ChristianMatch

Forum

Vrouwen die op vrouwen vallen kan dat als christen
Ga naar pagina Vorige 1 ... 4537 4538 4539 4540 4541 4542 4543 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: donderdag 20 september 2012, 19:28

SVEN797 schreef:
Ik ben het met je eens. Het is voormij makkelijk praten in dit topic., omdat ik geen homo ben. Ik heb een andere strijd. Zo heeft ieder zijn strijd. Wijzen op het Woord is altijd goed. Ik heb alleen problemen met oordelen

Ja precies, als hetero heb je op dit gebied makkelijk praten!
Zonden op seksueel terrein worden door christenen/kerken altijd veel erger gevonden dan andere zonden. Als gezegd wordt dat iemand in zonde gevallen is kun je er zeker van zijn dat het om seksuele zonden gaat. Niet dat ik die zonden wil goed praten echt niet! Maar misschien moeten we ons eens afvragen waarom hier al het zoveelste topic over dit of een soortgelijk onderwerp moet worden geopend. Waarom kunnen we hier weken zitten steggelen over christelijke homo's die in een duurzame liefdesrelatie leven en niet over christenen die bijv hebzuchtig, zijn of materialistisch, of slechte rentmeesters van de schepping zijn , of die niet opkomen voor sociaal onrecht(of misschien zelfs meedoen) of mensen manipuleren ?
Misschien vind God al die dingen nog wel erger dan homofilie.
Samenlevende homo's doen niemand kwaad
Christenen die roddelen doen dat wel
Er werd gezegd dat God homofilie een gruwel vind in spr 6:16-19 staat
16 Zes dingen haat de HEER,
zeven dingen zijn hem een gruwel:
17 ogen die hooghartig kijken en een tong die liegt,
handen die onschuldig bloed vergieten
18 en een hart dat op het kwade zint,
voeten die zich naar de misdaad reppen
19 en getuigen die bedriegen, altijd liegen,
en zij die stoken tussen broers
Waarom pakken kerken de arrogante christenen, de roddelaars en de ruziemakers niet net zo aan als de praktizerende homo's, en waar zijn de topics daarover
Ik zou niet durven zeggen dat het GOED is als homo's in een duurzame relatie leven, maar zolang ik me nog wel eens schuldig maak aan een van de andere dingen die hier boven geschreven staan zou ik ook niet durven zeggen dat het FOUT is.
De vraag is misschien kan een in een duurzame liefdesrelatie levende Christus belijdende homo in de hemel komen?
en iemand die voor zulke relaties in de gemeente ruimte wil toestaan?
Of zelfs: en iemand die voor zulke relaties die ruimte niet toe wil staan?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: donderdag 20 september 2012, 19:34

HANNAH810 schreef:
zwaan geeft aan geen msn-taal te spreken, maar gewoon wat minder taal-gevoel te hebben, chatuliem.
Gelukkig heeft God elk mens weer andere talenten gegeven, en is zwaan OKE hoe ze is.

ieder mens heeft sterke en minder sterke kanten; jij ook.
Eerlijk gezegd heb ik jouw uitleg niet nodig over wat iemand nu precies bedoelt. En dat je dat meteen gaat vertalen dat ik iemand erom ga veroordelen, is gewoon vreemd.
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: donderdag 20 september 2012, 19:34

VISSER278 schreef:
Hier een halfje zeeuwse vlegel. Knipoog smiley

droog brood visser?
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: donderdag 20 september 2012, 19:37

CARMEN073 schreef:
Vandaag... zo plotseling, ineens zonder ook maar enige waarschuwing is de HERFST begonnen Huilende smiley, smiley in tranen

Ik weiger!

Mijn winterkleding is pas opgeborgen en blijft daar voorlopig.

Ik houd mijn slippers aan tot minstens 1 oktober Duiveltje smiley

Hoe zit het met al die weigeraars zitten jullie tenen er nog aan?
Brrr vanmorgen 5 graden met winterjas en handschoenen aan gefietst
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: donderdag 20 september 2012, 19:51

ROELANDE345 schreef:
Zonden op seksueel terrein worden door christenen/kerken altijd veel erger gevonden dan andere zonden. Als gezegd wordt dat iemand in zonde gevallen is kun je er zeker van zijn dat het om seksuele zonden gaat. Niet dat ik die zonden wil goed praten echt niet! Maar misschien moeten we ons eens afvragen waarom hier al het zoveelste topic over dit of een soortgelijk onderwerp moet worden geopend. Waarom kunnen we hier weken zitten steggelen over christelijke homo's die in een duurzame liefdesrelatie leven en niet over christenen die bijv hebzuchtig, zijn of materialistisch, of slechte rentmeesters van de schepping zijn , of die niet opkomen voor sociaal onrecht(of misschien zelfs meedoen) of mensen manipuleren ?
Waarom pakken kerken de arrogante christenen, de roddelaars en de ruziemakers niet net zo aan als de praktizerende homo's, en waar zijn de topics daarover
Ik zou niet durven zeggen dat het GOED is als homo's in een duurzame relatie leven, maar zolang ik me nog wel eens schuldig maak aan een van de andere dingen die hier boven geschreven staan zou ik ook niet durven zeggen dat het FOUT is.
De vraag is misschien kan een in een duurzame liefdesrelatie levende Christus belijdende homo in de hemel komen?
Mijn mening over dit onderwerp is wel bekend, dus ik ben niet van plan me weer in de discussie te mengen. Maar één ding valt me wel op in je bijdrage Roelande. Je vindt het niet goed om een ander te oordelen zolang je zelf nog zoveel last hebt van je eigen zonden. Maar dat is de vraag eigenlijk niet. Niemand mag zeggen dat ie beter of slechter is dan een ander. Je mag echter wel een mening hebben over het gedrag van een ander. En dat doe als moeder toch ook? Of zeg je ook tegen je kinderen van: zoek het maar uit. Dus als je zegt dat je ergens niet achter staat betekent dat niet automatisch dat je je beter dan een ander voelt.
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER619

BerichtGeplaatst: donderdag 20 september 2012, 19:56

Wie wat en hoe het met de Heilige Geest zit, is dat wij dat wat Hij met ons doen wil, heel erg onderschatten.

Het meeste komt door onkunde en gebrek aan lering hier over.
Zelf wil ik graag "gedoopt worden in de Geest", maar weet ook dat ik het zelf tegen houd.

Ik ben gelukkig door de Geest, er van overtuigd dat ik na al mijn tegenstribbelingen me toch moest gaan overgeven aan wat Hij wilde, namelijk Jezus erkennen als mijn Verlosser.

Ondanks mijn scheiding ben ik een zeer gezegend man, mede door wat God allemaal voor mij heeft gedaan en nog steeds doet. 4 pracht knapen die alle 4 bewust belijdend (de jongste al op 12 jarige leeftijd) christen zijn is het werk van de Geest geweest en niet onze verdienste als ouders.

Helaas door onkunde, kan de Geest niet volop aan het werk zowel bij de mens als in de kerk. De Geest dringt zich niet op, dus zullen we aan de slag moeten omdat Hij Jezus groot wil maken, door openstelling voor Hem
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: donderdag 20 september 2012, 20:00

ROELANDE345 schreef:

Sokken nog niet aan hoor Knipoog smiley
Maar al wel de benen meer bedekt het was vanmorgen 18 graden in huis Geschokte, onthutste smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: donderdag 20 september 2012, 20:11

Je hoefde toch niet een apart topic hierover te openen? Je had dit ook bij het lopende topic kunnen zetten.
Naar boven

Auteur Bericht
SVEN797

BerichtGeplaatst: donderdag 20 september 2012, 20:15

CHATULIEM619 schreef:
Mijn mening over dit onderwerp is wel bekend, dus ik ben niet van plan me weer in de discussie te mengen. Maar één ding valt me wel op in je bijdrage Roelande. Je vindt het niet goed om een ander te oordelen zolang je zelf nog zoveel last hebt van je eigen zonden. Maar dat is de vraag eigenlijk niet. Niemand mag zeggen dat ie beter of slechter is dan een ander. Je mag echter wel een mening hebben over het gedrag van een ander. En dat doe als moeder toch ook? Of zeg je ook tegen je kinderen van: zoek het maar uit. Dus als je zegt dat je ergens niet achter staat betekent dat niet automatisch dat je je beter dan een ander voelt.

Ik ben het met Roelande eens. Omdat het topic over Vrouwen die op vrouwen vallen gaat. niet meer en niet minder.en kijk wat er allemaal al geschreven is.
Dat is niet wijzen op het Woord. in mijn ogen is dat oordelen.
Ik vind dat je dan veel tekort doet aan mensen die zo een strijd hebben.
Wijzen op het Woord, zonder aanziens des persoons.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: donderdag 20 september 2012, 20:18

SVEN797 schreef:
Ik ben het met Roelande eens. Omdat het topic over Vrouwen die op vrouwen vallen gaat. niet meer en niet minder.en kijk wat er allemaal al geschreven is.
Dat is niet wijzen op het Woord. in mijn ogen is dat oordelen.
Ik vind dat je dan veel tekort doet aan mensen die zo een strijd hebben.
Wijzen op het Woord, zonder aanziens des persoons.
Lees maar eens eerst goed wat ik geschreven heb. Ik heb gezegd, dat je ondanks je eigen zonden wel een mening mag hebben over iemands gedrag. Dat je daar een oordeel in leest, is wel erg ver gezocht hoor...
Naar boven

Auteur Bericht
SVEN797

BerichtGeplaatst: donderdag 20 september 2012, 20:20

CHATULIEM619 schreef:
Lees maar eens eerst goed wat ik geschreven heb. Ik heb gezegd, dat je ondanks je eigen zonden wel een mening mag hebben over iemands gedrag. Dat je daar een oordeel in leest, is wel erg ver gezocht hoor...

Je hebt gelijk .Ik bedoelde in het algemeen op deze topic( Sorry.)
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: donderdag 20 september 2012, 20:25

CHATULIEM619 schreef:

Een mening hebben over iemands gedrag dat is dus zeggen hoe je het vindt wat die ander doet.

In dit geval: ik vind het goed of fout dat jij als vrouw een relatie wil met een andere vrouw

beoordelen is: bespreken, censeren, een oordeel vellen, evalueren, inzien, jureren, oordelen over, opvatten, recenseren

Dus als je je hier over uitlaat geef je dus een oordeel daaraan
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: donderdag 20 september 2012, 20:31

... en behalve dat er al een topic loopt ... die lappen tekst sla ik eigenlijk automatisch over... sorry, maar is mij te veel van het goeie.
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: donderdag 20 september 2012, 20:31

PIETER619 schreef:
Wie wat en hoe het met de Heilige Geest zit, is dat wij dat wat Hij met ons doen wil, heel erg onderschatten.

Het meeste komt door onkunde en gebrek aan lering hier over.
Zelf wil ik graag "gedoopt worden in de Geest", maar weet ook dat ik het zelf tegen houd.

Ik ben gelukkig door de Geest, er van overtuigd dat ik na al mijn tegenstribbelingen me toch moest gaan overgeven aan wat Hij wilde, namelijk Jezus erkennen als mijn Verlosser.

Ondanks mijn scheiding ben ik een zeer gezegend man, mede door wat God allemaal voor mij heeft gedaan en nog steeds doet. 4 pracht knapen die alle 4 bewust belijdend (de jongste al op 12 jarige leeftijd) christen zijn is het werk van de Geest geweest en niet onze verdienste als ouders.

Helaas door onkunde, kan de Geest niet volop aan het werk zowel bij de mens als in de kerk. De Geest dringt zich niet op, dus zullen we aan de slag moeten omdat Hij Jezus groot wil maken, door openstelling voor Hem

mooi Pieter en heel open
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: donderdag 20 september 2012, 20:32

Ik vraag me af waarom ze in Rusland/Oekraïne/ Bulgarije het Cyrillische alfabet hebben. Waarom kunnen ze niet met ons meedoen
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: donderdag 20 september 2012, 20:32

JOL252 schreef:
... en behalve dat er al een topic loopt ... die lappen tekst sla ik eigenlijk automatisch over... sorry, maar is mij te veel van het goeie.

ja ik ook
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: donderdag 20 september 2012, 20:33

VISSER278 schreef:
Ja , nou en?........ Bij ons ligt de lentevla al in de winkel. Lachende smiley

oh ja? Apart! Naast de boerenkool?
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: donderdag 20 september 2012, 20:34

ERIKA129 schreef:
Sokken nog niet aan hoor Knipoog smiley
Maar al wel de benen meer bedekt het was vanmorgen 18 graden in huis Geschokte, onthutste smiley

Maar dan hoefde je vast niet te fietsen vanmorgen om 7.00u Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SVEN797

BerichtGeplaatst: donderdag 20 september 2012, 21:03

ROELANDE345 schreef:

Ik denk het wel. Ik denk dat homo s, hetero s gelijke kansen hebben bij god.
Daar bedoel ik mee. Als ik als getrouwde Christelijke hetero kijk of val op een andere vrouw is dat ook overspel. Ik denk dat, dat hetzelfde is als dat ik als homo, naar een man kijk. Weten doe ik het niet. Ik weet ook niet wat voor bedoelingen God met bovengenoemd topic heeft. Gods wegen zijn ondoorgrondelijk.Ik zou ook niet weten wat homo s er van moeten of kunnen leren. Of hoelang zo een proces duurt . Iedereen zijn strijd, niemand krijgt een strijd,die hij of zij niet zou kunnen dragen. Daar geloof ik wel in.( Jezus en matteus bevonden zich tussen de hoeren en de tollenaars, de farizeen dit zagen zijden tegen Hem, wat doet gij tussen de hoeren en de tollenaars, en Jezus antwoorde, gij die beter zijt hebben geen dokter nodig, dezen die ziek zijn, die hebben Mij nodig.)
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: donderdag 20 september 2012, 21:19

ROELANDE345 schreef:

Ik ken een situatie waar twee vrouwen enorm veel deden in de kerk, goed zorgden voor hun medemens, uitreikten, bekend stonden om hun wijsheid en een groot voorbeeld waren in hun relatie met God naar hun omgeving toe. Toen ontdekt werd dat deze vrouwen een relatie hadden werden ze in alle opzichten eruit geknikkerd en genegeerd. Gevolg was dat deze vrouwen gekwetst en geëtiketteerd werden en niets van hun hele functioneren bleef er over. Hoe kan dat allemaal opeens vergeten zijn, vraag ik me dan af.

Ik vind je nuancering een juiste... seksuele zaken worden altijd uitvergroot en gezien als het ergste van het ergste terwijl er zoveel in de gemeente gebeurt wat schadelijk is. Het feit dat deze vrouwen niet meer in een kerk komen en dit verder ook mijden vind ik begrijpelijk en super pijnlijk.. en een verlies van hun aanwezigheid.

Laatst aangepast door
JOL252
op donderdag 20 september 2012, 21:19
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: donderdag 20 september 2012, 21:30

Donderdag 20 September, Psalm 108: 6-14; Triomferen.

Vertrappen? De vijand vertrappen? Is dat taal die past bij een vrome ziel? Is dat het gedachtegoed van Gods volk? Wis en waarachtig. Ik weet dat Jezus om vergeving voor zijn handen gebeden heeft, maar ik weet ook dat er nogal wat vijanden zijn die zich van Jezus’ gebeden niets aantrekken en zich door God noch engelen laten tegenhouden en in hun dolle drift niet zullen ophouden voordat zij alles kort en klein geslagen hebben. En dat zouden wij dan zomaar moeten toelaten? Ik dacht het niet. In elke geval gelooft de dichter van de psalm niet dat de Eeuwige als een lieve, vergevingsvolle vader vroom in zijn hemelse zetel het verloop van de gevechtshandelingen zit af te wachten. God staat op! God grijpt in. God zal triomferen en alle vijanden vertrappen. Althans, daar is de dichter van overtuigd en daar bidt hij om.
Is dit dan de doodsteek voor het pacifisme? Zeker niet. Het siert een christenmens alles op alles te zetten om vrede te stichten. Er is al lang genoeg veel te vlug naar wapens gegrepen. Het is bepaald niet christelijk er vlotjes op los te slaan. Maar het lijkt mij ook niet christelijk om lijdzaam toe te blijven zien hoe onschuldige mannen, vrouwen en kinderen worden afgeslacht door de een of andere nietsontziende vijand. Dan mag je, dan móet je doen wat eenmaal ook de Allerhoogste zelf zal doen: er een eind aan maken. Ja, in die verwachting leven wij: dat God triomferen zal en, hoe dan ook, de vijand zal verslaan.

Wie voert mij met een vaste hand
Tot in het hart van ’s vijands land?
O God, die ons verstoten had,
Trek met ons uit, wijs ons het pad,
Want mensenhulp is ijdelheid.
Nu God ons bijstaat in de strijd
Is elke heldendaad te wagen.
De vijand wordt door Hem verslagen.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: donderdag 20 september 2012, 21:33

Nog één dag en dan vakantie Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CARMEN073

BerichtGeplaatst: donderdag 20 september 2012, 21:39

CHATULIEM619 schreef:
Ik vraag me af waarom ze in Rusland/Oekraïne/ Bulgarije het Cyrillische alfabet hebben. Waarom kunnen ze niet met ons meedoen

Omdat hun azboeka veel rijkere schakingen kent dan ons alfabet. Drom.

Pannimajesh?
Naar boven

Auteur Bericht
CARMEN073

BerichtGeplaatst: donderdag 20 september 2012, 21:41

ROELANDE345 schreef:

ja tis bar ineens. ik mis de overgangsregeling.
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: donderdag 20 september 2012, 21:42

MARIO216 schreef:
Nog één dag en dan vakantie Clown smiley

lekker zeg Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: donderdag 20 september 2012, 21:46

ROELANDE345 schreef:
lekker zeg Clown smiley

En woensdag twee weken naar de zon Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: donderdag 20 september 2012, 21:47

MARIO216 schreef:
En woensdag twee weken naar de zon Clown smiley

geniet ervan !!
Naar boven

Auteur Bericht
ANNA415

BerichtGeplaatst: donderdag 20 september 2012, 22:12

CARMEN073 schreef:
ja tis bar ineens. ik mis de overgangsregeling.

ach dan ben je in 1 keer door de overgang Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: donderdag 20 september 2012, 22:14

ANNA415 schreef:
ach dan ben je in 1 keer door de overgang Clown smiley

En das op zich heel handig Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: donderdag 20 september 2012, 22:21

JOL252 schreef:

Ik ook scroll zo door!
Naar boven

ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Ga naar pagina Vorige 1 ... 4537 4538 4539 4540 4541 4542 4543 ... 6194 Volgende
Pagina 4540 van 6194