|
|
Geplaatst: dinsdag 18 september 2012, 22:59
|
|
|
JOL252 schreef: | Hey leuk, je bent er weer! |
leuk om jou ook weer te lezen jol
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA944
|
|
Geplaatst: dinsdag 18 september 2012, 23:02
|
|
|
SONJA105 schreef: | Ik vindt dat het kan, ik val namelijk zelf op vrouwen |
Ik denk dat jezus van mij als hetero net zo veel houd als van jou als vrouw die op vrouwen valt .
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA944
|
|
Geplaatst: dinsdag 18 september 2012, 23:04
|
|
|
VISSER278 schreef: | Nee , ik moest beter uitkijken . Maar ik moest niet beter uitkijken , HUN moesten dat.  |
slechtste moment van vandaag is voor jou visser dat ik er weer ben om je te plagen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: dinsdag 18 september 2012, 23:06
|
|
|
PETRA944 schreef: | slechtste moment van vandaag is voor jou visser dat ik er weer ben om je te plagen  |
Zolang je je vingers een beetje in staking houdt zal het wel mee vallen .
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA944
|
|
Geplaatst: dinsdag 18 september 2012, 23:08
|
|
|
VISSER278 schreef: | Zolang je je vingers een beetje in staking houdt zal het wel mee vallen .  |
Wel voor vandaag heb je geluk, want ik ga lekker na dromenland
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROLF230
|
|
Geplaatst: dinsdag 18 september 2012, 23:40
|
|
|
wat dacht je van deze:
Kees Kort, de kalende knappe koele kapper, knipt en kapt heel knap. Echter Karel Kaas, klein en kaal, kalende knappe koele kapper Kees Korts' kapitein, knipt en kapt veel knapper dan Kees Kort, de kalende knappe koele kapper knippen kan, nl. kaal of kort, koel en knap.
Zo ging 'ie toch?
whahahahahahahahaha
Laatst aangepast door
|
ROLF230
|
op dinsdag 18 september 2012, 23:44
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZWAAN995
|
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: dinsdag 18 september 2012, 23:59
|
|
|
Welkom Petra!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: woensdag 19 september 2012, 06:39
|
|
|
ROLF230 schreef: | wat dacht je van deze:
Kees Kort, de kalende knappe koele kapper, knipt en kapt heel knap. Echter Karel Kaas, klein en kaal, kalende knappe koele kapper Kees Korts' kapitein, knipt en kapt veel knapper dan Kees Kort, de kalende knappe koele kapper knippen kan, nl. kaal of kort, koel en knap.
Zo ging 'ie toch?
whahahahahahahahaha |
Ik vind het knap hoor hoe al die kappers knappen .... uhhhmmm knippen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: woensdag 19 september 2012, 07:49
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Prachtige uitspraak van die vrouw en zo is het ook denk ik......
Liefde van je kind gaat nooit over toch? Kan me dat wel voorstellen.... |
Hai Willemijn, liefde voor je kind gaat wel over, toen ik gedoopt was, zei me moeder nou die preek kunnen we in onze zak steken(slaat op ons). Ik vatte 'm toen niet... Nu wel...
Toen ze jonger was, wou ze 't er niet oever hebben want ze wou genieten van het leven, ja, met een flinke zwarte baan, oppassen op huizen van miljonairs bij vondelp.
Nu ze iets ouder is wil ze 't er niet over hebben want ze is nu 'oud'.
Ik vroeg hoe kan je je dochter van 12 nu elke ochtend om 4 uur kranten laten lopen is nog gevaarlijk ook en ik kon zo niet leren want 's middags weer een wijk.. Ze werd echt woedend...en ik wéér, voor de zoveelste keer excuses "het spijt mij dat ik je boos heb gemaakt....wil je me vergeven, me broer er ook achteraan meteen, of ik wel weet wat ik haar aandoe...ik vroeg 't gewoon, vriendelijk, zonder ondertoon....
Ja, ik moet het 'een keer' achter me laten, dus ja, kan niet meer met me moeder omgaan, want ik moet dan altijd me"het gaat wel goed ondanks dat me leven kapot is gezicht/masker opzetten, wat zoveel stress geeft.... en ook: ik vind het niet erg dat me broer en me nichtjes wel op je verjaardag mogen komen maar ik niet
En toen ik geld hád(getrouwd met man met eigen zaak, waar ik geen alimentatie niets van wou, omdat ik agressief was in dat huwelijk en hem niet nog meer pijn wou doen....) Ja, toen zat ze elke weekend bij ons...en nu ik op een flatje zit met 2 de hands spulletjes, ja, ik woon er 7 jaar nu, ze is één keer een uurtje geweest...
In sri-lanka verkopen moeder hun kinderen voor omgerekend 10 euro, maar ja die hebben niets te eten....
En ik kreeg hier een keer een opmerking van een vrouw, ja het is hier geen therapieruimte maar een forum....
Ik ben er klaar mee, nu is de verleiding nog om te forummen, straks loopt me abo af, en dan niet verlengen en dan kan ik niet eens reageren.
niet naar jou pers.natuurlijk
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: woensdag 19 september 2012, 08:04
|
|
|
PETRA944 schreef: | shanita ik begrijp je denk ik, ik kan een heel heftig verhaal hier gaan schrijven over traumatische ervaringen en de gevolgen, aangedaan door me exman. En begrijp hoe irritant het kan zijn als mensen over vergeven beginnen, toch voor je eigen genezing is vergeven belangrijk, maar natuurlijk eerst een tijd van verdriet en boosheid die er uit moet voor je kan vergeven. En ik hoop dat jij ook ooit toch leert te vergeven voor jezelf. petra die kan vergeven, laatst nog met me exman zat terwijl ik hier bijna failliet ga aan de rekeningen voor 4 kinderen die nog van hem bij mij wonen waar hij geen alie voor bijdraagt, en meneer leeft lijkt het vrolijk verder, met de nadruk op lijkt he , ondertussen ga ik de straat op, eh wel niet verder dan dicht in me woonplaats, ook nog de gevolgen waar ik zoveel jaren later nog mee knok. Toch is er vergeving in me hart voor me ex, wetende hoe diep hij in het duister zit, hoe erg je er aan toe bent als je zo gestoort met mensen omgaat. lieve knuffel voor je en niet te veel na cristenen kijken die zelf ook fouten maken en vaak niet begrijpen, ze bedoelen het goed maar soms zeggen ze goed bedoelde dingen die eerder meer schaden dan opbouwen in hun domheid, maar naar jezus kijken, die gaat met je mee en zoals ik je eerder schreef, hij veegt de scherven niet bij elkaar maar heelt je helemaal op een dag. |
Bedankt voor je toffe reactie.
Kijk, het is gewoon zo me vader was altijd heel gierig ja ziekelijk... Me moeder moest alles betalen van haar werk als schoonmaaakster, haar eigen werk waarvoor ze had gestudeerd mocht ze niet doen van me vader...ja ze was ook buitenlander. Ze is heelerg psycjisch en emotioneel mishandeld door me vader.
Maar ja, me gierige vader(ik weet niet ken je iemand die echt gierig is, dus niet gewoon zuinig...?) die gaf me broer ineen veel geld, nadat ik contact met 'm had verbroken, en dat doet ie regelmatig, terwijl me broer veel verdient.
Dus ja, ik ben de schuldige, die ziek is en de boel verzint, me broer wil niet eens luisteren, dus ja, daarom komen mij die aanvallen op homo wel goed uit, omdat ie ook zo gemeen was, ik had het niet eens door aanvankelijk, maar me psych zei, elke keer, dit is heel gemeen en dat ook...
Maar nee hoor, ik heb van die fijne, voornamelijk evangelische groepen, 'geleerd' dat boosheid niet van de Here is.
Ik ben verbaasd dat die efo's nog niet hebben geklaag over deze smileys.
Als ik jou verhaal lees, denk ik, ja, mijn welgemeede excuses(jij kon kinderen krijgen....bij mij is de boel kapot..) Maar ik weet ook, iedereen voelt ze eigen leed....
Iig bedankt voor je medegevoel die ik proef, ik heb nu weer dat ik weer een poging doe, om beter voor mezelf te zorgen en het er niet meer in elek topic over te hebben.
Bedankt!!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: woensdag 19 september 2012, 08:20
|
|
|
nog ff 'n zin: vergeven voelt voor mij aan als Parels voor zwijnen werpen,
Behalve me moeder....die is mishandelt door me vader..
Kijk, en tuurlijk, tis moelijk voor te stellen dus ook te geloven, een kleuter???Maar ja, ik ben niet gek, ik weet dat 100% zeker, waterdicht.
en dan weer, ja je kan je niets herinneren als kleuter, ja, ik wel fragmenten die cvoor een uitleg vatbaat zijn, en dan nog versprekingen als ik met 'm alleen was....
ach ja, alleen op de wereld....geen kinderen, geen familie, die van me moeder kant ken ik niet eens, ze wou me niet in contact brengen met hun...
en dat is heel moeilijk, als je je huis aan het schilderen bent, je kan niet denken wat zou me moeder dat mooi vinden...dat soort dingen
EN NU HOU IK ER ECHT OVER OP , BETER VOOR MEZELF, ER ZIJN NOG ZOVEEL MOOIE DINGEN. Ja, nu en dan een medicijne als ik echt niet meer kan...maar dan kan ik dus echt niet meer...ja, slaat op je lichaam...
En ik heb 't overleeft, vriend van me die de Hoop heeft afgerond is van 5 hoog naar beneden gesprongen....weer een ander, liet een dochterje van 5 achter...ja zo heb ik een giga lijst. Jammer dat dat niet in de magazines staat...ik bedoel, met die succesverhalen, geredigeerd, krijg je een scheef beeld... Maar ja, eerlijkheid of meer giften, die lui van die zware kerken willen succesverhalen zien. denk ik...
en nu stop ik echt...
fijne dag!!!! Lucht wel ff op, ff schrijven als je weet dat anderen het lezen...
Ik had echt heel veel commentaar verwacht, dat ik weer een topic verziek, etc. valt weer mee...
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op woensdag 19 september 2012, 08:21
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: woensdag 19 september 2012, 08:44
|
|
|
o ja, laatste: ik weiger me eigen schuldig te voelen, met 'van onze centen'.
Dat heb ik zovaak gehoord.
Het zijn mijn centen. ook voor de mensen met een bijstand, (ikzelf heb evenveel als bijstand maar het heet anders, omdat ik part-time baantje had voor 10 gulden per uur....
Het zijn wel jou centen, laat je niet intimideren en een schuldgevoel aanpraten, je weet hoeveel je hebt gesolliciteerd, pakken Aviers afwijzingen, op laatst maak je ze niet eens open.
en ja, "je kan tomaten plukken deed mijn kind ook toen die studeerde.."ja, hehe, toe die studeerde samen met ander studenten over de studie praten onder het werk en niet als meisje van 12, 4 uur in de ochtend, zeggen dat je 16 bent, enige meisje, ja wie laat ze dochter nu kranten lopen zo vroeg in en rond amsterdam, ja, bracht geld op, en dat had vader zogenaamd helemaal niet...., denk je dat dat vol is te houden die tomaten, je hele leven zonder ander vooruitzicht....nou, ik kan dat niet. voor mij is het geestdodend, ff los dat me bloedruk te hoog is voor lichamelijk werk...
en dan ben je uiteindelijk blij, dmv therapie, leren blij te zijn met je uitkering, en die vrije tijd zinvol en goed gebruiken, krijg je weer naar je hoofd dat je 't wel best vind zo met die uitkering...nee, je moet heel ongelukkig zijn, als je buiten je wil niet kan werken op je niveau...en er vooral niets van maken.....anders vind je 't wel best....
en laat die VVD die daders maar es goed aanpakken.... Verder heb ik niets tegen de VVD, want als het met de ecomomie goed gaat, gaat het ook beter met de armen.
maar ja, dan ben je weer niet écht arm, zoals in afrika....
Denk ik aan die gelijkenis, iemand die een druppel water wil, maar de kloof is niet te overbruggen....(bijbeltekst)
en dan kan ik begrijpen dat normale nederlanders, arm, rijk ertussen denken van wat is dát voor een geloof? ze doen niet wat ze preken tis alleen buitenkant, ja zovaak gehoord...
maar ja, ik weet natuurlijk niets: sta je er wel bij stil dat als je als niet profesionele ervaringsdeskundge veel meer te horen krijgt? ja, ruim 10 jaae vrijwillig in de ggz gewerkt, praten met mensen....ze hadden geen geld om alleen betaalde krachten te nemen...
En neem me ten goede: ER ZIJN HELE TOFFE KERKEN, MAAR VOOR ZOVER IK WEET BIJ DE PKN KANT, EN IK LOOP AL WAT JAREN MEE, 22...
Ja, en dat zijn dode kerken die die heerlijke zalvingen en anointingen niet hebben....van de heilige geest...volgens ja, de evangelischen.
Ineens denk ik aan een liedje van Elly en Rikkert: leugens, leugens, leugens, leugens, dan gaan de maskers af...alles komt aan het licht....
Ik moet wel uitjes afzeggen, ik kreeg een rekening van bijna 2000 euro voor tandarts, die ik zelf moest betalen, nou ja moet, regeling getroffen. Ja, die 600euro, wat eerst 2500 was die ik vergoed kreeg voldeed niet.
sorry Carmen echt k#$!!!! Ik kan alleen dingen die geen geld kosten.
7 euro per dag, alles van doen, eten, kleding, openbaar vervoer, fiets naar de fietsenmaker, kapper, etc.
Tis wel goed voor als je wilt afvallen, ja, of juist niet, ongezond voedsel is veel goedkoper.
En dan nog zeggen"onze centen"......
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op woensdag 19 september 2012, 09:00
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: woensdag 19 september 2012, 09:37
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Straks...met mijn zoon...naar...DE GRIEK!!!!!!!!! |
Tja.... Annette en ik zitten nu voor n midweekje in Griekenland... dusse... vanavond gewoon weer grieks eten
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: woensdag 19 september 2012, 09:42
|
|
|
de EO had hier ook ooit eens een serie over, allemaal bekeerde homo's. ze waren zelfs met een vrouw getrouwd, fantastisch toch?
een paar jaar later waren ze ook weer gescheiden, maar dat kwam niet via de EO op tv
Ik zeg niet dat bovenstaand filmpje ( dat ik geeneens bekeken heb) niet klopt of niet kan. Wel zeg ik dat dat niet de norm is, hooguit een uitzondering die de regel bevestigd.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: woensdag 19 september 2012, 09:44
|
|
|
ROELANDE345 schreef: | Ja ik heb het zeker getroffen het was echt heerlijk. Jammer dat het afgelopen is. Heeft me wel verbaasd dat er zo weinig Zeeuwen op het strand waren steeds |
Het weer is zeker heerlijk!! Heel de dag op strand en aan zwembad, zonnetje en 29 graden. En GEEN zeeuwen op t strand
groeten uit Griekenland
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANITA412
|
|
Geplaatst: woensdag 19 september 2012, 09:51
|
|
|
....en jij was een uitstekende assistent:p
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: woensdag 19 september 2012, 09:56
|
|
|
PIETER649 schreef: | Het weer is zeker heerlijk!! Heel de dag op strand en aan zwembad, zonnetje en 29 graden. En GEEN zeeuwen op t strand
groeten uit Griekenland  |
Geniet er maar lekker van jullie lekker zonder kids fftjes. Het is jullie van harte gegund
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: woensdag 19 september 2012, 10:00
|
|
|
PIETER649 schreef: | Tja.... Annette en ik zitten nu voor n midweekje in Griekenland... dusse... vanavond gewoon weer grieks eten  |
ja jullie hebben momenteel ook een heeeel zwaar leven
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: woensdag 19 september 2012, 10:11
|
|
|
Ik weet niet wat we vanavond moeten eten
iemand een idee?
Laatst aangepast door
|
ROELANDE345
|
op woensdag 19 september 2012, 10:11
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CARMEN073
|
|
Geplaatst: woensdag 19 september 2012, 11:50
|
|
|
Genesis 30
Door het hele verhaal proef je de strijd die is ontstaan tussen Lea en Rachel. Rachel haar uitspraak als haar slavin een zoon baart: "God heeft mij recht verschaft". Lea die n.a.v. de liefdesappelen, Rachel verwijt: "Is het niet genoeg, dat gij mijn man genomen hebt? En nu ook nog de liefdesappelen van mijn zoon nemen?" Allesbehalve een harmonieus gezin.
Wat zijn liefdesappelen?
Jacob werd uitermate gezegend door God; niet alleen in bezittingen, maar ook in de uitbreiding van zijn gezin. Als ik goed begrijp krijgt hij in 7 jaar tijd 11 zonen bij 4 vrouwen.
Ik vraag me nog steeds af welke rol die geschilde takken hebben gespeeld in de uitbreiding van de kudden. Was het bijgeloof of slimmigheid? Zit er een bepaalde stof in die de schapen op een of andere wijze beïnvloedt?
Laatst aangepast door
|
CARMEN073
|
op woensdag 19 september 2012, 11:52
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZWAAN995
|
|
Geplaatst: woensdag 19 september 2012, 11:54
|
|
|
3 nachten slapen

<><
Zwaan
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: woensdag 19 september 2012, 12:34
|
|
|
HARALD940 schreef: | Voor mij in elk geval, lerend wie God voor mij persoonlijk is. Wat zegt de tekst, en wat leer ik ervan voor mij relatie met God.
En dat laatste, dat we nooit helemaal zeker weten wat God bedoelt, ik denk dat dat niet kan, we kunnen het mogelijk verkeert interpreteren, maar dat ligt dan aan ons, en niet aan God of Zijn woord. |
Ik ben het helemaal met je eens Harald; ik las vanochtend een tekst van Spreuken: Hoeveel beter is het wijsheid te verwerven dan goud, hoezeer is inzicht te verkiezen boven zilver?
he t is juist belangrijk dat het niet alleen woorden voor je zijn maar het moet verbinding hebben met je ziel dus je kan je afvragen: wat betekent het voor jou persoonlijk? Voor je eigen geestelijke weg? En de Bijbel is niet een boek vol woorden waarmee je de ander om de oren kan slaan...
|
|
Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
 |
|