ChristianMatch
 


Forum

Berichten van HERMA135
Ga naar pagina 1 2 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van HERMA135
Auteur Bericht
HERMA135 (64)





Berichten: 45

BerichtGeplaatst: maandag 6 mei 2013, 21:13
BerichtOnderwerp: Zondag..voor mij?
 
SHANITA130 schreef:
Deze drie factoren, ja, dat zag ik ook dus, en liep ik tegenaan.



Goed verwoord, zo zou ik het ook kunnen zeggen.

Angstopvattingen en manipulatietechnieken.

Kunnen jullie ook aangeven waarin en hoe je die manipulatie ervaart?
Ik ben wel bezig met zijn opvattingen, maar weet er niet zoveel van. Wel dat hij zegt dat binnen 25 jaar de Heere terug komt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HERMA135 (64)





Berichten: 45

BerichtGeplaatst: zaterdag 27 april 2013, 20:54
BerichtOnderwerp: Huishoudelijke vragen mogen toch ook?
 
I mijn gipsen muurtje zit een ondiep gat van ongeveer 3 bij 3 cm.
eet iemand hoe je dat kan repareren of moet je daar een stukadoor voor laten komen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HERMA135 (64)





Berichten: 45

BerichtGeplaatst: zondag 14 april 2013, 13:44
BerichtOnderwerp: Bemoedigingen
 
HEIDE936 schreef:
Petra,
Ik heb dit gelezen,..
Het is idd zwaar dit te hebben meegemaakt,en ook de gevolgen daarvan
ondervinden moet.
Ik denk dat we van elkaar hier lang niet alles weten..en zeg daarom ook tegelijk maar..misschien maar goed ook....

Denkend ook dat er net als jij en ik mensen hier zijn..die eerder vooruit.. dan achteruit
willen kijken..en daardoor ook niet alles willen delen.
Heb ook in deze begrip voor elkaar..

Ja, maar het kan bemoedigend zijn voor anderen als je duidelijk ervaart dat je gedragen of bekrachtigd wordt in het proces van weer vooruit willen kijken. Als zoiets je lukt en als je de Hand van de Heere duidelijk hebt ervaren in het proces van weer vooruit willen/kunnen kijken, kan dat erg bemoedigend werken voor degene die nog in het proces van loslaten (vast) zitten.


Laatst aangepast door
HERMA135
op zondag 14 april 2013, 13:46
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HERMA135 (64)





Berichten: 45

BerichtGeplaatst: zaterdag 13 april 2013, 18:24
BerichtOnderwerp: Bemoedigingen
 
Velen zullen het wel meegemaakt hebben, er gebeurde van alles buiten jezelf om, of misschien door foute keuzes. Je zit er echt doorheen en hebt geen hoop meer dat het nog goed komt.
Hiermee zou ik graag een topic willen starten, waarin verhalen geplaatst kunnen worden die op dit gebied eerlijk, maar weer hoop geven, al zag je en voelde je God niet.

Jezus is de Goede Herder. Hij laat de kudde in de steek voor dat ene lammetje dat verstrikt was geraakt in een struik.
Door eigen schuld, of erin geduwd.
Wie heeft echt meegemaakt dat Jezus dan als de Goede Herder je uit die struik haalt en je weer op de plek brengt waar je hoort. Dat je uit de storm gehaald wordt en weer in de luwte mag zijn, met vrede in je hart.
Of Hij heeft je leven alweer in grazige weiden geleid.


Laatst aangepast door
HERMA135
op zaterdag 13 april 2013, 19:10
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HERMA135 (64)





Berichten: 45

BerichtGeplaatst: vrijdag 12 april 2013, 12:36
BerichtOnderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied
 
verkeerde topic

Laatst aangepast door
HERMA135
op vrijdag 12 april 2013, 15:08
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HERMA135 (64)





Berichten: 45

BerichtGeplaatst: maandag 8 april 2013, 06:53
BerichtOnderwerp: verzoek
 
ANNA415 schreef:
Toeval bestaat niet (gelukkigmaar)

Wat een mooie bemoediging, dat God soms zomaar zoiets doet.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HERMA135 (64)





Berichten: 45

BerichtGeplaatst: zondag 7 april 2013, 17:05
BerichtOnderwerp: verzoek
 
PIETER619 schreef:
Wat een pracht club hier, ik vind het een zegen om zo met elkaar bezig te kunnen zijn, samen staan we sterk, met Gods hulp, en gelijk Petra schrijft, blijven bidden is noodzakelijk.

Gods zegen voor jullie allen gewenst

Dit is zo mooi wat Jol van nabij mag zien, geen woorden voor , zo mooi om iemand christen te zien worden....heb het zelf meegemaakt, je vergeet het nooit weer.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HERMA135 (64)





Berichten: 45

BerichtGeplaatst: zaterdag 6 april 2013, 18:52
BerichtOnderwerp: single, nooit getrouwd of toch gescheiden?
 
GABY401 schreef:
Waarom geven mensen op dat ze single/nooit getrouwd zijn, als ze gescheiden zijn / kinderen hebben??

Dat is verwarrend en misleidend... en ook niet zo eerlijk, he.... Twijfelende smiley

Gewoon mijden, lijkt me, als het profiel tegenstrijdigheden bevat en aangeven bij cm
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HERMA135 (64)





Berichten: 45

BerichtGeplaatst: woensdag 3 april 2013, 16:00
BerichtOnderwerp: Is de kerk stervende
 
SHANITA130 schreef:
Dank je!
Lachende smiley
Ja, ik heb even zitten zoeken vannacht, maar dan heb je ook wat Knipoog smiley

Nou zeg dat wel.
een goed doordacht analytisch stuk tekst.
Complimenten
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HERMA135 (64)





Berichten: 45

BerichtGeplaatst: woensdag 3 april 2013, 09:18
BerichtOnderwerp: Is de kerk stervende
 
SHANITA130 schreef:
De ware tempel van God
Gary Amirault
Toen Jezus’ eerste discipelen naar de nieuwe tempel, het schathuis en de andere nieuwe gebouwen keken die Herodes met het geld van het Joodse volk aan het bouwen was, toen zagen zij met groot verlangen uit naar het moment waarop — zo meenden zij — zijzelf Israël vanuit deze gebouwen zouden gaan regeren. Maar Jezus had totaal andere gebouwen op het oog toen Hij over de tempel sprak die Hij wilde bouwen. Zoals Jezus in Mat 24:2 profeteerde: “Geen enkele steen zou in de tempel van Herodes op een andere steen gelaten worden, die niet zou worden afgebroken”.

De eerste christenen richtten geen gebouwen op — geen schitterende en ook geen eenvoudige. Zij investeerden hun tijd en hun geld in levende stenen , d.w.z. in mensen. Toen Constantijn het christendom tot de godsdienst van het Romeinse rijk uitriep, veranderde dit allemaal. Gedurende de laatste zestienhonderd jaar hebben duizenden christelijke kerkgenootschappen letterlijk triljoenen dollars gestopt in gebouwen en instellingen van allerhande vorm en grootte, waarbij ze van duizenden verschillende gewetenloze methoden gebruik maakten om aan Gods volk geld te kunnen ontfutselen.

Methoden die varieerden van de verkoop van vergunningen om te zondigen (de zogenaamde aflaten) tot de instelling van onbijbelse kerkelijke tienden en elk ander gewetenloos middel dat de mens maar in staat was om te bedenken.

Ten gevolge van deze brutale afwijking van de Schriftuurlijke weg om Gods tempel te bouwen, is een groot deel van de ware tempel woest gebleven (Hand.7:48-50, 1 Kor.6:19, Jak.1:27). Al de armen van de wereld zouden gevoed, gekleed en gehuisvest kunnen worden op basis van de hypotheekrente van de Noordamerikaanse kerken alléén. Bekijk het financieel rapport van uw kerkvoogdij maar eens — dan zult u zien waar haar hart ligt. Hoe kan dit alles ooit veranderen? We moeten beginnen om méér van onze tijd en ons geld te steken in levende stenen, de ware tempel Gods, d.w.z. in mensen .

Er was in het verleden nimmer enige reden en er is nog stééds geen goede reden om kostbare kerkgebouwen op te richten die gedurende het grootste deel van de tijd ongebruikt leegstaan, terwijl miljoenen kinderen op de wereld nauwelijks gekleed zijn, geen onderdak bezitten en met een lege maag rondlopen.


Voor meer informatie over dit zeer belangrijke onderwerp kunt u schrijven naar:
Tentmaker Ministries & Publications 118 Walnut, Hermann, MO 65041 United States of America E-mail: tentmaker@ktis.net

Mooi stuk Shanita
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HERMA135 (64)





Berichten: 45

BerichtGeplaatst: zondag 21 oktober 2012, 09:44
BerichtOnderwerp: Doodstraf .......wat is erop tegen ?
 
Het is zo jammer, dat de discussie, zoals degene die het geopend heeft het duidde, steeds een heel andere kant op gaat.

Natuurlijk is het onze eerste missie om naar de gevangenissen te gaan, de naakte (ook geestelijk gezien) te kleden en de hongerige te voeden.

Maar er staat ook in het Nieuwe Testament dat alleen de overheid 'het zwaard mag hanteren'.

De keuze is dus, dat als iemand een hele erge moord heeft begaan, pure sadistische masochistische neigingen, martelen, verkrachten, door messteken om het leven brengen van een onschuldig jong meisje......m.i. bedoeld Cortazar díe probleemstelling.
De keuze is dan
a. laat je zo iemand in leven en is deze na 25 jaar weer vrij om een volgend slachtoffer te maken ( en geloof me, een gevangenisstraf voor een masochist is niet opbouwend)
b. moet de overheid een volgend jong slachtoffer beschermen of door echt levenslang off door de doodstraf, die alléém de overheid mag uitvoeren.

Er gebeuren hele erge dingen in deze samenleving, dat weet iedereen, en ik weet ook niet hoe je ermee om moet gaan.....maar het gezag voor de politie is helemaal weg en dat heeft de politie het er m.i. ook naar gemaakt.


Als iemand in de gevangenis tot bekering kan komen en als mensen die handlangers van Hitler christen worden, welk recht heeft een soldaat dan om een andere soldaat om het leven te brengen?
Dan moet je eigenlijk als christen ook dienstweigeraar worden.


Laatst aangepast door
HERMA135
op zondag 21 oktober 2012, 09:51
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HERMA135 (64)





Berichten: 45

BerichtGeplaatst: vrijdag 12 oktober 2012, 23:07
BerichtOnderwerp: Doodstraf .......wat is erop tegen ?
 
Graarg on topic...heeft de overheid de macht en zou het goed zijn voor de huidige samenleving om de doodstraf in extreme gevallen toe te passen?

Er staat ook dat je geen pareks voor de zwijnen moet werpen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HERMA135 (64)





Berichten: 45

BerichtGeplaatst: vrijdag 12 oktober 2012, 22:26
BerichtOnderwerp: Doodstraf .......wat is erop tegen ?
 
PETRA944 schreef:
ik denk als maar aan de woorden van god, mij komt de wraak toe, blijkbaar moeten we dat aan hem overlaten..........toch in de praktijk heeeel moeilijk.zak ik denk ik voor me examen cristen als er een examen zou zijn....

Dat je uitzichtloze situaties aan de Here kunt overgeven. Als je door je collega's kapot gepest wordt, dan staat daar geen doodstraf op, maar het kan je als mens helemaal ruiineren en dan komt de wrake zeker de Here toe.

Mijns inziens gaat het hier meer om mensen, die meerdere malen verkrachten en moorden.
Heftige vergrijpen, waar het westen vol van is. Iedereen kent de noodkreten uit wijken in Utrecht en uit de drie grote steden in het westen...gewoon voor de lool een kind in elkaar trappen, omdat hij iets zegt wat die groep niet zint.
Als zo een jongen overlijdt, dan denk ik wel eens......wat zou het effect zijn van een mogelijke doodstraf.

Het is toch van de zotte, dat mensen niet meer veilig wonene kunnen in die buurten?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HERMA135 (64)





Berichten: 45

BerichtGeplaatst: vrijdag 12 oktober 2012, 22:19
BerichtOnderwerp: Doodstraf .......wat is erop tegen ?
 
THOMAS968 schreef:
Christus leert ons anders. En gij geheel anders. . Dat het pijn kan doen, begrijp ik. En toch is liefde en vergeving de kern van ons geloof. Hoe moeilijk ook soms. God komt de wrake toen en ons niet. We hebben het recht niet om staatsmoord te plegen. In de huidige rechtspleging is al een verschuivng naar strengere straffen en dat vind ik wel een goede zaak, gezien de negatieve verschuivingen in het normbesef. Zeker bij mensen die afkomstig zijn uit derdewereldlanden, als Marokko en de Antillen, al is het daar niet alleen.

Thomas

Ja, ik ben het helemaal met je eens, maar in de brief aan de Rmeinen staat toch ook dat alleeen de overheid het zwaard mag hanteren.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HERMA135 (64)





Berichten: 45

BerichtGeplaatst: vrijdag 12 oktober 2012, 21:39
BerichtOnderwerp: Doodstraf .......wat is erop tegen ?
 
Om even weer om topic te komen, hoe begrijpelijk het is als je jzelf wilt verdedigen, de stelling is of het goed zo zijn om in extreme gevallen weer de doodstraf in te voeren.
De politie heeft vrijwel geen gezag meer.
Zou de doodstraf een middel kunnen zijn om Nederland weer veiliger te maken.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HERMA135 (64)





Berichten: 45

BerichtGeplaatst: vrijdag 12 oktober 2012, 19:57
BerichtOnderwerp: Doodstraf .......wat is erop tegen ?
 
PETRA944 schreef:
voor bepaalde zaken ben ik echt voor de doodstraf. mits wel op een menswaardigge en eerlijke wijze berecht en toegepast.
dat volkerenmoordenaars voor een tribunaal worden berecht is denk ik goed voor slachtoffers en voor de rest van de wereld van kijk het word niet geaccepteerd, als je zo met je medemens omgaat heeft dat consequenties. mensen schreeuwen om gerechtigheid , dus het is goed als mensen na zoiets zien dat er gerechtigheid gebeurt.
eh iemand onterecht ter dood veroordeelt, alleen met genoeg voldoende bewijs he iemand veroordelen. in een eerlijk proces.
das mijn mening op de rest van de discussie punten ga ik niet in. met de nadruk, alleen bij bepaalde gevallen, moeilijk om dat goed in wetten alleen vast te leggen....

De laatste tijd kijk ik niet eens meer naar de tribunalene.
De beklaagde erkend de rechtbank niet en zo wordt het hele recht belachelijk gemaakt door een mensenmoordenaar......het doet mij geen goed daarna te kijken.
Gruwelijk lijkt het me voor de verkrachte vrouwen, die hun man voor hun ogen hebben zien neerschieten.
Doodstraf is dan in mijn optiek veel beter. dan kunnen de slachtoffers dat gedeelte tenminste afsluiten en wordt de wond niet steeds weer opengerukt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HERMA135 (64)





Berichten: 45

BerichtGeplaatst: vrijdag 12 oktober 2012, 18:56
BerichtOnderwerp: Doodstraf .......wat is erop tegen ?
 
JOL252 schreef:
Nou pfff het staat je vrij zo'n topic te starten maar waarom zo tussen de gezellige in? Is beetje kouwe douche. Doe dan maar onder christelijk leven please... daar staan meer hot topics om zo'n soort gezellige discussie in op te starten.

(lees gezellig tussen aanhalingstekens)

Nou, eerlijk gezegd ben ik erg blij met een serieus onderwerp, het 'gezellige' )opppervlakkige) begon me een beetje te benauwen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HERMA135 (64)





Berichten: 45

BerichtGeplaatst: woensdag 26 september 2012, 20:55
BerichtOnderwerp: De schande van Nederland
 
WILLEMIJN232 schreef:
Ik kan je ook nog wel wat staaltjes uit de zorg vertellen hoor en dat wordt steeds erger lijkt het wel....nee, dat lijkt niet , dat is zo.....

Ja, daar is het zelfs nog erger denk ik.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HERMA135 (64)





Berichten: 45

BerichtGeplaatst: woensdag 26 september 2012, 20:46
BerichtOnderwerp: De schande van Nederland
 
WILLEMIJN232 schreef:
Je vraag je af hoe ze dat dan bij voetbalwedstrijden doen he?

Talloze leerkrachten in het VMBO worden ontslagen als ze een groep met dat soort leerlingen niet aankunnen
Gelijke kappen, gelijke monniken.ontslaan die hap, die de taak van agent niet meester is...
Als de jongeren wisten , dat de politie en ME nog overwicht hadden zouden ze het niet gedurfd hebben...
....en de leerkrachten in het VMBO hebben niet eens gummiknuppels, rubberkogels etc etc. Nee, een rector wordt zelfs gevangengenomen als hij zo een rebel bij de kraag grijpt en op de gang zet....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HERMA135 (64)





Berichten: 45

BerichtGeplaatst: woensdag 26 september 2012, 20:34
BerichtOnderwerp: De schande van Nederland
 
CORTAZAR588 schreef:
Zoals wellicht bekend werd het dorp Haren vorige week getergd en geteisterd door sujets , die een normaal leven leiden als minder interessant ervaren.

Deze sujets zijn er altijd geweest en zullen er altijd blijven, echter onze Staat heeft geen antwoord op dit soort uitwassen.
Een van de redenen is oa het ontbreken van een draaiboek.
Een DRAAIBOEK is onze overheid van een dusdanig groot belang , dat zonder zo n protocol de nederlandse overheid als verlamd staat temidden van deze rellen.

Een van de meest ergerlijke aspecten is , dat zonder zo n draaiboek de ME ook geen actie onderneemt blijkt.
Er zijn in nederland randgroeperingen zoals in dit geval , die in feite een dorp kunnen onderdompelen in terreur.

Dat bij nader onderzoek bleek dat de meeste relschoppers tussen de 17 en 20 jaar zijn , dat de ME allerlei materieel tot beschikking heeft om deze rellen binnen een uur te beteugelen en dat de meeste relschoppers geen enkele schijn van kans maken tegen deze politiemacht , maakt het gelag alleen maar harder.

Het is toch totaal bezopen , dat een groep etterbakken , die zuiver en alleen erop uitzijn om ellende te veroorzaken , een heel land in beroering zetten en iedereen toekijkt en niets doet ?

Waarom niet kei en kei hard optreden ?
waarom altijd dat zeikerige poldermodel ?
altijd die halfzachte , alles begrijpende thee krans mentaliteit?

iK zou zijn voor en hard optreden en voor gevangenis straffen .
Niets werktaken etc etc .....maar keihard optreden en de schade verhalen op alle betrokkenen.

Het lijkt me dat de politie zelf de schade moet vergoeden, als ze niet eens bij machte zijn een groepje van 30 jongeren in bedwang te houden.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HERMA135 (64)





Berichten: 45

BerichtGeplaatst: maandag 24 september 2012, 23:22
BerichtOnderwerp: Hoe verder na scheiding of beeïndiging relatie?
 
PIETER649 schreef:
Als ik een waardeoordeel over mn eerste huwelijk op een forum zet, mag je daar best een vraag over stellen.
Zeker omdat ik dat waardeoordeel zonder toelichting plaats.
So, no, I don´t mind you asking Knipoog smiley

Ik hoop dat je iets meer begrijpt met de volgende zeer beknopte omschrijving:

In mijn huwelijk werd ik langzaam ingekapselt, daardoor verdwenen al mijn sociale contacten met mijn familie en vrienden.
Dat was een sluipend proces waarvan ik de essentie pas naderhand echt zag.
Tevens verdween heel snel de liefde en werd het meer een dwang en plicht om te functioneren in onze huishouding.
In feite werd ik ongemerkt gedegradeerd tot pinautomaat om aan de (dure) hobbies en grillen van mn ex te voldoen.
Je groeit in die situatie, als het in 1 klap zou gebeuren zou je er nooit intrappen.
Maar om een simpel veelzeggend voorbeeldje te geven: ik wist pas na de scheiding wat mijn pincode was... Verlegen lachende smiley

Ja, het woord ingekapseld worden zegt heel veel en dat je je een pinautomaat voelde
Kun jen u, na die hele periode ook wijze dingen doorgeven a.h.w hoe jij dat als man hebt ervaren.het ingekapseld worden en wat er eigenlijk verkeerd ging in het naar mij gevoel claimend gedrag van je vrouw?
Je voelde je meer haar bezit dan dat er liefde was?
Je hoeft niet te reageren hoor....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HERMA135 (64)





Berichten: 45

BerichtGeplaatst: maandag 24 september 2012, 21:11
BerichtOnderwerp: Hoe verder na scheiding of beeïndiging relatie?
 
IFAN841 schreef:
Nee, dat hou ik liever privé.... Sorry...

Mijn vraag was een reactie op de posting van Pieter, de man van Annette
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HERMA135 (64)





Berichten: 45

BerichtGeplaatst: maandag 24 september 2012, 19:20
BerichtOnderwerp: Hoe verder na scheiding of beeïndiging relatie?
 
PIETER649 schreef:
zowel achteraf als op t moment zelve.
ik ben geen 25 jaar getrouwd geweest, wel heb ik 7 jaar bitter geleden, dat vind ik achteraf 7 jaar te lang.

k weet niet of je op mijn vraag in wil gaan, maar wat was er dan zo bitter?
If you don't mind me asking....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HERMA135 (64)





Berichten: 45

BerichtGeplaatst: maandag 24 september 2012, 19:14
BerichtOnderwerp: Het weer
 
WILLEMIJN232 schreef:
wissel ik de drop in voor een glaasje rode wijn en een stukje pure chocola....(is gezonder Engeltje smiley )

Is jouwwarmevoeten, samen met jouw warme trui, een glaasje wijn, een stukje pure chocola, een dropje en een open haardvuur ook een optie.... Smiley met dichtgeplakte mond.....


(Dan bedoel ik niet jóuw voeten en jóuw warme trui hoor..... Knipoog smiley


Laatst aangepast door
HERMA135
op maandag 24 september 2012, 19:15
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HERMA135 (64)





Berichten: 45

BerichtGeplaatst: maandag 24 september 2012, 18:42
BerichtOnderwerp: Het weer
 
WILLEMIJN232 schreef:
Ik heb liever warme voeten.....
Knipoog smiley

Is allebei ook een optie.... Lachende smiley met blinkend witte tanden
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HERMA135 (64)





Berichten: 45

BerichtGeplaatst: zondag 23 september 2012, 22:05
BerichtOnderwerp: psychiatrische ziekten en demonie.
 
WILLEMIJN232 schreef:
Het is natuurlijk wel zo dat je door het gebruik van bepaalde medicijnen wel de kans hebt op in een psychose te schieten, dan is die aanleg latent aanwezig en door het gebruik van bepaalde medicatie kan je zo in een psychose geraken....

Ja, jij zult daar veel meer van weten dan ik, zo lopen veel mensen rond met een stigmatisering die soms helemaal fout kan zijn.
Diabetes, die niet onderkent is, kan stemmingswisselingen geven, terwijl een bepaalde stoornis dat ook kan.
Als dan de diabetes als een stoornis behandeld wordt begint de ellende pas.En degene die het ondergaat probeert maar een betere christen te zijn, terwijl hij/zij aleen op een bepaald dieet moet....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HERMA135 (64)





Berichten: 45

BerichtGeplaatst: zaterdag 22 september 2012, 22:11
BerichtOnderwerp: De anti islamfilm en het vele geweld wat er nu is !!!
 
GANDALF639 schreef:
Er is trouwens 1 heel vreemd iets wat me is opgevallen .
Toen Barack Obama ingezegend werd als President ,stond hij op het bordes later voor het witte huis , en gebeurde iets vreemds .
Ik kan het helaas niet vinden dat ,het was op tv, er is daar een gebruik dat er een adelaar erbij hoort ,maar deze adelaar deed vreemd vloog weg ,en wou niet bij de president zijn.

Nou, dat kan ik me van de adelaar wel voorstellen Knipoog smiley ...'k geef het beest geen ongelijk...maar ga maar eens op zoek naar video's en commentaren van wat er zich allemaal heeft afgespeeld tijdens de inzegening van Obama.

Ik ga het hier niet allemaal neerzetten, want de meesten willen graag een happy end met deze wereld, en hebben hun oren afgesloten voor het gezonde evangelie..... maar dat happy end gaat niet komen, niet voor deze wereld
Het enige wat uitredding brengt is je hart aan Jezus geven, en dagelijks je kruis op je nemen.Hem niet verloochenen, Hem de leiding over je leven geven.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HERMA135 (64)





Berichten: 45

BerichtGeplaatst: zaterdag 22 september 2012, 11:10
BerichtOnderwerp: psychiatrische ziekten en demonie.
 
THOMAS968 schreef:
Je gaat nu echt over een grens en legt feitelijk een verband tussen mensen die schizofrenie krijgen of hebben en het oproepen van geesten. Dat zijn echt twee verschillende dingen die niets maar dan ook niets met elkaar te maken hebben. Feitelijk leg je de mogelijk oorzaak van schizofrenie neer bij het oproepen van geesten en geeft deze mensen op een rottige wijze nog een zogenaamd christelijke trap na ook.

Het oproepen van geesten en dat soort flauwekul daar moet je niet aan meedoen, dat is voor alles beter, maar je moet geen verbanden leggen die uitermate stigmatiserend voor schizofrenen werken. Deze mensen hebben het al moeilijk genoeg. Psychiatrie bedrijven doe je niet via een discussieforum en zeker niet op deze wijze.

Thomas

Mee eens,
daarnaast lijkt het me zinvol om ook eens na te denken over mogelijke fouten/zonden begaan tégen deze mensen in hun prille jeugd, waar ze niets, maar ook helemaal niets tegen hebben kunnen doen
Na jaren werkzaam te zijn gewest in een pastoraal team is er maar ''en ding dat ik kan zeggen...Jezus kwam niet voor de gezonde, maar voor de zieke mensen...
Dus in plaats van te wijzen met de vinger is het beter hen te laten weten dat Jezus hen lief heeft en de macht heeft te genezen.
Lijkt me stukken hoopvoller in deze dolgedraaide maatschappij.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HERMA135 (64)





Berichten: 45

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 september 2012, 23:39
BerichtOnderwerp: Vrouwen die op vrouwen vallen kan dat als christen
 
.

Laatst aangepast door
HERMA135
op zaterdag 22 september 2012, 04:11
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HERMA135 (64)





Berichten: 45

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 september 2012, 21:35
BerichtOnderwerp: De anti islamfilm en het vele geweld wat er nu is !!!
 
CHATULIEM619 schreef:
Ik heb ook andere bronnen hiervoor hoor. Zijn toespraak is gewoon voor CNN uitgezonden. Zn dominee gaf een interview. het was nog een rel in de verkiezingen....


Jeremiah Alvesta Wright jr. (de predikant van de kerk waar Obama kerkte), 22 september 1941) is een Afro-Amerikaanse predikant. Tot maart 2008 was hij als dominee verbonden aan de Trinity United Church of Christ, een zwarte megakerk in Chicago. Het was de thuiskerk van president Barack Obama van de Democratische Partij. Deze werd tijdens zijn verkiezingscampagne in maart 2008 in grote verlegenheid gebracht door allerlei omstreden uitspraken die Wright tijdens zijn preken in de eerste decennium van de 21e eeuw had gedaan en nam daarop afstand van diens uitlatingen. Nadat hij in april en mei van datzelfde jaar opnieuw met dergelijke uitlatingen van Wright en een gastpredikant was geconfronteerd, stapte hij eind mei 2008 uit zijn kerk.

Citaat Wilipedia:


Laatst aangepast door
HERMA135
op vrijdag 21 september 2012, 21:36
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Berichten van HERMA135
Ga naar pagina 1 2 Volgende
Pagina 1 van 2