ChristianMatch

Forum

Waarom ik denk dat christenen niet zouden mogen oordelen
Ga naar pagina Vorige 1 ... 4608 4609 4610 4611 4612 4613 4614 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 oktober 2012, 21:37

zuchtje Huilende smiley, smiley in tranen Huilende smiley, smiley in tranen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZWAAN995

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 oktober 2012, 21:40

PIETER649 schreef:
dan snap ik de titel van dit topic niet Smiley die vol vragen zit

Inkoppeltje van de topic titel dan kijken mensen juist snapie Coole smiley met zonnebril

<><

Zwaan
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA944

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 oktober 2012, 21:45

ZWAAN995 schreef:
Evangeliseren is mensen na de Bijbel verwijzen want daar staan alle antwoorden in.

<><

Zwaan

maar hoe doe je dat, zoals ik mee maakte op me 20ste? want de popmuziek is van de duivel, want in d ebijbel staat ...en ze zongen the devil made me do it. En ben het ermee een dat er een verkeerde geest om sommigge bands bestaat, een geest waarvan bandleden vaak zelf onbewust van onder invloed zijn. En hoe gaan cristenen erop af??? Jullie zijn van de duivel, lekkerre evangelisatie. ik denk dat een hoop cristenen verkeerd evangeliseren, ook tegenover homo,s en daardoor jaag je ze nou net weg van jezus. `jezus zou het denk ik anders doen, met wijsheid, inzicht en echte liefde en begrip voor de personen en niet met oordeel zo denk ik erover
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 oktober 2012, 21:45

PIETER649 schreef:
Geplaatst: dinsdag 2 oktober 2012, 20:22

PIETER649 schreef:
Zwaan moet maar tegen een stootje kunnen, vind je niet?
Kijk wat voor schandaligs zij keer op keer op forum zet over mensen met een andere geaardheid-

Carmen reageerde met:
Als we zo redeneren wordt het aan beide kanten steeds harder hé.

Mijn pot-ketel opmerking ging over jou, dat klopt.
Maar dan wel over jouw opmerking over het harder worden van het reageren.
Leek mij vrij duidelijk....
en toch is ze wel lief hoor Pieter....
Naar boven

Auteur Bericht
ZWAAN995

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 oktober 2012, 21:48

CHATULIEM619 schreef:

Chat heb ik 1x gesproken met activiteiten bij Zeegse was erg gezellig.
Had wat georganiseerd met paar mensen in 2010 geslaagde avond.

<><

Zwaan
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 oktober 2012, 21:49

CHATULIEM619 schreef:

grijp je kans dat Chatje!!!
zelf ben ik al voorzien dus ik ga er niet achteraan...

(en ware ik vrijgezel, mocht fikkie ook mijn portie hebben)
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 oktober 2012, 21:50

ZWAAN995 schreef:
Chat heb ik 1x gesproken met activiteiten bij Zeegse was erg gezellig.
Had wat georganiseerd met paar mensen in 2010 geslaagde avond.

<><

Zwaan
Helaas Zwaan, ik bedoelde Carmen. Maar jij bent ook wel lief hoor.
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 oktober 2012, 21:52

ZWAAN995 schreef:
Inkoppeltje van de topic titel dan kijken mensen juist snapie Coole smiley met zonnebril

<><

Zwaan

tja... als half cm bij voorbaat jouw topics overslaat.. dan mot je wat he, om in de picture te blijven. Gefrustreerde smiley

ik zal je een tip geven: gebruik het woord sex in je topictitel, dan kijken ze nog sneller Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
ZWAAN995

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 oktober 2012, 21:55

PIETER649 schreef:
grijp je kans dat Chatje!!!
zelf ben ik al voorzien dus ik ga er niet achteraan...

(en ware ik vrijgezel, mocht fikkie ook mijn portie hebben)

Chat zie ik als een geestelijke broeder in de Heer.
We zijn niet overal mee eens dat heeft elk mens toch?
Chat zou mijn vader kunnen zijn.

Zo heb ik liever iemand van tussen 30 tot 38 jaar.
Dan zijn de verhouding beter hé.

<><

Zwaan
Naar boven

Auteur Bericht
ZWAAN995

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 oktober 2012, 21:56

CHATULIEM619 schreef:
Helaas Zwaan, ik bedoelde Carmen. Maar jij bent ook wel lief hoor.

Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 oktober 2012, 22:02

CHATULIEM619 schreef:

Gaan jullie maar eens samen daten, passen vast goed bij elkaar..... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA944

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 oktober 2012, 22:06

ZWAAN995 schreef:
Lachende smiley

jammer dat je op sommigge dingen geen antwoord geeft, das makkelijk hoef je niet over je zelf na te denken en lul je er gewoon over heen. net zoals op me vraag waar je uit de bijbel haalt dat homo zijn de hoogstverachtelijke zonde is, vervolgens lul je er overheen, opent topics over niet oordelen, over zonde, over de gruwelijkste allertijden met die foto allemaal in naam van god Smiley die vol vragen zit ga geen energie meer steken om, met jou van mening te wisselen. eerlijk antwoorden doe je niet
Naar boven

Auteur Bericht
ZWAAN995

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 oktober 2012, 22:06

PIETER649 schreef:
tja... als half cm bij voorbaat jouw topics overslaat.. dan mot je wat he, om in de picture te blijven. Gefrustreerde smiley

ik zal je een tip geven: gebruik het woord sex in je topictitel, dan kijken ze nog sneller Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Grapjas Clown smiley

<><

Zwaan
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA944

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 oktober 2012, 22:13

ZWAAN995 schreef:
De Heer Jezus Christus beval: “oordeelt een rechtvaardig oordeel” (Joh 7:24).

beantwoord me vraag nou eens waar in d ebijbel staat dat homo zijn de hoogst verachtelijke zonde is want dat was in mijn ogen toch een onrechtvaardig oordeel.
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 oktober 2012, 22:18

PIETER649 schreef:

nou daar zit wel wat in denk ik. Ik kijk eigenlijk ook nooit meerop Zwaans topics maar wat ook goed helpt is als jou naam erbij staat Pieter.
Dan kijk ik meteen Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
EDWIN451

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 oktober 2012, 22:22

Hoi Carmen, bedankt voor je mooie, uitgebreide reactie!
Wat betreft de bergrede en het treuren:
Ik heb mij laten vertellen dat Jezus hier bedoelt dat je zalig bent als je treurt om mensen, bijv. vrienden waarvan je weet dat ze Jezus niet willen aannemen als hun redder (wat mij bijv. erg treurig maakt, omdat ze dan verloren zullen gaan) en dat je sowieso begaan bent met ellendige omstandigheden van anderen. Ik bedoel, wat heeft een christen nu om zichzelf te treuren? Als je beseft dat de Almachtige God met jou is?

Wat betreft Jacobus 4: in het vers daarvoor (Jakobus 4:8) spreekt Paulus tegen de mensen die op twee gedachtes hinken, zondige gedachtes enerzijds en reine gedachtes anderzijds. Diegenen die toegeven aan die zondige gedachtes mogen zich beklagen, ze mogen huilen en jammeren van ellende, want door toe te geven aan de zonde, lopen ze Gods heerlijkheid mis!
Trenminste, zo interpreteer ik het. Je kunt vers 8 niet los van zien denk ik.

Over het verkondigen van het evangelie: ik ben het met je eens. Het moet een boodschap zijn waar je overal mee aan moet kunnen komen, dus bijv. ook in de concentratiekampen of waar dan ook waar grote ellende heerst. Maar goed nieuws brengen kan soms inderdaad moeilijk zijn, als het ongeloofwaardig gebracht wordt, of gebracht wordt waar de wanhoop en bitterheid overheerst. Dan is het een kwestie van hoe je het gaat brengen, maar in de kern moet het hoe dan ook een hoopgevende boodschap zijn die de mens weer hoop, geloof en liefde geeft, m.a.w. dat ze toch weer positief gaan denken!!! Jezus maakt vrij en zodra je vrij bent, kun je de weg naar geluk en welvaart tegemoet gaan denk ik. Kijk eens hoe Job rijkelijk werd gezegend na veel ellende en zo zijn er een hoop meer voorbeelden, van mensen die na veel ellende rijkelijk gezegend werden in de bijbel.

Aan welvaart alleen hebben we niks. Aardse schatten verzamelen leidt tot niks, maar God zoeken, leidt wel tot aardse zegeningen (vroeger was dat veel land of vee of een rijke oogst, tegenwoordig kan dat een mooie auto of een mooi huis zijn). Schapen zijn m.i. net zo aards als auto’s. Ik denk niet dat het zondig is om in een dikke wagen te rijden omdat je christen bent. Als iets op je pad komt waardoor je je gezegend voelt, dan kan dat niet verkeerd zijn denk ik.

Dat we soms moeten lijden komt niet van God. Dan zit daar de duivel achter die onze vreugde heeft weggeroofd. Paulus beklaagde zich ook over de doorn in het vlees gegeven; hij had last van de vervolgingen. Nergesn wordt gesteld dat wij als christenen het gemakkelijk zullen hebben, maar Jezus vraagt wel om Zijn juk op ons te nemen, waardoor wij rust en vrede zullen krijgen. Wat niet wil zeggen dat de omstandigheden niet moeilijk kunnen zijn.

Ik voel me aangesproken als je het hebt over mensen die ‘blij en verkwikt’ uit de kerk komen en eerlijk gezegd herken ik wel wat je zegt. Wie wil niet ontvangen? Ik heb gelukkig maar weinig ellende gekend en hoe zou het zijn als ik werkelijk een crisis zou meemaken? Maar ik geef alles aan God en ik heb ook wel eens omstandigheden gehad die er niet rooskleurig uitzien. Maar juist dán breng ik het naar het kruis: “Heer, zo sta ik ervoor… ik weet het niet meer… it’s all yours!
Ik raakte eens mijn baan kwijt, kreeg de maand erna hoge onkosten aan mijn huis en daarna kwam de dure en zgn. ‘gezellige’ decembermaand er aan en wist letterlijk niet meer waar ik het allemaal zoeken moest! Ik voelde me zo ellendig en vreesde dat ik mijn huis moest verkopen met veel verlies, plus dus geen baan meer. Dat was echt geen fijne periode, maar ik gaf het aan God! Met het vertrouwen dat Hij me niet zou laten vallen. Om een lang verhaal kort te maken: Ik woon nu nog altijd in dat huis en had binnen 2 maanden de baan van mijn leven gevonden en was er financieel ook flink op vooruit gegaan.

Efeziers 6 brengt m.i. ook alleen maar een hoopvolle boodschap. Sowieso geloof ik niet dat de bijbel ergens een ellendige boodschap brengt.
Strijd hoeft niet zozeer ellende te betekenen. Een strijd strijden, waarvan je weet dat deze eigenlijk al gewonnen is kan zelfs best leuk zijn (al is ‘leuk’ wat verkeerd uitgedrukt, maar gebruik het toch even bewust zo). Ik bedoel: een strijd strijden, terwijl je weet dat je méér dan overwinnaar bent? How fun can it be??? Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 oktober 2012, 22:26

ROELANDE345 schreef:
nou daar zit wel wat in denk ik. Ik kijk eigenlijk ook nooit meerop Zwaans topics maar wat ook goed helpt is als jou naam erbij staat Pieter.

lid nr 218 van mn fanclub op cm Verlegen lachende smiley
ik denk dat ik langzamerhand op twitter moet met al die volgers Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 oktober 2012, 22:27

PIETER649 schreef:
lid nr 218 van mn fanclub op cm Verlegen lachende smiley
ik denk dat ik langzamerhand op twitter moet met al die volgers Smiley die vol vragen zit

ja daar kijk ik nooit hoor Boze smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ZWAAN995

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 oktober 2012, 22:27

ROELANDE345 schreef:

Kijk je toch niet je geeft wel antwoord Knipoog smiley

<><

Zwaan
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA944

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 oktober 2012, 22:32

ROELANDE345 schreef:

het is best interessant om sommigge cristenen te bestuderen op cm. het blijft mij verbazen. Hoe sommigge cristenen denken. maar ja dat zullen anderen weer van mij misschien vinden Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA944

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 oktober 2012, 22:34

ZWAAN995 schreef:
Het beoefenen van Onderscheiding is een Bevel

Een olifant volgens zes blinden

http://www.letusreason.org/
Alle Schriftaanhalingen komen uit de Statenvertaling (1977 of HSV)
Vertaling, plaatje en voetnoten door M.V.

Er bestaat een oud verhaal, niet in de Bijbel, dat ons punt hier goed illustreert. Er waren eens zes blinden die een olifant betastten. Toen de ene de zijkant voelde zei hij: dit is een muur. Een andere voelde de staart en zei: dit is een koord. Een volgende voelde aan een poot en zei: dit is een boom. Een andere voelde aan een oor en zei: dit is een grote waaier. De vijfde raakte de slurf en zei: dit is een slang. De laatste voelde aan een slagtand en zei: dit is een speer.

Wie had nu gelijk? Uiteraard geen van allen. Ook wij allemaal zijn enigszins zoals deze blinden niet in staat om duidelijk te zien. Wij hebben onze eigen opinies over de zaken. Maar als het gaat om geestelijke dingen hebben wij een geschreven code om onze blindheid tegemoet te komen, zodat er geen giswerk moet zijn. U kan een bepaalde opinie hebben, en ik een andere, maar als wij naar het Boek van de Schepper gaan zou dat licht moeten werpen op alle dingen die in de schaduw liggen.

Filippenzen 1:27: “Wandel waardig het Evangelie van Christus, opdat ik, of ik nu kom en u zie of dat ik afwezig ben, dan uw zaken mag horen, dat u vast staat in één geest en dat u eensgezind samen strijdt door het geloof van het Evangelie.”

1 Korinthiërs 1:10: “Maar ik roep u op, broeders, omwille van de Naam van onze Heere Jezus Christus, dat u allen uit één mond spreekt, en dat er onder u geen scheuringen zijn, maar dat u hecht aaneengesmeed bent, één van denken en één van gevoelen1”.

Filippenzen 3:16: “Laten wij naar dezelfde regel wandelen, laten wij eensgezind zijn”.

Paulus schrijft opnieuw en opnieuw over eenheid, maar geen eenheid van “gevoelens” maar eenheid van woord (dezelfde beoordeling, voorschriften, opinie, kennis), ter wille van het Evangelie.

De Heer Jezus zegt in Johannes 7:24: “oordeel niet naar wat voor ogen is, maar vel2 een rechtvaardig oordeel3”.

Hebreeën 5:13-14: “Ieder immers die met melk gevoed wordt, heeft geen ervaring om het woord van de gerechtigheid te verstaan. Want hij is een kind. Maar vast voedsel is er voor de volwassenen, die hun zintuigen door het gebruik ervan geoefend hebben om te kunnen onderscheiden4 tussen goed en kwaad”.

Een persoon die in staat is te oordelen tussen goed en kwaad vertoont geestelijke volwassenheid. Zij die deze bekwaamheid niet oefenen zijn niet opgeleid door het Woord en staan bloot aan misleiding. Ervaring op zich is niet in staat de proef van de waarheid te doorstaan. Waarheid moet objectief getoetst en niet subjectief ervaren worden. Zij die ontdekken dat iets verkeerd is worden vandaag ontmoedigd om hun twijfels en eerste bevindingen te volgen. Als iemand tegenstrijdigheden bemerkt in wat geleerd en beoefend wordt, zou hij of zij met een goed geweten de richtlijn van de Schrift moeten volgen, want die zal ons leiden in alle waarheid. Er is niets verkeerd aan het twijfelen aan iets wat verkeerd lijkt te zijn. Dat soort twijfel is niet een gebrek aan geloof. Wij moeten onze twijfels volgen, ter wille van ons geweten en om waakzaam te blijven met betrekking tot onze eigen ziel. Alles wat twijfel oproept moeten we ernstig toetsen aan Gods Woord.

1 KJV: “in the same judgment”, Grieks gnome (Strong’s 1106): oordeel, opinie, kennen.
2 Gr. krisis (Str. 2920): beslissing.
3 Gr. krino (Str. 2919): onderscheiden, (ver/be)oordelen.
4 Gr. diakrisis (Str. 1253): onderscheidig.
2

Toen de Farizeeën met Jezus redetwistten over Zijn beweringen, wees Hij hen op het Woord. Toen Paulus redeneerde met de Bereërs betwistten zij aanvankelijk wat hij zei, maar zij richtten zich tot het Woord als hun ultieme kennisbron om te zien of wat hij zei waar was. Hij noemde hen “edeler van gezindheid dan die van Thessalonika” (Hand. 17:11), omdat zij zijn uitleg toetsten. Eerlijk de waarheid onderzoeken toont in feite iemands integriteit, dat hij willens God wil geloven en niet de mens. Als wij een fout ontdekken die onze aandacht trekt kan het de Heilige Geest zijn
die ons inzicht geeft. Er is niets mis mee ervaringen te betwijfelen, maar wat wij niet kunnen betwijfelen is Gods Woord. Niet alle twijfel komt van de vijand, want God kan ons twijfel geven opdat wij zouden toetsen om te zien of er iets anders in het geding is. “De geestelijke mens beoordeelt
wel alle dingen, zelf echter wordt hij door niemand beoordeeld” (1 Kor. 2:15). Iets onderscheiden of inschatten heet in het Grieks anakrino. Er zijn Schriftplaatsen die ons bevelen alle dingen te beoordelen. Hebreeën 5:13-14 leert ons dat het de geestelijke persoon is die de dingen toetst.

Een voorbeeld: een diamant kan op het eerste zicht geen gebreken vertonen, maar als we die naar een juwelier zouden brengen, een kenner, iemand die opgeleid is om zulke dingen te inspecteren, kan het tegendeel blijken. Hij zal dan zijn vergrootglas nemen om te zien hoe de steen gesneden is en zal zo onvolkomenheden of zelfs scheuren kunnen ontdekken. Zo iemand is getraind in het onderscheiden van wat niet goed is. Zo ook is grondig onderzoek de veiligste weg voor een gelovige.
Enkel zij die het Christendom niet praktiseren zullen bezwaren hebben tegen een toetsing door het Woord. De duisternis loopt altijd weg van het licht, nooit het licht van de duisternis.

Als we in de Schrift vinden dat iets verkeerd is, dan is het niet u of ik die oordeelt, maar God. Hij heeft Zijn wet geschreven en dus heeft Hij al geoordeeld. Wanneer mensen volharden in het onderwijzen van foutieve en valse leringen (over het Evangelie, de Schrift, Christus, moraliteit) moeten zij met hun naam genoemd worden, en verwijderd uit hun leiderschap, om de schapen te beschermen.

Paulus waarschuwde van uit te kijken voor bepaalde mensen. Hun namen werden genoemd omdat zij ingingen tegen de leer van de apostelen. Altijd is het trots die ertoe leidt dat men participeert in valse leer. Dat is het juist waarom de Heer Jezus waarschuwde tegen het zuurdeeg van de Farizeeën. Arrogantie, trots en hoogmoed. Jeremia berispte de profeet Hananja, in 28:15, door te zeggen: “gij hebt gemaakt dat dit volk op leugen vertrouwt”. De duivel zal de Schrift gebruiken - hij is te slim
om een christen iets te zeggen buiten de Bijbel om. Hij deed dat met Adam en Eva door de juistheid in vraag te stellen van wat God had gezegd (Genesis 3) en gaf hen een nieuwe interpretatie. Zij die niet gered zijn bezitten geen maatstaf die de Satan kan aanwenden om zijn bedoelingen te realiseren, maar bij de gelovigen verdraait hij het Woord Gods.

De wet van Mozes stenigde hen die tegen Gods Woord in predikten (Deut. 18); de wet van de vrijheid zegt dat zij moeten verwijderd worden en opgeroepen tot berouw. Hen toestaan verder te doen staat gelijk aan samenwerking met hun rebellie en valsheid.

Er zijn plaatsen in de Schrift die ons zeggen te (ver/be)oordelen, en andere van niet. Wanneer u valse predikers hoort zeggen wij hen niet mogen oordelen, overtreden zij de Schrift, want die zegt dat wij hun leringen en daden moeten oordelen. Zij willen alles doen wat zij willen en jegens niemand aansprakelijk zijn dan tegenover God! Dat zal dan later ook zo gebeuren, en slecht bevallen, want dan is het te laat voor berouw. Het Nieuwe Testament leert geen oordeel als vonnis maar altijd een oordeel met het oog op herstel en bescherming van de kudde.

waarschuwing tegen jezelf is dit dus, het gaat in tegen gods woord dat homo,s de hoogst verachtelijke zonde hebben. Ik houd je hierbij een spiegel voor, leer er van.
Naar boven

Auteur Bericht
ZWAAN995

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 oktober 2012, 22:37

PETRA944 schreef:
waarschuwing tegen jezelf is dit dus, het gaat in tegen gods woord dat homo,s de hoogst verachtelijke zonde hebben. Ik houd je hierbij een spiegel voor, leer er van.

Je hebt hele verhaal niet gelezen je weet niet waar het over gaat.

<><

Zwaan
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 oktober 2012, 22:40

De Zweden maken niet veel films maar als ze het doen, is het geweldig. Help mensen hun mogelijkheden te benutten en in zichzelf en anderen te geloven:

As it is in heaven

Sommigen zullen het geen christelijke film vinden maar ik dus wel. Mooie tekst, Nederlands ondertiteld:

http://www.youtube.com/watch?v=d_K9FEeHphs

Thomas

Ok, stukje film, hij staat helemaal op YouTube.

http://www.youtube.com/watch?v=5bobx43_AXo

Laatst aangepast door
THOMAS968
op dinsdag 2 oktober 2012, 22:53
Naar boven

Auteur Bericht
CARMEN073

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 oktober 2012, 22:41

PETRA944 schreef:
beantwoord me vraag nou eens waar in d ebijbel staat dat homo zijn de hoogst verachtelijke zonde is want dat was in mijn ogen toch een onrechtvaardig oordeel.

Hoewel ik Zwaan niet ben (hoewel hier wel enige verwarring over is) ga ik een -mogelijk- antwoord op je vraag geven.

De term hoogverachtelijk heb ik nog nooit in de bijbel zien staan. Wel dat homosexualiteit in Gods ogen een gruwel is. In 1 Kor 6 staat het volgende: "Vliedt de hoererij. Elke andere zonde, die een mens doet, gaat buiten zijn eigen lichaam om. Maar door hoererij bezondigt men zich aan zijn eigen lichaam. Of weet gij niet, dat uw lichaam een tempel is van de Heilige Geest, die in u woont, die gij van God ontvangen hebt, en dat gij niet van uzelf zijt? Want gij zijt gekocht en betaald. Verheerlijkt dan God met uw lichaam."
Deze tekst wordt vaak gebruikt om aan te geven dat sexuele zonden erger zijn dan andere zonden. Omdat je daardoor je eigen lichaam verontreinigt.

Hopelijk heb je wat aan deze uitleg.
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 oktober 2012, 22:42

THOMAS968 schreef:
De Zweden maken niet veel films maar als ze het doen, is het geweldig. Help mensen hun mogelijkheden te benutten:

As it is in heaven

Sommigen zullen het geen christelijke film vinden maar ik dus wel. Mooie tekst, Nederlands ondertiteld:

http://www.youtube.com/watch?v=d_K9FEeHphs

Thomas

Volgens mij is het de meest christelijke film aller tijden, wordt in heel veel kerken gedraaid in het kader van de vorming en toerusting...........
hier op de Bible Belt in ieder geval.....
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA944

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 oktober 2012, 22:47

ZWAAN995 schreef:
Je hebt hele verhaal niet gelezen je weet niet waar het over gaat.

<><

Zwaan

ik heb het wel gelezen en ook heb ik gelezen dat je een leugen hier neer zet, onder het mom van dit zijn gods woorden, op me meerdere keren vraag waar dat in het woord van god staat antwoord je niet zwaan? warom niet? omdat je dingen aan het prediken ben op cm hier die niet uit gods woord zijn, je fout toegeven doe je niet, te trots voor. je excuus aanbieden voor eventuele homofiele lezers vind je niet nodig... dus ja ergens gaat dit ehle verhaal ook een beetje over jou en onderscheidings vermogen, volgens mij moet jij nog heel veel leren, leer inplaats van blind te zijn voor je eigen fouten en de anderen er wel op te wijzen op een niet zachtmoedigge manier
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 oktober 2012, 22:50

CARMEN073 schreef:
Hoewel ik Zwaan niet ben (hoewel hier wel enige verwarring over is) ga ik een -mogelijk- antwoord op je vraag geven.

De term hoogverachtelijk heb ik nog nooit in de bijbel zien staan. Wel dat homosexualiteit in Gods ogen een gruwel is. In 1 Kor 6 staat het volgende: "Vliedt de hoererij. Elke andere zonde, die een mens doet, gaat buiten zijn eigen lichaam om. Maar door hoererij bezondigt men zich aan zijn eigen lichaam. Of weet gij niet, dat uw lichaam een tempel is van de Heilige Geest, die in u woont, die gij van God ontvangen hebt, en dat gij niet van uzelf zijt? Want gij zijt gekocht en betaald. Verheerlijkt dan God met uw lichaam."
Deze tekst wordt vaak gebruikt om aan te geven dat sexuele zonden erger zijn dan andere zonden. Omdat je daardoor je eigen lichaam verontreinigt.

Jij hoeft toch niet voor Zwaan te antwoorden? Kan ze best zelf toch??????

Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
EDWIN451

Amen Pieter!
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

PETRA944 schreef:
ik heb het wel gelezen en ook heb ik gelezen dat je een leugen hier neer zet, onder het mom van dit zijn gods woorden, op me meerdere keren vraag waar dat in het woord van god staat antwoord je niet zwaan? warom niet? omdat je dingen aan het prediken ben op cm hier die niet uit gods woord zijn, je fout toegeven doe je niet, te trots voor. je excuus aanbieden voor eventuele homofiele lezers vind je niet nodig... dus ja ergens gaat dit ehle verhaal ook een beetje over jou en onderscheidings vermogen, volgens mij moet jij nog heel veel leren, leer inplaats van blind te zijn voor je eigen fouten en de anderen er wel op te wijzen op een niet zachtmoedigge manier

Onzekerheid kun je verschuilen achter stelligheid ...
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA944

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 oktober 2012, 22:51

CARMEN073 schreef:

dat is niet een antwoord op een vraag, hoe je op een openbaar forum neer kan zetten dat god vind dat homofilie de hoogstverachtelijke zonde is in zijn ogen carmen. en aangezien zwaan het allemaal zo goed weet, denk ik dat ze zelf wel kan antwoorden.
Naar boven

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Ga naar pagina Vorige 1 ... 4608 4609 4610 4611 4612 4613 4614 ... 6194 Volgende
Pagina 4611 van 6194