ChristianMatch

Forum

Rellen Haren
Ga naar pagina Vorige 1 ... 4550 4551 4552 4553 4554 4555 4556 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Van alles wat
Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: zaterdag 22 september 2012, 11:01

KEITH722 schreef:
je gaat volledig voorbij aan de strekking van mn bericht, lees het nou eerst eens ok!

ik reageer niet op jou, mn waarde Keith, ik reageerde op onze vrind Chatuliem.
en dat daardoor jouw topic offtopic wordt, tja, dat is CM-forum Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KEITH722

BerichtGeplaatst: zaterdag 22 september 2012, 11:03

PIETER649 schreef:
ik reageer niet op jou, mn waarde Keith, ik reageerde op onze vrind Chatuliem.
en dat daardoor jouw topic offtopic wordt, tja, dat is CM-forum Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

zag ik te laat pieter sorry Verlegen lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: zaterdag 22 september 2012, 11:04

PIETER649 schreef:
dat kind is de dupe NIET, de dorpsbewoners zijn de dupe.
dat kind verdient n flinke schop onder dr kont!
ik mag toch op zn minst aannemen dat ze dr excuses aan de buren maakt en net zolang meehelpt met opruimen tot het dorp weer schoon is.

ja die zal zich knap schuldig voelen heb me overigens laten vertellen dat zij en haar familie niet thuis waren gister
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: zaterdag 22 september 2012, 11:10

ZEELAND736 schreef:
Mijn zoon doet er weleens bestellingen voor...je weet wel met een catering bestelbusje...
Dan belt hij op...MAM...VERKEERDE BESTELLING...kan je er wat mee???
Het zou daar zo in de vuilnisbak gegooid worden...maar nu heeft het altijd een goede bestemming...

Chinees eten is errug slecht voor de lijn Zeeland Knipoog smiley

(ik plaag je maar hoor Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt )

maartiswelzo
Naar boven

Auteur Bericht
HERMA135

BerichtGeplaatst: zaterdag 22 september 2012, 11:10

THOMAS968 schreef:
Je gaat nu echt over een grens en legt feitelijk een verband tussen mensen die schizofrenie krijgen of hebben en het oproepen van geesten. Dat zijn echt twee verschillende dingen die niets maar dan ook niets met elkaar te maken hebben. Feitelijk leg je de mogelijk oorzaak van schizofrenie neer bij het oproepen van geesten en geeft deze mensen op een rottige wijze nog een zogenaamd christelijke trap na ook.

Het oproepen van geesten en dat soort flauwekul daar moet je niet aan meedoen, dat is voor alles beter, maar je moet geen verbanden leggen die uitermate stigmatiserend voor schizofrenen werken. Deze mensen hebben het al moeilijk genoeg. Psychiatrie bedrijven doe je niet via een discussieforum en zeker niet op deze wijze.

Thomas

Mee eens,
daarnaast lijkt het me zinvol om ook eens na te denken over mogelijke fouten/zonden begaan tégen deze mensen in hun prille jeugd, waar ze niets, maar ook helemaal niets tegen hebben kunnen doen
Na jaren werkzaam te zijn gewest in een pastoraal team is er maar ''en ding dat ik kan zeggen...Jezus kwam niet voor de gezonde, maar voor de zieke mensen...
Dus in plaats van te wijzen met de vinger is het beter hen te laten weten dat Jezus hen lief heeft en de macht heeft te genezen.
Lijkt me stukken hoopvoller in deze dolgedraaide maatschappij.
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: zaterdag 22 september 2012, 11:31

Ja en wie draait weer op voor de kosten?
Dit artikel stond donderdag al in het Harener weekblad:
De gemeente Haren heeft inmiddels flink wat geld uit moeten geven om het uit de hand gelopen facebookfeestje Project X Haren in goede banen te leiden, en de kosten kunnen nog flink oplopen. Stel dat er vrijdag flinke vernielingen worden aangericht?

De hele hype is vooral in gang gezet door een facebookpagina Project X Haren. Deze is opgezet door twee mensen die zich verschuilen achter de facebookidentiteit Jesse Hobson en IbeDerFuhrer.

De tweede is duidelijk gefingeerd, met als woonplaats Berlijn. De eerste lijkt echt, al geeft de woonplaats te denken: woonplaats Christchurch in Nieuw-Zeeland. Toch maakt deze een echte indruk, met foto’s en zelfs een foto van een identiteitsbewijs uit Nieuw Zeeland.

Het jarige meisje en een vriend van haar hebben deze twee heren al weken geleden verzocht de facebookpagina off line te halen. ‘Reactie: hahaha, kunt u eat shit.’

Zijn de kosten en de schade op deze twee personen te verhalen? In een vergelijkbare zaak in Duitsland is dit gebeurd. Burgemeester Bats: “Voor dit moment denken wij alleen aan wat er vrijdag gebeurd. Daarna zullen wij verder kijken en komen de kosten in beeld. Wij zullen onderzoeken of die te verhalen zijn.”

Volgens een door ons gevraagde jurist ligt de zaak strafrechtelijk moeilijk:

“In een strafzaak rond een ernstig strafbaar feit kunnen de politie en het Openbaar Ministerie de identiteit achter facebookpagina’s opvragen. De vraag is echter of er hier sprake is van een ernstig strafbaar feit. Hoogstens zou het ‘opruiing’ kunnen zijn, maar kun je een uitnodiging voor een feestje opruiing noemen? Dat ligt moeilijk. Wel is het wellicht mogelijk om de kosten en eventuele schade via een civiele procedure te claimen. Dat kan de gemeente zeker proberen.”
Naar boven

Auteur Bericht
KEITH722

BerichtGeplaatst: zaterdag 22 september 2012, 12:14

ROELANDE345 schreef:
Ja en wie draait weer op voor de kosten?
Dit artikel stond donderdag al in het Harener weekblad:
De gemeente Haren heeft inmiddels flink wat geld uit moeten geven om het uit de hand gelopen facebookfeestje Project X Haren in goede banen te leiden, en de kosten kunnen nog flink oplopen. Stel dat er vrijdag flinke vernielingen worden aangericht?

De hele hype is vooral in gang gezet door een facebookpagina Project X Haren. Deze is opgezet door twee mensen die zich verschuilen achter de facebookidentiteit Jesse Hobson en IbeDerFuhrer.

De tweede is duidelijk gefingeerd, met als woonplaats Berlijn. De eerste lijkt echt, al geeft de woonplaats te denken: woonplaats Christchurch in Nieuw-Zeeland. Toch maakt deze een echte indruk, met foto’s en zelfs een foto van een identiteitsbewijs uit Nieuw Zeeland.

Het jarige meisje en een vriend van haar hebben deze twee heren al weken geleden verzocht de facebookpagina off line te halen. ‘Reactie: hahaha, kunt u eat shit.’

Zijn de kosten en de schade op deze twee personen te verhalen? In een vergelijkbare zaak in Duitsland is dit gebeurd. Burgemeester Bats: “Voor dit moment denken wij alleen aan wat er vrijdag gebeurd. Daarna zullen wij verder kijken en komen de kosten in beeld. Wij zullen onderzoeken of die te verhalen zijn.”

Volgens een door ons gevraagde jurist ligt de zaak strafrechtelijk moeilijk:

“In een strafzaak rond een ernstig strafbaar feit kunnen de politie en het Openbaar Ministerie de identiteit achter facebookpagina’s opvragen. De vraag is echter of er hier sprake is van een ernstig strafbaar feit. Hoogstens zou het ‘opruiing’ kunnen zijn, maar kun je een uitnodiging voor een feestje opruiing noemen? Dat ligt moeilijk. Wel is het wellicht mogelijk om de kosten en eventuele schade via een civiele procedure te claimen. Dat kan de gemeente zeker proberen.”

Bijna goed Roelande, m'n topic was ook om te laten zien dat als bijv. B & W van Haren te laat zijn met zich voldoende in te werken in het dossier sociale media enz., rellen zoals vrijdagavond j.l. dan maar creatief worden weggezet als "onvoorzien" en "de toeloop werd ineens veel groter" (persconferentie) en als jan burger zijn achterlichtje het even niet zou doen, hij ineens weer geacht wordt de wet te kennen...

(en NEE!, zelf nog nooit een bon gehad in Haren, ik kijk wel mooi uit, btw ik zette mijn fiets altijd tege dat witte paaltje links naast de AH in Haren Lachende smiley , vorige week nog)

Laatst aangepast door
KEITH722
op zaterdag 22 september 2012, 14:15
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: zaterdag 22 september 2012, 12:35

VISSER278 schreef:
Kom je om 9 uur al in de winkel... zijn precies de dingen die je nodig hebt al op. Boze smiley

Dan zit je echt in de verkeerde winkel...
Of moet je naar...""de grote stad""

Laat ik niet in een stad wonen...maar dat gebeurd hier echt niet op het dorp!!! En toch ook maar 1 supermarkt...!!
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: zaterdag 22 september 2012, 12:38

ROELANDE345 schreef:
Chinees eten is errug slecht voor de lijn Zeeland Knipoog smiley

(ik plaag je maar hoor Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt )

maartiswelzo

Niet meer plagen...het voelt al zo dubbel...

(niet roken en ook nog lijnen!!)
Naar boven

Auteur Bericht
STEENTJE178

BerichtGeplaatst: zaterdag 22 september 2012, 12:49

PIETER649 schreef:
dat kind is de dupe NIET, de dorpsbewoners zijn de dupe.
dat kind verdient n flinke schop onder dr kont!
ik mag toch op zn minst aannemen dat ze dr excuses aan de buren maakt en net zolang meehelpt met opruimen tot het dorp weer schoon is.

Tsja, het is meer een volkomen uit de hand gelopen actie, lijkt het.
Ik bedoel: zij denkt snel klaar te zijn door al haar gasten via Facebook ff uit te nodigen, zonder te bedenken dat dit gemarkeerd moet worden als privé.
Dat er vervolgens mensen compleet mee op de loop gaan, vrienden van vrienden gaan uitnodigen is niet heel slim, maar dat daar vervolgens weer mensen compleet mee op de loop gaan, en het gemeentebestuur er niet heel duidelijk in is: geen feest, wel een feest, uiteindelijk een feestterrein, maar nog steeds geen festiviteiten maakt het er allemaal niet duidelijker op. En dan zijn er zieke geesten die gaan rel zoeken, rel schoppen etc.
Het meisje heeft haar lesje echt wel geleerd, die durft haar vooralsnog niet meer buiten te vertonen, vrees ik, maar ik denk niet dat je het haar allemaal aan kunt rekenen. Per slot van: als zij het privévinkje had aangevinkt op Facebook was er helemaal niets aan de hand geweest........
Naar boven

Auteur Bericht
STEENTJE178

BerichtGeplaatst: zaterdag 22 september 2012, 12:51

ERIKA129 schreef:
Heerlijk geslapen en uitgeslapen... gordijnen open en jaaaaaaaa de zon Coole smiley met zonnebril
Dus wat ga ik doen?? Jups zo onder de pomp door, dan een was aanzetten en die lekker buiten hangen, vervolgens even bloembollen scoren en poten en voor de rest??? ik zie het wel genieten van m'n dag Lachende smiley

Verraste, verbaasde smiley Verraste, verbaasde smiley Verraste, verbaasde smiley
Hier precíés hetzelfde!......

Hangt het in de lucht??? Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
STEENTJE178

BerichtGeplaatst: zaterdag 22 september 2012, 12:53

Héérlijk weertje!! Coole smiley met zonnebril
Naar boven

Auteur Bericht
STEENTJE178

BerichtGeplaatst: zaterdag 22 september 2012, 12:56

Kliekjesdag vandaag........ lekker gemakkelijk Verlegen lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
KEITH722

BerichtGeplaatst: zaterdag 22 september 2012, 12:59

Kalf verdronken, put gedempt...

De oproep op Facebook voor een feest in Gouda is verwijderd. Dat meldt Omroep West. De uitnodiging was vrijdagavond al aan bijna 30.000 mensen verstuurd. De bedoeling was om er 'net zo'n groot feest van te maken als in Haren'. Het Goudse Facebook-event is weggehaald.

Laatst aangepast door
KEITH722
op zaterdag 22 september 2012, 17:06
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: zaterdag 22 september 2012, 13:01

STEENTJE178 schreef:
Verraste, verbaasde smiley Verraste, verbaasde smiley Verraste, verbaasde smiley

ja denk et hier is het ook al zo Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: zaterdag 22 september 2012, 13:03

ZEELAND736 schreef:

Laat ik niet in een stad wonen...maar dat gebeurd hier echt niet op het dorp!!! En toch ook maar 1 supermarkt...!!

het viel mij op dat in Zeeuws Vlaanderen een heleboel dorpjes geeneens een supermarkt hebben
Lijkt me echt lastig als je er woont

@Roelande:mijndorpheeftwel7supers
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: zaterdag 22 september 2012, 13:03

Zaterdag 22 September, Psalm 109; 20-25; Uw naam.

Het gaat niet best met de dichter. Hij is verzwakt., gewond tot in het diepst van zijn ziel. Wat wil je, na zo’n spervuur van valse aantijgingen! Hij voelt zich als een schaduw die verglijdt, als een sprinkhaan, een insect dat iemand met een nonchalant gebaar van zijn jas afveegt. Hij heeft gebeden. Hij heeft gevast. Zijn knieën zijn er slap door geworden. Hij is vel over ben, tot op het bot vermagerd, mikpunt van spotlust: Kijk een, wat een magere lat – eigen schuld, dikke bult.

Hij heeft voor zijn tegenstanders gebeden. Maar, zo staat al te lezen in het begin van de psalm, het heeft weinig of niets uitgehaald. Sterker nog, zijn liefde wordt alleen maar beantwoord met haat. Goed wordt met kwaad vergolden. Hij krijgt stank voor dank. Haalt hij nu, ten einde raad, zijn zwaard tevoorschijn? Nee, hij bidt alleen. Hij bidt dat de Eeuwige zijn aanklagers zal straffen. En waarom? Omdat Gods naam ermee gemoeid is. ‘Doe voor mij wat tot eer van uw naam is: bevrijd mij, u bent goed en trouw.’ Daar gaat het de zwaarbeproefde dichter ten diepste om: de eer van God. Het gaat hem niet om zijn eigen naam, zijn eigen hachje – het gaat hem om de naam van de Allerhoogste.

Is het vreemd wanneer ik in het silhouet van deze dichter de figuur van Christus ontwaar? Aangeklaagd, bespot, bespuwd, prooi van later en leugen – en wat doet Hij? Hij bidt voor zijn vijanden. Omdat zijn eergevoel gekrenkt is? Nee, omdat Hij de eer, de goede naam van zijn Vader op het oog heeft. En ik vraag me af: zouden wij ook niet anders reageren op onrecht, ons aangedaan, als wij niet onze eigen naam, maar die van de Eeuwige op het oog zouden hebben? Ik denk het wel.

O trouwe Heer, die hebt gegeven
de kennis van uw naam ten leven,
zij nu voor mij die naam het teken
dat Gij tot mij in gunst wilt spreken
en rijk in goedertierenheid
naar uw beloften mij bevrijdt.
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: zaterdag 22 september 2012, 13:06

De wereld is toch ook een beetje gek aan het worden???
Het wordt toch steeds erger???

Faceboekmoord...facebookfeest...en het volgende???
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: zaterdag 22 september 2012, 13:09

STEENTJE178 schreef:

Zonde van je tijd . Om 8.30 uur was het al zoooo lekker buiten. Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: zaterdag 22 september 2012, 13:11

ZEELAND736 schreef:

Op de bakkersafdeling leek alles wel uitverkocht. Zodoende dus ook geen bolus bie de koffie vandaag.
Zuivel? Moest nog allemaal aangevuld worden .
Nee , het was gewoon een rotsooitje. Boze smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: zaterdag 22 september 2012, 13:12

VISSER278 schreef:
Zonde van je tijd . Om 8.30 uur was het al zoooo lekker buiten. Lachende smiley

oh om 8.30 was het in mijn bed ook nog zooooooo lekker Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: zaterdag 22 september 2012, 13:17

ROELANDE345 schreef:
oh om 8.30 was het in mijn bed ook nog zooooooo lekker Clown smiley

Ja? En om ontopic te blijven .... Wat heb je gedaan dan? Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: zaterdag 22 september 2012, 13:17

pannenkoeken! Kaas, spek en gewone Kwijlende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: zaterdag 22 september 2012, 13:18

VISSER278 schreef:
Ja? En om ontopic te blijven .... Wat heb je gedaan dan? Lachende smiley

Slapende smiley Slapende smiley Slapende smiley Slapende smiley Slapende smiley Slapende smiley Slapende smiley Slapende smiley Slapende smiley Slapende smiley Slapende smiley Slapende smiley Slapende smiley Slapende smiley Slapende smiley Slapende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
STEENTJE178

BerichtGeplaatst: zaterdag 22 september 2012, 13:18

ZEELAND736 schreef:
De wereld is toch ook een beetje gek aan het worden???
Het wordt toch steeds erger???

Faceboekmoord...facebookfeest...en het volgende???

Facebook is idd wat: Facebookaandelen (overigens wel een flop), Facebookboek, Facebookdating, Facebookreünie......... het lijkt wel alsof de wereld niet meer zonder Facebook kan. (en dat willen de oprichters ervan ons natuurlijk ook graag doen geloven).........

De wereld is gek...............en wij doen er gewoon aan mee.............
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: zaterdag 22 september 2012, 13:19

Ik eet niet vandaag. De winkel was leeg.
gelukkig ligt er nog een appelkruimelvlaai in de vriezer. Ga ik die wel burgemeester maken. Kwijlende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: zaterdag 22 september 2012, 13:21

ANNA415 schreef:
Mooi verwoord.

Wat betreft de tekst die je aanhaalt: het hangt nog wel van de vertaling af.

De Nieuwe Bijbelvertaling: 9 Weet u niet dat wie onrecht doet geen deel zal hebben aan het koninkrijk van God? Vergis u niet. Ontuchtplegers noch afgodendienaars, overspeligen, schandknapen noch knapenschenders,

Herziene Statenvertaling: 10 Dwaal niet! Ontuchtplegers, afgodendienaars, overspelers, schandknapen, mannen die met mannen slapen, dieven, hebzuchtigen, dronkaards, lasteraars en rovers zullen het Koninkrijk van God niet beërven.

NBG-vertaling 1951: 10 Dwaalt niet! Hoereerders, afgodendienaars, overspelers, schandjongens, knapenschenders, dieven, geldgierigen, dronkaards, lasteraars of oplichters, zullen het Koninkrijk Gods niet beërven.

Het woord schandknaap en knapenschenders roept bij mij meer de gedachte op van pedofilie.
Best lastig hoor al die bijbelvertalingen.
Bij de NBV ben je vers 10 vergeten erbij te vermelden, dan krijg je nl. de hele tekst, en dan zie je dat er weinig verschil is:
Quote:
Weet u niet dat wie onrecht doet geen deel zal hebben aan het koninkrijk van God? Vergis u niet. Ontuchtplegers noch afgodendienaars, overspeligen, schandknapen noch knapenschenders, 10 dieven noch geldwolven, dronkaards, lasteraars noch uitbuiters zullen deel hebben aan het koninkrijk van God.
En idd, met de aangehaalde termen wordt pedofilie bedoeld.
Naar boven

Auteur Bericht
STEENTJE178

BerichtGeplaatst: zaterdag 22 september 2012, 13:22

VISSER278 schreef:
Ik eet niet vandaag. De winkel was leeg.
gelukkig ligt er nog een appelkruimelvlaai in de vriezer. Ga ik die wel burgemeester maken. Kwijlende smiley

Ga jij ...........vandaag.............alléén maar táárt eten dan???
Kotsende smiley

Oh ja...... voordat je die taart burgemeester maakt....... ik vermoed dat ze in Haren binnenkort ook weer een burgemeester gaan zoeken..... Misschien een ideetje om die taart dan ff achter de hand te houden?? Coole smiley met zonnebril
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: zaterdag 22 september 2012, 13:32

STEENTJE178 schreef:
Facebook is idd wat: Facebookaandelen (overigens wel een flop), Facebookboek, Facebookdating, Facebookreünie......... het lijkt wel alsof de wereld niet meer zonder Facebook kan. (en dat willen de oprichters ervan ons natuurlijk ook graag doen geloven).........

De wereld is gek...............en wij doen er gewoon aan mee.............

Faceboek...Hyves...en WHATEVER....
Aan mij is het echt niet besteed...
Zit op CM....en dat is soms al....

Boze smiley Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Gefrustreerde smiley Zieke smiley

Contact met de buitenwereld???
Ja hoor...met de telefoon...(gewoon die ouderwetse...)
En op de fiets stappen...en dan gewoon GAAN...en me laten ZIEN!!!
Een mobiel??
Ja hoor die heb ik ook...maar ik ben niet verslaafd...en hij zit meer in mijn tas...als in mijn handen...

En ik voel me happy vandaag...

Laatst aangepast door
ZEELAND736
op zaterdag 22 september 2012, 13:37
Naar boven

Auteur Bericht
JOSINA022

BerichtGeplaatst: zaterdag 22 september 2012, 13:43

ZEELAND736 schreef:
Faceboek...Hyves...en WHATEVER....
Aan mij is het echt niet besteed...
Zit op CM....en dat is soms al....

Boze smiley Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Gefrustreerde smiley Zieke smiley

Contact met de buitenwereld???
Ja hoor...met de telefoon...(gewoon die ouderwetse...)
En op de fiets stappen...en dan gewoon GAAN...en me laten ZIEN!!!
Een mobiel??
Ja hoor die heb ik ook...maar ik ben niet verslaafd...en hij zit meer in mijn tas...als in mijn handen...

En ik voel me happy vandaag...

Ach, voor mij was een uitkomst in het afgelopen jaar en dat is het nog...
Naar boven

ChristianMatch forum index » Van alles wat
Ga naar pagina Vorige 1 ... 4550 4551 4552 4553 4554 4555 4556 ... 6194 Volgende
Pagina 4553 van 6194