ChristianMatch

Forum

speed date in alphen aan de rijn
Ga naar pagina Vorige 1 ... 4551 4552 4553 4554 4555 4556 4557 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Agenda
Auteur Bericht
BERT168

BerichtGeplaatst: zaterdag 22 september 2012, 13:50

STEENTJE178 schreef:
Mario?? Heb je wat te vertellen?? Lachende smiley met blinkend witte tanden Knipoog smiley

hee steentje,jij wil ook alles weten he? Knipoog smiley Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA944

BerichtGeplaatst: zaterdag 22 september 2012, 13:57

vroeg ontbeten en alle spullen van dochter in een aanhangen wagen geladen met wat kids, ze ging na amsterdam op kamers wonen, na 21 jaar gaat ze uit huis, dus ontroerend, ik zal haar missen , opgeruimd, boodschappen gedaan en toen ik me boodschappen in de fietstas deed, viel me op hoeveel vrouwen er eigenlijk ook alleen boodschappen doen en met de fiets en alles in de fietstas laden, zouden dat ook allemaal alleenstaande vrouwen zijn? dat vroeg ik me af en hoe triest het eigenlijk is dat zoveel gezinnen van daag de dag uitelkaar vallen door scheiding.thuisgekomen ontdekte ik dat ik weer es iets vergeten was, duh. alle kids zijn weg, sommigge werken, sommigge mee na amsterdam helpen verhuizen, eenjte na zijn pa. best elkker rustig effe een paar uur helemaal alleen, ik ga een lekker boek lezen, fuck het huishouden Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA944

BerichtGeplaatst: zaterdag 22 september 2012, 14:02

VISSER278 schreef:
Op de bakkersafdeling leek alles wel uitverkocht. Zodoende dus ook geen bolus bie de koffie vandaag.
Zuivel? Moest nog allemaal aangevuld worden .
Nee , het was gewoon een rotsooitje. Boze smiley

tja dan maak je die bolus toch gewoon effe zelf, ha ha beetje creatief blijven he visser Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA944

BerichtGeplaatst: zaterdag 22 september 2012, 14:12

ROELANDE345 schreef:
het viel mij op dat in Zeeuws Vlaanderen een heleboel dorpjes geeneens een supermarkt hebben
Lijkt me echt lastig als je er woont

@Roelande:mijndorpheeftwel7supers

toen ik in zeeland woonde hadden we 1 winkeltje in het dorp, die man had veel over de data dingen echt erg, dus je koopt frikadellen uit de diepvries die echt groen gewoon waren en dan keek je op de data en dacht Gefrustreerde smiley Dus ik ging wel effe een eindje rijden voor een goede winkel verderop, op een dag ging de man failliet, zijn vaste klanten, de ouwere van het dorp waren bijna allemaal dood, het eerste wat ik dacht was, vind je het gek met die over de data waren van jou. En daar was een winkeltje, zo klein en lief meer als hobby, met de hand rekende de man, die je echt nooit kon verstaan, zo,n ouwe zeeuw, hoeveel je moest betalen, als ik met al me kids er na toe ging was de winkel vol, veel kopen kon je er ook niet. en savonds om tien uur kon je nergens nog een patatje kopen of zo, was wel effe wennen op het begin, van ede naar zo,n dorpje, dus ik kocht heel snel een super grote ijskast. En was de hele vrijdag ochtend bezig met boodschappen, eerst naar zierikzee naar de lidel en dan na neiuwekerk na de c 1000, redde het net , voor de kids weer uit school kwamen. petra die dit toch met heimwee schrijft, weinig winkels, maar veel water en mooie natuur daar.
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA944

BerichtGeplaatst: zaterdag 22 september 2012, 14:16

ik weet een veel snellere speed date effe na zoeken, profielen met foto,s, leeftijd in klikken, in me omgeving en daar komen alle profielen effe scrollen en klaar , geen leuke tussen. Twijfelende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
BASTIAAN161

BerichtGeplaatst: zaterdag 22 september 2012, 14:21

Dwaalt niet: noch (...), noch die bij mannen liggen, (...) zullen het Koninkrijk Gods beërven.

CHATULIEM619 schreef:
met de aangehaalde termen wordt pedofilie bedoeld

Op grond waarvan stel je dit?

Onomwonden staat in 1 Kor.6:10 dat het verboden is om met mannen naar bed te gaan.
En je hoeft voor mij niet de als meest getrouw bekend staande vertaling te geloven die dit onomwonden zegt (Statenvertaling), maar neem gerust de grondtekst erbij. Het gaat dan over de term: arsenokoitai

1. De term ‘die bij een man ligt’
De letterlijk/directe vertaling van arsenokoitai is ‘man-bedder’ ( / die bij een man ligt )
Arsenokoite is een samenstelling is van de woorden ‘arsen’ en ‘koite’. Hetgeen dus is: “man” en “bed” en dan meestal met een sexuele connotatie.
Dus Letterlijk: een man-bedder (meestal met een sexuele connotatie). Of in een meer Nederlandse uitdrukking “die met een man naar bed gaat” of “die bij een man ligt”, of “man-coïtus” -> geslachtsgemeenschap met een man.
Maar er is nog meer:

2a De term ‘die bij een man ligt’ ( OT )
De term arsenokoitai staat ook vrijwel letterlijk in het OT. Lees Lev.20:13 eens in het Grieks, in bijvoorbeeld de Septuantinta vertaling: “hos an koimethe meta arsenos koiten gynaikos” (Lev 20:13).
De term zoals gebruikt in Leviticus is bijzonder duidelijk: Mannen mogen niet met mannen naar bed.

2b) Relatie NT en OT begrippen
Voor de betekenis van begrippen is het sowieso goed om schrift met schrift te vergelijken. Als het begrip in Leviticus zeer duidelijk is, dan is het begrip je dus duidelijk en weten we waar het voor staat.
Maar hier bovenop: Als Paulus het OT-gebod zou willen bekrachtigen, is het dan niet te verwachten dat hij de jargon van de wet hanteert en niet met nieuwe uitdrukkingen zou komen? En nu blijkt dat in I kor. 6:10 vrijwel exact dezelfde terminologie gebruikt wordt als de wet! Wil je beweren dat dit louter toeval is?
En bedenk dan dat Paulus gepokt en gemazeld is in de wet. Hij was niet alleen een zoon van een farizeeër, maar ook zelf een farizeeër (=wetgeleerde), en opgeleid in de wet door de zeer bekende leraar Gamaliël. En Paulus citeert en refereert niet alleen regelmatig naar de wet, maar zeer regelmatig. We zouden tegenwoordig zeggen: hij kende het op zijn duimpje.
Deze Paulus gebruikt een term die vrijwel exact in de wet voorkomt. Zie je in de gebruikte term van Paulus geen verwijzing naar de wet ?? Ik denk dat Paulus de meest concrete en treffende jargon gebruikt die je je maar kunt bedenken, namelijk een keuze van de bewoording zoals die ook in de wet gebruikt wordt.

Erg duidelijk is ook dezelfde term in 1 Tim.1:8-11 waarbij er een expliciet verwezen wordt naar de wet!! Doch wij weten dat de wet goed is, zo iemand die wettelijk gebruikt, En hij dit weet, dat den rechtvaardige de wet niet is gezet, maar den ongerechtigen en den halsstarrigen, den goddelozen en den zondaren, den onheiligen en den ongoddelijken, den vadermoorders en den moedermoorders, den doodslagers, den hoereerders, dien die bij mannen liggen, den mensendieven, den leugenaars, den meinedigen, en zo er iets anders tegen de gezonde leer is, Naar het Evangelie der heerlijkheid des zaligen Gods, dat mij toebetrouwd is.

Dus opnieuw hier ook het bewijs dat het verbod betreffende het liggen bij mannen verwijst naar de wet. Dat wordt letterlijk zo gezegd, en is ook te zien aan woordgebruik die aan dat wetsartikel ontleend is.

3) Samenstelling arsenokoitai
Arsenokoite is een samenstelling van de woorden ‘arsen’ en ‘koite’. De betekenis van deze 2 woorden zelf is:
- 'arsen' staat een aantal keer in de bijbel en betekent telkens: man ( o.a. Mark. 10:6)
- 'koite' staat ook een paar keer in de bijbel en betekent ‘bed’ ( zoals b.v.in Luk.11:7), maar vaak met een sexuele connotatie:
Hebr.13:4 “Het huwelijk is eerlijk onder allen, en het bed[koite] onbevlekt; maar hoereerders en overspelers zal God oordelen.”
Rom.13:13 “Laten wij, als bij lichte dag, eerbaar wandelen, niet in brasserijen en drinkgelagen, niet in wellust[koite] en losbandigheid, niet in twist en nijd!”
Rom. 9:10 “En niet alleenlijk deze, maar ook Rebekka is daarvan een bewijs, als zij uit één bevrucht[koite] was, namelijk Izak, onzen vader.”

Overigens, de sexuele connotatie van het “met iemand naar bed gaan” is ook in het nederlands duidelijk. ( Daarnaast is ook het Griekse woord ook gewoon in het Nederlands bekend als: Coïtus. En iedereen weet wat dat betekent ).

We hebben al 2 duidelijke richtingaanwijzers gehad betreffende de term arsenokoitai. Maar er is meer! Een samenstelling hoeft niet altijd per se hetzelfde te betekenen als een optelsom van de betekenis van de deelwoorden. Daar zijn wel voorbeelden van te geven. Maar enige nuchterheid blijft hierbij geboden. Het zou onjuist zijn om b.v. te menen dat we nooit kunnen weten wat een ossenkar is omdat het samengestelde woord ook een betekenis kan hebben die geen relatie heeft met ‘os’ en ‘kar’. Dus hoe zit het nu met ‘arsenokoitai’; heeft dat te maken met ‘arsen’ en ‘koite’ ? Om aanvullende zekerheid te krijgen kan gekeken worden naar andere samenstelling van beide woorden. Bij arsenos gaat het in de regel om man/mannelijk En bij koite gaat het in de regel om het naar bed gaan, of liggen, en regelmatig gebruikt met een sexuele lading.
B.v.
Parakoites = bedgenoot, echtgenoot
metrokoites = incestueuze persoon
khamakoites = op de grond slapen
polukoitos = met veel mannen of vrouwen gaan slapen.
enetokoites = met oren groot genoeg om in te slapen.

Dus ook uit de waaier van samenstellingen blijkt dat arsenokoitai betekent: met mannen slapen/ naar bed gaan.

Conclusie
We komen dan tot een conclusie dat de inhoudelijke beoordeling was gebaseerd op 4 argumenten: Ten eerste de directe vertaling, ten tweede het gebruik van deze bewoording in het de wet Lev.18, ten derde de expliciete verwijzing naar de wet in I Tim.1, en ten vierde het gebruik van samenstellingen met betreffende woorden.
Een wel eens gedane uitroep dat we het gewoon niet zouden weten wat arsenokoitai betekent, doet tekort aan de 4 gegeven inhoudelijke argumenten die aantonen dat het gaat om mannen die met mannen naar bed gaan.

Een verbod voor de Nieuwtestamentische gemeente.

Laatst aangepast door
BASTIAAN161
op zaterdag 22 september 2012, 15:00
Naar boven

Auteur Bericht
DANIEL777

BerichtGeplaatst: zaterdag 22 september 2012, 14:26

PETRA944 schreef:
ik weet een veel snellere speed date effe na zoeken, profielen met foto,s, leeftijd in klikken, in me omgeving en daar komen alle profielen effe scrollen en klaar , geen leuke tussen. Twijfelende smiley
profielen proberen zonde foto? Smiley die vol vragen zit Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: zaterdag 22 september 2012, 14:31

BASTIAAN161 schreef:
Dwaalt niet: noch (...), noch die bij mannen liggen, (...) zullen het Koninkrijk Gods beërven.

Onomwonden staat in 1 Kor.6:10 dat het verboden is om met mannen naar bed te gaan.
En je hoeft voor mij niet de als meest getrouw bekend staande vertaling te geloven die dit onomwonden zegt (Statenvertaling), maar neem gerust de grondtekst erbij. Het gaat dan over de term: arsenokoitai

De letterlijk/directe vertaling van arsenokoitai is ‘man-bedder’ ( / die bij een man ligt )
Arsenokoite is een samenstelling is van de woorden ‘arsen’ en ‘koite’. Hetgeen dus is: “man” en “bed” en dan meestal met een sexuele connotatie.
Dus Letterlijk: een man-bedder (meestal met een sexuele connotatie). Of in een meer Nederlandse uitdrukking “die met een man naar bed gaat” of “die bij een man ligt”, of “man-coïtus” -> geslachtsgemeenschap met een man.
Maar er is nog meer:

De term arsenokoitai staat ook vrijwel letterlijk in het OT. Lees Lev.20:13 eens in het Grieks, in bijvoorbeeld de Septuantinta vertaling: “hos an koimethe meta arsenos koiten gynaikos” (Lev 20:13).
De term zoals gebruikt in Leviticus is bijzonder duidelijk: Mannen mogen niet met mannen naar bed.

Voor de betekenis van begrippen is het sowieso goed om schrift met schrift te vergelijken. Als het begrip in Leviticus zeer duidelijk is, dan is het begrip je dus duidelijk en weten we waar het voor staat.
Maar hier bovenop: Als Paulus het OT-gebod zou willen bekrachtigen, is het dan niet te verwachten dat hij de jargon van de wet hanteert en niet met nieuwe uitdrukkingen zou komen? En nu blijkt dat in I kor. 6:10 vrijwel exact dezelfde terminologie gebruikt wordt als de wet! Wil je beweren dat dit louter toeval is?
En bedenk dan dat Paulus gepokt en gemazeld is in de wet. Hij was niet alleen een zoon van een farizeeër, maar ook zelf een farizeeër (=wetgeleerde), en opgeleid in de wet door de zeer bekende leraar Gamaliël. En Paulus citeert en refereert niet alleen regelmatig naar de wet, maar zeer regelmatig. We zouden tegenwoordig zeggen: hij kende het op zijn duimpje.
Deze Paulus gebruikt een term die vrijwel exact in de wet voorkomt. Zie je in de gebruikte term van Paulus geen verwijzing naar de wet ?? Ik denk dat Paulus de meest concrete en treffende jargon gebruikt die je je maar kunt bedenken, namelijk een keuze van de bewoording zoals die ook in de wet gebruikt wordt.

Erg duidelijk is ook dezelfde term in 1 Tim.1:8-11 waarbij er een expliciet verwezen wordt naar de wet!! Doch wij weten dat de wet goed is, zo iemand die wettelijk gebruikt, En hij dit weet, dat den rechtvaardige de wet niet is gezet, maar den ongerechtigen en den halsstarrigen, den goddelozen en den zondaren, den onheiligen en den ongoddelijken, den vadermoorders en den moedermoorders, den doodslagers, den hoereerders, dien die bij mannen liggen, den mensendieven, den leugenaars, den meinedigen, en zo er iets anders tegen de gezonde leer is, Naar het Evangelie der heerlijkheid des zaligen Gods, dat mij toebetrouwd is.

Dus opnieuw hier ook het bewijs dat het verbod betreffende het liggen bij mannen verwijst naar de wet. Dat wordt letterlijk zo gezegd, en is ook te zien aan woordgebruik die aan dat wetsartikel ontleend is.

Arsenokoite is een samenstelling van de woorden ‘arsen’ en ‘koite’. De betekenis van deze 2 woorden zelf is:
- 'arsen' staat een aantal keer in de bijbel en betekent telkens: man ( o.a. Mark. 10:6)
- 'koite' staat ook een paar keer in de bijbel en betekent ‘bed’ ( zoals b.v.in Luk.11:7), maar vaak met een sexuele connotatie:
Hebr.13:4 “Het huwelijk is eerlijk onder allen, en het bed[koite] onbevlekt; maar hoereerders en overspelers zal God oordelen.”
Rom.13:13 “Laten wij, als bij lichte dag, eerbaar wandelen, niet in brasserijen en drinkgelagen, niet in wellust[koite] en losbandigheid, niet in twist en nijd!”
Rom. 9:10 “En niet alleenlijk deze, maar ook Rebekka is daarvan een bewijs, als zij uit één bevrucht[koite] was, namelijk Izak, onzen vader.”

Overigens, de sexuele connotatie van het “met iemand naar bed gaan” is ook in het nederlands duidelijk. ( Daarnaast is ook het Griekse woord ook gewoon in het Nederlands bekend als: Coïtus. En iedereen weet wat dat betekent ).

We hebben al 2 duidelijke richtingaanwijzers gehad betreffende de term arsenokoitai. Maar er is meer! Een samenstelling hoeft niet altijd per se hetzelfde te betekenen als een optelsom van de betekenis van de deelwoorden. Daar zijn wel voorbeelden van te geven. Maar enige nuchterheid blijft hierbij geboden. Het zou onjuist zijn om b.v. te menen dat we nooit kunnen weten wat een ossenkar is omdat het samengestelde woord ook een betekenis kan hebben die geen relatie heeft met ‘os’ en ‘kar’. Dus hoe zit het nu met ‘arsenokoitai’; heeft dat te maken met ‘arsen’ en ‘koite’ ? Om aanvullende zekerheid te krijgen kan gekeken worden naar andere samenstelling van beide woorden. Bij arsenos gaat het in de regel om man/mannelijk En bij koite gaat het in de regel om het naar bed gaan, of liggen, en regelmatig gebruikt met een sexuele lading.
B.v.
Parakoit?s = bedgenoot, echtgenoot
m?trokoit?s = incestueuze persoon
khamakoit?s = op de grond slapen
en?tokoit?s = met oren groot genoeg om in te slapen.

Dus ook uit de waaier van samenstellingen blijkt dat arsenokoitai betekent: met mannen slapen/ naar bed gaan.

Conclusie We komen dat tot een conclusie dat de inhoudelijke beoordeling was gebaseerd op 4 argumenten: Ten eerste de directe vertaling, ten tweede het gebruik van deze bewoording in het de wet Lev.18, ten derde de expliciete verwijzing naar de wet in I Tim.1, en ten vierde het gebruik van samenstellingen met betreffende woorden.
Een wel eens gedane uitroep we het gewoon niet zouden weten wat arsenokoitai betekent, doet tekort doen aan de 4 gegeven inhoudelijke argumenten die aantonen dat het gaat om mannen die met mannen naar bed gaan.

Okay! Bedankt Bastiaan, hier kan ik iets mee, dit is info die er mijns inziens toe doet en kan helpen tot een visie te komen.

Laatst aangepast door
JOL252
op zaterdag 22 september 2012, 14:32
Naar boven

Auteur Bericht
STEENTJE178

BerichtGeplaatst: zaterdag 22 september 2012, 14:39

BERT168 schreef:
hee steentje,jij wil ook alles weten he? Knipoog smiley Lachende smiley

Das een algemeen bekend geheim toch, Begt? Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
STEENTJE178

BerichtGeplaatst: zaterdag 22 september 2012, 14:45

PETRA944 schreef:

Dan maar hopen dat de "ware" zicht alsnog gaat aanmelden op CM Knipoog smiley
Of ehm...... soms kan een profiel niet super, de foto niet gelijkend, maar de persoon toch erg leuk zijn hoor Knipoog smiley
Kortom: geef de moed vooralsnog niet op Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: zaterdag 22 september 2012, 15:09

ROELANDE345 schreef:
ja die zal zich knap schuldig voelen heb me overigens laten vertellen dat zij en haar familie niet thuis waren gister

ZE zijn door de politie in bescherming genomen en ondergedoken... En de buren hadden medelijden met het meisje die gewoon een uitnodiging verstuurde voor dr verjaardagsfeest en iets verkeerd heeft geklikt....
Vind mensen die erheen gaan ook effe net niet goed wijs sorry hoor!
Maar ik vind het wel zielig voor het kind ze is 13 of zo? en ipv een leuk verjaardagsfeestje moeten ze vluchten... Je hoort ook nergens dat het kind aansprakelijk wordt gehouden voor de kosten of zo wel hoor je dat er schande wordt gesproken over de mensen die gekomen zijn en zo tekeer zijn gegaan!!
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: zaterdag 22 september 2012, 15:12

ROELANDE345 schreef:
Slapende smiley Slapende smiley Slapende smiley Slapende smiley Slapende smiley Slapende smiley Slapende smiley Slapende smiley Slapende smiley Slapende smiley Slapende smiley Slapende smiley Slapende smiley Slapende smiley Slapende smiley Slapende smiley

Lekker he dat uitslapen Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: zaterdag 22 september 2012, 15:12

ERIKA129 schreef:
Lekker he dat uitslapen Clown smiley

ja zo af en toe is dat heerlijk
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: zaterdag 22 september 2012, 15:13

STEENTJE178 schreef:
Ga jij ...........vandaag.............alléén maar táárt eten dan???
Kotsende smiley

Oh ja...... voordat je die taart burgemeester maakt....... ik vermoed dat ze in Haren binnenkort ook weer een burgemeester gaan zoeken..... Misschien een ideetje om die taart dan ff achter de hand te houden?? Coole smiley met zonnebril

Ik zal niet lachen eeeeecccccchtttttttttttt niet Clown smiley Lachende smiley met blinkend witte tanden
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: zaterdag 22 september 2012, 15:13

PETRA944 schreef:
vroeg ontbeten en alle spullen van dochter in een aanhangen wagen geladen met wat kids, ze ging na amsterdam op kamers wonen, na 21 jaar gaat ze uit huis, dus ontroerend, ik zal haar missen , opgeruimd, boodschappen gedaan en toen ik me boodschappen in de fietstas deed, viel me op hoeveel vrouwen er eigenlijk ook alleen boodschappen doen en met de fiets en alles in de fietstas laden, zouden dat ook allemaal alleenstaande vrouwen zijn? dat vroeg ik me af en hoe triest het eigenlijk is dat zoveel gezinnen van daag de dag uitelkaar vallen door scheiding.thuisgekomen ontdekte ik dat ik weer es iets vergeten was, duh. alle kids zijn weg, sommigge werken, sommigge mee na amsterdam helpen verhuizen, eenjte na zijn pa. best elkker rustig effe een paar uur helemaal alleen, ik ga een lekker boek lezen, fuck het huishouden Lachende smiley

Lekker Petra geniet ervan
Naar boven

Auteur Bericht
STEENTJE178

BerichtGeplaatst: zaterdag 22 september 2012, 15:56

ERIKA129 schreef:
Ik zal niet lachen eeeeecccccchtttttttttttt niet Clown smiley Lachende smiley met blinkend witte tanden

Waarom geloof ik je nou ff niet, Erika? Clown smiley.....
Naar boven

Auteur Bericht
MARIEKE009

BerichtGeplaatst: zaterdag 22 september 2012, 16:22

ERIKA129 schreef:
ZE zijn door de politie in bescherming genomen en ondergedoken... En de buren hadden medelijden met het meisje die gewoon een uitnodiging verstuurde voor dr verjaardagsfeest en iets verkeerd heeft geklikt....
Vind mensen die erheen gaan ook effe net niet goed wijs sorry hoor!
Maar ik vind het wel zielig voor het kind ze is 13 of zo? en ipv een leuk verjaardagsfeestje moeten ze vluchten... Je hoort ook nergens dat het kind aansprakelijk wordt gehouden voor de kosten of zo wel hoor je dat er schande wordt gesproken over de mensen die gekomen zijn en zo tekeer zijn gegaan!!

Ik vind het meisje niet schuldig, ja ze heeft iets niet helemaal juist gedaan op face book. Maar dan is het verschrikkelijke hoe andere "jongeren" hierop reageren. Het is toch voor ieder normaal mens te begrijpen dat zo'n feestje alleen bedoeld is voor echte vrienden.
Naar boven

Auteur Bericht
MIRRIE240

BerichtGeplaatst: zaterdag 22 september 2012, 17:04

Oke, even beetje off topic, maar wel een vraag waar ik eigenlijk toch wel erg benieuwd naar ben.

Hoe reageer jij als je zoon/dochter verteld dat hij/zijn homoseksuele gevoelens heeft???
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: zaterdag 22 september 2012, 17:12

Nou het is wel duidelijk als je sommige reacties leest : die zoon of dochter gaat naar de hel maar ze houden wel van hem of haar hoor. Tsja, die constatering zal wel uit naastenliefde zijn. Daar heeft iemand met homofiele aanleg echt wat aan. Josina, Erika en Jans hadden het naar mijn idee wat beter begrepen. Gelukkig wordt er door Bastiaan nog inhoudelijk gereageerd en op niveau. Het is niet mijn standpunt maar tenminste fatsoenlijk en onderbouwd.

Maar feitelijk stel je hier de kernvraag want het is precies waar het echt om draait. Het gaat om mensen en niet om doemteksten.

Thomas, die vindt dat Christendom ook vandaag de dag in de praktijk gebracht moet worden.

Geweldige bijdrage die je had over het jaar na de scheiding, petje af!

Laatst aangepast door
THOMAS968
op zaterdag 22 september 2012, 17:26
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: zaterdag 22 september 2012, 17:22

PETRA944 schreef:
tja dan maak je die bolus toch gewoon effe zelf, ha ha beetje creatief blijven he visser Knipoog smiley

Dat kan Petra...ik heb het weleens gedaan, maar het zijn nooit de ""ECHTE""

Die smaak he...!!!
Zo verkopen ze hier suikerbrood....best lekker, maar de lekkerste komt toch uit Groningen-of Friesland...

Vroeger had ik een directeur...en als die een weekeind naar Friesland ging, kwam hij dat tegen ons zeggen...en na het weekeind kwam hij met wel 6 suikerbroden terug!!!
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: zaterdag 22 september 2012, 17:24

JOSINA022 schreef:
Ach, voor mij was een uitkomst in het afgelopen jaar en dat is het nog...

Zo bedoel ik het ook niet...maar ik hoop dat je dat begrijpt... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: zaterdag 22 september 2012, 17:29

MIRRIE240 schreef:
Oke, even beetje off topic, maar wel een vraag waar ik eigenlijk toch wel erg benieuwd naar ben.

Hoe reageer jij als je zoon/dochter verteld dat hij/zijn homoseksuele gevoelens heeft???

Met een open hart, met open ogen en open armen.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: zaterdag 22 september 2012, 17:43

Ik zou eerst wel een paar keer moeten slikken.
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: zaterdag 22 september 2012, 17:54

ERIKA129 schreef:

Gelukkig lag er nog een zak friet in de diepvries.
frikandelletje spec. erbij en visser is weer uit de brand.
als toetje kipnuggets en mona is voor vanavond om de gaatjes op te vullen. Kwijlende smiley

Laatst aangepast door
VISSER278
op zaterdag 22 september 2012, 17:54
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: zaterdag 22 september 2012, 17:56

PETRA944 schreef:

Dan is 't altijd wat ..... of te hard of te zacht Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: zaterdag 22 september 2012, 18:00

BASTIAAN161 schreef:

Maar er is nog meer:

B.v.
Parakoites = bedgenoot, echtgenoot
metrokoites = incestueuze persoon
khamakoites = op de grond slapen
enetokoites = met oren groot genoeg om in te slapen.

Conclusie
We komen dan tot een conclusie dat de inhoudelijke beoordeling was gebaseerd op 4 argumenten: Ten eerste de directe vertaling, ten tweede het gebruik van deze bewoording in het de wet Lev.18, ten derde de expliciete verwijzing naar de wet in I Tim.1, en ten vierde het gebruik van samenstellingen met betreffende woorden.
Een wel eens gedane uitroep dat we het gewoon niet zouden weten wat arsenokoitai betekent, doet tekort aan de 4 gegeven inhoudelijke argumenten die aantonen dat het gaat om mannen die met mannen naar bed gaan.

Ben het niet zo met je eens maar het is een goed onderbouwd stuk!
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: zaterdag 22 september 2012, 18:04

MIRRIE240 schreef:

Zou het erger vinden als ze verslaafd waren aan de drugs of drank.......en ik hoop van harte dat ik ze dan een luisterend oor en huis kan bieden.....
Hoewel? Ze bellen nu ook naar hun moeder als er wat is, wat moois of verdrietigs......dus veel zal er niet veranderen.....
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: zaterdag 22 september 2012, 18:08

ZEELAND736 schreef:
Zo bedoel ik het ook niet...maar ik hoop dat je dat begrijpt... Knipoog smiley

Wat aan jou niet besteedt is kan voor een ander juist een uitkomst zijn he?
Blijft heel persoonlijk....... Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA944

BerichtGeplaatst: zaterdag 22 september 2012, 18:10

STEENTJE178 schreef:
Dan maar hopen dat de "ware" zicht alsnog gaat aanmelden op CM Knipoog smiley
Of ehm...... soms kan een profiel niet super, de foto niet gelijkend, maar de persoon toch erg leuk zijn hoor Knipoog smiley
Kortom: geef de moed vooralsnog niet op Knipoog smiley

hmmm moet toch een beetje aantrekkingskracht zijn toch, ha ha geef de moed ook niet op, Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: zaterdag 22 september 2012, 18:13

MARIO216 schreef:
Wat jammer, ik had je graag ontmoet. Wie weet een andere keer Knipoog smiley

Als je nu eens je vakanties doorgeeft en de rest van je activiteiten????? Knipoog smiley
Naar boven

ChristianMatch forum index » Agenda
Ga naar pagina Vorige 1 ... 4551 4552 4553 4554 4555 4556 4557 ... 6194 Volgende
Pagina 4554 van 6194