ChristianMatch

Forum

De zonde van homoseksuele praktijk ...
Ga naar pagina Vorige 1 ... 4590 4591 4592 4593 4594 4595 4596 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: zondag 30 september 2012, 11:45

CHATULIEM619 schreef:
Dus de conclusie van dit geheel is dat er maar één onderzoek geweest is, dat gebaseerd is op het hersenonderzoek van overleden mensen, waarbij vooraf bekend was, dat ze een andere geaardheid hadden. Eerlijk gezegd vind ik dat vrij magertjes allemaal.
Het is voor mij zeker niet voldoende om nu met volledige zekerheid te kunnen beweren dat het alleen maar gaat om aanleg.
Als ik dat vergelijk met de discussie over nature en nurture, dan geldt dit waarschijnlijk ook voor zgn. geaardheid. Er kan iets zijn van aanleg, maar de omstandigheden spelen daarbij ook een hele grote rol.

Eén onderzoek en op hoeveel mensen? Klinkt inderdaad allemaal erg magertjes......spreek je dan al van een gedegen onderzoek?
Omstandigheden spelen bij iedereen een rol, hoe je leven ook verloopt......
En of je nu als homo een bepaalde andere aanleg hebt is dat relevant in deze? Zolang je maar in relaties geloofd die op liefde en trouw gebaseerd zijn.........
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BASTIAAN161

BerichtGeplaatst: zondag 30 september 2012, 12:16

Willemijn,
Het zou mooi zijn als we gedeeltelijk de lucht kunnen klaren.
Het gaat dan niet om mijn naam, maar omdat ik het gevoel heb dat het ten koste gaat van de inhoudelijke behandeling van het onderwerp.

1) Vind je dat ik mensen veroordeel?
Zo ja, zou je dan op onderstaande willen reageren?

WILLEMIJN232 schreef:

zo () veroordelend.......

BASTIAAN161 schreef:
Je oordeelt over mij, dat ik veroordelend zou zijn.
Je weet dat ik heb ontkend personen te veroordelen (ik heb er een heel paragraaf aan gewijd!),
je weet dat je zelf geen bewijs aandraagt voor jouw oordeel, zelfs niet nadat ik je dit gevraagd heb.
je weet dat ik je vroeg om me dan die zin te citeren waar ik iemand zou veroordelen, maar ook dat laat je na.

------------------------------
2) Vind je dat ( zoals je zei) dat het mij om mijn gelijk te doen is?
Zo ja, zou je dan deze gedachten die je me toedicht willen aantonen?

Want probeer ik een inhoudelijk reacties vanuit de bijbel te geven, maar krijg soms een response van: “je oordeelt”. Punt. Of: “het gaat je om je eigen gelijk”. Punt.
En de inhoud legt het loodje.

Laatst aangepast door
BASTIAAN161
op zondag 30 september 2012, 12:17
Naar boven

Auteur Bericht
BASTIAAN161

BerichtGeplaatst: zondag 30 september 2012, 12:17

WILLEMIJN232 schreef:

Dank voor je mooie reactie.....een reactie vol openheid .
Het is helder dat ik het anders beleef en zie. Dat de prijs van geloven hoog is weet ik uit eigen ervaring.....en die ervaring heeft ook gemaakt dat ik er anders naar ben gaan kijken, meer liefdevoller.....
Meer liefdevoller zeg je.

GOD IS LIEFDE !
Mijn buurman gelooft in een nog vele malen meer liefdevoller God, zegt hij.
De geschiedenis van het Oude Testament, zoals de zondvloed of de 3000 doden die God liet doden als straf na het goeden kalf, die verhalen zijn gewoon niet zo gebeurd. Want God is liefde.
Sowieso een straffende God of een Hel, die bestaan niet. Want God is liefde.
Dat Christus moest lijden, dat is niet echt gebeurd. Want God is liefde, die laat niemand lijden.
Sterker nog, als je toch bovenstaande wil blijven volhouden dan drijf je mensen weg bij de God van liefde, en maak je hem tot een boeman! Dus mensen waar zijn we mee bezig! God is liefde!

Willemijn, wat kan ik tegen mijn buurman zeggen?

GOD IS BARMHARTIG
WILLEMIJN232 schreef:

Ik geloof in een barmhartige God en denk dat God ook zo gekend wil worden. Barmhartigheid is toch het wezen van God. Lezen we ook in de Bijbelverhalen niet dat God ziet waar zijn mensen mee worstelen? Dat gaat Hem aan zijn hart en hij komt voor hen in beweging en ziet ons aan...
Kijk maar eens naar de gelijkenis van de Barmhartige Samaritaan, in die zorg toont hij zich mens en komt Gods barmhartigheid aan het licht. Wie een barmhartige God kent kan niets anders doen dan die barmhartigheid vormgeven....

Vaak staat er in het oude testament “ze deden wat recht was in eigen ogen”.
Dat is toch mooi? Dat is namelijk oprecht. Het doen wat je meent dat goed is.
Toch zegt God juist daarvan dat het slechts is. Weet je waarom?

God vraagt liefde van zijn volk. Het volk geeft die liefde. Maar het volk heeft een groot hart. Het volk heeft ook liefde over voor andere Goden. Niet in de plaats ervan, maar erbij. Dat is toch mooi?
Dat is ware en oprechte liefde. Is het niet?

Abraham moest zijn zoon offeren van God. Dat weigerde hij faliekant. Want Abraham gelooft in een liefdevolle God die niet zo iets van hem vraagt. En zijn opstand tegen God werd hem tot gerechtigheid gerekend.
Of ging het verhaal toch iets anders?

Uzza gelooft in de liefdevolle God. Toen de ark in de modder dreigde te vallen. Ving hij de ark op. Want het heilige van God hoort niet in de modder. Dat is toch liefde voor Zijn Vader?
En Uzza werd terstond beloont en gezegend.

De rij kan eindeloos doorgaan.
De vraag is:
Wat is liefde?
Wie bepaald wat liefde is.
Is dat alles wat je maar als liefde voelt en ervaart?
Of is het genormeerd aan Gods Woord?

Je zegt Gods Woord als norm en uitgangspunt te nemen. Dat is het mooie. Dat we een gemeenschappelijke basis hebben.
Kun je vanuit Gods Woord aangeven wat precies liefde is ?

Quote:
En dan kom je toe de discussie wat is goed en wat is fout? Wij hebben alle twee een geloof wat heel verschillend is ondanks dat we in dezelfde God geloven...Rest ons elkaar te respecteren in dat zelfde geloof.......
Wat is goed en wat is fout.
Als we dezelfde uitgangspunt hebben, namelijk eerbiedig ons willen onderwerpen aan wat God ons te zeggen heeft in zijn Woord ( ook als we het niet precies kunnen navolgen of begrijpen),
Is het dan mogelijk om een poging te doen gezamenlijk naar Gods Woord te luisteren?

Ik bracht I kor.6:9 naar voren.
De tekst gaat over het ‘liggen bij mannen’.
Het met mannen naar bed gaan.
Willemijn, mag dit volgens deze tekst wel of niet?

.

Laatst aangepast door
BASTIAAN161
op zondag 30 september 2012, 13:02
Naar boven

Auteur Bericht
BASTIAAN161

BerichtGeplaatst: zondag 30 september 2012, 12:19

THOMAS968 schreef:
Een mens blijft veranwoordelijk voor wat hij doet en hier gaat het dan om het omgaan met een seksuele geaardheid. Maar dat is geen biologische kwestie

Inderdaad. De mens blijft verantwoordelijk en het doet in het geheel niet ter zake of het wel of niet gedeeltelijk aangeboren zou zijn.
Wat goed en kwaad is wordt niet door de biologie bepaald maar door ethiek: door de norm. En dat is Gods norm.

Genetisch is genetisch;
Een genetisch standpunt is geen-ethisch standpunt !

Maar Homo zijn is geen keuze !!
Of we nu menen dat er wel of geen keuze is, is irrelevant.
Als illustratie; zouden we wakker liggen of pedosexualiteit wel of niet aangeboren is? ( link1, link2)
Of dat het te wijten is aan ingewikkelde biologische en psycho-sociale achtergronden, en dat daarom zo iemand wel of niet een keuze zou hebben ?
Nee. In alle gevallen is er een norm die alles overstijgt: van kinderen blijft men simpelweg af.
Dat is een norm waaraan niet te tornen valt.
Evenzo is ( voor een Christen ) een norm dat we nooit Gods geboden mogen overtreden. Dus menen dat iets geaardheid is, of genetisch, of dat iemand geen keuze heeft, is irrelevant, want staan blijft altijd: het doet in zijn geheel niet ter zake want de praxis wordt normatief beoordeeld.

THOMAS968 schreef:
er zijn mensen die het meteen maar over pedofilie hebben als het om homofielen gaat.
Er zijn oneindig veel verschillen, maar de vergelijking gaat over 1 aspect. Namelijk dat iets waarvan je meent dat het aangeboren is, nog geen bewijs is dat het daarom niet als zondig te kwalificeren is. Het voorbeeld van pedofilie bewijst de onhoudbaarheid van zo’n stelling.

Geen keuze?
Voor de praxis hebben we overigens altijd een keuze. Het is toch niet zo dat de sexuele behoefte per se vervuld moet worden? Wat doe je als je liefde krijgt voor iemand buiten je huwelijk ? Wat doe je als je het niet meer van je partner krijgt, c.q. kunt krijgen, door b.v uitgebluste liefde of door een ziekte ( b.v. opname ggz, of in coma raken, etc). ( en dat heb ik het nog niet eens over b.v. de keuze tot het celibaat) We hebben altijd een keuze. En dan ontken ik niet de zwakte van ons vlees, want misschien vallen we wel veelvuldig, maar het gaat om de keuze en intentie; waar je voor probeert te gaan. En dus bijvoorbeeld niet, zoals ik wel eens gelezen heb, dat we een overtreding van een gebod gaan goedpraten omdat we eenmaal als mens bepaalde behoeftes en neigingen hebben….

Een genetisch standpunt is geen-ethisch standpunt.
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: zondag 30 september 2012, 12:36

Huilende smiley, smiley in tranen administratiedagje, nul concentratie en nul puf.
Naar boven

Auteur Bericht
CARMEN073

BerichtGeplaatst: zondag 30 september 2012, 12:37

ANNA415 schreef:
Coole smiley met zonnebril Coole smiley met zonnebril Coole smiley met zonnebril Coole smiley met zonnebril Coole smiley met zonnebril Coole smiley met zonnebril Coole smiley met zonnebril Coole smiley met zonnebril

Coole smiley met zonnebril Coole smiley met zonnebril Coole smiley met zonnebril Coole smiley met zonnebril Coole smiley met zonnebril Coole smiley met zonnebril Coole smiley met zonnebril Coole smiley met zonnebril Coole smiley met zonnebril , Coole smiley met zonnebril Coole smiley met zonnebril .
Naar boven

Auteur Bericht
CARMEN073

BerichtGeplaatst: zondag 30 september 2012, 12:39

ANNA415 schreef:
Nouwwww met beachparty.. Clown smiley

Nou is ik wel nieuwsgierig Smiley die vol vragen zit

Sooo kloooss Coole smiley met zonnebril
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: zondag 30 september 2012, 12:51

Lief!!!!!! Allemaal bedankt,ook voor de mailtjes.

Ik heb een heerlijke dag gehad met familie en vrienden,erg gezellig.
Nu ga ik relaxen,ik ga een lekker eind fietsen,de zon schijnt zo heerlijk Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ANNA415

BerichtGeplaatst: zondag 30 september 2012, 13:10

CARMEN073 schreef:
Coole smiley met zonnebril Coole smiley met zonnebril Coole smiley met zonnebril Coole smiley met zonnebril Coole smiley met zonnebril Coole smiley met zonnebril Coole smiley met zonnebril Coole smiley met zonnebril Coole smiley met zonnebril , Coole smiley met zonnebril Coole smiley met zonnebril .

Toe maar weer Knipoog smiley

Ik denk dat ik vamiddag ff ga mountainbiken, of zal ik gaan wandelen?
Coole smiley met zonnebril
Naar boven

Auteur Bericht
ANNA415

BerichtGeplaatst: zondag 30 september 2012, 13:11

CARMEN073 schreef:
Sooo kloooss Coole smiley met zonnebril

In de tuin bezig geweest Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
CARMEN073

BerichtGeplaatst: zondag 30 september 2012, 13:25

Genesis 41

Farao krijgt z'n dromen van God. Ik heb de 7 magere koeien die de 7 vette koeien opvruttelen altijd zeer gruwelijk gevonden. Lijkt me geen prettig gezicht. Zieke smiley

Jozef wordt uit de gevangenis gehaald, geschoren (baarden zijn dus bijbels gezien heel onverantwoord....) en voor de Farao geleid. Jozef was 17 toen hij door zijn broers werd verkocht en hij was 30 toen hij onderkoning was. Hij heeft dus 13 jaren doorgebracht in slavernij en gevangenschap.

Als Farao zegt dat hij denkt dat Jozef dromen kan uitleggen, antwoordt Jozef direct dat hij dat niet kan, maar dat God degene is die deze dingen bekend maakt. Ook in het vorige hoofdstuk is Jozef heel duidelijk tegen de schenker en de bakker dat God spreekt d.m.v. dromen. Wat me ook opvalt is zijn hulpvaardige houding zowel in de gevangenis als wanneer hij voor de Farao geleid wordt. Kennelijk heeft zijn lijdensweg hem eerder versterkt in zijn geloof in God en zijn relatie met God verdiept, want hij geeft uiting aan een zeer sterk vertrouwen in God. En wellicht dat hij zijn dienstbare houding ook geleerd heeft door zijn slavenbestaan.

In vers 33-36 geeft Jozef de Farao ongevraagd advies nadat de dromen zijn uitgelegd. Hij overhandigt de Farao ahw een kant-en-klaar actieplan. Zowel Farao als zijn dienaren zijn onder de indruk van Jozef die meteen laat zien hoe doortastend en verstandig hij is. (Wel een heel apart sollicitatiegesprek Lachende smiley ). Dit inzicht in deze vaardigheden heeft hij natuurlijk uitgebreid kunnen (be-)oefenen eerst in het huis van Farao, en later als opzichter in de gevangenis.

Laatst aangepast door
CARMEN073
op zondag 30 september 2012, 13:28
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA944

BerichtGeplaatst: zondag 30 september 2012, 13:28

ANNA415 schreef:
Maakt niet uit, t gaat om het uitzicht Verliefde smiley

hmmm de barman is vaak te netjes, te vrouwelijk, de straatman is echt mannelijk, stoer en de kabellegger is weer iets intelligenter, want die kan een kabel aanleggen, dus vrij inteliggent voor een man Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CARMEN073

BerichtGeplaatst: zondag 30 september 2012, 13:31

ANNA415 schreef:
Toe maar weer Knipoog smiley

Ik denk dat ik vamiddag ff ga mountainbiken, of zal ik gaan wandelen?
Coole smiley met zonnebril

Mountainbiken. Wandelen kan altijd nog als je een lekke band krijgt Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ANNA415

BerichtGeplaatst: zondag 30 september 2012, 13:31

In de Joodse cultuur is een baard heel gewoon, bijbels zelfs.
In de egyptische cultuur werd er toen geschoren
Naar boven

Auteur Bericht
CARMEN073

BerichtGeplaatst: zondag 30 september 2012, 13:33

ANNA415 schreef:
In de tuin bezig geweest Smiley die vol vragen zit

Ooknie.

Zand, water en feest klopt. Rest niet Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CARMEN073

BerichtGeplaatst: zondag 30 september 2012, 13:34

PETRA944 schreef:
hmmm de barman is vaak te netjes, te vrouwelijk, de straatman is echt mannelijk, stoer en de kabellegger is weer iets intelligenter, want die kan een kabel aanleggen, dus vrij inteliggent voor een man Knipoog smiley

Dat zijn er 3. Zo, ma en di ben je dus voorzien. Nog 4 te gaan Lachende smiley met blinkend witte tanden

Laatst aangepast door
CARMEN073
op zondag 30 september 2012, 13:35
Naar boven

Auteur Bericht
ANNA415

BerichtGeplaatst: zondag 30 september 2012, 13:35

PETRA944 schreef:

Ik weet niet naar welke bars jij gaat.... Engeltje smiley Geschokte, onthutste smiley Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven

Auteur Bericht
ANNA415

BerichtGeplaatst: zondag 30 september 2012, 13:35

CARMEN073 schreef:
Ooknie.

Zand, water en feest klopt. Rest niet Engeltje smiley

Strand feest Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
CARMEN073

BerichtGeplaatst: zondag 30 september 2012, 13:37

ANNA415 schreef:
Strand feest Smiley die vol vragen zit

Is dat iets anders dan un beachparty? Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: zondag 30 september 2012, 13:41

BASTIAAN161 schreef:
Meer liefdevoller zeg je.

GOD IS LIEFDE !
Mijn buurman gelooft in een nog vele malen meer liefdevoller God, zegt hij.
De geschiedenis van het Oude Testament, zoals de zondvloed of de 3000 doden die God liet doden als straf na het goeden kalf, die verhalen zijn gewoon niet zo gebeurd. Want God is liefde.
Sowieso een straffende God of een Hel, die bestaan niet. Want God is liefde.
Dat Christus moest lijden, dat is niet echt gebeurd. Want God is liefde, die laat niemand lijden.
Sterker nog, als je toch bovenstaande wil blijven volhouden dan drijf je mensen weg bij de God van liefde, en maak je hem tot een boeman! Dus mensen waar zijn we mee bezig! God is liefde!

Willemijn, wat kan ik tegen mijn buurman zeggen?

GOD IS BARMHARTIG

Vaak staat er in het oude testament “ze deden wat recht was in eigen ogen”.
Dat is toch mooi? Dat is namelijk oprecht. Het doen wat je meent dat goed is.
Toch zegt God juist daarvan dat het slechts is. Weet je waarom?

God vraagt liefde van zijn volk. Het volk geeft die liefde. Maar het volk heeft een groot hart. Het volk heeft ook liefde over voor andere Goden. Niet in de plaats ervan, maar erbij. Dat is toch mooi?
Dat is ware en oprechte liefde. Is het niet?

Abraham moest zijn zoon offeren van God. Dat weigerde hij faliekant. Want Abraham gelooft in een liefdevolle God die niet zo iets van hem vraagt. En zijn opstand tegen God werd hem tot gerechtigheid gerekend.

Uzza gelooft in de liefdevolle God. Toen de ark in de modder dreigde te vallen. Ving hij de ark op. Want het heilige van God hoort niet in de modder. Dat is toch liefde voor Zijn Vader?
En Uzza werd terstond beloont en gezegend.

De rij kan eindeloos doorgaan.
De vraag is:
Wat is liefde?
Wie bepaald wat liefde is.
Is dat alles wat je maar als liefde voelt en ervaart?
Of is het genormeerd aan Gods Woord?

Je zegt Gods Woord als norm en uitgangspunt te nemen. Dat is het mooie. Dat we een gemeenschappelijke basis hebben.
Kun je vanuit Gods Woord aangeven wat precies liefde is ?

Wat is goed en wat is fout.
Als we dezelfde uitgangspunt hebben, namelijk eerbiedig ons willen onderwerpen aan wat God ons te zeggen heeft in zijn Woord ( ook als we het niet precies kunnen navolgen of begrijpen),
Is het dan mogelijk om een poging te doen gezamenlijk naar Gods Woord te luisteren?

Ik bracht I kor.6:9 naar voren.
De tekst gaat over het ‘liggen bij mannen’.
Het met mannen naar bed gaan.
Willemijn, mag dit volgens deze tekst wel of niet?

.

Je wilt alles tot de letter uitgezocht hebben hoe ik het bedoel.......Natuurlijk geloof ik in de zonde van de mens.....echter, dat is een zaak tussen mens en God en niet aan ons, die er vaak niet eens wat mee te maken hebben , een oordeel of een mening over te hebben....
De mensen die de Bijbel hebben geschreven (ja, mensen dus) hebben er ook jaren over gediscussieerd wat er wel of niet moest staan en ik meen dat zelfs het boek Genesis ettelijke malen van tekst veranderd is omdat men toen ook al de discussie had of je het naar de letter moest lezen.....
De Bijbel bestaat uit woorden, net zoals mijn tekst aan jou.....en net als mijn tekst aan jou is het ook met de Bijbel......soms zijn teksten niet goed genoeg om uit te drukken wat je nu eigenlijk bedoelt te zeggen.....en in die context moet je de Bijbel lezen.......
En ja, als je stukje over homofilie lees vind ik dat je een veroordelende toon ten toon spreidt, ik begrijp wel waarom maar ik ben het er niet mee eens .Gelukkig zijn er ook genoeg kerken die die relaties van liefde en trouw ook inzegenen en als waardevol zien.......
En je buurman? Is het niet belangrijker om hem iets van Gods liefde te laten zien door je gedrag dan om hem maar te vermanen, te onderrichten of wat dan ook? Geloof kan zo ontzettend veel stuk maken wat absoluut niet nodig is door de starheid van mensen die het allemaal zo goed weten en hun mening aan de ander willen opdringen omdat dat de enige juiste is........Gods norm is de norm schrijf je.......maar ieder mens voor zich, ook jij, bepaald wat zijn of haar norm ten opzichte van God is en vind dat dan Gods norm......kijk maar eens naar het stukje van de overspelige vrouw.....Wie zonder zonde is........

Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op zondag 30 september 2012, 13:45
Naar boven

Auteur Bericht
CARMEN073

BerichtGeplaatst: zondag 30 september 2012, 13:41

Mijn favo barman is ontslagen Huilende smiley, smiley in tranen

k Ga int klooster
Naar boven

Auteur Bericht
CARMEN073

BerichtGeplaatst: zondag 30 september 2012, 13:42

ANNA415 schreef:
In de Joodse cultuur is een baard heel gewoon, bijbels zelfs.
In de egyptische cultuur werd er toen geschoren

Zooooooo... jij bent goed op de hoogte... Lachende smiley met blinkend witte tanden
Naar boven

Auteur Bericht
ANNA415

BerichtGeplaatst: zondag 30 september 2012, 13:44

CARMEN073 schreef:
Is dat iets anders dan un beachparty? Clown smiley

Ja
Naar boven

Auteur Bericht
CARMEN073

BerichtGeplaatst: zondag 30 september 2012, 13:45

ANNA415 schreef:
Ja

O?
Naar boven

Auteur Bericht
ANNA415

BerichtGeplaatst: zondag 30 september 2012, 13:45

CARMEN073 schreef:
Mijn favo barman is ontslagen Huilende smiley, smiley in tranen

k Ga int klooster

Prima, weer een concurrent minder (voor Petra dan he) Clown smiley Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
ANNA415

BerichtGeplaatst: zondag 30 september 2012, 13:46

CARMEN073 schreef:
Zooooooo... jij bent goed op de hoogte... Lachende smiley met blinkend witte tanden

kweet niet of ze borsthaar toen ook schoren Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ANNA415

BerichtGeplaatst: zondag 30 september 2012, 13:48

CARMEN073 schreef:
O?

Beachparty = zand in het cafe
Strand feest = feest op het strand

Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Maar nu weet ik nog niets Boze smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CARMEN073

BerichtGeplaatst: zondag 30 september 2012, 13:52

ANNA415 schreef:
Beachparty = zand in het cafe
Strand feest = feest op het strand

Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Maar nu weet ik nog niets Boze smiley

Dat klopt Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ZWAAN995

BerichtGeplaatst: zondag 30 september 2012, 13:58

Zonde blijft Zonde

Filosoof heeft 1 bladzijde van de Bijbel korte teksten samengevat
De rest gooit men weg omdat het oordelend en liefdeloos is
Filosofen is blablablablablabla lange discussies houden

Men kan het niet aanvaarden en accepteren in hoe God spreekt
Door de hele Bijbel heen is 100% zekerheid in deze onzeker wereld
Lees en aanvaard de Bijbel van A tot Z en niet een stukje bij beetje

<><

Zwaan
Naar boven

Auteur Bericht
ANNA415

BerichtGeplaatst: zondag 30 september 2012, 13:59

CARMEN073 schreef:
Dat klopt Engeltje smiley

Woedende smiley Woedende smiley
Naar boven

ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Ga naar pagina Vorige 1 ... 4590 4591 4592 4593 4594 4595 4596 ... 6194 Volgende
Pagina 4593 van 6194