| Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: donderdag 4 oktober 2012, 22:21
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | Met wat? Met MUM? Mummerdemummernog aan toe wat is nou MUM?  |
múm (spreek uit: "moem"; in IPA: /mu:m/) is een experimentele IJslandse muziekgroep. Hun muziek wordt gekenmerkt door zachte vocalen, elektronische glitch-ritmes en effecten, en een verscheidenheid aan traditionele muziekinstrumenten waaronder de zingende zaag.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: donderdag 4 oktober 2012, 22:27
|
|
|
|
| ANNA415 schreef: | múm (spreek uit: "moem"; in IPA: /mu:m/) is een experimentele IJslandse muziekgroep. Hun muziek wordt gekenmerkt door zachte vocalen, elektronische glitch-ritmes en effecten, en een verscheidenheid aan traditionele muziekinstrumenten waaronder de zingende zaag.
 |
En jij gelooft dat Zeeland dàt bedoelde?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CARMEN073
|
|
Geplaatst: donderdag 4 oktober 2012, 22:35
|
|
|
|
| ANNA415 schreef: | heb je ook een draadloze telefoon?  |
Nee zeg; vind ik nooit meer trug!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CARMEN073
|
|
Geplaatst: donderdag 4 oktober 2012, 22:38
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Als je dat allemaal weet en begrijpt had je haar ook wel een beetje bij kunnen sturen.......en niet achteraf allemaal stukken hoe goed je haar begreep. Had Zwaan kunnen blijven en dan hadden wij met milde blik naar haar stukken kunnen kijken....... En begrip moet je voor ieder mens opbrengen, ook voor de mensen die je niet goed begrijpt.......Ook dat is christen zijn....... |
Ik vind het fijn dat je toegeeft dat je niet uit jezelf in staat bent met een milde blik naar iemand te kijken.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: donderdag 4 oktober 2012, 22:50
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | | En jij gelooft dat Zeeland dàt bedoelde? |
Heb je het nu nog steeds moeilijk met dat woord??? Het weekeind komt eraan...ik zou het maar vergeten!!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: donderdag 4 oktober 2012, 22:57
|
|
|
|
Ik was even vergeten dat mijn mening er in dit topic niet toe doet.........
Laatst aangepast door
|
LEANNE226
|
op donderdag 4 oktober 2012, 23:22
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: donderdag 4 oktober 2012, 23:01
|
|
|
|
| CARMEN073 schreef: | | Ik vind het fijn dat je toegeeft dat je niet uit jezelf in staat bent met een milde blik naar iemand te kijken. |
Beter lezen Carmen..... Ik kijk meestal met milde blik naar de mens en veroordeel ze in ieder geval niet met de Bijbel in mijn hand........ Was jij niet degene die me te mat vond in mijn visie en meningen omdat ze tegen Gods woord waren??????
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op donderdag 4 oktober 2012, 23:03
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERRIT603
|
|
Geplaatst: donderdag 4 oktober 2012, 23:03
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Eindelijk mijn studie materiaal binnen.. Of te wel de komende 1.5 jaar (hoop ik) hard aan de studie  |
adieu, vaarwel 
succes
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: donderdag 4 oktober 2012, 23:05
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | Natuurrlijk wil ik niet van je af . Hoe verzin je het? Maar uhm .... die stratenmakers hè ..... ik kwam vanavond thuis uit m'n werk en de straat was opgebroken . Ze zijn dus in Zeeland gearriveerd. Nu zit ik met de vraag .... Moet vissertje er een halve dag vrij voor nemen om te kijken wie petra nou zo leuk vond?  |
Visser, je bent off topic, dit gaat over de speed daten in Alphen en niet over de stratenmakers in jouw straat...... Ze komen ook gauw bij mij........ze rijden wat heen en weer he?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: donderdag 4 oktober 2012, 23:09
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Visser, je bent off topic, dit gaat over de speed daten in Alphen en niet over de stratenmakers in jouw straat...... Ze komen ook gauw bij mij........ze rijden wat heen en weer he?  |
O helluph , hoe kom ik nou weer terug op ontopic?
Maarruh ......ben jij óók dan van plan om te gaan speerdaten met één van die stratenmakers uit Alphen aan de Rijn?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARC220
|
|
Geplaatst: donderdag 4 oktober 2012, 23:09
|
|
|
|
Met verbazing heb ik de reacties op de onderwerpen van Zwaan gevolgd. Wat me opviel is dat de meeste stukken die ze plaatste geheel gegrond zijn op wat er in de Bijbel staat. De reacties die ze hierop kreeg, of beter gezecht de aanvallen waren nooit inhoudelijk, en meestal in strijdt met Gods Woord. De mensen die het inhoudelijk met haar eens waren, en dit in een reactie plaatsten werden eveneens afgebrand. Over de mannier van getuigen kunnen we verschillend denken de ene mens heeft meer takt dan de andere. Inhoudelijk had ze meestal de Bijbelse visie, en die werd door veel reacties vertrapt. Ook de wijze hoe ze persoonlijk werd neergezet en ook nu nadat ze weg is vind ik te min voor woorden. Duidelijk is dat voor veel mensen op dit forum, het gevoel van fatsoen en respect ten opzichte van elkaar totaal ontbreekt.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: donderdag 4 oktober 2012, 23:18
|
|
|
|
Wat zit je toch te mummelen?????
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: donderdag 4 oktober 2012, 23:19
|
|
|
|
Vanmiddag bij thuiskomst....2 nieuwe plantenbakken aan de muur!!
Tijdens de renovatie was er 1 gesneuveld.. De man die het had gedaan...bood zijn verontschuldiging aan... Ik vertelde hem dat het niet zo erg was...ze waren nog van de vorige bewoner.. En...we krijgen toch renovatievergoeding??? Dan koop ik daar toch nieuwe van???
Toen ik niet thuis was...heeft de man 2 nieuwe opgehangen... Toch wel heel erg lief!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HARALD940
|
|
Geplaatst: donderdag 4 oktober 2012, 23:33
|
|
|
|
| BASTIAAN161 schreef: | Ten eerste moet je oppassen om in te vullen waarom God iets wel of niet zegt. Ten tweede, is het zeker waar dat het gebod ook van toepassing was op de afgoden die die kenden uit Egypte. Maar het mag zeker niet beperkt worden tot alleen de Egyptische afgoden. Afgoderij is in de plaats van den enige ware God, naast Hem iets anders verzinnen of hebben, waarop de mens zijn vertrouwen zet. Ook bijvoorbeeld geld kan een afgod zijn. |
Het ging mij ook niet puur alleen om de Egyptische afgoden, maar afgoden in het algemeen. Ik nam in dit geval de Egyptische afgoden als voorbeeld, omdat de wet in het begin gegeven werd aan een volk wat de Egyptische afgoden kende, en gediend heeft.
| BASTIAAN161 schreef: | Nu is de uitleg-methode dat geld geen afgod is omdat het gebod gegeven is in de context van egypte dus daar alleen op van toepassing, ronduit onwaar. Evenzo is de uitlegmethode onwaar dat mannen niet met mannen naar bed mogen gaan, alleen zou slaan op tempelprostitutie. Dat is Schriftverdraaiing. Het hoofdstuk in het OT noemt verschillende zonden op zedelijk gebied ( o.a. het niet met dieren doen). En Paulus herhaald het verbod met bijna exact dezelfde soort bewoording: Niet met mannen naar bed gaan! Zonder dat enige restrictie op die verbod wordt genoemd. |
Geld kan een afgod zijn, dat hoeft het natuurlijk niet. Van alles kan een afgod zijn, als je er op een dergelijke manier mee omgaat. En de teksten ter uitleg van mannen die met mannen naar bed gaan, kun je op meer dan een manier uitleggen, Je kunt het uitleggen dat homofilie niet kan, maar je kan het ook uitleggen dat sexuele uitspattingen en sex met personen die niet je seksuele voorkeur zijn niet kan. Je kan de tweede uitleg schriftverdraaiing vinden, maar toch zijn er vanuit de bijbel geen gevallen bekent van homofilie die bestraft werden omdat God dat heeft voorgeschreven, gevallen van seksuele uitspatting daarvan is vanuit de bijbel wel bekent dat die bestraft zijn.
| BASTIAAN161 schreef: | | Nee, dat is niet radicaal veranderd. Continue van het begin tot het eind waren er periodes van trouw die snel gevolgd werden door ontrouw. |
Als het gaat tot het aanbidden van afgoden zoals dat in die tijd gebruikelijk was, met beelden en asjerapalen, daar is het volk wel zeker mee gestopt na de wegvoering naar Babylon. Archeologie ondersteund ook het bewijs uit de bijbel daarvoor, van de tijd voor de wegvoering word er in heel Israël afgodsbeelden gevonden, vanaf die tijd erna niet meer.
| BASTIAAN161 schreef: | Afgoderij is nooit weggeweest van het aller begin tot heden ten dage. Dat er ook afgoderij was ten dage van de apostelen staat niet ter discussie. Maar nog steeds geeft dat geen enkele legitimiteit om een helder verbod om met mannen naar bed te gaan te verdraaien en te beperken met invullingen die niet in de tekst staan. |
Het geeft ook geen helder legitiem gebod om homofilie te veroordelen.
| BASTIAAN161 schreef: | Gods Woord zegt in I Kor.6 om niet met mannen naar bed te gaan. Maar de mens filosofeert en redeneert en komt tot de conclusie dat niet verkeerd hoeft te zijn als mannen wel gewoon met mannen naar bed gaan. |
Als je de tekst zo letterlijk mogelijk als het er staat leest, kom je tot die conclusie inderdaad. Lees je de tekst met een open geest en kennis van de geschiedenis van de tijd waarin de tekst geschreven is, dan is een normale relatie ongeacht seksuele voorkeur geen probleem, maar seksuele uitspattingen ten allen tijde verkeerd.
| BASTIAAN161 schreef: | Ach dezelfde vragen stond Christus ook voor. Waarom aankomen met teksten van een paar duidend jaren oud? Elke situatie heeft toch zijn eigen vragen en eigen ethiek en eigen oplossingen ? Nee Christus wierp zich telkens op de Schrift. Eindeloos beroept Hij zich telkens op de Schrift. Als bewijsvoering voor zijn betoog, als verdeding op aanvallen, etc. Als Christus zegt: “Er staat geschreven!”. Dat het einde van alle tegenspraak. Want het geschrevene is het Woord van God. Het is niet slechts Paulus die het schrijft, maar het verbod heeft goddelijk gezag. |
Jezus wierp zich inderdaad op de schriften, maar dat deed hij voor de mens, niet voor zichzelf. Alle teksten die Jezus gebruikte en aanhaalde waren niet om de mens slaafs te onderwerpen aan goddelijk gezag zonder tegenspraak, maar om de mens tot God's bruid te roepen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PETRA944
|
|
Geplaatst: donderdag 4 oktober 2012, 23:35
|
|
|
|
| THOMAS968 schreef: | Ach, ik begon ook met minder dan 2000 gram en ben toch 1 meter 90 geworden, fietste indertijd door half Europa, liep 490 km Pieterpad en wat al niet meer. De moederborst geeft veel voedingsstoffen en wat ooit mijn borstrokje was heb ik later voor een pannendoek aangezien. Ik heb verder niks met vruchtwater, vandaar dat ik twee maanden te vroeg kwam. Tijdens het dopen moet ik nogal wat lawaai gemaakt hebben, weer water he. Het commentaar in de kerk was dat ze nog wel van me zouden horen. Ik leek op mijn vader waarschijnlijk.
Thomas, nog een grote mond ook. |
ha ha leuk, bij mijn baby,s vroeg ik me altijd af hoe zou hun karakter zijn, nu zijn ze groot en denk ik wel es, ja dat karakter had je als baby ook al.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PETRA944
|
|
Geplaatst: donderdag 4 oktober 2012, 23:36
|
|
|
|
| ZEELAND736 schreef: | Vanmiddag bij thuiskomst....2 nieuwe plantenbakken aan de muur!!
Tijdens de renovatie was er 1 gesneuveld.. De man die het had gedaan...bood zijn verontschuldiging aan... Ik vertelde hem dat het niet zo erg was...ze waren nog van de vorige bewoner.. En...we krijgen toch renovatievergoeding??? Dan koop ik daar toch nieuwe van???
Toen ik niet thuis was...heeft de man 2 nieuwe opgehangen... Toch wel heel erg lief!! |
Zeker lief Zeeland
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PETRA944
|
|
Geplaatst: donderdag 4 oktober 2012, 23:52
|
|
|
|
| LEANNE226 schreef: | | Ik was even vergeten dat mijn mening er in dit topic niet toe doet......... |
Tuurlijk wel, jij reageerde alleen maar wijs. Dus jouw mening was zelf een belangrijk aandeel in dit topic.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PETRA944
|
|
Geplaatst: donderdag 4 oktober 2012, 23:59
|
|
|
|
| ANNA415 schreef: | múm (spreek uit: "moem"; in IPA: /mu:m/) is een experimentele IJslandse muziekgroep. Hun muziek wordt gekenmerkt door zachte vocalen, elektronische glitch-ritmes en effecten, en een verscheidenheid aan traditionele muziekinstrumenten waaronder de zingende zaag.
 |
volgens mij loopt zeeland gewoon dus mum door huis, met een zaagachtigende zachte neuriende stem, omsingelt door een blik mannen die haar huis renoveren en lieve acties voor haar ondernemen zoals nieuwe plantenbakken halen en ophangen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PETRA944
|
|
Geplaatst: vrijdag 5 oktober 2012, 00:02
|
|
|
|
| PETRA944 schreef: | | volgens mij loopt zeeland gewoon dus mum door huis, met een zaagachtigende zachte neuriende stem, omsingelt door een blik mannen die haar huis renoveren en lieve acties voor haar ondernemen zoals nieuwe plantenbakken halen en ophangen. |
Dus willenmijn, kijk maar uit dat jij ook niet mum word met die straatwerkers die richting jou gaan
Zo daar ben ik beter in, wat mummelen in luchigge draadjes, inplaats van discussies
Mum is bij een man trouwens weer anders, dat ben je visser als je de hele dag en nacht je neus moet snuiten zoals jij deze week, dan bvoel je je een beetje mum als man. Maar wij vrouwen zijn anders als we mum zijn, komt omdat we verschillen hebben. snap je nou
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PETRA944
|
|
Geplaatst: vrijdag 5 oktober 2012, 00:04
|
|
|
|
en je kan ook mum worden als je teveel zeeuwse bolussen eet, geld alleen voor mannen hoor.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: vrijdag 5 oktober 2012, 00:40
|
|
|
|
Haha...als je nu na gaat dat Visser zelf over dat woord is begonnen!!!
""In een MUM van tijd was het gebeurd"" schreef hij...en dat ging over de wonderdoek...
Aangezien ik niets had met die doek...schreef ik dat ook...maar tevens schreef ik...Je moest eens weten hoe MUM ik ben...(voor de lol)
Tsja...en dat iemand dan wat achter dat MUM zoekt..DAT is dan niet aan mij...
Alle werkmannen zijn hier weg ja..Het was erg hectisch...maar wel gezellig!! Ze waren gewoon heel erg vriendelijk en aardig.. En ik heb een prachtig huis terug gekregen.. Inmiddels staan er WEER stellingen voor mijn huis...het is nog niet af...Nieuwe dakgoten en boeiboorden.. En dan kan eindelijk mijn afdak geplaatst worden...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: vrijdag 5 oktober 2012, 00:46
|
|
|
|
| PETRA944 schreef: | | en je kan ook mum worden als je teveel zeeuwse bolussen eet, geld alleen voor mannen hoor. |
Er zijn mensen die helemaal gaan voor bolussen... Ik vind ze best lekker....(waar ik werk verkopen ze ze zelfs) Maar.....het is een BOM van calorieën..Visser kan dat wel hebben...ik niet... Bovendien merk ik dat een echte zeeuw(wat ik dus niet ben) er veel meer mee heeft... Daar MOET bijvoorbeeld zaterdagmorgen bij de koffie een bolus... Bij mij is er NIETS bij de koffie...niet uit zuinigheid, maar vanwege die weegschaal...( )
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROLF230
|
|
Geplaatst: vrijdag 5 oktober 2012, 00:50
|
|
|
|
Volgens mij had ik een paar dagen geleden aangemoedigd om topics te beginnen die niet over h. of y. gaan (als je begrijpt wat ik bedoel).
Ik ben al veel te laat op en struin Youtube een beetje af om oa eea te zien over de kerk waar ik vroeger naartoe ging en aanverwante onderwerpen. Steeds meer zag ik over wonderen en verschillende mensen die daar verschillende verklaringen voor hadden.
Zelf ben ik in 2000 door een Godswonder genezen van een zware depressie en een dwangneurose. Van het ene op het andere moment voelde ik het van me afvallen en kon ik getuigen: "Ik geloof in God", terwijl ik niet op zoek was naar Hem.
Dus ja, wonderen bestaan. Ik heb het zelf meegemaakt en ken betrouwbare getuigenissen van mensen.
Wie heeft er nog meer een wonder in zijn leven ervaren? Ik dacht misschien kan het een bemoediging zijn voor mensen die te kampen hebben met ziekte in hun leven. God kan én wil genezen, dat is mijn overtuiging.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: vrijdag 5 oktober 2012, 06:44
|
|
|
|
[quote=ROLF230]Volgens mij had ik een paar dagen geleden aangemoedigd om topics te beginnen die niet over h. of y. gaan (als je begrijpt wat ik bedoel).
Ik ben al veel te laat op en struin Youtube een beetje af om oa eea te zien over de kerk waar ik vroeger naartoe ging en aanverwante onderwerpen. Steeds meer zag ik over wonderen en verschillende mensen die daar verschillende verklaringen voor hadden.
Zelf ben ik in 2000 door een Godswonder genezen van een zware depressie en een dwangneurose. Van het ene op het andere moment voelde ik het van me afvallen en kon ik getuigen: "Ik geloof in God", terwijl ik niet op zoek was naar Hem. Dat geloof ik best, je hoort wel nu en dan die dingen. Kijk, het kan dat het geloof in God zo veel Rust en Vertrouwen en Vreugde geeft, dat ineens, spontaan daardoor depressie en neuroses weggaan.
Het linke is dus: niet bij iedereen. bijvoorbeeld, jij was er niet naar op zoek.. Maar ja, veel mensen die juist naar genezingsdiensten gaan en verwachten dat ze beter worden en al geloven, dus de vreugde, vertrouwen en rust van God al ervaren hebben, en dáárnaast nog depri zijn en neuroses hebben, ja, kan dat 't daar niet bij werkt. Hersenen zijn erg complex. Daarom is het gevaarlijk te zeggen iedereen geneest, ja, wat je ziet/zag bij Zijlstra enzo, en als je niet geneest, is je geloof niet groot genoeg, of geen groot genoeg Godsvertrouwen. Of wordt toegeschreven aan zonden in je leven, als je bijvoorbeeld net met het een en ander radicaal bent gestopt ómdat je bent gaan geloven.... Daar kan je mensen hun leven en geloof mee kapotmaken.
En dat gebeurd in het 'leuke fijne' charismatische wereldje, ik kan het weten heb er jaren bijgezeten.
Iedereen met psychische stoornissen geneest door een andere manier, de een door de Rust en Vertrouwen en de Vreugde die het geloof an sich geeft, zoals jij. De ander door therapie in combinatie met medicijnen. Weer een ander, dat zijn denk ik vaak de mensen met het ergste psychisch lijden, denk ik weet niet zeker, ja, die gaan aan zichzelf werken, met medewerking van een psycholoog oid. En voordat iemand het gaat vragen of zeggen, zeg ik het vast: en ja, daar bedoel ik natuurlijk ook mee, 'samen met God'.
Dus ja, wonderen bestaan. Ik heb het zelf meegemaakt en ken betrouwbare getuigenissen van mensen. Ja, natuurlijk bestaan wonderen. Kijk alleen maar naar het menselijk lichaam, naar de natuur, naar het heelal...Wie heeft er nog meer een wonder in zijn leven ervaren? Ik dacht misschien kan het een bemoediging zijn voor mensen die te kampen hebben met ziekte in hun leven. God kan én wil genezen, dat is mijn overtuiging.
Mijn wonder is dat ik zélf rond me 20ste hulp ben gaan zoeken, zelf alles ben gaan lezen erover, zelfs een studie ervoor ben gaan doen, om erachter te komen wat er in Godsnaam met mij aan de hand was. En dat dat mij was gelukt!Ik vind het een beetje, ja, hoe moet ik het zeggen, wat overdreven hoor... "God wil en kan genezen, dat is jou overtuiging...
Waarom zitten('wonen') er dan nog hele arme mensen Op Haïtie. Nou kijk maar op You Tube. Nog van die tsunamie tussen het puin bij Port au Prince.. Hulpverlening wordt er bijna niet toegelaten, omdat die beelden niet over de wereld mogen gaan. Dus je moet echt ff goed kijken op you tube...er zijn wat duitse hulpverleningsfilms, waar men ook zegt dat men héél voorzichtig moet zijn. Iig, als je die beelden ziet, nou dan heb ik het idee, dat iedereen daar psychisch iets heeft opgelopen..behalve de kinderen die daar spelen, ja, kinderen he....voor zover ze niet aan pedo's zijn doorverkocht... Iig, ik ga meteen huilen als ik die beelden zie, had ik als kind ook al...
Maar ja, er zijn ook mensen, ja, heb er pas wat over gelezen, die werelds gezien alles mee hebben, mooi baan, mooi uiterlijk, reizen voor hun werk, mooi huis in amsterdam noem maar op...en toch plegen die zelfmoord.
Dus dat heeft er niet altijd iets mee te maken zo zie je maar. Ik heb zelf gehoord, en dat geloof ik wel dat 99% van de mensen met psychische probs, dat dat komt door trauma in kindertijd..... En de ergste zijn degene met trauma's in kleutertijd want dat herinner je normaal gesproken niet meteen...vaak helemaal niet, maar je hebt wel de psychische aandoeningen, en je kan dan niet zeggen van komt hier en daardoor....
De mensen die het meest psychisch gezond zijn, hebben ook een gezonde kindertijd gehad, daar is ook onderzoek naar gedaan.
Ik wil hier niemand voor zijn hoofd stoten doordat men denkt dat ik het alleen over ouders heb, kan ook andere factoren zijn waarvan ouders niet eens wat wéten....bijvoorbeeld, de 'betrouwbare' opppas.....en legio andere mogelijkheden....
Op negatieve reacties reageer ik(voorlopig) niet, doet me net ff goed om ff wat te schrijven, vandaar.
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op dinsdag 9 oktober 2012, 07:38
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: vrijdag 5 oktober 2012, 07:21
|
|
|
|
| ZEELAND736 schreef: | Haha...als je nu na gaat dat Visser zelf over dat woord is begonnen!!!
""In een MUM van tijd was het gebeurd"" schreef hij...en dat ging over de wonderdoek...
Aangezien ik niets had met die doek...schreef ik dat ook...maar tevens schreef ik...Je moest eens weten hoe MUM ik ben...(voor de lol)
Tsja...en dat iemand dan wat achter dat MUM zoekt..DAT is dan niet aan mij...
Alle werkmannen zijn hier weg ja..Het was erg hectisch...maar wel gezellig!! Ze waren gewoon heel erg vriendelijk en aardig.. En ik heb een prachtig huis terug gekregen.. Inmiddels staan er WEER stellingen voor mijn huis...het is nog niet af...Nieuwe dakgoten en boeiboorden.. En dan kan eindelijk mijn afdak geplaatst worden... |
Jammer, dus geen zingende zaag
Laatst aangepast door
|
ANNA415
|
op vrijdag 5 oktober 2012, 07:21
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: vrijdag 5 oktober 2012, 07:34
|
|
|
|
Ik moet al uit bed en ik wil nog zo graag slapen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: vrijdag 5 oktober 2012, 08:04
|
|
|
|
| MARC220 schreef: | Met verbazing heb ik de reacties op de onderwerpen van Zwaan gevolgd. Wat me opviel is dat de meeste stukken die ze plaatste geheel gegrond zijn op wat er in de Bijbel staat. De reacties die ze hierop kreeg, of beter gezecht de aanvallen waren nooit inhoudelijk, en meestal in strijdt met Gods Woord. De mensen die het inhoudelijk met haar eens waren, en dit in een reactie plaatsten werden eveneens afgebrand. Over de mannier van getuigen kunnen we verschillend denken de ene mens heeft meer takt dan de andere. Inhoudelijk had ze meestal de Bijbelse visie, en die werd door veel reacties vertrapt. Ook de wijze hoe ze persoonlijk werd neergezet en ook nu nadat ze weg is vind ik te min voor woorden. Duidelijk is dat voor veel mensen op dit forum, het gevoel van fatsoen en respect ten opzichte van elkaar totaal ontbreekt. |
Als ik mij niet vergis, ben jij de nieuwe "vriend" waar Zwaan over sprak. Hartstikke leuk, ik hoop oprecht dat jullie samen geluk mogen vinden in en bij elkaar.
Dat jij niet blij bent met de manier waarop Zwaan de laatste paar dagen is aangesproken, dat snap ik. Als je echter alles objectief bekijkt, zul je toch moeten toegeven dat dit ten dele aan haarzelf te wijten was. Op een forum discussier je. Dat betekend dat je je er van bewust moet zijn dat je tegengas krijgt. Zwaan discussierde niet, ze zette wat feiten op n rijtje en wie het niet met haar eens is, die had het mis. Het is inderdaad zo dat haar bijdragen een puur bijbelse grondslag hadden en ik ben de eerste om toe te geven dat daar waarheid in zit.
Echter, de manier waarop ze geen antwoord gaf op vragen en opmerkingen wekte irritatie op. Schattig hoor, die plaatjes, maar dat is geen antwoord geven. Lange lappen tekst die gekopieerd werden, zonder persoonlijk commentaar, daar kan men over t algemeen ook niet veel mee. Wat mij persoonlijk irriteerde waren opmerkingen die niet eerlijk waren, zoals dat iedere homo alleen maar kortstondige relaties heeft omdat ze niet tot langdurige relaties in staat waren.
Al met al vind ik Zwaan een schat, ik heb haar ook ontmoet en gesproken, maar voor een serieus forum mist ze helaas wat empathie. Je hoeft het niet altijd met elkaar eens te zijn om elkaar te kunnen respecteren.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: vrijdag 5 oktober 2012, 08:08
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | tja Pieter denk je dat iedereen die gave heeft? |
Nee, Chatuliem, lang niet iedereen, alle christenen
Alleen die in de Geest gedoopte werdegeboren voorgangers en bijbellerraars zoals jij bijvoorbeeld , díe hebben dat.
sarcastich bedoeld, of cynisch, je kan kiezen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: vrijdag 5 oktober 2012, 08:08
|
|
|
|
| ANNA415 schreef: | Ik moet al uit bed en ik wil nog zo graag slapen  |
oh hier nog zo eentje
Laatst aangepast door
|
ROELANDE345
|
op vrijdag 5 oktober 2012, 08:09
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: vrijdag 5 oktober 2012, 08:35
|
|
|
|
| PIETER649 schreef: | Als ik mij niet vergis, ben jij de nieuwe "vriend" waar Zwaan over sprak. Hartstikke leuk, ik hoop oprecht dat jullie samen geluk mogen vinden in en bij elkaar.
Dat jij niet blij bent met de manier waarop Zwaan de laatste paar dagen is aangesproken, dat snap ik. Als je echter alles objectief bekijkt, zul je toch moeten toegeven dat dit ten dele aan haarzelf te wijten was. Op een forum discussier je. Dat betekend dat je je er van bewust moet zijn dat je tegengas krijgt. Zwaan discussierde niet, ze zette wat feiten op n rijtje en wie het niet met haar eens is, die had het mis. Het is inderdaad zo dat haar bijdragen een puur bijbelse grondslag hadden en ik ben de eerste om toe te geven dat daar waarheid in zit.
Echter, de manier waarop ze geen antwoord gaf op vragen en opmerkingen wekte irritatie op. Schattig hoor, die plaatjes, maar dat is geen antwoord geven. Lange lappen tekst die gekopieerd werden, zonder persoonlijk commentaar, daar kan men over t algemeen ook niet veel mee. Wat mij persoonlijk irriteerde waren opmerkingen die niet eerlijk waren, zoals dat iedere homo alleen maar kortstondige relaties heeft omdat ze niet tot langdurige relaties in staat waren.
Al met al vind ik Zwaan een schat, ik heb haar ook ontmoet en gesproken, maar voor een serieus forum mist ze helaas wat empathie. Je hoeft het niet altijd met elkaar eens te zijn om elkaar te kunnen respecteren. |
Ik kan me vinden in jouw reactie. Daarbij nog even een kleine aanvulling.... het is mooi dat mensen haar in bescherming nemen en haar ook wat beter kennen, steun heeft ieder mens nodig en ik hoop dat Zwaan hierdoor deze dagen ook wat nieuwe moed en kracht op doet. Maar ik herinner me een bepaalde vorm van reageren met plaatjes om aan te duiden hoe zij mensen beleefde en daarbij wat mij betreft ook grof werd. Hierbij werd het nog voor haar opgenomen ook alsof het de gewoonste zaak van de wereld was met indirect aangetoond God als beschermer van de reacties erachter. En óf Zwaan is dus wél in staat om deel te nemen aan een discussie (hoe erg die specifieke manier van reageren ook was) óf zij werd door anderen achter de schermen aangestuurd om reacties neer te zetten. Wanneer zij in deze reacties mensen schoffeerde was de opzet van de tekst namelijk heel anders dan hoe zij dit normaliter neerzette.
Jol.... communicatie moet helder zijn, over fatsoen en respect gesproken.
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op vrijdag 5 oktober 2012, 09:03
|
|
| Naar boven |
|
|
|
|