ChristianMatch
 


Forum

Berichten van KEITH722
Ga naar pagina 1 2 3 4 ... 9 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van KEITH722
Auteur Bericht
KEITH722 (71)





Berichten: 259

BerichtGeplaatst: donderdag 1 augustus 2013, 10:39
BerichtOnderwerp: Meerdere scheidingen in een mensenleven
 
JANS221 schreef:
Faith, we kunnen niet zomaar teksten uit de bijbel halen en die nu van toepassing laten zijn. Zoals ik al schreef heeft de bijbel nu eenmaal geen zaakregister waarin je snel kunt opzoeken waar je een kant-en-klaar antwoord op je ethische vragen kunt vinden. Neem de moeite om te ontdekken waarom iets geschreven is, wat de bedoeling was en vertaal dat naar deze tijd. Letterlijk overnemen gaat niet, de maatschappelijke verhoudingen waren anders. Met onze westerse ogen kijken naar teksten van toen volstaat niet. We mogen een nieuwe betekenis geven aan de oude teksten met respect voor de traditie. Jezus, was sociaal en betrokken en kwam op voor de zwakkeren en het uitschot van de samenleving. Hij kwam op voor hen die onrecht aangedaan werd. Hij preekte gerechtigheid en barmhartigheid. Gerechtigheid om mensen tot hun recht te laten komen, vrouwen die in de knel zitten, die mishandeld worden, ook in een huwelijk. Hij was ook barmhartig en wou mensen in nood helpen. Dat is ook wat van ons gevraagd wordt: de ander tot zijn recht laten komen en mensen in nood helpen. We kunnen geïnspireerd worden door de bedoeling van die oude teksten en zo ons christen-zijn gestalte geven. Nieuwe wetenschappelijk inzichten en tekststudies kunnen je tot nieuwe interpretaties brengen. Teksten kunnen inspirerend zijn voor je geloof en leven, om van daaruit naar de medemens te kijken en niet veroordelend zijn. En zo kunnen christenen tot verschillende interpretaties van teksten komen. Je hoeft je niet uit angst vast te klampen aan inzichten uit het verleden, het verhaal gaat verder, het verhaal leeft…..
God vraagt niet van ons om je huwelijk te laten voortduren als je mishandeld en vernederd wordt, dan wordt je geen recht gedaan, je komt niet tot je recht, zo is een huwelijk niet bedoeld. Laten wij vooral bewogen en barmhartig zijn, opkomen voor gerechtigheid en in liefde om hen heen staan die dat nodig hebben.
a
eh, ik denk dat de zinsnede "de zwakkeren en het uitschot" hierboven net wat beter klinkt als je zegt: "zowel de zwakkeren als het uitschot" (met het accent op "zowel" dus) Uiteraard gaf Jezus beide groepen zijn bewogen aandacht maar zo dag en door zal een zwakkere zich per definitie toch niet meteen met het uitschot in één zin genoemd willen zien


Laatst aangepast door
KEITH722
op zaterdag 3 augustus 2013, 00:26
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KEITH722 (71)





Berichten: 259

BerichtGeplaatst: donderdag 11 juli 2013, 23:33
BerichtOnderwerp: Vrouwen het initiatief nemen?
 
JANS221 schreef:
En dus moet het bloemetje maar afwachten tot (of) het bijtje langskomt? Verraste, verbaasde smiley

een beetje bijtje ( Lachende smiley ) komt altijd wel langs een aardig bloemetje, dont you worry
a


Laatst aangepast door
KEITH722
op donderdag 11 juli 2013, 23:35
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KEITH722 (71)





Berichten: 259

BerichtGeplaatst: maandag 8 april 2013, 08:42
BerichtOnderwerp: PC-problemen
 
ROBERTO858 schreef:
Software wat niet meer werkt kun je wel herstellen.
optie 1: software repareren via installatie
optie 2: software opnieuw instaleren
optie 3: terug gaan naar herstel punt

werkt maar zelden!... wat beter werkt is het afbranden van je harddisk met killdisk (ja, wél eerst even je persoonlijke documenten backuppen!) dan partitioneren in C: en D: of meer partities en dán pas het besturingssysteem -windows dus - er op te zetten

Alleen dán heb je weer een schone pc en een mininum aan vervelend windowsgedrag maar ja... wie weet hoe je kilddisk (gratis) toepast? en hoe je partities maakt? dus vervelend en lastig blijft windows zeker en dat wordt dan allemaal weer erger en erger tot je bovengenoemde dingen weer kan gaan herhalen of, "makkelijker", een nieuwe pc koopt

btw, tot die tijd kun je programma's beter weghalen met Revo-uninstaller, die doet dat grondiger dan windows zelf
a


Laatst aangepast door
KEITH722
op maandag 8 april 2013, 09:02
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KEITH722 (71)





Berichten: 259

BerichtGeplaatst: dinsdag 19 maart 2013, 17:53
BerichtOnderwerp: Het weer
 
FRANKT627 schreef:
Keith, voor wie is deze boodschap van jou?

voor mense die anders geen inbreng hebben dan oeverloos gezeur en gedrein en dat slaat vgs mij niet echt op jou Frank, don't worry Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KEITH722 (71)





Berichten: 259

BerichtGeplaatst: dinsdag 19 maart 2013, 14:23
BerichtOnderwerp: Het weer
 
a

ga eve ergens anders zeure of dreine joh!

a


Laatst aangepast door
KEITH722
op dinsdag 19 maart 2013, 14:55
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KEITH722 (71)





Berichten: 259

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 februari 2013, 18:01
BerichtOnderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied
 
ANNETTE050 schreef:
http://youtu.be/JaXAkgzwljE

(heb er even een klikbaar linkje van gemaakt Annet)


Lachende smiley
a


Laatst aangepast door
KEITH722
op dinsdag 12 februari 2013, 18:16
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KEITH722 (71)





Berichten: 259

BerichtGeplaatst: zondag 10 februari 2013, 11:23
BerichtOnderwerp: De klik...
 
GERRIT084 schreef:
slotje

electrisch slijpschijfje! Knipoog smiley
a


Laatst aangepast door
KEITH722
op zondag 10 februari 2013, 13:36
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KEITH722 (71)





Berichten: 259

BerichtGeplaatst: zondag 10 februari 2013, 11:19
BerichtOnderwerp: De klik...
 
GERRIT084 schreef:
Natuurlijk, daar gaan we weer.......... dat kan een mens niet ruiken....
Maar hoe dan ook, ook met een universitaire opleiding (studeren) met alle respect maakt je nog niet wereldkundig op alle gebied.
En ik ga je ook niet toelichten met voorbeelden, met naam en toenaam, en ook niet zoals een voorgangster, voor jou vroeg, om voorbeelden te noemen En of die ook, of er mensen (lid) van CM was of waren, maar ik zou het wel kunnen hoor, maar doe het niet.

Maar ik ken ze wel hoor, die om wat voor reden dan ook kinderen, in pleeggezinnen deden, om weer een nieuwe relatie een kans te doen geven.
Los van hen, die druk bezig waren, met het beoefenen van de daad de kinderscharen mogelijk weer met meer uit te breiden .
Onder koren zit wel eens kaf, en de goede niet te na gesproken,die zijn er ook (denk ik)

eh beetje "kleverige" bijdragen heb jij soms gerrit, verder is universitair idd geen garantie om "wereldkundig te zijn op elk gebied" maar een universitaire opleiding voorziet er i.i.g. al wel in om iemand meer overzicht te geven over de verschillende onderwerpen en disciplines en de (cor)relaties daartussen en dat mist nog wel eens in de bijdragen hier
a


Laatst aangepast door
KEITH722
op zondag 10 februari 2013, 11:22
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KEITH722 (71)





Berichten: 259

BerichtGeplaatst: zaterdag 9 februari 2013, 16:58
BerichtOnderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied
 
a
http://www.youtube.com/watch?v=W061OPR0zNI

Dit is ook een vrolijk en zo'n typisch engels wijsje!, is me bijgebleven vanwege de foto vd jongedame op de cover (waar ik, ook als ze wat ouder zou zijn, meteen driedubbelstapelverliefdtotovermeore op zou kunnen worden Verlegen lachende smiley ) en ja!, ook omdat Rik Felderhof z'n Villa Felderhof programma er mee liet beginnen Lachende smiley

uit: Britse serie Sense and Sensibility - Willoughby, componist Patrick Doyle
a


Laatst aangepast door
KEITH722
op zaterdag 9 februari 2013, 17:31
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KEITH722 (71)





Berichten: 259

BerichtGeplaatst: zaterdag 9 februari 2013, 16:38
BerichtOnderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied
 
a
http://www.youtube.com/watch?v=N6FA7k9vwVQ

dit nummer - Purcells: Trumpet tune* - werd vroeger (80er jaren) altijd gedraaid bij het radioprogramma "Licht en uitzicht" van de EO, compleet met blikken dominee Omdat zo'n blikken dominee wel een béétje "camp" was bleef je automatisch ook wel weer naar hem luisteren Lachende smiley

(* gespeeld door Pieter Pilon op het orgel vd Martinikerk in Groningen)
a

(uitvoering en originele radiouitzending! van destijds: http://www.youtube.com/watch?v=eOXrQhzl9yc )

a


Laatst aangepast door
KEITH722
op dinsdag 12 februari 2013, 18:14
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KEITH722 (71)





Berichten: 259

BerichtGeplaatst: vrijdag 8 februari 2013, 18:40
BerichtOnderwerp: God zet de juiste mens op de juiste tijd op de juiste plaats
 
JANS221 schreef:
Even voor alle duidelijkheid: ik ga er niet van uit dat God alles voorbeschikt heeft, maar dat heb ik van de week ook duidelijk genoeg geschreven, dacht ik.

Even voor alle duidelijkheid, mensen kunnen ook al op de hoogte zijn van het fenomeen "voorbeschikken" en alle ins en outs daarvan zónder dat er in dit forum al over zou zijn geschreven...
a


Laatst aangepast door
KEITH722
op vrijdag 8 februari 2013, 18:44
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KEITH722 (71)





Berichten: 259

BerichtGeplaatst: vrijdag 8 februari 2013, 18:33
BerichtOnderwerp: God zet de juiste mens op de juiste tijd op de juiste plaats
 
JANS221 schreef:
Vandaag de rouwkaart ontvangen van iemand van de huiskring waar ik tot voor kort naar toe ging. Ze kon het leven niet meer aan. Ik heb haar maar één keer ontmoet, maar het raakt me diep, dat er mensen in je omgeving zijn, die niet meer verder kunnen/durven leven, omdat het leven hen te zwaar valt. Als je er van uitgaat dat God alles voorbeschikt, had hij dan ook hier de hand in?


wat erg om zoiets te ervaren!! (heb zelf ook ooit een keer zo'n situatie meegemaakt - 2 x eigenlijk al - en ik weet wat er dan ongeveer door je heen gaat en dat je het zóóó graag zou willen terugdraaien)

wat betreft "voorbeschikken": net zoals wij Zijn wil lang niet altijd ten gunste van die van ons kunnen bewegen... kan God op Zijn beurt ook niet altíjd "voorbeschikken", hij heeft ons gemaakt met een vrije wil dus het is voor hem ook respecteren c.q. afwachten wat wij al of niet doen of nadrukkelijk laten

a


Laatst aangepast door
KEITH722
op vrijdag 8 februari 2013, 20:27
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KEITH722 (71)





Berichten: 259

BerichtGeplaatst: vrijdag 8 februari 2013, 12:36
BerichtOnderwerp: God zet de juiste mens op de juiste tijd op de juiste plaats
 
ALTJE848 schreef:
Ja dat doet God maar ook de NIET JUISTE MENSEN , om in te zien en je te laten vallen soms om weer te kunnen opstaan ,


Heerlijk dat er ook foute mensen zijn waardoor je ziet hoe het niet hoort en ja ik neem er van mee op weg wat ik denk dat goed is voor mij .

En ja de rugzak leeg handtas vol ga ik weer verder vol goede moed en veel lol

Anita


opmerking verwijderd k.
a


Laatst aangepast door
KEITH722
op vrijdag 8 februari 2013, 13:00
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KEITH722 (71)





Berichten: 259

BerichtGeplaatst: vrijdag 8 februari 2013, 12:06
BerichtOnderwerp: God zet de juiste mens op de juiste tijd op de juiste plaats
 
TESSYBEAR731 schreef:
Als ik ook zo een doos koop, hoef ik dan nooit meer naar de tandarts? Coole smiley met zonnebril

hangt vd tandarts af natuurlijk Coole smiley met zonnebril anders:
http://www.yunofoods.nl/ Lachende smiley
a


Laatst aangepast door
KEITH722
op vrijdag 8 februari 2013, 12:18
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KEITH722 (71)





Berichten: 259

BerichtGeplaatst: vrijdag 8 februari 2013, 10:41
BerichtOnderwerp: God zet de juiste mens op de juiste tijd op de juiste plaats
 
(Jol!) Net antwoord gehad van de fam Bus van st. Immanuel (wonend en werkend in Roemenië) m'n doos niet-tandbedervende snoepjes voor de kinderen is aangekomen! Lachende smiley wie van de parmantige discussie-deelnemertjes hierboven maakt ook nog even wat over?

320751163 tnv stichting Immanuel Bedum

a


Laatst aangepast door
KEITH722
op vrijdag 8 februari 2013, 10:57
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KEITH722 (71)





Berichten: 259

BerichtGeplaatst: woensdag 6 februari 2013, 23:30
BerichtOnderwerp: De klik...
 
CORNE927 schreef:
Wat is een klik? Ik denk dat het erg persoonlijk is, iedereen ervaart zoiets op zijn/haar eigen manier. Wel een leuk topic, want wat zouden overeenkomsten zijn die we allemaal ervaren?

In mijn eigen situatie duurde het ruim 2 jaar voordat ik opeens 'de klik' voelde na bijna dagelijks haar als collega te hebben gezien/mee gewerkt.
Het duurde dus even maar toen was het hek ook goed van de dam Knipoog smiley

Een vraag is ook, is verliefd zijn ook in de categorie KLIK te vinden of is dat heel wat anders? Of kan het zelfs allebei? En wat is de definitie van verliefd? Ook daar zullen de meningen over verschillen. Vlinders, hartkloppingen?

We zitten hier op een datingsite en willen allemaal hetzelfde. Op de 1 of andere manier 'moeten' we ook, want ja, we staan niet op een datingsite om oeverloos te kletsen of elkaar in de haren te vliegen, hahahaha.

En dat 'moeten' is weer juist fout en dat maakt het best lastig vind ik. Ik denk dat het moet groeien en je het de tijd ook moet gunnen. En dat is ook weer lastig, want we zijn geen 20 en willen geen jaren 'groeien'.

En dan heb ik het nog niet eens over de situatie dat je allebei helemaal vrij bent van verleden, want ook dat lijkt voor velen lastig haalbaar. Maar voor een zuivere nieuwe start is dat m.i. wel nodig. Littekens heb je en die mogen er zijn, maar wel samen bouwen aan een nieuwe toekomst, niet gehinderd door oude (niet verwerkte) emoties.

Positief is dat we ervaring hebben op onze leeftijd (40+) en we sneller herkennen of de bewuste partner in jouw profiel past (sorry voor het zakelijke)

Uiteindelijk zal je samen een blik in de ogen moeten krijgen, van verstandhouding, liefde, warmte etc, waarna je weet...yes.

Zo zie ik het, maar nogmaals, een klik ervaren is zo persoonlijk dat een ander het heel anders ervaart en dat is ook goed. Op elk potje past immers ook een deksel.


mooie reactie Corne! Lachende smiley

a


Laatst aangepast door
KEITH722
op woensdag 6 februari 2013, 23:31
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KEITH722 (71)





Berichten: 259

BerichtGeplaatst: woensdag 6 februari 2013, 21:40
BerichtOnderwerp: De klik...
 
MIEKE364 schreef:
Jullie onmin buiten het topic verder uitvechten lijkt me een beter idee dan het overigens boeiende topic ermee te belasten.ageen zin om ook maar iets uit te vechten met S. Mieke, ik wend me ook weer tot het topic



klikke en vonke ja Lachende smiley , mijn alleerste kleinste klikjes ervaar ik al bij de foto's, de ogen op de foto van de bewuste jongedame bij de matches staan me aan of niet en dan kijk je eens verder het profiel in en zoek je uit of het bij elkaar past, of het een "integer" profiel is en zo, het gaat dan wel om een vroeg klikje dan maar ook dat zijn klikjes en als er na evt verdergaande communicatie nog iets grotere klikken bij komen wordt het al met al langzaam tot de bekende grote klik enz enz en wordt het...

...langzamerhand tijd voor mantovani muziek!!, dus: http://www.youtube.com/watch?v=LD7MwtRdM3k
a
Verlegen lachende smiley


Laatst aangepast door
KEITH722
op donderdag 7 februari 2013, 01:55
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KEITH722 (71)





Berichten: 259

BerichtGeplaatst: woensdag 6 februari 2013, 18:33
BerichtOnderwerp: De klik...
 
SHANITA130 schreef:
Vind je het erg als ik even niet meer reageer op jou....

nee hoor! Lachende smiley (al de tweede keer dat je reageert maar goed...)
a


Laatst aangepast door
KEITH722
op woensdag 6 februari 2013, 18:46
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KEITH722 (71)





Berichten: 259

BerichtGeplaatst: woensdag 6 februari 2013, 18:12
BerichtOnderwerp: De klik...
 
SHANITA130 schreef:
Ik voel me in het geheel niet aangesproken door jou,

daarom reageer je ook niet hè? Knipoog smiley
a

ik reageerde op Thomas, die mij een heel erg duidelijke reactie gaf en die als wel vaker ook nog eens erg grappig is.

En ik had nou niets gevraagd.

Dus ook niet 'min of meer wel'.

En ik heb jou wel iets gezégd en toen kwam er een olifant met een hele lange snuit en die blies jouw verhaaltje uit so lets get back to topic will we
a


Laatst aangepast door
KEITH722
op woensdag 6 februari 2013, 18:14
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KEITH722 (71)





Berichten: 259

BerichtGeplaatst: woensdag 6 februari 2013, 17:57
BerichtOnderwerp: De klik...
 
SHANITA130 schreef:
Had ik jou iets gevraagd?

Nee he?

ehhhh, min of meer wel ja! zij het dan niet met zoveel woorden... daarom heb ik er even voldoende beleefd en adequaat op gereageerd, wie de schoen past die trekke hem aan Knipoog smiley


Laatst aangepast door
KEITH722
op woensdag 6 februari 2013, 18:04
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KEITH722 (71)





Berichten: 259

BerichtGeplaatst: woensdag 6 februari 2013, 16:34
BerichtOnderwerp: Huishoudelijke vragen mogen toch ook?
 
LIES146 schreef:
Dit is weer de kat die spreekt zeker? Huilende smiley, smiley in tranen

een kat die spelfoute maakt jaja, maak dat de Frankt maar wijs, daar trappe wij eve niet in ja! hahaha Lachende smiley
a


Laatst aangepast door
KEITH722
op woensdag 6 februari 2013, 16:35
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KEITH722 (71)





Berichten: 259

BerichtGeplaatst: woensdag 6 februari 2013, 16:16
BerichtOnderwerp: Huishoudelijke vragen mogen toch ook?
 
LIES146 schreef:
Ik las het juist exact andersom, zo van, vrouwen zijn ook maar vrouwen en kunnen ook niet alles. Eerder denigrerend naar de vrouw toe dan andersom zeg maar. Zo zie je maar, het blijft geschreven taal Knipoog smiley

gewoon een tik tegenaan geve (tege de starter van die tl-buis dan hè, niet tege die man Knipoog smiley , die moet nog eve mee)
a


Laatst aangepast door
KEITH722
op maandag 12 augustus 2013, 18:26
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KEITH722 (71)





Berichten: 259

BerichtGeplaatst: woensdag 6 februari 2013, 15:36
BerichtOnderwerp: De klik...
 
SHANITA130 schreef:
Niet alleen in bevindelijke kringen, ook in ongelovige kringen heerst dat vaak; autoritaire vaderrol.
Ja, aan de van hoe de man de vrouw behandeld worden veel eisen gesteld, die moet ze vrouw behandelen zoals Christus de mensen.

Qua seksbeleving, volgens mij is het toch wel nodig voor gemeenschap dat de vrouw haar benen spreid.

Maar ja, de zoals ik weleens schreef, hoe komt het dat de ene vrouw niets voelt en de andere wel. En hoe komt het dat een vrouw bij een man niets voelt en bij een andere wel?

kan er eens geprobeerd worden niet meteen elk topic naar de eigen situatie toe te trekken!? Elk topic, elk onderwerp heeft z'n bestaansrecht en daarmee het recht niet meteen weer in het pl... eh in het datte te worden getrokken, het oorspronkelijke topic gaat over de klik tussen twee mensen, in de regel is dat gewoon een mooi en zuiver persoonlijk moment, dat hoeft al helemaal niet af te hangen van welke en hoe vanzelfsprekende sexuele dingen ook
a


Laatst aangepast door
KEITH722
op woensdag 6 februari 2013, 15:54
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KEITH722 (71)





Berichten: 259

BerichtGeplaatst: woensdag 6 februari 2013, 13:58
BerichtOnderwerp: De klik...
 
a
Kan het overwegend erg eens zijn met Lies hierboven, ze heeft er zo goed als alles mee gezegd en zoals zo vaak zal de waarheid zich in de buurt van het bekende midden bevinden...
a


Laatst aangepast door
KEITH722
op woensdag 6 februari 2013, 14:35
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KEITH722 (71)





Berichten: 259

BerichtGeplaatst: woensdag 6 februari 2013, 13:17
BerichtOnderwerp: De klik...
 
a
interessant artikel in dit verband is ook!:
a
http://www.telegraaf.nl/vrouw/psyche_relatie/21272716/___Goede_echtgenote__koken_en_vrijen___.html[/color]
a


Laatst aangepast door
KEITH722
op woensdag 6 februari 2013, 13:20
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KEITH722 (71)





Berichten: 259

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 februari 2013, 13:58
BerichtOnderwerp: God zet de juiste mens op de juiste tijd op de juiste plaats
 
LYDIA448 schreef:
@ Keith, ik vind jou reacties negatief en uitlokkend.
Jij dringt met grote dwang jou mening op, niet nodig, je MAG nl je eigen mening hebben.

Maar in jou reacties lees ik een ABSOLUTE STELLING, mag ook, maar dan wel voor jezelf, en voor mensen die dit met jou delen.

Ik heb nog niet vaak op jou gereageerd, ik lees wel heel veel topics door, maar nu wilde ik toch even een reactie plaatsen.

Niet negatief hoor, jij mag zeggen en voorál denken wat je wilt, we leven in een vrij land blablabla..

Al zal je het allemaal niet zo scherp en negatief bedoelen, je komt zeker wel zo over.
Let wel, je komt op MIJ zo over, niet dat je daar wakker van hoeft te liggen hoor.. maar misschien vind je het vervelend als je zo wordt gezien.

Ik deel mijn mening met Mamaloe, ik denk nl ook dat het allemaal bekend is bij God.
En wij? wij kunnen ons alleen maar schikken in dit... en met al ons verdriet en onbegrip ons tot Hem wenden, want dát is wat Hij wil, er voor ons zijn in ons grootste verdriet.

Zoals jou mening op mij overkomt is het onze eigen verantwoording of we lang of kort leven, en daarmee doe je mijns inziens velen tekort mee.
Want waarom sterven er mensen aan ziektes, kinderen ook, waar ligt dan de verantwoordelijkheid?

Nee Keith, de mens wikt, maar God beschikt..

En sorry als er mensen zijn die zich hier niet in kunnen vinden, ik verkondig niet EEN waarheid, maar MIJN waarheid..



*zucht eens diep en haalt slotje even van discussie af*

Jezus was ook "uitlokkend" soms (zie actie jegens geldwisselaars in de tempel) maar hoe je het verder ook allemaal wil noemen, ik volg Jezus en niet Lydia, maar ze mag best mee natuurlijk Lachende smiley Als ik zo'n verhaal lees van Jol over Roemenië en dat glazen potje doperwten op een fluwelen kussentje in de winkel daar (want zowat het enige potje in de hele winkel wsch) en de kinderen die alleen maar een zonnepit hebben als lollie, word ik wél aangeraakt, daar doe ik dan wel wat mee maar als ik al dat overige "christelijk correcte" geneuzel lees hierboven word ik weer niet aangeraakt

*doet slotje weer op echte discussie, Leanne en Jol hebbe eigen sleuteltje geloof ik*

net doos niet-tandbedervende-snoepjes gestuurd naar vriend Roelof Bus van stichting Immanuel Bedum, die nemen dat weer mee naar Roemenie, goed voorbeeld doet volgen, wie oh wie?? 320751163 tnv stichting Immanuel Bedum
a


Laatst aangepast door
KEITH722
op dinsdag 5 februari 2013, 17:24
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KEITH722 (71)





Berichten: 259

BerichtGeplaatst: maandag 4 februari 2013, 23:42
BerichtOnderwerp: God zet de juiste mens op de juiste tijd op de juiste plaats
 
LEANNE226 schreef:
Ik geloof dat mijn man door God gehaald is omdat Hij het genoeg vond,God was genadig.Hij heeft geen ziekte en ellende gewenst maar heeft uiteindelijk wel laten zien dat Hij beslist of je aan je laatste reis mag beginnen,op Zijn tijd.
Vanaf het moment van sterven is Hij bij mij geweest,heeft mij gesteund,geholpen en begeleid........100% zeker weten,terwijl ik Hem in de jaren daarvoor niet gevoeld heb.

De discussie over sterven om te boeten voor je zondes wil ik niet aangaan,volgens mij is God niet wraakzuchtig.(er was toch al een zeker Iemand gestorven voor onze zonden?Knipoog smiley)

prima bijdrage Leanne! moet een intense ervaring voor jullie zijn geweest, hoe zeg ik dat goed
a
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KEITH722 (71)





Berichten: 259

BerichtGeplaatst: maandag 4 februari 2013, 23:31
BerichtOnderwerp: God zet de juiste mens op de juiste tijd op de juiste plaats
 
ROOS575 schreef:
Ontopic maar weer

slotje
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KEITH722 (71)





Berichten: 259

BerichtGeplaatst: maandag 4 februari 2013, 22:59
BerichtOnderwerp: God zet de juiste mens op de juiste tijd op de juiste plaats
 
GERRIT084 schreef:
Nou Keet, volgens mij begrijp jij enkel, wat jij zelf snapt Gefrustreerde smiley

zie slotje
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KEITH722 (71)





Berichten: 259

BerichtGeplaatst: maandag 4 februari 2013, 22:57
BerichtOnderwerp: God zet de juiste mens op de juiste tijd op de juiste plaats
 
MAMALOE463 schreef:
Ik denk dat jij God heel erg tekort doet als je het zo ziet dat als een jong iemand voor God verschijnt dat God bv zal antwoorden met ; hee zijn jullie hier nu al? Wat een enorm kortzichtige opmerking die kant noch wal slaat.
Ik heb net ook aangehaald dat alles bij Hem bekend is, van onze geboorte af tot ons stervensuur aan toe, als God zo zou antwoorden zoals jou mening is zou betekenen dat God het niet bekend zou zijn dat deze mensen op dit tijdstip moesten sterven, je doet hiermee Zijn macht en Goddelijkheid enorm tekort.

zie slotje!


Laatst aangepast door
KEITH722
op maandag 4 februari 2013, 22:59
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Berichten van KEITH722
Ga naar pagina 1 2 3 4 ... 9 Volgende
Pagina 1 van 9