| Auteur |
Bericht |
|
TINK100
|
|
Geplaatst: woensdag 17 oktober 2012, 15:22
|
|
|
|
oke...laten we zeggen dat je gelijk hebt, de doodstraf terug in voeren.... als je steelt, je hand eraf...ook een paperclipje is voldoende daarvoor, als je naar een andere vrouw kijkt, je ogen er uit.... als je roddelt, je tong eruit....
want dat moet je dan ook toestaan.....
dus zo simpel is het allemaal niet...het is niet zwart of wit...... Ik ben blij dat ik niet op de stoel van de rechter hoef te zitten.... maar dat straffenn zwaarder/ langer kunnen? dat ben ik wel met je eens wat de strafmaat nu voor een moord is idd een lachertje
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: woensdag 17 oktober 2012, 15:37
|
|
|
|
| ZEELAND736 schreef: | | Zolang die van mij goedkoper zijn er lekkerder...eet ik thuis.... |
ik vind de MAC "meel met vette derrie" dus ik kom er echt nooit.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: woensdag 17 oktober 2012, 15:49
|
|
|
|
[quote=TINK100]oke...laten we zeggen dat je gelijk hebt, de doodstraf terug in voeren.... als je steelt, je hand eraf...ook een paperclipje is voldoende daarvoor, als je naar een andere vrouw kijkt, je ogen er uit.... als je roddelt, je tong eruit....
Waar in Gods wet staat dat je hand er af moet als je gestolen hebt?? Zo destructief is God niet. Nee als je gestolen had moest je het dubbel of zelfs vijfvoudig vergoeden. En als je niets had om t vergoeden werd je het eigendom van degene die je bestolen had lees exodus 22 maar. Lijkt mij heel wat leerzamer als straf dan een jaar of paar maanden opgesloten worden Ook staat er volgens mij nergens in Gods wet dat je ogen uitgestoken moesten worden als je naar een ander vrouw kijkt of bij roddelen je tong eruit gerukt moet worden[i]
Laatst aangepast door
|
ROELANDE345
|
op woensdag 17 oktober 2012, 15:55
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: woensdag 17 oktober 2012, 15:50
|
|
|
|
[quote=ROELANDE345]
Je hebt gelijk, ik ben niet duidelijk. Eigenlijk heb ik te gehaast tussendoor gereageerd met een veelheid aan gedachten. Het waren twee verschillende zaken waarbij ik niet het één tegenover het ander wilde zetten.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: woensdag 17 oktober 2012, 15:54
|
|
|
|
| CORTAZAR588 schreef: | Doodstraf is itt tot het beleid wat in dit land wordt gevoerd veel effectiever.
Maar omdat ik het nogmaals zeg , dat de meesten hier , ik ook , vanuit de gemakkelijke stoel alles gade slaan , is het veel hypothetisch en weinig praktisch.
het is wel heel bijzonder dat ik weer van van alles en nog wat word beschuldigd ...... liefdeloos etc etc etc
heeft iemand hier wel door wat een moord teweegbrengt bij de nabestaanden ?
afgezien nog van het feit , dat het een absolute farce is , als iemand 8 jaar de gevangenis in gaat voor een moord ,is het ook een belediging van de nabestaanden.
maar zoals ik al zei , als je het niet meemaakt , kun je gemakkelijk zeggen dat doodstraf onzinnig is en dat de dader een tweede kans moet hebben en wat dies meer zij. |
Wie beschuldigd jou waar van liefdeloosheid? Om het bij mijzelf te houden: ik ging in op jouw eigen uitspraak dat je wellicht gebrek aan liefde hebt.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: woensdag 17 oktober 2012, 16:05
|
|
|
|
Vandaag??? Alles loopt een beetje mis....en ikzelf heb ook totaal geen energie....geen eet-verzin-idee...en niet in een ""goed vel""
Als je dan maar alleen met een dochter te maken hebt die ongeveer hetzelfde denkt als ma.... Wordt het brood met een heerlijk soepie...
Laatst aangepast door
|
ZEELAND736
|
op woensdag 17 oktober 2012, 16:06
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: woensdag 17 oktober 2012, 16:07
|
|
|
|
Mijn lapjeskat vangt nog regelmatig een muis en is er nog steeds erg goed in Vandaag had ze er weer eentje te pakken. Ze speelt er dan uiterst sierlijk een poos mee en eet hem dan op. De muis van vandaag bleef versuft zitten toen ze hem los liet. Minoes ging er uiterst verveelt bij zitten en deed net of ze er totaal niet meer in geïnteresseerd was. Maar owee toen de muis probeerde weg te komen... Het grappige was dat mn 3 krielkipjes voor het gaas van hun ren zich stonden te verdringen om het beste plekje om het allemaal te zien.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: woensdag 17 oktober 2012, 16:08
|
|
|
|
De dag van de restanten...
- restje andijviestamppot met spekkies/worst - restje roergebakte spitskool opgepimpt met sesamzaad,laos en gemberwortel, zout/peper - restje aardappels in de schil opbakken...
Wijntje erbij om het af te maken.
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op woensdag 17 oktober 2012, 16:08
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: woensdag 17 oktober 2012, 16:18
|
|
|
|
|
Gehaktbal met ui en champignons, gekookte aardappels, rauwkosthutjemutje, zelfgemaakte appelmoes en een restje griekse yoghurt toe.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: woensdag 17 oktober 2012, 16:33
|
|
|
|
Ja, ik heb nu ook een soort van Wmo/Pgb.
Tooooooffffff! We maken afspraken, een soort stok achter de deur, overlggen, en ik beslis uiteindelijk. dis voor volgend week, dit en dat opgeruimd, zodat we aan me adminisrtatie kunnen beginnen en dat en dat geschilderd.
Ja, die dingen was ik allang van plan, maar ik heb maanden lopen (liggen natuurlijk) slapen. ja, ik heb alles eruit geslapen een leven van vechten en overleven en moeilijkheden. Ja, en mijn borderline is 'in remissie'. Maw, weg!!!! Dat merk ik ook aan dingen:)
Iig, zo iemand is zooo belangrijk, en ja ze doet mindfullness, ja, maar ik heb ff gekeken, heel veel overeenkomsten met christelijk geloof: een levenshouding die zich kenmerkt door acceptatie van onvermijdelijke negatieve en positieve ervaringen: aanvaarding.Door mindfullness te beoefenen wordt het mogelijk de werkelijkheid te aanvaarden en bewust aandacht te geven aan jezelf en alles om je heen.[bron?] Leven in het moment. Door het bewustworden en loslaten van automatismen en oordelen, is het mogelijk innerlijke kalmte en rust te bereiken. Het is niet de bedoeling dat je in jezelf keert of transcendeert. Hoewel de term mindfulness verbonden is aan het Boeddhisme, zijn er zeer oude Christelijke mystieke tradities die vergelijkbare (meditatie-)technieken hanteren en ook vergelijkbare ervaringen beschrijven[2].Bron, Wikipedia.
Duszz, ik kan wel gaan lopen mieren, (gespeeld geschokt)ja, robotachtig door manipulatie), van ooh occult etc. Of ik kan kijken wat het is en de christelijke overeenkomsten benadrukken die er dus zijn. Zoals: 0. Een levenshouding die zich kenmerkt door acceptatie van onvermijdelijke negatieve en positieve ervaringen: aanvaarding. Door mindfulness te beoefenen wordt het mogelijk de werkelijkheid te aanvaarden en bewust aandacht te geven aan jezelf en alles om je heen. 1. werkelijkheid aanvaarden 2. bewust aandacht geven aan jezelf en alles om je heen 3. leven in het moment 4. Door het bewustworden en loslaten van automatismen en oordelen, is het mogelijk innerlijke kalmte en rust te bereiken.
Hoewel de term mindfulness verbonden is aan het Boeddhisme, zijn er zeer oude Christelijke mystieke tradities die vergelijkbare (meditatie-)technieken hanteren en ook vergelijkbare ervaringen beschrijven....Duzzz
Kijk, je kan ook naar overeenkomsten kijken ipv verschillen.....
Kijk, en als ik me d'r wat in verdiep, een beetje, ja, dan kan ik zeggen van nou dit en dat zal ik niet doen, want ik ben christelijk/gelovig en daar en daarom dan. En dat en dat ja,(dus wat wel overeenkomt met christelijk geloof), daar kan ik dan wel in meegaan.
--
Goed dit was ff tussendoor, zo iemand, iemand van een ggz, die elke week komt, en je kan plannen vertellen, overleggen, is het haalbaar, doen, en je hebt een stok achter de deur, En zoals ik moeite heb met me papieren ordenen, wat an sich natuurlijk niet moeilijk is, maar door dissociatie herken ik regelmatig geen logo's..is het fijn als iemand je helpt bergen belangrijke papieren in ordners te doen op afabetische volgorde. Ja, en ze is zo ontzettend aardig, dus het zal me ff een f@#$ wezen dat ze niet gelooft...zijn al zoveel mensen gaan geloven alleen door mijn gedrag... Want als een ongelovige aardig doet is dat ook door God die in zo iemand doorwerkt.
Iig, Shanita is blij met haar nieuwe PGB.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: woensdag 17 oktober 2012, 16:33
|
|
|
|
| SHANITA130 schreef: | Hai Roelande,
Ja, het was zo belangrijk voor mij; ik kon steeds me verhaal kwijt. Daarom heb ik het een stuk kunnen verwerken, heel stuk...Kijk, op mijn werk, bij mensen die ik ken, vrienden, ja, kan mezelf zijn.
Maar ja me moeder, ik mocht niet op haar verjaardag komen....want ik was anders...Ja, eigenlijke reden, ze heb lopen lullen en dat zou dan uitkomen.
En als ik naar d'r toeging, altijd gezeur dat ik nu zo en zo oud ben en nog steeds niets bereikt heb, opleiding... Ja, en als ik dan probeerde van ja, zit al jaren in therapie, en op een dag activiteiten centrum, ja, dan werd ze boos, er wás tenslotten niets met me aan de hand; ik wilde aandacht op die manier, zei ze.
Ja, en nu ik er echt definitief een punt achter heb gezet, achter contact met me moeder en broer, ja, opluchting, wel spijt; had ik véél eerder moeten doen, maar ik bleef hopen. En da's achteraf, 'het is onzinnig te huilen over verspilde melk', en ja, Herman van Veen met ze "je kan altijd opnieuw beginnen".
En ja, ik ben lang niet de enige: nou heeft 't wel wat dubbels hoor, om daar me troost uit te halen: kindermishandeling is zo gruwelijk, wás ik eigenlijk maar de enige.
Maar ja, men weet wat ik bedoel....en ja dat is een feit, dat ik lang niet de enige ben, anderen ook moeten zien te overleven met gruwelijke, onmenselijke herinneringen. En dan kan je wel of geen kinderen hebben, wel of geen goede baan oid, het psychisch lijden is hetzelfde.
Ik heb God's vrede allang gevonden.
En ja, het is frappant, of juist niet: nu ik tijdje terug alle contact met familie heb verbroken voel ik weer een diepe vrede en zelfs geluk.
En dan zeggen sommigen; ja, maar tis wel je moeder, vader, broer, etc. Jahhaaa, dát maakt het juist ze verschrikkelijk, wáren het maar onbekenden, dan kon je nog terecht bij familie.
Dus die vlieger van ja maar tis wel familie gaat dus helemaal niet op. Zo van; ooh, tis familie, jaaa, dan mogen en kunnen ze je alles aandoen, ja zo komt dat dan over.
Ik hoop voor jou ook het beste, lieve Roelande, met je acht kinderen, en kleinkinderen, wat een wonder!!!
Ja, ik ga even een hele tijd niet meer posten, ja, en toevallig loopt mijn abbonement af.
Zegens!!!!!  |
Tsja... het eert uw vader en uw moeder... je hoeft ze niet te eren waarin ze geen liefdevolle vader en moeder waren maar in tegendeel...
Alle goeds Shanita. Je bent behalve stem voor jezelf ook stem voor zovelen onder en rondom ons. Fight the good fight.
x Jo
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOCHEBED148
|
|
Geplaatst: woensdag 17 oktober 2012, 16:35
|
|
|
|
| ROELANDE345 schreef: | Ja klinkt inderdaad goed. Hier wordt vandaag niet gelijnd, want mn op een na jongste zoon wordt 18! Dus lekker pasta met extra kip en griekse yoghurt met honing toe. Zijn lievelingskostje |
Mmmmm klinkt verrukkelijk Roelande! Enneh: van harte gefeliciteerd met je zoon! Ik wens jullie nog een heel gezellige avond en eet smakelijk!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: woensdag 17 oktober 2012, 16:37
|
|
|
|
he klinkt goed zeg> Fijn dat je een goede klik met haar hebt das heel belangrijk
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOCHEBED148
|
|
Geplaatst: woensdag 17 oktober 2012, 16:39
|
|
|
|
| PIETER649 schreef: | Als ik de belasting wil tillen weet ik wel betere en lucratievere manieren dan hondebelasting ontduiken hoor. Ik heb ook al niet stiekum een zwart betaald poetsadresje terwijl ik een uitkering heb...
maar goed... WAAR haal jij de inspiratie van jouw bijdrage vandaan eigenlijk??? ik heb het nergens over honden verstoppen gehad... WEL over de geur van huisdierenstront in huizen waar huisdieren gehouden worden die hooguit achter een glazen ruit mogen zien hoe leuk je buiten kunt spelen..
als ik als kat zo moest leven... levenslange gevangenisstraf, mn ballen eraf omdat zelfs dat pleziertje me niet gegund word en dan nog bij een neuroot in huis... scheet en zeek ik ook de hele hut onder... als wraak voor n verziekt leven!  |
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOCHEBED148
|
|
Geplaatst: woensdag 17 oktober 2012, 16:42
|
|
|
|
Nou nou nou Pietje....wat is er met jou aan de hand? Gaan de zaken slecht, heeft de hond in je broekspijpen gebeten, waren de kids lastig of heeft Annette je lievelingskostje vergeten te koken? Zo kennen wij jou niet (eh...meestal niet)
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: woensdag 17 oktober 2012, 16:50
|
|
|
|
| JOCHEBED148 schreef: | Hihi....van hier kan dat niet meer Tink....ze zijn alle vijf eh....geholpen.....twee ex-katers en 3 eh....uh...hoe noemen ze dat...ex-poesjes?  |
Je-weet-wel-katers. En omdat een kat zeven levens heeft en dus reïncarneert en omdat het huidige leven invloed heeft op het volgende leven van een kater, zal hij ook in zijn volgende leven geen groot minnaar zijn. Maar ja, jullie vrouwen lijken er genoegen aan te beleven wat jullie die arme beestjes aandoen! Zo van, ik wil wel een man maar het moet geen echte zijn. Maar boontje komt om zijn loontje, just you wait!
SHAME ON YOU, GEEN WONDER DAT MANNEN WEGLOPEN ALS ZE VAN DEZE VRESELIJKE MISDAAD HOREN!
Vrij naar Jan Jans en de kinderen.
Thomas, geholpen noemen de dames dat nog wel, grrrrrrrrrrrrrrrr
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op woensdag 17 oktober 2012, 17:32
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
DIANA556
|
|
Geplaatst: woensdag 17 oktober 2012, 16:57
|
|
|
|
| JOCHEBED148 schreef: | | Eigenlijk keek ik op zondag nooit tv.....niet zo zeer uit principe hoor, maar gewoon omdat ik vond dat ik wel één dag zonder tv kon. Nu kijk ik elke zondagavond BZV, want een hele lieve kennis van mij speelt mee (we hebben samen op zwangerschapsgym gezeten) Ik hoop dat ze het wordt, ze zijn nu nog met zn tweeen, dus fiftyfifty kans....(Zelf weet ze het natuurlijk allang, maar ze heeft zwijgplicht....wel spannend hoor, ik gun het haar zo!) |
Dan heb jij het, denk ik, over die bruinharige dame, die bij Martin overgebleven is, die komt idd heel lief, warm en hartelijk over.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: woensdag 17 oktober 2012, 17:22
|
|
|
|
Vandaag maar es bij het WK-kustvissen wezen kijken , wat dit jaar in Nederland te doen is , en wel op de stranden van Walcheren. Even de Nederlandese heren- en damesploeg aanmoedigen , stiekum gelijk even wat tactieken afgekeken om nog wat te leren. Gisteren zijn beide ploegen 2e geworden binnen het landenklassement , of dat vandaag gaat lukken , dat weten we vanavond .
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERRIT603
|
|
Geplaatst: woensdag 17 oktober 2012, 17:32
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Moet je weer een man voor zijn voor zo'n vraag he  |
lukt niet hé, vandaar deze reactie
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
INGE721
|
|
Geplaatst: woensdag 17 oktober 2012, 17:35
|
|
|
|
| THOMAS968 schreef: | Je-weet-wel-katers. En omdat een kat zeven levens heeft en dus reïncarneert en omdat het huidige leven invloed heeft op het volgende leven van een kater, zal hij ook in zijn volgende leven geen groot minnaar zijn. Maar ja, jullie vrouwen lijken er genoegen aan te beleven wat jullie die arme beestjes aandoen! Zo van, ik wil wel een man maar het moet geen echte zijn. Maar boontje komt om zijn loontje, just you wait!
SHAME ON YOU, GEEN WONDER DAT MANNEN WEGLOPEN ALS ZE VAN DEZE VRESELIJKE MISDAAD HOREN!
Thomas, geholpen noemen de dames dat nog wel, grrrrrrrrrrrrrrrr  |
Heb je ook wat "hulp"nodig Thomas???
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARITIME853
|
|
Geplaatst: woensdag 17 oktober 2012, 17:35
|
|
|
|
| ROELANDE345 schreef: | mn oma zei vroeger al mn man is het hoofd van het gezin maar zei ze dan: ik ben het nekkie als dat niet wil draaien kan het hoofd het ook niet.
Wijze vrouw mn oma |
Tja, als het hoofd niet "wil" draaien heeft de nekkie geen functie.
een wijze man....
Laatst aangepast door
|
MARITIME853
|
op woensdag 17 oktober 2012, 17:36
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: woensdag 17 oktober 2012, 17:36
|
|
|
|
| INGE721 schreef: | Heb je ook wat "hulp"nodig Thomas???  |
Ik denk het wel gezien zijn profielfoto...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARITIME853
|
|
Geplaatst: woensdag 17 oktober 2012, 17:43
|
|
|
|
| SHANITA130 schreef: | Ik hoop dat je spoedig vrede en rust krijgt met alles wat je hebt meegemaakt Shanita.
Dank je Rolf. Morgen loopt mijn abbonement hier af, en ik laat dat eventjes een tijdje zo. Ja, ik had dagen dat ik 4 tot 6 uur, alleen achter cm zat, ja, inclusief mailen en het eea opzoeken als ik een link wou zetten of iets kopieeren.
Ik heb hier erg veel van geleerd. Ook van postings van anderen.
En ook, het grote mysterie: "Waarom worden slachtoffers van kindermishandeling massaal niet gelooft door familie, ook als bewijzen levensgroot voor ze staan?"Die vraag heb ik hier voor mezelf kunnen beantwoorden. Dat komt ook omdat de familie dan is verworden tot narcisten die het hun niet goed uitkomt, deze wetenschap, bijvoorbeeld een broer die erg veel geld krijgt van de dader, regelmatig.... Maar ook cognitieve dissonantie Cognitieve dissonantie is een psychologische term voor de onaangename spanning die ontstaat bij het kennis nemen van feiten of opvattingen die strijdig zijn met een eigen overtuiging of mening, of bij gedrag dat strijdig is met de eigen overtuiging, waarden en normen. Het gaat met andere woorden om de perceptie van onverenigbaarheid tussen twee cognities, waarbij het woord cognitie kan slaan op kennis, houding, emotie, geloof of gedrag. Volgens de theorie voelen mensen een sterke drang om dissonanties te verkleinen door hun opvattingen of gedrag aan te passen of te rationaliseren.
Met name de onderstreepte zinnen hebben mij het eea doen begrijpen, en kunnen plaatsen.
En, dit zelfde, het niet geloven van negatieve feiten terwijl ze levensgroot voor je staan, ja, dat was ook zo met evangelische dingen bijvoorbeeld, waarom, als er overtuigend waterdicht bewijs is dat ze hebben gelogen, waarom blijven mensen hun steunen, en ook hun leugens geloven....Ik kreeg voor mijn gevoel hier nu en dan nét geen ruzie, omdat ik, verontwaardigt als ik al was als 'ooit evangelische' dingen poste, dingen die er in de 1ste plaats voor zorgde dat ik die beweging verliet.
Nou zijn er dus wel heel veel evangelische bewegingen en kerken en gemeentes die wel integer zijn!!!
Iig: het niet geloven van feiten als ze overduidelijk zijn, in de evangelische wereld bijvoorbeeld, en dan de vergelijking met het niet gelooft worden door eigen familie, als de bewijzen voor het oprapen liggen zelfs...
Ja, daar ben ik nu uit. Het enige wat ik wel betreur, dat ik zolang heb gewacht met breken met moeder en broer(vader zie ik al 20 jaar niet), dat inzicht had mij een hoop ellende bespaart...want je wordt steeds behandeld als de gestoorde die dingen verzint en ja, da's niet bevordelijk. Ja, en het ongeloof, dát je niet wordt gelooft, en het meteen moeten vergeven als het wel zo mocht zijn..Ja, en je blijft tegen beter weten in hoop houden.....
Maar ja, beter laat dan nooit. Herman van Veen zei een keer: "als je ouder wordt dan zul je merken dat je steeds opnieuw kan beginnen". En dat is ook zo..
Iig, ik heb ontzettend veel gehad aan het posten hier. Ben de redactie heel dankbaar dat zij mij hebben laten posten. En ook ben ik de enige date die ik hier had, wat tot een korte relatie uitmonde dankbaar voor wat ik heb geleerd. Ook al zie ik hem niet meer, maar dat zou te pijnlijk zijn voor mij.
Dus ja, wij christenen zeggen altijd tot ziens zei eens een christelijke verpleegkundige, omdat we elkaar zien in de hemel.
Bedankt!!!!! |
Maar ja, beter laat dan nooit. Herman van Veen zei een keer: "als je ouder wordt dan zul je merken dat je steeds opnieuw kan beginnen". En dat is ook zo..
Echt waar??? Je blijft dus een kind dat valt en opstaat en nooit leert lopen!!! Volgens Herman.
Ik moet rennen, springen, vliegen, duiken, vallen, opstaan en weer doorgaan. Ik kan nu niet blijven, ik kan nu niet langer blijven staan.
Laatst aangepast door
|
MARITIME853
|
op woensdag 17 oktober 2012, 17:47
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: woensdag 17 oktober 2012, 17:46
|
|
|
|
| THOMAS968 schreef: | Je-weet-wel-katers. En omdat een kat zeven levens heeft en dus reïncarneert en omdat het huidige leven invloed heeft op het volgende leven van een kater, zal hij ook in zijn volgende leven geen groot minnaar zijn. Maar ja, jullie vrouwen lijken er genoegen aan te beleven wat jullie die arme beestjes aandoen! Zo van, ik wil wel een man maar het moet geen echte zijn. Maar boontje komt om zijn loontje, just you wait!
Thomas, geholpen noemen de dames dat nog wel, grrrrrrrrrrrrrrrr  |
eh Jans, weet jij hier iets van?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JANS221
|
|
Geplaatst: woensdag 17 oktober 2012, 17:51
|
|
|
|
| JOL252 schreef: | | eh Jans, weet jij hier iets van? |
ik?? deze Jans weet van niets. Maar als ik ergens moet helpen?
Jans, zonder Jan
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CARMEN073
|
|
Geplaatst: woensdag 17 oktober 2012, 17:56
|
|
|
|
Op zoek naar de betekenis van kunst
Wat is kunst? En waarom? En waarom kunst? Deze vragen stel ik mijzelf al een tijdje. Iedereen heeft zo zijn of haar eigen opvattingen over kunst. Veel hiervan is volgens mij onbewust. Gecreëerd door cultuur, associaties, interpretaties en eigen voorkeuren. Is het dan zo belangrijk om een sluitende definitie van kunst te hebben? Misschien voor velen niet. Voor mij wel. Mijn opvattingen over kunst blijken bij nader inzien minder goed gefundeerd te zijn dan ik dacht. Mijn gedachten over kunst lijken steeds meer te botsen met de huidige gangbare opvattingen. Vandaar mijn queeste.
Het schilderij aan de muur
Kunst wordt geassocieerd met expressie en creativiteit. Maar niet alle expressie en creativiteit is kunst. Een (bloemetjes-)behang ervaren we niet als kunstzinnige uiting. Het landschapschilderij dat daar bovenop gehangen wordt weer wel. Mits het aan bepaalde voorwaarden voldoet natuurlijk. Waarom hangen we schilderijen aan de muur? Hebben we kunst eigenlijk wel nodig of kunnen we net zo goed, of misschien zelfs beter zonder? Waar zouden we zijn zonder creativiteit?
Zoektocht van het individu
Kunst ontstaat niet 'zomaar', er gaat een heel proces aan vooraf. De zoektocht van de kunstenaar voordat hij zijn gedachten, gevoelens en persoonlijkheid uitgiet in een vorm. Soms echter is de zoektocht van de kunstenaar niet zichtbaar in het eindprodukt. Dan lijkt het alsof alleen het produkt van belang is. Maar hoe verhouden die 2 zich tot elkaar? Wat is er uiteindelijk het belangrijkste: het proces of het eindprodukt? Zoeken of vinden? En dan tenslotte, gevonden worden?
Veel kunst is individualistisch. Persoonlijke expressie, opvattingen en associaties staan dan centraal. Is dit een uitvloeisel van onze individualistische samenleving of is het inherent aan en essentieel voor kunst? Als het proces ook van evident belang is, zouden samenwerkingsvormen dan niet de voorkeur verdienen boven individuele expressie? Of zijn zij gelijkwaardig en kunnen zij naast elkaar bestaan? Welke samenwerkingsvormen zouden een verrijking kunnen zijn voor zowel proces als produkt?
Kunst om de kunst
Waarom hebben kunstenaars hun creatieve talenten meegekregen? Om hun gedachtegoed te delen met anderen? Onderscheidt hun manier van denken zich dan zodanig van anderen dat dit een geheel andere taal noodzakelijk maakt? Is de manier waarop kunstenaars de werkelijkheid beleven 'anders' en is het van belang dat men zich daarvan op de hoogte stelt? Wat voegt dit toe aan ons bestaan? Moet kunst wel iets toevoegen aan ons bestaan? Staan kunstenaars op zichzelf of staan zij in dienst van de samenleving, al dan niet vereerd of verguisd? Of staan zij juist 'buiten' de samenleving en hoeft kunst op geen enkele wijze een bepaalde mate van maatschappelijke relevantie in zich te dragen? Of bepaalt iedere kunstenaar zelf zijn of haar positie ten opzichte van de samenleving... of is deze benadering weer te individualistisch gedacht en dus te zeer geconformeerd aan onze individualistische gedachtenpatronen?
Zoals je ziet ben ik er nog niet uit. En dan heb ik het nog niet eens gehad over de inhoud. Of esthetiek. Of de normen en criteria die je op kunst zou kunnen loslaten. De innige verhouding van kunst met religie en filosofie...
Wat vinden jullie?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER619
|
|
Geplaatst: woensdag 17 oktober 2012, 18:06
|
|
|
|
CORTAZAR je kan heel veel hier neerzetten maar zou jij als beul het vonnis willen uitvoeren? Zou jij gelijk Pieter649 vroeg en ik de vraag herhaalde, dus zelf moordenaar willen zijn, omdat het volk dat zo graag ziet ? Zou jij kunnen zeggen "in Jezzus naam voer ik dit vonnis uit" terwijl Jezus zelf vergeving vroeg voor hen die Hem aan het kruis sloegen, dus vermoorden?
Geef eens eerlijk antwoord op deze vraag,
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOCHEBED148
|
|
Geplaatst: woensdag 17 oktober 2012, 18:12
|
|
|
|
| JOL252 schreef: | | Ik denk het wel gezien zijn profielfoto... |
hihi....ja hij ziet nogal blauwig he....kan zuurstofgebrek zijn.....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOCHEBED148
|
|
Geplaatst: woensdag 17 oktober 2012, 18:17
|
|
|
|
| DIANA556 schreef: | | Dan heb jij het, denk ik, over die bruinharige dame, die bij Martin overgebleven is, die komt idd heel lief, warm en hartelijk over. |
Ja he Diana, het is een superlieve schat! We zijn bijna samen bevallen....ik 4 dagen eerder.....dat schept ook een band! Ik hoop ook dat ze het wordt, en ik vind het erg naar voor Swaentje die narigheid van thuis kreeg...nu maar hopen dat het goed afloopt....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: woensdag 17 oktober 2012, 18:27
|
|
|
|
| MARITIME853 schreef: | Tja, als het hoofd niet "wil" draaien heeft de nekkie geen functie.
een wijze man....  |
nog nooit een goeie stijve nek gehad is heel lastig! Andersom heb ik zelf nog niet meegemaakt dat maar ja ik ben dan ook (gelukkig) geen "wijze'man
|
|
| Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|
 |