| Auteur |
Bericht |
|
PETRA944
|
|
Geplaatst: maandag 1 oktober 2012, 20:32
|
|
|
|
| SHANITA130 schreef: | Goedemorgen
Nou, mijn eerste zonde heb ik al overwonnen vanmorgen.
Ik ben vroeg opgestaan.
Dus niet wat ik wel had zo lang mogelijk blijven liggen, daardoor ook mijn contract verspeeld bij een vrijwligerswerk.
Ja, want het is altijd moeilijker om op te staan als je weet dat men niet boos op je wordt, je niets kan maken.
Toen ik een keer een tijdje in een hotel werkte en ik om half 6 moest beginnen, ja, toen kwam ik mijn bed wel uit, ik hoefde alleen maar aan dat boze gezicht van mijn chef te denken...dat was al genoeg om op te staan. dus had ik een behoorlijke stok achter de deur. Want als ik niet kwam, nou dan werd ze boooos...ja, want zó vroeg kon ze niemand anders krijgen van het uitzendburo, je moest ook altijd daarom een dag van te voren zeggen als je ziek was. en dan toch een dag komen werken.
Maar ja, zo'n 'stok' heb je niet met vrijwilligerswerk, iig láng niet in die mate.
Ja, als ik een paar weken weer op kom dagen heb ik ook mijn contract weer.
Ja, eerst kon ik ook niet vroeg opstaan....tijdje wel, tijdje niet, maar ja, ik had laatste tijd dat ik het wel kon, maar gewoon regelmatig die wekker later zette of uitzette. En lekker bleef slapen, gat in de dag...
Dus ja, dat valt nu bij mij onder luiheid.
Daar staat het een en ander in in spreuken daarover. Spr. 15 Luiheid doet in diepe slaap vallen en de trage moet honger lijden. Prediker 18 Door luiheid valt het gebinte(balken van een gebouw) ineen en door slapheid der handen wordt het huis lek.
Klopt wel deze teksten: als ik bijf liggen ben ik niet gezellig onder de mensen, ik kan dingen, 2de hands dingen met korting krijgen, is namelijk zaak met 2de hands dingen. Maar zitten regelmatig hele mooie dingen tussen, vergis je niet ;) Ja, want ik heb net bijna alles bij het grof vuil gezet....
En ook, als ik op tijd opsta, dan heb ik meer zin en tijd om me huis bij te houden en dingen doen die ik nog wil doen in mijn huis. zoals schilderen, plinten, muren plafond, en ik heb wat ideeën..
Enzovoort.
Ik moet zeggen, het valt me wel heel zwaar hoor, zo vroeg, maar heb 't er voor over, ik weet als ik dat gewoon iig vier dagen in de week doe, dat ik me dan gewoon veel beter voel uiteindelijk. |
een goed dag ritme is ook gezond, en vroeg opstaan, heb je de dag in je hand, een hele dag vol nieuwe uitdagingen etc.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PETRA944
|
|
Geplaatst: maandag 1 oktober 2012, 20:34
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | Hier is de vertaling:
Toen ik nog een jongen was, leerde mijn vader me een van de beste lessen in het geloof. Weet je, het moelijkste gedeelte van geloof is meestal het laatste halve uur. Wanneer je wil opgeven, wanneer je het idee hebt dat je geestelijk verdwaalt, wanneer je niks meer van God hoort, hou dan vol. Want het laatste half uur is het moeilijkste. Heeft u wel eens een lange reis gemaakt met de auto? Je rijdt honderden kilometers en de reis loopt voorspoedig. Als je dan ziet, dat je nog maar 30 km moet rijden, dan lijken die km evenlang als die honderden kilometers die je afgelegd hebt. Het laatste half uur van een reis is soms het moeilijkste deel, want je bent er bijna en je moet nog maar even volhouden.
Sommigen van jullie willen opgeven, maar ik wil je bemoedigen door te zeggen dat je nog even moet volharden. Misschien denk je dat de droom nooit werkelijkheid zal worden, maar God wil tegen je zeggen: Ga door, mijn kind, mijn gemeente. Houd het nog een paar minuten een paar weken vol, want de overwinning is heel dichtbij. Ik heb veel mensen ontmoet die een belofte van God hadden gekregen, maar de vervulling ervan liet op zich wachten. Ze gaven het op en leven nu een leven van middelmatigheid. Als ze een klein beetje langer doorgegaan waren, zouden die beloftes wel uitgekomen zijn. Maar ze hebben het opgegeven, zijn het geloof kwijt, hebben de moed verloren, hebben de zin van het leven verloren. Ze leven in stille wanhoop omdat ze God niet meer vertrouwen en niet meer geloven dat God grote dingen kan doen. Ze gaan voort in eigen kracht en niet meer in de kracht van de Heer.
Geef nooit op!!! God bewaart het beste voor het laatst |
mooi, bedankt voor de vertaling, dat is tenminste goed leesbaar.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZWAAN995
|
|
Geplaatst: maandag 1 oktober 2012, 20:36
|
|
|
|
Gods gedachten ten opzichte van de zondaar
Ezechiël 33:11 Gods houding ten opzichte van de zondaar volgens Ezech. 33
1 Een fantastische verklaring:"Ik heb geen behagen in de dood van de goddeloze, maar veeleer daarin dat de goddeloze zich bekeert...... vs 11
2 Een geweldige zegen: "en leeft" (Dat ziet volgens het Nieuwe Testament niet enkel op het leven op aarde, maar ook in de eeuwigheid) vs 11
3 Een indringende oproep: "Bekeert u van uw boze wegen" vs 11
4 Een ernstige vraag:"Want waarom zou u.... vs 11
5 Een vreselijk lot: "sterven" vs 11
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PETRA944
|
|
Geplaatst: maandag 1 oktober 2012, 20:38
|
|
|
|
het stukje uit hebreen is ook heel goed, blijf juist volharden, want als u de wil van god doet, zult u ontvangen wat u beloofd is. een zin uit de bijbel om te onthouden
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE792
|
|
Geplaatst: maandag 1 oktober 2012, 20:38
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | ff een technisch vraagje. Heb je het met de Duitse wetgeving geleerd of was het een NL cursus? En zit daar ook verschil in? |
Nee gewoon nederlands hoor, er zit ook geen verschil in boekenhouding in nederland of in duitsland. Wel leuk om de balans dit jaar ook eens te kunnen lezen en begrijpen voordat ik hem mee moest ondertekenen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: maandag 1 oktober 2012, 20:47
|
|
|
|
| ANNETTE792 schreef: | Ik ben niet lenig genoeg meer voor de krokodil vrees ik  |
Veel oefenen he? iedere avond even in de kroko....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZWAAN995
|
|
Geplaatst: maandag 1 oktober 2012, 20:49
|
|
|
|
Bidden helpt.
William Sutherland was dertien jaar oud, toen hij zijn hart aan de Heer Jezus gaf. Toen hij veertien jaar was, werd hij loopjongen bij een bank. De bankier had gauw in de gaten, dat hij eerlijk was en vertrouwde hem grote geldbedragen toe om weg te brengen. Op een middag moest hij naar een naburig stadje. Zijn moeder maakte zich bezorgd over hem en zei: "Jongen, ik zit zo in angst over je. Je hebt zoveel geld bij je. En de weg is eenzaam." "Wees maar niet bang, moeder", antwoordde William, terwijl hij vrolijk in het zadel sprong. "Ik heb dat ritje al zo vaak zonder ongelukken gedaan!" "Ja", zei z'n moeder, "maar ik ben vandaag erg bang. Ik zal voor je bidden, terwijl je op pad bent' " William wuifde ten afscheid en ging fluitend op weg. Bij het bospad gekomen, kwam er een angstig gevoel bij hem. op. "Bidden!" zei een stem in hem. Vlug sprong hij uit het zadel en knielde neer op de bosgrond. "Lieve God", bad hij hardop, "ik weet niet waarom, maar ik ben erg bang. Wilt U me bewaren?" Alle vrees verdween en William sprong weer op zijn ponny. Zonder oponthoud kwam hij veilig op zijn bestemming aan en ook op de terugweg gebeurde er niets bijzonders. Thuis vertelde moeder, dat ze midden onder het werk voelde, dat William in gevaar was en dat ze toen voor hem gebeden had. William vertelde van zijn angst in het bos en beiden vroegen zich af wat dit toch wel te betekenen had. Een paar jaar later verliet William de bank en ging studeren voor predikant. Ondertussen stierf zijn moeder. Op zekere dag ontving William een brief uit een stad, die in een heel ander district lag. "Ik ben erg, ziek en kan niet meer beter worden", stond er in. "Ik moet u iets belangrijks vertellen voor ik sterf." William begreep er niets van, maar bad - zoals hij gewoon was - God om wijsheid. Hij voelde dat hij de schrijver van het briefje moest gaan opzoeken. Maar hij had geen adres! Hoe kon hij de man vinden? "Niet redeneren, gal" zei zijn geweten. Toen bij uit de trein stapte, kwam een man op hem af: "Is u mijnheer Sutherland?" "Ja, dat ben ik". "Gelukkig! Ik heb iedere trein opgewacht deze dag. Gaat u alstublieft mee." Ze kwamen spoedig bij de zieke. "Waar heb ik u eerder gezien en wat kan ik voor u doen?" vroeg William. "U hebt me nooit ontmoet", zei bij, "maar ik zag u jaren geleden toen u afsteeg van uw paard en God bad om bewaring. Ik zat in de bosjes vlak bij, met m'n geweer in aanslag. Ik wou u beroven, maar ik hoorde u bidden en ik kon de trekker niet overhalen: er schemerde iets tussen ons in. Ik heb dat nooit kunnen vergeten. Ik geloof dat God u beschermde. Maar kunt u mij vergeven, want ik kan zo niet sterven!" William vergaf hem van harte en wees de stervende man op de Heer Jezus. Hij smaakte de vreugde, dat de zieke de Heiland aannam als zijn Verlosser. Bij zijn begrafenis sprak William over Spreuken 3 : 5 en 6: "Vertrouw op de Heer met uw ganse hart en steun niet op uw verstand. Ken Hem in al uw wegen en Hij zal uw paden recht maken." "God zegt: "Roep Mij aan in de dag der benauwdheid. Ik zal er u uithelpen en Gij zult Mij eren" (Psalm 50:15).

<><
Zwaan
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: maandag 1 oktober 2012, 20:50
|
|
|
|
http://youtu.be/HCx6MEdeli4
I'll Never Let Go Of Your Hand
I know what you've been hearing I've seen you hide your fear Embarrassed by your weaknesses Afraid to let Me near I wish you knew how much I long for you to understand No matter what may happen, child I'll never let go of your hand
I know you've been forsaken By all you've known before When you failed their expectations They frowned and closed the door But even though your heart itself Should lose the will to stand No matter what may happen, child I'll never let go of your hand
The life that I have given you No one can take away I've sealed it with my Spirit, Blood and Word The everlasting Father Has made His covenant with you And He's stronger than the world you've seen and heard
So don't you fear to show them All the love I have for you I'll be with you everywhere In everything you do And even if you do it wrong And miss the joy I've planned I'll never, never let go of your hand
The life that I have given you No one can take away I've sealed it with my Spirit, Blood and Word The everlasting Father Has made His covenant with you And He's stronger than the world you've seen and heard
So don't you fear to show them All the love I have for you I'll be with you everywhere In everything you do And even if you do it wrong And miss the joy I've planned I'll never, never let go of your hand I'll never let go of your hand
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: maandag 1 oktober 2012, 20:59
|
|
|
|
| ANNETTE792 schreef: | | Nee gewoon nederlands hoor, er zit ook geen verschil in boekenhouding in nederland of in duitsland. Wel leuk om de balans dit jaar ook eens te kunnen lezen en begrijpen voordat ik hem mee moest ondertekenen. | Gefeliciteerd he.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZWAAN995
|
|
Geplaatst: maandag 1 oktober 2012, 21:01
|
|
|
|
Christelijke klikspanen
http://www.jaapfijnvandraat.nl/index.php?page=artikel&id=4291
Mattheüs 18:15 Christelijke klikspanen (Mattheüs 18:15-20)
15 Maar indien uw broeder... tegen u gezondigd heeft, ga heen en bestraf hem tussen u en hem alleen; indien hij u hoort, zo hebt gij uw broeder gewonnen. 16 Maar indien hij u niet hoort, zo neem nog een of twee met u; opdat in den mond van twee of drie getuigen alle woord besta. 17 En indien hij denzelven geen gehoor geeft; zo zeg het der gemeente; en indien hij ook der gemeente geen gehoor geeft, zo zij hij u als de heiden en de tollenaar. 18 Voorwaar zeg Ik u: Al wat gij op de aarde binden zult, zal in den hemel gebonden wezen; en al wat gij op de aarde ontbinden zult, zal in den hemel ontbonden wezen. 19 Wederom zeg Ik u: Indien er twee van u samenstemmen op de aarde, over enige zaak, die zij zouden mogen begeren, dat die hun zal geschieden van Mijn Vader, Die in de hemelen is. 20 Want waar twee of drie vergaderd zijn in Mijn Naam, daar ben Ik in het midden van hen.
Laten we eerlijk wezen; de wereld is uit op schandaaltjes! Dit jaar heeft de krant er ons een paar van wereldformaat voorgeschoteld. De journalisten-nieuwtjesjagers maken er jacht op, want…. Het publiek is er dol op. Maar ook in kleiner verband zien we hetzelfde verschijnsel. Denk aan de dorpsgemeenschap of welke andere samenleving van mensen dan ook; elk kwaad wordt er vaak graag aan de grote klok gehangen. Ga eens kijken in de spiegel van de kinderwereld. Nauwelijks ontdekt Marietje dat kleine Jan een of ander overtredinkje heeft begaan, of ze loopt verontwaardigd naar moeder in de keuken om het in geuren en kleuren te vertellen. Dat kwaad zit er jong in en komt er out uit; ga maar eens luisteren in een bejaardencentrum. Zo wil Jezus Christus echter niet dat het in zijn Gemeente toegaat. Hij wil geen stelletje Christen-klikspanen. Integendeel. Zijn vermaning luidt: ‘Indien uw broeder zondigt, ga geen, bestraf hem onder vier ogen’. Dus niet aan de grote klok hangen, maar het onderling oplossen. Ook niet onverschillig zijn en een broeder in ’t kwaad laten voortaan op de weg naar een geestelijk bankroet! Dit laatste is even verkeerd als het eerste! We zullen zorg dragen voor onze medegelovige. Paulus schrijft aan de Galaten: ‘Broeders, zelfs indien iemand op een overtreding betrapt wordt, helpt gij, die geestelijk zijt, hem terecht in een geest van zachtmoedigheid, ziende op u zelf; gij mocht ook eens in verzoeking komen’ (Galaten 6:1). Zo wordt het kwaad in zijn loop gestuit en wordt het woord vervuld: “De liefde bedekt een menigte van zonden”. Helaas kan het voorkomen dat iemand naar een broederlijk vermaan niet luistert. Dan de zaak in de doofpot stoppen? Ne, nogmaals en nu met één of twee broeders naar hem toe. ’t Uiterste moet worden geprobeerd om de gelovige die zondigt, terecht te brengen. Als ook die poging tevergeefs blijkt wordt het een zaak van openbare tucht…. helaas! We zien hieruit twee dingen. Ten eerste die lankmoedigheid van God, die wil terechtbrengen. Maar ten tweede ook Gods heiligheid. God moet door de Gemeente laten ingrijpen als er geen belijdenis plaatsvindt. Wat op aarde ontbonden wordt door hen die in de Naam van de Here Jezus vergaderd zijn, wordt in de hemel erkend. Maar ook het omgekeerde (zie vers 18). En zelfs de tucht van “uitsluiting” is door God bedoeld om de afgewekene tot inkeer te brengen (verg. 1 Kor. 5:5). Hoe genadig is toch onze God!
<><
Zwaan
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERRIT603
|
|
Geplaatst: maandag 1 oktober 2012, 21:07
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Enne jij zoekt een vrouw Ken je nu echt lang wachten  |
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: maandag 1 oktober 2012, 21:12
|
|
|
|
http://www.youtube.com/watch?v=eql1FdlWwiY
Fraaie uitvoering, Ik had al eerder korte delen uit dit concert geplaatst. Blijft mooi en op elk moment goed te pruimen. De 'langzame' delen zijn echt heel mooi gespeeld. Het is inderdaad erg Duits en minder Italiaans, maar toch. Jammer dat de maker van het filmpje het slotdeel heeft afgebroken, dat is nou net zo fraai. Ook op iTunes te krijgen. Zoek op Karajan en Corelli en je komt op een album met de Vier jaardetijden waar het bij opstaat. 4,99 dat wel. Het fraaie Pastorale kost 0.99.
Thomas.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op maandag 1 oktober 2012, 22:00
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CARMEN073
|
|
Geplaatst: maandag 1 oktober 2012, 21:47
|
|
|
|
| THOMAS968 schreef: | Impressionisme, Bal in Bourguival van Renoir.
 |
Prachtig die jurk! Je brengt me op ideeen...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CARMEN073
|
|
Geplaatst: maandag 1 oktober 2012, 21:50
|
|
|
|
| GERRIT603 schreef: | ben jij niet te licht om aan dat klokkentouw te slingeren  |
Wordt aan gewerkt..
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: maandag 1 oktober 2012, 22:05
|
|
|
|
| ZEELAND736 schreef: | En...Wie van u zonder zonden is...mag de eerste steen gooien...
(Ik zal niet gooien...)
Zullen we onze zonden maar belijden voor..en aan God??? En niet hier op een topic??? |
goed plan... maar dan ook hier zwijgen over andermans zonde, oke?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: maandag 1 oktober 2012, 22:15
|
|
|
|
| PIETER649 schreef: | | goed plan... maar dan ook hier zwijgen over andermans zonde, oke? |
Ik merk het al, Facebook zit er diep in gegrift bij mij, ik zocht de "like" knop ...
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op maandag 1 oktober 2012, 22:16
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: maandag 1 oktober 2012, 22:16
|
|
|
|
| PIETER649 schreef: | | goed plan... maar dan ook hier zwijgen over andermans zonde, oke? |
Oke
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: maandag 1 oktober 2012, 22:19
|
|
|
|
Alleen hier of forum breed?????
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: maandag 1 oktober 2012, 22:21
|
|
|
|
| CARMEN073 schreef: | Wordt aan gewerkt..  |
Maar vaak pannekoeken bakken
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERRIT603
|
|
Geplaatst: maandag 1 oktober 2012, 22:25
|
|
|
|
| CARMEN073 schreef: | Wordt aan gewerkt..  |
iedere dag een krat trappistenbier
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: maandag 1 oktober 2012, 22:25
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Alleen hier of forum breed?????  |
om te beginnen op al die homotopics
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JANS221
|
|
Geplaatst: maandag 1 oktober 2012, 22:27
|
|
|
|
Het verstand kan ons waarschuwen wat wij moeten vermijden, het hart alleen ons zeggen wat wij moeten doen. (Joseph Joubert Frans schrijver 1754-1824)
(of kan het andersom ook?)
Laatst aangepast door
|
JANS221
|
op maandag 1 oktober 2012, 22:32
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: maandag 1 oktober 2012, 22:33
|
|
|
|
Een mail van iemand die vertelde dat ze de ware had gevonden.
En ze dacht nog wel dat vissertje er om zou gaan janken. Eg nie.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: maandag 1 oktober 2012, 22:37
|
|
|
|
Ik heb het hier al eerder geplaatst maar hier kan je nooit genoeg van krijgen.........in november ga ik naar een optreden van haar in het Concertgebouw en kijk ik erg naar uit......
http://youtu.be/F6h4Lcu5QfE
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: maandag 1 oktober 2012, 22:39
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Mooi hoe je dat schrijft....het merendeel der Nederlanders wordt 's morgens op een bepaalde tijd op een bepaalde plek verwacht Shanita, laat je dat tot troost zijn....... En geloof me, dat went nooit..... En vroeg opstaan blijkt een crime voor de meeste mensen..... |
Dat went nooit? Nou , bij mij juist wel . Het is zelfs zo erg dat ik zaterdags en zondags gewoon om 6.00 uur wakker wordt , zooo ben ik er aan gewend. Maar ik moet wel eerlijk zeggen ..... 's maandags is het altijd wel wat moeilijker om er uit te komen als vrijdags.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROLF230
|
|
Geplaatst: maandag 1 oktober 2012, 22:48
|
|
|
|
Carmen schreef:
What screws us up most in life, is the picture in our head of how it is supposed to be.
Prachtig. Zo is het ook.
Jans schreef:
Het verstand kan ons waarschuwen wat wij moeten vermijden, het hart alleen ons zeggen wat wij moeten doen.
Goh, daar moet ik wel even bij nadenken. Vertrouw niet op je verstand, zegt de Bijbel wel ergens, maar ook: het hart is arglistiger boven alles. Dus tja......ik denk dat alleen Gods Woord ons kan zeggen wat wij moeten doen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: maandag 1 oktober 2012, 22:56
|
|
|
|
| GERRIT603 schreef: | mooi hé, die europoort  |
Pfffff . Nee , geef mij maar strand om te vissen i.p.v. die smerige olielucht.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: maandag 1 oktober 2012, 23:26
|
|
|
|
Geen enkel probleem....ik KAN...zelfs niet meer uitslapen...
Na 6 uur slaap...ben ik wakker...(vandaar dat nachtspoken...)
Ben een avondmens, maar ook een ochtend...(dus voor de koffie mag gezeurd worden)
(offtopic!!)
|
|
| Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|