| Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: vrijdag 5 oktober 2012, 22:13
|
|
|
|
|
ja wat een verhaal heb jij te vertellen Petra!! Geweldig dat je dat met ons wilde delen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PETRA944
|
|
Geplaatst: vrijdag 5 oktober 2012, 22:15
|
|
|
|
| JOL252 schreef: |
Wauw Petra... diep respect.. en ook ontzag voor Jezus liefde in en om je heen ... dankjewel voor wat je vertelde .. |
ja he jol. zie je hoe groot jezus liefde en genade is, ondanks dat ik hem los liet, liet hij me niet los, en geloof me, ik ben maar gewoon ik, en jezus houd van ons met onvoorwaardelijke liefde, heb zijn liefde niet verdient. krijg je gratis
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: vrijdag 5 oktober 2012, 22:48
|
|
|
|
| PETRA944 schreef: | ja he jol. zie je hoe groot jezus liefde en genade is, ondanks dat ik hem los liet, liet hij me niet los, en geloof me, ik ben maar gewoon ik, en jezus houd van ons met onvoorwaardelijke liefde, heb zijn liefde niet verdient. krijg je gratis  |
Ja en die liefde.... daar denken wij vaak/soms nog steeds zo klein over, zelfs als we dit al kennen ... die liefde is nóg groter... voor een eeuwigheid lang. YEP!!! en jij... bent een echte oorlogstrofee ...
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op vrijdag 5 oktober 2012, 22:49
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LIAN703
|
|
Geplaatst: vrijdag 5 oktober 2012, 22:54
|
|
|
|
| TINK100 schreef: | | oke...er van uitgaande dat ik een hsp-er ben, welk boek raad je me dan aan om te lezen......want een test is 1, er mee omgaan is 2...dat is voor mij al niet makkelijk laat staan voor een ander..... |
De boeken van Elaine Aron zijn ok. Persoonlijk vind ik de website en het boek van Felix Brabander het beste: http://www.onesessioncoaching.nl/hsp-hoogsensitiviteit.html
Ook de website www.ookzogevoelig.nl heeft me erg geholpen. Deze vond ik erg duidelijk (wel ff door de soms zweverige dingen heen lezen).
Ik heb er in het begin veel over gelezen, om het te gaan snappen en inzien. Uiteindelijk ben ik er goed voor gaan zitten en ben letterlijk op een rijtje gaan zetten wat echt lastig is voor mij. Van daaruit ben ik voor mezelf richtlijnen/grenzen gaan bepalen om goed op die lastige dingen in te kunnen spelen. Omdat ik nu zelf veel beter weet wat ik wel of niet kan hebben of wanneer iets genoeg is, kan ik dat ook beter naar mijn omgeving aangeven.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LIAN703
|
|
Geplaatst: vrijdag 5 oktober 2012, 23:30
|
|
|
|
| SABINE999 schreef: | Vinden jullie het soms ook zo lastig om te luisteren naar je eigen grenzen en er niet over heen te gaan?
En hoe vinden jullie echt rust? Vind dat best lastig.
- Of ik HSP heb laat ik in het midden.. Ik heb wel veel kenmerken ervan..
Groetjes.. |
Ik weet wat de consequenties zijn wanneer ik over m'n grenzen heen ga, en daar heb ik heel veel voor over om dat te voorkomen. Want dan voel ik me echt vreselijk, dat wil ik echt niet mee maken. Ik herken ze wel goed nu, maar het is soms inderdaad niet leuk of makkelijk om de juiste keuze te maken daarin. Toch heeft het voor mij wel hoge prioriteit. Soms word ik het vooruit denken en vooraf anticiperen wel zat. Time- en energiemanagement :D. Daar baal ik soms wel van.
Echt rust vind ik ook lastig. Het is soms alsof alles maar door gaat in mijn hoofd en in wat ik voel. Letterlijk de rust op zoeken helpt mij om van binnen ook rustig te worden. En dat moet ik echt bewust doen en inplannen. Geen telefoon, geen mail, geen afspraken. Een middagje de natuur in, een dagje geen drukke bezigheden & tijd voor jezelf.
Voor mij is overzicht ook erg belangrijk. Ik maak een weekplanning en to do lijsten. Overzicht hebben over situaties geeft mij ook rust van binnen. Het is belangrijk om na te denken wat voor jou werkt.
Succes!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: zaterdag 6 oktober 2012, 00:13
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | Middagje speerwerpen?  |
De leden die in het echt wat tegenvallen kunnen dan meedoen met het onderdeel "speer vangen"
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: zaterdag 6 oktober 2012, 00:15
|
|
|
|
| MARIANNE338 schreef: | Hoezo ?? Hoeveel uur wil jij werken dan per dag?  |
0 natuurlijk
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER619
|
|
Geplaatst: zaterdag 6 oktober 2012, 00:49
|
|
|
|
| PETRA944 schreef: | | misschien heeft iemand wat aan deze getuigenis. wat mijn fout i geweest in mijn huwelijk is dat ik bij god had moeten blijven, dan was het denk ik niet zo afgelopen. had moeten bidden en strijden voor me man in Jezus naam. niet van uit me zelf met praten etc. dat hielp niet. ma ja achteraf... |
Helaas zien somige mensen niet hoe groot en goed God is, gelijk jij hier getuigd over Hem. Moedig om je verhaal neer te zetten, niets om je voor te schamen en zo komt het ook niet over.
Geniet nu van Zijn bevrijding en alle goeds dat God nog voor je als zegeningen voor je in petto heeft.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
QSJE546
|
|
Geplaatst: zaterdag 6 oktober 2012, 00:56
|
|
|
|
dan mogen ze wel oppassen als ik ga speerwerpen,heb helemaal geen richtingsgevoel
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER619
|
|
Geplaatst: zaterdag 6 oktober 2012, 01:09
|
|
|
|
Wie, wat en waarom God hemel en aarde gemaakt heeft zullen wij mooit te weten komen, denk ik. Ik weet wel dat wij deel uitmakenvan wat Hij heeft gemaakt. De schepping was onvoorstelbaar mooi, tot in de finesse, RNA en DNA en en nog kleinere materie, waar wij nog geen weet van hebben, gemaakt.
Satan heeft ellende gebracht en een kink in de kabel gemaakt, hij dacht heerschappij te kunnen uitvoeren in hemel en op aarde, niets is meer waar. Mede door Jezus strijd tegen het kwaad, zal Zijn overwinning groter zijn dan wij kunne beseffen. Satan momenteel onze aanklager in de hemel zal voorgoed het zwijgen worden opgelegd.
Jezus is in het dodenrijk geweest, was dat met het doel om ook daar verkondigen wie Hij is en was. De Geest moest Hem er weg halen, maar voor mij staat vast dat wij in Gods plan horen, maar onze keuzes wel van groot belang zijn, omdat ze van toepassing zijn op onze toekomstige situatie als Jezus terug komt.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: zaterdag 6 oktober 2012, 02:13
|
|
|
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: zaterdag 6 oktober 2012, 02:30
|
|
|
|
Mensen met een borderline-persoonlijkheidsstoornis, DIS, PTSS en/of schizofrenie etc, iig met ernstige psychiatrische aandoeningen, zijn de psychologische equivalenten van patiënten met derdegraadsverbrandingen. Zij hebben om zo te zeggen geen emotionele huid. De kleinste aanraking of beweging kan een groot lijden veroorzaken. – Marsha Linehan, hoogleraar psychologie aan de University of Washington
...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: zaterdag 6 oktober 2012, 02:38
|
|
|
|
foutje...excusez!
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op zaterdag 6 oktober 2012, 02:40
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: zaterdag 6 oktober 2012, 02:39
|
|
|
|
| EDWIN451 schreef: | Ik opende deze discussie eigenlijk omdat iemand mij deze (zelfde) link stuurde, nadat ik had verteld over AW.
Ik ben vooral benieuwd naar persoonlijke meningen en niet zozeer wat een Marc Verhoeven op internet plaatst. Ik heb vaker dingen van hem gelezen waar ik zo mijn bedenkingen bij heb. En ook hier verdraait hij zaken of laat zaken weg of plaatst ze uit de context etc. |
Dit is niet van Marc V., die link....wel één van de bronnen die zijn gebruikt....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JANS221
|
|
Geplaatst: zaterdag 6 oktober 2012, 08:52
|
|
|
|
|
Het is hier geen weer, wat een regen! En nog zo donker ook! Een winterslaap houden is nog niet eens zo`n gek idee, ergens half maart weer wakker worden!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE792
|
|
Geplaatst: zaterdag 6 oktober 2012, 09:03
|
|
|
|
| JANS221 schreef: | | Het is hier geen weer, wat een regen! En nog zo donker ook! Een winterslaap houden is nog niet eens zo`n gek idee, ergens half maart weer wakker worden! |
Hier nog wel droog maar zo vreselijk koud. Net mn dochter op de bus gezet, die gaat een week op kamp naar Ameland, hopelijk is het daar beter weer.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERT833
|
|
Geplaatst: zaterdag 6 oktober 2012, 09:12
|
|
|
|
| HANNAH810 schreef: | iedereen die gezellig kan doen, kan meedoen, gert.
dus aan jou de overweging of je gezellige vrienden hebt; zo ja, neem ze dan lekker mee.
het zou wel prettig zijn als we een (nick-)name regio en leeftijd in kunnen vullen op de lijst, al is het geen voorwaarde.
tot de 13e dan, he? |
Laatst aangepast door
|
GERT833
|
op zaterdag 6 oktober 2012, 09:15
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: zaterdag 6 oktober 2012, 09:13
|
|
|
|
|
Wat een verhaal, Petra! Respect!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERT833
|
|
Geplaatst: zaterdag 6 oktober 2012, 09:19
|
|
|
|
Hoi Hannah,leuk dat we mogen komen. Mijn vrienden zijn Herman uit regio 033 en Pleun uit regio 355.
Gr. Gert
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: zaterdag 6 oktober 2012, 09:58
|
|
|
|
| LEANNE226 schreef: | 0 natuurlijk  |
Daar weet ik wel een oplossing voor
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: zaterdag 6 oktober 2012, 10:02
|
|
|
|
| LEANNE226 schreef: | De leden die in het echt wat tegenvallen kunnen dan meedoen met het onderdeel "speer vangen"  |
ik wil wel gooien
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: zaterdag 6 oktober 2012, 10:04
|
|
|
|
| JANS221 schreef: | | Het is hier geen weer, wat een regen! En nog zo donker ook! Een winterslaap houden is nog niet eens zo`n gek idee, ergens half maart weer wakker worden! |
Als het geen weer is ben je off-topic
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: zaterdag 6 oktober 2012, 10:05
|
|
|
|
Hier niet veel beter...volgens mij de hele nacht geregend... Jammer dat ik er zelf ook zo down en triest van wordt... 2 verzopen katten voor de deur... ""Baas...we kunnen er ook niets aan doen...we kunnen niet meer schuilen nu er nog geen afdakje is""
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JANS221
|
|
Geplaatst: zaterdag 6 oktober 2012, 10:07
|
|
|
|
| ANNA415 schreef: | Als het geen weer is ben je off-topic  |
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: zaterdag 6 oktober 2012, 10:15
|
|
|
|
| ANNA415 schreef: | Als het geen weer is ben je off-topic  |
pfff wat ben jij wakker zeg, op deze winterslaapdag...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: zaterdag 6 oktober 2012, 10:20
|
|
|
|
RESPECT
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE792
|
|
Geplaatst: zaterdag 6 oktober 2012, 10:20
|
|
|
|
En toen was de regen ook hier gearriveerd........en ik wou zo gaan winkelen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: zaterdag 6 oktober 2012, 10:22
|
|
|
|
| JOL252 schreef: | pfff wat ben jij wakker zeg, op deze winterslaapdag... |
Niet echt, lig nog lekker op bed naar de regen te luisteren
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: zaterdag 6 oktober 2012, 10:24
|
|
|
|
| ANNETTE792 schreef: | En toen was de regen ook hier gearriveerd........en ik wou zo gaan winkelen  |
Paraplu kan helpen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|