| Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: zondag 7 oktober 2012, 16:41
|
|
|
|
'k Hoor net van Piet Paulusma dat er hier vorst aan de grond komt, wel 3 graden. De visjes maar weer mutsje op doen en vinschoentjes aan,
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: zondag 7 oktober 2012, 16:49
|
|
|
|
| JOHAN850 schreef: | Dat waren alvast een paar goede reacties, waarvoor dank.
Heb ik toch nog een vraag: Wanneer gaan vrouwen over tot daten, wat zijn de voorwaarden.
Natuurlijk heeft iedereen zijn eigen voorwaarden maar noem de eens alsjeblieft, |
Sommige mannen willen na 1x chatten je al zien of je telefoonnummer. Ik chat liever een paar keer, zodat ik wat meer over hem weet. Wat blijkt vaak blijft het dan bij 1 a 2 x chatten. Wat was dan de intentie?!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: zondag 7 oktober 2012, 16:49
|
|
|
|
Heb o.a.de studie over genezing gedownload en daar heb ik wel wat vraagtekens bij. Als ik het goed begrijp stelt hij dat aangezien Jezus voor onze zonden en ziekten gestorven is wij niet meer ziek hoeven te zijn. We worden het natuurlijk wel eens maar moeten dit a.h.w. bestraffen in Jezus naam en dan worden we weer gezond. Het feit dat mensen niet gezond worden komt omdat ze hier geen geloof genoeg voor hebben of dit niet hardop uitspreken. dat de ziekte moet wijken in Jezus naam Of zelfs tegen God zeggen dat je ziek bent dat is helemaal fout je bent nml niet ziek want Jezus is ook voor jou ziekten gestorven. Klinkt mooi "Jezus stierf niet alleen voor onze zonden, ook bevrijdde Hij ons van ziekte, demonische depressie en armoede" Genezing is een onderdeel van de verlossing stelt hij dus : ik accepteer geen zonde en ik accepteer geen ziekte.Als je wilt leven met ziekte, dan wordt je niet genezen. Als je genezing wilt, pak aan wat je al hebt ontvangen.
Dit klinkt mooi maar is het ook echt zo? Hij stelt dat Jezus IEDEREEN genas die dat maar wilde, maar dit is niet waar in het nieuwe testament vinden we een paar keer dat er staat dat Jezus geen of weinig wonderen in die plaats kon doen. Dus niet omdat de zieken dat niet wilden maar omdat de geestelijke tegenstand blijkbaar te groot was. Ook vinden we wel een paar keer iemand ziek in de brieven van Paulus Paulus kon deze metgezel blijkbaar niet genezen dit wordt door hem weggepoetst als waarschijnlijk ongeloof door de zieke. Andrew heeft een heel bombardement aan bijbelteksten om te laten zien dat het waar is wat hij zegt. Ook zegt hij dat hij al 34 jaar niet ziek geweest is omdat hij dit allemaal zo goed toepast, das mooi voor hem.(overigens ben ik al 53 jaar nauwelijks ziek geweest ik bid dagelijks maar vertel God geen leugens dus als ik bijv verkouden ben zeg ik dat gewoon)Maar is het ook echt waar wat hij schrijft. Ik denk het niet. Laat ik voorop stellen dat ik geloof dat Jezus Christus gisteren en heden dezelfde is. dat Hij ons ook nu nog kan en wil genezen . dat er ook nu nog genezingen gebeuren. Waarom geloof ik dan toch dat het niet (helemaal)waar is wat hij zegt. Een heel simpele reden; ik zie het tegendeel gebeuren. Heb in een gemeente gezeten waar mensen deze theologie aanhangen en gezien hoe mensen ervan overtuigd waren dat ze als ze keer op keer uitspraken dat ze geen lever kanker hadden ze dat dan ook niet meer zouden hebben. Dit deden ze in vast geloof........ en hadden toch echt een levertransplantatie nodig. En dat kindje in de moederschoot zonder hersens keer op keer is er uitgesproken dat het gezond zou zijn als het geboren zou worden (en als je iets anders dacht dan werd je verkettert) het is 3 dagen na de geboorte gestorven en mocht eigenlijk niet begraven worden zo overtuigd waren de ouders dat het alsnog levend zou worden. Mijn lieve vriendin, een vrouw met een rotsvast geloof die eierstok kanker had en voor de hele gemeente juichend verkondigde dat ze haar ziekte overwonnen was en ze niet toe zou staan dat de satan haar lichaam vernietigde, dit alles natuurlijk in Jezus naam. Zij is inmiddels begraven en een aantal kinderen hebben zich hierdoor van het geloof afgekeerd Zo kan ik nog een hele lijst opnoemen. Eerlijk is eerlijk ik kan ook een lijstje met genezingen opnoemen die waren er ook. Ik zeg ook niet dat God niet heden ten dage mensen geneest maar dat genezing niet net zo vanzelfsprekend is als vergeving dit zegt Andrew wel. En dat is niet waar. Er is geen zonde die God niet vergeeft als wij Hem daarom vragen en dan legt Hij niet eerst een meetlat bij je geloof Hij is gewoon genadig. Maar met ziekte werkt het duidelijk niet zo Er blijven mensen ziek ook al vragen ze God om genezing. Maar volgens Andrew wordt er dan wel een hele strenge maatstok naast je geloof gelegd. Ook hoeven wij niet arm te zijn zegt hij. Als je God gehoorzaamt, genoeg Bijbel leest en bidt, dan zal God u zeker zegenen met voorspoed. Waarom gaan we dan niet naar afrika met dit woord i.p.v ontwikkelingshulp als dit echt zo is lijkt me een stuk goedkoper. Ook vond ik dit vreemde stukje van hem het is natuurlijk vertaald dus misschien in het engels iets anders maar toch het is een antwoord op de vraag waarom er zoveel tijd zit tussen de laatste boeken uit het oude testament en de komst van de Heer Jezus (400j):
“God was de macht over de aarde kwijt, door de zondeval had satan de macht op aarde. God had alle autoriteit buiten de aarde maar niet op de aarde. Omdat Adam en Eva gezondigd hadden moest de Here Jezus in een fysiek lichaam op deze aarde komen. Voordat dit echter kon gebeuren moest dit eerst in wording worden gesproken. Vandaar al de profetieën die over de Here Jezus zijn gesproken. Op het moment dat de engel aan Maria vertelt dat ze zwanger zal worden gaat het gesproken woord in wording. God moest de Here Jezus in wording spreken zoals Hij ook de schepping in wording sprak. God moest wel mens worden zodat Hij de autoriteit terug kreeg om de aarde te kunnen oordelen. Omdat Adam gezondigd had , moest God wel een mens gebruiken om dit op te lossen. Hij was namelijk gebonden door Zijn woord.” (citaat)
Van de studie's die ik heb gezien zijn er veel volgens mij bijbelgetrouwe dingen bij, dingen die inderdaad minder geleerd worden misschien maar die ik als kind al bij de vergadering van de gelovigen heb geleerd. Maar pas op veel dingen zijn BIJNA waar maar helaas net niet. Hij zegt bijvoorbeeld dat satan Christus gekruisigd heeft, hoewel satan zeker mensen opgehitst heeft destijds is dit veel te veel eer voor satan. De kruisiging van Jezus lag in het heilsplan besloten. Mij bekruipt een beetje het gevoel bij zijn studie's dat het de satan is die regeert en alleen met een heleboel inspanning en geloof en en het uitspreken van dit geloof door ons christenen komt God nog aan de macht. Maar God zegt Mij is gegeven alle macht in hemel en op aarde
Laatst aangepast door
|
ROELANDE345
|
op zondag 7 oktober 2012, 17:09
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: zondag 7 oktober 2012, 17:12
|
|
|
|
| JOHAN850 schreef: | Dat waren alvast een paar goede reacties, waarvoor dank.
Heb ik toch nog een vraag: Wanneer gaan vrouwen over tot daten, wat zijn de voorwaarden.
Natuurlijk heeft iedereen zijn eigen voorwaarden maar noem de eens alsjeblieft, |
ik heb een vaste methode eerst chatten is dit na een paar keer nog leuk dan foto (als die er nog niet was) en bellen, voelt dan nog alles oke dan daten Hoe leuker het lijkt des te sneller ik wil daten. Om te voorkomen dat mn hormonen voor niks op hol slaan snap je
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: zondag 7 oktober 2012, 17:13
|
|
|
|
| ANNA415 schreef: | 'k Hoor net van Piet Paulusma dat er hier vorst aan de grond komt, wel 3 graden. De visjes maar weer mutsje op doen en vinschoentjes aan,  |
Oh ga ik niet buiten slapen vannacht
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JANS221
|
|
Geplaatst: zondag 7 oktober 2012, 17:23
|
|
|
|
Ovenpasta met zalm, prei en cherrytomaatjes, wat blueband finesse voor koken erbij, mosterd, beetje knoflook en dille en dan een halfuurtje in de oven!!!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: zondag 7 oktober 2012, 17:26
|
|
|
|
| ANNA415 schreef: | 'k Hoor net van Piet Paulusma dat er hier vorst aan de grond komt, wel 3 graden. De visjes maar weer mutsje op doen en vinschoentjes aan,  |
Dat heb ik gisteren toch al gezegd? Pietje leest ook het forum zeker?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOHAN850
|
|
Geplaatst: zondag 7 oktober 2012, 17:41
|
|
|
|
| ANNA415 schreef: | Sommige mannen willen na 1x chatten je al zien of je telefoonnummer. Ik chat liever een paar keer, zodat ik wat meer over hem weet. Wat blijkt vaak blijft het dan bij 1 a 2 x chatten. Wat was dan de intentie?!  |
He een goed antwoord, daar hebben we wat aan. Dank je. En ja wat is het belang van de ander is altijd iets waar ik achter wil komen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOHAN850
|
|
Geplaatst: zondag 7 oktober 2012, 17:41
|
|
|
|
| ROELANDE345 schreef: | ik heb een vaste methode eerst chatten is dit na een paar keer nog leuk dan foto (als die er nog niet was) en bellen, voelt dan nog alles oke dan daten Hoe leuker het lijkt des te sneller ik wil daten. Om te voorkomen dat mn hormonen voor niks op hol slaan snap je |
Bedankt Roelande, het is heel duidelijk.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: zondag 7 oktober 2012, 17:50
|
|
|
|
|
In één woord indrukwekkend... gastspreker dr. Lemmer du Plessis die de bijbel niet nodig had, zijn tolk wel, om de teksten voor te lezen... ik heb hem op geen enkele verspreking of hiaat kunnen betrappen... het één na het ander linkte hij aan elkaar en legde hij uit ... zoals eindelijk ook een logische uitleg over de tekst "op deze petra bouw ik Mijn gemeente"...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SJAOULSKI206
|
|
Geplaatst: zondag 7 oktober 2012, 17:51
|
|
|
|
| CORTAZAR588 schreef: | Broeder ,
Je hebt gelijk. maar vergeet niet dat in Nederland er vele anti-semieten de kans hebben gehad om het beeld van de Jood Yeshua om te vormen naar die van een goy met de naam Jezus.
Helaas zijn vele kerken vandaag de dag vergeven van de heidense gedachten........en is het ook gemeengoed om dingen uit de bijbel , die juist zo essentieel zijn een andere betekenis te geven.
Maar ik geloof dat wat je ook schrijft Br Ben-David , dat het niet echt veel indruk gaat maken.
Mensen blijven achter de vervangingsleer staan , blijven de kinderdoop zien als vervanging van de besnijdenis en verdedigen etc etc etc
het is heel hardnekkig.......en heeft meestal tot gevolg dat je aangevallen wordt.
Luther en Calvijn worden in de gereformeerde wereld met hand en tand verdedigt terwijl ze de meest verachtelijke dingen hebben geschreven over de Joodse bevolking. |
Broeder Cortazar, Wat je schrijft helaas klopt. We moeten alleen niet vergeten dat verandering niet in grote groepen zal veranderen, maar 1 voor 1. Daarom heb ik mijn oproep en reactie hier op deze forum gegeven. Ik merk tijdens studies die ik geef in kerken en gemeenten dat het een hardnekkige strijd is, en helaas heeft Satan een grote vinger erin waardoor mensen niet willen luisteren of zien waar ze de mist in gaan. Maar hoe dan ook, zoals eerder mijn naam genoot Sjaoul van Tarsus (Paulus) heeft gedaan, ga ik de strijd niet uit de weg tot de Eeuwige zelf mij opdracht geeft om te stoppen met wat ik moet doen van Hem. Dus laten we 1 voor 1, plein voor plein, gemeente voor gemeente, kerk voor kerk, stad voor stad, land voor land de Ware en Echte WOORD verspreiden en niet de moed opgeven! De Almachtige G'd wie wij Tijdens de Heilige Dagen tussen Rosj HaSjana en Yom HaKippoerim hebben aan geroepen met Avinoe Malkeinoe ons Helpen en Sterken voor Zijn Glorie en Heiligheid. Sjalom in Yeshua HaMaschiach, Sjaoul
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SJAOULSKI206
|
|
Geplaatst: zondag 7 oktober 2012, 17:54
|
|
|
|
| SHANITA130 schreef: | Als Messianse Jood tussen de christelijke gemeenschappen zie ik veel dingen gebeuren wat tegen de Geboden die Yeshua heeft gegeven. Maar waarom? Er wordt makkelijk gezegd dat we als gelovigen in Yeshua niet meer onder de 'wet' zijn. Broeders en Zusters ik zeg jullie dat wie dit als argument gebruikt is een praktiserend antisemiet en niet weet wat Yeshua heeft gezegd. Als jullie roepen Am Yisrael Chai en bidden voor Benee Yisrael, dan wil ik jullie uitdagen om te onderzoeken waarom jullie dat doen? waarom is het zoals sommigen zeggen het is een plicht? Maar vooral daag ik iedereen uit om na te denken over de vraag: Waarom volgen we de Eeuwige en Zijn Heilige Woord niet? en verkiezen om te leven als heidenen met de gebruiken van heidenen? Is het niet de Eeuwige die continue zegt dat Hij ons APART WIL STELLEN VAN DE ANDERE VOLKEN OM ONS HEEN???
Er wordt makkelijk gezegd dat we als gelovigen in Yeshua niet meer onder de 'wet' zijn. Mee eens. Lekker makkelijk ook....om dingen 'goed' te praten.
Maar vooral daag ik iedereen uit om na te denken over de vraag: Waarom volgen we de Eeuwige en Zijn Heilige Woord niet? en verkiezen om te leven als heidenen met de gebruiken van heidenen? Is het niet de Eeuwige die continue zegt dat Hij ons APART WIL STELLEN VAN DE ANDERE VOLKEN OM ONS HEEN???
Idd. |
Beste Shanita, Ik ben blij dat je met mij eens bent. Laten we met ons allen HET WOORD Verspreiden en het Herstel van Zijn Heiligheid bewerkstelligen. Moge de Eeuwige je/ons hierin ondersteunen. Ook zoals Koning David eerder heeft gezegd (Adonai Shefatim Tefatecha La Kodsjecha = Heer Open mijn Lippen voor Uw Heiligheid). Sjalom, Sjaoul
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: zondag 7 oktober 2012, 17:57
|
|
|
|
| ROELANDE345 schreef: | | ja je hebt gelijk hoor Zeeland het was gister |
DUS.....? Wie moet er bij de les blijven?
Hallo .....Visser...ben je wakker????
Geeft niet hoor...had ik ook op die leeftijd...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: zondag 7 oktober 2012, 18:03
|
|
|
|
| ZEELAND736 schreef: | DUS.....? Wie moet er bij de les blijven?
Hallo .....Visser...ben je wakker????
Geeft niet hoor...had ik ook op die leeftijd...  |
Nu is Visser stil he! ....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: zondag 7 oktober 2012, 18:07
|
|
|
|
| SJAOULSKI206 schreef: | Broeder Cortazar, Wat je schrijft helaas klopt. We moeten alleen niet vergeten dat verandering niet in grote groepen zal veranderen, maar 1 voor 1. Daarom heb ik mijn oproep en reactie hier op deze forum gegeven. Ik merk tijdens studies die ik geef in kerken en gemeenten dat het een hardnekkige strijd is, en helaas heeft Satan een grote vinger erin waardoor mensen niet willen luisteren of zien waar ze de mist in gaan. Maar hoe dan ook, zoals eerder mijn naam genoot Sjaoul van Tarsus (Paulus) heeft gedaan, ga ik de strijd niet uit de weg tot de Eeuwige zelf mij opdracht geeft om te stoppen met wat ik moet doen van Hem. Dus laten we 1 voor 1, plein voor plein, gemeente voor gemeente, kerk voor kerk, stad voor stad, land voor land de Ware en Echte WOORD verspreiden en niet de moed opgeven! De Almachtige G'd wie wij Tijdens de Heilige Dagen tussen Rosj HaSjana en Yom HaKippoerim hebben aan geroepen met Avinoe Malkeinoe ons Helpen en Sterken voor Zijn Glorie en Heiligheid. Sjalom in Yeshua HaMaschiach, Sjaoul |
sjaoul, wat zou er volgens jou mogen veranderen om de mist op te doen trekken door het enige en ware Woord te verspreiden?
waar strijd je precies voor?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: zondag 7 oktober 2012, 18:12
|
|
|
|
Carpaccio vooraf. Verse kip cordon bleu (dus niet zo'n diepvries ding) Verse sperziebonen met daardoorheen gebakken mag. spekjes, ui en champignons en aardappelkroketjes hoezo een zondagse maaltijd
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SJAOULSKI206
|
|
Geplaatst: zondag 7 oktober 2012, 18:57
|
|
|
|
| HANNAH810 schreef: | sjaoul, wat zou er volgens jou mogen veranderen om de mist op te doen trekken door het enige en ware Woord te verspreiden?
waar strijd je precies voor? |
Hannah, Wat er moet veranderen is heel simpel eigenlijk. We moeten stoppen met heidense tradities te gebruiken voor het uiten van onze geloof, maar we moeten de Goddelijke Traditie gebruiken hiervoor. Dit kunnen we bereiken door paar dingen te doen: 1. Het stoppen met het onderscheid maken in het Woord tussen Oud en Nieuw testamenten, Maar gewoon zien als 1 boek en 1 Woord. 2. De verordeningen die de Eeuwige heeft ingesteld uit te voeren. denk daarbij aan de Sjabbat gebod, Feesten en Gedenkdagen zoals beschreven in Zijn Heilige Woord. 3. Stoppen met het denken dat door Yeshua alle geboden en verboden zijn niet meer van toepassing. Yeshua kwam om alles Volmaakter te maken, en Hij heeft overzien dat dit zal gebeuren en daarom zei Hij: dat er geen Letter of Teken van het Woord gewijzigd mag worden! Het Woord waar Hij naar refereert is de Heilige Tora. 4. Ons niet meer laten beinvloeden door de woorden van "het is niet anders en we kunnen niet alles veranderen", want De Eeuwige wil ons als Zijn Volk en Apart gezet. Dus geen compromissen waar het om het WOORD en GELOOF gaat.
Waar ik graag zou zien, is dat iedereen die Gelooft ook de Enige en Ware geloof volgt en dat er geen scheuringen zijn binnen de gemeenschappen. Dat is niet mijn strijd, maar ZIJN Strijd en ik mag van Hem wat uitvoeren om te bereiken wat Hij WIL en om ZIJN HEILIGE NAAM GROOT TE MAKEN!!!
Als je meer informatie nodig hebt over specifieke onderwerpen, dan hoor ik het graag en ik zal proberen te helpen in deze zoektocht. Sjaloom, Sjaoul
Laatst aangepast door
|
SJAOULSKI206
|
op zondag 7 oktober 2012, 19:01
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zondag 7 oktober 2012, 19:10
|
|
|
|
| CORTAZAR588 schreef: | Steun Israel. Kies voor de staat Israel. Bid voor Israel.
God heeft Zijn verbond met Israel nog nooit opgegeven. Ook nu niet. Hij weet niets af van de vervangingstheologie.
De kolder dat de kerk in Nederland ooit Israel zou kunnen vervangen is antisemitisme. Een ieder die Israel vervloekt, zij vervloekt.
Geen nieuwe polemieken vanuit de gemakkelijke stoel. Iran gaat Israel vernietigen .............tenzij Israel Iran plat gaat leggen. Mijn zegen hebben ze en ik hoop dat ze meteen de Hez bollah en Hamas en de leugenaar van een Abbas om zeep helpen. |
Nou nou, beetje ongenuanceerd ben je wel he? Israël is nu ook niet de liefste staat ter wereld.......En in de Palestijnse kwestie zijn alleen maar verliezers en geen winnaars........ Vandaag is het Israel zondag....en laten we in Godsnaam bidden dat er eens vrede komt ipv te schrijven dat ze de Hamas om zeep moeten helpen.....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zondag 7 oktober 2012, 19:11
|
|
|
|
| JOHAN850 schreef: | | Bedankt Roelande, het is heel duidelijk. |
Vertel je ons nu ook hoe jij het aanpakt???
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zondag 7 oktober 2012, 19:12
|
|
|
|
| PETRA944 schreef: | mijn slechtste moment vandaag gaat nog komen, member avond van d ekerk en eerst allemaal samen eten en ieder neemt wat eten mee, eh dus gisteren in d ekeuken ik denk maak grote pan rijst en dan saus erbij voor morgen, de rijst veranderde in pap, de saus was lekker en aten al me kids op. dus vandaag nieuwe poging met bloemkool schotel, had ik nog in huis, maar nooit gemaakt, dus vrees een moment van schaamte bij binnenkomst met mijn meegebrachte eten tegenover vrouwen die perfect kunnen koken, help... me kids zitten er om te lachen... die vinden het allemaal maar heel grappig. als die schotel mislukt, kom ik wel wat later, na het eten  |
Mis je nu Boer zoekt Vrouw????????
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zondag 7 oktober 2012, 19:23
|
|
|
|
Prachtige gitaar muziek van de gitarist van de Dire Straits, ik hem hem een keer live horen spelen en dat was net zo mooi als op de cd....
http://youtu.be/EKtRIrFBsqA
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zondag 7 oktober 2012, 19:27
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Carpaccio vooraf. Verse kip cordon bleu (dus niet zo'n diepvries ding) Verse sperziebonen met daardoorheen gebakken mag. spekjes, ui en champignons en aardappelkroketjes hoezo een zondagse maaltijd  |
Eet je bij je moeder????
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zondag 7 oktober 2012, 19:30
|
|
|
|
| ROELANDE345 schreef: | Heb o.a.de studie over genezing gedownload en daar heb ik wel wat vraagtekens bij. Als ik het goed begrijp stelt hij dat aangezien Jezus voor onze zonden en ziekten gestorven is wij niet meer ziek hoeven te zijn. We worden het natuurlijk wel eens maar moeten dit a.h.w. bestraffen in Jezus naam en dan worden we weer gezond. Het feit dat mensen niet gezond worden komt omdat ze hier geen geloof genoeg voor hebben of dit niet hardop uitspreken. dat de ziekte moet wijken in Jezus naam Of zelfs tegen God zeggen dat je ziek bent dat is helemaal fout je bent nml niet ziek want Jezus is ook voor jou ziekten gestorven. Klinkt mooi "Jezus stierf niet alleen voor onze zonden, ook bevrijdde Hij ons van ziekte, demonische depressie en armoede" Genezing is een onderdeel van de verlossing stelt hij dus : ik accepteer geen zonde en ik accepteer geen ziekte.Als je wilt leven met ziekte, dan wordt je niet genezen. Als je genezing wilt, pak aan wat je al hebt ontvangen.
Dit klinkt mooi maar is het ook echt zo? Hij stelt dat Jezus IEDEREEN genas die dat maar wilde, maar dit is niet waar in het nieuwe testament vinden we een paar keer dat er staat dat Jezus geen of weinig wonderen in die plaats kon doen. Dus niet omdat de zieken dat niet wilden maar omdat de geestelijke tegenstand blijkbaar te groot was. Ook vinden we wel een paar keer iemand ziek in de brieven van Paulus Paulus kon deze metgezel blijkbaar niet genezen dit wordt door hem weggepoetst als waarschijnlijk ongeloof door de zieke. Andrew heeft een heel bombardement aan bijbelteksten om te laten zien dat het waar is wat hij zegt. Ook zegt hij dat hij al 34 jaar niet ziek geweest is omdat hij dit allemaal zo goed toepast, das mooi voor hem.(overigens ben ik al 53 jaar nauwelijks ziek geweest ik bid dagelijks maar vertel God geen leugens dus als ik bijv verkouden ben zeg ik dat gewoon)Maar is het ook echt waar wat hij schrijft. Ik denk het niet. Laat ik voorop stellen dat ik geloof dat Jezus Christus gisteren en heden dezelfde is. dat Hij ons ook nu nog kan en wil genezen . dat er ook nu nog genezingen gebeuren. Waarom geloof ik dan toch dat het niet (helemaal)waar is wat hij zegt. Een heel simpele reden; ik zie het tegendeel gebeuren. Heb in een gemeente gezeten waar mensen deze theologie aanhangen en gezien hoe mensen ervan overtuigd waren dat ze als ze keer op keer uitspraken dat ze geen lever kanker hadden ze dat dan ook niet meer zouden hebben. Dit deden ze in vast geloof........ en hadden toch echt een levertransplantatie nodig. En dat kindje in de moederschoot zonder hersens keer op keer is er uitgesproken dat het gezond zou zijn als het geboren zou worden (en als je iets anders dacht dan werd je verkettert) het is 3 dagen na de geboorte gestorven en mocht eigenlijk niet begraven worden zo overtuigd waren de ouders dat het alsnog levend zou worden. Mijn lieve vriendin, een vrouw met een rotsvast geloof die eierstok kanker had en voor de hele gemeente juichend verkondigde dat ze haar ziekte overwonnen was en ze niet toe zou staan dat de satan haar lichaam vernietigde, dit alles natuurlijk in Jezus naam. Zij is inmiddels begraven en een aantal kinderen hebben zich hierdoor van het geloof afgekeerd Zo kan ik nog een hele lijst opnoemen. Eerlijk is eerlijk ik kan ook een lijstje met genezingen opnoemen die waren er ook. Ik zeg ook niet dat God niet heden ten dage mensen geneest maar dat genezing niet net zo vanzelfsprekend is als vergeving dit zegt Andrew wel. En dat is niet waar. Er is geen zonde die God niet vergeeft als wij Hem daarom vragen en dan legt Hij niet eerst een meetlat bij je geloof Hij is gewoon genadig. Maar met ziekte werkt het duidelijk niet zo Er blijven mensen ziek ook al vragen ze God om genezing. Maar volgens Andrew wordt er dan wel een hele strenge maatstok naast je geloof gelegd. Ook hoeven wij niet arm te zijn zegt hij. Als je God gehoorzaamt, genoeg Bijbel leest en bidt, dan zal God u zeker zegenen met voorspoed. Waarom gaan we dan niet naar afrika met dit woord i.p.v ontwikkelingshulp als dit echt zo is lijkt me een stuk goedkoper. Ook vond ik dit vreemde stukje van hem het is natuurlijk vertaald dus misschien in het engels iets anders maar toch het is een antwoord op de vraag waarom er zoveel tijd zit tussen de laatste boeken uit het oude testament en de komst van de Heer Jezus (400j):
“God was de macht over de aarde kwijt, door de zondeval had satan de macht op aarde. God had alle autoriteit buiten de aarde maar niet op de aarde. Omdat Adam en Eva gezondigd hadden moest de Here Jezus in een fysiek lichaam op deze aarde komen. Voordat dit echter kon gebeuren moest dit eerst in wording worden gesproken. Vandaar al de profetieën die over de Here Jezus zijn gesproken. Op het moment dat de engel aan Maria vertelt dat ze zwanger zal worden gaat het gesproken woord in wording. God moest de Here Jezus in wording spreken zoals Hij ook de schepping in wording sprak. God moest wel mens worden zodat Hij de autoriteit terug kreeg om de aarde te kunnen oordelen. Omdat Adam gezondigd had , moest God wel een mens gebruiken om dit op te lossen. Hij was namelijk gebonden door Zijn woord.” (citaat)
Van de studie's die ik heb gezien zijn er veel volgens mij bijbelgetrouwe dingen bij, dingen die inderdaad minder geleerd worden misschien maar die ik als kind al bij de vergadering van de gelovigen heb geleerd. Maar pas op veel dingen zijn BIJNA waar maar helaas net niet. Hij zegt bijvoorbeeld dat satan Christus gekruisigd heeft, hoewel satan zeker mensen opgehitst heeft destijds is dit veel te veel eer voor satan. De kruisiging van Jezus lag in het heilsplan besloten. Mij bekruipt een beetje het gevoel bij zijn studie's dat het de satan is die regeert en alleen met een heleboel inspanning en geloof en en het uitspreken van dit geloof door ons christenen komt God nog aan de macht. Maar God zegt Mij is gegeven alle macht in hemel en op aarde |
Roelande, ik denk maar één ding....Als God het wil wordt je genezen......en niet als wij het afdwingen bij Hem.......daar kunnen alle Gebeds genezers niet tegen op.......
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANITA412
|
|
Geplaatst: zondag 7 oktober 2012, 19:52
|
|
|
|
Onlangs bezocht ik een concert van Ralph van Maanen
De hal is groot en donker Muziek en neonlicht Vanaf een afstand zie ik jou Een spot op je gezicht Je houding stoer, je lach is lief Muziek uit je gitaar En semi- nonchalant haal jij je handen door je haar Je stem is warm en donker 'k zing zachtjes met je mee Ik ken niet al je liedjes maar een paar van je cd Je zingt vol vuur en passie en vol liefde over God En ik word haast jaloers bij mij zit alles zo op slot Ooit had ik ook die passie maar nu is het leeg van binnen Misschien moet ik gewoon weer simpel van voor af aan beginnen Beginnen met te zeggen heel eenvoudig: "Here God... m'n deur zit dicht-----potdicht haalt U 'm van het slot?"
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE792
|
|
Geplaatst: zondag 7 oktober 2012, 19:53
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Carpaccio vooraf. Verse kip cordon bleu (dus niet zo'n diepvries ding) Verse sperziebonen met daardoorheen gebakken mag. spekjes, ui en champignons en aardappelkroketjes hoezo een zondagse maaltijd  |
Magere spekjes...ik blijf dat toch zo'n grappig woord vinden, mooi voorbeeld van de misleiding op verpakkingen. mager spek, lolly's zonder vet, witbrood met het goede van bruin .....wat een onzin toch allemaal.
Wij aten pannekoeken, de boontjes met spekjes staan hier morgen op het menu.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: zondag 7 oktober 2012, 19:59
|
|
|
|
| ANNA415 schreef: | Nu is Visser stil he! ....  |
Graag meer bewijs .... want het is alleen maar van HOREN zeggen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: zondag 7 oktober 2012, 19:59
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | http://youtu.be/0yYikshdLcw
Muziek om te doorleven, je verdrietig bij te voelen of te huilen.....of om intens naar te luisteren nadat je zaterdag bij een begrafenis was van iemand die in het verzet gezeten had........ |
ja.. heftig en intens...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: zondag 7 oktober 2012, 20:03
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | Graag meer bewijs .... want het is alleen maar van HOREN zeggen  |
Visser visser hoe vaak moet ik het nog zeggen: als ik zoiets zeg dan IS het zo!! en t staat ook wit op blauw op de Homepage van cm
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: zondag 7 oktober 2012, 20:37
|
|
|
|
| ANITA412 schreef: | Onlangs bezocht ik een concert van Ralph van Maanen
De hal is groot en donker Muziek en neonlicht Vanaf een afstand zie ik jou Een spot op je gezicht Je houding stoer, je lach is lief Muziek uit je gitaar En semi- nonchalant haal jij je handen door je haar Je stem is warm en donker 'k zing zachtjes met je mee Ik ken niet al je liedjes maar een paar van je cd Je zingt vol vuur en passie en vol liefde over God En ik word haast jaloers bij mij zit alles zo op slot Ooit had ik ook die passie maar nu is het leeg van binnen Misschien moet ik gewoon weer simpel van voor af aan beginnen Beginnen met te zeggen heel eenvoudig: "Here God... m'n deur zit dicht-----potdicht haalt U 'm van het slot?" |
wat een geweldig gedicht
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PETRA944
|
|
Geplaatst: zondag 7 oktober 2012, 20:59
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Mis je nu Boer zoekt Vrouw????????  |
jep die heb ik gemist, ze probeerden voor boer zoekt vrouw klaar te zijn , maar omdat het uitliep hebben we onze eigen boer zoekt vrouw gedaan, moest iedereen effe zeggen of je vrijgel was of niet. ha ha voor de vrijgezellen onder de gemeente en de bloemkool schotel was gelukt. yeahhhh
|
|
| Naar boven |
|
|